اخبار دنياي ديجيتال اینترنت و وب
شبکه ارتباطات حرفهای یا professional network نوعی از شبکههای اجتماعی است که بر ارتباطات مرتبط با کسب و کار و تعاملات تجاری و تخصصی متمرکز است؛ در مقایسه با شبکههای اجتماعی عمومی مثل فیس بوک یا گوگل پلاس که برای ارتباطات شخصی استفاده ميشوند.
به عنوان نمونه چنین سایتهایی میتوان سایت Linkedin (که در کشورهای انگلیسی زبان پرطرفدارترین این نوع سایتها محسوب میشود)، Viadeo (در فرانسه)، Xing (عمدتاً در آلمان و چند کشور دیگر اروپایی) را نام برد.
در ایران نیز شبکه ارتباطی یو۲۴ از جمله سایتهایی است که چنین خدماتی را ارائه میدهد.
فهرست کاملتری از این نوع سایتها در ویکی پدیا از طریق لینک زیر در دسترس است:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Professional_networks
ایتنا، با هدف معرفی خدمات این سایتها و همچنین گسترش استفاده از امکانات سایتهای مفید ایرانی، در یادداشتهایی کوتاه در چند بخش، برخی مزایای استفاده از شبکههای ارتباطات حرفهای را با بیان مثال از شبکه ارتباطی یو ۲۴ (u۲۴.ir) برای خوانندگان خود ارائه مینماید.
بخش اول: برخی مزایای ایجاد پروفایل در این شبکهها
چه به صورت مستقل (فریلنس) کار میکنید، چه به دنبال یافتن شغلی متناسب با تخصص خود باشید، و چه مدیر یک شرکت موفق با پرسنل متعدد، امروزه بخش مهمی از قضاوت نسبت به یک فرد و اعتبار حرفهای او بر اساس آنچه از او روی اینترنت وجود دارد شکل میگیرد.
نخستین و سادهترین کاربرد ایجاد پروفایل در یک شبکه ارتباطات حرفهای این است که وقتی نامتان را در گوگل جستوجو میکنند، پروفایل حرفهای شما به همراه تخصصها، مدارک و گواهینامههای دریافت شده، مقالات منتشر شده، لینک به سایتهای دیگر مربوط به شما، و در صورت تمایل سوابق کاری و فهرست پروژههایی که انجام دادهاید و سایر دستاوردهای تخصصی، آکادمیک، فرهنگی و اجتماعی شما در یک صفحه با نشانی انتخابی و معمولاً در اولین نتایج جستوجو نمایش داده میشود.
چنین صفحهای بخشی از برند شخصی شما محسوب خواهد شد.
عضویت در شبکههای ارتباطات حرفهای هم اکنون در بسیاری از کشورها از الزامات حضور در دنیای کسب و کار محسوب میشود، در ردیف داشتن رزومه یا نشانی ایمیل.
در نمونههای فعال از چنین سایتهایی، تعداد قابل توجهی از مدیران و متخصصان رشتههای مختلف حضور دارند و بسته به تعداد کاربران هریک، روزانه هزاران تا میلیونها جستوجو برای یافتن متخصصان موردنظر انجام میشود.
با معرفی تواناییهای خود و استفاده مناسب از امکانات این جوامع مجازی، ابزاری قدرتمند برای ایجاد ارتباطات مفید، یافتن مشتریان جدید یا دریافت پیشنهادهای کاری در دست خواهید داشت.
البته امکانات یک شبکه ارتباطات حرفهای معمولاً بسیار فراتر از ایجاد یک صفحه شخصی یا یک پروفایل است.
در بخش بعد از این سری یادداشتها، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه پروفایلتان به عنوان جایگزین یا مکمل کارت ویزیت شما عمل خواهد کرد.
به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، حدود ۲۰ ماه گذشته بود که گوگل سرویس گوگلباز خود را برای رقابت با سایر شبکههای اجتماعی راهاندازی کرد تا از چرخه رقابت شبکههای اجتماعی جا نماند اما به این قضیه واقف بود که به سختی خواهد توانست در این مسیر و با این سرویس به موفقیت برسد.
به همین منظور مسوولان اجرایی این شرکت در بدو ورود این سرویس به سرویس جیمیل کاربران اعلام کردند که تنها قصد آنها از راهاندازی گوگلباز ایجاد رفاه برای کاربرانشان بوده است تا بهراحتی بتوانند به تبادل اطلاعات منظم و مبتنی بر چندرسانهای بپردازند و از اعمالی همچون صوت و تصویر برای فعالیتهای اینترنتی و الکترونیکی خود بهره ببرند.
از این موضوع به سادگی میشد دریافت که سرویس گوگلباز بههیچ عنوان رقیبی برای دیگر شبکههای اجتماعی همچون فیسبوک و حتی توییتر نخواهد بود و این زمانی به قطعیت رسید که مدیر اجرایی این شرکت اذعان کرد که به هیچ دلیلی قصد رقابت با سایر شبکههای اجتماعی را نداریم.
الگوریتم بهکارگیری این سرویس که به قول عدهای از صاحبنظران عرصه فناوری اطلاعات، تقلیدی از سایر فعالان این بخش بوده است، به نوعی برای شرکت نوآور و بزرگی همچون گوگل لطمه و ضعف حساب میشد تا جایی که روند تصاعدی موفقیت در فعالیتهای این شرکت عظیم را به مرز ثابتی رساند و مسوولان این شرکت از آنجا به فکر راهاندازی رویدادی جدید افتادند که مطابق با روند نوآورانه این شرکت باشد.
طولی نکشید که گوگل پلاس بهعنوان پروژه مطرح گوگل در زمینه شبکههای اجتماعی مطرح شد و اذهان عمومی را به سمت آن سوق داد و به نوعی پرده پوشی گوگل باز شد.
به نظر میرسید سرویس گوگلباز از زمانی که به نقض حریم خصوصی کاربران متهم شد، روز به روز از اصالتش کاسته و حاشیهنشینتر شد چراکه نمایش اطلاعات خصوصی افراد در صفحه اطلاعاتی کاربران که برای سایر کاربران این سرویس قابل دسترسی بود و همچنین خبرهایی مبنی بر سوءاستفاده سرویس جیمیل از اطلاعات حریم شخصیشان، انزجاری نهفته را در تعاملگران با این سرویس قرار داد.
این سرویس کپی تمام عیاری از فرندفید (FriendFeed) است به کاربران خود درباره نحوه ارتباط با سایر دوستان و کاربران هیچ اطلاعی نمیدهد و برهمین مبنا که ظاهراً افرادی با ارتباطات بیشتر برای تعامل برگزیده میشوند، موجب میشود عدهای که مدتهاست ارتباطشان را با فرد خاصی قطع کردهاند از پیامها، فکر و مشی فرد مذکور مطلع شوند و ناخواسته پیامهایی را که در ارتباط با آنها نیست بخوانند.
مهمتر از همه اینکه اگر فردی به صورت غیرمستقیم و توسط کاربری واسط که با شخص مذکور ارتباط دارد، برای یافتن نفر اول تلاش کند بهراحتی میتواند به نوشتهها و اطلاعات او دست یابد و در این میان هیچ پیغام و یا هشداری موجود نیست.
خوشبختانه خود مسوولان گوگل از این ضعفهای امنیتی آگاه شدهاند و درصددند که با نزدیک شدن به سال جدید میلادی تغییر و تحولاتی را در سرویسهای خود به وجود آورند که ظاهراً در این راستا دیگر خبری از گوگلباز نخواهد بود.
با این اقدام فضای تقدیر بسیاری از کاربران جیمیل از متصدیان انجام این کار باز میشود چراکه اگر یکی از برنامههای کاربردی همچون گوگلباز هم از محیط شلوغ جیمیل حذف شود، خودش دستاوردی بزرگ محسوب میشود.
چند روز قبل يكي از نمايندگان مجلس به طرح پرسش از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پرداخت كه چرا برخي از پيامكها با كلمات خاص ارسال نميشود؟
علي شميراني - در هفتههاي اخير پرسشهايي از سوي رسانهها و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از مسئولان فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور ميشود كه سكوتشان را در پي دارد.
اختلال در اينترنت از جمله مواردي است كه بلافاصله پس از وقوع، توجه رسانهها و كاربران را به خود جلب كرده و بر حسب عادت، پرسشها متوجه متولي عرضه پهنای باند بین الملل كشور يعني شركت ارتباطات زير ساخت ميشود.
احتمال اول نيز طبق روال گذشته به قطع فيبرنوري توسط لنگر كشتيها در خليج فارس باز ميگردد.
اما شركت زيرساخت اين روزها پاسخ متفاوتي به رسانهها ميدهد. پاسخهايي همچون «همه کابلهاي شرکت ارتباطات زير ساخت در سراسر کشور سالم است»، «کندي سرعت اينترنت و اختلالات در اين شبکه از جاي ديگر ناشي ميشود» يا اينكه «وضعيت شبکه عادي و طبيعي است و بايد سازمانهاي ديگري جوابگوي اين اختلالات باشند.»
يا در خصوص قطع VPN زماني كه نگاهها به سمت شركت مخابرات ايران رفت، مسئولان اين شركت به اظهار بي اطلاعي و دخيل نبودن در اين باره پرداختند و در نهايت نيز يك مقام مطلع و بدون نام، اين اقدام را دستور كميته فيلترينگ اعلام كرد.
اما اين مورد پايان پرسشها و اظهار بياطلاعيها نبود.
چند روز قبل يكي از نمايندگان مجلس به طرح پرسش از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پرداخت كه چرا برخي از پيامكها با كلمات خاص ارسال نميشود؟
اين پرسش سكوت وزير ارتباطات را در پي داشت و اوليا(نماينده مجلس شوراي اسلامي) به نقل از وي گفت: وزير ارتباطات در جلسه کميسيون صنايع اعلام کرده که عدم ارسال پيامکهايي با برخي لغات خاص، به او ربطي ندارد.
صورت مسئله به اين ترتيب روشن است.
البته درك اين موضوع نيز سخت نيست كه به هر حال مسئولان مربوطه بيشك ملاحظات خاص خود را دارند كه لزوما اين ملاحظات قابل طرح عمومي نيز نبوده و نيست.
اما شايد بهتر باشد که مسئولان فناوری اطلاعات هم در جریان اموری از این دست قرار داده شوند تا در صورت پرسشگري رسانهها به جاي ابراز بياطلاعي حداقل بتوانند اطلاعاتي از زمان رفع و رسيدگي احتمالي به اين مسايل بدهند.
لندن، انگلیس- در همایش Nokia World، همایش سالانه این شرکت برای مشتریها، شرکا و برنامهنویسان، نوکیا با پردهبرداری از مجموعه چشمگیر گوشیهای مبتکرانه، خدمات و لوازم جانبی شامل اولین گوشیهای هوشمند ویندوزفون با سری Lumia پیشرفت واضحی در استراتژی خود نشان داد.
نوکیا Lumia 710 یک گوشی هوشمند زیبا است که تجربه Lumia را برای مردم بیشتری در سراسر جهان فراهم میکند.
افزون بر این، نوکیا چهار گوشی موبایل جدید با طراحی شیک، تجربه اجتماعی غنی و فناوری مکانیابی معرفی کرد.
گوشیهای نوکیا Asha 300، نوکیا Asha 303، نوکیا Asha 200 و نوکیا Asha 201 مرز بین گوشیهای هوشمند و گوشیهای سادهتری که ویژگی بارزی داشته را با ترکیب تجربه لمسی و QWERTY، دسترسی سریع و آسان به اینترنت و پیامرسانی از میان برداشتهاند.
یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تذکر این سازمان به اپراتورهای تلفن همراه به دلیل وضعیت نامطلوب کیفیت شبکه و ضعف آنتندهی موبایل خبر داد و گفت: وضعیت پوششدهی شبکه اپراتورهای موبایل مناسب نیست.
به گزارش ايتنا غلامرضا داداشزاده در گفتوگو با مهر در مورد نظارت این سازمان بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اظهار داشت: رگولاتوری از وضعیت کیفیت شبکههای اپراتورهای تلفن همراه راضی نیست و طی تذکری به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وضعیت این شبکهها را غیرقابل قبول اعلام کرده است.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این مشکل به دو اپراتور همراه اول و ایرانسل اعلام شده است اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شبکه اپراتورهای موبایل کشور را اسکن و درایو تست کرده تا مشکلات ناشی از عدم پوشش و ضعف آنتندهی موبایل اپراتورها مشخص شود.
وی با بیان اینکه وضعیت پوشش دهی شبکه اپراتورهای موبایل مناسب نیست تصریح کرد: عدم پوشش مناسب در شبکههای موبایل در کشور خود را نشان داده و این نشان میدهد که اپراتورها در این بخش توسعه کیفی نداشتهاند.
این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توضیح آنکه سطح سیگنال در تست شبکه باید به عددی قابل قبول از نظر این سازمان برسد، خاطرنشان کرد: برغم اظهارات اپراتورها این عدد تفاوتهایی دارد و حتی نقاطی کاملا کور در شبکه موبایل دیده میشود.
وی با اشاره به تعهدات اپراتورهای موبایل طبق پروانه فعالیتشان به مهر گفت: ایرانسل موظف است تمامی شهرهای کشور را تحت پوشش قرار دهد و ۸۵ درصد پوشش جمعیتی نیز برعهده همراه اول است.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این سازمان هر سه ماه یکبار نسبت به دریافت گزارش پوشش دهی شبکههای موبایل اقدام میکند ادامه داد: تست شبکه با ادعای اپراتورها مغایرت دارد.
داداش زاده با بیان اینکه به زودی گزارشات دریافت شده از وضعیت کیفیت شبکههای موبایل را اعلام میکنیم تاکید کرد: امسال سالی است که رگولاتوری به طور قطع از ابزارهای قانونی جریمه و اخطار برای رفع مشکل پوشش دهی اپراتورهای موبایل استفاده خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تستهای انجام شده از شبکه اپراتورهای موبایل نتیجه مطلوبی دربرنداشته است گفت: حدود ۱۰ تا ۲۲.۵ درصد میان نتایج تستهای انجام شده از سوی رگولاتوری و ارقامی که این سازمان از پوشش شبکه به دست آورده است با اعداد و ارقامی که اپراتورها اعلام میکنند تفاوت دارد که این موضوع باید به صورت مستدل حل و فصل شود.
به گزارش مهر، هم اکنون اپراتورهای اول با بیش از ۳۰ میلیون مشترک و دوم با بیش از ۲۰ میلیون مشترک فعال در کشور سرویسدهی میکنند و قرار است اپراتور سوم نیز سیمکارتهای خود را وارد بازار کشور کند.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون به علت اختلال در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و مواردی که اپراتورها حداقلها را رعایت نکردهاند در مجموع ۱۱ اخطار به اپراتور اول، ۵ اخطار به ایرانسل و ۳ اخطار به سایر اپراتورها داده شده است.
رضا تقی پور عدم انتشار منظم گزارش سنجش کیفیت و وضعیت اپراتورها را جلوگیری از استفاده تبلیغاتی اپراتورها عنوان کرد اما با تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شد که حداقل در دوره های ۶ ماهه گزارش کیفیت و وضعیت خدمات اپراتورها را منتشر کند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرده که طی ۵ ماه نخست امسال بیشترین درخواستهای ارائه شده و شکایات مردم به رگولاتوری مربوط به حوزه تلفن همراه بوده است.
فاطمه ملکی - طرح جدید مجلس تحت عنوان اداره سازمان صدا و سیما در صورت تصویب نهایی حوزه فناوری اطلاعات را یکجا به صدا و سیمای ایران واگذار میکند.
به گزارش ایتنا از عصر ارتباط، در حالی که صدا و سیما از رقیبان دیرباز شرکتهای ارتباطات و فناوری اطلاعات برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار ارتباطات و فناوری اطلاعت کشور بوده است این بار در تلاش است مدیریت و تصمیمگیری و تصمیمسازی در حوزه فناوری اطلاعات را قبضه کند و در طرح جدیدی که به مجلس داده، مسئولیتهای جدیدی از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و بخشهایی از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در حیطه وظایف خود متصور شده است.
این طرح علاوه بر تاثیرات منفی بر نحوه اداره سازمان صدا و سیما، اعمال وظایف حاکمیتی تعدادی از دستگاههای اجرایی همچون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز مختل میکند.
نقطه عطف این طرح و تداخل آن با فعالیتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که دوباره مهری بر چندتولیگری این حوزه خواهد بود، ماده ۶ آن است که انجام هـر گونه فعـالیت رادیـویی و تلویزیونی که قابلیت انـتشار فراگیر در داخل و خارج از کشور را به صورت واقعی و مجازی داشته باشد، در انحصار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دانسته است.
در این بند تمامی اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تولی شبکههای ارتباطی و اعمال حاکمیت بر فضای فرکانسی کشور، تمام و کمال بدون هیچ قید و شرط و توضیحی، به صورت یکجا بر عهده سازمان صدا و سیما قرار داده شده است.
علیرغم عنوان طرح با نام اداره سازمان صدا و سیما، موضوع آن محدود به رادیو و تلویزیون نیست و طی چند بند کوتاه از احکام آن، دهها ماده قانونی مربوط به اختیارات دستگاههای متولی ارتباطات، امنیت، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی نقض شده است.
در فصل سوم طرح اداره صدا و سیمای ایران تحت عنوان وظایف و اختیارات آمده است که هر گونه فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در امور مشخصشده منوط به کسب مجوز از این سازمان است و تاسیس فرستنده به منظور انجام فعالیتهای رسانهای در امر پخش صوت و تصویر، ایجاد شبکههای ارتباطی باسیم و
اساسیترین ایراد این ماده آن است که صدا و سیما دستگاه متصدی است و نه متولی و بنابراین نهتنها صدور مجوز توسط آن سازمان در هیچ موردی محلی از اعراب ندارد، بلکه سازمان مزبور مکلف است برای فعالیتهای رادیو و تلویزیونی خود از ضوابط و مقررات دستگاههای حاکمیتی از قبیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمکین کند.
سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تنها یکی از بهرهبرداران حوزه تحت تولی دستگاههای حاکمیتی است و بدیهی است که تمکین نکردن آن سازمان از حاکمیت دستگاه مربوط، موجب هرج و مرج در کشور و تضییع حق سایر بهرهبرداران خواهد شد.
به عنوان مثال فضای فرکانسی کشور به عنوان یکی از منابع ملی مورد استفاده صدها مرجع مختلف از واحدهای نظامی و انتظامی و امنیتی گرفته تا بخشهای خدماتی از قبیل اورژانس و آتشنشانی و حتی تاکسیهای بیسیم و نیز سامانههای تلفن همراه و ارتباط داده بیسیم از قبیل فناوریهای وایمکس است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چارچوب قوانین و مقررات مربوط اداره آن را بر عهده دارد.
بر همین اساس، بدیهی است سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز همانند سایر بهرهبرداران مکلف به تمکین از مقررات و ضوابط مربوط به فضای فرکانسی بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در ذیل آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز به عنوان متولی قانونی فضای فرکانسی کشور مسوول ممانعت از نقض قانون اساسی و انجام فعالیتهای رادیو و تلویزیونی توسط بخش غیردولتی است و تشکیلات، ابزار و امکانات کافی برای این امر در سراسر کشور را در اختیار دارد.
نکته جالب توجه این است که احاله وظیفه تولیگری ارتباطات و فضای فرکانسی کشور به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه با قیود و شروط مکرر و مواد قانونی مفصل و پیشبینی کارگروه فرابخشی با عنوان «کمیسیون تنظیم مقررات» است اما احاله تولیگری تمام شبکههای ارتباطی کشور به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در طرح مزبور تنها طی یک جمله بدون هیچ قید و شرطی انجام شده است.
در صورت تصویب
در بند ۲۳ ماده ۴ فصل دوم این طرح که ماموریت سازمان و خط مشی کلی و اصول و ارزشهای حاکم برنامههاست نیز آمده که اطلاعرسانی و آگاهسازی در جهت توسعه دولت الکترونیک، چابکسازی ساختارها و نظام اداری کشور جزو وظایف این سازمان به شمار میرود.
در بند ۴ ماده ۷ این طرح نیز ایجاد و توسعه رسانههای نوین از قبیل درگاه، رسانههای الکترونیکی و پایگاههای اطلاعرسانی و سایر عناوین مرتبط و تسهیل دسترسی عموم مردم به این رسانهها در عرصه ملی و بینالمللی در محدوده برنامههای رادیویی و تلویزیونی نیز در ذیل وظایف این سازمان گنجانده شده است.
مهمترین ایراد این طرح آن است که حوزه وظایف انحصاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را از پخش رادیو و تلویزیون ابتدا به فعالیتهای رادیـو و تلـویزیونی و سپس به فـعـالیـتهـای دیداری و شنیداری و دست آخر به مجموعه فعالیتهای رسانهای گسترش داده و در ادامه آن صدا و سیما را متولی تمام بخش ارتباطات در کشور دانسته است.
در دلیل توجیهی ارایه این طرح آمده است که با گذشت چندین دوره مدیریت در سازمان صدا و سیما و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف در اداره هر چه بهتر رسانه ملی، ضرورت دارد جهت کارآمدتر کردن و اختیار عمل در بهرهگیری از ظرفیتهای موجود و اعمال نظارت دقیقتر، بازنگری در اساسنامه صدا و سیما صورت پذیرد تا در شرایط فعلی بتواند در ماموریت و مسوولیت محوله طبق قانونی اساسی و منویات مقام معظم رهبری عمل کند.
تصدیگری سازمان صدا و سیما در حوزههای خارج از پخش برنامههای رادیو و تلویزیونی علاوه بر آنکه مخالف صریح سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی است و سازمان را از انجام وظیفه اصلی دور میکند، تولیگری دستگاههای اجرایی ذیربط را نیز به چالش کشیده و اعمال حاکمیت و ساماندهی حوزه ورود آن سازمان را مختل میکند چرا که سازمان صدا و سیما اغلب خود را ملزم به اخذ مجوز قانونی و رعایت ضوابط و مقررات فعالیت در آن حوزه ندانسته و بدتر از همه با جلب مشارکت اشخاص ثالث و فعالیت فراقانونی مشارکت ایجاد شده، عملا مفری برای فرار از اعمال نظارت قانونی دستگاه ذیربط ایجاد میکند.
پیشنهاد ۱۵ نفر از نمایندگان برای بررسی طرح یک فوریتی سازمان
طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، موضوع در کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی و سپس بدون طرح در صحن علنی مجلس برای تصویب و اظهار نظر نهایی به شورای نگهبان ارسال شود.
فناوری اطلاعات مهجورتر از قبل
طی سالهای گذشته همواره بخش فناوری اطلاعات با متولیان بیشماری مواجه بوده است از همین رو پیشبینی میشود در صورت تصویب نهایی در شورای نگهبان وزارت ارتباطات با چالشهای زیادی برای مدیریت بازار فاوای کشور مواجه خواهد شد و عملا با متولی انحصاری مواجه خواهد شد که وجود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ساختار فعلی را زیر سوال خواهد برد.
وزارت ارتباطات پیش از این از سوی مجلسیان با طرح ادغام با وزارتخانههای مسکن و شهرسازی و راه و ترابری مواجه شده بود و بارها به آن تذکر دادند با توجه به قرار گرفتن شرکتهای زیرمجموعه آن در صدر لیست واگذاری به بخش خصوصی، باید تجدید ساختار کند.
این دومین باری است که وزارت ارتباطات به ناگاه با تصمیمی مواجه میشود که در مراحل پایانی نهایی شدن به سر میبرد. طرح اداره و نظارت صدا و سیما با رای موافق ۱۲۶ نماینده پارلمان با یک فوریت بررسی خواهد شد و پس از بررسی در کمیسیون تخصصی برای تایید نهایی مستقیم به شورای نگهبان خواهد رفت.
در این میان وزارت ارتباطات هنوز یک فرصت دارد تا با جلب رضایت ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس تقاضای لغو رسیدگی طرح را طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بدهند تا طبق بررسی این طرح یا لایحه طبق آییننامه داخلی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ادامه یابد و در این میان برای بهبود اوضاع برای خود زمان بخرد.
عصر ارتباط تا آخرین لحظات تنظیم این گزارش تلاش کرد اظهار نظر رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دست آورد اما علی اصغر عمیدیان که اخیرا به جای خواجهپور معاون معزول بر صندلی معاونـت پارلمانی این وزارتخـانه نشـسته است، اظهار نظری نکرد و روابط عمومی ایـن وزارتـخانه نیز ترجیـح داد موضـع سکوت در این خصوص اتخاذ کند.
تداخل وظیفه با دیگر نهادها
علاوه بر این بندهای ۵ و ۸ ماده ۸ طرح که برقراری مناسبات رادیویی و تلویزیونی با دیگر کشورها و عضویت در مجامع بینالمللی برای برقراری و گسترش رابطه با سازمانها، موسسات و اتحادیههای منطقهای و بینالمللی است را بدون الزام به هماهنگی با هیچ مرجع و دستگاه دیگر جزو وظایف سازمان صدا و سیما دانسته است و نقض صریح اختیارات وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که وظیفه تنظیم روابط با کشورهای خارجی و سازمانها و مجامع بینالمللی را بر عهده دارند.
شركت كرهاي سامسونگ موفق شد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱، شركت اپل را در عرصه فروش تلفنهاي همراه هوشمند در جهان پشت سر بگذارد.
به گزارش ايتنا از همكاران سيستم اين در حالي است كه اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ نوكيا را پشت سر گذاشته و به مقام اول جهان در اين حوزه رسيده بود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه فروش تلفنهاي همراه هوشمند در سطح جهان با ۴۴ درصد رشد به ۱۱۷ ميليون دستگاه در سه ماهه گذشته رسيد، كه سهم سامسونگ ۲۷.۸ ميليون در برابر ۱۷.۱ ميليون دستگاه فروخته شده توسط اپل بود.
به عبارت ديگر سامسونگ اكنون ۲۳.۸ درصد از بازار را در اختيار دارد.
سامسونگ با استفاده از سيستم عامل آندرويد گوگل به پيشرفتهاي قابل توجهي دست يافت و با رسيدن به اين مقام ثابت كرد كه حتي در زماني كوتاه ميتوان تفاوتهاي اساسي ايجاد كرد.
اپل بعد از گذشت ۴ سال از عرضه آيفون بهتازگي توانسته بود مقام اول را درحوزه تلفنهاي همراه هوشمند به دست بياورد، اما خيلي زود اين مقام را به شركت سامسونگ واگذار كرد.
البته احتمالا با عرضه آيفون s۴ در سه ماهه چهارم، سهم اين شركت از ۱۴.۶ درصد كنوني فراتر خواهد رفت.
نوكيا هم مقام سوم اين رده بندي را با ۱۴.۴ درصد بازار در اختيار دارد.
قطعا وضعيت شركت فنلاندي نوكيا در بازار، پس از اجرايي شدن قرارداد همكارياش با مايكروسافت و ورود اولين تلفنهاي همراه هوشمند تحت ويندوز فون ۷ رو به بهبود خواهد گذاشت.
فيلتر شدن برخي سايتها به دلايل مختلف موضوعي است كه هر از چند گاهي مورد توجه رسانهها قرار ميگيرد، اما اخيرا بحث فيلتر يا سانسور شدن برخي پيامكها نيز مطرح و عنوان شده كه در مواقعي خاص و با توجه به شرايط، اجازه ارسال برخي پيامكها كه حاوي كلماتي خاص باشند به مشترك داده نميشود.
به گزارش ايتنا از خبرگزاري دانشجويان ايران، پيشتر عنوان شده بود كه پيامهايي كه حاوي واژههايي مانند «نماينده مجلس»، «استانداري» و يا «تاريخ» و برخي واژههاي ديگر هستند از حساسيت برخوردار بوده و شبكه تلفن همراه مانع از ارسال آنها ميشود، اما اخيرا علياكبر اوليا - نماينده مجلس شوراي اسلامي - اظهار كرد: «در ارسال پيامك نقص وجود دارد، نميخواهم نام آن را سانسور بگذارم؛ اما بعضا برخي كلمات كه در پيامك وجود دارد باعث ميشود آن پيامك ارسال نشود.»
وي افزود: «مثلا اگر كلمه "جلسه" در پيامك وجود داشته باشد آن پيامك ارسال نميشود، من اين موضوع را با وزير ارتباطات مطرح كردم و وزير اعلام كرده كه موضوع دست ما نيست.»
هرچند وزير ارتباطات درباره نقص در ارسال پيامكها به اوليا پاسخ داد: بخشي از اشكالات مربوط به گوشي است چرا كه برخي گوشيها پيامك فارسي را منتقل نميكنند و يا ناقص منتقل ميكنند، همچنين برخي گوشيها به دليل وجود ويروس در سيستم ارسال پيامك نقص دارند، براي پيامكهاي تكراري نيز كتبا اعلام كردهايم كه هزينه آنها يك بار محسوب ميشود.
اما وي توضيحي درباره صحت يا رد موضوع مربوط به ارسال نشدن پيامك با واژههاي خاص نداده است و اظهارات اخير اين نماينده مجلس، سوالاتي را در اذهان مشتركان بوجود آورده است كه ممكن است علت ارسال نشدن برخي از پيامكها وجود چنين كلماتي باشد كه هيچ اطلاعرساني در اين باره از سوي مراجع تصميمگيري انجام نشده و به نظر ميرسد ارائه توضيح در اين باره خالي از لطف نباشد.
لندن - نوکیا از یکی از فناوریهای آینده در گوشیهایش توسط تاپانی جکینن، رئیس بخش طراحی، پردهبرداری کرد و آن چیزی نیست جز یک گوشی انعطافپذیر!
به گزارش ايتنا نوکیا Kinetic در همایش Nokia World ۲۰۱۱ در مرکز اکسل شهر لندن، یکی از ستارههای جذاب بود.
با پیچ دادن گوشی به سمت جلو میتوان فایلها را مرور کرد و عمل پیچ دادن، سرعت را کنترل میکند.
هر بیشتر پیچ دهید، سریعتر میتوانید مرور کنید.
اگر زیاد دور شدید خیلی راحت گوشی را به آرامی پیچ دهید تا به فایل یا مخاطبی که به دنبالش بودید دسترسی پیدا کنید. برای اجرا میتوان گوشی را خم کرد یا آیتمی را در منو باز کرد.
اگر تلفن شما زنگ زد، میتوان به راحتی آن را کنار گوش برده و با فشارد دادن آن به تماس پاسخ داد.
از تاپانی سوال شد: چگونه شکل و عملکرد دستدر دست هم گذاشته و به این جا رسیدند؟
«این چیزی فراتر از صفحه لمسی است، اما هیچ تصمیمی برای جایگزین کردن آن وجود ندارد. این یک مولتیمدل است. مواردی وجود دارد که صفحهلمسیها برترند، اما گاهی اوقات صفحهلمسیها کار نمیکنند؛ مثل وقتی که در زمستان شما دستکش دارید.»
بنابراین، Kinetic یک قابلیت پیچ دادن، فشار دادن و خم کردن هم برای بزرگنمایی انگشتی در صفحهنمایش لمسی اضافه دارد.
تاپانی میگوید: «شما حتی میتوانید برای آن تنظیمات امنیتی خاصی انجام دهید. به طوری که گوشی شما تنها زمانی کار میکند که شما آن را به دست بگیرید. در واقع شیوه در دست گرفتن تلفن همراه توسط شما را میشناسد.»
«این گوشی نمونه یا پروتو نشان میدهد که چقدر تعامل میتوانید طبیعی و حسی باشد. این کار هنگام مرور، به شما نهایت کنترل را میدهد.
مثل وقتی که هنگام رانندگی، وقتی فرمان خودرو را بیشتر میپیچانید، ماشین سریعتر حرکت میکند. این هم همانطور است. با خم کردن و پیچاندن و لمس صفحهنمایش، شما میتوانید همزمان یک، دو، سه و حتی چهار کار را با هم انجام دهید.»
کاربردهای چنین دستگاههایی نامحدود است. خیلی راحت میتوان این دستگاهها را در انحنای داشبورد ماشین گذاشت و با عدم وجود کلید در این دستگاهها به راحتی میتوان آنها را ضدآب ساخت.
از نظر راحتی، دستگاههایی مانند Kinetic به راحتی در جیب جا میشوند و به شیوه قرار گرفتن ما، خودشان را شکل میدهند.
گوشیهای Kintic تقریبا تا سه سال دیگر وارد بازار خواهد شد. بنابه گفته تاپانی، نوکیا همه فناوری ساخت آن را دارد.
در حالی که پس از مدتها بیخبری از اپراتور سوم، برخی رسانهها اخبار و گزارشاتی از وضعیت و یا حتی نام برند این اپراتور منتشر کردهاند، این شرکت با ارسال نمابری به دفتر ایتنا، برخی اخبار منتشره در این خصوص، و به ویژه نام و برند مطرح شده آن را تکذیب نمود.
به گزارش ایتنا متن کامل این نامه به شرح زیر است:
طی روزهای گذشته اخبار متفاوت و بعضاً متناقضی از فعاليت اپراتور سوم و تصميمات و برنامههای اين اپراتور از قول افراد غيرمسئول بینام، و عمدتاً تحت عنوان «يک مقام آگاه» درج شده است که متأسفانه قرين صحت نبوده و عمدتاً با خطاهايی فاحش همراه بوده است.
ضمن تکذيب اين قبيل اخبار و گمانهزنیهای رسانهای به اطلاع میرساند اخبار رسمی اپراتور سوم تنها توسط روابط عمومی اين اپراتور اعلام خواهد شد. لذا از کلية رسانههای ارجمند در راستای رسالت عظيم و سنگين خود در نشر اخبار صحيح و اطلاعرسانی مطابق با واقع، تقاضا دارد اخبار اين اپراتور را تنها از طرق رسمی اعلام شده پيگيری فرمايند، زيرا تجربه نشان داده است که استفاده از شنيدهها و اخبار منابع غيرمسئول و غيرموثق منتهی به درج اخبار ناصحيح يا ناقص خواهد شد.
شايان ذکر است نام و ديگر اجزای برند سيمکارتهای اپراتور سوم شامل رنگ و لوگوی منتخب، پس از طی مراحل نهائیسازی در هفتههای آتی و طی مراسمی رسمی رونمائی خواهد شد.
با توجه به بهرهبرداری اوليه در شهر کرج و برنامههای پيش روی اين اپراتور در هفتهها و ماههای آتی، از رسانههای متعهد کشورمان انتظار میرود با همراهی مناسب با اين پروژة ملی، که منافع آن بیترديد برای آحاد ملت بزرگ ايران خواهد بود، سهم مهم خود را در بهرهبرداری از اين طرح عظيم ملی به نيکی ايفا نمايند.
جمال صوفيه
پس از اين كه شركت مخابرات ايران به اصطلاح «بسته پيشنهادي» خود را در مورد افزايش تعرفه تلفن ثابت به سازمان تنظيم مقررات پيشنهاد داد، گمانهزنيهاي مختلفي صورت گرفت و كم و بيش اخبار مختلفي به گوش ميرسيد كه بيشتر از اين ناشي ميشد كه خود مخابرات ايران بسيار سربسته و پوشيده اطلاعرساني ميكرد و از ذكر هر گونه عدد و رقمي در مورد ميزان افزايش خودداري ميكرد، اما برخي شنيدهها حاكي از پيشنهاد افزايش حدود ۱۰۰ درصدي و حتي ۲۰۰ در صدي تعرفهها بود و گفته ميشد قرار بوده تعرفه هر دقيقه از مبلغ حدود ۱۷ ريال فعلي حداقل به ۳۰ ريال افزايش يابد كه حدود ۱۰۰ در صد است.
اما در نهايت سازمان تنظيم مقررات پيشنهاد افزايش ۲۰ درصدي را به كميسيون تنظيم مقررات ارائه داد .
اما با فشارها و تحليل هاي رسانهها و مخالفت شوراي رقابت با افزايش چشمگير تعرفه، سرانجام مخابرات مجبور شد افزايش ۱۲ درصدي را بپذيرد و تعرفه از ۴۴ ريال براي هر پالس به ۵۱ ريال برسد و از دي ماه ۹۰ اعمال شود.
اگرچه شوراي رقابت نهادي تازه شكل گرفته است، اما به نظر ميرسد بايد مطبوعات در جهت تقويت و معرفي اين نهاد بيشتر تلاش كنند چرا كه اگر واقعا اين نهاد وظيفه خود را به درستي انجام دهد ميتواند در رونق بخشيدن به بازار و كاهش فشار بر مصرف كنندگان و افزايش رقابت بسيار مثبت باشد.
در حالي كه در برخي كشورها تعرفه تلفن ثابت در حد رايگان يا بسيار ناچيز است، پيشنهاد افزايش ۱۰۰ درصدي از سوي مخابرات ايران فشار مضاعفي را بر جامعه وارد ميآورد.
همان طور كه قبلا هم بارها اشاره شده اين افزايش، اثرات و تبعات متعدد ديگري هم برجاي خواهد گذاشت از جمله باعث افزايش مستقيم هزينه اتصال به اينترنت Dial-up ميشود.
نقش مطبوعات در اين زمينهها ميتواند بسيار قابل توجه باشد و انتظار ميرود هم شوراي رقابت و هم مطبوعاتِ فعال و مستقل و مسئوليتپذير، صرفا به اتفاقات به صورتي واكنشي عكسالعمل نشان ندهند بلكه به صورتي كُنشگرانه و فعال به تبيين روند موجود و پيش بيني مناسب بپردازند و براي متعادل كردن و معقول كردن تعرفه ها در همه بخش هاي فاوا تلاش كنند. به ويژه در زمينه تعرفه اينترنت به طور عام و تعرفه GPRS به طور خاص تحليل ارائه دهند.
طبق آمار(حداقل تخميني) مركز متما از حدود ۲۴ ميليون نفر كار بر اينترنت در سال ۸۹ حدود ۴۰ درصد يعني ۱۰ ميليون نفر آنها از GPRS استفاده كردهاند كه همان طور كه خيليها در جريان هستند تعرفههايش بسيار بالا و نامتعادل است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت در فضای تبادل اطلاعات باید همزمان با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور صورت گیرد گفت: باید در داخل کشور اعتماد کاربران فضای مجازی را به دست آوریم.
به گزارش ايتنا از مهر، رضا تقی پور دوشنبه در همایش تخصصی امنیت و اعتماد تجارت و اقتصاد الکترونیکی، نبود یک سرویس در فضای مجازی ناامن را بهتر از بودن آن عنوان و تصریح کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید توام با ایجاد امنیت صورت گیرد.
وی با تاکید بر ایجاد امنیت در فضای مجازی که مکمل فضای فیزیکی خواهد بود به نشست وزیران مخابرات کشورهای دنیا در تله کام ۲۰۱۱ در ژنو اشاره کرد که یکی از بحثهای اصلی آن به موضوع امنیت اختصاص یافت و گفت: در حوزه امنیت فضای مجازی کشورمان با چالشهایی مواجه است که البته فاصله کشور ما با کشورهای دیگر زیاد نیست و تقریبا چالشهایی داریم که همه با آن مواجه هستند.
وی با بیان اینکه باید در داخل کشور اعتماد کاربران فضای مجازی را به دست آوریم اضافه کرد: فضای مجازی هم اکنون مورد اقبال مردم قرار گرفته و روز به روز نیز بر تعداد علاقهمندان به آن افزوده میشود اما باید توجه داشت که در این بخش همگام با توسعه به لایهای به نام امنیت نیز توجه شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در هر طرح ملی پیوست امنیتی را جزء لاینفک آن قرار دادهایم خاطرنشان کرد: توسعه فناوریهای بومی و ملی باید توام با توسعه امنیت فضای مجازی باشد.
تقیپور با تاکید براینکه توجه به فناوریهای بومی و توسعه نرمافزارها درکنار توجه به سختافزار با تصویب سند امنیت فضای تبادل اطلاعات–افتا- در کشور بسیار روشن است بر شتاب هرچه بیشتر برنامههای راهبردی حوزه افتا تاکید کرد.
وی با بیان به رسمیت شناختن بحث امنیت فضای تبادل اطلاعات به تناسب پیشرفت در جامعه گفت: باید اقداماتی در این زمینه در سطح ملی تعریف شود به عنوان مثال امروز بحث گواهی الکترونیکی در کشور آغاز شده که اگرچه با حرکت کندی روبرو است اما امید میرود سرعت بیشتری به خود گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارزیابی مزیتهای ایران در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات به دلیل وجود منابع انسانی متخصص و شرکتهای دانشبنیان از تقویت، ساماندهی و صادرات این شرکتها در این بخش خبر داد و افزود: در برنامه پنجم توسعه برای تجارت و اقتصاد الکترونیکی اهداف کمی و کیفی بلندمدتی تعریف شده است که از جمله آن میتوان به دستیابی به ۲۰ درصد تجارت داخلی، ۳۰ درصد تجارت خارجی و رسیدن به ۸۰ درصد پرداختهای الکترونیکی بهجای پولی اشاره کرد.
به یمن وجود اینترنت، بازاریابی طی سالهای اخیر پیشرفت بسزایی داشته است.
به گزارش ايتنا از همكاران سيستم، مشتریان، دیگر برای آگاهی از محصولات جدید، متکی به تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها یا به اصطلاح همان بازاریابی سنتی(outbound)، نیستند. زیرا استفاده از وب شیوههای جدیدی برای کشف، خریداری و جستوجوی محصولات برای آنان فراهم کرده است.
بازاریابی به شیوه جدید یا بازاریابی(Inbound)، به یک گفتوگوی دو طرفه تبدیل شده که بخش عمدهای از آن توسط رسانههای اجتماعی تسهیل شده است.
یک دلیل دیگر برای پیروزی بازاریابی نوین، مقرون به صرفهتر بودن آن نسبت به بازاریابی سنتی است.
چرا باید برای راه یافتن به سمت مصرف کنندگان پول پرداخت در شرایطی که آنها هیچ توجهی به شما نشان نمیدهند.
برخی آمارها در این زمینه این موضوع را روشن میکند:
- ۲۰۰ میلیون نفر در آمریکا نام خود را در فهرست عدم دریافت تماس تلفنی تبلیغاتی ثبت کردهاند.
- ۴۴ درصد از نامههایی تبلیغاتی که مستقیما برای مصرف کنندگان ارسال میشود اصلا باز نمیشوند و تنها موجب هدر دادن وقت، هزینه و کاغذ میشود.
- ۸۶ درصد مردم در زمان پخش آگهیهای تلویزیون کانال را عوض میکنند و آنها را نمیبینند.
- ۸۴ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله از وب سایتهایی که آگهیهای بیربط و مزاحم نمایش میدهند خارج میشوند.
رویکرد نوین بازاریابی موسوم به(Inbound) شیوهای است که از طریق آن اجازه میدهید مشتریان شما را پیدا کنند، به جای آنکه شما خود را به آنها تحمیل کنید.
تمرکز رویکرد نوین به بازاریابی بر جلب توجه کاربران است نه خریدن توجه آنها و این کار را از طریق متنهای رسانهای اجتماعی نظیر وبلاگها، پادکستها و مقالات آموزشی کاربردی انجام میدهد.
این متنها بسیار جذاب و حاوی اطلاعات مفیدی هستند که به ارزش آنها افزوده و در نظر مشتریان، مثبت و با ارزش جلوه میکنند و باعث میشوند که مشتری، نسبت به نشان تجاری شما حس بهتری پیدا کرده و محصول مورد نظر را خریداری کند.
در نتیجه این مدل بازاریابی کم هزینهتر بوده و کارایی بهتری دارد.
دوربینهای تحت شبکه و سیستمهای نظارتی متنوعی در بازار یافت میشود، ولی تنها برخی از آنان مناسب استفاده برای کاربران عادی و بدون اطلاعات فنی میباشد.
به گزارش ايتنا با سرویس جدید Mydlink به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی، تنها در ۳ مرحله از هر مکان دوربین تحت شبکه خود را از طریق اینترنت مشاهده میکنید.
کافیست دوربینهای D-Link را در مکانهای مورد نظر نصب کرده و به شبکه محلی خود متصل کنید.
شبکه شما باید به اینترنت دسترسی داشته باشد.
توسط CD نصب دوربینها در سایت Mydlink عضو شده و از هر مکان توسط مرورگر اینترنت به وب سایت Mydlink.com رفته و توسط نام کاربری ساخته شده به صوت و تصویر دوربین خود دسترسی پیدا میکنید.
از مزایای این سیستم میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
• دسترسی آسان به دوربین از طریق اینترنت
• مراقبت از کودکان و سالمندان بدون نیاز به حضور مستقیم
• مناسب برای استفاده در محل کار و منزل
• نصب و کنترل سریع و آسان
• امکان مشاهده تصاویر دوربینها بر روی iPad، iPhone و گوشیهای اندرویدی
دوربینهای بیسیم DCS-930L و DCS-5230L شرکت D-Link از طریق Wi-Fi به شبکه کامپیوتر خانگی متصل میشوند و از طریق پورتال وب mydlink پشتیبانی میشوند و امکان دسترسی به دوربین از طریق هر مرورگری امکانپذیر میباشد.
همچنین توسط برنامه mydlink مخصوص iPhone، iPad و یا گوشی Android نیز میتوانید تصاویر زنده را از طریق موبایل و یا تبلت خود از هر مکان از طریق اینترنت مشاهده کنید.
شرکت کینگ مکس یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان حافظه در جهان، اخیرا نسل درایوهای حالت جامد را به عرصه تازهای کشانده است.
این حافظهها که به اختصار SSD نامیده میشوند با طراحی کاملا متفاوتی پا به دنیای رایانهها گذاشتهاند تا کمبودهای هارددیسکهای قدیمی را پوشش دهند.
کینگ مکس با تولید حافظه ۱ ترابایتی SSD که قابلیت خواندن و نوشتن آن به ترتیب ۲۶۰ و ۲۱۰ مگابایت بر ثانیه میباشد درهای جدیدی را در صنعت حافظه گشوده است.
نکته بسیار مهم در طراحی این محصول، وزن بسیار کم آن یعنی ۷۳ گرم میباشد.
همچنین با استفاده از فناوری منحصر به فرد کینگ مکس (۸ Stacked Die ) این درایو نه تنها فضای کمی اشغال میکند بلکه با حجم بالا و قیمتی پایین و به صرفه در اختیار کاربران قرار گرفته است.
SSD کینگ مکس علاوه بر ویژگیهای ذکر شده مجهز به فناوری NCQ است که دستورات را به صورت ذاتی و بر اساس سطح اهمیت، طبقهبندی کرده و به این ترتیب کارایی و راندمان SSD را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.
این حافظه SSD به واسطه طراحی منحصر به فردش توانایی تحمل فشار و ضربه را تا ۱۵۰۰G/۱ms داشته و به همین دلیل امنیت اطلاعات شما را تضمین میکند.
این میزان مقاومت تقریبا چهار برابر مقاومت هارددیسکهای نسل قبل میباشد.
با حضور حافظههای SSD در ظرفیتهای بیشتر شاهد تغییرات عدیدهای در دسترسی و نگهداری اطلاعات خواهیم بود.