پاسخ به:خواص میوه و سبزیجات
چهارشنبه 15 تیر 1390 4:23 AM
چای سبز حداقل ۴ هزار سال است که در چین به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است. چینی ها از قدیم با خواص درمانی چای سبز آشنا بودند و از آن به عنوان دارو در درمان ناراحتی های مختلف مانند خونریزی، ناراحتی های گوارشی، سردرد و افسردگی استفاده می کردند
● نتایج بررسی ها
دانشمندان آسیایی، اروپایی و آمریکایی در بررسی ها و مطالعه های خود به شواهد علمی درباره فواید و خواص درمانی نوشیدن چای سبز دست یافتند. نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سرطان مری را در زنان و مردان چینی تا حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد.
محققان دانشگاه پوردو نیز دریافتند ترکیبات موجود در چای سبز مانع رشد سلول های سرطانی می شود. همچنین نتایج مطالعه های دیگر نیز نشان داد نوشیدن چای سبز سطح کلسترول تام خون را پایین می آورد و نسبت کلسترول خوب را افزایش می دهد
● خواص چای سبز
راز شفابخش بودن چای سبز در پلی فنل های کاتکین موجود در آن به ویژه پلی فنل «اپی گالوکاتکین گالات» یا«EGCG» است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. این ترکیب علاوه بر اینکه مانع از رشد سلول های سرطانی می شود قادر است سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم از بین ببرد.
. علت میزان کم بیماری های قلبی میان مردان ژاپنی را با وجودی که ۷۵درصدشان سیگاری هستند توضیح دهد.
● فواید دیگر
بررسی ها نشان داده است چای سبز می تواند به افرادی که رژیم غذایی کاهش وزن دارند کمک کند.
همچنین می تواند باکتری هایی که علت ایجاد پلاک های دندانی هستند از بین ببرد و از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند. .
● روزی چند فنجان؟
مطالعه ای که توسط محققان ژاپنی انجام شد نشان داد مردانی که روزانه ۱۰ فنجان چای سبز می نوشند در مقایسه با مردانی که کمتر از ۳ فنجان چای سبز در روز مصرف می کنند سه سال بیشتر بدون سرطان زندگی می کنند.
. به طورکلی توصیه می شود روزانه ۴ تا ۵ فنجان چای سبز نوشیده شود.
نور