هر روز مطالبی زیبا و جالب از تکنولوژی
به نظر می رسد ویندوز 8 با سرعت مناسبی در حال افزایش اپلیکیشن ها و جایگاه خود در میان سیستم عامل های موبایل است. طبق گزارش مستقل منتشر شده توسط WinAppUpdate، استور ویندوز 8 اکنون بیش از ۲۰ هزار اپلیکیشن را در خود جای داده است. رقم اعلامی قبلی در اوایل ماه جاری میلادی ۱۲۸۹۵ اپلیکیشن بود. مایکروسافت روزانه ۴۰۰ اپلیکیشن به مجموعه فروشگاه خود افزوده است.
اگر چه این اعداد برای یک سیستم عامل نوپا بسیار جالب هستند، اما در مقایسه با پلتفرم های رقیب، چندان به چشم نمی آید. اپل هفته گذشته اعلام کرد که تعداد اپلیکیشن های اپ استور از یک میلیون گذشته است. گوگل هم اکنون بیش از ۷۰۰ هزار اپلیکیشن در گوگل پلی دارد. اما نکته جالب این است که مک اپ استور اپل اکنون تنها ۱۲۶۳۶ اپلیکیشن را درون خود جای داده و ویندوز 8 توانسته آن را پشت سر بگذارد.
البته باید توجه داشت که اکنون در جنگ میان فروشگاه اپلیکیشن سیستم عامل های مختلف، داستان درباره کیفیت نیست. بلکه فعلا این کمیت است که مورد سنجش قرار می گیرد. اما احتمالا ماموریت کوتاه مدت مایکروسافت برای فعال کردن فروشگاهش، اضافه کردن اپلیکیشن های کلیدی همچون گوگل کروم و فیس بوک به مجموعه خود است. برخی اپلیکیشن ها هستند که برای یک سیستم عامل ضروری محسوب می شوند و کاربر بلافاصله پس از نصب ویندوز 8 به آنها نیاز خواهد داشت. لذا مایکروسافت برای جذب کاربران بیشتر باید دیر یا زود آنها را به مجموعه اپلیکیشن هایش بیافزاید.
نارنجی
http://narenji.ir/6096-20000-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B28
سامسونگ و اپل رابطه جالب و منحصر به فردی دارند. این کمپانی کره جنوبی تامین کننده بخشی از اجزاء مهم آیفون است و دو شرکت را تبدیل به شرکای تجاری مهمی نموده است. اما همزمان با آن، این دو شرکت هماورد و رقابت تلخی را بر سر سهم بازار موبایل و پتنت ها دنبال می کنند.
اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه قبل در یکی از بزرگترین جدال های پتنتی تاریخ تکنولوژی، دادگاه، سامسونگ را در خصوص تخطی از تکنولوژی محافظت شده سامسونگ و پتنت های آن مقصر شناخت. از سویی هم سامسونگ معتقد است اپل به شکل واضحی تکنولوژی های ویژه سامسونگ را زیر پا گذارده و همچنان از نظر قضایی پیگیر آن است.
Shin Jong-kyun رئیس موبایل سامسونگ می گوید: «حقایق هیچگاه مغفول نمی مانند. بدون پتنت های وایرلس سامسونگ، تولید تلفن همراه برای اپل کوپرتینو نشین غیر ممکن است. همان طور که می دانید، سامسونگ از نظر مجموعه پتنت های وایرلس بسیار قدرتمند است.»
صحبت های این مدیر اجرایی، به تصمیم کمیسیون تجارت بین الملل (ITC) ایالات متحده اشاره دارد که می خواهد رای قبلی خود را در خصوص «عدم تخطی اپل از ۴ پتنت سامسونگ» مورد بازنگری قرار دهد. انتظار می رود این سازمان تا ژانویه ۲۰۱۳ رای جدید خود را صادر کند و تصمیمی مطابق میل سامسونگ اخذ کند. در این صورت، سامسونگ می تواند جلوی فروش آیپد و آیفون در ایالات متحده را بگیرد.
شین می گوید: «تصمیم بازنگری توسط کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده دقیقا به این معنی نیست که سامسونگ در موقعیت بهتری در جنگ با اپل قرار خواهد گرفت. اما سامسونگ همواره بهترین کار ممکن را دنبال می کند.»
کمی بعد سخنگوی این شرکت هم نظرات شین را تایید کرد و اضافه نمود که تیم حقوقی سامسونگ به شکل موثر و کارایی به این نبرد پاسخ می دهد و امکان دارد که یک دعوی قانونی جدید را در دادگاه مطرح نماید.
http://narenji.ir/6093-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D8%AA%D9%86%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D9%BE%D8%AF
نارنجی
خبرهای تأیید نشده حاکی از آن است که اپل از مدتی قبل و در پی توقف تأمین باتری از سوی سامسونگ SDI (بخش فرعی تولید باتری سامسونگ) که مشخص نیست به خاطر پایان قرارداد بوده یا موردی دیگر، تولید باتری محصولات دو خانواده آیپد و مکبوک را به کمپانی های Amperex Technology Limited و Tianjin Lishen Battery سپرده که هر دو چینی هستند. اگر خبر صحت داشته باشد، این جدیدترین قسمت از درگیری های سریالی بین دو کمپانی است.
اپل و سامسونگ بیش از 90٪ از سود بازار تلفنهای هوشمند را میبلعند، یعنی به عبارت دیگر تنها کمپانیهایی هستند که سود جدی از این بازار بزرگ کسب میکنند و همه نیز میدانیم که آینده کامپیوترهای شخصی، دستگاههای موبایل هستند. بنابراین تمام درگیریهای این دو کمپانی حول این محور میچرخد و میزان تنش نمیتوانست از این بالاتر باشد. آنها قطعاً دست از تعقیب قضایی یکدیگر نیز بر نخواهند داشت.
با وجود منازعات جاری، تیم کوک در گزارش تلفنی اخیر پیرامون مسائل مالی اپل، سامسونگ را یکی از تأمین کنندگان اصلی اپل خواند و از این رو انتظار میرود که لااقل در کوتاه مدت و تا پایان یافتن قراردادهای فعلی، به ناچار طرفین با یکدیگر رابطه داشته باشند. همانطور که میدانید سامسونگ خدمات تولید چیپ را به اپل ارائه میکند و همچنین تأمین کننده پنل نمایشی برخی محصولات آن است.
اما آیا گریزی از مشکلات اخیر دو کمپانی پیرامون بحث تأمین قطعه و مشارکت سامسونگ در زنجیره تأمین و تولید اپل نبود؟ باید گفت خیر. همانطور که ذکر شد، اینها درگیریهای فرعی است، بحث اصلی رقابت دو کمپانی در بازار بسیار پر سود تلفن هوشمند است که همه چیز را تحت تأثیر قرار داده. اپل 500 میلیون دلار خرج بومی سازی طراحی چیپهای سری A محصولات موبایل خود کرد زیرا خوب می دانست که باید هر چه سریعتر در این حوزه حیاتی به استقلال برسد ولی گویا اپل به این هم راضی نیست و در صدد انتقال تولید به کمپانی TSMC و کمپانیهای دیگر است.
از طرف دیگر سامسونگ ظرفیتهای بسیار بالا، مقرون به صرفه و متمرکزی برای تولید قطعات دارد که اپل در جای دیگری نمیتواند آنها را یکجا پیدا کند و از این رو چارهای جز ایجاد تنوع در زنجیره تأمین قطعه نیست که خود نیازمند یک مدیریت دقیق برای کاهش اثرات منفی این انتقال است. به هر حال این بازی را خود اپل شروع کرد.
با وجود تند شدن شیب درگیری و جدایی اپل از سامسونگ، قراردادهای پر منفعت با سامسونگ و نیاز اپل به این کمپانی کرهای برای تولید انبوه در حجم چند ده میلیونی و بعضاً چند صد میلیونی قطعات، باعث شده که تغییرات به کندی صورت بگیرد. سامسونگ نیز برای به حداکثر رساندن ظرفیت تولید خود بعد از مهاجرت اپل به دیگر کمپانیها، باید به فکر جایگزین باشد که البته بخش بزرگی از آن را افزایش تولیدات خود کمپانی در بخش تلفنهای هوشمند جبران خواهد کرد؛ پیش بینی میشود که سامسونگ در سه ماه پایانی 2012 نزدیک به 60 میلیون تلفن هوشمند در بازار توزیع کند.
چشم انداز این رابطه در هیچ زمانی منفی تر از اکنون نبود و بعید است که سازشی سر بگیرد.
فیسبوک اخیراً تغییراتی را در سیاستهای اداره شبکه اجتماعی خود و نیز حریم خصوصی کاربران به وجود آورد؛ مورد اول ناظر به این است که تغییرات بزرگ در شبکه دیگر منوت به رأی 30٪ از کاربران نخواهد بود و مورد دوم نیز مؤید این مطلب است که این کمپانی قصد دارد دادههای مربوط به فعالیت کاربران را جمع آوری کرده و در خارج از سایت فیسبوک با تبلیغاتچیها به اشتراک بگذارد. بله درست خوانید، دامنه این برنامه نه فقط محیط فیسبوک بلکه سایتها و سرویسهای بیرونی خواهد بود.
تا پیش از این فیسبوک اطلاعات دریافتی درباره شما از جانب تبلیغاتچیها و شبکههای دیگر را تا 180 روز نگه میداشت؛ زین پس تا هر زمانی که خود تشخیص بدهد، آنها را برای ارائه خدمات به شما نگه میدارد. از سوی دیگر اطلاعاتی که از Like های کاربران به دست میآیند از این به بعد برای نمایش تبلیغات به آنها در خارج از فیسبوک نیز به کار خواهند رفت، هر چند هنوز مکانیزم آن مشخص نشده و به راه نیفتاده.
از زمان عرضه عمومی سهام فیسبوک، موجی از نارضایتی بین سهامداران و سرمایهگذاران بر روی سهام کمپانی شکل گرفت که بیش از همه معطوف به کاهش ارزش هر سهم به نصف به خاطر درآمدهای بسیار پایین فیسبوک و چشم انداز نامطلوب آینده بود. مشخص است که این فشارها نتیجه داده و مدیران فیسبوک در صدد هستند علاوه بر تغییر استراتژی خود و قرار دادن تمرکز بر فیسبوک موبایل، در بخش تبلیغات هم تغییراتی را به وجود آورده و پا جای پای گوگل بگذارند.
نیاز به شبکه تبلیغاتی بیرونی بدیهی است. گوگل این را با Adsense اثبات کرد و حالا فیسبوک با تکیه بر ترافیک بالای خود و شکل دادن به چنین شبکهای در بیرون، میتواند درآمدهای خود را به دو یا چند برابر افزایش دهد. باید دید که آیا فیسبوک هم قادر خواهد بود مثل گوگل با موفقیت یک شبکه چند میلیارد دلاری را شکل بدهد یا خیر. گوگل این کار را با تکیه بر نمایش تبلیغات مرتبط با جستجوهای کاربران انجام داده و تاکنون هیچ الگویی نتوانسته نتایجی هم سطح آن رقم بزند.
