0

آب از دست رفته‌ی بدن کودکتان را با این راهکار‌ها جبران کنید

 
pejmanmz
pejmanmz
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 171
محل سکونت : تهران

آب از دست رفته‌ی بدن کودکتان را با این راهکار‌ها جبران کنید
جمعه 18 تیر 1395  7:49 PM

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف آب میوه‌ها جهت جایگزین کردن آب از دست رفته از طریق تعریق و همچنین دریافت حدود 5 گرم نمک برای کودکان لازم است.
آب از دست رفته‌ی بدن کودکتان را با این راهکار‌ها جبران کنید
دکتر بهزاد کاظمی متخصص تغذیه و همچنین عضو بسیج جامعه پزشکی در خصوص کم آب شدن بدن کودکان در فصل تابستان گفت: مقدار دریافت آب در افراد باید بین پنج تا هشت لیوان آب باشد.
 
وی افزود: مقداری از این میزان دریافتی تعیین شده از طریق مواد‌غذایی هم جذب می‌شود.
 
این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه افزایش تعریق به علت گرمای فصل تابستان علاوه بر از دست رفتن آب بدن سبب دفع نمک هم می‌شود تصریح کرد: دریافت حدود پنج گرم نمک در طول روز باید توسط بدن انجام گیرد.
 
وی همچنین پیرامون راهکار‌های جلوگیری از مواجهه با کمبود آب در بدن اظهار داشت: مصرف آب میوه‌های متفاوت علاوه بر جبران آب از دست رفته از طریق تعریق زیاد می‌تواند در روند افزایش ویتامین‌های لازم برای بدن اثر مطلوبی داشته باشد.
 
کاظمی تصریح کرد: میزان آب دریافتی در بدن کودکان بستگی به سن و همچنین وزن آنها دارد اما نوشیدن دو لیتر آب برای این گروه افراد ضروری است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان آب اضافی دریافت شده توسط بدن به مقدار کار و فعالیت انجام شده بستگی دارد.
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها