احسان | 10 اسفند 1396 21:00:13 | ارسال پاسخ
1

35

لازم و ضروری است در در اولویت بندی مسیر راه آهن بوشهر بازنگری و تجدید نظر شود کاری که مسئولان ارشد استان به عنوان راه حل اساسی تا کنون به آن نپرداخته اند.در دولت قبل و سال 84 به درخواست مردم بنادر استان و درپاسخ مثبت به مردم دو مسیر جهت راه آهن استان مصوب شد یکی راه آهن ساحلی بندرامام بوشهر که بخشی از مسیر ساحلی بنادر جنوبی کشور از شلمچه و خرمشهر تا بندرعباس است که به منظور تکمیل خطوط ریلی کشور و در پاسخ به نیازهای بنادر کشور و همچنین ارتباط با شبکه ریلی کشورهای همسایه در مسیر شکوفایی اقتصاد کشور موثر است و مسیر شیراز بوشهر که البته آنگونه که مردم انتظار داشتند نشد و از مسیری بسیار بیش تر از فاصله بوشهر شیراز طراحی شد.و علت آن را وجود ارتفاعات عنوان کردند که برای مردم امروز با پیشرفت علوم و امکانات راه سازی که در نقاط سخت تر در جاهای دیگر کشور اجرا شده پذیرفته نیست و در این مورد با شفافیت با مردم رفتار نشد . و انتخاب این مسیر طولانی سخت و دشوار و با هزینه زیاد سه هزار میلیارد تومان باعث شد که طرح متوقف شود.
در صورتی مسیر بندرامام بوشهر در مسیری سهل و کم هزینه که کلیه بنادر استان را پوشش می دهد و دولت تمایل بیشتری به تکمیل آن به جهت ترانزیت دارد.از مراحل اجرا باز ماند که در آن زمان با اعتباری حدود سیصد میلیارد تومان معادل یک دهم اعتبار راه آهن بوشهر شیراز تکمیل و در مدت دوسال مورد بهره برداری قرار می گرفت . لازم است به منظور گرفتن نتیجه بهتر دراین خصوص برسی کارشناسی صورت گیرد.
محمد | 10 اسفند 1396 21:18:58 | ارسال پاسخ
4

28

اگر کوتاه ترین مسیر از مرکز کشور به خلیج فارس امتیاز است که همین طور هم است پس مسیر شیراز جم عسلویه بهتر از مسیر کنونی این هدف را محقق می کند و کوتاهی مسیر از نظر صرف وقت و هزینه حمل و نقل بسیار موثر است . و همه باید به واقعیت ها منطقی برخورد کنند.
دلسدز | 10 اسفند 1396 21:26:33 | ارسال پاسخ
0

10

2ماه از تصویب لایحه بودجه97در کمیسیون تلفیق وصحن علنی مجلس می گذارد،هیچ کدام از نمایندگان استان در خصوص بودجه بوشهر در سال آینده تحلیلی نداشتند،استاندار نیر هیچ گونه واکنشی نشان نداده،انتظار دارید راه آهن بوشهر اعتبار بگیرد،، استان تعطیل است و مسولان برنامه ای برای توسعه ندارند، برخی مدیران کل زمان تغییر شان به سر رسبده،برخی بار نشست شده اند، به غیر از سایت خلیج فارس بامداد جنوب،تمام سایت ها سکوت کردند، انتظار دارید استان توسعه کند،
برازجانی | 10 اسفند 1396 21:35:36 | ارسال پاسخ
0

22

راه آهن خواست دیرینه مرزنشینان و اولویت مردم بنادر استان بوشهر است اما مسیر فعلی مد نظر مسئولین استان چنگی به دل نمی زند زیرا مسیر کوتاه و نزدیک دو ساعته و مستقیم بوشهر شیراز اولویت مردم است که نیاز به طراحان ماهر و کار آزموده دارد که مشکل اختلاف ارتفاع را با مهندسی و مهارت ایجاد تونل و مسیر مورب حل کنند گرچه نقشه برداری تخصصی نیاز دارد اما در نتیجه کار بسیار تاثیرگذار است. و امروزه در راه سازی کوتاه ترین مسیر در اولویت است. زیرا در دراز مدت مقرون به صرفه و اقتصادی تر است.
منطقی | 11 اسفند 1396 08:14:04 | ارسال پاسخ
25

