ناآشنايي به احكام شرعي سبب بيتفاوتيهاي تربيتي شده است
پنج شنبه 25 فروردین 1390 5:55 PM
خبرگزاري فارس: مدير حوزه علميه جعفريه خلخال گفت: ناآشنايي نوجوانان و جوانان اعم از دختر و پسر در احكام شرعي و مسائل تقليد يك بيتفاوتي رفتاري و تربيتي را سبب شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، حجتالاسلام سيد صدرالدين صدري پيش از ظهر امروز در مراسم جشن تكليف دانشآموزان در خلخال اظهار داشت: استكبار جهاني در هدفگذاري خود درصدد بيهويت كردن نسل آينده و بيتفاوت ساختن آنها به مسائل ديني و شرعي است تا بتواند عظمت چنين مسائلي را در ديد مخاطب حقير جلوه دهد.
وي ضرورت برگزاري دورههاي آموزشي چند روزه احكام مسائل شرعي و تقليد را براي افراد به سن تكليف و بلوغ رسيده ضروري اعلام كرد و افزود: در كنار برگزاري مراسم جشن تكليف بايد به اين امر اهتمام كنيم تا مبادا بيهويتي در مسائل ديني و شرعي گريبان دانشآموزان ما را بگيرد.
مدير حوزه علميه جعفريه خلخال مبناي سن تكليف را براي دختران و پسران مبناي عقلي و شرعي اعلام كرد و گفت: خداوند متعال با دستور به پيامبر مكرم اسلام در اين زمينه و تعيين سن تكليف در زنان و مردان از آنها خواسته است تا در عبادتهاي فردي و اجتماعي و عمل به احكام روحاني اسلامي بيشتر تعقل كنند كه اين سن تعقل خود مبناي حركت در مسير كمال و تعالي است.
حجتالاسلام صدري با يادآوري اينكه براي رهايي از ترفندهاي دشمنان ظاهري و باطني خود بايد درك درست و حقيقي از احكام و شريعت اسلام داشته باشيم، خاطرنشان كرد: مسئولان بايد برنامه جشن تكليف را همگاني كرده و در تمام مدارس و در بين دانشآموزان پسر نيز همانند جشن تكليف دختران آن را اجرا كرده و تبعيضي در اين زمينه قائل نشوند.
وي رغبت دانشآموزان را در عمل به احكام شرعي و اسلامي و ديني يادآور شد و افزود: انسان عاقل و به تكامل رسيده بايد درك درستي از اين احكام و مسائل ديني داشته باشد تا بتواند واجبات و مستحبات خود را بهتر و بيشتر بشناسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، مدير حوزه علميه جعفريه خلخال وظيفه خطير اوليا، مربيان و معلمان را در قبال آموزش احكام دين خطير و سنگين عنوان كرد و اظهار داشت: دانشآموزي كه نتواند در اداي تكليف خود بين واجب و مستحب و حرام و حلال تميز قائل شود، خروجي چنين تربيتي پيوستن به دامان دشمناني خواهد بود كه در كمين نسل آينده ما نشستهاند.
وي بزرگترين رسالت امروز دستگاه تعليم و تربيت را بيشتر از تربيت دانشهاي نظري، بحث آگاهسازي عملي با احكام و مباني ديني اعلام كرد و گفت: آموزش و پرورش تربيتمحور بايد با در نظر گرفتن ذائقه دانشآموزان اين مباني را به شكل درست، صحيح و عقلاني انتقال داده و زمينه تحول روحي و رواني را فراهم كند.