نکاتی درباره طراحی صفحات فرود
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 4:09 PM
امروزه با ورود دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از موثرترین روش های بازاریابی، بسیاری از صاحبان کسب و کارها سعی در استفاده هر چه بیشتر این بازاریابی در تبلیغ برند خود دارند. برای ورود به بازاریابی آنلاین، قدم اول داشتن سایتی مناسب و صفحات فرود جذاب به منظور معرفی کسب و کارها در فضای مجازی می باشد. طراحی سایت گامی اساسی در بازاریابی آنلاین محسوب شده و می تواند در معرفی خدمات و محصولات برندها به بازار هدف نقشی کلیدی ایفا نماید. این روش بازاریابی با صرف هزینه ای هدفمند، می تواند مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهد و از این رو بازدهی بالاتری نسبت به روش های دیگر بازاریابی دارد. به منظور افزایش بازدید سایت، روش های مختلفی امروزه مورد استفاده قرار می گیرد که از مهم ترین آن ها خدمات سئو و تبلیغات در گوگل می باشد. این روش ها به کسب و کارها کمک می نماید که در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شوند. اما صاحبان کسب و کارها باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که در معرض دید بودن برند آن ها تنها راه جذب مخاطبان بیشتر نخواهد بود. نوع طراحی سایت و صفحات فرود نیز نقشی کلیدی در جذب بیشتر مخاطبان بازی می کند. اگر صفحات فرود دارای طراحی جذاب و گیرا و همچنین کاربردی نباشند، مخاطب با وجود ورود به صفحات فرود، به سرعت از آن زده خواهند شد و برند شما را نادیده خواهند گرفت. کسب و کارها برای بالا بردن بازدید صفحات فرود خود باید سعی کنند که این صفحات دارای رنگ بندی جذاب و دسترسی های آسان برای مشتریان باشند. همچنین محتویات این صفحات باید کامل و مختصر باشند تا کاربر بتواند بیشترین استفاده را از آن ببرند. همان طور که می دانید صفحات فرود برای کسب و کارها به منظور معرفی سریع و جامع خدمات ساخته می شود. این صفحات همچنین می تواند به صورت مناسبتی برای تبلیغ برندها طراحی شوند. یک کسب و کار می تواند تعداد زیادی صفحه فرود داشته باشد که همین صفحات باعث بالا رفتن بازدهی تبلیغات خواهد شد. در تمامی این موارد، نکاتی باید در طراحی صفحه فرود رعایت گردد که در ادامه به تفصیل در مورد آن ها توضیح داده خواهد شد. با رعایت این نکات می توان این اطمینان را پیدا کرد که نرخ تبدیل مخاطبان به مشتری به صورت چشم گیری بالا خواهد رفت.
امروزه مردم به دلیل محدودیت زمانی، ترجیح می دهند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را در کم ترین زمان ممکن کسب نمایند. همین ضیق وقت باعث شده که مردم دیگر حوصله گشتن به دنبال اهداف خود را نداشته و به دنبال راحت ترین راه برای پیدا کردن جواب سوالات خود هستند. ار این رو باید این نکته در طراحی صفحات فرود یا landing page نیز رعایت شود. در این طراحی سعی کنید از مطالب مفید و مختصر استفاده نمایید که تا حد معقولی نیازهای مخاطبان را برطرف نماید. توصیه می گردد که حتما برای مشخص کردن تیترها، آن ها را از متن اصلی متمایز نمایید و نکات مهم را با خط تیره یا بولت(Bullet) جدا نمایید.
از دیگر نکاتی که در طراحی صفحات فرود از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از رنگ بندی های مختلف در بخش های مختلف صفحات می باشد. این رنگ بندی ها باید در قسمت های مختلف از هم متمایز بوده و در عین حال به صورت مکمل یکدیگر باشند. سعی کنید در جاهایی که می خواهید نظر مشتری را به آن جلب نمایید از رنگ های تندتری استفاده نمایید. به عنوان مثال، برای ساخت فرم به منظور پرکردن توسط مشتری می توانید برای کلید ثبت از رنگ هایی که بیشتر در معرض دید هستند استفاده نمایید. این رنگ بندی علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا برای سایت شما، می تواند به راحتی به بالا بردن نرخ تبدیل شما کمک نماید.
هنگامی که مخاطبان وارد صفحات فرود شما می گردند، باید بدانند با کدام کسب و کار و برند سر و کار دارند. به همین منظور باید لوگوی خود را در تمامی صفحات فرود درست و در جای مناسب قرار دهید. این لوگو باعث می گردد که در ذهن کاربر ماندگار شوید و مخاطبان برای آشنایی بیشتر با برند شما سعی در کاوش بیشتری خواهند کرد. لوگوی خود را سعی کنید با کیفیت بالا در صفحات فرود قرار داده و در طراحی آن از رنگ بندی های متناسب با رنگ صفحه فرود استفاده نمایید.
بسیاری از طراحان، به اشتباه اقدام به استفاده از تصاویر زیاد در طراحی صفحات فرود خود می نمایند. این موضوع باعث حواس پرتی کاربران و دور شدن از موضوع اصلی خواهد شد. سعی کنید برای هر قسمت از تصاویر مرتبط و به تناسب استفاده نمایید. جنبه های بصری همان طور که می تواند باعث جذب کاربران گردد، می تواند به راحتی بازدهی بازدید را پایین آورد.
در آخر در نظر داشته باشید که صفحات فرود نیز باید دارای ساختاری مناسب باشند و به صورت دقیق سازمان دهی شوند. این ساختار بندی باید به گونه ای باشد که با یک نگاه بتوان تمامی بخش های صفحات فرود را تشخیص داد. برای داشتن ساختار بندی مناسب می توانید بخش های مختلف را با نوشته های بولد یا تصاویر از هم جدا نمایید و به این ترتیب دسترسی به قسمت های مختلف را آسان نمایید.
به منظور آشنا کردن مخاطبان با ساختار صفحات فرود خود، بهتر است که زود به زود این ساختار را هم نریزید. این موضوع باعث می گردد که کاربران به مرور با بخش های مختلف صفحات فرود آشنا شده و دفعات بعد راحت تر به قسمت های مختلف دسترسی داشته باشند. اگر زود به زود این ساختار به هم بریزد، کاربر احساس گیجی کرده و به راحتی از برند شما زده خواهد شد. پایداری در ساختار می تواند نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را برای شما افزایش داده و محبوبیت آن را به دلیل سهل الوصول بودن اهداف کاربران بالا ببرد.