بانک مقالات رشته کودکان استثنایی
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي پاييز 1386; 7(3 (پياپي 25)):317-336. |
| شهاييان آمنه*,يوسفي فريده |
| * شيراز، مجتمع دانشگاهي ارم، دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي |
|
هدف: هدف از تحقيق حاضر، بررسي رابطه بين خود - شکوفايي، رضايت از زندگي نياز به شناخت و همچنين بررسي اثر تعاملي جنسيت و پايه تحصيلي بر اين سه متغير بود. |
| كليد واژه: خود - شکوفايي، رضايت از زندگي، نياز به شناخت |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي پاييز 1386; 7(3 (پياپي 25)):337-352. |
| احمدپناه محمد*,پاكادانايا پراكاش |
| * تهران، خيابان انقلاب، خيابان شهيد برادران مظفر، ساختمان شماره 5 آموزش و پرورش، پژوهشكده كودكان استثنايي |
|
هدف: در اين مطالعه مروري، نتايج پژوهشهاي مختلف در ارتباط با نارساخواني مورد توجه قرار گرفته است. |
| كليد واژه: نارساخواني، خواندن، پردازشهاي واج شناختي، مغز، شناخت |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي تابستان 1386; 7(2 (پياپي 24)):129-154. |
| هاشمي نصرت آباد تورج*,مرادي عليرضا,فرزاد ولي اله,كاوياني حسين |
| * تبريز، دانشگاه تبريز، دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي، گروه روان شناسي |
|
هدف: اين تحقيق به منظور بررسي تاثير آموزش خودگرداني رفتارهاي توجهي، خودگرداني رفتارهاي انگيزشي و خودآموزي کلامي بر کاهش نشانه هاي نارسايي توجه در کودکان با اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي انجام شده است. |
| كليد واژه: خودگرداني رفتارهاي توجهي، خودگرداني رفتارهاي انگيزشي، خودآموزي کلامي، نشانه هاي نارسايي توجه / بيش فعالي |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي تابستان 1386; 7(2 (پياپي 24)):155-168. |
| ذوالمجد آنيا*,برجعلي احمد,آرين سيده خديجه |
| * تهران، انتهاي بزرگراه همت غرب، بلوار دهکده المپيک، دانشگاه علامه طباطبايي |
|
هدف: بررسي تاثير شن بازي درماني بر روي پسران پرخاشگر 11 ساله در پايه هاي پنجم دبستان در منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران است. |
| كليد واژه: پرخاشگري، شن بازي درماني |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي تابستان 1386; 7(2 (پياپي 24)):169-186. |
| افروز غلامعلي,ملتفت قوام*,غلامعلي لواساني مسعود,حسين خانزاده فيروزجاه عباس علي,ساداتي سميه سادات,البرزي شهلا |
| * بزرگراه جلال آل احمد، بعد از تقاطع چمران، دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه تهران |
|
هدف: در پژوهش حاضر هدف بررسي تاثير آموزش مهارتهاي خود نظم بخشي بر عملکرد درسي در دانش آموزان نابينا است. |
| كليد واژه: خود نظم بخشي، راهبردهاي انگيزشي، دانش آموزان نابينا، عملکرد تحصيلي، آزمون زيست شناسي |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي تابستان 1386; 7(2 (پياپي 24)):187-210. |
| عسگري رقيه,يارياري فريدون*,كديور پروين |
| * خيابان خاقاني، ساختمان سميه، دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه تربيت معلم |
|
هدف: در اين تحقيق هدف بررسي تاثير نرم افزاري طراحي شده مبتني بر نظريه عصب روان شناختي بينايي رنگها (ويلکينز، 2003) در کاهش انحراف ادراک بينايي ناشي از عملکرد ناقص دستگاه عصب- بينايي، بوده است. |
| كليد واژه: نارساخواني، نظريه عصب روان شناختي بينايي رنگها |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي تابستان 1386; 7(2 (پياپي 24)):211-224. |
| نريماني محمد*,بشرپور سجاد |
| * اردبيل، انتهاي خيابان دانشگاه، گروه روانشناسي |
|
هدف: تحقيق حاضر به منظور مقايسه برخي مولفه هاي حافظه دانش آموزان نابينا و بينا انجام شده است. |
| كليد واژه: حافظه شنيداري، حافظه کوتاه مدت، دانش آموزان نابينا |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي تابستان 1386; 7(2 (پياپي 24)):225-232. |
| بكيانيان وزيري پژمان*,مسچي مرجانه,مجرد فرزاد,عبدالصمدي حميدرضا |
| * همدان، ميدان فلسطين، دانشکده دندان پزشکي، بخش بيماري هاي دهان |
|
هدف: پژوهش حاضر، با هدف جمع آوري اطلاعات و ارزيابي ميزان شاخص بهداشتي DMFT و وضعيت دهان و دندان در بيماران مبتلا به نشانگان داون انجام شد. |
| كليد واژه: DMFT، CPITN، نشانگان داون |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي بهار 1386; 7(1 (پياپي 23)):19-44. |
| حسن زاده سعيد*,محسني نيك چهره,افروز غلامعلي,حجازي الهه |
| * پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشکده کودکان استثنايي، خيابان انقلاب، چهارراه ولي عصر، خيابان شهيد برادران مظفر، ساختمان شماره 5 ، آموزش و پرورش |
|
هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه رشد نظريه ذهن در كودكان ناشنوا و بررسي تاثير روش ارتباطي بر اين رشد انجام شد. علاوه بر آن، تاثير استفاده از ابزار كمتر كلامي بر عملکرد كودكان ناشنوا در تكاليف باور كاذب مورد بررسي قرار گرفت. |
| كليد واژه: نظريه ذهن، ناشنوا، باور كاذب، زبان اشاره |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي بهار 1386; 7(1 (پياپي 23)):1-18. |
| به پژوه احمد*,غباري بناب باقر,علي زاده حميد,همتي علم دارلو قربان |
| * دانشگاه تهران، بزرگراه جلال آل احمد، بعد از تقاطع چمران، دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي |
|
هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير آموزش فنون کنترل خود بر بهبود مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان با اختلال کاستي توجه و بيش فعالي انجام شده است. |
| كليد واژه: فنون کنترل خود، مهارتهاي اجتماعي، اختلال کاستي توجه و بيش فعالي |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي بهار 1386; 7(1 (پياپي 23)):45-60. |
| مينايي اصغر* |
| * پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشکده کودکان استثنايي، خيابان انقلاب، چهارراه وليعصر، خيابان شهيد برادران مظفر، ساختمان شماره 5 آموزش و پرورش |
|
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسي ساختار عاملي پرسشنامه خودسنجي (YSR) با استفاده از رويكرد تحليل عاملي تاييدي به اجرا درآمد. |
| كليد واژه: پرسشنامه خودسنجي، YSR، تحليل عاملي تاييدي،مشكلات عاطفي – رفتاري، ساختار عاملي |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي بهار 1386; 7(1 (پياپي 23)):61-78. |
| اكبرلو ناصر* |
| * پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشکده کودکان استثنايي، خيابان انقلاب، چهارراه ولي عصر، خيابان شهيد برادران مظفر، ساختمان شماره 5 آموزش و پرورش |
|
هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسي ادراک شنوايي دانش آموزان دچار آسيب شنوايي شديد (70-90 دسي بل) در دو محيط آموزشي مدارس عادي و استثنايي (تلفيقي) بود. |
| كليد واژه: ادراك شنوايي،مدارس ناشنوايان ، مدارس عادي، آسيب شنوايي شديد |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي بهار 1386; 7(1 (پياپي 23)):79-96. |
| محمداسماعيل الهه* |
| * پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشکده کودکان استثنايي، خيابان انقلاب، چهارراه ولي عصر، خيابان شهيد برادران مظفر، ساختمان شماره 5 آموزش و پرورش |
|
هدف: هدف تحقيق حاضر، انطباق و هنجاريابي سياهه علايم مرضي كودكان (CSI-4) بود. |
| كليد واژه: اختلالات رفتاري و هيجاني، سياهه علايم مرضي كودك، هنجاريابي |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي بهار 1386; 7(1 (پياپي 23)):97-112. |
| هداوندخاني فاطمه*,بهرامي هادي,بهنيا فاطمه,فرهبد مژگان,صالحي مسعود |
| * دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، اوين، بلوار دانشجو، بن بست کودکيار |
|
هدف: هدف از اين پژوهش بررسي ارتباط دست نويسي با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهني است. |
| كليد واژه: حس حرکت ، دست نويسي، دانش آموز کم توان ذهني |
| |
|
نسخه قابل چاپ |
| پژوهش در حيطه كودكان استثنايي زمستان 1385; 6(4 (پياپي 22)):839-854. |
| هداوندخاني فاطمه*,بهرامي هادي,بهنيا فاطمه,فرهبد مژگان,صالحي مسعود |
|
هدف: هدف از اين پژوهش بررسي ارتباط دست نويسي با يکپارچگي بينايي- حرکتي در دانش آموزان کم توان ذهني است. |
| كليد واژه: |
| |
|
نسخه قابل چاپ |