ولی چنانچه فیسبوک بتواند با تکیه بر پایگاه دادههای عظیمش، به طور موفقیت آمیز به نمایش تبلیغات در سایتها و سرویسهای بیرونی بپردازد، میتوان گفت بالاخره رقیبی برای به چالش کشیدن سیطره مطلق گوگل بر بازار تبلیغات پیدا شده و زنگ خطر را به صدا در آورده. آیا مارک زاکربرگ همان کسی نیست که برای این کار ساخته شده؟
نارنجی
http://narenji.ir/6095-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%A8%D9%88%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%AF
انتشار یک پتنت کاربردی ثبت شده نشان میدهد که مایکروسافت برای ساخت یک عینک واقعیت افزوده برنامه هایی دارد. بر خلاف Google glasses که بر اساس اطلاعات و مشخصات فعلی یک عینک واقعیت افزوده نیست (بلکه تنها اطلاعات را در پیش چشم شما نشان میدهد) و مشخصاً برای استفاده در جریان کارهای روزانه طراحی و ایده پردازی شده، پتنت مایکروسافت سناریوهای مشخصی را برای استفاده از عینک و ارائه اطلاعات واقعیت افزوده، نشان میدهد.
به عنوان مثال در یکی از تصاویر پتنت میبینیم که در جریان تماشای یک بازی بیس بال، واقعیت افزوده ای که از پشت عینک مشاهده میشود به فرد امکان شناسایی بازیکنها را میدهد. در حقیقت عینک قادر به فهم کردن رویدادهایی است که جلوی چشم رخ میدهند و بسته به نیاز، اطلاعات را منطبق بر هر شی یا فرد، نمایش میدهد.
نمایشگری که در این عینک تعبیه شده متن و تصویر را در کنار صدای هدفون به طور زنده یعنی همزمان با وقایع جاری در پیش چشم کاربر، پخش میکند. گویا مایکروسافت معتقد است که مردم از یک چنین گجتی استفاده دائمی نخواهند کرد (اگر بر عکس مایکروسافت فکر میکنید گوگل گلس مناسب شما است) و از این رو باید آن را مناسب وضعیتهای خاص طراحی کرد. وضعیت هایی مانند تماشای مسابقات ورزشی، گردش در موزه و چیزهایی شبیه این که میتوان در تعامل با دنیای خارج، اطلاعات افزوده مفیدی را به کاربر داد.
البته آنچه ما از عینک مایکروسافت میدانیم تنها محدود به همین یک پتنت است و به نظر میرسد که تا عرضه آن راه درازی مانده ولی قطعاً از زمان ثبت آن که به سال 2011 بر میگردد تا کنون، مایکروسافت پیشرفتهای بیشتری را در این مسیر رقم زده و اگر ترکیب تکنولوژی تشخیص حرکت کینکت با این عینک واقعیت افزوده ممکن باشد، کار با آن از حد دستورات لمسی و صوتی فراتر خواهد رفت.
این را هم باید در نظر داشت که مایکروسافت از موج اول پُست پیسی ها عقب مانده و تا الآن پشت سر گوگل و اپل در ارائه تلفنهای هوشمند، تبلتها و پلتفرمهای متناسب با این محصولات قرار دارد. بنابراین حدس ما این است که ارائه این عینک واقعیت افزوده نیز به زودی زود رخ نخواهد داد، چون مایکروسافت حیطههای وسیعی را برای پوشش دادن دارد و خود ایده هم اصلاً ساده نیست.
خیلی ها میگویند که عینکهای هوشمند (چه با واقعیت افزوده و چه بدون آن)، آینده بازار گجتهای هوشمند هستند و خواه نا خواه جای تلفنها و تبلتها را خواهند گرفت. استدلال اول این است که بالاخره چیزی باید جانشین گجتهای فعلی شود؛ جدای از این، روند حرکت شرکتها مشخص است، گوگل محصولش را معرفی کرده، پتنت مایکروسافت اینک رو شده و اپل نیز پیشتر طرحی را در همین زمینه پتنت کرده بودکه مشخصاً روی محصولی در قالب عینک متمرکز است.
کامپیوترها اول روی میز بودند، دسکتاپ؛ بعد روی پاهای ما نشستند، لپتاپ؛ حالا کف دستان ما هستند، تبلت و تلفن هوشمند؛ اگر این نزدیک شدن ادامه پیدا کند، باید در گام بعدی روی چشمهای ما بنشینند و در آخر، شبیه سریال فرینج در مغز کاشته شوند.
باید گفت فراگیر شدن هر وسیلهای بستگی به ایده، طراحی و کاربردهای آن دارد؛ نظر شما چیست؟ فکر میکنید عینکهای واقعیت افزوده به خط اصلی بازار گجتهای هوشمند تبدیل خواهند شد؟ خودتان آنها را به تبلت و تلفن هوشمند ترجیح میدهید؟
دو شرکت بزرگ ژاپنی یعنی سونی و پاناسونیک در حال گذراندن روزهای سختی هستند. وضع بد مالی و سقوط فروش این شرکت ها سبب شده تا در تازه ترین تغییر، موسسه Fitch Rating که یکی از سازمان های بزرگ اعتبار سنجی دنیا به حساب می آید ارزش سونی و پاناسونیک را به ترتیب سه و دو رتبه اعتباری کاهش داده و به آنها اعتبار BB- و BB را اعطا کند.
این موسسه با بررسی وضعیت مالی و اقتصادی شرکت ها امتیاز اعتباری آنها را مشخص می کند. امتیازهایی که در اینجا قابل مشاهد هستند. حالا با این سقوط، سونی و پاناسونیک به زیر رتبه «اعتبار برای سرمایه گذاری» رسیده اند. به این معنی که در حال حاضر فاقد اعتبار لازم برای سرمایه گذاری هستند.
این موسسه می گوید آینده سونی و پاناسونیک بستگی به این دارد که تا چه حد بتوانند در بخش های ضررده خود اصلاح ایجاد کرده و برتری های تکنولوژیک خود را بازیابی کنند، چیزی که تا پیش از این همیشه آنها قادر به تولید محصولاتی خواستنی و پر استقبال کرده بود. در این میان خطر بیشتری متوجه سونی است و از این رو رتبه پایین تری دارد. شارپ نیز حال و روز خوشی ندارد.
ارزش سهام سه شرکت پاناسونیک، شارپ و سونی امسال به پایین ترین میزان خود طی ۳۰ سال گذشته رسیده و آنها طی چند سال اخیر قادر به ارایه محصولات برتر در بازار نبوده اند. مجموع ارزش این سه شرکت در حال حاضر به ۲۴ میلیارد رسیده است و کافی است این عدد را با ارزش اپل ۵۲۸ میلیارد دلاری یا سامسونگ ۱۹۲ میلیاردی مقایسه کنید تا ببینید اوضاع برای این سه شرکت چقدر بد شده است.
سونی در دهه ۸۰ با واکمن هایش صنعت موسیقی را متحول کرد و ارزش این شرکت در سال ۲۰۰۰ به بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. اما فقط طی یک سال گذشته ارزش سونی بیش از ۴۰ درصد سقوط کرده است. سهام پاناسونیک نیز طی سال گذشته با ۳۸ درصد سقوط مواجه بوده.
شما فکر می کنید این شرکت ها طی سال ۲۰۱۳ چه وضعیتی خواهند داشت؟ آیا روند نزولی همچنان ادامه پیدا می کند یا آنها می توانند بر مشکلات فعلی شان غلبه کنند و با محصولات برتر بار دیگر بازار را به وجد بیاورند؟
نارنجی
http://narenji.ir/6090-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85
Evolution نام تمی است که تغییرات بسیار زیادی را در محیط ویندوز شما ایجاد می کند و ظاهر ویندوز را به کلی مشکی رنگ خواهد کرد.
Evolution نام تمی است که ظاهر ویندوز را به کلی مشکی رنگ خواهد کرد.
تصاویر پس زمینه، منوها، آیکون ها و پنجره ها همگی از رنگ اصلی بکار رفته در این تم پیروی می کنند و با آن هماهنگی دارند.
پس از دانلود پوشه را از حالت فشرده خارج و فایل های بدست آمده را در مسیر C:WindowsResourcesThemes کپی کنید. در دسکتاپ کلیک کنید و گزینه Personalize را انتخاب کنید و برروی تم مورد نظر کلیک کنید تا فعال شود.
با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، اینستاگرام به عنوان یکی از موفقترین اپلیکیشنهای iOS و اندروید به حساب میآید. ساختار این اپلیکیشن به نحوی است که فرصتهای بیشماری را برای استفاده از قدرت شبکه اجتماعی عکسها، به وجود میآورد. همین چندی پیش بود که شما را در جریان پوشش تصویری طوفان سندی توسط اینستاگرامگذاشتیم.
بی شک یکی از دلایل موفقیت اینستاگرام، افکت های متعدد آن است که حال و هوایی دیگر به عکسها میبخشد. بسیاری از ما خیلی اتفاقی فیلتری را انتخاب میکنیم که فکر میکنیم عکس ما را قشنگ تر میکند، اما آیا میدانستید که طبق اصول عکاسی این افکت ها، فرمول خاص خود را برای استفاده دارند؟ اگر دوست دارید تا عکسهای اینستاگرامی خود را بیش از پیش جذاب کنید، اگر دوست دارید که هنگام انتخاب فیلترها سرگیجه نگیرید، راهنمای استفاده از فیلترهای اینستاگرام را در ادامه مطلب از دست ندهید.
Amaro
نور اضافهای به عکس شما میبخشد. این نور بیشتر در مرکز تصویر متمرکز است. هرچه عکس شما تاریکتر باشد، قدرت این فیلتر را بیشتر احساس خواهید کرد.
هنگامی که میخواهید ظاهری قدیمی به عکس خود ببخشید.
Rise
درخشش خاصی به عکس میبخشد و بازتاب نور را در عکس ملایمتر میکند.
هنگامی که تصویر Close-up از فردی تهیه کردهاید.
hudson
با کم رنگ کردن پس زمینه و تغییراتی که در نور پردازی عکس میدهد، حالتی خنک را در تصاویر شما اعمال میکند و از گرمای آن میکاهد.
هنگامی که در فضای باز عکاسی میکنید. به طور خاص زمان عکاسی از ساختمانها و مجسمهها.
X-Pro ll
رنگ تصاویر شما را پرشور تر میکند و به عکسها گرمای خاصی میبخشد.
هنگامی که رنگهای تند و قدرتمندی در عکس حضور داشته باشد.
Sierra
تصاویر را ملایمتر میکند. اما بر خلاف افکت Rise، حالتی رنگ پریده به عکس میبخشد.
هنگامی که میخواهید عکسهای شما از طبیعت و محیطهای باز، آرامش بخش جلوه کند.
Lo-Fi
رنگهای زنده و پرجلوه ای را در تصاویر به وجود میآورد.
هنگامی که میخواهید از غذای خود عکس بگیرید و آن را به دلچسب ترین شکل ممکن به دوستان خود نشان دهید.
Earlybird
عکسها را رنگ پریده و اندکی تار میکند و به آن ظاهری قدیمیتر از آنچه که هست میبخشد.
برای وقتی که میخواهید حالتی یکنواخت به رنگهای درون عکس خود ببخشید.
Sutro
حالتی دودی به تصاویر می بخشد. این افکت در واقع با تاکید بر روی رنگهای ارغوانی و قوهای محقق میشود.
هنگامی که میخواهید حالتی خوفناک به تصاویر ببخشید.
Toaster
مرکز عکس شما را برشته میکند و کمی به آن حالت قدیمی میدهد.
هنگام عکاسی از رویدادهایی که در غروب خورشید رخ میدهند.
Brannan
ته رنگ مایل به خاکستری به عکس میبخشد و به آن حالتی تاریکتر میدهد.
هنگامی که عکس شما از سایههای زیاد و قدرتمندی برخوردار باشد.
Inkwell
عکسها را سیاه و سفید میکند.
هنگامی که سایه و نور عکس چشمگیر باشد.
Hefe
ساختاری مشابه با Lo-Fi دارد، با این تفاوت که رنگها را چندان دراماتیک نمایش نمیدهد.
هنگامی که میخواهید رنگهای عکس خود را پر جنب و جوش تر جلوه دهید.
Valencia
تصاویر را کمی رنگ پریده میکند. درست مثل اینکه عکس را در دهه ۸۰ میلادی گرفتهاید.
هنگامی که میخواهید تصاویر خود را آنتیک و قدیمی کنید.
Nashville
به عکسهای شما حسی خوب و گرم میبخشد و برای محقق کردن جادوی خود از کمی پس زمینه صورتی استفاده میکند.
هنگامی که میخواهید به تصاویر خود حالتی نوستالژیک ببخشید.
1977
همان طور که از عنوان این افکت هم مشخص است، تصاویر شما را با اعمال نور بیشتر و رنگ پریده کردن، به دهه ۷۰ میلادی میبرد.
هنگامی که میخواهید ظاهری قدیمی به عکس ببخشید.
Kelvin
با روشنایی بخشیدن به تصاویر به آنها حس سرزندگی میبخشد و به صورت کلی حالت سرخی درخشانی را در عکس اعمال میکند.
هنگامی که میخواهید به عکس خود حسی گرم و خوب ببخشید.
در حالی که گوگل مشغول عرضه اینترنت یک گیگابیتی در برخی نقاط آمریکا است و قصد دارد آن را گسترش دهد، اکنون نوبت به شرکت مخابراتی BT رسیده که اینترنت فوق سریع ۱۰ برابری خود را رونمایی کند. این سرویس به هر مشتری پهنای باندی بالاتر از حداکثر اینترنت شبکه رسانه ای المپیک لندن اختصاص می دهد.
چندی است استفاده آزمایشی از اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در تعدادی کارخانه آغاز گردیده است. BT این اینترنت را در کنار سرویس قبلی ۳۳۰ مگابیتی کارخانه بر روی همان فیبرهای نوری راه اندازی کرده است. جالب است بدانید که میانگین پهنای باند فعلی کاربران در بریتانیا ۱۲ مگابیت بر ثانیه است.
بی تی می گوید این مرحله آزمایشی اولیه بر اساس تکنولوژی جدید فیبر با نام XGPON انجام شده که توسط شرکت چینی ZTE توسعه یافته است. برای دریافت این سرویس دفاتر اصلی کارخانه مورد آزمایش مستقیما با استفاده از فیبرنوری به مرکز مخابراتی متصل شده است. حالا این کارخانه که آرکول نام دارد اولین کسب و کار در بریتانیا است که از چنین رکوردی در سرعت اینترنت بهره می برد.
بی تی امیدوار است با پیاده سازی این پیش نمایش موفق از سرویس جدید خود، بتواند به مشتریان بالقوه اش نشان دهد که با همان فیبرهای نوری فعلی می توانند از سرعت های بسیار بالاتری بهره ببرند. ارتقاء مراکز ارتباط و مبادله و تجهیزات کاربران، برای ایجاد این تفاوت بسیار عظیم کافی به نظر می رسد و نیازی به تغییر زیرساخت نیست.
اجرای این پروژه ابتدا از منطقه Cornwall آغاز خواهد شد. زیرا پیش از این با حمایت مالی اتحادیه اروپا، صدهزار خانه و مرکز اداری این بخش به شبکه فیبر نوری بی تی متصل شده اند.
نارنجی
http://narenji.ir/6108-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-10-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B1-%D8%AB%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3
یکی از خطرات آشپزخانه که اغلب اوقات کدبانوی خانه را تهدید می کند، بریدن انگشتان دست با کاردهای تیز آشپزخانه است. این خطر هنگام خرد کردن سبزیجات، پیاز و دیگر خوراکی ها بیشتر می شود. زیرا اغلب اوقات هر ۴ انگشت دست بدون هیچ محافظی باید در برابر تیغه تیز چاقو ایستادگی کنند. اما راه حل چیست؟
این سپر محافظتی انگشتان دست می تواند به خوبی جلوی بریده شدن انگشتان توسط آلت قتاله آشپزخانه را بگیرد. اکنون دیگر سپری مقاوم چهار انگشت شما را در بر گرفته و چاقوهای تیز آشپزخانه به این راحتی نمی توانند آسیبی به دست تان برسانند. نکته جالب، تولید این گاردهای محافظ در شکل های مختلف از جنس فلز و پلاستیک است که می تواند تنوع جالبی به آشپزخانه تان بدهند.
البته راه دیگر حفاظت از انگشتان یادگیری شیوه صحیح استفاده از کاردها است. شما چه راه حلی را ترجیح می دهید؟
بریس بایر دانشمند اسبق Eastman Kodak و مخترع فیلتر Bayer که در اغلب سنسورهای تصویر دیجیتال مدرن به کار می رود، به تازگی درگذشت. کارهای بایر در کداک، بر تمامی تصاویر دیجیتالی که امروزه می بینید، اثری ماندگار و همیشگی داشته است.
فیلتر رنگی که توسط وی در۱۹۷۶ تکامل یافت، استفاده از لایه های مسطح و موزاییکی فیلترهای سبز، قرمز و آبی بر روی یکدیگر بود که سنسورهای نوری را قادر به ثبت تصاویر تمام رنگی نمود. این طراحی از شیوه چشم انسان برای درک رنگ ها پیروی می کرد که دریافت نور سبز، دو برابر بیشتر از نور قرمز یا آبی بود. آنگاه نتایج خروجی توسط الگوریتم های demosaicing تفسیر شده و یک تصویر دقیق RGB تولید می کنند.
کارهای بایر همچنین شامل همکاری های کاملا موثری در دیگر زمینه های مرتبط با عکاسی دیجیتال، از جمله ذخیره سازی، بالا بردن کیفیت و چاپ بود. دفعه دیگری که از مرور خاطرات تان در قاب تصاویر دیجیتال لذت می برید، کمی هم به مردی بیاندیشید که در زندگی ۸۳ ساله خود، خلق این تصاویر را امکان پذیر ساخت.
نارنجی
http://narenji.ir/6106-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-Bryce-Bayer-%D9%BE%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%20
پاول تروت وبلاگنویس خاصه مایکروسافت است، تقریباً مشابه «جان گروبر» برای اپل. او دیروز در وبلاگ خودش winsupersite سر گلایه از ویندوز فون 7.8 (با ویندوز فون 8 اشتباه گرفته نشود) را گشود و نوشت: «وقتی معرفی شد میدانستم بیش از حد خوب است که بخواهد واقعیت داشته باشد. آن موقع [ژوئن] شبیه این بود که مایکروسافت دارد از خریداران اولیه تلفنهای خانواده ویندوز فون 7 [ویندوز فون 7.1 و 7.5] که قابلیت ارتقا به ویندوز فون 8 را نداشتند، دلجویی میکند ولی الآن ماجرا فقط شبیه یک سیلی به صورت است.»
ویندوز فون 7.8 در انتهای مراسم ویندوز فون معرفی شد، یعنی رویدادی که به معرفی ویندوز فون 8 اختصاص داشت. این سیستم جدید (ویندوز فون 8) که حالا بر روی تلفنهای جدید مثل لومیا 920 عرضه میشود با نسخههای ویندوز فون 7.1 و 7.5 سازگار نیست زیرا از هسته ویندوز 8/NT استفاده میکند و نه پلتفرم ویندوز CE قدیم. مایکروسافت آن زمان توضیح داد که WP 8 نیازمند سخت افزار جدید و پیشرفته (مشخصاً پردازندههای 2 هستهای) است که در دستگاههای مبتنی بر WP 7.x یافت نمیشود.
حالا آقای تروت در وبلاگ خود نوشته: «اصلاً به همین خاطر [عدم امکان نصب ویندوز فون 8 بر روی دستگاه های قدیمی] بود که ویندوز فون 7.8 نیز معرفی شد. عرضه اش، این عرضه افسانهای که هرگز دیگر مورد اشاره قرار نگرفت (!) میتوانست بهترین و برترین فایده ویندوز فون 8 را به تلفنهای مبتنی بر WP 7.x بیاورد که همانا کاشیهای زنده و قابل شخصی سازی بودند. و من میتوانم بعد از یک ماه استفاده از WP 8 به شما بگویم که این بهترین ویژگی WP 8 است و میتواند برای کاربران فعلی WP 7.x هم ارائه شود. البته اگر مایکروسافت بخواهد ارائهاش کند. یا اصلاً اگر بخواهد از آن یادی کند!»
او در ادامه مینویسد: «با فرض اینکه تیم ویندوز فون هم همان دیوار رازداری غیر قابل نفوذ استیو سینوفسکی در بخش ویندوز را داشته باشد، در فاصله بین معرفی و عرضه ویندوز فون 7.8 به خودم زحمت پرسیدن قضیه را ندادم و فکر میکردم که بی سر و صدا به روز رسانی over the air برای کاربران ویندوز فون 7.5 ارائه خواهد شد.» ولی چنین نشده: «آن موقع بود که از مایکروسافت پرسیدم، و جواب دادند که "نظری نداریم". (لااقل پاسخ دادند!)»
حالا یک ماه از عرضه ویندوز فون 8 گذشته و مایکروسافت دیگر هرگز به صورت علنی یا عمومی درباره ارائه ویندوز فون 7.8 برای کاربران ویندوز فون 7.5 حرفی نزده. آقای تروت مینویسد: «سکوت، روش رفتار با خریداران اولیه ویندوز فون 7.5 نیست که وفادارترین مشتریان شما هستند. در حقیقت توهین آمیز ترین رفتار است که در کنار حفرههای عجیب -مثل عدم امکان دریافت محتوای ویدیویی XboX در ویندوز فون 8- برای من این تردید را به وجود آروده که چرا کسی باید دلش بخواهد از پلتفرم موبایل شما [مایکروسافت] حمایت کند؟»
تری میرسون از مایکروسافت در مراسم معرفی ویندوز فون 8 گفته بود که «ما بسیار به کاربران ویندوز فون 7.5 خود اهمیت میدهیم و به همین خاطر از ارائه آنچه برای آنها ساختهایم [آپدیت ویندوز فون 7.5 به 7.8]خوشحال هستیم» (حدود دقیقه 105 مراسم) ولی هنوز گام عملی برداشته نشده.
آقای تروت دیگر سکوت را بر نمیتابد: «بعد از 5 ماه سکوت، وقت آن است که واقعاً نشان دهید عمیقاً اهمیت قائل هستید یا نه. وقت باز کردن قضیه است. جوابی ارسال کنید. ویندوز فون 7.8 را به بحث بگذارید. به ما بگویید کِی ارائه میشود . چرا اینقدر طول کشیده. چیزی بگویید، هر چیزی.»
در حالی که موجودی انبار لومیا 920 در اکثر اوپراتورها به پایان رسیده و به نظر میرسد ویندوز فون 8 شروع خوبی داشته، هنوز مشخص نیست که آیا به روز رسانی ویندوز فون 7.8 برای دارندگان تلفنهای مبتنی بر ویندوز فون 7.5 ارائه میشود یا خیر؟
یکی از تحلیلگران برجسته حوزه تکنولوژی آقای «جین مانستر» در هفته ای که گذشت یادداشت تحلیلی جالبی در مورد اپل منتشر کرد که در آن دو پیش بینی به چشم میخورد؛ اول اینکه تلویزیون اپل در اواخر 2013 معرفی خواهد شد و دوم اینکه یک آیفون ارزان قیمت را در سال 2014 خواهیم داشت.
از لحاظ اهمیت مورد اول به کنار، باید گفت که مورد دوم میتواند بسیار جذاب باشد. بگذارید اول به این نکته اشاره کنیم که اگر شما در امریکا باشید، میتوانید آخرین نسل آیفون با ظرفیت 16 گیگابایت را به قیمت 200 دلار و به صورت اقساطی همراه با یک طرح پایه برای تماس تلفنی و مصرف اینترنت، از اوپراتور مورد نظر خود بخرید. شما 200 دلار نقدی میدهید، 600 دلار به حساب اپل واریز میشود و اوپراتور با این امید که از مصرف data اضافه توسط مشتریان سود به جیب بزند گپ 400 دلاری را در قالب اقساط از شما دریافت میکند.
اما یک امای بزرگ در این میان هست؛ این الگوی تجاری در بازارهای مهم و غیر قابل چشم پوشی مانند چین و هند که اوپراتورها یا مردم در مقایسه با کشورهای پیشرفته متمول نیستند، اصلاً جواب نمیدهد زیرا اوپرتورها از طرح های اقساطی پشتیبانی نکرده و مردم باید محصولات را نقداً خریداری کنند. به همین خاطر هم هست که سهم اپل در این کشورها اندک است. حالا شاید جذابیت این دو بازار بزرگ و بکر برای اپل، به کمک مردم دیگر کشورها هم بیاید.
اگر غول کوپرتینو میخواهد به 3 میلیارد خریدار تلفنهای هوشمند در سالهای آینده دسترسی رقابتی داشته باشد، باید فکری به حال مشکل "قیمت" بکند. اینجا است که آقای مانستر پیش بینی میکند راه حل اپل ارائه یک نسخه ارزان آیفون (بدون قرارداد با اوپراتور) باشد. مانستر چندان به جزئیات اشاره نمیکند ولی تصور معقول این است که این تلفن ارزان، فقط یکی از نسل های متأخر آیفون نباشد بلکه آیفونی خاص و با طراحی منحصر به فرد باشد. هم اکنون با معرفی هر نسل جدید، آیفون های قبلی (تحت قرارداد اوپراتور) 100 دلار ارزانتر میشوند.
آیفون 5 به قیمت 200 دلار، آیفون 4S با قیمت 100 دلار و آیفون 4 بدون پیش پرداخت فروخته شده و در عین حال که این قیمت گذاری برای خیلی از امریکایی ها خوب است ولی داشتن تلفن یک یا دو نسل قبل، از نظر روانی چندان برای مشتریان جذاب نیست.
اپل هرگز هیچ چیزی را ارزان نفروخته. کل دنیا (اغراق!) منتظر ارائه آیپد مینی با قیمت 250 دلار بود ولی فیل شیلر با قیمت 329 دلار معرفی اش کرد. اما با وجود اینکه این قیمت در سطح انتظار اکثر مردم و کارشناسان نبود، پایین تر از آیپد اصلی بود. مگر نه؟ و این به خودی خود یک تغییر مثبت است که از نظر خیلیها پوشیده مانده.
آیا شیوه قیمت گذاری اپل بر روی محصولاتش به همان شکل قبلی ادامه خواهد یافت؟ حقیقت این است که اپل دو راه پیش رو دارد؛ حفظ کردن حاشیه سود زیاد برای محصولات موبایل و واگذاری سهم بازار به اندروید، یا ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی تر (به موازات محصول رده بالا) و به چالش کشیدن رقبا. هم اکنون این اتفاق (کاهش قیمت) برای خانواده آیپد افتاده، چرا باید فکر کنیم که "هرگز" برای آیفون رخ نخواهد داد؟
اگر اپل بخواهد از سهم سیستم عامل موبایل خود در بازار جهانی دفاع کند و رشد اندک آن در مقابل اندروید را به فراموشی بسپارد، بهترین چاره این است که یک آیفون ارزان 200-300 دلاری را به خانواده آیفون اضافه کند. این شاید در وهله اول تغییری بزرگ در فلسفه کمپانی به نظر برسد ولی تغییر خوبی است؛ هم برای اپل و هم برای مشتریان.
