اخبار دنياي ديجيتال اینترنت و وب
نوکیا در تلاشی برای درک بهتر مشتریهایش، آمار جهانی را برای تشخیص عادات بازیافت ایجاد کرد.
به گزارش ایتنا، با آمار ۹۱ درصدی مردم جهان که تلفن همراهشان را بازیافت نمیکنند، کاملا بدیهی است که تلاش مضاعفی باید صورت گیرد تا مردم کشوی کمد خود را از گوشیهای کهنه خالی کنند و کاری به نفع دنیا انجام دهند.
- ۴۳.۹۷ درصد پس گرفتن پول
- ۱۲.۴۵ درصد کارت هدیه
- ۹.۷۳ درصد پاکت پیشپرداخت خرید جدید
- ۱۲.۸۴ درصد دسترسی آسانتر به مناطق بازیافت
- ۴.۶۷ درصد کمک به خیریه
- ۱۱.۶۷ درصد هیچکدام، خاطرات باارزشتر از این هستند که از آنها دل بکنم
- ۴.۶۷ درصد دیگر گزینهها
آرایی که جایگاه اول در نظرسنجی را ربوده است، ۴۴ درصد از مردمی هستند که وقتی تلفن همراهشان را بازیافت میکنند دوست دارند پولشان را پس بگیرند.
البته جای تعجب نیست، زیرا بیشتر مردم در ازای کار خوبی که انجام میدهند با خوشحالی پولش را دریافت کنند.
اما در مورد جایگاه دوم و سوم این مسئله اهمیت زیادی ندارد. حدود ۵/۱۲ درصد از مردم دوست دارند دسترسی راحتتری به اماکن بازیافت داشته باشند یا در عوض یک کارت هدیه به خاطر ارائه گوشی قدیمی خود دریافت کنند. خوب است در اینجا به این نکته اشاره کنیم که در مراکز خدمات نوکیا مناطقی برای بازیافت وجود دارد.
کمتر از ۱۲ درصد از کاربران نمیخواهند به هیچ قیمتی از گوشی قدیمی خود جدا شوند و به نظرشان خاطراتی که با گوشی تلفن همراه قدیمی خود دارند آنقدر بارزش هستند که نمیتوان از آن دل کند. این طور به نظر میرسد که پاداش یا پول هم جایگزینی برای احساسات نیست.
وقتی سخن از خرید یک گوشی جدید به میان میآید، فرصتی برای دل کندن از گوشی قدیمی آشکار میشود. تقریبا ۱۰ درصد از شما با یک پاکت پیشپرداخت که شامل خرید جدید شماست، به سادگی از موبایل قدیمی خود دل میکنید و آن را برای نوکیا پست میکنید.
تقریبا ۵ درصد از شرکتکنندگان درنظرسنجی به جای اینکه چیزی به دست آورند، فکر میکنند کمک خیریه بهترین گزینه است. همان میزان از آرا نیز به گزینه "دیگر" اختصاص یافته است. نتایج پاسخها بسیار متنوع و مختلط بودند؛ از نوکیا N۹ مجانی گرفته تا چند هدیه. تخفیف برای خرید یک گوشی جدید رایجترین پاسخ بود. اگرچه، بهترین گزینه این پاسخ بود:
"من موبایلم را به مردمی در روستای همسرم در غرب آفریقا هدیه میکنم که استطاعت مالی خرید آن را ندارند."
نوکیا امید دارد روزی میزان بازیافت افزایش پیدا میکند و بیشتر موادی که از گوشیهای کنونی وجود دارد در نسل بعدی تلفنهای همراه استفاده شود.
کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا می گوید به منظور ارتقای سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت برای شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه بودجهای ۸ میلیارد یورویی اختصاص خواهد یافت.
به گزارش ايتنا از فارس به نقل از تک وب، با استفاده از این بودجه سرعت اجرای طرحهای فعلی برای افزایش سرعت اینترنت هم بیشتر شده و امکان اجرای برخی طرحهای جدید هم به وجود خواهد آمد.
قرار است جزییات این طرح بزودی منتشر شود.
هدف اصلی از اختصاص این طرح افزایش امکان استفاده از ظرفیتهای اقتصادی بالقوه موجود در اینترنت برای همه شهروندان اعلام شده است.
اروپاییها که در ۵ سال اخیر در زمینه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت از رقبای خود در شرق آسیا عقب افتادهاند تلاش دارند به هر نحو ممکن این عقبماندگی را جبران کنند.
اعضای کمیسیون اروپا معتقدند هر یک یورویی که خرج این طرح میشود در آینده باعث تولید ۶ تا ۱۵ یورو سرمایه خواهد شد.
اپراتورها و شرکتهای مخابراتی و فناوری در اروپا میتوانند با ارائه طرحهای خود در این زمینه بخشهایی از این بودجه را به خود اختصاص دهند.
هدف اصلی از اجرای این طرح و طرحهای مشابه آن است که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ به اینترنت با حداقل سرعت ۳۰ مگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشند و نیمی از جمعیت نیز این زمان به اینترنت با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه دسترسی یابند.
بنكيو آخرين دوربين ديجيتال خود را با نام EI465 رونمايي كرد.
به گزارش ايتنا اين دوربين ۱۴ مگاپيكسلي به سيستم عكاسي پانوراما جهت عكاسي با وسعت ديد باز مجهز شده و شامل حالت سوپر ماكرو ۵ سانتيمتري، لنز ۲۷ ميليمتري با زواياي ديد باز، فيلمبرداري p۷۲۰، و ايزو ۶۴۰۰ است.
EI465 براي كساني ساخته شده كه به دنبال سادگي در زندگي پرمشغلهشان هستند تا بدون نياز به يادگيري عملكرد پيچيده دستگاه بتوانند عكسهاي فوقالعادهاي بگيرند.
بنكيو EI465 در حالت پانوراما به كاربر اين اجازه را ميدهد كه به راحتي عكسهاي ديدني را بصورت افقي بدون از دست دادن جزئيات بگيرد.
به كمك اين ويژگي ميتوان تمام خط افق را در غالب يك عكس عريض و با چسباندن ۲ تا ۳ عكس به يكديگر نمايش داد.
اين دوربين به شما اين امكان را ميدهد تا مناظر باشكوه طبيعت كه در حال حركت است و يا يك صحنه زيبا از يك خيابان شلوغ را فريم به فريم به تصوير كشيد.
با استفاده از حالت سوپر ماكرو از مناظر به فا صله ۵ سانتيمتري با جزئيات كامل عكس بگيريد و يك احساس مطلوب از گرفتن تصاويري از نماي نزديك مثلا پاهاي خود و يا شبنم روي شكوفهها، را تجربه كنيد.
EI465 براي تصورات عكاسان ساخته شده كه بتوانند با لنزهاي ۲۷ ميليمتري عريض بدون هيچ نگراني از مناظري با وسعت زياد عكاسي كنند.
اگر براي سرگرمي عكاسي ميكنيد با EI465 سطح كاملا جديدي را با جلوههاي لذتبخش تجربه ميكنيد و خلاقيت خود را در عكاسي كشف خواهيد كرد.
با قابليتهايي مثل LOMO، FISHEYE، و COLOR ACCENT جلوههاي زيبايي را به عكسهاي شخصيتان بدهيد.
همچنين با چسباندن عكسهاي رنگارنگ با كيفيت بالاي ۷۲۰ پيكسل يك فيلم زيبا از لحظههاي خاص زندگيان درست كنيد.
می خواهید بدانید پردازشگرهای تلفن های موبایل و تبلت ها به کدام سو حرکت می کنند؟ با Cortex-A7 طراحی جدید شرکت ای آر ام آشنا شوید. شاید در ابتدا مشخصات فنی آنقدرها هم جذاب به نظر نیاید اما خیلی هم نباید عجله کنید. برای شروع بد نیست بدانید این پردازشگر جدید بر پایه معماری ۲۸ نانومتری طراحی شده است که سبب می شود ۵ برابر نسبت به نسل فعلی یعنی Cortex-A8 کوچکتر و بهینه تر باشد.
در کنار آن پردازشگرهای سری جدید آنقدر ارزان تر تمام خواهد شد که می توانیم آنها را روی تلفن های ارزان قیمت زیر ۱۰۰ دلار هم ببینیم. بنابراین تا دو سه سال آینده منتظر باشید که تلفن ها ارزان بازار از لپ تاپ فعلی تان پردازشگرهای بهتری داشته باشند!
هنوز تمام نشده شاید مهمترین خصوصیت پردازشگر جدید این باشد که می تواند با پردازشگرهای دیگر مانند Cortex-A15 به صورت ترکیبی و روی یک چیپ کارکند. بنابراین روی تلفن ها و تبلت های قدرتمند آینده می توان بین هسته های کاملا متفاوتی، بسته به نیاز جابجا شد. شرکت ARM نام این مدل محاسباتی جدید اش را Big.LITTLE گذاشته است. (جابجا شدن بین هسته پرسرعت و کم سرعت برای مصرف بهینه انرژی)
حالا سیستم عامل تلفن شما تصمیم می گیرد که برای انجام هر کاری از کدام هسته پردازشگر اش استفاده کند. البته مشابه این تفکر را پیش از این در پردازشگرهای تگرا ۳ شرکت انویدیا هم دیده ایم. بنابراین می توانیم انتظار طول عمر باطری فوق العاده را هم داشته باشیم.
منبع : narenji.ir
منبع : narenji.ir
با 200 هزار دلار به فضا بروید
نخستين ترمينال فضايي خصوصي جهان كه نخستين پايگاه خدمات پروازهاي گردشگري فضايي نيز خواهد بود در نيومكزيكو آغاز به كار كرد.
در زمان افتتاح اين ترمينال مجلل 11 هزار و 148متر مربعي در فرودگاه فضايي آمريكا كه در صحراي جنوب نيومكزيكو قرار دارد، مشاهير زيادي از جمله باز آلدرين، ماهنورد سابق، سوزانا مارتينز، فرماندار نيومكزيكو و ريچارد برانسون، مدير شركت ويرجين گالكتيك كه از موسسان اين ترمينال نيز هست، شركت داشتند.
در بخشي از اين مراسم، جمعيتي بالغ بر 800 تماشاچي شاهد پرواز فضاپيما و موشكهاي وايتنايت دو و اسپيسشيپ دو، متعلق به شركت ويرجين گالكتيك بودند و در ادامه برانسون و فرزندان وي كه در فهرست اولين مسافران فضايي قرار دارند از ديواره شيشهاي ترمينال با طناب پائين آمده و به سخنراني پرداخت.
وي اظهار كرد: امروز يك روز تاريخساز براي شركت ويرجين گالكتيك است. ما اينجا در كنار افراد خارقالعادهاي هستيم كه به ما در ساخت يكي از مهمترين بخشهاي جديد صنعتي در قرن 21 كمك ميكنند.
اين سازه 209 ميليون دلاري LEED Gold، سيستم شناخته شده بين المللي تاييد ساختمانهاي سبز كه متعلق به ايالت نيومكزيكو و مالياتدهندگان آن بوده كه به سرمايهگذاري در آن پرداختهاند، توسط شركت معماري انگليسي فاستر و شركا، شركت URS در كاليفرنيا و شركت معماران SMPC در نيومكزيكو ساخته شده است.
اين طراحي كه مشخصات كمي از آن در دست است، در زمين اين منطقه براي بهرهبرداري از توده حرارتي خاك حفر شده كه از اين تاسيسات در برابر آب و هواي شديد نيومكزيكو محافظت كرده و همچنين از باد غالب غربي براي تهويه اين ساختمان استفاده ميكند.
