اخبار فناوری اطلاعات (اسفند 91)
در حالی که تعیین دیرهنگام مجری نمایشگاه الکامپ همیشه یکی از بهانههای ضعف آن بوده اکنون معاون وزیر ارتباطات میگوید: باید پیش از پایان سال برای ساماندهی الکامپ 92 با سازمان نظام صنفی رایانهای هماندیشی شود.
به گزارش FarsNews آذرماه هر سال در رسید برگزاری نمایشگاه سالانه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) تازه بحث پیرامون الکامپ داغ میشود. یکی از این مباحث همیشگی کشمکش برای تعیین متولی برگزاری نمایشگاه است که به رویهای تکراری هر ساله تبدیل شده است.
به این دلیل نیز در آخرین لحظات و تقریباً یک یا دو ماه مانده به برگزاری نمایشگاه متولی مشخص میشود و در اندک فرصت باقیمانده مقدمات برپایی نمایشگاه چیده و نمایشگاه برگزار میشود. با این روال همیشه نیز در پایان 4 روز برپایی نمایشگاه یکی از عواملی که در ضعف نمایشگاه مقصر اعلام میشود، مشکل دیر مشخص شدن متولی نمایشگاه است.
*الکامپ به دلیل کشمکش بین مجریان نابسامان شده؛ ساماندهی الکامپ 92 از هماکنون در دستور کار
اما امسال علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز سال به اتمام نرسیده و با گذشت تنها سه ماه از الکامپ 91 ، برنامههای زودهنگامی برای الکامپ آینده در سر دارد.
علی حکیم جوادی در گفتوگو با FarsNews در خصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: نمایشگاه الکامپ متأسفانه به دلیل کشمکشهای بین مجریان نابسامان شده است؛ به این دلیل امسال بحثی مطرح شد که بتوانیم الکامپ را ساماندهی کنیم؛ البته ساماندهی برای نمایشگاه 91 محقق نشد اما برای سال آینده برنامههایی داریم.
*مخالفم دولت متولی الکامپ شود
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعیین متولی برای الکامپ گفت: در بحث ساماندهی نمایشگاه الکامپ اساساً با این موضوع که دولت متولی برگزاری نمایشگاه شود مخالف هستم، اما به اعتقاد من لازم است که دولت برای ساماندهی، مدیریت و سیاستگذاری ورود پیدا کند.
وی در توضیح ادله ورود دولت به مدیریت و سیاستگذاری الکامپ، گفت: امروز خصوصاً بیشتر بازتاب حوزه فناوری اطلاعات در حوزه خدمات دولت الکترونیک است که توسط دولت به مردم ارائه میشود و برای مردم ملموس است؛ از این رو یکی از وزنههای سنگین الکامپ، دولت است.
*هماندیشی با سازمان نظام صنفی رایانهای برای ساماندهی الکامپ 92
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: با ورود آقای آیتاللهی به سازمان نظام صنفی رایانهای باید با این سازمان هماهنگی و هماندیشی داشته باشیم تا ببینیم چگونه میتوان این نمایشگاه را برگزار کرد که بیشترین دستاورد را برای مردم و دستاندرکاران این حوزه داشته باشد.
حکیم جوادی اضافه کرد: سعی میکنیم پیش از پایان سال برای این هماهنگی و هماندیشی به نتایجی برسیم.
ابزار ویژه جستوجوی موقعیت جغرافیایی که روی رایانه لوحی iPad اپل نصب شده بود به "پلیس حملونقل بریتانیا"(BTP) امکان داد تا پس از جستوجوی رایانه لوحی مفقود شده آن را کشف و دو سارق آن را دستگیر کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، صاحب 29 ساله این رایانه لوحی زمانی که با قطار از پاریس وارد شهر لندن شد دریافت که iPad او سرقت شده است. او پیش از این اتفاق ابزاری را روی رایانه لوحی خود فعال کرده بود که نشان میداد در هر لحظه رایانه لوحی در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد. ماموران پلیس لندن با استفاده از این ابزار سرانجام موفق شدند موقعیت لپتاپ که در چند مایلی شرق لندن واقع شده بود را پیدا کنند.
در این اقدام دو مرد 27 و 29 ساله توسط ماموران پلیس حملونقل بریتانیا دستگیر و روانه زندان شدند. پلیس در جستوجوهای بعدی دریافت که این دو فرد پیشتر هم سرقتهایی را انجام داده بودند.
"مایکل ریچمن"(Michael Richman) از ماموران پلیس حملونقل بریتانیا در این خصوص گفت: «ما به خاطر ابزار جستوجو و مسیریابی که کاربر روی رایانه لوحی خود نصب کرده بود موفق شدیم محل اختفای سارقان را بیابیم و آنها را دستگیر کنیم».
بازی Killzone: Shadow Fall که هفته گذشته در جریان مراسم معرفی PS4 برای این کنسول نمایش داده شد، به عنوان یکی از اولین بازیهای پلی استیشن 4 همزمان با عرضه این کنسول در سراسر جهان منتشر خواهد شد.
به گزارش گروه بازیهای ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، استودیو گوریلا، در حال ساخت دو بازی از سری کیلزون است که Shadow Fall یکی از این عناوین است و احتمالا پایان سال میلادی و احتمالا اواسط ماه نوامبر، برای کنسول پلی استیشن 4 معرفی میشود. عنوان دیگر از این سری که در همین استودیو ساخته میشود Mercenery نام دارد که در انحصار کنسول پلی استیشن ویتا قرار دارد که زودتر، در اواسط شهریور ماه منتشر میشود.
سونی تائید کرد که نمایش پنجشنبه شب در حالت 1080 و با دامنه فریم 30 اجرا میشد. خط داستانی بازی نیز 30 سال پس از نسخه سوم بازی رخ میدهد.
Killzone: Shadow Fall در کنار پلی استیشن 3، در تاریخ نامعلومی در انتهای 2013 وارد بازارهای جهانی خواهند شد.
بازی Killzone: Shadow Fall که هفته گذشته در جریان مراسم معرفی PS4 برای این کنسول نمایش داده شد، به عنوان یکی از اولین بازیهای پلی استیشن 4 همزمان با عرضه این کنسول در سراسر جهان منتشر خواهد شد.
به گزارش گروه بازیهای ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، استودیو گوریلا، در حال ساخت دو بازی از سری کیلزون است که Shadow Fall یکی از این عناوین است و احتمالا پایان سال میلادی و احتمالا اواسط ماه نوامبر، برای کنسول پلی استیشن 4 معرفی میشود. عنوان دیگر از این سری که در همین استودیو ساخته میشود Mercenery نام دارد که در انحصار کنسول پلی استیشن ویتا قرار دارد که زودتر، در اواسط شهریور ماه منتشر میشود.
سونی تائید کرد که نمایش پنجشنبه شب در حالت 1080 و با دامنه فریم 30 اجرا میشد. خط داستانی بازی نیز 30 سال پس از نسخه سوم بازی رخ میدهد.
Killzone: Shadow Fall در کنار پلی استیشن 3، در تاریخ نامعلومی در انتهای 2013 وارد بازارهای جهانی خواهند شد.
در حالی که بعد از کنار گذاشته شدن توسعه سیستمعامل WebOS توسط HP و اعلام انتشار متن باز این پلتفرم، امید زیادی برای گسترش آن وجود نداشت، حالا به نظر میرسد با خبری که امروز ابتدا توسط سایت CNet اعلام شده است میتوانیم شاهد زندگی دوباره این سیستمعامل به کمک شرکت الجی باشیم.
به گزارش وبلاگینا از نکست وب بر اساس این خبر، الجی قصد دارد با خرید کد، مالکیت معنوی و کلیه پتنتهای سیستمعامل WebOS از اچپی، از آن در تلویزیونهای هوشمند خود استفاده نماید.
الجی با استفاده از WebOS در تلویزیونهای خود در تلاش است تا رقابت خود در این بازار را با رقیبانی همچون سامسونگ بالاتر ببرد. این شرکت اولین تلویزیون هوشمند خود را همراه با اپلیکیشنهای مخصوص در سال ۲۰۰۷ معرفی کرده بود.
با توجه به این خبر، شاید بتوان امید داشت که عاقبت این پلتفرم پس از خریداری شدن از Palm و شکست چندین باره به لطف سیاستهای اچپی، این بار توسط الجی به خوشی منتی خواهد شد. این شرکت قرار است توسعه وب اواس را در دفتر ویژه خود در دره سیلیکون ادامه دهد.
در حالی که بعد از کنار گذاشته شدن توسعه سیستمعامل WebOS توسط HP و اعلام انتشار متن باز این پلتفرم، امید زیادی برای گسترش آن وجود نداشت، حالا به نظر میرسد با خبری که امروز ابتدا توسط سایت CNet اعلام شده است میتوانیم شاهد زندگی دوباره این سیستمعامل به کمک شرکت الجی باشیم.
به گزارش وبلاگینا از نکست وب بر اساس این خبر، الجی قصد دارد با خرید کد، مالکیت معنوی و کلیه پتنتهای سیستمعامل WebOS از اچپی، از آن در تلویزیونهای هوشمند خود استفاده نماید.
الجی با استفاده از WebOS در تلویزیونهای خود در تلاش است تا رقابت خود در این بازار را با رقیبانی همچون سامسونگ بالاتر ببرد. این شرکت اولین تلویزیون هوشمند خود را همراه با اپلیکیشنهای مخصوص در سال ۲۰۰۷ معرفی کرده بود.
با توجه به این خبر، شاید بتوان امید داشت که عاقبت این پلتفرم پس از خریداری شدن از Palm و شکست چندین باره به لطف سیاستهای اچپی، این بار توسط الجی به خوشی منتی خواهد شد. این شرکت قرار است توسعه وب اواس را در دفتر ویژه خود در دره سیلیکون ادامه دهد.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای کشور از برگزاری نخستین همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات خبر داد.
حمیدرضا قمی در نشست خبری همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات گفت: این همایش با محوریت راهبری سازمانی فنآوری اطلاعات و از سلسله همایشهایی است که توسط کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات برگزار میشود.
وی به گسترش مفاهیمی چون دولت الکترونیکی، شهر و شهروند الکترونیکی اشاره کرد و افزود: نحوهی ارائه خدمات و فاکتورهای معماری سازمانی، مدیریت امنیتی به درستی تبیین نشده و نیاز است تا در این چارچوب فرهنگسازی و مدلسازی برای اصحاب IT انجام شود و معادلههایی برای نحوهی ارائه خدمات در زمینه کسبوکار IT باشد.
حقی اظهار کرد: این همایش توسط سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران و با حمایت انجمن انفورماتیک ایران، سازمان فنآوری اطلاعات ایران، دانشگاه شهید بهشتی و بانک مسکن در 12 اسفندماه در هتل سیمرغ برگزار میشود.
دبیر علمی همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات در رابطه با اهداف همایش گفت: معرفی چارچوبها و استانداردهای حوزه راهبری، مدیریت و مدیریت خدمات فنآوری اطلاعات و الزامات و شرایط بهکارگیری هر یک و ارتقای دانش عمومی در زمینهی راهکارهای کاربردی و همسویی کسب و کار و فنآوری اطلاعات از اهداف این همایش بود.
قمی افزود: تبیین واژهها و جایگاه مفاهیم راهبری، مدیریت خدمات، طرحهای جامع، معماری سازمانی، مدیریت امنیت در همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات انجام و الگوهای موفق نیز بررسی میشود.
او رویکرد ارائهی مطالب را در همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات رویکردی جدید دانست و اظهار کرد: برای ارائهی مطالب علمی سخنرانان پیش از همایش بحثهای تعاملی داشتند و در این بحثها موردهای موفق بررسی شده است.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای کشور از برگزاری نخستین همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات خبر داد.
حمیدرضا قمی در نشست خبری همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات گفت: این همایش با محوریت راهبری سازمانی فنآوری اطلاعات و از سلسله همایشهایی است که توسط کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات برگزار میشود.
وی به گسترش مفاهیمی چون دولت الکترونیکی، شهر و شهروند الکترونیکی اشاره کرد و افزود: نحوهی ارائه خدمات و فاکتورهای معماری سازمانی، مدیریت امنیتی به درستی تبیین نشده و نیاز است تا در این چارچوب فرهنگسازی و مدلسازی برای اصحاب IT انجام شود و معادلههایی برای نحوهی ارائه خدمات در زمینه کسبوکار IT باشد.
حقی اظهار کرد: این همایش توسط سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران و با حمایت انجمن انفورماتیک ایران، سازمان فنآوری اطلاعات ایران، دانشگاه شهید بهشتی و بانک مسکن در 12 اسفندماه در هتل سیمرغ برگزار میشود.
دبیر علمی همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات در رابطه با اهداف همایش گفت: معرفی چارچوبها و استانداردهای حوزه راهبری، مدیریت و مدیریت خدمات فنآوری اطلاعات و الزامات و شرایط بهکارگیری هر یک و ارتقای دانش عمومی در زمینهی راهکارهای کاربردی و همسویی کسب و کار و فنآوری اطلاعات از اهداف این همایش بود.
قمی افزود: تبیین واژهها و جایگاه مفاهیم راهبری، مدیریت خدمات، طرحهای جامع، معماری سازمانی، مدیریت امنیت در همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات انجام و الگوهای موفق نیز بررسی میشود.
او رویکرد ارائهی مطالب را در همایش راهبری و مدیریت فنآوری اطلاعات رویکردی جدید دانست و اظهار کرد: برای ارائهی مطالب علمی سخنرانان پیش از همایش بحثهای تعاملی داشتند و در این بحثها موردهای موفق بررسی شده است.
با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL براساس پارامترهای سرعت، ضریب اشتراک و حجم مورد استفاده محاسبه میشود.
لطف اله سبوحی - معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی - افزود: پیش از این براساس مصوبه 49 کمیسیون تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر سرعت و ضریب اشتراک تدوین شده بود که عدم شفافیت در میزان استفاده، ناهمگونی در تعرفههای خدمتدهندگان اینترنت و عدم انطباق تعرفهها با حجم مورد استفاده کاربران را در پی داشت.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به ضرورت انطباق محاسبه تعرفه خدمات اینترنت با روالهای موجود در دنیا اظهار کرد: کاهش تعرفهها به صورت پلکانی با افزایش حجم مورد استفاده توسط کاربران، تعیین کف برای تعرفهها به منظور جلوگیری از رویههای ضدرقابتی از مواردی است که در مصوبه جدید کمیسیون پیشبینی شده است.
وی گفت: با در نظر گرفتن منافع کاربران و ارائهکنندگان خدمات در مصوبه 152، مکانیسمی به صورت پویا تعریف شده که براساس آن در صورت تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت بینالملل و خدمات انتقال، تعرفه خدمات اینترنت برای کاربران نهائی متناسب با این پارامترها در هزینه نهایی تعدیل میشود.
سبوحی تصریح کرد: با توجه به ماهیت نامتقارن خدمات ADSL که در آن مشترکین نسبت به دریافت اطلاعات از شبکه اقدام میکنند در این مصوبه ارائهکنندگان خدمات ملزم شدند در محاسبه ترافیک مشترکان، برای مجموعه دریافت و ارسال، به میزان 25 درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکین پیشبینی کنند.
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح تفاوت بین مصوبه 49 و 152 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره خدمات اینترنت پرسرعت گفت: در مصوبه قبلی حداکثر ضریب اشتراک یک به 10 تعریف شده بود که در مصوبه 152 به منظور بهبود کیفیت خدمات، حداکثر ضریب اشتراک یک به 8 تعیین شده و ارائهکنندگان خدمات موظف شدند سرعت خط را به میزان یک به 8 برای مشترکان تضمین کنند و برای ضرایب اشتراک کمتر از این مقدار نیز تعرفه تغییر نمیکند.
سبوحی افزود: در مصوبه جدید ارائهکنندگان خدمات موظف شدهاند در بستههای تعرفهای خود نرخ سرعت خط و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه کرده و در قرارداد مشترکین لحاظ کنند.
به گفته متخصصان آمریکایی، سندروم دید رایانهای برای افرادی که ساعتهای طولانی در مقابل صفحه نمایش رایانه میگذارنند مشکل جدی به شمار میآید.
سندروم دید رایانهای شامل خستگی چشمها، ضعف موقتی دید، سردرد، شانه درد و گردن درد است که بر اثر استفاده از رایانه، تبلت و تلفن ناشی میشود.
گروه سلامت و امنیت چشم برای جلوگیری از کوری در آمریکا توصیه کرد کسانی که با رایانه کار میکنند باید از نمایشگر رایانه در حدود 20 تا 26 اینچ فاصله داشته باشند و از پایه نگه دارنده برگه در کنار رایانه و صندلی قابل تنظیم استفاده کنند.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از کسب درآمد ارزی 640 میلیون دلاری ایران با اجرای پروژه کابل دریایی بین المللی ایران – اروپا خبر داد و گفت: اجرای این پروژه بابت برقراری هر لینک STM64 بالغ بر دومیلیون دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت و از آنجا که 320 لینک STM64 پهنای باند، در برنامه واگذاری داریم کسب رقمی معادل 640 میلیون دلار درآمد ارزی از این پروژه برای کشور پیش بینی می شود.
احمد پورنگ نیا در گفتگو با مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ایران برای گسترش کابلهای ارتباطی بین المللی در یک سال گذشته و برنامه های کشور برای ارزآوری از ترانزیت ارتباطی پروژه هایی که میان ایران و کشورهای دیگر به امضا رسیده از عملیاتی شدن پروژه های کابل دریایی ایران اروپا و قسمتی از پروژه کابل بینالمللی دریای خزر و کابل زیردریایی منطقه خلیج فارس خبر داد.
وی با تاکید براینکه بیشترین پروژه ای که دولت انتظار دارد برای کشور ارزآوری بالایی به همراه داشته باشد پروژه کابل دریایی ایران اروپا - EPEG - است که بخش عملیاتی آن آغاز بکار کرده است، گفت: این پروژه عمان و فرانکفورت را از طريق ايران، آذربايجان، روسيه، اوکراين و لهستان به صورت دریایی به يکديگر متصل خواهد کرد و سال گذشته و با امضای تفاهمنامه ای با کشور روسیه کلید خورده است.
پروژه ایران - اروپا جایگزین پروژه های کشورهای منطقه
پورنگ نیا با بیان اینکه آنچه که در حوزه ترانزیت کابل های ارتباطی بین الملل بدیهی است، میزان ارزآوری پروژه هایی است که ایران به نوعی در آنها موقعیت استراتژیک دارد، افزود: بیشتر این پروژه های بین المللی برای کشور چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت با حاشیه سود بسیاری همراه است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه کابل دریایی EPEGجایگزین یک سری پروژه هایی شد که پیش تر از سوی کشورهای منطقه کلید خورد اما به دلیل ناآرامی های منطقه متوقف ماند؛ در این راستا ما با افتتاح این پروژه ظرفیت پروژه های متوقف شده را برای کشورمان در اختیار گرفتیم و پروژه خود را جایگزین این بخش از ترانزیت بین الملل کردیم که بابت هر لینک STM64 بالغ بر دومیلیون دلار درآمد ارزی برای کشور پیش بینی می کنیم به همراه خواهد شد و از آنجا که 320 لینک Sm64 در برنامه واگذاری داریم رقمی معادل 640 میلیون دلار درآمد ارزی از این پروژه برای کشور کسب می کنیم.
آخرین وضعیت پروژه کابل دریایی خلیج فارس
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد آخرین وضعیت پروژه کابل دریایی منطقه خلیج فارس GBI به مهر گفت: پروژه کابل زیردریایی منطقه خلیج فارس (GBI) توسط اپراتور "Gulf Bridge" اتصال ایران با کشورهای منطقه خلیج فارس و سایر کشورهای جهان را از طریق فیبرنوری زیردریایی برقرار میکند که این اپراتور برای اتصال کامل منطقه خلیج فارس به تمام جهان بر بستر یک زیرساخت کابلی مطمئن با شرکت ارتباطات زیرساخت ایران برای مدت 25 سال قرارداد همکاری امضا کرده است؛ در این پروژه بندر گناوه ایران به عنوان نقطه تماس مشخص شده و ایران بابت بهره برداری از این پروژه به واسطه این نقطه تماس که در اختیار این پروژه بین المللی قرار داده، هزینهای نمی پردازد.
پورنگ نیا افزود: این پروژه به صورت کنسرسیومی در قطر تشکیل شده که براساس آن شبکه کابلی ایجاد شود تا تمامی کشورهای خلیج فارس را به هم وصل کرده و بعد از عبور از تنگه هرمز و اتصال به عمان به شبکههای کابلی دنیا متصل شود. یک سر این شبکه که از خلیج فارس رد شده به هند و یک سر دیگر آن با عبور از دریای سرخ به اروپا وصل می شود. همچنین با این پروژه امکان ارتباط ایران با بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی همچون پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان تسهیل خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: این پروژه اگرچه ارزآوری چندانی برای کشور نخواهد داشت اما ترانزیت پهنای باند و خرید آن و نیز انتقال حداقل 3.2 ترابایت ترافیک اطلاعاتی از مزایای حضور ایران در این پروژه کابل دریایی است و البته براساس نیاز این پروژه باید اجرا می شد.
منافع امنیتی ایران در پروژه کابل بین المللی خزر
وی در مورد پروژه های دیگری که هم اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت برروی آن سرمایه گذاری کرده است به پروژه کابل بین المللی دریای خزر اشاره کرد که درآمدهای قابل توجهی برای کشور به همراه دارد و به مهر گفت: این پروژه با هدف ترانزیت پهنای باند بینالملل از مسیر هند به روسیه و سپس به سمت اروپا و مسیربالعکس نصب و هم اکنون در مرحله اجرا است؛ به نحوی که این کابل دریایی از آستاراخان در روسیه آغاز و پس از عبور از دریای خزر به چالوس در ایران متصل میشود و یک اتصال دیگر نیز به آذربایجان در دریای خزر دارد، سپس از طریق شبکه فیبرنوری زیرساخت به چابهار و پس از آن از طریق دریای عمان و کابلهای دریایی به بمبئی و سایر درگاههای بینالمللی در هند متصل خواهد شد.
به گفته وی هنوز ظرفیت نهایی این پروژه مشخص نشده و شرکت ارتباطات زیرساخت با توجه به مجوزی که دولت برای حضور در پروژههای بینالمللی در سال 91 در اختیارش گذاشته می خواهد آن را اجرایی کند؛ اما با امضای تفاهمنامه، مشخص شده که این پروژه درآمد قابل توجهی برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برآوردهای درآمد دولت از ارتباطات بین الملل مشخص نیست خاطرنشان کرد: این رقم به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست؛ چرا که از سویی نرخ های بازار جهانی مدام در حال تغییر است و از سوی دیگر مسائل داخلی باعث می شود نتوان محاسبه دقیقی در این رابطه انجام داد.
پورنگ نیا با بیان اینکه در پروژه کابل بینالمللی پروژه دریای خزر بیش از هر چیز منافع امنیتی مدنظر ما است، افزود: ما در منطقه به دنبال کسب درآمد از طریق کابلهای بین الملل هستیم و معتقدیم این فعالیتها درآمد ارزی قابل توجهی را برای کشور رقم خواهد زد؛ حتی برای نگهداری این کابلهای بین المللی می توان سهمی را نیز کسب کرد که حدود 4 درصد از کل واگذاری های کابل محسوب میشود.
بازی جدید میشل انسل، بازیساز شهیر فرانسوی، هنوز در دست ساخت قرار دارد و خبر جدایی وی از یوبیسافت توسط روابط عمومی شرکت تکذیب شد.
به گزارش گروه بازیهای ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بازی Beyond Good & Evil 2 پس از اتمام ساخت دیگر پروژههای انسل، دوباره از سر گرفته خواهد شد و وی موقتا زمان کافی برای کار روی این بازی را ندارد. در حال حاضر و تا اواسط ماه سپتامبر، وی روی بازی Rayman Legends کار خواهد کرد.
پیش از این، میشل انسل اعلام کرده بود که پس از اتمام کار روی Rayman Legends، از یوبیسافت کناره گیری خواهد کرد و قصد دارد با 6 نفر از همکارانش در استودیو فعلی یوبیسافت، استودیو جدیدی تشکیل دهد و با همکاری یک کمپانی دیگر، روی عناوین جدید و خلاقانهای کار کنند. پس از اعلام این سخنان از سوی انسل، یوبیسافت صریحا اعلام کرد که انسل از یوبیسافت جدا نشده و هنوز در حال کار روی پروژه Rayman Legends است.
