0

چه وقت هایی باید از ورزش‌های کششی صرف نظر کرد؟

 
khodaeem1
khodaeem1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 89277
محل سکونت : خراسان رضوی

چه وقت هایی باید از ورزش‌های کششی صرف نظر کرد؟
شنبه 19 تیر 1395  1:43 PM

 
خراسان - مترجم : علیرضا

چه وقت هایی باید از ورزش‌های کششی صرف نظر کرد؟

 

حرکات کششی نه‌تنها در گرم کردن بدن برای  انجام فعالیت ورزشی لازم است بلکه می‌تواند برای  انعطاف‌پذیری عمومی بدن نیز مفید باشد. باید یادآوری کرد که گرم کردن بدن پیش از انجام حرکات ورزشی بسیار مهم است. گرم کردن بدن قابلیت انعطاف‌پذیری  عضلات را افزایش می‌دهد. به ‌عبارت‌ دیگراین نرمش ها، ریسک آسیب‌دیدگی در زمان انجام حرکات کششی را که خود عاملی برای  جلوگیری  از صدمه‌شناخته می‌شود، کاهش می‌دهد. اما گاهی وقت‌ها لازم است که  از این کار صرف‌نظر کرد.

 

 

 آسیب‌دیدگی شدید:
به نقل از سایت Reader's Digest ممکن است، ورزش کششی بخشی از درمان فیزیکی باشد، اما اگر در چند روز یا ساعت گذشته دچار آسیب‌دیدگی به ‌ویژه کشیدگی حاد عضلانی، رگ به رگ شدن رباط  یا آسیب دیدگی عصب و درد مداوم شدید، قطعاً نباید ورزش‌های کششی انجام دهید.
 
به تازگی عمل کرده اید:
اگر به‌تازگی عمل کرده اید به‌ویژه عمل تاندون آشیل یا  دچار آسیب‌دیدگی ماهیچه عقب ران شدید، بدون مشورت با پزشک اقدام به انجام ورزش‌های کششی نکنید تا بافت بتواند خود را ترمیم کند .
 
 گره‌های عضلانی یا اسپاسم شدید:
اسپاسم انقباض غیرارادی عضلات است و انجام ورزش‌های کششی می‌تواند باعث تشدید درد شود. برای باز کردن این گره‌ها یا رفع اسپاسم بهتر است به ماساژ بپردازید.
 
احساس سرما می‌کنید :
انجام ورزش‌های کششی هنگام سرد بودن هوا یا قبل از  گرم شدن بدن می‌تواند فشارهای غیرضروری به بدن وارد کند یا باعث پارگی عضلات شود. در هوای گرم یا هنگام گرم بودن بدن ،احتمال آسیب‌دیدگی کاهش پیدا می‌کند.سعی کنید قبل از انجام دادن هرگونه ورزشی کمی راه بروید. 

 

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست ، طوفان زده ام راه نجاتی بفرست ، فرمود که با زمزمه ی یا مهدی ، نذر گل نرگس صلواتی بفرست

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها