اخبار سینما و تئاتر(91/02/12)
خبرگزاری فارس: برگزیدگان نخستین جشنواره فیلمنامهنویسی انقلاب در مراسمی در سینما فرهنگ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، شب گذشته در سینما فرهنگ آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامهنویسی انقلاب برگزار شد.
در این مراسم که با حضور «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهدی چمران» رییس شورای شهر تهران، «جواد شمقدری» رییس سازمان امور سینمایی و جمعی از اهالی سینما حضور داشتند آثار برتر نخستین جشنواره فیلمنامهنویسی معرفی شدند.
برپایه این گزارش، رتبه نخست فیلمنامهنویسی انقلاب اسلامی به «محمد حسن ابوحمزه» برای نگارش فیلمنامه «عملیات فریب» اهدا شد.
همچنین رتبه دوم برترین فیلمنامه سینمایی با موضوع انقلاب به «رضا محمدی» برای نگارش فیلمنامه «دسیسه» رسید.
بنابراین گزارش، رتبه سوم هم به «محسن دامادی» برای فیلمنامه «روزهای انقلاب» اهدا شد.
رتبه چهارم به «محمد حسن ابوحمزه» برای نگارش فیلمنامه «تازه داشت طعم زندگی را میچشید» اهدا شد.
همچنین رتبه پنجم به «وحید زارعزاده» نگارنده فیلمنامه «ساز مخالف» رسید و در رتبه ششم هم به «حسین قره» برای فیلمنامه «موج و ماه» اهدا شد.
بنابراین گزارش، به نفر نخست جشنواره فیلمنامهنویسی مبلغ 8 میلیون تومان، نفر دوم 6 میلیون، نفر سوم و چهارم 5 میلیون و به نفرات پنجم و ششم نیز به ترتیب 4 و 2 میلیون تومان اهدا شد. همچنین با برگزیدگان این رویداد سینمایی قرارداد نگارش کامل فیلمنامههای منتخب از سوی بنیاد سینمایی فارابی نیز منعقد خواهد شد.
بنابراین گزارش، برای اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای برگزیدگان وزیر سید محمد حسینی، جواد شمقدری، سید احمد میرعلایی، جلیل عرفانمنش، مهدی فرجی، مصطفی احمدیان و مهدی چمران به روی سن آمدند.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: رییس سازمان امور سینمایی گفت: بزودی بنیاد سینمایی مقاومت و انقلاب به منظور رونق تولید آثار سینمایی با مضمون دفاع مقدس، انقلاب و بیداری اسلامی تاسیس میشود.
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، جواد شمقدری پشت تریبون آمد و اظهار داشت: اساسنامه این بنیاد برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شده است.
وی در ادامه توضیح داد: این بنیاد سینمایی برای تولید و پخش فیلم های سینمایی با مضمون انقلاب، دفاع مقدس و آثار سینمایی تاسیس میشود.
رییس سازمان امور سینمایی در ادامه اظهار امیدواری کرد با تشکیل این بنیاد، سینمای انقلاب بار دیگر خوش بدرخشد.
شمقدری در ادامه با اشاره به نحوه مقابله مردم با رژیم طاغوت گفت: دو نوع مبارزه علیه رژیم طاغوت از سوی مبارزان وجود داشت، شیوه نخست متعلق به کسانی بود که مسلحانه مبارزه میکردند که البته این نوع مقابله برای جوانان از جذابیتهای بسیاری برخوردار بود اما ماندگاری این روش دایمی نبود.
وی در ادامه یاداور شد: در مبارزه نوع دوم افرادی همچون شهید مرتضی مطهری و یارانش تلاش کردند با اقدامات فرهنگی در عمق جان و ایمان مردم نفوذ کنند و باورهای مردم را به جوشش درآورند.
رییس سازمان امور سینمایی در ادامه افزود: سینما نیز امروز می تواند در باور و جان مردم تحول ایجاد کند و آنچه مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد استفاده از روش های فرهنگی برای بیان مسائل مختلف است.
شمقدری در ادامه با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) به اهمیت سینما و تفکیک این هنر از فساد اظهار داشت: سینمای ایران در 33 سال گذشته روز به روز به سمت تعالی گام برداشته و البته در این میان نگاههای متفاوتی نیز میان سینماگران درباره مسائل مختلف وجود داشته است.
وی ادامه داد: در نگاه حاکمیت و مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی، سینما به عنوان یک ضرورت محسوب میشود و ما وظیفه داریم به دغدغههای انقلابی مردم با استفاده از هنر هفتم پاسخ مناسبی دهیم.
رییس سازمان امور سینمایی با اشاره به نبود فیلمی با مضمون انقلاب اسلامی در سیامین جشنواره فیلم فجر گفت: پیشتر تاکید داشتم که سه اثر سینمایی با موضوع انقلاب اسلامی در این رویداد سینمایی حضور داشته باشد که این امر محقق نشد و امیدوارم در جشنوارههای آتی شاهد حضور چنین آثاری باشیم.
شمقدری در ادامه افزود: سینما باید دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کند و امیدوارم از این غفلت بیدار شویم.
وی در ادامه با اشاره به معضلات پیش رو برای تولید فیلمهای سینمایی با مضمون انقلاب یادآور شد: شخصیتهای موثری در دوران انقلاب اسلامی وجود داشتهاند که به مرور زمان از قطار انقلاب پیاده شدهاند و باید در باره جایگاه این افراد اندک در آثار سینمایی تصمیم درستی اتخاذ شود.
رییس سازمان امور سینمایی در ادامه بیان داشت: فضاسازی برای تولید فیلمهای سینمایی با مضمون انقلاب برای فیلمسازان دشوار است و به عنوان نمونه نمیتوان زنهای دربار شاه را با حجاب به تصویر کشید از این رو باید فضاسازی درستی در این نوع آثار انجام شود.
شمقدری با یادآوری این که تحمل همه گروههای سیاسی در شنیدن روایات متعدد از وقایع مختلف در دوران انقلاب اسلامی باید بالا برود، خواستار صبوری گروههای مختلف در برابر نگاههای متفاوت به وقایع انقلاب اسلامی شد.
وی در ادامه افزود: برخی در کتابهای خاطرات خود که پس از انقلاب به چاپ رسیده، شاه را فردی ساده لوح جلوه دادهاند، در صورتی که وی یکی از دیکتاتورهای خشن منطقه بود و باید تصویری شفاف از شخصیتهای آن دوران در آثار ارائه شود.
رییس سازمان امور سینمایی ادامه داد: باید ریشههای وقوع انقلاب اسلامی به درستی بررسی شده و تحلیلهای درستی در این باره برای استفاده فیلمسازان ارائه شود.
جواد شمقدری در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی صنوف خاطرنشان کرد: این کمیته به رغم همه نامهربانیها و تهدید برخی گروهها همچنان به کار خود ادامه میدهد و امیدوارم تلاش های این کمیته درنهایت به سود اعضای صنوف سینمایی باشد و معضلات گروههای مختلف فعال در سینما به حداقل برسد.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقایع انقلاب سوژه های تابی برای تولید فیلم سینمایی است و باید عظمت انقلاب اسلامی در آثار سینمایی متبلور شود.
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، شب گذشته « سید محمد حسینی» پشت تریبون آمد و گفت: انقلاب اسلامی محدود به سالهای 56 و 57 نمی شود بلکه انقلاب از زمان «سید جمال الدین اسدآبادی»، انقلاب مشروطه و دوران ملی شدن صنعت نفت آغاز شده است.
وی در ادامه افزود: حوادث و رویدادهای بسیاری در انقلاب اسلامی وجود دارد که میتواند به عنوان دستمایه آثار سینمایی قرار گیرد و سینما چنانچه بتواند عظمت انقلاب را به تصویر بکشد موفق خواهد بود.
حسینی در ادامه افزود: نباید زحمات انجام شده در 3 دهه اخیر در سینما را نادیده بگیریم اما بدون شک این تلاشها در به تصویر کشیدن انقلاب اسلامی کافی نبوده است و عظمت انقلاب اسلامی به نحوی است که میتوان با سرمایهگذاری بر این رویداد بزرگ، آنرا به نسل جوان و جهانیان معرفی کرد.
وزیر ارشاد در ادامه افزود: در حال حاضر نیز با توجه به تحریمها و تهدیدات غرب در شرایط انقلابی هستیم و مردم ما نه تنها در برابر این تهدیدات ایستادگی کرده بلکه به دستاوردهای بزرگی در انقلاب اسلامی دست یافتهاند و این مهم برای کسانی که در ایران نبوده اند معمایی بزرگ است.
حسینی تصریح کرد: در سفر اخیر به اندونزی، بسیاری از دانشجویان این کشور درباره چگونگی رسیدن به دستاوردهای بزرگ از ما سووالاتی را مطرح می کردند و کافی است این دستاوردها در قاب یک اثر سینمایی به تصویر کشیده شود.
حسینی تصریح کرد: سوژههای ناب و اثر گذاری در جریان انقلاب اسلامی برای تولید فیلم سینمایی وجود دارد و جا دارد بیشتر به این مقوله پرداخته شود.
حسینی ادامه داد: همواره در تولید فیلمهای انقلابی از نبود فیلمنامههای خوب انتقاد میشد که امیدوارم با فیلمنامههایی که به رشته تحریر درآمده اند آثار خوبی در عرصه سینمای انقلاب خلق شود.
وی در ادامه با اشاره به پژوهش های انجام شده از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این پژوهشها را منبع خوبی برای فیلمسازان علاقهمند به تولید فیلم سینمایی با مضمون انقلاب دانست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه ایران اسلامی یکپارچه قیام و انقلاب بود تا انقلاب اسلامی به ثمر رسید افزود: برخی از شهرها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار مردم بودند که این مسائل درونمایه خوبی برای تولید آثار سینمایی انقلابی میتواند باشد.
حسینی در ادامه گفت: اگر ما با تولید فیلمهای سینمایی تاریخ سازی نکنیم دیگران برای ما این کار را انجام میدهد و بسیاری از رسانههای بیگانه همچون بی بی سی هم اکنون میخواهند نیروهای رژیم طاغوت را به عنوان نیروهای خدوم معرفی کنند در صورتی که بسیاری از عقب ماندگیهای کشور برگرفته از این افراد بوده و در دوره رژیم طاغوت برخی از بخشهای ایران جدا شد.
«محمد حسینی» در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدوارم فیلمنامههای تولید شده در بایگانی نماند و با ارتباط موثر میان فیلمنامهنویسان و انقلابیون، وجه حقیقی این آثار بیشتر شود.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: شب گذشته در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامهنویسی انقلاب اسلامی، سید احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به صحبتهای دبیر جشنواره واکنش نشان داد.
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، شب گذشته آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامهنویسی انقلاب اسلامی در سینما فرهنگ برگزار شد.
مراسم راس ساعت 22 با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
سپس «محمد سلوکی» مجری این برنامه به روی سن آمد و به نوبه خود خدمت حضار در سالن خیر مقدم عرض کرد.
* احمدیان: حال سینما خوب نیست
بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم «مسعود احمدیان»دبیر جشنواره به روی سن آمد و گفت: تشکر ویژه دارم از هیئت داوران که طی چند ماهه گذشته مزاحمشان بودیم.
وی در ادامه افزود: تشکر دیگری دارم از سید احمد میرعلایی که علیرغم کاستیهای فراوان این جشنواره را همراهی کرد.
دبیر جشنواره در ادامه سخنان خود گفت: باعث افتخار است که از خرداد سال 42 تا بهمن 57 اتفاقی رخ داد تا سینما ابراهیموار جلو بیاید اما فکر میکنم این روزها حال سینما خوب نیست چون مدیرانش مظلوم هستند.
