اخبار FaceBook
تماس زوگربرگ درباره فیلتر فیس بوک در تاجیکستان
مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیسبوک در گفتگوی تلفنی با یک مقام دولتی تاجیکستان از او درباره دلایل فیلترینگ سایت فیسبوک در کشور تاجیکستان کسب اطلاع کرد.
به گزارش زاگرس آی تی از عصر ایران هفته گذشته برای چندمین بار دولت تاجیکستان سایت فیسبوک و دو سایت دیگر روسی زبان را به دلیل انتشار اطلاعات محرمانه دولتی فیلتر کرد.
“بیگ ظهور اف ” رییس واحد خدمات مخابراتی تاجیکستان که طرف گفتگوی زاکربرگ بوده است پیشتر در مصاحبه ای با رسانه ها گفته بود که دوست دارد با صاحب شبکه فیسبوک یا مشاوران نزدیکش گفتگو کند.
وی پس از گفتگو با زاکربرگ به خبرنگاران گفت که در این گفتگو به مدیر فیسبوک گفته دلیل از دسترس خارج شدن سایت فیسبوک تصمیم کمیته فیلترینگ بوده است و وی تلاش خواهد کرد تا این تصمیم را تا چند روز دیگر لغو کند.
در این گفتگو که به واسطه یک مترجم صورت گرفته مدیر سایت فیسبوک از ظهوراف به عنوان یک مقام دولتی تاجیک دلایل فیلترینگ و از دسترس خارج شدن سایت فیسبوک را جویا شده است.
ظهور اف نیز در گفتگو با مدیر فیسبوک با اشاره به اینکه تصمیم فیلترینگ سایت فیسبوک دولتی نبوده،افزوده است تمام تلاش خود را برای اقناع اعضای کمیته در تجدید نظر در تصمیم شان صرف خواهد کرد.
برخی ناظران معتقدند که دولت دوشنبه از اینکه مخالفان حکومت تاجیکستان بتوانند از قابلیت های شبکه اجتماعی فیسبوک در جهت ایجاد نافرمانی های مدنی و اعتراضات استفاده کنند، نگران است ؛ با این حال تعداد کاربران اینترنت در تاجیکستان کمتر از ۵ درصد جمعیت ۷ و نیم میلیون نفری این کشور را شامل می شود که از این تعداد کاربران سایت فیسبوک کمتر از ۳۰ هزار نفر هستند.
2میلیون کاربر فیسبوک فریب یک وعده یک میلیون دلاری خورده بودند و عکس اورا به اشتراک گذاشته بودند! حالا تصور کنید اگر این عکس حاوی کدهای مخرب بود چه اتفاقی میافتاد!
یک مهندس نرمافزار که به دروغ مدعی برنده شدن یک بلیط بازی پاوربال در آمریکا شده بود توانست دو میلیون کاربر فیسبوک را سر کار بگذارد.
وی که عکسی از خود به همراه این بلیط گرفته بود از کاربران فیسبوک خواسته بود تا عکس را به اشتراک بگذارند.
وی به افرادی که این کار را بکنند وعده داده بود به طور تصادفی یکی از آنها انتخاب کرده و یک میلیون دلار جایزه به این فرد اعطا خواهد کرد.
این وعده دروغ نولان دانیلز باعث شد تا بیش از ۲ میلیون کاربر فیس بوک فریب بخورند و عکس او را در نمایههای کاربری خود به اشتراک بگذارند.
این مهندس نرمافزار با نام واقعی و کامل Nolan Ryan Daniels یکی از موسسان شرکت نرمافزاری N۲ Technologies در آریزونا است که خدمات نرمافزاری متنوعی به شرکتهای پزشکی ارائه میدهد.
آنچه که در این میان باعث تعجب و حیرت کارشناسان شده، فریب خوردن میلیونها کاربر فیسبوک به چنین شیوههایی است که نشان میدهد آنان توجه چندانی به مسائل امنیتی ندارند و به راحتی میتوان آنها را با وعده اعطای پول به کارهای مختلفی وادار کرد که میتوان به سرقت اطلاعات شخصیشان بینجامد.
به عنوان مثال آلوده بودن این عکس به کدهای مخرب یا تروجان میتوانست مشکلات جدی برای دو میلیون نفری که آن را به اشتراک گذاشته بودند ایجاد کند.
نتایج یک بررسی نشان میدهد یک دلیل عمده طولانی شدن صف توالتهای عمومی در آمریکا شبکههای اجتماعی به خصوص فیسبوک است.
به گزارش فارس به نقل از ان دی تی وی، نتایج بررسی های دو موسسه Nielsen و NM Incite نشان می دهد ۳۲ درصد از مردم امریکا که بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند حتی در توالت هم دست از استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک برنمی دارند.
این تحقیقات حاکیست ۵۱ درصد از آمریکایی های ۲۵ تا ۳۴ ساله از شبکه های اجتماعی در ادارات بیش از هر گروه سنی دیگر استفاده می کنند. اگر چه رایانه های شخصی ابزار اصلی استفاده از سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر است، اما استفاده از گوشی و تبلت برای دسترسی به این شبکه ها به طور چشمگیری در حال افزایش است.
۴۶ درصد از افرادی که در این تحقیقات شرکت کرده اند می گویند از گوشی های خود برای آنلاین شدن استفاده می کنند که ۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. ۱۶ درصد هم از تبلت برای این کار استفاده کرده اند که سه درصد نسبت به سال قبل بیشتر است
علاوه بر این فیس بوک کماکان محبوب ترین شبکه اجتماعی در امریکاست و استفاده از آن در این کشور ۱۰۴۷ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که هشدار در مورد مشکلات امنیتی و نقض حریم شخصی کاربران فیس بوک کماکان ادامه دارد. بعد از فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی آمریکا Pinterest نام دارد.
برخی کارشناسان میگویند این برنامههای تبلیغاتی موجب به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران میشود اما شاید فیسبوک به دلیل مشکلات مالی، مجبور به نادیده گرفتن این اظهارنظرها و عملی کردن تصمیمش شود.
منابع خبری از برنامههای جدید فیسبوک برای راهاندازی یک شبکه تبلیغاتی تازه برای کسب درآمد بیشتر خبر میدهند.
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از بیزینس ویک، برخی ناظران امور نگرانند که راهاندازی این شبکه منجر به نقض حریم شخصی کاربران و زیرپاگذاشتن سیاستهای مربوطه شود، زیرا فیسبوک در گذشته نشان داده که برای کسب درآمد بیشتر ابایی از اشتراک گذاری اطلاعات کاربران خود با اشخاص و گروههای ثالث ندارد.
شبکه تبلیغاتی جدید از لایکهای کاربران در فیسبوک برای پی بردن به علائق و عادات کاربری آنها و نمایش تبلیغاتی در خارج از محیط فیسبوک برای کاربران استفاده خواهد کرد.
برخی کاربران فیسبوک و همین طور کارشناسان میگویند مدیران این شبکه اجتماعی باید برای اجرای چنین طرحی از کاربران اجازه بگیرند، اما زاکربرگ و همکارانش در فیسبوک قبلا نشان دادهاند که اهمیت چندانی برای نظرات کاربران قائل نیستند و تازه ترین رأیگیری صورت گرفته در این زمینه در مورد تغییرات حریم شخصی فیسبوک بعد از مدت کوتاهی و بدون توجه به عقاید کاربران متوقف شد.
این کار در شرایطی انجام شد که ۸۰ میلیون نفر از کاربران فیسبوک از شرکت در رای گیری یاد شده استقبال کرده بودند.
برخی ناظران امور میگویند فیسبوک که از سقوط دائم ارزش سهام خود علیرغم پیشبینیهای اولیه نگران است قصد دارد با راهاندازی این شبکه تبلیغاتی شکست مالی خود در بازار سهام را جبران کند.
بدون حساب کاربری، وارد فیسبوک شوید!
فیسبوک در اقدامی غیرمنتظره روش جدیدی را برای فعالیت کاربران خود طراحی کرده است.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم ، نسخه جدید مسنجر آندرویدی فیسبوک که از امروز (۴ دسامبر – ۱۴ آذر) عرضه شده است، این امکان را در اختیار کاربران میگذارد که فقط با استفاده از نام و شماره تلفن همراه خود، به فعالیت و گشت و گذار در فیسبوک بپردازند.
به عبارت دیگر در این روش، به حساب کاربری شخص نیاز نیست بلکه کافی است کاربر نام و شماره تلفن خود را ثبت کند و پس از آن، در فیسبوک به ارسال و دریافت پیام مبادرت ورزد.
کارشناسان معتقدند این شیوه پیامرسانی، به نوعی جای پیامک تلفن همراه را میگیرد و این موضوع به ضرر شرکتهای مخابراتی تمام میشود.
چه بسا با ظهور طیف گستردهای از اپلیکیشنهای پیامرسان نظیر kik و Whatsapp تا چند سال دیگر پیامک به طور کامل منقرض شود و یا استفاده از این شیوه ارتباطی بسیار محدود گردد.
بر اساس این گزارش، هر چند اپلیکیشن مزبور در اختیار عموم کاربران فیسبوک قرار دارد ولی در حال حاضر فقط برای کاربران کشورهای اندونزی، جنوب آفریقا، ونزوئلا، استرالیا و هند فعال است.
در آینده کاربران دیگر کشورهای جهان نیز میتوانند این برنامه را به کار گیرند.
لذت کار کردن در شرکت فیسبوک!
سایت Glassdoor که در زمینه مشاغل و اطلاعات شغلی تخصص دارد، در گزارش جدید خود نام ۵۰ شرکت برتر برای کار کردن در سال آینده را اعلام کرد.
به گزارش ایتنا، شرکتی که مارک زاکربرگ، میلیارد ۲۸ ساله مدیریت آن را بر عهده دارد، صدرنشین این لیست شده است.
در سال ۲۰۱۱ نیز فیسبوک رتبه نخست را در اختیار داشت و اکنون برای دومین بار، این عنوان باارزش را به دست آورده است.
رتبه دوم لیست ۵۰ شرکت برتر برای کار در سال ۲۰۱۳، به شرکت مشاورهای مکنزی اختصاص یافته است.
جایگاه سوم به شرکت Riverbed Technology، ارائهدهنده راهکارهایی برای بهبود عملکرد شبکههای WAN رسیده است.
هر چند لیست Glassdoor به تمام شرکتها میپردازد ولی کمپانیهای فعال در صنعت فناوری اطلاعات، حضور پررنگی در آن دارند.
گوگل، لینکدین و Salesforce.com به ترتیب در جایگاه ششم، چهاردهم و بیست و دوم لیست مزبور قرار گرفتهاند.
شرکت اینتل نیز رتبه سی و یکم را از آن خود کرده و پس از آن نام شرکت رد هت دیده میشود.
کمپانی آمریکایی اپل که این روزها با محصولات و حواشی متعدد خود، بسیار خبرساز شده است، به رتبه سی و چهارم اکتفا کرده است.
جالب اینجاست که در این لیست نامی از شرکت مایکروسافت مشاهده نمیشود.
یکی از امکانات فیسبوک ارائه اپلیکیشن ها و بازی های متنوعی است که برای کاربران ارائه نموده است. البته پیشنهاد های facebook به هر کاربر با توجه به ویژگی های خاصی نظیر سن و… صورت می گیرد. چنانچه هر بار که وارد صفحه فیسبوک می شویم تعدادی اپلیکیشن یا بازی به عنوان پیشنهاد به ما معرفی می کند اما امروز می خواهیم به شما ۵ بازی برتر و جذاب فیسبوک را معرفی کنیم که بیشتر افراد آن ها را پسندیده اند. بنابر این با ما همراه باشید.
بازی اول : Sim City Social
برای مراجعه به بازیSim City Social در فیسبوک اینجا را کلیک کنید
بازی دوم :You Don’t Know Jack
برای مشاهده صفحه بازی You Don’t Know Jack اینجا را کلیک کنید
بازی سوم :Angry Birds Friends
برای مشاهده صفحه بازی Angry Birds Friends اینجا را کلیک کنید
بازی چهارم :Marvel: Avengers Alliance
برای مشاهده صفحه بازی Marvel: Avengers Alliance اینجا را کلیک کنید
بازی پنجم: Jetpack Joyride
برای مشاهده صفحه بازی Jetpack Joyride اینجا را کلیک کنید
Facebook، شبکه اجتماعی محبوب کاربران کل دنیا هر روز سعی می کند محبوبیت خود را بین مخاطبان بیشتر کند. به همین دلیل سعی دارد به هر طریقی با توجه به رفاه حال کاربران به امکانات خود برای جذب اعضا بیفراید.انگار حدود ۹۰۰ میلیون کاربر ( چیزی کمتر از جمعیت کل کشور چین ) برای این شبکه کافی نیست و همچنان علاقه به جذب کاربر دارد.امروز از طرف صبا آسا، قصد داریم در مورد یکی از سرویس های جدید فیسبوک صحبت کنیم که به نوعی باز هم به جذب کاربر بر می گردد البته اینبار فیسبوک تصمیم دارد کاربران موقتی را برای شبکه عظیم خود تدارک ببیند. بنابر این در این طرح جدید که یک مسنجر جدید برای فیسبوک است، تمام افراد چه کسانی که در این شبکه به طور رسمی عضوند چه سایر افرادی که عضو نیستند بدون دردسر وارد این شبکه شده و از امکانات و رویداد های آن استفاده می کنند. بنابر این اگر عضو فیسبوک هستید و یا نه می توانید یک کاربر موقت Facebook باشید.
فیسبوک برنامه ی مسنجری را برای آندورید معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد تا با یک نام و شماره تلفن به جای وارد کردن اطلاعات حساب کاربری وارد فیسبوک شوند.
در عمل، بدین معنی است که نیاز نیست شما برای استفاده از مسنجر، حساب کاربری فیسبوک داشته باشید. هم چنین این برنامه به زودی برای iOS هم می آید و هم اکنون این امکان برای کاربران آندروید در هند، اندونزی، استرالیا، ونزوئلا و جنوب آفریقا در تیوزدی Tuesdayفراهم شده است و بر حسب شرکت، کمی بعد در بازارهای دیگر هم وارد می شود.
چنین حرکتی تلاش فیسبوک را برای فراخواندن مشتریانی که حساب کاربری شان را پاک کرده اند، نشان می دهد. همچنین این برنامه از میان سایر برنامه ها، یک گزینه برای برنامه های SMS دیگر مثل GoogleVoice, Kikو WhatsApp, است. برای فیسبوک که به منظور ارائه یک استراتژی بی تناقض موبایل، تحت فشار است، یک مسنجر آزادتر به ایمنی تلفن هوشمند علی رغم کنترل توسط اپل و گوگل کمک می کند.
خوب! معاونت بخش راهکارهای بازاریابی جهانی “کارولین اورسون” تایید کرده که فیسبوکی ها می خواهند از این سرویس به صورت هایی درآمد داشته باشند، اما هنوز این صورت ها برای خود آنها هم مشخص نیست.
اورسون می گوید: «برندهای بسیاری هستند که در حال حاضر از اینستاگرام استفاده می کنند و می خواهند با دنبال کنندگانشان ارتباط داشته باشند. ما برای این مسئله با توجه به مسائل درآمدزا، راه حلی را بوجود خواهیم آورد.»
به نظر می رسد که راهکار اولیه برای درآمدزایی از اینستاگرام می تواند تبلیغات هایی بصورت پاپ آپ در اپلیکیشن برنامه و یا هنگام استفاده از آن در فیسبوک باشد. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا با نگرش کسب درآمد از اینستاگرام، تجربه استفاده از آن تغییر می کند یا نه؟
تا لحظه انتشار این خبر حدود 1400 نفر از اعضای فیسبوک به جمع علاقهمندان این صفحه پیوستهاند.
دفتر رهبر انقلاب اسلامی به فیسبوک پیوست.
صفحه فیسبوک آیتالله خامنهای از روز پنجشنبه 23 آذر ماه راهاندازی شده، و از آن زمان تاکنون تعدادی پست از سوی این پایگاه در صفحه منتشر شده و نظرات متعددی نیز بر روی آنها از سوی کاربران افزوده شده است.
تا لحظه انتشار این خبر حدود 1400 نفر از اعضای فیسبوک به جمع علاقهمندان این صفحه پیوستهاند.
البته هنوز خبررسانی در این خصوص و یا لینک مستقیمی به این صفحه در سایت رسمی رهبر انقلاب دیده نمیشود.
گفتنی است فعالیت دفتر رهبر انقلاب در اینترنت و نیز شبکههای اجتماعی از جمله توییتر بسیار چشمگیر است.
زاکربرگ ثروتمند و نیکوکار، قصد دارد همکاریهای بیشتری با موسسه خیریه "سیلیکون ولی" انجام دهد.
مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، ۵۰۰ میلیون دلار به یک موسسه خیریه کمک کرد.
بنیانگذار و مدیر عامل فیسبوک این مبلغ را به صورت سهام فیس بوک به یک موسسه خیریه فعال در امر آموزش و بهداشت در "سیلیکون ولی" اعطا کرده است.
این دومین بار است که مارک زاکربرگ به موسسات خیریه کمک میکند و این اقدام پس از آن صورت میگیرد که وی متعهد شده است تا بخش عمده ثروت خود را ببخشد.
مارک زاکربرگ در صفحه فیس بوکی خود نوشت که قصد دارد تا با بنیاد خیریه "سیلیکون ولی" در بخشهای آموزشی و بهداشتی همکاری کند.
به گزارش رویترز، زاکربرگ که ارزش سهامش در فیس بوک حدود ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است در سال ۲۰۱۰ نیز ۱۰۰ میلیون دلار به یک مدرسه عمومی در نیوجرسی کمک کرده بود.
این کمک زاکربرگ بخشی از تعهدش به موسسه خیریه The Giving Pledge است که در سال ۲۰۱۰ توسط بیل گیتس و وارن بافت تاسیس شده است.
این دو میلیاردر جهان با تاسیس این موسسه خیریه عنوان کردند که قصد دارند تا نیمی از دارایی خود را صرف امور خیریه در جهان کنند.
کاربران خشمگین، توانستند از حریم شخصی خود حفاظت کنند و فیسبوک و اینستگرام، از فروختن عکسهای کاربران، صرفنظر کردند.
واکنش تند و خشمگینانه کاربران در برابر اینستگرام باعث شد این شرکت از تصمیم خود برای فروش عکسهای کاربران بدون اجازه آنها عقبنشینی کند.
به نقل از آی.دی.جی، این شرکت چندی قبل با تغییر سیاستهای حریم شخصی خود اعلام کرده بود حق خود میداند عکسهای شخصی کاربران را در تبلیغات تجاری به کار گرفته یا به فروش برساند، بدون آنکه رضایت کاربران را جلب کند یا از این بابت پولی به آنها بدهد.
اینستگرام یک برنامه تلفن همراه است که به طور گسترده برای به اشتراک گذاری عکس مورد استفاده قرار میگیرد و اخیرا توسط فیسبوک خریداری شده است.
تغییرات تازه که با انتشار اعتراضات تند کاربران در اینترنت همراه شد، سرانجام به عقبنشینی فیسبوک و طراحان اینستگرام منجر شد.
قرار بود سیاستگذاری جدید اینستگرام در این زمینه ظرف ۳۰ روز آینده اجرایی شود و مدیران آن حق داشته باشند عکسهای مختلف کاربران را به شرکتهای تبلیغاتی یا هر شرکتی که دوست داشته باشند، بفروشند.
بخشی از این سیاست گذاری جدید تا بدان حد مبهم بود که کاربران را گیج کرده بود و برخی از آنها گفته بودند ترجیح میدهند دیگر از خدمات اینستگرام استفاده نکنند.
دریافت 1دلار در ازای فرستادن پیام شما به صندوق پیامهای اصلی دوستتان. شاید هم جیب فیسبوک کمی خالی شده است!
شبکه اجتماعی فیسبوک در تازهترین تلاش خود برای افزایش درآمد، پیامهای فیس بوکی را پولی کرده است.
فیس بوک در این اقدام آزمایشی از کاربرانی که قصد دارند به یکی از کاربران فیسبوک که در لیست دوستانشان نیستند، پیام ارسال کنند یک دلار دریافت میکند.
فیس بوک در ازای دریافت این یک دلار به کاربران قول میدهد تا پیغام آنها به جای رفتن در بخش "Other" به صندوق پیامهای اصلی کاربران فرستاده شود.
بخش "Other" در قسمت پیامهای فیس بوک در سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد و به طور معمول پیغامهایی که چندان به پیامهای روتین کاربر ارتباطی ندارند به این بخش منتقل میشوند.
بر اساس اعلام فیس بوک در بخش راهنمایی که اغلب کاربران این بخش را نادیده میگیرند، بخشی از پیغامهایی که توسط افرادی خارج از لیست دوستان به کاربر ارسال میشود نیز به این بخش ارسال میشود.
به گزارش آسوشیتدپرس، اکنون با طرح آزمایشی جدید فیس بوک کاربران قادر خواهند بود تا پیغامهای خود به کاربران خارج از لیست دوستان فیس بوکی را به طور مستقیم به صندوق اصلی پیامها ارسال کنند.
نتایج یک مطالعه جدید که شرح آن در مجله "Consnmer Research" منتشر شده تایید میکند که کاربران سایتهای اجتماعی با استفاده مداوم از این سایتها واقعا سلامت خود را به خطر میاندازند.
به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان سلامت عمومی استفاده از این شبکههای اجتماعی موجب کاهش قدرت خودداری و کنترل نفس در کاربران شده و در نتیجه برای سلامت آنها مضر است.
به گزارش ایندیا اکسپرس، کارشناسان میگویند: هرچند در ابتدا استفاده از این سایتها احساس عزت نفس را در کاربران بالا می برد اما این احساس وقتی بیش از حد افزایش یابد تاثیرعکس روی رفتار دارد و همین تاثیرات میتواند به سلامت جسمی آنها نیز آسیب وارد کند.
روانشناسان میگویند کاربران بویژه وقتی روی صفحات دوستان نزدیک خود در فیس بوک متمرکز میشوند، احساس عزت نفس بیشتری به آنها دست میدهد و پیامد روانی افزایش کنترل نشده این حس، گرایش بیشتر به مصرف تنقلات ناسالم است.
آمارها نشان میدهد افرادی که بیشتر به صفحات فیس بوک مراجعه میکنند، به تدریج شاخص توده بدنی آنها افزایش مییابد و بیشتر پرخوری میکنند. افزایش غیرمنطقی اعتماد به نفس در این افراد آنها را به سوی رفتارهای کنترل نشده سوق میدهد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی خبری اعلام کرد که دفتر مقام معظم رهبری اطلاعیهای مبنی بر تایید صفحه فیسبوک منتسب به مقام معظم رهبری منتشر نکرده است.
مهدی اخوان بهابادی اظهار کرد: تاکنون اطلاعیهای از سوی دفتر مقام معظم رهبری ندیدهام که بخواهد این موضوع را تایید کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشست مطبوعاتیاش که ساعاتی پیش در پژوهشگاه فضای مجازی برگزار شد، گفت: معمولا این نوع حرکات، حرکات خودجوشی است که در داخل کشور توسط مردم صورت میگیرد. اکنون هم شاهدیم که برخی حرکات خاص که به قصد دفاع از مقام معظم رهبری توسط مردم صورت گرفته و صفحهای در فیس بوک ایجاد شده است.
اخوان در عین حال اظهار کرد: زمانی نظام و نه مردم یک شبکه اجتماعی خارجی را به رسمیت می شناسد که در چنین شرایطی درباره تغییر و تحولات آن هم اظهارنظر میکند، گاهی هم این شبکهها را به رسمیت نمیشناسد و به همین دلیل اعلام نظر رسمی در ارتباط با آنها نمیکند.
رییس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه عنوان میشود وارد شدن به سایتهای فیلتر شده و استفاده از فیلتر شکن جرم محسوب میشود چگونه صفحهای تحت این عنوان در شبکه اجتماعی فیس بوک ایجاد شده است؟ عنوان کرد: نه در ارتباط با صفحه مقام معظم رهبری بلکه به طور کلی فعالیتهای زیادی در این فضا صورت میگیرد و در این میان قسمت مهمی از جامعه نیز مجبور هستند برای استفاده از این فعالیتها فضا را دور بزنند.
به گزارش ایسنا حدود 10 روز پیش در برخی رسانهها اعلام شد که در شبکه اجتماعی فیس بوک صفحهای از سوی دفتر مقام معظم رهبری ایجاد شده است که تاکنون هیچ منبع رسمی از جمله دو سایت اصلی دفتر مقام معظم رهبری تایید نشدهاند.