اخبار FaceBook
ایمیل فیس بوک فعال تر می شود
از قرار معلوم فیس بوک قصد دارد ایمیل های خود را همگانی کرده و فعالیت آنها را افزایش دهد.
سایت فیس بوک قرار است ایمیل های اولیه افراد را ایمیل خود فیس بوک قرار دهد.
همانطور که می دانید همه کاربران فیس بوک دارای ایمیل اختصاصی فیس بوک نیز می باشند که بت نام پروفیل آنها یکی است و آدرس آن به faceboo.com@ ختم می شود.
چند روزی است که برای کاربران در حال ارسال ایمیل برای اطلاع رسانی در این زمینه است و اگر بابحال چنین ایمیلی دریافت نکرده اید، منتظر بمانید.
نحوه ساخت ایمیل در فیس بوک
همانطور که می دانید شبکه اجتماعی فیس بوک با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دیروز از طرح جدید خود پرده برداری کرد. این طرح جدید چیزی نیست غیر از سرویس ایمیل فیس بوک که به آن لقب قاتل جی میل داده اند.
آی تی بلاگ، این سرویس جدید که تلفیقی از سرویس پیام رسانی ، چت و ایمیل است قرار است جهت آدرس دهی بصورت facebook.com@ باشد که احتمالا نام کاربری هر فرد در فیس بوک User او در ایمیل فیس بوک خواهد شد .
حال سوال این است که چگونه می توان این سرویس ایمیل را در فیس بوک دریافت و از آن استفاده نمود. در حال حاضر جهت ایجاد سرویس ایمیل Facebook می بایست دعوتنامه داشت به همین جهت لازم است جهت قرار گرفتن در لیست انتظار دریافت دعوتنامه سرویس ایمیل به آدرس http://www.facebook.com/about/messages مراجعه و بر روی دکمه سبز پایین صفحه کلیک کنید و منتظر باشید تا به زودی و در اولین فرصت از شما دعوت شود که ایمیل فیس بوک را تجربه کنید .
افزایش نگرانی کاربران از تغییر در سیستم ایمیل فیسبوک
کارشناسان موسسه امنیتی سوفوس معتقدند تصمیم فیس بوک برای تبدیل آدرس facebook.com@ به آدرس پیش فرض کاربران برای آنان مشکلات جدی امنیتی به وجود می آورد.
به نقل از ای ویک، این تصمیم باعث می شود که ایمیل های قدیمی تعریف شده کاربران در فیسبوک که مربوط به سایت هایی مانند یاهو، گوگل و ... است کارکرد اصلی خود را از دست بدهد.
با تبدیل ایمیل های فیس بوک به ایمیل اصلی هر کاربر این سایت هکرها و هرزنامه نویسان اهداف جذابی را برای حمله در اختیار خواهند داشت. زیرا هر کس با عضویت در فیس بوک می تواند برای میلیون ها کاربر این سایت هر ایمیلی را بدون محدودیت ارسال کند و تنها کافی است نام کاربری فرد را بداند تا با اضافه کردن @facebook.com به آن ایمیل خود را ارسال نماید.
کارشناسان امنیتی این تصمیم فیس بوک را اشتباه توصیف کرده و از مدیران آن خواسته اند در این تصمیم صرف نظر کنند. به نظر می رسد سود تجاری فیس بوک از این کار و همین طور تلاش برای محدود کردن بهره مندی شرکت های رقیب مانند گوگل و یاهو از امکانات فیس بوک دلیل اصلی این تصمیم گیری باشد.
حتی برخی کارشناسان این تصمیم فیس بوک را تلاشی گسترده تر برای کنترل زندگی مردم توصیف کرده اند.
افزایش نگرانی کاربران از تغییر در سیستم ایمیل فیسبوک
کارشناسان موسسه امنیتی سوفوس معتقدند تصمیم فیس بوک برای تبدیل آدرس facebook.com@ به آدرس پیش فرض کاربران برای آنان مشکلات جدی امنیتی به وجود می آورد.
به نقل از ای ویک، این تصمیم باعث می شود که ایمیل های قدیمی تعریف شده کاربران در فیسبوک که مربوط به سایت هایی مانند یاهو، گوگل و ... است کارکرد اصلی خود را از دست بدهد.
با تبدیل ایمیل های فیس بوک به ایمیل اصلی هر کاربر این سایت هکرها و هرزنامه نویسان اهداف جذابی را برای حمله در اختیار خواهند داشت. زیرا هر کس با عضویت در فیس بوک می تواند برای میلیون ها کاربر این سایت هر ایمیلی را بدون محدودیت ارسال کند و تنها کافی است نام کاربری فرد را بداند تا با اضافه کردن @facebook.com به آن ایمیل خود را ارسال نماید.
کارشناسان امنیتی این تصمیم فیس بوک را اشتباه توصیف کرده و از مدیران آن خواسته اند در این تصمیم صرف نظر کنند. به نظر می رسد سود تجاری فیس بوک از این کار و همین طور تلاش برای محدود کردن بهره مندی شرکت های رقیب مانند گوگل و یاهو از امکانات فیس بوک دلیل اصلی این تصمیم گیری باشد.
حتی برخی کارشناسان این تصمیم فیس بوک را تلاشی گسترده تر برای کنترل زندگی مردم توصیف کرده اند.
فیسبوک شخصیت شما را لو میدهد!
گروهی از محققان در دانشگاه میسوری توانستهاند از روی صفحه فیسبوکی افراد به شخصیت آنها پی ببرند.
به گزارش ایسنا این گروه متوجه شدهاند که میان عملکرد افراد در صفحه فیسبوک و ریسکپذیری آنها رابطه مستقیمی وجود دارد. بر این اساس افرادی که تمایل به انجام فعالیتهای با ریسک بالا دارند اغلب مطالب زیادی همچون نوشته و عکس در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند و با دوستان خود در شبکههای اجتماعی بیشتر در ارتباط هستند.
از طرف دیگر کسانی که در فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی از به اشتراک گذاشتن مطلب و عکس اجتناب میکنند، از شخصیت محافظهکارتری نیز برخوردارند و به فعالیتهای با ریسک کمتر تمایل بیشتری نشان میدهند.
این محققان برای انجان این بررسی عملکرد فیسبوکی افراد را تحت نظر گرفته و از آنها تست شخصیت گرفتند. این محققان افراد شرکتکننده در بررسی را بر اساس تمایل آنها به ریسکپذیری به دو دسته تقسیم کردند و این در حالی بود که هر دو گروه اغلب از فیسبوک استفاده میکردهاند. آنها متوجه شدند که در نحوه استفاده این دو گروه از فیسبوک تغییر زیادی وجود دارد.
وقتکشی شرکتها در فیسبوک برای بازاریابی
نتایج یک بررسی نشان می دهد تلاش گسترده شرکت ها برای بازاریابی محصولات خود در فیس بوک حاصلی جز تلف شدن وقت و هزینه ندارد.
به نقل از بی بی سی، بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری برای جمع کردن لایک های کاربران انرژی و هزینه زیادی صرف کرده و تصور می کنند تعداد بالای لایک ها به معنای افزایش خرید یک محصول خاص است، اما در بسیاری از موارد این طور نیست.
علاوه بر این بررسی ها ثابت کرده بسیاری از کاربران فیس بوک که بر روی لینک های تبلیغاتی این شرکت ها کلیک می کنند در مورد عادات و ویژگی های شخصی خود دروغ می گویند. برخی از این نمایه ها هم در واقع توسط برنامه های رایانه ای و با هدف ارسال هرزنامه طراحی شده اند.
در حالی که فیس بوک مدعی است این مساله یک مشکل عمده محسوب نمی شود، بررسی بی بی سی حاکیست لایک زدن بر خلاف آنچه که مدیران بازاریابی شرکت های بزرگ تصور می کنند ارزش و نتیجه مهمی ندارد.
زمانی که کاربران بر لینک های تبلیغاتی شرکت ها کلیک می کنند، اطلاعات آن لینک بر روی فید خبری آنها ظاهر شده و برای دیگر کاربران هم ارسال می شود. این کار موجب درآمد زایی برای فیس بوک می شود، زیرا این شرکت از دیگر موسسات تجاری بابت ارائه این خدمات پول می گیرد،اما شرکت ها از این طریق شاهد افزایش خرید محصولات خود نبوده اند، حتی اگر توانسته باشند میلیون ها لایک برای خود جلب کنند.
بر اساس اعلام خود فیس بوک 5 تا 6 درصد از کاربران این سایت جعلی هستند که رقمی بالغ بر 54 میلیون نفر را شامل می شود.
بر اساس گزارش موسسه امنیتی سوفوس این امر یک مشکل جدی است؛ زیرا به گسترش انواع هرزنامه و بدافزار در فضای مجازی منجر می شود. از سوی دیگر شناسایی مالکان این نمایه های قلابی که لایک زدن های آنها تبعات امنیتی خطرناکی در پی دارد، هم کار ساده ای نیست.
وقتکشی شرکتها در فیسبوک برای بازاریابی
نتایج یک بررسی نشان می دهد تلاش گسترده شرکت ها برای بازاریابی محصولات خود در فیس بوک حاصلی جز تلف شدن وقت و هزینه ندارد.
به نقل از بی بی سی، بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری برای جمع کردن لایک های کاربران انرژی و هزینه زیادی صرف کرده و تصور می کنند تعداد بالای لایک ها به معنای افزایش خرید یک محصول خاص است، اما در بسیاری از موارد این طور نیست.
علاوه بر این بررسی ها ثابت کرده بسیاری از کاربران فیس بوک که بر روی لینک های تبلیغاتی این شرکت ها کلیک می کنند در مورد عادات و ویژگی های شخصی خود دروغ می گویند. برخی از این نمایه ها هم در واقع توسط برنامه های رایانه ای و با هدف ارسال هرزنامه طراحی شده اند.
در حالی که فیس بوک مدعی است این مساله یک مشکل عمده محسوب نمی شود، بررسی بی بی سی حاکیست لایک زدن بر خلاف آنچه که مدیران بازاریابی شرکت های بزرگ تصور می کنند ارزش و نتیجه مهمی ندارد.
زمانی که کاربران بر لینک های تبلیغاتی شرکت ها کلیک می کنند، اطلاعات آن لینک بر روی فید خبری آنها ظاهر شده و برای دیگر کاربران هم ارسال می شود. این کار موجب درآمد زایی برای فیس بوک می شود، زیرا این شرکت از دیگر موسسات تجاری بابت ارائه این خدمات پول می گیرد،اما شرکت ها از این طریق شاهد افزایش خرید محصولات خود نبوده اند، حتی اگر توانسته باشند میلیون ها لایک برای خود جلب کنند.
بر اساس اعلام خود فیس بوک 5 تا 6 درصد از کاربران این سایت جعلی هستند که رقمی بالغ بر 54 میلیون نفر را شامل می شود.
بر اساس گزارش موسسه امنیتی سوفوس این امر یک مشکل جدی است؛ زیرا به گسترش انواع هرزنامه و بدافزار در فضای مجازی منجر می شود. از سوی دیگر شناسایی مالکان این نمایه های قلابی که لایک زدن های آنها تبعات امنیتی خطرناکی در پی دارد، هم کار ساده ای نیست.
ركود شديد در رشد درآمد فيسبوك
پس از تبديل شدن شبكه اجتماعي فيسبوك به يك شركت با سهامي عام، نخستين گزارش مالي اين شركت اعلام شده كه از ركود و افت ميزان سود در آن شركت حكايت دارد.
به گزارش ايسنا،بر اساس گزارشهاي مالي جديد، در حال حاضر شركت فيسبوك رشد مالي محسوسي نداشته است. البته با توجه به پذيرش تبليغات كه به گفته مديران اين شركت رشد مناسبي داشته، اما هنوز چشمانداز دقيقي از ميزان سود و يا آينده آن تهيه نشده است كه اين موضوع از ديد مديران اين شبكه اجتماعي نامشخص است و روند رو به افزايش نا اميدي از سرمايهگذاري براي تبليغات در اين شركت حكايت دارد.
بنابراين با توجه به اين گزارش ارزش سهام فیسبوک ساعاتی بعد از اعلام گزاش مالی جدیدش با افت مواجه شد و به زیر ۲۴ دلار رسید که کمترین میزان ارزش سهام این شرکت تا به حال بوده است.
با اين حال مارك زوكربرگ، مدير اجرايي 28 ساله اين شركت گفته است: نتايج دلگرم كنندهاي از تبليغات جديد در اين شبكه اجتماعي به چشم ميخورد و آينده روشن تري براي سرويسهاي تحت تلفن همراه آن پيشبيني ميكنيم.
گردش مالی فیسبوک در سه ماهه اخیر 1.085 میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره گذشته خود حدود ۱۲ درصد رشد داشته است. مديران و تحليلگران آن شركت معتقدند که بازار تبلیغات موبایل به زودی با رشد بزرگی همراه خواهد شد و همین موضوع سرعت رشد فیسبوک را افزایش می دهد.
مدير اقتصادي و امور درآمدي فيسبوك نيز گفته است: هزينههاي عملياتي در نيمه دوم سال جاري نسبت به سال گذشته افزايش قابل توجهي داشته است.
با توجه به موضوعات گفته شده فیسبوک اعلام کرده که هم اکنون ۹۹۵ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد که نسبت به آمار ماه مارس که ۹۰۱ میلیون کاربر بود، رشد داشته اما هنوز به عدد ايدهآل یک میلیارد نفر نرسیده است. به گفته مديران فيسبوك ، ۵۵۲ میلیون كاربر هر روز به آن سر می زنند.
طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی بیش از ۵۰ میلیون کاربر به جمع کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک افزوده شدهاند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، شبکه اجتماعی فیسبوک با بیش از ۹۵۰ میلیون کاربر هماکنون بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است و آمارهای منتشر شده نشان میدهند که شمار کاربران این شبکه اجتماعی طی یک سال گذشته رشدی ۲۹ درصدی داشته است.
فیسبوک در گزارشی اعلام کرده است که ۵۴۳ میلیون نفر از کاربرانش از طریق دستگاههای سیار به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا میکنند و این میزان در مقایسه با یک سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.
فیسبوک همچنین گفته است که در ماه ژوئن روزانه ۵۵۲ میلیون کاربر به این شبکه اجتماعی سر زدهاند که رشدی ۳۲ درصدی نشان میدهد.
در ادامه نگاهی داریم به رشد کاربران فیسبوک از آغاز تا کنون:
پایان سال ۲۰۰۴- یک میلیون کاربر
پایان سال ۲۰۰۵- ۵.۵ میلیون کاربر
پایان سال ۲۰۰۶- ۱۲ میلیون کاربر
آوریل سال ۲۰۰۷- ۲۰ میلیون کاربر
اکتبر سال ۲۰۰۷- ۵۰ میلیون کاربر
آگوست سال ۲۰۰۸- ۱۰۰ میلیون کاربر
ژانویه سال ۲۰۰۹- ۱۵۰ میلیون کاربر
فوریه سال ۲۰۰۹- ۱۷۵ میلیون کاربر
آوریل سال ۲۰۰۹- ۲۰۰ میلیون کاربر
جولای سال ۲۰۰۹- ۲۵۰ میلیون کاربر
سپتامبر سال ۲۰۰۹- ۳۰۰ میلیون کاربر
پایان سال ۲۰۰۹- ۳۵۰ میلیون کاربر
فوریه سال ۲۰۱۰- ۴۰۰ میلیون کاربر
جولای سال ۲۰۱۰- ۵۰۰ میلیون کاربر
پایان سال ۲۰۱۰- ۶۰۸ میلیون کاربر
جولای سال ۲۰۱۱- ۷۵۰ میلیون کاربر
سپتامبر سال ۲۰۱۱- ۸۰۰ میلیون کاربر
پایان سال ۲۰۱۱- ۸۴۵ میلیون کاربر
مارس سال ۲۰۱۲- ۹۰۱ میلیون کاربر
ژوئن سال ۲۰۱۲- ۹۵۵ میلیون کاربر
اقدام گوگل، فیس بوك و اپل علیه شبكه حزب الله
در حالی كه مدیریت 'فیس بوك' بارها صفحه های شبكه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان را در سایت خود حدف كرده، این گونه فشارها در محیط اینترنت روز به روز افزایش یافته و در آخرین اقدام در این راستا، مدیریت گوگل و اپل نرم افزار خاص المنار را از شبكه های خود حذف كردند.
به گزارش ایرنا از بیروت، شبكه خبری المنار وارد جنگی نرم با وسایل ارتباطی جدید در فضای اینترنت شده چرا كه تلاشهای بسیاری صورت می پذیرد تا این شبكه تحت فشار و بایكوت قرار گیرد.
پایگاه خبری المنار اخیرا از طریق شبكه 'گوگل پلاس' اقدام به ارسال خبر كرده بود تا علاقه مندان از این طریق نیز در جریان آخرین اخبار قرار گیرند كه این امر نیز با مذاق مدیریت گوگل سازگار نبود و این سرویس برای المنار حذف شد.
همچنین برنامه المنار بر روی گوشی های اپل نیز تنها دو روز قابل استفاده بود اما پس از 48 ساعت، فعالیتش از سوی پشتیبانان این شركت متوقف شد.
این اقدامات در پی ارسال پیامی از سوی یك گروه آمریكایی موسوم به 'انجمن مبارزه با اتهام' به مدیریت شركت اپل انجام پذیرفته است.
این انجمن، یك سازمان یهودی بوده كه مقرش در آمریكاست و تمام گزارشها و اخباری را كه از رسانه ها، بویژه رسانه های عربی و اسلامی در رابطه با رژیم صهیونیستی پخش می شود، رصد كرده و پس از تهیه گزارشهایی در این خصوص، آنها را برای مقامات و نمایندگان كنگره آمریكا ارسال می دارد.
'آبراهام فوكسمن' مدیر این انجمن در این پیام گفته كه المنار بازوی رسانه ای حزب الله و پایگاهی بر ضد اسراییل و آمریكا بوده كه پیام هایش دایما در راستای افزایش خشونت است.
یكی از مسئولین شبكه المنار روز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه 'الاخبار' اظهار داشت كه این اتفاق امری غیر قابل پیش بینی نبود و ما انتظار آن را داشتیم، چرا كه این مساله در راستای سیاست فشار و جنگ علیه ماست كه از زمان ویرانسازی ساختمان این شبكه در جنگ 33 روزه سال 2006 آغاز شده است.
وی ادامه می دهد: مدعی های دموكراسی و آزادی در غرب تحمل یك شبكه و پایگاه خبری در حد و اندازه المنار را ندارند، البته این بدان معنا نیست كه ما در برابر این فشارهای آنها تسلیم خواهیم شد.
این مسئول المنار با اشاره به اینكه از دسامبر سال 2004، این شبكه در لیست سازمان های تروریستی آمریكا قرار گرفته و پخش آن در این كشور ممنوع است، افزود: پس آز آن فرانسه و دانمارك نیز این سیاست را پی گرفتند و محدودیتهایی بر پخش المنار از ماهواره های اروپایی مقرر شد و طبیعی است كه پایگاه اینترنتی ما نیز از این امور بی بهره نماند كه البته دایما طرحهای آنها به شكست انجامیده است.
کاهش ارزش سهام فیسبوک
ارزش سهام فیسبوک به زیر 20 دلار کاهش یافت.
به گزارش ایسنا، ارزش سهام شبکه اجتماعی فیسبوک به 19 دلار و 91 سنت در هر سهم رسید که پائینترین میزان از زمان عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس بوده است.
سهام شبکه اجتماعی فیسبوک برای اولین بار با قیمت 38 دلار در هر سهم در بازار سهام عرضه شد و رسیدن آن به 19 دلار به معنی نصف شدن ارزش سهام این شرکت است.
فیسبوک روز چهارشنبه را با قیمت 20 دلار و 88 سنتی برای هر سهم به پایان برد و با آغاز معاملات روز پنجشنبه این شرکت بار دیگر شاهد کاهش ارزش سهامش بود.
کاهش ارزش سهام فیسبوک پس از انتشار گزارش مالی این شرکت برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی سرعت گرفته است و سرمایهگذاران نگران آینده این شرکت هستند.
83 میلیون حساب کاربری جعلی در فیسبوک
مدیران فیسبوک اعتراف کرده اند که بیش از 83 میلیون حساب کاربری مختلف در این وب سایت جعلی است.
به نقل از بی بی سی، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی خود فیس بوک 8.7 درصد از کل 955 میلیون کاربر موجود در این سایت قلابی بوده و حساب های ثبت شده به نام آنها جعلی است.
همچنین 4.8 درصد از کاربران سایت فیس بوک دو حساب کاربری دارند.
علاوه بر این فیس بوک 1.5 درصد از کاربران خود را نامطلوب دانسته و اعلام کرده که قادر نیست 2.4 درصد از آنها را در هیچ گروه و طبقه ای جای دهد.
انتشار این اطلاعات در شرایطی که بسیاری از کارشناسان نگران مشکلات امنیتی فیس بوک و بی توجهی مدیران آن به حریم شخصی کاربران هستند به شدت نگران کننده است. همچنین این اطلاعات نظرات کارشناسان اقتصادی که کارکرد بازاریابی فیس بوک را زیر سوال می برند را هم تایید می کند.
پیش از این در ماه مارس، فیس بوک تنها 5 تا 6 درصد از کاربران خود را جعلی اعلام کرده بود که رشد حدودا 4 درصدی این رقم در نوع خود قابل توجه است. فیس بوک همچنین از مسدود کردن روزانه 20 هزار حساب کاربری و هک شدن و به سرقت رفتن اطلاعات 600 هزار کاربر این سایت در روز خبر داده است.
تخفیف 50 درصدی بلیت هواپیما در فیسبوک
شرکت هواپیمایی ساوتوست بلیت پروازهای خود را برای هواداران فیسبوکیاش با تخفیف ۵۰ درصدی عرضه کرد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، ساوتوست ایرلاینز به مناسبت رسیدن شمار هواداران فیسبوکیاش به مرز سه میلیون نفر اعلام کرد که بلیت پروازهای خود را به نصف قیمت میفروشد.
این تخفیف شامل پروازهایی میشود که برای روزهای ۵، ۱۱، ۱۸ و ۲۵ سپتامبر و همچنین ۲ و ۳۱ اکتبر امسال رزرو شوند و مشتریان برای خرید این بلیتها باید از کد "Luv۲Like" استفاده کنند.
این تخفیف تنها به مدت یک روز و آن هم روز جمعه معتبر بود.
ساوتوست ایرلاینز اعلام نکرده است که چه میزان از صندلیهای خود را در روزهای تعیین شده به این تخفیف اختصاص داده است.
برقراري ارتباط ميان اين دو سرويس بسيار راحت بوده و همينطور جدايي آنها از يكديگر نيز براحتي قابل انجام است؛ اما مشكلي كه پس از قطع اين ارتباط بهوجود ميآيد، حذفنشدن مخاطبان مربوط به فيسبوك از فهرست مخاطبان شما در نرمافزار اسكايپ است.
در اين شرايط اگر بخواهيد بهطور كامل مخاطبان فيسبوكي خود را از اسكايپ حذف كنيد، بايد مراحل زير را دنبال كنيد:
1ـ نرمافزار Skype را اجرا كنيد.
2ـ در پنجره اصلي نرمافزار روي آيكوني كه به شكل يك چرخدنده كوچك است، كليككرده و گزينه Disconnect from Facebook را انتخاب كنيد.
3ـ مجددا مرحله دوم را انجام دهيد تا مطمئن شويد ارتباط با فيسبوك قطع شده است. در صورت قطعبودن ارتباط بايد گزينه فوق به Connect to Facebook تغيير كرده باشد.
1ـ براي حذف نرمافزار اسكايپ از كاربري خود در فيسبوك، ابتدا به محيط كاربري خود در فيسبوك برويد.
2ـ در بالاـ سمت راست صفحه ـ يك علامت پيكان كوچك قابل مشاهده است. روي آن كليك كرده و از منوي به نمايشدرآمده گزينه Account Settings را انتخاب كنيد.
3ـ از گزينههاي موجود در سمت چپ، بخش Apps را كليك كنيد.
4ـ نرمافزار اسكايپ را از فهرست بهنمايشدرآمده پيدا كنيد و با كليك روي آيكون x نسبت به حذف آن از فيسبوك اقدام كنيد.
5ـ پس از كليك روي گزينه حذف، پيغامي براي تائيد عمليات حذف بهنمايش درخواهد آمد. در اين مرحله بايد پس از انتخاب گزينه Delete all app activity روي دكمه Remove كليك كنيد.
1ـ چنانچه نرمافزار اسكايپ باز است آن را ببنديد.
2ـ ويندوز اكسپلورر (بهعنوان مثال پنجره My Computer) را باز كرده و مطمئن شويد كه نمايش فايلها و پوشههاي پنهان در آن فعال شده است (براي انجام اين كار بايد از گزينه موجود در تب View در بخش Folder Options كمك بگيريد).
3ـ مسير زير را در ويندوز اكسپلورر دنبال كنيد:
C:\Users\jamejam\AppData\Roaming\Skype\click
توجه داشته باشيد در مسير فوق عبارت jamejam نشاندهنده نام كاربري شما در ويندوز بوده و عبارت click نيز نام كاربري شما در نرمافزار اسكايپ است.
4ـ پس از مراجعه به مسير فوق، دو فايل با نامهاي main.db و main.db-journal را پيدا كرده و آنها را حذف كنيد.
5ـ نرمافزار اسكايپ را اجرا كنيد و به محيط كاربري خود وارد شويد. چنانچه فهرست مخاطبانتان خالي بود، يكبار از نرمافزار خارج شده و دوباره آن را اجرا و عمليات ورود را انجام دهيد.
مشاهده خواهيد كرد كه فهرست مخاطبان اسكايپ شما به حالت اول بازگشته و هيچ ردي از مخاطبان فيسبوك در آن وجود ندارد.
فيسبوك با زبان کاکچیکوئلي هم آمد!
مردم گواتمالا به زودی قادر خواهند بود تا با زبان محلی خود از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی فیسبوک هماکنون به 70 زبان خدمات خود را ارائه میکند که یکی از آنها زبان اسپانیایی است که در گواتمالا به طور نسبی استفاده میشود اما هیچکدام از این زبانها در میان مردم گواتمالا کاربرد عمدهای ندارند.
این در حالی است که رابرت هندرسون، یک مهندس نرمافزار آمریکایی، اپلیکیشن جدیدی را طراحی کرده است که به مردم گواتمالا این امکان را خواهد داد تا با زبان محلی خود (کاکچیکوئل) از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده کنند.
هندرسون و تیمش این اپلیکیشن را با مجوز رسمی فیسبوک برای یک نهاد بهداشتی غیردولتی گواتمالایی طراحی کردهاند.
یکی از طراحان این برنامه که خود متخصص زبان گواتمالایی است، گفت: این پروژه به 70 هزار تن از کسانی که به زبان محلی گواتمالایی صحبت میکنند، امکان استفاده راحتتر از فیسبوک را میدهد.