وی در ادامه افزود: عرض بنده یک سخن دو جانبه نبود بلکه برگرفته از صداقتی بود که بیان داشتم و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای چمران و سایر بزرگان استدعا دارم که حکم خدا را جاری کنند و پا درمیانی صورت گیرد تا امانت به صاحبانش برگردد. بزرگواری کنید تا جماعت سینما با هم آشتی کنند.
احمدیان ادامه داد: اگر امشب اینجا دور هم هستیم بر حساب دغدغه «پژمان لشکریپور» است و او بود که این جشنواره را طراحی کرد و اگر قرار باشد گزارشی عملکردی هم داشته باشیم بهتر از زبان او بشنویم.
* لشکریپور: سینما دین خود را به انقلاب ادا نکرده است
به گزارش فارس، در ادامه این مراسم «پژمان لشکریپور» به روی سن آمد و گفت: جای خالی سینمای انقلاب احساس میشود و این سینما مهجور است.
وی در ادامه افزود: کلیت سینمای ایران وامدار امام خمینی (ره) است و به اعتقاد همه کارشناسان دامنه سینما پس از انقلاب اسلامی با پیش از این رویداد تاریخی قابل مقایسه نیست.
معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی در ادامه خاطرنشان کرد: سینمای ما دین خود را به انقلاب اسلامی ادا نکرده است و حتی نام شهدای انقلاب اسلامی نیز به درستی در مراجع مختلف به ثبت نرسیده است.
لشکریپور تصریح کرد: شاید برخی ندانند که در کنار قطعه شهدای هشت سال دفاع مقدس، قطعه ای مربوط به شهدای دوران انقلاب اسلامی وجود دارد.
وی در ادامه افزود: امیدوارم این جشنواره اقدامی برای زدودن غبار از سینمای انقلاب باشد.
لشکریپور با بیان اینکه بازسازی فضای انقلاب اسلامی برای تولید آثار سینمایی با مضمون انقلاب دشوار است گفت: این موضوع دلیل موجهی برای عدم ساخت فیلمهای انقلابی در سینمای ایران نیست و سینمای انقلاب به هیچ عنوان کهنه نشده و همواره قابل دسترس است.
* تقدیر از حسین ترابی
به گزارش فارس، در ادامه این مراسم نوبت به تجلیل از «حسین ترابی» رسید و مجری از سید احمد میرعلایی، جواد شمقدری، محمد حسینی، محمد بزرگنیا، مسعود احمدیان، علی شاهحاتمی و مهدی چمران در خواست کرد تا روی سن بیاند و مهدی چمران جایزه وی را اهدا کرد.
«حسین ترابی» پس از دریافت جایزه پشت تریبون آمد و گفت: خیلی متشکرم از لطف دوستان و دوست دارم خاطرهای نقل کنم، در دوسال قبل پژمان لشکریپور در تماسی از من خواست به جشنوارهای بیایم من هم ایشان را نمیشناختم اما کنار هم نشسته بودیم اما حالا همدیگر را کاملاً میشناسیم.
وی در ادامه افزود: ایشان مدیر خوش فکری است و خوشحالم که این جشنواره به همت وی راهاندازی شد.
ترابی ادامه داد: من خودم جزو هیئت داوران این جشنواره بودم و فیلمنامههای خوبی دیدم اما برخیها هم اطلاعاتشان کم است و باید در این زمینه تحقیقی و پژوهش بیشتری شود.
ترابی ادامه داد: در مورد کار خودم طرحی از «جمال امید» به من پیشنهاد شد که قبلاً به چند نفر دیگر هم پیشنهاد شده بود اما چون من داخل 22 بهمن بودم به من واگذار شد. این طرح تا سال گذشته به نتیجه نرسید و آقای اسلامیمهر به من گفت تمام کارهایت را زمین بگذار و این طرح را کار کن اما سه ماه است که هیچ اتفاقی رخ نداده است. انگار دوست دارند کار ارزانتر ساخته شود.
ترابی در ادامه افزود: من اهل روستا هستم و کار بدون سفارش را دوست دارم بسازم و در کارهایم هیچگونه سفارشی را نمیپذیرم و اگر خودم چهره ماندگار نشدم، فیلمم جزو آثار ماندگار شود.
وی در ادامه افزود: فیلم من در مجله سایتسان انگلستان جزو 10 فیلم برتر است و الان که در خدمت شما هستم از سوئد و چند کشور دیگر دعوتنامه دادهاند تا این فیلم در سینما تک به نمایش درآید. خوب این خوب است من آدمی هستم که به تنهایی نام این انقلاب را در کا دنیا معرفی کردم.
* واکنش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به اظهارات دبیر جشنواره
به گزارش فارس، در ادامه این مراسم «سید احمد میرعلایی» به روی سن آمد و گفت: سال گذشته قرار بود چند اثر سینمایی درباره انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم اما فیلمنامههای خوبی در این زمینه وجود نداشت.
وی در ادامه افزود: متاسفانه در زمینه انقلاب اسلامی اثر فاخری در سینما و تلویزیون نداشتهایم و به رغم تلاشهای انجام شده در این عرصه نیاز به تلاشهای بیشتری است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه افزود: دوست نداشتم در مراسم اختتامیه جشنواره فیلمنامهنویسی انقلاب اسلامی حرفی از خوب نبودن حال سینما به میان آورده شود.
میرعلایی تاکید کرد: همه مستکبران دنیا دست به دست هم داده اند که به ایران اسلامی آسیب برسانند و تلاش میکنند ما را مشغول هم سازند، در چنین شرایطی اگر فیلمسازی نداند نیاز جامعهاش چیست، نمیتوان نامش را فیلمساز گذاشت.
میرعلایی ادامه داد: وای بر حال سینماگری که میگوید حالمان خوب نیست، سینماگری که نمیداند در بندرعباس چه خبر است فیلمسازی که دشمن شناس نیست حق ندارد بگوید که حالمان خوب نیست و تریبون اختتامیه جشنواره فیلمنامهنویسی مربوط به چنین مباحثی نیست.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: جواد شمقدری رییس سازمان امور سینمایی دلش خون است و به همراه وزیر ارشاد برای ساماندهی اوضاع در این مسند قرار دارند.
وی در ادامه افزود: حرف از آشتی میان سینماگران به میان آمد اما آشتی از کدام زاویه و نگاه، ما نمیتوانیم چشم روی هم بگذاریم تا دشمن هر کاری که خواست انجام دهد.
وی در ادامه افزود: چرا باید تاکید کنیم که حال سینما خوب نیست در حالی که حال مردم ما بسیار خوب است و حضور پرشور آنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی دلیلی بر این مدعی است.
میرعلایی ادامه داد: از مسعود احمدیان دبیر نخستین جشنواره فیلمنامهنویسی انقلاب توقع نداشتم در این مراسم اینگونه حرف بزند و امیدوارم به جایی برسیم که بتوانیم به فیلمهایمان افتخار کنیم.
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از عدم همکاری برخی سایتها و رسانههای مکتوب با نخستین جشنواره فیلمنامهنویسی انقلاب گله کرد و اظهار امیدواری کرد سال آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار و در عین حال شرایط برای برگزاری جشنوارهای سینمایی با عنوان خلیج فارس نیز فراهم شود.
* تقدیر از برگزیدگان جشنواره فیلمنامهنویسی
به گزارش فارس، در ادامه این مراسم نوبت به اهدا جایزه به برگزیدگان رسید که مجری از محمد حسینی، احمید میرعلایی، جلیل عرفانمنش، مهدی فرجی، مهدی چمران، مسعود احمدیان دعوت کرد تا به روی سن بیایند تا جوایز را به برگزیدگان اهدا کنند.
برپایه این گزارش، رتبه نخست فیلمنامهنویسی انقلاب اسلامی به «محمد حسن ابوحمزه» برای نگارش فیلمنامه «عملیات فریب» اهدا شد.
همچنین رتبه دوم برترین فیلمنامه سینمایی با موضوع انقلاب به «رضا محمدی» برای نگارش فیلمنامه «دسیسه» رسید.
بنابراین گزارش، رتبه سوم هم به «محسن دامادی» برای فیلمنامه «روزهای انقلاب» اهدا شد.
رتبه چهارم به «محمد حسن ابوحمزه» برای نگارش فیلمنامه «تازه داشت طعم زندگی را میچشید» اهدا شد.
همچنین رتبه پنجم به «وحید زارعزاده» نگارنده فیلمنامه «ساز مخالف» رسید و در رتبه ششم هم به «حسین قره» برای فیلمنامه «موج و ماه» اهدا شد.
بنابراین گزارش، به نفر نخست جشنواره فیلمنامهنویسی مبلغ 8 میلیون تومان، نفر دوم 6 میلیون، نفر سوم و چهارم 5 میلیون و به نفرات پنجم و ششم نیز به ترتیب 4 و 2 میلیون تومان اهدا شد. همچنین با برگزیدگان این رویداد سینمایی قرارداد نگارش کامل فیلمنامههای منتخب از سوی بنیاد سینمایی فارابی نیز منعقد خواهد شد.
به گزارش فارس، از حضار در این مراسم میتوان به فریبرز عربنیا، رضا رویگری، اکبر حر، کامران ملکی، علی ژکان، ابراهیم اصغری، حسن بشکوفه،محمد بزرگنیا، هادی مقدمدوست، محمد رضا عباسیان، هادی منبتی، علی ژکان، حبیب اسماعیلی، جابر قاسمعلی، مهدی فرجی، محمد نشاط، ماشا الله شاهمرادیزاده، علیرضا سجادپور، حسن علیمردانی، محسن علی اکبری و ... اشاره کرد.
بنابراین گزارش، در بخشی از مراسم «رضا رویگری» به روی سن آمد و بعد از خواندن اشعاری از وی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: این روزها برخی معتقدند در سینما خواهی نخواهی گفتمان روشنفکری حاکم میشود، سینمایی که در جایگاه حداقلی خود به مخاطب حداقلیاش خو کرده اما به دوران سینمای حداکثری با مخاطب حداکثری پشت پا میزند.
سینمای ایران این روزها دغدغههای گوناگونی دارد؛ از مسائل صنفی گرفته تا مسائل سیاسی و ... اما آنچه که این روزها گویا دغدغه سینماگران را بیش از پیش کرده است این است که بیاخلاقیهایی که در سینمای ایران وجود دارد کنترل شود و به سمت اصلاح برود.
برخی در این بین این حذف بیاخلاقیها از سینمای ایران را تلاش برای دولتی شدن سینما میخوانند در حالی که خود اگر روزی از دولت پول نگیرند مجبور میشوند به کار دیگری بپردازند.
برخی دیگر نیز این روزها و پس از پایین کشیده شدن دو فیلم اکران نوروزی از اینکه این فیلمها که زیاد با نظرات غالب مردم همراه نبود نگران شده و به دنبال آنچه امنیت در سینما میخوانند، هستند.
در چند هفته گذشته برنامه تلویزونی «هفت» به عنوان دولتیترین مجله سینمایی کشور در حالی به آنچه سینمای دولتی تاخته است که هم خود به دولت وابسته است و هم دستاندرکاران آن هر آنچه که دارند از دولت است. (دولت اینجا به معنای دولت احمدینژاد و خاتمی و ... نیست)
آنچه برنامه هفت در تلاش است از آن سخن بگوید این است که سینما و چه بسا هنر مربوط به گفتمان روشنفکری است و این گفتمان خواهی نخواهی بر سینما حاکم میشود.
گفتمانی که برخاسته از طبقه جدیدی است که شاید بیش از 3 درصد باشد اما بالاخره «برج و باروها» و «لباسفروشیهای بزرگشان» و «ماشینهای شیکشان» به آنها اجازه میدهد که خواستههایی بیش از حد خودشان را داشته باشند و خواهی نخواهی بر سینما حاکم شوند.
وقتی به این گفتمان فکری غالب در سینمای ایران نگاه میاندازیم این نکته که سینمای ایران شامل دو دروغ «سینما» و «ایران» است درست و حقیقی مینمایاند.
سینمایی که به جایگاه حداقلی خود و به مخاطب حداقلیاش که هر روز در حال کم شدن است خو کرده و در حال دست و پا زدن در منجلابی است که از فیلمفارسیها و بیاخلاقیها برای خود ساخته است.
سینمایی که به دوران اوج خود در دهه 60 با فیلمهای برجستهای که داشته پشت پا میزند و تلاش میکند همان زندگی گلخانهای خود را ادامه دهد.
اما سینمای حداکثری با مخاطب حداکثری که خواسته متدینان این جامعه است سینمایی است که قصه زندگی هزاران هزار زن وفادار شهید و جانباز در جامعه گفته شود.
سینمای حداکثری سینمایی است که در آن حداقل یکبار تنش ده ساله ایران با غرب در مسئله هستهای را بر روی پرده نقرهای به تصویر بکشد.
سینمای حداکثری سینمایی است که تلاشهای دانشمندان این کشور در عرصههای بیوتکنولوژی، نانو، انرژی هستهای و ... را به تصویر بکشد.
سینمای حداکثری سینمایی است که در آن روستایی به جای سوژهای به عنوان مضحکه و خنده، خود را در آینه آن ببیند.
سینمای حداکثری سینمایی است که در آن مشکلات اجتماعی اکثریت مردم و نه اقلیتی (البته بیش از 3 درصد) را به نمایش بگذارد.
و سینمای حداکثری سینمایی است که ....
-----------------------------------
نویسنده: سجاد اسلامیان
-----------------------------------
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: فیلمبرداری چهارمین فیلم بلند سینمایی بهرام توکلی، دیروز پس از 45 جلسه فیلمبرداری به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، فیلمبرداری چهارمین فیلم بلند سینمایی بهرام توکلی، دیروز پس از 45 جلسه فیلمبرداری به پایان رسید.
در آخرین روز فیلمبرداری صابر ابر و ترانه علیدوستی جلوی دوربین رفتند. بهرام دهقانی تاکنون بیش از نیمی از تدوین «احتمال معکوس» را به پایان رسانده و پیشبینی میشود تدوین فیلم تا اوایل خردادماه به طور کامل پایان یابد و فیلم وارد مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی متن شود.
بنابراین گزارش، عوامل فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: بهرام توکلی/ مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر/ صدابرداران: محمود سماک باشی – رضا نظری/ طراح چهره پردازی : سعید ملکان/ تدوین : بهرام دهقانی/ دستیار کارگردان و برنامه ریز : علیرضا نسایی/ عکاس : علی نیک رفتار – سمیه جعفری/ طراح صحنه و لباس : امیر حسین حداد/ صداگذار : فرامرز ابوالصدق/ مدیر تدارکات : شادروان امیر نوروزی/ جانشین تولید : حیدر زرقومی/ دستیار اول فیلمبردار : جلال عالی فکر/ مجری نور : آرش رمضانی/ منشی صحنه : سحر غمخوار – پانته آ حسینی/ دستیار کارگردان: امین اشرفی/ مدیر امور مالی : علی کثیری/ گروه فیلمبرداری : عاطف امیری- محمد رضا پازوکی- ادیب سبحانی- احسان نادری- مصطفی صادقی/ اجرای چهره پردازی : عباس عباسی – آرزو کی قباد – مسعود علمداری / دستیار طراح صحنه : مهدی ستاری – محسن رجبی/ مدیر صحنه : سید علیرضا موسوی / دستیار لباس : شادی رستگار/ دستیار تدارکات : حسین نوروزی – محمود اسدی فرد/ مسئول دوربین : سعید خضربان – سینا ایل بیگی/ دستیار تدوین : سیاوش طرازنده / خدمات : هیبت پیری – حسین آقازاده/ تهیه کننده : سعید ملکان/ مشاور رسانه ای : پویا نبی/ بازیگران : ترانه علیدوستی – صابر ابر – سحر دولتشاهی – سعید چنگیزیان و با حضور حمید رضا آذرنگ
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زوج جوانی در مدتی کوتاه لحظات زندگی گذشتشان را مرور میکنند و این مرور خاطرات ، زندگی حالشان را تحت تاثیر قرار میدهد.
انتهای پیام/ی
خبرگزاری فارس: علیرضا داوودنژاد گفت: فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» را متوقف کردم و به دنبال کارهای پسرم هستم.
«علیرضا داوودنژاد» کارگردان سینما در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس، گفت: ادامه ساخت فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» را متوقف کردم و به دنبال کارهای پسرم - رضا داوودنژاد - هستم.
وی در ادامه در مورد آخرین وضعیت فرزندش به فارس، گفت: منتظر هستیم ببنیم برای پیوند کبد تصمیم گرفته میشود یا نه.
بنابراین گزارش، در فیلم «کلاس هنرپیشگی» بازیگرانی چون رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، احترامالسادات حبیبیان و کبری حسنزاده ایفای نقش میکنند.
فیلمنامه «کلاس هنرپیشگی» به زندگی و روابط چند کارآموز کلاسهای هنرپیشگی میپردازد.
این کارگردان با فیلم سینمایی «مرهم» در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر حضور داشت.
«علیرضا داوودنژاد» در کارنامه کارگردانی خود تاکنون فیلمهای «مرهم»، «تیغ زن»، «هوو»، «هشت پا»، «ملاقات با طوطی»، «بچههای بد»، «بهشت از آن تو»، «مصائب شیرین»، «عاشقانه»، «نیاز» و ... را به ثبت رسانده است.
انتهای پیام/ی
خبرگزاری فارس: انیمیشن سینمایی امام رضا (ع) در مرکز پویانمایی صبا تولید شد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، انیمیشن سینمایی «آقای مهربان» با موضوع زندگی امام رضا (ع) در مرکز پویانمایی صبا ساخته شده است.
بنابراین گزارش، این انیمیشن در مدتزمان 90 دقیقه به کارگردانی علیرضا گلپایگانی ساخته شده و به بخشهایی از زندگی امام رضا (ع) میپردازد.
به گزارش فارس، این انیمیشن سینمایی هفته آینده در مرکز پویانمایی صبا رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام/ی
خبرگزاری فارس: صنعت سینما یک بار دیگر به استقبال پایان جهان میرود و با تولید درام اکشن «پایان دنیا» نابودی دنیا را به تصویر میکشد. فیلمبرداری این فیلم روز قبل بدون هیچ سر و صدایی شروع شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، اما واتسن که در مجموعه فیلم «هری پاتر» به کمک دوستانش با نیروهای جادوگر مبارزه کرد و زمین را نجات داد، با بازی در نقش اصلی «پایان دنیا» به نابودی آن کمک میکند.
در این فیلم کمدی، اما واتسن در نقش خودش بازی خواهد کرد. شرکت سونی تهیهکننده این فیلم است که با هزینهای 50 میلیون دلاری جلوی دوربین رفته است.
ست روگن و ایوان گلدبرگ با این فیلم کمدی اولین کار بلند سینمایی خود را در مقام کارگردانی ارائه میکنند. فیلمنامه فیلم را خود آنها نوشتهاند.
خود این دو هم در فیلم در نقش خودشان ظاهر خواهند شد. جیمز فرانکو بازیگر فیلم پر فروش «ظهور سیاره میمونها» هم در این فیلم حضور دارد.
خط اصلی قصه در ارتباط با روزهای پایانی دنیا است و تمام کاراکترهای فیلم که اهل دنیای سینما هستند در آپارتمان جیمز فرانکو جمع شدهاند.
قصه فیلم در حقیقت قصد شوخی با آن دسته از محصولات هالیوودی دارد که در آنها پایان جهان به تصویر کشیده شده است.
به این ترتیب، صحنههایی از فیلم یادآور (و دوباره سازی) سکانسهای مشهور این فیلمهای ماجراجویانه و اکشن خواهد بود.
با آن که فیلمبرداری «پایان دنیا» شروع شده، ولی هنوز قرار است چند بازیگر دیگر سینما هم برای بازی در نقشهای مختلف آن انتخاب شوند.
تمام این بازیگران در فیلم در نقش خودشان بازی خواهند کرد.
سازندگان «پایان دنیا» میگویند قصد ندارند قصه فیلم خود را کاملا افشا کنندو ترجیح میدهند تماشاگران را در هنگام اکران عمومی آن شگفت زده کنند.
ست روگن یک بازیگر و کمدین دورگه هندیتبار است که تماشاگران سینما و تلویزیون او را بیشتر به خاطر مجموعههای کمدی تلویزیونیاش میشناسد.
وی از مدتها قبل در فکر کارگردانی یک فیلم بلند سینمایی بود.
انتهای پیام/ی
خبرگزاری فارس: بعد از «آلفرد هیچکاک» که در یک فیلم سینمایی تبدیل به کاراکتر اصلی قصه میشود، حالا نوبت «فدریکو فلینی» فیلمساز مولف ایتالیایی است که سوژه اصلی یک فیلم سینمایی تازه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، «واگنر مورا» بازیگر سرشناس برزیل در پروژه مستقل و غیر متعارف «فلینی سیاه و سفید» در نقش این فیلمساز کلاسیک سینما بازی میکند.
فیلمنامه این درام اجتماعی شرح حال گونه را هنری برومل نوشته و خود او امر کارگردانی فیلم را نیز به عهده دارد. ترنس هاوارد و ویلیام اچ میسی هم در فیلم حضور دارند.
قصه فیلم در شهر لس آنجلس و در سال 1967 اتفاق میافتد و اولین سفر فدریکو فلینی به آمریکا برای حضور در مراسم اسکار را به تصویر میکشد.
در جریان همین سفر بود که این کارگردان به شکل مرموزی برای 48 ساعت گم شد و به همین دلیل، شانس شرکت در مراسم اسکار را از دست داد.
خط اصلی قصه فیلم تلاش دارد رمز دراز مربوط به این گم شدن را پیدا کند و بگوید در طول این 48 ساعت چه اتفاقاتی برای فلینی رخ داد.
بعد از این ماجرا بود که فلینی پس از بازگش به شهر رم، دو فیلم بسیار مشهور خود «زندگی شیرین» و «هشت و نیم» را کارگردانی کرد.
کمتر کسی میداند واقعا چه اتفاقاتی برای فلینی در این دو روز افتاد، ولی گفته میشود او موسیقی جاز را کشف کرد و با آدمی آشنا شد که مسیر زندگیاش را تا حد زیادی تغییر داد.
برومبل در یک مصاحبه گفت فلینی همیشه برای او ارزش و اهمیت زیادی داشته و طی این سالها میخواست فیلمی در ارتباط با او بسازد.
کمپانی برادران وارنر «فلینی سیاه و سفید» را در آمریکای شمالی توزیع میکند. از این فیلم به عنوان یکی از امیدهای اصلی اسکار در سال پیش رو اسم میبرند.
واگنر مورا بازیگر نقش فلینی قبل از این به خاطر بازی در فیلم دو قسمتی پر فروش و جنجالی «جوخه نظامی» شهرت زیادی کسب کرده است.
نکته جالب این است که وی از دوستداران سینمای نئورالسیی ایتالیا و فیلمهای فلینی - به ویژه «جاده» - است.
انتهای پیام/ی
خبرگزاری فارس: مسابقه بازینویسی در دومین نمایشگاه و جشنواه بینالمللی بازیهای رایانهای تهران برگزار میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای، مسابقه بازی نویسی یکی از بخشهای اصلی دومین نمایشگاه و جشنواره بینالمللی بازیهای رایانهای است که با هدف تقویت محتوای بازیهای رایانهای بومی برگزار میشود.
براساس این گزارش، حضور تمامی نویسندگان، علاقهمندان و تولیدکنندگان در این بخش بلامانع است و هیچ محدودیتی در خصوص موضوع و ژانر بازینامهها وجود ندارد.
همچنین هیئت داوران در این بخش در 4 محور محتوایی تاریخی و اساطیری، مقاومت و پایداری، دنیای کودکی و اقتباسی جوایز ویژهای را به برگزیدگان اهدا میکند.
بازی نامه بازیهایی که در بخش اصلی جشنواره شرکت کردهاند نیز حق شرکت در این بخش را دارند و در عین حال بازی نامه بازیهایی که سال گذشته در بخش اصلی، داوری شدهاند مجوز شرکت در مسابقه بازی نامه نویسی را ندارند.
بر این اساس، در باره تعداد بازی نامههای ارسالی توسط متقاضی در بخش مسابقه محدودیتی وجود ندارد برای ثبتنام، صاحب اثر باید فرم ثبتنام را تکمیل کرده و تا زمان اعلامشده به همراه مدارک خواسته شده به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
علاقهمندان برای شرکت در این بخش باید خلاصه داستان(یک صفحه)، گیمپلیهای اصلی، گیمپلیهای فرعی، معرفی شخصیتهای اصلی و فرعی، مثبت و منفی(شناسنامه کامل شخصیتها)، متن انیمیشن، تعداد و نام مراحل و لوکیشن هر مرحله از بازی، داستان کامل هر مرحله از بازی به همراه : انیمیشنها، کاتسینها، دیالوگها، گیم پلیهای اصلی، گیم پلیهای فرعی، مأموریتها، معماها و منابع تولید یک بازی نامه را به دبیرخانه دومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای ارائه دهند.
نمونهای از بازی نامههای استاندارد نگارش شده، در سایت جشنواره جهت راهنمایی و کمک قابل دسترسی میباشد.
متقاضیان باید بازینامههای خود را به صورت تایپ شده در 2 نسخه مجلد در قطع a4 تنظیم و به همراه CD آن به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
همچنین کلیه آثار ارسالی در بانک بازینامه بنیاد ملی بازیهای رایانهای به نام صاحب اثر ثبت شده و کد رهگیری به صاحبان آثار ارائه میگردد.
دومین جشنواره بینالمللی بازیهای رایانه ای از 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: چهار سالن سینما به سینماهای «ریسمانی نزدیکتر از رگ» به کارگردانی مسعود اطیابی در لبنان اضافه شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی «ریسمانی نزدیکتر از رگ» که مدتی است در لبنان اکران شده است با استقبال خوب مخاطب مواجه شده و در حال حاضر هشت سالن سینما در اختیار این فیلم قرار گرفته که با سالنهای فیلم «33 روز» جابه جا میشود. به تازگی چهار سالن سینما سینما در شمال لبنان قرارداد نمایش فیلم را بستهاند که به زودی نمایش در سالنها آغاز میشود.
بنابراین گزارش، استقبال مخاطب از این فیلم به حدی بوده است که اتحادیه شهرداریهای لبنان برای شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند اما امکان نمایش فیلم در سالنهای دیگر در این شهرها وجود دارد، درخواست نمایش فیلم را ارایه داده است.
فیلم سینمایی «ریسمانی نزدیکتر از رگ» برگرفته از رمانی به همین نام که نویسندهای عرب آن را نوشته است، در سکوت خبری ساخته شد. اقتباس از رمان و برگردان تصویری آن توسط جعفر حسنی انجام شد و پرداخت نهایی فیلمنامه توسط اطیابی صورت گرفته است. داستان فیلم درباره چگونگی زندگی شانزده ساله در اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی است. بازیگران فیلم همگی لبنانی هستند و زبان فیلم عربی است.
انتهای پیام/ی
خبرگزاری فارس: کارگردان «روئیدن در باد» گفت: با توجه به سطحینگری مدیران فرهنگی امکان رشد فرهنگی کمتر وجود دارد و نگاه به معلم و آموزگار نیز به نگاهی سطحی و در حد یک شغل تنزل یافته است.
«رهبر قنبری» کارگردان سینما در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره غفلت سینما از به تصویر کشیدن شغل معلمی که شغل انبیاء است، گفت: شغل معلمی در آثار سینمای ایران مغفول واقع شده است زیرا متولیان امر فرهنگ، فرهنگ را پسندیده تلقی نمیکنند. چقدر به سینمای فرهنگی بها داده میشود؟ کسانی که فیلمهای هنری و فرهنگی میسازند آرام آرام به گوشهای رانده شدهاند و در اکران این فیلمها هم هیچ توجهی صورت نمیگیرد و با عنوان اکران خاص به نمایش درمیآیند، این مسئله سطح ماجرا است تا عمق آن را دربیابیم.
وی در ادامه گفت: فرهنگ روشنگر و آگاهیبخش است، هنر امری شریف و سرآمد است، هنرمندان و هنرآوران کسانی هستند که به رشته کلام معمول زیبایی و ساحتی میبخشند که از تعمق و هویت بالایی برخوردار است. امکانی از این فهم برای افرادی که نگاهی سطحی و پایین دارند، نخواهد بود. متاسفانه آنها به مسایل به صورت سطحی نگاه میکنند و توجهی به مقوله فرهنگ و هنر ندارد.
کارگردان «روئیدن در باد» در ادامه افزود: با توجه به سطحینگری مدیران فرهنگی امکان رشد فرهنگی کمتر وجود دارد و نگاه به معلم و آموزگار نیز به نگاهی سطحی و در حد یک شغل تنزل یافت و این القاء در سطح جامعه نیز گسترده شد، متاسفانه معلمین میهن من برای آموزش، پول بیشتری را طلب میکنند البته حق دارند زیرا امکان و تمکینی برای زندگی ندارند، در حالی که هر گاه با من برای تدریس در آموزشگاهها تماس میگیرند و حقوقم را میپرسند میگویم: معلمی حقوق ندارد. معلمی زکات دانایی است و باید به دیگری ببخشیم اما سینما از این قشر مهم جامعه مغفول مانده است.
