0

خواص میوه و سبزیجات

 
peyman84
peyman84
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 7282
محل سکونت : قم

پاسخ به:خواص میوه و سبزیجات
چهارشنبه 15 تیر 1390  4:22 AM

خوردن ماهی 3 بار در هفته ممكن است  احتمال زوال مغز و آلزایمر  را حدود 50  درصد كاهش دهد.این خبر در شماره نوامبر مجله آرشیو نورولوژی به چاپ رسیده است.

در این مطالعه محققین 900 مرد و زن 55 تا 88 ساله را كه علائم زوال عقل نداشتند مورد بررسی قرار دادند.به این افراد رژیم غذایی ماهی غنی از اسید چرب DHA داده شد و سطح DHA خون آنها اندازه گیری شد.سپس آنها هردو سال یكبار تحت آزمایشهای مهارتهای  ذهنی  قرار گرفتند و به مدت 9 سال پی گیری شدند.

در این مدت 99 نفر به زوال عقل دچار شدند كه 71 نفر از آنها آلزایمر داشتند  آنهایی كه سطح DHA . خون آنها در ابتدای مطالعه بالاتر بود كمتر دچار زوال عقل شدند.آنها كه سطح DHA بالا داشتند در هفته سه نوبت ماهی مصرف می كردند..

البته این فقط یك مطالعه توصیفی است و محققین با قاطعیت نمی توانند بگویند كه DHA  موجود در ماهی حتماً از خطر زوال عقل و آلزایمر می كاهد چرا كه عوامل مؤثر دیگری مانند سن و سطح تحصیلات نیز در این امر مؤثر است.

ماهی هایی مانند قزل آلا ، ساردین و شاه ماهی  منابع غنی از اسید چرب DHA هستند اما سبزیجات ، سویا ، گردو و شیر مادر نیز حاوی این ماده می باشند.برای اثبات قطعی احتمال كاهش ابتلا به زوال عقل و آلزایمر به مطالعات بیشتری نیاز است .

نور

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها