مبحث شصتم طرح صالحین: و ایـنـک غـــزه...
به غزّه روکن و بنگر شکوه ایمان را
به غزّه روکن و بنگرنبرد شیران را
به غزّه روکن و بنگرجنایت صهیون
که از شمار بود فتنه هایشان بیرون
به غزّه روکن و بنگرسکوت خفّت بار
از این شیوخ عرب،بردگان استکبار
به غزّه روکن و بنگرحمایت مردم
به رغم ذلّت حکّامشان ،از این مردم
به غزّه روکن و بنما دعا که ای یزدان
نمای یاریشان در نبرد،درمیدان
ببین تو بر لبشان لا اله الا الله
نمای یاریشان ای خدا به نصرالله
ندای (تنصروا*)از تو شنیده میجنگند
ز یاری تو چنین استوار در جنگند
ز نسل لشکر بدرند و فاتح خیبر
شکست فتنه ی صهیون بود از این لشکر
حسین نبی زاده اردکانی
اتمسفر اشك
باز هم در همايشي چركين روي زخم شما مذاكره شد
پشت درهاي بستۀ تزوير عشق از ششجهت محاصره شد
ميزبان: عقرب سياه سعود ميهمان: مارها و كركسها
مفتيِ مفتگوي الازهر نيز دعوت به اين مناظره شد
ابرها راه را نشان دادند اشكها رد شدند از اتمسفر
تا كه عكس چهار طفل شهيد به تمام جهان مخابره شد
خاتم اندر مدينه آه كشيد اشك يعقوب بُرد كنعان را
دل موسي گرفت در سينا روح عيسي حزين به ناصره شد
نامبارك سگِ معاويه است جاي فرعون قعرِ هاويه است
در رفح ناي عشق را بستند غزّه باري شهيدِ قاهره شد
نقشۀ كفر برملا شده است غزّه امروز كربلا شده است
در هوا هُرمِ روزِ عاشوراست زنده آن شور و خون و خاطره شد
تا در اين خاك بذر زيتون هست دير ياسين و بيتحانون هست
هست تا در رگ زمين خون هست ريشهاش (خاك اگر مصادره شد)
سامري بمب فسفري دارد از فلسطين دلِ پُري دارد
گاو او سر به آخوري دارد رامِ آن مادهگرگِ ساحره شد
آي غزّه! بيا و با ما باش بيخيالِ عربجماعت شو
سيمِ ما وصل شد ببخش اگر كه زبان دلم محاوره شد!
شعر از عباس احمدي
به سودایي که بفشانم غبار بودن خود را
به دریا میسپارم دیدۀ پاروزن خود را
خدا را، ای پیمبرزادگان! بی خواب و تعبیرش
میان گرگها گم کردهام پیراهن خود را
دلیلی کو برافروزد چراغ از شعلۀ زیتون؟
که من گم کردهام در باد و باران میهن خود را
زمستان است و قندیل سکوت و قریههاي دور
که ميمویند در مه آفتاب روشن خود را
ضریحی باید از دریاچههاي خفته در باران
که بندد دختر ساحل دخیل شیون خود را
افق افراشت در چشمم طلسم آیینههاي راه
تماشا ميکنم با هر قدم برگشتن خود را
بهارا، چتر خود بگشا، فراز برگریزانم
که شاید شعله افروزم شبي خود خوردن خود را
بهروز سپیدنامه
غزه مقاومت کن تا ...
غزه مقاومت کن تا با مقاومت جانانه ی تو در برابر جنایات وحشیانه ی رژیم غاصب صهیونیست حماسه ای خلق شود که تا ابد جاودان و ماندگار باشد.
غزه مقاومت کن تا دنیا بداند فریادهای حق طلبانه ملت آزاده و خداجوی آن دیار قابل خاموشی نیست.
غزه مقاومت کن تا ثمره ی شیرین مقاومت، که همان شکست مفتضحانه و عقب نشینی خوار و ذلیلانه اسرائیل کودک کش و نژاد پرست است، را بچشی.
غزه مقاومت کن تا ...
طفلی نفس نمیکشید؛ پدری فریاد میزد؛ پدری جان میداد......................
پیشخوان: تصاویر و فیلمهای آمده در این مرقومه مجمل بسیار تکاندهنده است. میتوانید از همین اول ادامه این مطلب کوتاه را نخوانید، اما بخش مهمی از وقایع این روزها روی خاک غزه را نشان میدهد، وقایعی که در رسانهها دیده نمیشود، دیدنش شاید خیلی ناراحتکننده و دلهرهآور باشد.
غزه؛ پدری گریبان طفلی را گرفته، به صورتش خیره شده فریاد میزند. طفل روی تخت بیمارستان افتاده، طفل دیگر نفس نمیکشد. مردم، اسمش را گذاشتهاند «فرشته زیبا». بهخاطر زیبایی چشمانش است یا بهخاطر لبخند شیرینش. پدر، طاقتش طاق شده. اسمش «شهید ساهر سلمان ابوناموس» شده است. سر «فرشته زیبا» بهخاطر موشکهای اسرائیلی از پشت متلاشی شده اما صورت زیبایش هنوز سالم است. پدر، فرشته تو دیگر نفس نمیکشد. پدر فرشته تو امروز جهانی شده. همه دنیا فرشته تو را میشناسند. هرچند که رسانهها جرأت نداشته باشند چشمهای او را نشان دهند.
سوریه؛ پدر، دستهایش را روی زمین گذاشته، فریاد نمیزد. بغض کرده و آرام آرام گریه میکند. سینه به سینه کودک، صورت به صورتش گذاشته. پدر جان داده؟ کودک او بهخاطر بمبهای شیمیایی جان داده. همان بمبهای شیمیایی که میگفتند «اسد» شلیک کرده اما بعدها معلوم شد کار همین تکفیریهاست. همان بمبهای شیمیایی که تصاویری ارسالش از عربستان سعودی را تأیید کرد. همان بمبهای شیمیایی که مادر اگنس ساختگی بودن فیلمهای اوباما درباره آنها را ــ فیلمهایی که بهبهانه حمله شیمیایی به سنا برده بود تا مجوز حمله بگیرد ــ برملا کرده بود. همان فیلمهایی که کودکانش کشته بودند تا بازیگران فیلمنامه آمریکاییها باشند. پدر، بلند شو. مقاومت به استقامت زانوهای تو نیاز دارد.
غزه؛ نوشته بود: «قساوت قلب میآورد. بهدرک که قساوت قلب میآورد. ببین برای زنده ماندنش تقلا میکنند. عادی میشود؟ غلط کردی. آتش میزند.» چیزی از او باقی نمانده. برای چه تلاش میکنند؟ اسرائیلیها، بال یک فرشته را کندهاند. اسرائیلیها یک فرشته را متلاشی کردند.
غزه؛ چرا اینطور گریه میکنند؟
پدر و مادرشان، هر دو، در بمباران اسرائیلیها کشته شدند. یتیم شدند. همین.
www.tasnimnews.ir
بررسی حقوقی تجاوز اسرائیل به باریکهی غزه
خبرگزاری تسنیم: رژیم اسرائیل با محاصرهی غزه، ممانعت از ورود مواد غذایی و دارویی، عدم رعایت اصل تمایز بین نظامیان و غیرنظامیان، حمله به اماکن مسکونی، درمانی و... بند ۱ و ۲ مادهی ۳ مشترک کنوانسیونهای چهارگانهی ژنو را نقض کرده است.
منبع:برهان
اندکی صبر سحر نزدیک است...
ارمغان بهداروند" شاعر بختیاری، در سروده ای با عنوان «قصیده ی غزه»، با داغدیدگان غزه در فلسطین، ابراز همدردی کرد.
به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، متن سروده ی ارمغان بهداروند به این شرح است:
دختركم!
فكر كن باران است كه می بارد، گلوله نيست
فكر كن كه گنجشك بوده ای، بی سرزمين
فكر كن قشنگی های دنيا هنوز اتفاق نيفتاده است...
اين سقف كه آسمان را از تو دور كرده بود
اين پنجره ی عبوس
اين در كه برای باز شدن بايد تو را بشناسد...
به جان هم افتادند!
آژير قرمز اين شهر
اشك های تو
شقيقه های تو اند
دنيا كه كور نيست
نقاشی تو را خواهد ديد...
در ساحل مديترانه جنگ بالا گرفته است
از بس گريسته ام
آرايش خليجی اين شعر به هم خورده است...
ارمغان بهداروند
يكشنبه ۲۲ تيرماه ۱۳۹۳
دلنوشته مهناز افشار برای کودکان غزه: جام جهانی تمام شد، شما تمام نمی شوید/ چگونه جهان در مقابل خون غزه سکوت کرد
جامجهانی 2014 تمام شد اما قصه طولانی غزه برگ دیگری خورده و پایانی ندارد
به گزارش نامه نیوز، مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت؛
این روزها به هر رسانهیی نزدیک شدم، بوی خون میداد. همین تلویزیونی که هیجان جهانی فوتبال را مهمانمان میکرد، بوی خون داغ میداد. همین تلویزیونی که هر فریاد «گلی» که در آن کشیده میشد، به یادمان میآورد با هر فریادی یک گلوله در سینه کودکی مینشیند. این را فراموش نکردیم و این جام با همه شگفتیهایش، با همه رکودزنیهایش نتوانست تکهیی از خاک خونین فلسطین را زیر چتر خود بگیرد، چنان که نتوانیم ببینیمش. به هر رسانهیی نزدیک شدم همین بود. عکس کودکانی که در آغوش مادرانشان آخرین نفس را سردتر، سنگینتر و عمیقتر از اندازه ریههای کوچکشان کشیدند. زنی که همراه با شوهر و فرزندانش در هشدار یک دقیقهیی نتوانست خانه را ترک کند و همه به یک بمب، در کنار هم، در خانه خود، در خاک خونین خود جان دادند و فقط یک نفر را باقی گذاشتند. یک دختربچه 10 ساله را که نمیتوانم تجسم کنم فکرهای امروزش را. آن کودک چگونه و با چه بندی باید دوباره خود را به زندگی، به خانه و به سرزمینش پیوند بزند؟
جامجهانی 2014 تمام شد اما قصه طولانی غزه برگ دیگری خورده و پایانی ندارد گویا. ما اینجا نشستهایم و هر روز خبری، از زنی، از کودکی، از سربازی در آن سرزمین مقاومت میشنویم و سالهاست با خود فکر میکنیم چرا این قصه پایانی نگرفته، قصه دیگری در دلش شروع میشود. با خود فکر میکنیم چگونه جهان نشست و تماشا کرد که یک سرزمین یکدست در 50 سال اشغال شد و از آن هیچ نماند جز سرزمینی محصور. از یکسو دریا و یک ارتش، از یکسو یک دیوار بلند، تانک و سپر. آسمان فلسطین هم اشغال شده و نیروی هوایی اشغالگر میتواند آسمانش را چنان بپوشاند که زور خورشید هم به آن نرسد و فلسطین تاریک شود... چطور همه ما همه این سالها نتوانستیم قصه دیگری از آن سرزمین
اشغال شده بشنویم؟
نه میشود پای رسانهها ماند، نه میشود چشم بست و دور شد. هزار بار با خودم گفتم باور نکن، فراموش کن، این عکس را نبین... اما چطور باید فراموش کنیم، چطور از جهان بخواهیم فراموش کند که همنوعانمان در عیشی شبانه به تماشای مرگ دهها کودک نشستهاند. برق گلوله و بمب برق شادی از چشمانشان میپراند و به وجد کف میزنند. به هر «گلی» که زده میشود شاد میشوند، هر گلی نه در برزیل که در غزه. گلهای خونین غزه، گلهایی با بوی گوشت سوخته، بوی آوار، بوی خون تازه، بوی خاک سرخ و خیس... جامجهانی تمام شد با همه شادیهایش و باز جهان ماند و این اندوه کهنه و این بوی سرخ جاری.
کمک به نیازمندان یعنی کسانی که به هر دلیل در برآوردن نیازهای اولیه ی زندگی خود درمانده اند حتی اگر کافر حربی هم باشد تا چه رسد به مسلمانان غزه و لبنان و عراق و ... از دستورات روشن و مکرر قرآن کریم است.
توصیه به دستگیری از نیازمندان و کمک به نیازمندان وظیفه ی هر مسلمانی است .
در آیاتی از قرآن کریم کمک به نیازمندان یکی از وظایف مسلمان شمرده شده است که این کار برای کسانی که توانایی آن را دارند (به هر مقدار) وظیفه ای است واجب و نه مستحب.
قرآن کریم در آیات 15 به بعد سوره ذاریات که ویژگی های مردم اهل تقوا را بیان می کند بعد از اینکه می فرماید: متقین کسانی هستند که اهل مناجات سحرگاهی با خداوند متعال اند (وَ بِالْأَسحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُون) درباره ی ایشان می فرماید:
«وَ فىِ أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائلِ وَ المَحْرُوم»[1] : بخشی از دارائیشان را به نیازمندان و محرومان از روزی[2] اختصاص می دهند.
و نیز درباره ی نمازگزاران واقعی می فرماید : آنها کسانی اند که همواره بر نمازشان مداوم و پایدارند و بخش مشخصی از دارائی هایشان را به درخواست كننده [نیازمند] و محروم [از معیشت] اختصاص داده اند: «... الْمُصَلِّینَ * الَّذِینَ هُمْ عَلىَ صَلَاتِهمْ دَائمُونَ * وَ الَّذِینَ فىِ أَمْوَالِهمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ * لِّلسَّائلِ وَ الْمَحْرُوم»[3]
وقتی که از مجرمین در جهنم سوال می شود چه کردید که جهنمی شدید؟
« قَالُواْ لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ * وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ ... »[11] پاسخ مىدهند: ما از نمازگزاران نبودیم و به تهیدستان و نیازمندان طعام نمىدادیم.
ممکن است گفته شود منظور از این بخش مشخص از دارایی، همان خمس و زکات واجب باشد که بر مسلمانان واجب است و اگر کسی آن را پرداخت کند دیگر بیش از آن بر او واجب نیست و افزون بر آن برای او می شود مستحب که اگر خواست و کمک کرد ثوابی برده است و اگر نخواست و کمک نکرد گناهی نکرده است.
اما این سخن درست نیست و منظور آیه نمی تواند خمس و زکات واجب و مصطلح در احکام فقهی باشد؛ چرا که این آیات در مکه نازل شد و در آن زمان سخنی از خمس و زکات مصطلح نبود و وجوب این دو، سال ها بعد در مدینه اعلام شد.[4] بنابراین مراد از این حق معلوم، کمک هایی است که هر مسلمان باید متناسب با وضعیت مالی خود به نیازمندان و درماندگان تقدیم کند.
امام صادق(علیه السلام) فرمود:
«فَالْحَقُّ الْمَعْلُومُ مِنْ غَیْرِ الزَّكَاةِ وَ هُوَ شَیْءٌ یَفْرِضُهُ الرَّجُلُ عَلَى نَفْسِهِ فِی مَالِهِ یَجِبُ عَلَیْهِ أَنْ یَفْرِضَهُ عَلَى قَدْرِ طَاقَتِهِ وَ سَعَةِ مَالِه»[5]
«حقّ معلوم غیر از زكات واجب مصطلح است و آن مال یا كمكى است كه شخص بر خود لازم مىدارد كه نسبت به نیازمندان و محرومان انجام دهد؛ و واجب است كه اندازه ی آن را در خور توانایى و گشایش زندگى خویش تعیین كند.»
مراد از این حق معلوم، کمک هایی است که هر مسلمان باید متناسب با وضعیت مالی خود به نیازمندان و درماندگان تقدیم کند.
علامه طباطبایی(ره) درباره ی اینکه آیه می فرماید: «فِی أموَالِهِم حَقٌّ: در اموال اهل تقوا حقی است» با اینکه این حق در دارائی تمام انسان های دارا و توانا وجود دارد می نویسد:
«براى این بوده كه بفهماند متقین با صفایى كه در فطرتشان هست این معنا را درك کرده و خود مىفهمند كه سائل و محروم، حقى در اموال آنان دارد برای همین نسبت به پرداخت آن جدی هستند تا رحمت الهی را گسترش داده و نیكوكارى را بر امیال نفسانى خود مقدم بدارند.»[6]
بنابراین با اینکه هر انسانی وظیفه دارد بخشی از درآمد و دارایی خود را به انسان های نیازمند اختصاص دهد؛ اما این خداباوران هستند که این معنا را درک کرده و در انجام این وظیفه که امروز کمک به نیازمندان غزه است تلاش جدی دارند.
کمک به کافر نیازمند
در فرهنگ قرآن کریم که سیره ی اهل بیت(علیهم السلام) نیز منطبق بر آن است حتی اگر کسی مسلمان هم نبود و رسماً کافر بود و دشمن اسلام و در عین حال به امکانات اولیه ی زندگی مانند آب و غذا و دارو نیاز داشت؛ کرامت انسانی و فرهنگ والای اسلامی حکم می کند که به او نیز کمک شود.
این نکته مهم از ماجرای مشهور سوره «هل اتی» به دست می آید؛
آنجا که اهل بیت رسول خدا(صلی الله علیه و آله)؛ یعنی امیرالمومنین، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) روزه می گیرند و غذای افطار خود را به سه انسان نیازمند تقدیم می کنند. این سه، بنابر تصریح قرآن کریم یکی مسکین است و دیگری یتیم و نفر آخر هم اسیر: «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْكیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً»آ[7]
نکته در نفر سوم یعنی اسیر است. با توجه به نبردهای آن دوره که میان سپاه اسلام و کفر صورت می گرفته است بی تردید آن «اسیر» یکی از همان کافرانی بوده که به قصد نابودی اسلام به روی مسلمان شمشیر کشیده و اسیر مسلمانان شده بود.
اما وقتی نوبت به نیازمندی و احتیاج به امکانات اولیه ی زندگی مانند غذا می رسد اهل بیت(علیه السلام) او را استثناء نکرده و با وجود نیازی که خود به آن غذا داشتند ، با اهدای غذای خود به آن کافر او را در رفع این احتیاج اولیه یاری می رسانند.
معیاری مهم در یاری رساندن به دشمنان
این نکته را نیز باید در نظر داشت که کمک به دشمن اگر موجب تقویت او علیه اسلام و مسلمین شود ممنوع است؛ بنابراین اگر بیم چنین خطری از جانب او نمی رود ، حکم همان است که بیان شد.
«خدا شما را از نیكى كردن و عدالت نسبت به كسانى كه در كار دین با شما نجنگیدند و شما را از دیارتان بیرون نكردند باز نمىدارد ...»[8]
برای همین، کمک به دیگر مذاهب، دیگر ادیان و یا حتی کسانی که خدا را هم قبول ندارند نه تنهای جای تعجب و گله ندارد؛ بلکه موافق با آموزه های قرآن و فرهنگ والای اهل بیت(علیهم السلام) است؛ تعجب از کسانی است که سنگ اسلام و قرآن را به سینه میزنند و کمک به نیازمندان و محرومان غزه را به جرم سنی بودن و شام و عراق را به جرم پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) حرام می دانند!
کمک به دیگر مذاهب، دیگر ادیان و یا حتی کسانی که خدا را هم قبول ندارند نه تنهای جای تعجب و گله ندارد؛ بلکه موافق با آموزه های قرآن و فرهنگ والای اهل بیت(علیهم السلام) است.
کمک به نیازمندان در اوج نیازمندی خود
از همین آیات استفاده می شود که در کمک رسانی به نیازمندان، نبود نیاز داخلی، شرط نیست. برخی بر این پندارند که کمک به دیگران وقتی رواست که خود انسان احتیاجی به آن مال اهدایی نداشته باشد که اگر داشت کمک به دیگران جایز نخواهد بود.
سرگذشتی که قرآن کریم با تأیید آن، از اهل بیت(علیهم السلام) نقل می کند و ما هم آن را بیان کردیم و نیز آیاتی مانند آیه «9/حشر»[9] بر این نکته تأکید فراوان دارد که تنها ملاک برای کمک به نیازمندان، وجود توان یاری رسانی در کمک کننده است به هر مقدار ممکن و دیگر شرط نیست که آیا خود انسان به آن احتیاج دارد یا نه؟
چراغی که به خانه رواست ...
این ضرب المثل هم به مانند برخی از ضرب المثل های رایج در بین مردم؛ مانند «گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» و «یک شب هزار شب نمی شه» با مبانی قرآنی سر ستیز دارد؛ چرا که اگر چنین سخنی حق باشد و این چراغ به خانه روا و بر مسجد حرام باشد پس معنای ایثار و از خود گذشتگی که از کمالات انسانی است و از ویژگی های جدا کننده انسان از حیوان است چه می شود؟
آن سخن در فرهنگ و ادبیات ایثار و از خود گذشتگی این گونه بیان می شود: چراغی که به خانه رواست به مسجدی که نیاز دارد واجب است.
بنابراین در کمک به نیازمندان غزه و دیگر نیازمندان جای این پرسش نیست که آیا در داخل کشور نیازمندی هست یا نه؟ که اگر نبود صدقه ای به آنان حواله کنیم؛ بلکه شرط یاری این است که اگر آن طرف نیازمند بود (که هست) و ما نیز توان یاری داشتیم (که بحمدالله داریم) به قدر وسع و توانمان به آنها کمک کنیم و این آموزه ی قرآن است و امثال آن ضرب المثل که برای برخی از وحی منزل هم بالاتر شده ، با فرهنگ قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بیگانه است.
چراغی که به خانه رواست به مسجدی که نیاز دارد واجب است.
توبیخ کسانی که از یاری نیازمندان سربازمی زنند
«الَّذینَ یَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا یُنْفِقُونَها فی سَبیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلیمٍ»[10]: كسانى را كه طلا و نقره مىاندوزند و آن را در راه خدا هزینه نمىكنند، به عذاب دردناكى مژده ده.
و یا در آیاتی دیگر یکی از دلایل جهنمی شدن مردم را رسیدگی نکردن به امور نیازمندان و بی تفاوت بودن نسبت به نیازهای اولیه ی آنها برمی شمرد.
وقتی که از مجرمین در جهنم سوال می شود چه کردید که جهنمی شدید؟
« قَالُواْ لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ * وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ ... »[11] پاسخ مىدهند: ما از نمازگزاران نبودیم و به تهیدستان و نیازمندان طعام نمىدادیم.
پی نوشت:
1. ذاریات/19
2. «سائل» یعنی كسى كه از انسان چیزى بخواهد و نزد انسان اظهار فقر كند؛ ولى «محروم» به معناى كسى است كه از رزق محروم است و كوشش او به جایى نمىرسد. المیزان، ج18، ص370
3. معارج/22-25
4. وجوب زکات در آیه 60 توبه و خمس در آیه 41 انفال اعلام شد.
5. کافی، ج3، ص398، ح8
6. المیزان، ج18، ص369
7. انسان/8
8. ممتحنه/8-9
9. « وَ یُوْثِرُونَ عَلىَ أَنفُسِهِمْ وَ لَوْ كاَنَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ ... » : و دیگران را بر خویش ترجیح مىدهند هر چند خود نیازمند باشند. و آنان كه از بخل خویش در امان مانده باشند رستگارانند.
10. توبه/34
11. مدثر/43-44
DOWN ISRAEEL
DOWN AMERICA
مرگ براسرائیل
مرگ برامریکا
جمع بندی و امتیازات مبحث 60 صالحین راسخون: و ایـنـک غـــزه...
ضمن عرض سلآم و تشکر فراوان از تمامی دوستانی که در مبحث 60 طرح صالحین با موضوع غزه ما را یاری و همراهی نمودند.
جدول امتیازت مبحث به شرح زیر است :
ضمن عرض سلام و تشکر، امتیازات درخواستی تقدیم گردید
بپاس زحمات مدیر محترم مبحث 60، جناب mohammad98، مطابق با قوانین طرح صالحین، 200 امتیاز تقدیم شد
روابط عمومی راسخون
|
لیست امتیازات مبحث 60 طرح صالحین (و ایـنـک غـــزه...)
|
| نام کاربری | امتیاز اهدایی |
|---|---|
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
40 |
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
40 |
|
|
40 |
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
40 |
|
|
40 |
|
|
40 |
|
|
40 |
|
|
50 |
|
|
50 |
|
|
50 |
| 40 | |
| 40 | |
| 50 |
ضمن عرض سلام و ادای احترام
در پایان مبحث مفید و کاربردی 60 صالحین راسخون، از کلیه مشارکت کنندگان محترم، مدیرگرامی تالار جناب "09303495228" و مدیر محترم مبحث 60 جناب "mohammad98" که در ایجاد و هدایت مبحث، مدیریت تاپیک و ارائه جمع بندی کاربردی و مثمر ثمر فعال و مسئولانه حضور داشتند، تقدیر و تشکر نموده، از درگاه خالق یکتا برای یکایک این عزیزان آرزوی سرافرازی، موفقیت و سلامتی داریم.
محتوا و تصاویر تاسف بار و غم انگیزی است که انسان را در حیرت و بهت فرو می برد، جنایت و بی رحمی تا چه حد، در وصف مظلومیت غزه، واژه ها عاجر است.
به امید فلسطینی آزاد و آباد و نابودی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی
یا حق
با ما همراه باشید....