وی در خاتمه افزود: سیاستگذاری سطحی و غلط مدیران حاکم سینمای ما، باعث شده است این شغل به تصویر کشیده نشده و مورد غفلت واقع شود.
انتهای پیام/ی
خبرگزاری فارس: یک تهیهکننده و عضو جامعه صنفی تهیهکنندگان با انتقاد از بیانیه این تشکل تاکید کرد همه تهیهکنندگان سینما این موضع را ندارند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «علیاکبر ثقفی» به خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی سوره سینما گفت: هر هنری و هر هنرمندی اگر اخلاق را رعایت نکند محکوم به فنا است. هنرمند باید منتشرکننده اصول اخلاقی باشد و با توجه به نیاز جامعه ما که اخلاقمداری است، باید گفت اینگونه اظهار نظرها و منتشر کردن بیانیههایی با ادبیات هجومی به هیچ وجه در شأن هنر سینما و هیچ هنر دیگری نیست. این بیانیه نگاه کل اهالی سینما نیست و تنها نظر شخصی یک عده است.
وی افزود: اگر در سینما چالش وجود دارد باید با همبستگی و گفتمان حل شود و با تبادل نظرها به پیشبرد این هنر کمک کنیم، دکتر شریعتی میگوید: اگر میخواهیم حقی را پایمال کنیم بد از آن دفاع کنیم. اگر هر کدام از دوستان طلب حقی را می کنند که واقعاً حق سینما است، نباید به اینگونه از آن دفاع کنند اگر همواره درصدد اعتراض و افشاگری و... برآییم مطمئناً فضا ملتهب خواهد شد.
این تهیهکننده ادامه داد: در فضای ملتهب و بیاخلاق تعامل شکل نمیگیرد، مرزبندی به وجود میآید و این ماجراها برای حیات سینما مانع ایجاد می کند. اگر اینچنین باشد سنگ روی سنگ بند نمیشود، مانند این است که تمام قاضیها به متهمها ناسزا بگویند.
وی در پایان گفت: به گفته امام خمینی (ره) سینما یکی از مظاهر تمدن است، باید گفت تعامل، استفاده از ادبیات صحیح و محترمانه برای رفع مشکلات اولین نشانه تمدن است. سینما نیاز هر جامعه است و با این موضوعات هیچ گاه متزلزل نمیشود تنها کار کردن و پیشرفت آن سختتر میشود.
انتهای پیام/ی
خبرگزاری فارس: تهیهکننده فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» با انتقاد از برخوردهای غیراخلاقی در فضای سینما، ادبیات هجومی به نهادهای هنری را شایسته اهالی فرهنگ ندانست.
به گزارش خبرگزاری فارس، «منوچهر محمدی» در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی سوره سینما گفت: باید با امر به معروف و برخورد قضایی از بروز چنین رفتارهایی در کشور جلوگیری کرد.
تهیهکننده «طلا و مس» در ادامه افزود: فارغ از اینکه بروز این ادبیات ناسالم در فضای عمومی به نفع یا ضرر سینماست یا نه باید عرض کنم که اساسا اینگونه فحاشی کردن در قالب ادبیات موجب شرمساری و خجالت است و شایسته و برازنده آدمهایی نیست که ادعا میکنند در حوزه فرهنگی فعالیت میکنند و ایرانی و مسلمان هستند.
وی ادامه داد: این ادبیات ناسالم و برخوردهای معترضانه غیر اخلاقی چیزی جز تعصب نیست و ریشه در لجاجت و عصبیت دارد. به این پدیدهها باید به شکل یک بیماری نگاه کرد که متأسفانه دامنگیر دیگر حوزهها نیز شده است. عوامل، ریشهها و عوارض این سنخ رفتارها را باید مورد کنکاش و بررسی قرار داد.
تهیهکننده «بوسیدن روی ماه» گفت: در حوزه اقتصاد، سیاست، صنعت، سینما و ورزش نیز مشابه این رفتارها را دیدهایم. این رفتارها قابل پیشبینی بود. طبیعی است وقتی که در سطح کلان بزرگان حرمت انقلاب را میشکنند، آدمهای کوچکتر به این راحتی به خود اجازه میدهند از هر ادبیاتی در برخوردهای معترضانهشان استفاده کنند و از هیچگونه کژی و ناراستی در کلام خود نترسند.
محمدی ادامه داد: متأسفانه نظارتی هم در برخورد با این آسیب فرهنگی وجود ندارد. به گونهای که مرجعی وجود داشته باشد که با مروجان این سنخ بیاخلاقیها و ادبیات ناسالم در فضای فرهنگی برخورد قضایی شود. مرجعی که با امر به معروف در اصلاح این بیماری بکوشد.
تهیهکننده فیلم سینمایی «طلا و مس» افزود: وقتی چنین برخورد قانونی وجود ندارد، طبیعی است که افراد گستاخ رفتار ناصحیح خود را به فضای عمومی جامعه تزریق میکنند. متأسفانه در دورهای به سر میبریم که هر چقدر بیادبتر باشی بیشتر دیده میشوی.
وی گفت: اینگونه رفتارهای ناشایست از کسانی سر میزند که به دنبال دیده شدن و مطرح شدن هستند. متأسفانه کسانی در مصدر امور قرار گرفتهاند که هیچگونه صلاحیتی ندارند و با رفتارهای اشتباه تنها فضا را پرغبارتر، پرابهامتر و ملتهبتر میکنند.
محمدی ادامه داد: ما در جامعه تهیهکنندگان افرادی را داریم که قائل به شاخصهای فرهنگی ادب و احترام و حفظ حرمت در کلام و منش خود هستند. عمده تهیهکنندگان سینمای ایران جز افرادی معدود اینگونه برخوردهای ناصحیح را قبول ندارند و هرگز با رواج ادبیات ناشایست در فضای فرهنگی موافق نیستند و این رفتار را محکوم میکنند. امیدوارم که مسئولین چاره عاجلی بر این بیماری فرهنگی بیابند و از گسترش این رفتار در فضای عمومی کشور جلوگیری کنند.
انتهای پیام/ی