اخبار FaceBook
سخنان زاکربرگ ارزش فیسپوک را هفت میلیارد دلار گرانتر کرد
به گفته تحلیلگران، علاوه بر سخنان زاکربرگ، خدمات تبلیغاتی جدید فیسبوک که راههای رسیدن به مشتریان را برای بازاریابان آسانتر کرده نیز در افزایش ارزش سهام این شبکه اجتماعی موثر بوده است.
در پی سخنان مارک زاکربرگ، ارزش شرکت فیسبوک دوباره و حدود هفت میلیارد دلار افزایش یافت.
اظهارات مارک زاکربرگ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شبکه اجتماعی فیسبوک در یک کنفرانس تکنولوژی در آمریکا باعث شد تا ارزش سهام فیسبوک روند صعودی داشته و در همین راستا ارزش فیسبوک شش میلیارد و ۷۸۵ میلیون دلار افزایش یافت.
به دنبال این سخنان ارزش سهام فیسبوک رشدی ۶.۲ درصدی داشته و به ۲۲ دلار در هر سهم رسید و این موضوع نشان میدهد که وال استریت به سخنان زاکربرگ واکنش مثبت نشان داده است.
این اولین سخنرانی عمومی زاکربرگ پس از عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس بوده است.
به گفته تحلیلگران، علاوه بر سخنان زاکربرگ، خدمات تبلیغاتی جدید فیسبوک که راههای رسیدن به مشتریان را برای بازاریابان آسانتر کرده نیز در افزایش ارزش سهام این شبکه اجتماعی موثر بوده است.
این در حالی است که به گزارش رویترز، زاکربرگ هفته پیش با یک نشریه تخصصی نیز مصاحبه کرده بود و این مصاحبه نیز به افزایش ارزش سهام فیسبوک منجر شده بود.
از زمان سخنرانی اول تا روز گذشته در مجموع ارزش سهام فیسبوک رشدی ۱۳ درصدی را شاهد بوده است.
فیسبوک در رقابت با گوگل پیروز شد!
ظاهرا "فیسبوک" تا اندازهای با اقبال جهانی مواجه شده که شکستن تمامی رکوردهای اینترنتی برایش کاری نداشته باشد؛ سایتی که به رغم فیلتر شدن در برخی از کشورهای دنیا، نشان داده که توانایی شکستن دادن غول اینترنتی چون مجموعه گوگل را هم داراست.
چند روزی است که شبکه اجتماعی "فیسبوک" توانسته برای نخستین بار با گذشتن از سد مجموعه سایتهای "گوگل" در جایگاه نخست رتبهبندی سایت الکسا قرار بگیرد؛ به این دلیل از گوگل به عنوان مجموعه نام میبریم که محصولات جانبی آن مانند جیمیل، شبکه اجتماعی گوگل پلاس، مترجم و ... همه بخشی از سایت اصلی به حساب آمده و در حقیقت ساب-دامین (به انگلیسی: subdomain، که شاید برگردان آن به فارسی، "شبه دامنه" اینترنتی باشد) میباشند و با افزودن کلمهای قبل از google.com بدست میآیند.
این اتفاق در حالی یک هفته پیش به وقوع پیوست که تقریبا سه سال پیش در چنین ایامی، فیسبوک موفق شده بود از "یاهو"، رقیب سر سخت سالیان دور گوگل بگذرد و در آن مقطع زمانی در رتبه بندی سایت معتبر الکسا در جایگاه دوم جهانی جای بگیرد و اکنون با گذشت سه سال، در کمال تعجب رقیب سرسختی چون گوگل را هم پشت سر گذاشته و به رتبه نخست تکیه زده است.
البته در فاصله سالهای اخیر، سایت یوتیوب -که از قضا چند سال پیش توسط گوگل خریداری شده و اکنون از زیرمجموعههای این سایت به شمار میرود- هم توانسته به رقابت در جمع چند سایت برتر از دید آمار و ارقام الکسا افزوده شده و حتی با گذر از "یاهو"، به مقام سومین سایت پر بازدید جهان برسد.
بدین ترتیب رقابت فیسبوک و گوگل که با راه اندازی شبکه اجتماعی گوگل (گوگل پلاس) به نظر میرسید تنگاتنگتر از گذشته به پیش برود، با قرار گرفتن فیسبوک در جایگاه نخست و با توجه به روند رو به رشد این سایت از بدو راهاندازی، به فراموشی سپرده خواهد شد و به نظر نمیرسد که با عمیق تر شدن فاصله بین این دو سایت، تغییرات چندانی در رتبه بندی کنونی رخ دهد.
با نگاهی به دیاگرام تعداد بازدیدهای چهار سایت اول رتبه بندی الکسا (فیسبوک، گوگل، یوتیوب و یاهو) در مییابیم که "فیسبوک" تنها به دلیل درصد بالاتر بازدید صفحات به رتبه نخست صعود کرده وگرنه هنوز گوگل از نظر میزان فراخوانی کاربران در دنیای مجازی، بالاترین درصد را به خود اختصاص داده و به نظر نمیرسد که به این زودیها این مقام را واگذار کند!
شاید بد نباشد که بدانید حدود سی درصد كاربران فيسبوک در آمريكا قرار دارند اما این حجم از کاربران هم سبب نشده تا این ساید در آمریکا موفق به شکست گوگل شود.
این در حالی است که رتبه این سایت در پر جمعیت ترین کشور جهان، چین، به دلایلی همچون فیلتر شدن و همچنین پیچیدگیهای زبانی و فرهنگی مردمان این منطقه و به رغم تلاش مضاعفی که بنیانگذار فیسبوک برای بهبود رتبه این سایت در چین به کار برده، چیزی بهتر از 479 نشده است. این در حالی است که فیسبوک عنوان سومین سایت محبوب هندی ها، دومین کشور پر جمعیت جهان، را بعد از گوگل (گوگل و گوگلِ هند) در اختیار دارد.
گفتنی است رتبه فیسبوک در کشورمان به دلیل فیلتر شدن در چند سال گذشته سقوط کرده اما بر اساس آمار و ارقام الکسا کماکان اقبال کاربران ایرانی به این شبکه اجتماعی سبب شده تا رتبه 117 از نظر تعداد بازدید در بین کاربران ایرانی نصیب آن شود؛ جایگاهی که در قیاس با رتبه 39 در شهریور سال 88، بسیار متفاوت است.
بیش از 5 میلیون کودک در فیسبوک
دلیل نگرانی کودکان زیر 13 سال در فیسبوک، این است که حضور آنها مستلزم شرایط ویژهای است که فیسبوک، شامل این این شرایط نیست.
شمار کودکان در شبکه اجتماعی فیسبوک بیش از پنج میلیون نفر برآورد شدهاست.
به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فیسبوک یک راز کوچک زشت دارد که از افشای آن امتناع میکند و این راز مربوط میشود به حضور کودکان در این شبکه اجتماعی.
اگرچه آمار رسمی در این خصوص وجود ندارد اما برآورده شدهاست که حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار کودک در شبکه اجتماعی فیسبوک عضو هستند که ۳.۵ درصد از مجموع کاربران فیسبوک در آمریکا را تشکیل میدهند.
و این در حالی است که به گفته فیسبوک عضویت کودکان زیر ۱۳ سال در این شبکه اجتماعی ممنوع است زیرا طبق قانون حمایت از کودکان در فضای آنلاین (COPPA) سایتهایی که به کودکان خدمات میدهند باید خدمات ویژهای در نظر بگیرند.
طبق این قانون سایتها باید پیش از ثبت نام کودکان از والدین آنها مجوز دریافت کنند و فیسبوک مدعی است که این قانون شاملش نمیشود زیرا ثبت نام کودکان زیر ۱۳ سال در این شبکه اجتماعی ممنوع است.
هشدار پلیس به بازیگران و ورزشکاران عضو فیسبوک
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا به بازیگران و ورزشکاران عضو فیس بوک در رابطه با سوء استفاده از تصاویرشان هشدار داد.
به گزارش مهر،سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به پروندههای تشکیل شده در زمینه هتک حیثیت در پلیس فتا گفت: کاربران شبکههای اجتماعی از انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی خودداری کنند چرا که آبروی از دست رفته پس از یک عمل مجرمانه قابل جبران نیست.
سرگرد علی نیک نفس سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: برخی از افراد با سهل انگاری، تصاویر خصوصی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که این امر به برداشت تصاویر و سوء استفاده از آنها منجر می شود.
وی به تشکیل پروندههای متعدد و سوء استفاده از این گونه تصاویر در پلیس فتا اشاره کرد و ادامه داد: گاهاً بعضی از تصاویر افراد که عموماً تصاویری رسمی هستند، برداشت شده و به صورت مونتاژ و بسیار نامناسب و مستهجن در فضای مجازی انتشار مییابد.
سرگرد نیک نفس اظهار داشت: انتشار مطالب در قالب تصاویر مستهجن عموماً برای بازیگران، ورزشکاران و یا با انگیزه انتقامجویی سرقت و سوء استفاده انجام میشود، در حالیکه در فصل 5 جرایم رایانهای این موضوع به عنوان هتک حیثیت و نشر اکاذیب شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و مجرم به مجازات و جزای نقدی محکوم خواهد شد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این نوع جرایم یک مشکل وجود دارد و آن اینکه مجرم با آبروی فرد سر و کار دارد؛ به عبارتی با اجرای حکم برای مجرم هیچ مشکلی از قربانی حل نخواهد شد و آبروی از دست رفته وی بازنخواهد گشت لذا ضروری است افراد دقت داشته باشند تا از انتشار تصاویر خصوصی در فضای اینترنت خودداری کنند.
اعراب در تلاش برای مقابله با فیسبوک
طرحی که پیشنهاد شده است شامل شبکه اجتماعی و خرید آنلاین کالاها و خدمات در جهان عرب است.
شرکتهای مخابراتی عرب خاورمیانه قصد دارند تا با همکاری یکدیگر به مبارزه با فیسبوک بروند.
شرکتهای مخابراتی در منطقه خاورمیانه در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا با تشکیل یک پلتفرم آنلاین پان ـ عرب به مقابله با شبکه اجتماعی فیسبوک و دیگر قدرتهای اینترنتی غربی رفته و درآمد بیشتری نصیب خود کنند.
این پروژه جاهطلبانه با موانع تکنیکی و مالی مواجه شده است و ممکن هیچگاه در سطح بزرگ به اجرا درنیاید، اما موافقان این طرح معتقد هستند که زبان و فرهنگ مشترکی که بیش از ۳۵۰ میلیون عرب در سراسر جهان را در بر میگیرد و همچنین شرکتهای زیادی که اپراتورهای عرب خاورمیانه در سراسر جهان اداره میکنند میتواند این پروژه را عملی کند.
عثمان سلطان، مدیر عامل دومین اپراتور بزرگ امارات متحده عربی در این خصوص گفت: یک اپراتور حتی اپراتورهایی که در چند منطقه جغرافیایی با دهها میلیون کاربر فعالیت میکنند، نمیتواند به تنهایی چنین پلتفرمی را ایجاد کند، اما با اتحاد اپراتورها چنین امری قابل تحقق است.
وی تصریح کرد که طی ۱۲ ماه گذشته این طرح را به تمامی اپراتورهای مهم در جهان عرب پیشنهاد داده است.
به گزارش رویترز، این مقام عرب افزود: طرحی که پیشنهاد شده است شامل شبکه اجتماعی و خرید آنلاین کالاها و خدمات در جهان عرب است.
وی از بیان جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.
صفحه ویژه وزارت امور جوانان مصر در فیسبوک
هدف از این کار، برقراری ارتباطات تنگاتنگ و سودمند با جوانان عنوان شده است.
دکتر اسامه یاسین، وزیر امور جوانان مصر، از راهاندازی صفحه ویژه این وزارتخانه در شبکه اجتماعی فیسبوک خبر داد.
هدف از این اقدام، برقراری ارتباط با جوانان بدون توجه به وابستگیهای سیاسی آنها و همچنین آشنایی با نظرات و پیشنهادهای سازنده آنها پیرامون اوضاع جاری و آیندهای که بدان چشم امید دارند، اعلام شده است.
وزارت امور جوانان مصر از جوانان این کشور - از هر کجای کشور و با هر نوع وابستگی سیاسی و جهتگیری فکری و اجتماعی – درخواست کرده از طریق این صفحه فیسبوکی با وزارتخانه در ارتباط باشند.
در این صفحه، تمام فعالیتها و اقداماتی که وزارت جوانان مصر اجرا میکند، در دسترس و قابل مشاهده است.
همچنین نظرات و پیشنهادهای ارسالی کاربران نیز نمایش داده میشود.
پاکسازی لایکهای جعلی فیسبوک آغاز شد
روزگاری رسیده که معیار سنجش محبوبترینها در دنیای مجازی، تعداد «لایک»هایشان است!
فیسبوک پاکسازی صفحات خود را از ‘لایک’های جعلی آغاز کرد.
بر اساس صفحه کلیک دادههای فیسبوک، بسیاری از سایتهایی که صفحاتی پُرلایک دارند، چهارشنبه پیش سقوط زیادی را در تعداد لایکها داشتند.
به گزارش ایتنا از بیبیسی، این اتفاق پس از آن افتاد که این شبکه اجتماعی پذیرفت که ۸.۷ درصد از کاربرانش "واقعی" نیستند و بسیاری از آنها توسط هرزنامهفرستهان به طور مصنوعی ایجاد شدهاند تا صفحاتشان را محبوبتر کنند.
این جریان برای فیسبوک که به دنبال ارائه نمایش هدفمند آگهیها است، مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
سهام فیسبوک پس از نخستین عرضه عمومی در ماه مه پیش از ۳۸ دلار به ۲۰.۶۲ دلار در این پنجشنبه رسیده است.
فیسبوک در کلیک نوشتهای که ماه اوت در وبلاگش منتشر کرده بود، نوشته است: «لایکی که از سوی فرد بیعلاقه به هر صفحه زده شود، به کسی سود نمیرساند».
کلیک بررسی سایت ورگ که اخبار فناوری را منتشر میکند، روی صفحه دادههای فیسبوک نشان میدهد که برخی از محبوبترین صفحات روی فیسبوک با افت شدید تعداد کاربران روبهرو شدهاند.
صفحه تگزاس هولداِم پوکر، یکی از محبوبترین صفحات، ۹۶،۳۱۷ لایک را روز چهارشنبه پیش از دست داد.
صفحات برجسته دیگری هم شاهد کاهش لایک بودهاند. برای مثال از صفحه خواننده موسیقی پاپ، ریحانا ۲۸،۲۷۵ لایک، امینم خواننده رپ و آهنگساز ۱۵،۴۲۰ لایک و لیدی گاگا خواننده پاپ هم ۳۴،۳۲۶ لایک کم شد.
فیسبوک تا کنون ادعای بیبیسی درباره ارتباط کاهش این تعداد لایک و این پاکسازی را تأیید نکرده اما برای افت تعداد لایکها توضیح دیگری هم ارائه نداده است.
لایکی که از دل نیاید...
در اوایل سال جاری میلادی، خبرنگار فناوری بیبیسی روری سلان جونز در طی کلیک یک پژوهش متوجه برخی از کاستیها در سامانه لایک فیسبوک شد.
شرکت دروغین او، Virtual Bagel یا "شیرمال مجازی" که از برنامه هدفمند تبلیغاتی فیسبوک استفاده میکرد، توانست بیش از ۱۶۰۰ لایک جذب کند بدون آن که محصول یا محتوایی جالب برای ارائه داشته باشد.
بررسیهای دقیقتر نشان داد که بیشتر این لایکها از کشورهایی چون هند، مصر، اندونزی و فیلیپین زده شده بودند.
کارشناسان بازاریابی گفتند که اگر شرکت شیرمال مجازی یک شرکت واقعی بود، با استفاده از برنامه تبلیغاتی فیسبوک، پولش را هدر داده بود.
در زمان انجام این پژوهش شرکت فیسبوک به بیبیسی گفت که مشکل 'چشمگیری' وجود ندارد، اما بعداً در یک نوشته وبلاگی کلیک اعلام کرد در شُرُف سختگیری بر فعالیتهای نامشروع است.
این شرکت گفت: «به طور متوسط، کمتر از ۱% از لایکها از همه صفحات پاک خواهند شد که نشاندهنده این است که آنها و اعضایشان باید شرایط استفاده از سایت ما را رعایت کنند.»
فیسبوک افزود: «این روشهای خودکار جدید، جلوی آن دسته از لایکهایی را که به وسیله بدافزارها، حسابهای کاربری خطرناک، کاربران فریبخورده گذاشته شده یا به طور فلهای خریداریشده، خواهد گرفت.»
هدف از این اصلاحات، ‘اندازهگیری دقیقتر از تعداد و جمعیت طرفداران’ برای کسبوکارهایی است که از سامانه تبلیغاتی فیسبوک استفاده میکنند.
فیسبوک برای درآمدزایی متکی بر آگهیهای آنلاین خود است.
این شرکت برای نمایش آگهیها از کلیدواژهها و اطلاعات کاربران چون سن، جنسیت، محل اقامت و موارد دیگر استفاده میکنند تا آگهیهای مرتبط با کاربر نمایش داده شود.
با این حال این سامانه تبلیغاتی با ورود لایکهای دروغین و فروشندگان لایکها، تجارت فیسبوک را در معرض خطر قرار داده است چرا که یک نام تجاری را با افزایش کاذب تعداد لایکها روبهرو میکند.
یک جستوجوی ساده در اینترنت نشان میدهد که تعداد وبسایتهایی که از راه فروش لایک فیسبوک، دنبالکنندگان توییتر یا بینندگان یوتیوب درآمدزایی میکنند، رو به افزایش گذاشته است.
اخیراً وبسایتها و افراد سودجو با ترفندهای مختلف از جمله فریب کاربران به جمعآوری لایک پرداخته و آنها را به صورت فلهای به خریداران میفروشند.
هدیههای خطرناک فیسبوک
کارشناسان امنیتی معتقدند سرویس جدید فیسبوک که در آن کاربران قادر هستند برای دوستانشان هدایای واقعی بفرستند حریم خصوصی آنها را در معرض خطر قرار میدهد.
به گزارش راسخون به نقل از گرداب به نقل از کامپیوترورلد، سرویس جدید "هدیه فیسبوک" که روز پنجشنبه راهاندازی شده، کاربران را به سوی افشای اطلاعات خصوصیشان مانند آدرس منزل، تاریخ تولد، سایز لباس، کفش و... سوق میدهد که بر اساس نظر کارشناسان امنیت خطرات زیادی را برای کاربر ایجاد میکند.
فیسبوک قبلا این سیستم را یک بار راهاندازی کرده بود که در آگوست 2010 متوقف شد. این امکان جدید میتواند نتیجه خرید برنامه تجارت الکترونیک "کارما" از سوی فیسبوک باشد و به فرستادن هدایای حقیقی برای دوستان تبدیل شود.
فیسبوک روز پنجشنبه اعلام کرده که کاربران میتوانند این هدایا را روی تایملاین یا به صورت خصوصی برای دوستانشان ارسال کنند.
راهاندازی این سرویس جدید برای سرمایهگذاران فیسبوک خبر فوقالعاده ای است چرا که جریان درآمدی جدیدی برای این کمپانی ایجاد میکند. همچنین طی زمانی طولانی به یک درآمد ثابت تبدیل میشود؛ اگرچه که برخی از کارشناسان امنیت نگران عدم رعایت حریم خصوصی کاربران هستند.
"بوگدان باتزائو"، تحلیلگر ارشد تهدیدات امنیتی کمپانی امنیتی "بیت دیفندر"، درباره این امکان جدید می گوید: «حجم اطلاعات خصوصی که بر روی شبکههای اجتماعی منتشر میشود از همه اقدامات پیشگیرانه در مسائل امنیتی تجاوز میکند. این اطلاعات جدیدی که ممکن است منتشر شود، خطرناک است.»
آدرس منزل به همراه اطلاعاتی نظیر تاریخ تعطیلات، عکسهای منزل و... هنگامیکه با هم روی پروفایل فیسبوک کاربران قرار بگیرند، کار را برای سارقان آسان میکنند. آنها میتوانند قربانیان خود را انتخاب و برنامههایشان را اجرا کنند.
به عنوان نمونه بر اساس گزارشی که در سال 2011 در انگلستان انجام شد، 4 مورد از هر 5 مورد سارقان دستگیرشده اعتقاد داشتند که دزدان هدفهای خود را از شبکههای اجتماعی انتخاب میکنند.
به علاوه آدرسهایی که از آنها سرقت شده است این واقعیت که کلاهبرداری از طریق ایمیل و شبکههای اجتماعی اتفاق میافتد را باورپذیرتر میکند.
"آدام لوین"، رئیس هیئت مدیره و بنیانگذار بخش سرقت هویت پلیس آمریکا میگوید: «نمونههای زیادی شبیه ایمیلهایی با عنوان "تو یک هدیه از طرف دوستان فیسبوکیات دریافت کردهای، برای دیدن روی آن کلیک کن" فرستاده میشوند و کاربر با کلیک بر روی آن، اطلاعات هویتی خود را بدون اینکه آگاهی داشته باشد برای فرد مورد نظر می فرستد.»
وی بر این باور است که به خاطر این ویژگی فیسبوک، ممکن است کاربران زیادی تاریخ تولد خود را فاش کنند. البته این تاریخ تولد بیشتر برای تایید کردن پرسیده میشود، اما اطلاعات مهمی برای سارقان محسوب میشود و هر زمان که شما بخواهید این اطلاعات را کامل کنید، خودتان را در معرض خطر قرار دادهاید.
اما سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که چگونه ممکن است اطلاعات خودمان علیه خودمان استفاده شود؟ آیا ما حاضریم در شرایطی زندگی کنیم که شبکههای اجتماعی نام ما، تاریخچه روابط ما، تلفن، آدرس ایمیل، سایز کفش و مهمتر از همه محل زندگی ما را میدانند؟
یک میلیارد کاربر در فیس بوک
شمار کاربري ماهانه شبکه اجتماعی فیس بوک به یک میلیارد رسید.
تازهترین آمار نشان میدهند که در حال حاضر ماهانه بیش از یک میلیارد بار در سراسر جهان، كاربران وارد حسابهای کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک میشوند و تا از دوستان قدیمی خود خبری بگیرند، عکس دوستان جدید خود را به اشتراک بگذارند، در مورد موضوعات مختلف مطلب بنویسند و یا ...
شمار کاربري ماهانه فیس بوک در جولای سال 2010 برابر با 500 میلیون نفر بود و اکنون این میزان دو برابر شده است و این در حالی است که این میزان در ماه آگوست سال 2008 به 100 میلیون رسیده بود.
کاربري ماهانه بیش از یک میلیارد نفری فیس بوک در حالی است که بر اساس اعلام اتحادیه بینالمللی مخابرات جمعیت آنلاین جهان دو میلیارد و 500 میلیون نفر برآورد شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، 81 درصد از این جمعیت فیس بوکی در خارج از آمریکا و کانادا زندگی میکنند و اغلب آنها به جای کامپیوترهای شخصی از تلفنهای همراه هوشمند برای ورود به فیس بوک بهره میبرند.
در همین حال گفته شده است که شبکه اجتماعی فیسبوک در حال حاضر 600 میلیون کاربر دارد که از تلفنهای همراه خود برای وارد شدن به فیس بوک استفاده میکنند.
چرا مارک زوکربرگ همیشه یک لباس می پوشد؟
شاید مجبور باشیم مارک بدلباس را نیز همردیف انیشتین وجابز بدانیم! به خاطر شباهت در لباسپوشیدنشان!
موسس و مدیر اجرایی فیسبوک میگوید به زندگی ساده اعتقاد دارد و به همین خاطر همیشه یک لباس ساده میپوشد.
به گزارش ایتنا از خبرآنملاین، مارک در مصاحبه با ان.بی.سی تودی، افزود افتخار میکند که ساده زیستی را انتخاب کرده است.
زوکربرگ در سال ۲۰۱۱ در نظر سنجی GQ بهعنوان بدلباسترین مدیر انتخاب شد.
او در این مصاحبه همچنین گفته شاید باور نکنید اما من حدود ۲۰ دست تیشرت یک رنگ و شکل دارم!
این جوان موفق در عرصه فناوری در مورد زندگی خصوصیش نیز گفت شاید همسر من دهها قفسه مخصوص لباسهایش دارد و حتی یک قفسه کامل برای مورد استفادهاش در محیط بیمارستان دارد و من مثل همه مردها فقط یک قفسه لباس دارم.
دقیقا آلبرت انشتین و استیو جابز فقید نیز هر روز یک مدل لباس میپوشیدند و این از عجایب است.
در این مصاحبه زوکربرگ از کنار همسر خود بودن (آنها به تازگی با هم ازدواج کردهاند) گفت و اینکه وقتی کارمندانش وی را مارک صدا میزنند و نه آقای زوکربرگ؛ بسیار خوشحال میشود.
وی همچنین گفت تیم کوک مدیر اجرایی اپل به وی آیفون ۵ هدیه داده است و البته وی از ابزارهای مشابه زیادی در طول زندگی خود استفاده می کند و نه یک ابزار خاص!
وی در اینباره گفت آیفون تلفن بسیار خوب با ویژگیهای بالا است اما بسیاری از فیسبوک بازان با آندروید کانکت شده و وارد شبکه اجتماعی فیسبوک میشوند و مردم زیادی در دنیا از آن استفاده میکنند (آندروید سیستم) و ما باید وقت خود را برای بهتر کردن شبکه خودمان برای همه این ابزارها بکار ببریم.
دردسر 20 میلیون دلاری فیسبوک
شرکت فیسبوک پذیرفته است تا بابت نقض حریم خصوصی کاربران 20 میلیون دلار پرداخت کند.
به گزارش ایسنا، شرکت فیسبوک پیشنهاد کرده است تا به منظور ختم پرونده مربوط به تبلیغات "Sponsored Stories" مبلغ 20 میلیون دلار پرداخت کند.
این تبلیغات اوایل سال 2011 از سوی فیسبوک برای کاربران نشان داده شده و باعث شد تا نام و تصویر کاربرانی که این تبلیغ را لایک کرده بودند در تبلیغات این برند معروف نشان داده شود.
کاربران فیسبوک هیچ امکانی برای جلوگیری از عدم انتشار نام و عکسهای خود نداشتند و به همین رو گروههای نظارتی این امر را ناقض قوانین حریم خصوصی دانسته و از این شبکه اجتماعی شکایت کردند.
به گزارش سایت خبری مشابل، اکنون شرکت فیسبوک گفته است که به ازای هر کدام از 125 میلیون کاربری که از این تبلیغ متاثر شدهاند مبلغی تا 10 دلار پرداخت میکند.
دردسر 20 میلیون دلاری فیسبوک
قصه از اینجا شروع شد: عمومی کردن لایکهای 125میلیون کاربری که یک تبلیغ خاص را لایک کرده بودند.
شرکت فیسبوک پذیرفته است تا بابت نقض حریم خصوصی کاربران ۲۰ میلیون دلار پرداخت کند.
شرکت فیسبوک پیشنهاد کرده است تا به منظور ختم پرونده مربوط به تبلیغات "Sponsored Stories" مبلغ ۲۰ میلیون دلار پرداخت کند.
این تبلیغات اوایل سال ۲۰۱۱ از سوی فیسبوک برای کاربران نشان داده شده و باعث شد تا نام و تصویر کاربرانی که این تبلیغ را لایک کرده بودند در تبلیغات این برند معروف نشان داده شود.
کاربران فیسبوک هیچ امکانی برای جلوگیری از عدم انتشار نام و عکسهای خود نداشتند و به همین رو گروههای نظارتی این امر را ناقض قوانین حریم خصوصی دانسته و از این شبکه اجتماعی شکایت کردند.
به گزارش سایت خبری مشابل، اکنون شرکت فیسبوک گفته است که به ازای هر کدام از ۱۲۵ میلیون کاربری که از این تبلیغ متاثر شدهاند مبلغی تا ۱۰ دلار پرداخت میکند.
امنیت کاربران بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، افزایش میبابد
اکنون تمام کاربران فیسبوک میتوانند از فناوریهای قدرتمند شرکت امنیتی پاندا برای حفاظت در برابر بدافزارهای اینترنتی و همینطور راهکارهای مؤثر این شرکت برای جستوجوی امن در اینترنت بهره ببرند.
پایگاه اینترنتی فیسبوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، از آغاز همکاری های امنیتی خود با شرکت Panda Security، یکی از شرکتهای پیشرو در حوزه حفاظت از اطلاعات و تجهیزات رایانهای خبر داد.
این همکاری در راستای طرح جدید این شبکه اجتماعی، برای افزایش امنیت کاربران اینترنت و نیز کاهش مخاطرات امنیتی موجود در بخشهای مختلف این شبکه بزرگ اینترنتی انجام میشود و طی آن علاوه بر ارائه ابزار و نرمافزارهای امنیتی رایگان برای کاربران فیسبوک، دسترسی بخش امنیت این شبکه اجتماعی به پایگاههای اطلاعات امنیتی پاندا امکانپذیر میشود و قدرتمندترین راهکارهای اینترنتی ضدبدافزار و ضدنفوذ خود برای جستوجوهای اینترنتی را در اختیار بیش از یک میلیارد کاربر فیس بوک قرار میدهد.
به گزارش ایتنا جو سالیوان، مدیر بخش امنیت فیسبوک میگوید: حالا تمام کاربران فیسبوک میتوانند از فناوریهای قدرتمند شرکت امنیتی پاندا برای حفاظت در برابر بدافزارهای اینترنتی و همینطور راهکارهای مؤثر این شرکت برای جستوجوی امن در اینترنت بهره ببرند و این امیدواری ما را برای افزایش امنیت عمومی و خصوصی در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان را افزایش میدهد.
یکی از فناوریهای مورد توجه بخش امنیت فیسبوک، فناوری هوش یکپارچه پاندا (Collective Intelligence) است که یک سرویس امنیتی مبتنی بر تکنولوژی ابر محسوب میشود.
روزانه توسط همین روش هوشمند، به طور میانگین ۷۳۰۰۰ گونه کاملاً جدید از ویروسها و بدافزارهای اینترنتی کشف و به طور خودکار طبقهبندی میشوند.
این بدافزارها میتوانند شامل لینکهای آلوده اینترنتی و یا فایلهای ویروسی باشند که بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی ناآگاهانه به تکثیر و انتشار آنها میپردازند و امنیت عمومی شبکه اینترنت را کاهش میدهند.
استخدام فردی برای سیلی زدن!
سیلی خوردن، مجازات داوطلبانه وقت تلف کردن در فیسبوک.
یک برنامهنویس رایانهای در آمریکا برای جلوگیری از وقت تلف کردن پای فیسبوک، روش عجیبی اتخاذ کرده است.
رادیو سوا به نقل از نیویورک پست نوشت این فرد که منیش ستی نام دارد، با انتشار یک آگهی استخدام، گفته به فردی نیاز دارد که کنار دستش بنشیند و هر وقت وارد فیسبوک وارد شد، یک سیلی نثار او کند!
بر این اساس، تنها وظیفه و کار این فرد فقط سیلی زدن خواهد بود.
آقای ستی گفته به ازای این کار، هشت دلار در ساعت حقوق میدهد!
این برنامهنویس بیاراده گفته وقتی میبیند در هفته ۱۹ ساعت را به شبکههای اجتماعی اختصاص میدهد و زمان کاریاش را تلف میکند، خجالت میکشد.
مشخص نیست آیا کسی حاضر است برای چنین کاری استخدام شود یا خیر و آیا اصولاً این شیوه میتواند آقای ستی را از وبگردی بیهدف نجات دهد یا او باید روشهای دیگری را امتحان کند.
فیسبوک پیشنهاد کرده برای جلب رضایت عدهای از کاربران ناراضیش 20 میلیون دلار غرامت بپردازد.
توتال تله، این رقم دو برابر رقم پیشنهادی قبلی است که مورد پذیرش کاربران شاکی قرار نگرفت. مشکل از آنجا آغاز شده که فیس بوک بدون کسب اجازه تعدادی از کاربرانش از عکس های آنها در برخی پست های ارسالی تبلیغاتی و مورد پشتیبانی خود استفاده کرده است.
این افراد می گویند فیس بوک با این کار حریم شخصیشان را نقض کرده و باید برای استفاده از عکس هایشان با آنها مشورت می کرد. فیس بوک تاکنون بارها به علت نقض حریم شخصی کاربران خود جریمه شده، اما این اولین بار است که این حریم شکنی به چنین شیوه ای رخ می دهد.
قرار است این 20 میلیون دلار صرف پرداخت غرامت به شاکیان فیس بوک و همین طور تامین هزینه های دادگاه شود و مبلغ باقی مانده نیز به نهادهای خیریه اعطا شود.
فیس بوک به علت سقوط آزاد ارزش سهام خود هم با مشکلاتی مواجه است و از جمله برخی سهام داران این شرکت را به انتقال مخفیانه اطلاعات محرمانه به بانک ها و نهادهای مالی متهم کرده اند.