نورگيرهاي متعدد درون ساختمان به تامين نور طبيعي براي تاسيسات پرداخته و ديواره شيشهيي ساختمان ترمينال به نمايش صحنههاي هيجانانگيز از باند فرود براي مسافران ميپردازد.
تاسيسات آشيانه علاوه بر برخورداري از فضاي كافي براي استقرار دو فضاپيماي وايتنايت و پنج دستگاه اسپيسشيپ دو، فضاهايي براي جشنها و همچنين محلي براي تاسيسات آمادهسازي فضانوردان، اتاق كنترل عمليات و منطقه برنامهريزي شده «تجربه بازديدكنندگان» براي بازديد عموم در اختيار دارد.
مارتينز در اين مراسم اظهار كرد: نيومكزيكو در حال حاضر از امكانات و فناوريهاي مبتكرانه زيادي در صنعت هوافضا برخوردار است. فرودگاه فضايي آمريكا و بازگشايي ترمينال «دروازه ويرجين گالكتيك در فضا» اين قابليتها را عمق بخشيده و موقعيت جهاني ما را به عنوان يكي از حاميان كانون صنعت فضا تقويت كند.
وي افزود: همكاري ما با شركت ويرجين گالكتيك يك نمونه كامل از كار متقابل دولت با شركتهاي تجاري خصوصي براي هدايت رشد اقتصادي و آموزش علوم محسوب ميشود.
اين بازگشايي يك هفته پس از رزرو سه پرواز با فضاپيماي اسپيسشيپ دو براي ناسا با ارزش نزديك به 4.5 ميليون دلار و همچنين كمي پس از پرواز آزمايشي با سرنشين اين فضاپيما انجام شد كه كنترل آن براي لحظاتي از دست خارج شده بود. البته پس از چند لحظه مهندسان پروازي اسپيسشيپ دو توانستند آن را كنترل كرده و با موفقيت فرود بياورند.
فضاپيماها و موشكهاي حامل ويرجين گالكتيك در سال 2012 به پروازهاي آزمايشي خود ادامه داده و به محض دريافت مجوز از اداره فدرال هواپيمايي آمريکا، اين شركت خواهد توانست پروازهاي فضايي خود را رسما آغاز كند.
اين شركت تاكنون مبلغ 58 ميليون دلار را از 455 گردشگر فضايي آينده خود دريافت كرده است.
هزينه پرداختي براي هر بليت پرواز 2.5 ساعته به ميزان 200 هزار دلار بوده كه شامل پنج دقيقه حضور در فضاي بدون وزن و دستيابي به چشماندازهاي زيبايي از زمين خواهد داد. منبع : barsam.ir |
رایانه ها می توانند خود را دوباره سیم کشی کنند
دانشمندان آمریکایی نانوماده جدیدی را توسعه دادند که قادر است جریانهای الکتریکی را هدایت کند و در ساخت رایانه ای که بتواند مدارات خود را تغییر دهد استفاده شود.
دانشمندان دانشگاه نورث وسترن معتقدند که این نانوماده جدید می تواند منجر به ساخت رایانه ای شود که قادر است سیم کشی داخلی خود را نوسازی کند و به دستگاه کاملا متفاوتی تبدیل شود.
از آنجا که دستگاههای الکترونیکی روز به روز درحال کوچک شدن هستند، دانشمندان در تلاشند از موادی برای ساخت مدارات آنها استفاده کنند که تحت تاثیر پدیده های مکانیک کوانتومی قرار داشته باشند.
در این راستا، دانشمندان نورث وسترن مواد الکترونیکی را به روشی نوسازی کردند که بتوانند خود را برای انجام عملکردهای محاسباتی متفاوت در زمانهای مختلف به طور مرتب سازماندهی کنند.
این محققان در این خصوص توضیح دادند: "این فناوری جدید استفاده از مسیر جریانهای متفاوت مداوم را از طریق یک ماده امکانپذیر می کند.
این دقیقاً مشابه این است که بخواهیم مسیر جریان یک رودخانه را برای آبرسانی به مناطق دیگر تغییر دهیم. به این ترتیب، جریان الکترونها می تواند از طریق این نانو ماده در جهتهای مختلف حرکت کند. همچنین می توانیم به طور همزمان جریانهای متعددی را داشته باشیم که در جهتهای مخالف هم حرکت می کنند."
در این ماده جدید، جنبه های مختلف سیلیکون و چند پلیمر برای ساخت گروه جدید از مواد الکترونیکی ترکیب شده است. براساس گزارش نیچر نانوتکنولوژی، این گروه جدید از مواد، "نانوذرات با پایه الکترونیکی" نام دارد.
این دانشمندان اظهار داشتند: "علاوه بر ساخت یک پل سه بعدی میان فناوریهای موجود، ویژگی برگشت پذیری این ماده جدید می تواند برای ساخت رایانه ای که خود را دوباره سیم کشی کرده و مدارات خود را با عملکردها و نیازهای جدید سازگار می کند بسیار کاربردی باشد."
این ماده هیبریدی ترکیبی از ذراتی است که به صورت الکتریکی هادی جریان الکتریسیته هستند. هر 5 نانومتر از طول این ذرات با یک ماده شیمیایی ویژه دارای بار مثبت پوشیده شده است.
این ذرات توسط دریایی از اتمهای دارای بار منفی احاطه شده اند که بارهای مثبت روی روکش ذرات را خنثی می کنند.
منبع : konjkav.ir |
برگزاری مسابقه پینگ پنگ میان دو روبات انسان نما |
مهندسان در دانشگاه ژجیانگ چین موفق به ساخت روباتهایی شده اند که می توانند به مهارت انسانها با یکدیگر پینگ پونگ بازی کنند.
روباتها که در حال حاضر توانسته اند در کارخانه های مختلف به انجام کارهای مختلف مشغول شوند، اکنون در تلاشند موقعیت خود را در میدانهای ورزشی نیز بیشتر کرده و در زمینه های مختلف ورزشی نیز به فعالیت بپردازند.
بهترین نمونه این روباتهای ورزشکار، دو روبات انسان نما به نامهای "وُو" و "کونگ" هستند که به تازگی در دانشگاه "ژجیانگ" چین مهارتهای خود را در بازی پینگ پونگ در برابر مهندسان و خبرنگاران به نمایش گذاشته اند.
این روباتهای دو قلو با وزنی برابر 58 کیلوگرم و قد 159 سانتیمتر از 30 مفصل مجزا برخوردارند که می توانند با کمک آنها حرکات متعددی انجام دهند. برای مثال هر یک از بازوهای این روباتها در هفت جهت مختلف حرکت می کند.
عامل کلیدی در توانایی آنها برای زدن ضربه های سرویس، فورهند و بک هند دوربینهایی است که درون چشم آنها قرار گرفته اند و می توانند مسیر توپ را پیش بینی کنند، از این رو روبات می تواند برای زدن ضربه بعد از قبل آماده باشد.
هر یک از این دوربینها 120 عکس در ثانیه می گیرد که این عکسها به پردازشگرهایی ارسال می شوند تا موقعیت، سرعت، زاویه، موقعیت فرود و مسیر توپ محاسبه شود.
بر اساس گزارش ان بی سی، واکنش نشان دادن روباتها نسبت به توپ دریافتی 50 تا 100 میلی ثانیه زمان می برد و دقت پیش بینی مکان فرود توپ توسط آنها میزان خطایی کمتر از 2.5 سانتیمتر دارد.
این دو روبات می توانند به خوبی دو انسان با یکدیگر پینگ پنگ بازی کنند تنها با این تفاوت که قدرت زدن چند نوع ضربه خاص از قبیل ضربه های خمیده را ندارند. منبع : konjkav.ir |
ساخت موتورسيكلتي با سوخت ضايعات انساني! |
يك شركت ژاپني موتورسيكلتي ابداع كرده كه از مدفوع انسان به عنوان سوخت استفاده ميكند!
اين ابداع كه «دوچرخه توالت نئو» نام دارد، توسط شركت توتو ساخته شده كه از يك توالت اصلاحشده و يك آزمايشگاه سيار براي پردازش سوخت استفاده ميكند.
جالب اين كه از راننده خواسته شده در سفرهاي خود، تا جاي ممكن از اين توالت استفاده كند تا سوخت مورد نياز براي نيرو دادن به دستگاه تأمين شود.
شركت توتو اميدوار است كه اين دستشويي سيار كه از حداكثر سرعت 80 كيلومتر در ساعت برخوردار بوده، بتواند به كاهش 50 درصدي انتشار دياكسيدكربن در شش سال آينده كمك كند.
اين موتور كه از سه چرخ برخوردار است اكنون در حال انجام يك تور 965 كيلومتري در اطراف ژاپن است كه از مقر اصلي شركت در شهر كيتاكيوشو آغاز شده و قرار است دوم نوامبر اين تور در توكيو به پايان رسد. منبع : konjkav.ir |
قرار بود آییننامه رتبهبندی شرکتهای انفورماتیک با اصلاحات جدید آن تا پایان شهریورماه از سوی شورای عالی انفورماتیک ابلاغ شود.
آقای سهیل مظلوم شما بهعنوان مجری این طرح از سوی سازمان نظام صنفی رایانهای بفرمایید بازنگری این آییننامه به کجا رسید؟
ما در زمان مقرر این آییننامه را مورد بازبینی و اصلاح قرار دادیم. در پایان تابستان جاری، طرحی که مورد ویرایش قرار گرفته بود به شورای عالی انفورماتیک تحویل داده شد که مسئولان شورا پس از مطالعه، نکاتی را از آییننامه استخراج کردند تا از سوی سازمان نظام صنفی مجددا اصلاح شود.
در حال حاضر این آییننامه را دوباره مورد بازبینی قرار دادیم.
فکر میکنید این طرح چه زمانی برای ابلاغ نهایی آماده شود؟
هم اکنون اصلاح این آییننامه روزهای پایانی خود را طی میکند و پیشبینی میکنیم تا پایان دو هفته آینده فاز نهایی این طرح بهصورت اصلاح شده برای ابلاغ از سوی شورای عالی انفورماتیک آماده باشد.
هم اکنون تعداد کل رشتههای آییننامه رتبهبندی به چند شرکت رسیده؟
پیش از اصلاح آییننامه سیزده رشته انفورماتیک در حوزههای مختلف سختافزار، نرمافزار، مخابرات و تجهیزات شبکه وجود داشت که با پیشنهادات سازمان نظام صنفی رایانهای، دو رشته کاری جدید با نامهای «امنیت اطلاعات» و «اتوماسیون صنعتی» به این فهرست اضافه شده است تا خلاءهای موجود برای شرکتهای این حوزه شناسایی شود.
درخصوص رتبهبندی شرکتها قرار است چه اصلاحاتی صورت گیرد؟
از میان هشت آسیب شناسایی شده، بازنگری شرایط رتبهبندی شرکتها مدنظر بود؛ سازمان پیشنهاد داد علاوه بر دو فاکتور میزان درآمد و حجم نیروی انسانی، عامل رضایت از مشتری نیز برخلاف گذشته در تعیین رتبهبندی شرکتها اهمیت بیشتری یابد.
درحال حاضر رضایت از مشتری چه تاثیری در رتبهبندی شرکتها داشته است؟
هم اکنون میزان اهمیت فاکتور درآمد و حجم نیروی انسانی یک شرکت برای احراز صلاحیت، ۳۰ به۷۰ درصد است و سازمان پیشنهاد داد تا مقوله رضایت از مشتری، بدون آنکه کمیسازی شده باشد، مستقیما بر میزان اعتبار شرکتها برای منع یا ادامه فعالیتشان، تاثیرگذار باشد؛ به این معنا که اگر شرکتی نتواند طبق حکم دادگاههای ذیصلاح، رضایت مشتریان خود را کسب کند، اجازه ادامه فعالیت نخواهد داشت.
