0

♣<<▐▐ ساختمان داده ▐▐>>♣

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:♣<<▐▐ ساختمان داده ▐▐>>♣
دوشنبه 21 اردیبهشت 1394  3:44 AM

4-1- حل مساله به کمک کامپیوتر (Problem Solving)

حل مسئله همیشه یکی از چالش های زندگی بشر بوده است. برای حل مسئله باید آن را درک نمود، به داده های آن توجه نمود و خواسته های مسئله را بر اساس دانش قبلی و داده های مسئله حل نمود.

حل مسئله توسط کامپیوتر نیازمند استفاده از سخت افزار و نرم افزار است. توسعه نرم افزار فرآیند پیچیده ای است که هم علم است و هم هنر. به این دلیل هنر است که مستلزم ابتکار، خلاقیت و مهارت است.

به این دلیل علم است که از روش ها و تکنیک های استانداردی استفاده می کند. 
توسعه نرم افزار در مباحث مهندسی نرم افزار مطرح می شود ولی برای ساختمان داده ها استفاده از
الگوریتم و شبه کد برای حل مسایل مدنظر می باشد.



5-1- الگوریتم (Algorithm)

مجموعه محدودی از دستورالعمل هاست که اگر دنبال شوند، موجب انجام کار خاصی می گردد.
الگوریتم ها طوری توصیف می شوند که شبیه برنامه های کامپیوتری اند،
به طوری که هر مرحله آن را می توان با یک یا چند
دستورالعمل پیاده سازی کرد. الگوریتم ها به صورت شبه کد نوشته می شوند.


6-1- ویژگیهای الگوریتم

ورودی : یک الگوریتم می تواند هیچ یا چندین کمیت ورودی داشته باشد.
خروجی: الگوریتم باید حداقل یک کمیت به عنوان خروجی ایجاد (تولید) کند.
قطعیت: هر دستورالعمل باید بدون ابهام و کاملاً واضح باشد.
محدودیت: الگوریتم باید پس از طی مراحل محدودی خاتمه یابد.
نکته: هر دستورالعمل باید به گونه ای باشد که با استفاده از قلم و کاغذ بتوان آن را با دست نیز اجراء کرد. به عبارت دیگر هر
دستورالعمل باید انجام پذیر (Tracable ) باشد.
نکته: در علم کامپیوتر الگوریتم باید پایان پذیر باشد ولی برنامه لزوماً پایان پذیر نیست.

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها