نوروز در کلام امام صادق (ع)
چه ربطی داشت مگه چون این کارها در نوروز اتفاق افتاده نوروز خوبه ،به هیچ وجه هم تاییدی برای هفت سین نیست خوب اگه محرم افتاد تو نوروز مردم عزا میگیرند !!!! الان هم که ایام فاطمیه است یک کم واقع نگر باشیم چرا نمیخوایم قبول کنیم سنت غلطیه که رواج پیدا کرده
چه ربطی داشت مگه چون این کارها در نوروز اتفاق افتاده نوروز خوبه ،به هیچ وجه هم تاییدی برای هفت سین نیست خوب اگه محرم افتاد تو نوروز مردم عزا میگیرند !!!! الان هم که ایام فاطمیه است یک کم واقع نگر باشیم چرا نمیخوایم قبول کنیم سنت غلطیه که رواج پیدا کرده
چون امام حسین روز عاشورا شهید شده نباید این روز رو عزا بگیریم؟...با این استدلال نباید هیچ مناسبتی داشته باشیم...
اصلا ربطی نداشت خب اون روز رو که عزا میگیریم ولی اگه دو واقعه با هم برخورد داشت واقعه بزرگتر را باید بزرگ داشت
اصلا ربطی نداشت خب اون روز رو که عزا میگیریم ولی اگه دو واقعه با هم برخورد داشت واقعه بزرگتر را باید بزرگ داشت
خوب جوابتو دادم
در ایران آداب و رسوم دینی در اولویت هستند ولی استدلال شما غلط بود ! وقتی نوروز روزی بوده که پیامبران جانشینانشون رو انتخاب کردن همین یه دلیل بسه که این روز رو جشن بگیریم
ببخشید الان اکثرا اصلا این مناسبت ها رو نمیدونند و به خاطر خود اصل نوروز جشن میگیرند که مال اصحاب رس بوده که پیامبرشون رو کشتند ثانیا من به ایران و غیر ایران کار ندارم اگر کسی اسمشو گذاشت پیرو باید عیدی که اهل البیت گفتن عید بگیره عیدی هم که نگفتند عید نیست والسلام نامه تمام البته اگر واقعا پیروی نه اسمی و ظاهری
ببخشید الان اکثرا اصلا این مناسبت ها رو نمیدونند و به خاطر خود اصل نوروز جشن میگیرند که مال اصحاب رس بوده که پیامبرشون رو کشتند ثانیا من به ایران و غیر ایران کار ندارم اگر کسی اسمشو گذاشت پیرو باید عیدی که اهل البیت گفتن عید بگیره عیدی هم که نگفتند عید نیست والسلام نامه تمام البته اگر واقعا پیروی نه اسمی و ظاهری
نوروز چه ربطی داره به اینکه پیامبرشون رو کشتن یا نکشتن؟
نوروز عید اهل بیت نیست...به اعیاد اونا هم نمیرسه
ولی هیچ تضادی هم با اونا نداره..چه اشکال داره ما شروع سال جدید رو جشن بگیریم؟ کدوم عالمی گفته اشتباهه؟
آقای عزیز اولا اون قومی که عید نوروز داشتند کافر بودند و این عید ساخته اونهاست و ما نباید عملی رو که کفار انجام میدادند حتی در سطح پایینش انجام بدیم ثانیا ما اسممون شیعه است یعنی پیرو یعنی باید ریز اعمالمون رو دقت کنیم که خدایی باشه تا روز قیامت برای هر عملون یک دلیل داشته باشیم که بتونیم بگیم این رو امام فرمودند ما هم انجام دادیم والا چرا عمرمون رو سر کاری که هیچ فایده ای نداره هدر بدیم ثالثا چرا اینقدر اصرار دارید به این که این عید رو بگیرید اون هم تو ایام عزای اهل البیت رابعا عید غدیر که قطعی تره و ثواب هم داره چرا تو اون عید اینقدر پر شور نمیگیرن و همه کشور یکپارچه عید بشه مثلا مملکت شیعه است !!!!!!!!
آقای عزیز اولا اون قومی که عید نوروز داشتند کافر بودند و این عید ساخته اونهاست و ما نباید عملی رو که کفار انجام میدادند حتی در سطح پایینش انجام بدیم ثانیا ما اسممون شیعه است یعنی پیرو یعنی باید ریز اعمالمون رو دقت کنیم که خدایی باشه تا روز قیامت برای هر عملون یک دلیل داشته باشیم که بتونیم بگیم این رو امام فرمودند ما هم انجام دادیم والا چرا عمرمون رو سر کاری که هیچ فایده ای نداره هدر بدیم ثالثا چرا اینقدر اصرار دارید به این که این عید رو بگیرید اون هم تو ایام عزای اهل البیت رابعا عید غدیر که قطعی تره و ثواب هم داره چرا تو اون عید اینقدر پر شور نمیگیرن و همه کشور یکپارچه عید بشه مثلا مملکت شیعه است !!!!!!!!