مدیر عامل اپل، تیم کوک نشان داده که از متفاوت فکر کردن به مقوله قیمت گذاری هراسی ندارد؛ مبنای مقایسه هم عملکرد قبلی کمپانی و روش های استیو جابز در این خصوص است. البته تیم کوک در سطح انتظار ما هم محصولات را ارزان نکرده ولی به هر حال آیپد مینی که نسبت به برادر بزرگش ارزانتر است تحت نظر او معرفی شد و قیمت مک بوک ایر در دوره مدیریت او کمی کاهش یافت.
اما در مورد تلفن هوشمند که پر سودترین محصول اپل است ماجرا خیلی فرق میکند؛ قطعاً برای فتح بازارهایی که مدل اقساطی با کمک اوپراتورها قابل پیاده سازی نیست، باید چارهای اندیشید و آن چارهای که میتواند به فروش مدل اصلی در کشورهایی با اوپراتورهای متمول صدمه نزند، ولی در عین حال اپل را به شکلی تهاجمی وارد بازارهای جدید کند، ارائه یک آیفون ارزان تر فقط و فقط به صورت فروش نقدی است. شما چه فکری میکنید؟
نارنجی
http://narenji.ir/6103-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%82%D8%AF%DB%8C
سونی می گوید XBR-84X900 وقتی عرض شود نه تنها اولین سیستم محتوای رسانه ای کمپانی با کیفیت 4K بلکه اولین از نوع خود در دنیا خواهد بود. یک تلویزیون 84 اینچی اولترا HD که 8 میلیون پیکسل را در قابی با رزولوشن 3840 در 2160 جای داده و درخشش و وضوح آن چنان خواهد بود که شاید کار و زندگی تان را با نشستن جلوی اش از یاد ببرید.
این تلویزیون راهکاری یکپارچه مبتنی بر 3 چیپست دارد که تکنولوژی های اختصاصی سونی را با تکنولوژی جدید موتور تصویرساز X-Reality PRO در هم میآمیزد و محتواهای ویدیویی را به نزدیک کیفیت 4K رسانده و پخش میکند. بله درست خواندید، این راهکار یکپارچه هر محتوایی را که دوست دارید، چه شبکه های کابلی باشد یا فیلم هایی که از روی دیسک پخش میشوند، به رزولوشن 4K تبدیل میکند.
یکی از مدیران سونی آقای «ری هارتجن» اضافه میکند که سونی نه تنها پروژکتورهای 4K را برای سینماها میسازد، بلکه دیسک پلیر Blu-ray و تلویزیون اولترا HD که هر دو قادر به تبدیل ویدیوها به کیفیت 4K هستند را نیز عرضه میکند و اگر همه اینها کافی نیست، دوربینهای تصویر برداری 4K حرفه ای نیز برای استودیوهای تولیدی عرضه می شوند. استودیوی خود کمپانی یعنی Sony Pictures Entertainment نیز هر روزه ویدیوهایی با این کیفیت را ضبط میکند.
سونی یکی از معدود کمپانی هایی است که مدل تجاری آن عمودی است و در بیشتر عرصه های اکوسیستم تکنولوژی حضور دارد. از این رو بر خلاف خیلی کمپانی ها قادر خواهد بود به فراگیر کردن استاندارد 4K در عرصه تمام محصولات و محتواهای رسانه ای خود بپردازد.
تلویزیون اولترا اچ دی XBR-84X900 از چند هفته دیگر به دست کسانی که آن را پیش سفارش داده اند میرسد و احتمالاً در ادامه این ماه میلادی با قیمت 24,999 دلار امریکا به فروش گذاشته خواهد شد. تکنولوژی هایی که در آن به کار رفته عبارتند از: نور پس زمینه dynamic edge-lit LED، موتور تصویر ساز با کیفیت 4K برخوردار از 3 چیپ X-Reality Pro، سیستم صوتی 3 جهته متشکل از 10 اسپیکر (مجموع توان خروجی 50W)، قابلیت سه بُعدی passive با کیفیت Full HD، و امکان اتصال به شبکه.
اکثر تلفن های هوشمندی که امروزه معرفی می شوند بی مشکل نیستند و نکسوس 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر اساس گلایه های کاربرانی که تعدادشان رو به افزایش است، به نظر می رسد که دستگاه از یک صدای وز-وز در ناحیه گوشی رنج می برد و جالب اینکه این صدا مربوط به موقع تماس نیست، بلکه حتی موقع خاموش بودن نمایشگر و قرار داشتن تلفن در وضعیت استند-بای هم به گوش می رسد. برخی دیگر هم از خراب شدن صدا (خش خش کردن یا قطع شدن) در حین مکالمه گلایه کرده اند.
برای برخی افراد این صدای وز-وز متناوب بوده و برای برخی دیگر به صورت پیوسته به گوش می رسد که آن را خیلی آزار دهنده توصیف کرده اند. نکته مهم این است که به نظر اکثر کاربران این مشکل سخت افزاری است و نه نرم افزادی، بنابراین با یک بسته نرم افزاری قابل حل نیست و تلفن باید عوض شود. این در حالی است که اکثر سایت ها از کیفیت صدای این تلفن موقع مکالمه تعریف کرده و هیچ یک اشاره ای به چنین مشکلی نکرده بودند.
بنابراین چنانچه برنامه خرید نکسوس 4 از طریق آشنایان خود در خارج از کشور را دارید یا بعداً می خواهید آن را در داخل کشور خریداری کنید، حتماً موارد ذکر شده را مورد بررسی قرار دهید.
نارنجی
http://narenji.ir/6101-%D8%AF%D9%88-%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%B3-4