مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان از امضا قرارداد خرید واگن قطار شهری این کلان شهر خبرداد و گفت: این قرارداد روز ۲۰ بهمن ماه جاری ما بین شرکت پلور سبز با همکار خارجی از یک طرف و سازمان قطار شهری از طرف دیگر به امضا رسید.
به گزارش ایمنا، عبد الجواد زعفرانی هزینه خرید این واگن ها را بالغ بر ۱۳۲ میلیون یورو عنوان و تصریح کرد: این قرارداد امروز ۲۳ بهمن به پیمانکار ابلاغ گردید.
وی با تاکید بر این که در این قرارداد 150 واگن شامل ۳۰ رام قطار پیش بینی شده است، اظهار داشت: هر رام قطار شامل ۵ واگن بوده و هر یک از این واگن ها دارای ۲۰ متر طول است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری در خصوص فاز یک قطار شهری کلان شهر اصفهان، اذعان داشت: تا کنون عملیات ساختمانی این فاز حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون این فاز در انتظار نصب تجهیزات و خرید واگن به سر می برد.
وی در ادامه با تاکید بر این که فاز اول مترو اصفهان ریل گذاری شده است، گفت: طول کل مسیر خط یک 2/20کیلومتر بوده که تا کنون ۱۰ کیلومتر آن ریل گذاری شده است.
زعفرانی با بیان این که در حال حاضر ۹ ایستگاه قطار شهری اصفهان در مسیر شمال آماده بهره برداری است، اظهار داشت: عملیات احداث مترو اصفهان در مسیر شمال به جنوب از محل ترمینال کاوه تا ترمینال صفه از سال ۸۰ آغاز شده است.
وی در ادامه با اشاره به این که ایستگاه های فاز دوم قطار شهری اصفهان نیز در مرحله سفت کاری است، یادآور شد: این فاز از چهار راه باهنر به سمت جنوب در حال احداث است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری به شهروندان اصفهانی نوید داد که در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت دهم اصفهانی ها سوار مترو می شوند.
وی هزینه های صرف شده برای راه اندازی قطار شهری اصفهان از ابتدا تا کنون را بالغ بر 615 میلیارد تومان عنوان و اذعان کرد: برای تکمیل پروژه متروی اصفهان به همین میزان اعتبار نیازمند هستیم.
زعفرانی در پایان خاطر نشان کرد: راهکارهای خوبی در قانون بودجه سال ۹۰ برای متروی اصفهان در نظر گرفته شده اما تا کنون این مهم محقق نشده و موضوع در دست پیگیری مسئولان استانی و کشوری است.