ایو گیلمو، مدیر کل یوبیسافت در مصاحبهای با کوتاکو گفت: "من دیگر نظری در مورد BG&E2 ندارم. دفعهی بعدی که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم، باید حرفی برای گفتن داشته باشیم. این بازی خواهد آمد."
Rayman Legends پیش از این قرار بود انحصارا برای کنسول Wii U در تاریخ 26 فوریه منتشر شود، اما یوبیسافت دو هفته پیش اعلام کرد که این بازی دیگر در انحصار کنسول Wii U نخواهد بود و در ماه سپتامبر علاوه بر کنسول نام برده، برای X360 و PS3 هم منتشر خواهد شد. پس از این جریان، سازندگان بازی، یعنی استودیوهای داخلی یوبیسافت شدیدا واکنش نشان داده و ابراز نارضایتی کردند.
گفته شده که این عنوان دیگر برای X360 و PS3 منتشر نخواهد شد و برای نسل بعد کنسولهای نینتندو، سونی و مایکروسافت ساخته میشود.
نیاز کاربران به چاپ از راه دور و کاهش هزینه چاپ، روز به روز مشهودتر می شود. بر همین اساس اپسون به تازگی سه مدل از چاپگرهای تک رنگ (مونوکروم) جوهر افشان خود را به بازار عرضه کرده است. این چاپگرها مجهز به مخازن یا تانک های بسیار بزرگ و حجیم جوهر هستند. علاوه بر این، قابلیت اتصال بیسیم (Wi-Fi) در یک مدل از این چاپگرها و قابلیت اتصال اترنت در دو مدل دیگر، امکانات تازه ای در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.
یکی از این محصولات با نام M200 با دقت 1200 dpi ، علاوه بر قابلیت چاپ سیاه و سفید، امکان اسکن و کپی را هم دارد. همراه این محصول دو بطری 140 میلی لیتری از جوهر سیاه وجود دارد که هر کدام قابلیت چاپ 6000 برگ و در مجموع 12000 برگ را دارند. علاوه بر این قابلیت اتصال اترنت به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از اپلیکیشن iPrint کمپانی اپسون، از طریق سیستم عامل های iOS و Android روی موبایل یا تبلت به این چاپگر ها متصل شوند و محتوای دیجیتالی خود را به چاپ برسانند.
پشتیبانی از فن آوری های ابری دیگری هم در این محصول جای داده شده است، مانند فن آوری های Apple AirPrint، Google Cloud Print و Epson Scan to Cloud؛ که می توان از طریق اپلیکیشن iPrint، فایل های اسکن شده خود را مستقیماً روی اکانت های Box، Dropbox، Evernote و Google Drive ذخیره کنید.
دو چاپگر دیگر این سری که با پشتیبانی آواژنگ عرضه می شوند M100 و M105 نام دارند که هردوی این مدل ها نیز با دو بطری 140 میلی لیتری جوهر عرضه می شوند. M100 و M105 چاپگرهای تک کاره و تک رنگ اپسون هستند که کارایی دفتر کار خانگی یا مشاغل و ادارات کوچک را بسیار بالا می برند. تفاوت این دو مدل در قابلیت اتصال WiFi در مدل M105 و قابلیت اتصال اترنت در مدل M100 است.
لازم به ذکر است سرعت چاپ در این مدل ها 15 صفحه در هر دقیقه (با استفاده از ISO/IEC 24734) است تا کارایی کسب و کار های کوچک ارتقاء پیدا کند.
گفتنی است چاپگرهای سری "M" اپسون نیز از هد های MicroPiezo و جوهر های "رنگدانه" ای استفاده و چاپ ضد آب و لکه، بدون رنگ و رو رفتگی و ماندگار را ارایه می کنند.
آقایان وینس زمپلا و جیسون وست، سازندگان بازی تحسین شده Call of Duty: Modern Warfare 2، در استودیو جدید خود با نام Respawn Entertainment در حال کار روی یک بازی جدید هستند و اخیرا اعلام کردند که در نمایشگاه E3 که خرداد ماه امسال برگذار میشود حضور خواهند داشت و از محصول جدیدی رونمایی خواهند کرد.
به گزارش گروه بازیهای ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کمپانی الکترونیک آرتز با همکاری استودیو جدید زمپلا و وست در حال همکاری هستند و قرار است به زودی از محصول جدید خود رونمایی کنند.
زمپلا در توئیتر خود نوشت: "من تعداد کمی سوال پیرامون نقشههایمان برای E3 دریافت کردم. بله، ما بالاخره امسال در E3 خواهیم بود."
وی در ادامه افزود: "ما قرار نیست دست خالی بیاییم و چیزی نشان ندهیم. در حال حاضر بیشتر از این نمیتوانم بگویم."
بیش از 40 نفر از اعضای استودیو Infinity Ward، سازنده بازی Call of Duty، به تیم Respawn پیوستهاند و در این پروژه جدید دخیل خواهند بود. وست و زمپلا مدیران قبلی کمپانی Infinity Ward بودند.
اولین بازی شرکت Respawn Entertainment از دو سال پیش تا به حال در حال ساخت بوده است. وینس زمپلا و جیسون وست، سال 2009، پس از عرضه بازی موفق Modern Warfare 2 با شرکت اکتیویژن اختلاف پیدا کردند و این مسئله باعث شد که تقریبا نیمی از کارکنان شرکت Infinity Ward از این استودیو جدا شده و با همکاری الکترونیک آرتز، استودیو جدیدی تاسیس کردند تا یک بازی کاملا جدید که احتمالا در سبک شوتر نظامی بر مبنای بازیهای چند نفره است را بسازند.
ظاهرا این فقط صفحه اول سایت یاهو نیست که با آمدن ماریسا مایر دستخوش تغییر شده است. این شرکت آماده میشود تا کلیات ساختار کاریاش را نیز تغییر دهد. در بیانیهای که ابتدای این هفته به همه کارکنان یاهو ابلاغ شد، کار کردن از خانه یا همان دور کاری ممنوع اعلام شده است. این بیانیه اعلام میکند از ماه ژوئن آینده همه کارمندانی که به صورت تماموقت یا چند روز در هفته کارهای شرکت را از خانههایشان انجام میدادند، وظیفه دارند برای انجام کارشان در یکی از چندین دفتر یاهو حاضر شوند.
به گزارش وبلاگینا زا allthingsd همه کارکنان یاهو باید به دفاتر این شرکت نقل مکان کنند و یاهو در این مورد هیچ انعطافی از خود نشان نخواهد داد. در ماه ژوئن، یا کاربران با این موضوع موافقند و در دفاتر به کار مشغول میشوند یا باید کارشان را ترک کنند. Jackie Reses مدیر بخش نیرویانسانی یاهو در بیانیهشان اظهار داشت: "ما باید یک یاهو باشیم و لازمه شروع این امر این است که در کنار هم حضور فیزیکی داشته باشیم." با اینکه این خانم ظاهرا به فضا و کار تیمی علاقمند است ولی در بیانیه او اثری از قوانین ایجاد و افزایش روحیه تیمی بین کارکنان دیده نمیشود. خیلی از کارکنان یاهو از این بیانیه به خشم آمدند زیرا با این تصور که امکان کار از منزل را دارند با یاهو قرارداد امضا کرده بودند.
خیلی از کارکنان عاشق راحتی کار از راه دور هستند و این که همه کارمندان مجبور شوند برای هماهنگ شدن با محل کارشان، خانهشان را ترک کنند ناراحتی بزرگی به همراه دارد.
یاهو و مدیر منابع انسانیاش معتقدند وقتی کارکنان از خانه کار میکنند، اغلب «سرعت و کیفیت» قربانی میشوند؛ البته همیشه هم به این شکل نیست. خیلیها معتقدند سرعت و کیفیت کار در هر جایی غیر از دفاتر کاری به بهترین میزان خود میرسند. این به خاطر عوامل زیادی است که در دفاتر کار تمرکز کارکنان را برهم میزند. مثلا درخواست مدیر برای مشاهده گزارش پیشرفت کار یا درخواست از افراد برای متوقف کردن کاری که در دست دارند و انجام یک کار دیگر یا حضور در یک جلسه.