0

از خودمان پرسیده ایم که داشتن قطار را ه آهن برای استانی دومیلیون نفری بدون محصولات کشاورزی فراوان به علّت محدویت زمین وآب وبندرهای نه چندان ترانزیتی،کدام اولویت وتوجیه اقتصادی دارد؟اگر برای فیس وافاده است؛بودجه ای که فقط ده در صد آن استان را بسیار آباد می کند؛درچاه ویل بریزید!
سعی میکنم منطقی باشم | 11 اسفند 1396 23:45:42
0

3

در اینکه افراد دانا کم هستند با شما موافقم.نمیدانم باید به خود ببالید یا نه . یکی از دلایلی که بنادر ما ترانزیتی نشده اند عدم وجود حمل و نقل ارزان که همان راه آهن است میباشد.این موضوع الان دیگر فقط مریوط به استان ما نمیباشد،راه آهن شیراز اصفهان تهران برای اقتصادی تر شدن نیازمند وصل شدن به دریا میباشد که اگر از طریق بوشهر وصل نشود دیگران پیگیری میکنند و از جای دیگری وصل میکنند.امروز دیگر برای توجیه پروژه ها فقط اقتصاد را در نظر نمیگیرند.به مردم و محیط زیست هم توجه میکنند.اگر هم ما بگوییم راه آهن نمیخواهیم و 10 درصد بودجه راه آهن را به بدهید تا استانمان را آباد کنیم به ما نمیدهند و این در حالی است که ما نیروی با دانش برای توسعه استان خیلی کم داریم و نمیتوانیم موفقیت چندانی بدست بیاوریم.
سعی میکنم منطقی باشم | 11 اسفند 1396 10:54:33 | ارسال پاسخ
1

4

یکی از دلایلی که بنادر ما ترانزیتی نشده عدم وجود حمل و نقل ارزان که همان راه آهن است میباشد.این پروژه الان دیگر فقط مربوط به استان ما نیست راه آهن شیراز اصفهان تهران اقتصادی نیست و برای اقتصادی شدن نیاز به اتصال به دریا دارد که اگر از بوشهر نشود از جای دیگر اینکار را میکنند.این را هم باید بدانیم تنها اقتصاد را برای توجیه پروژه ها نباید در نظر بگیریم،محیط زیست و مردم هم مهمند.ضمنا اگر ما بگوییم راه آهن نمیخواهیم و 10 درصد بودجه اش را بدهید تا استانمان را آباد کنیم به ما نمیدهند و ما افراد با دانش برای آباد کردن در استان کم داریم.
منطقی | 11 اسفند 1396 17:05:29 | ارسال پاسخ
1

0

با گرفتن 16 امتیاز منفی تااین ساعت، به خود می بالم.جناب مدیریت سایت !جناب عالی را هم به گذاشتن آن عکس بسیار پر معنی وآموزنده می بخشم!حسن کار اینست که دانندگانی مانند سرکار وبنده در ایران کمتر پیدا می شود.بگذریم: نویسنده ی کتاب "گوچک زیباست"/فریتز شوماخر آلمانی/ که از مفسران ومنتقدان کبیر اقتصاد در ابعاد انسانیست؛مانند سلف خود "دکتر شاخت" برای دولت مردان و مردم جهان نظریه پرداز مقدّسی به شمار می رود. کاش جامعه ی ایران ،به خصوص استان پر از پرخرجی وول خرجی پیرو او می بودند. نتیجه: هر که نامخت از گذشت روزگار/ هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار!
فضول محل | 11 اسفند 1396 17:34:52 | ارسال پاسخ
0

3

گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از امیر امینی درنشست با مسئولان دستگاههای اجرایی استان بوشهر افزود:مسیر راهآهن شیراز به بوشهر 450 کیلومتر و مسیر طرح ریلی شیراز - بوشهر به عسلویه 640 کیلومتر تعیین شده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح ریلی شیراز- بوشهر به عسلویه 40 هزار میلیارد ریال ارزیابی مالی شده است که اجرای این پروژه نیازمند فاینانس کننده دارد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از برقی شدن قطارهای راه آهن سراسری تهران – مشهد خبر داد.
به گزارش ایران اکونومیست؛ سعید محمدزاده : با پیگیریهای صورت گرفته، زمینه برقی شدن هر چهار خط راه آهن تهران – مشهد با گشایش ال سی و عقد قرارداد 1.7 میلیارد یورویی فراهم شده و به زودی عملیات اجرایی این طرح آغاز میشود.
تامین اعتبار 2.5 میلیارد یورویی برای قطار سریعالسیراصفهان- تهران
بر اساس این گزارش استاندار اصفهان با اشاره به تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای محور اصفهان-قم-تهران به مبلغ 2.5 میلیارد یورو، بر تدوین برنامه زمانبندی دقیق جهت تسریع در عملیات اجرایی این ابر پروژه تأکید کرد.
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:برقی کردن راهآهن اینچه برون- گرمسار چهار ساله اجرایی می شودگرگان- مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از اجرای برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو در چهار سال خبر داد
ر حالی که بوشهر نقش عابر بانک در کشور را بازی می کند و از نظر درآمدی برای کشور با داشتن ذخایر ، منابع ، بنادر ، گمرکات و نیز مالیات حرف برای گفتن دارد متاسفانه بعضی ها با مسئولین رده بالای مملکت که استانشان یا خط آهن دارد یا در حال اتمام است به نوعی همنوا شده و بجای فشار برآنها جهت تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای طرح اجرای خط آهن حتی بصورت نوین آن ، غیر مستقیم از مسیر های مد نظر شهر و شهرستان خود جهت استفاده از قطار حمایت می کنند که این خود تبعاتی دارد که باید از آن پرهیز کرد
قدر مسلم ارتباط از طریق ناوگان ریلی از مرکز استان به مرکز کشور پروسه توسعه ای بهتر و ویژه تری هم از نظر باری و هم مسافر دارد و در مورد مسیر آنطور که مسیر جاده ای وجود دارد فاصله بوشهر تا شیراز از مسیر فراشبند چیزی حدود 320 کیلومتر است حالا مسئولان راه سازی عدد 442 را عنوان می کنند ظاهرا تا مرودشت مد نظر است نه تا شیراز
در مورد اعتبار تخصیصی هم هر شهروندی با چرتکه خود حساب کند می بیند که 115 میلیارد تومان رقمی نیست که بتوان با آن این خط آهن ساخت ، اینک که سمت و سوی مسئولین مملکتی در ساخت خطوط آهن بعنوان اولویت های راه سازی و ترابری مد نظر است و یکی از نمایندگان مجلس در کمیسیون عمرانی مجلس حضور دارد باید نهایت رایزنی و جلب نظر ابتدا با نمایندگان مجلس استان بوشهر و فارس و نهایتا با مسئولین تاثیر گذار که نقش اساسی در تامین بودجه ساخت خط آهن دارند نموده ، تا این پروژه ملی به سامان برسد . جهت روشن شدن خاطر و ذهن مخاطبان اظهار نظر بعضی از مسئولین کشور در خصوص خط آهن در دیگر نقاط کشور آورده شده است .
Hadi | 11 اسفند 1396 19:35:46 | ارسال پاسخ
16

3

بوشهر به شیراز باشه بهتره اگر این طرح شدنی بشه نور النور هرچند لابی خارجی گرفته تا داخلی سنگ اندازی خواهند کرد.. اقتصاد دانان لطفا اطلاع رسانی کنند. /
می خوش | 11 اسفند 1396 21:28:01 | ارسال پاسخ
2

5

چرا کسی به فکر نیست که با اتصالات ریلی بین بندرعباس تا بندرامام از مسیر استان بوشهر ده ها بندر به شبکه راه آهن وصل می شوند . مثل اینکه بعضی آرزو با قطار برای تفریح به شیراز بروند فکر چیز دیگه ای هم نیستن
میثم | 11 اسفند 1396 21:37:48 | ارسال پاسخ
0

6

در طرح مسیر راه آهن بوشهر شیراز مردم بنادر شهرها و مناطق شمالی استان بوشهر که جمعیت زیادی از استان را تشکیل می دهند شامل گناوه دیلم ریگ و ...نادیده گرفته شده و حتی منافع مردم شهر بوشهر را نیز تامین نکرده به دلیل طرح در مسیر پانصد کیلومتری به جای فاصله 221 کیلومتری و لذا صرف بودجه سهمیه مردم شمال استان دراین طرح مشکل دار درست نیست و عدم رضایت عموم را به دنبال دارد.بهتراست طرح در فراگیرتر اجرا شود.
جعفر | 11 اسفند 1396 21:56:45 | ارسال پاسخ
1

7

چه کسی این مسیر را برای رفتن از بوشهر به شیراز انتخاب کرده حتما از کارشناسان استان نبوده و منطقه را نمی شناخته می توانست از اهالی محل سئوال کنه می خواد چه کار کنه و به کجا بهره بهتر راهنمایی می کردند.یکی همراهش نبود بگه شیراز از کدوم طرف برو اگه میشه لطفا معرفی کنید تا بهش مردم عادی بگن چه طور درستش کنه البته اگر نظرش چیز دیگه