اولا بر اساس کدوم منبع این حرف رو میزنی؟ دوما..مگه هرچی کافر بوجود بیاره بده؟؟؟ مگه خدا ماه هایی رو که کفار عرب با هم دیگه نمیجنگیدند و در صلح بودند به عنوان ماه حرام نپذیرفت؟
خودت میگی اعمال...ما باید فکر و عقیده و رفتارمون مثل اهل بیت بشه...هر قوم و ملتی فرهنگ و تمدن خاص خودش رو داره...حجاب تو هر قومی به یه شکله...نمیشه که کل دنیا حجابشون عربی بشه...لباس عربی بپوشن...مردا سرمه بزنن...تو روایت هست که وقتی وارد یک ملت و قوم دیگه میشین به آداب و رسومشون احترام بذارین، صد البته که حرف و عمل اهل بیت در اولیت همه کار هاست...ولی وقتی منع نکردن دلیل نمیشه ما استدلال اشتباه کنیم!
هدر دادن عمر یعنی چی مثلا؟
عیدی که شما میگی با عید واقعی فرق داره، مگه تو نوروز مردم میزنن و میرقصن؟ ایام فاطمیه هم جای خودش رو داره، شهر ما که خیلی هم قشنگ میگیرن و همه جارو چراغونی میکنن نمیدونم جایی که شما هستین عید غدیر رو چجوری میگیرن
اولا خداوند در آیه قرآن میفرماید ولکم فی رسول الله اسوة حسنة حضرت رسول اسوه ما هستند نه کفار ثانیا روایت امیر المومنین رو برای اصحاب رس برو بخون تا بدونی عید نوروز مال کی بوده ثالثا بله سنت و آداب قابل احترامه تا جایی که منجر به حرام نشه مثل اختلاط محرم و نامحرم و اسراف و تجمل گرایی و امثال اینها رابعا خدا در قآن لفظ جلباب رو برای حجاب آورده یعنی چادر و حجاب فقط یکی است اون هم چادر که سرتا سر بدن رو بپوشونه و حجم بدن دیده نشه خامسا حضرت فرمودند شیعیان ما چهار عید بزرگ دارند 1 قربان 2فطر3غدیر4جمعه دیگه نوروز کار مشرکینه و ما باید از افعال مشرکین دوری کنیم
اولا خداوند در آیه قرآن میفرماید ولکم فی رسول الله اسوة حسنة حضرت رسول اسوه ما هستند نه کفار ثانیا روایت امیر المومنین رو برای اصحاب رس برو بخون تا بدونی عید نوروز مال کی بوده ثالثا بله سنت و آداب قابل احترامه تا جایی که منجر به حرام نشه مثل اختلاط محرم و نامحرم و اسراف و تجمل گرایی و امثال اینها رابعا خدا در قآن لفظ جلباب رو برای حجاب آورده یعنی چادر و حجاب فقط یکی است اون هم چادر که سرتا سر بدن رو بپوشونه و حجم بدن دیده نشه خامسا حضرت فرمودند شیعیان ما چهار عید بزرگ دارند 1 قربان 2فطر3غدیر4جمعه دیگه نوروز کار مشرکینه و ما باید از افعال مشرکین دوری کنیم
چه ربطی داره..مگه ما میگیم نیستن...منظور قرآن رفتار و افکار پیامبره...
میدونم اصحاب رس کین...اصحاب رس اصلا ربطی به نوروز نداره...کجای اصحاب رس اینارو نوشته که هی میگی؟ اصلا اصحاب رس پیامبرشون عرب بوده...نه ایرانی!
کدوم حرام؟ طبق کدوم آیه و حدیث حرام میکنین؟
بله...این اصل اسلامیه...ولی دیگه رنگ، و پارچه و...متلق به فرهنگ هر ملتیه...
اینایی که گفتی از اعیاد ما هستن..ولی فقط این 4 تا عید نیستن...با این منطق شما باید ولادت پیامبر و امامان و نیمه شعبان و....رو هم بذاریم کنار...چون این روایت شامل اونا نمیشه!!
اولا اصحاب رس بودن که اسم ماههای ما روی روستاشون بوده و همین نوروز وسیزده به در که ایرانی ها دارند از اون قومه حالا هر ملیتی که هستن ثانیا اختلاط محرم و نامحرم طبق نظر تمامی مراجع حرامه اسراف حرامه تجمل گرایی و دنیا پرستی حرامه که همه اینها توی عید نوروز انجام میشه در ثانی رنگ لباس نباید طوری باشه که جلب توجه کنه و بهترین رنگ برای اینکار مشکیه ثالثا اونها تولدهای ائمه هستن نه اعیاد بزرگ به متنی که نوشتم دقت کنید گفتم عید های بزرگ نگفتم تولد اون روزها به خاطر تولد اهل البیت بزرگداشته میشه و در ضمن هیچ کار حرامی هم که تو نوروز انجام میشه توی این روز ها انجام نمیشه
اولا اصحاب رس بودن که اسم ماههای ما روی روستاشون بوده و همین نوروز وسیزده به در که ایرانی ها دارند از اون قومه حالا هر ملیتی که هستن ثانیا اختلاط محرم و نامحرم طبق نظر تمامی مراجع حرامه اسراف حرامه تجمل گرایی و دنیا پرستی حرامه که همه اینها توی عید نوروز انجام میشه در ثانی رنگ لباس نباید طوری باشه که جلب توجه کنه و بهترین رنگ برای اینکار مشکیه ثالثا اونها تولدهای ائمه هستن نه اعیاد بزرگ به متنی که نوشتم دقت کنید گفتم عید های بزرگ نگفتم تولد اون روزها به خاطر تولد اهل البیت بزرگداشته میشه و در ضمن هیچ کار حرامی هم که تو نوروز انجام میشه توی این روز ها انجام نمیشه
باز که برگشتین خونه ی اول، اصحاب رس اصلا ربطی به نوروز و سیزده به در ندارن...اینا هر کدوم یه داستان و فلسفه ی جدا دارن
منم نگفتم حلاله، اختلاطی هم صورت نگرفته...
حجاب فقط رنگ مشکی نیست، شاید بعضی جاها مشکی هم جلب توجه کنه...
خوب باز خودتون جواب خودتون رو دادین...اونا عید های بزرگ هستن..نه تنها عید های ما!
نوروز مثل اونا نیست...ولی منکر و مخالف اونا هم نیست...چیز غیر اسلامی هم نداره...برعکس خیلی از دستورات اسلام هم توش انجام میشه
کدوم کار حرام انجام میشه الان؟
شما مثل اینکه مشکل بینایی هم دارین ها من گفتم کدوم حرامها همین که مرد و زن نامحرم میشینن یه جا به اختلاط کردن و گل گفتن و گل شنیدن مثل زن داداش زن عمو زن دایی و غیره 2اسراف که چقدر سبزه وو امثالهم حروم میشه 3تجمل گرایی اینها حرام نیست اگر کسی مادرش فوت کنه تا چهل روز براش عزا میگیرن لباس مشکی میپوشن و امثال اینها ولی الان حتی حاضر نشدن به خاطر حضرت زهرا از چراغونی بگذرن و از آجیل و شیرینی و شکلات و چه آهنگهای افتضاحی که پخش میکنند ایا این نوروز مهمتره یا فاطمیه اگر همان امام صادق علیه السلام که شما ازش روایت نقل کردی بود عزای مادرش فاطمه سلام الله علیها را میگرفت یا عید باستانی شمارو و ما وظیفمون پیروی از امامه یا پیروی از نیاکان
آقای عزیز اولا اون قومی که عید نوروز داشتند کافر بودند { کافر بودند ؟؟ کدوم قوم رو میگی ؟؟ } و این عید ساخته اونهاست و ما نباید عملی رو که کفار انجام میدادند حتی در سطح پایینش انجام بدیم { عمل کفر آمیزشون یا همه اعمالشون ؟؟ خب کفار خیلی کارا میکردن که مومنای تاریخم انجام دادن که ! } ثانیا ما اسممون شیعه است یعنی پیرو یعنی باید ریز اعمالمون رو دقت کنیم که خدایی باشه تا روز قیامت برای هر عملون یک دلیل داشته باشیم که بتونیم بگیم این رو امام فرمودند ما هم انجام دادیم والا چرا عمرمون رو سر کاری که هیچ فایده ای نداره { واقعا هیچ فایده ای نداره ؟؟ متاسفم برات !! } هدر { هدر ؟؟؟ } بدیم ثالثا چرا اینقدر اصرار دارید به این که این عید رو بگیرید اون هم تو ایام عزای اهل البیت رابعا عید غدیر که قطعی تره و ثواب هم داره چرا تو اون عید اینقدر پر شور نمیگیرن و همه کشور یکپارچه عید بشه مثلا مملکت شیعه است !!!!!!!!