الجی، خلاقانهترین گوشی مراسم جوایز جهانی ۲۰۱۱ موبایل
طبق اعلام شرکت ال جی، گوشی Optimus 3D به عنوان خلاقانهترین وسیله توسط مجله Mobile Choice انتخاب گردید.
به گزارش ايتنا با توجه به نظرات این نشریه معتبر، Optimus 3D ال جی در حقیقت توانسته است که دیدگاه افراد را نسبت به یک گوشی موبایل تغییر داده و همچنین اولین گوشی هوشمندی است که دارای تکنولوژی منحصر به فرد سه بعدی می باشد.
Optimus 3D ال جی یک گوشی هوشمند بدون نیاز به عینک برای مشاهده تصاویر سه بعدی میباشد، که مجهز به یک نمایشگر LCD سه بعدی ۴.۳ اینچی بوده و به شما این امکان را میدهد که بتوانید یک محتوای سه بعدی را خلق کرده، به اشتراک بگذارید و از آن لذت ببرید.
این گوشی همچنین دارای یک پردازشگر دوهستهای ۱،۰ گیگا هرتزی TI OMAP۴ بوده که از یک پردازنده دو هستهای با بالاترین کارایی پشتیبانی میکند.
Mobile Choice برندگان این مسابقه جهانی را در ۶ اکتبر اعلام نمود.
لازم به ذکر است که در بخش خلاقانهترین تجهیزات، بررسیهای انجام شده توسط ۱۰،۰۰۰خواننده در میان ۵ لیست کاندید شدگان مشخص و در نهایت برنده نهایی توسط هیئت داوری متشکل از تیم مجله Mobile Choice و متخصصین و کارشناسان منتخب در این زمینه معرفی گردید.
این گوشی هوشمند سهبعدی ابتدا در اروپا عرضه و سپس از اواخر آگوست در آسیا معرفی گردیده است.
Optimus 3D ال جی دارای ویژگیهای جدید و منحصر به فردی شامل موتور مبدل بازیهای دو بعدی بر پایه Open LG به سهبعدی میباشد.
دریافت این جایزه به دلیل تکنولوژی سه بعدی خلاقانه، شهرت این گوشی هوشمند را در بازار بزرگ اروپا چند برابر نموده و مصرف کنندگان را برای ورود این گوشی به بازار کشورشان مشتاق کرده است.
مترجم: فاطمه اللهیاری
بدون شك شركت زیراكس را میتوان حكمران بلامنازع صنعت دستگاههای كپی، پرینترها و سیستمهای مدیریت اسناد دانست. با این وصف اگر شما گمان میكنید شناخت خوبی از زیراكس دارید باید گفت در اشتباه هستید.
اكنون دیگر زمان آن رسیده تا منتظر شنیدن خبرهای غیرمنتظرهای از این شركت باشید.
این شركت عظیم و قدرتمند (كه تاریخ تأسیس آن به حدود سال ۱۹۰۶ برمیگردد) با هدف آشنایی بیشتر كاربران كسب و كار با طرحها و فعالیتهای زیراكس، تلاشهای فراوانی را در جهت تجدید برند خود متحمل شده است كه نتیجه این تلاشها و اقدامات، تأسیس شركتهای متوسط و بزرگ زیراكس در كشورهای مختلف و آشنا كردن كسب و كارها با امكانات و تجهیزات مفید و حیاتی بوده است.
هم اكنون زیراكس با معرفی خدمات B۲B در زمینههای مالی و حسابرسی، منابع انسانی، حمایت از مشتری، برون سپاری IT و مدیریت اسناد اداری، مهیای كمك به شركتهایی است كه در عرصه تجارت به دنبال «كسب و كار حقیقی» هستند.
ماهنامه معتبر PC TODAY با خانم باربارا بسنی، معاول بخش تبلیغات جهانی زیراكس در خصوص تلاشهای تجدید برند این شركت گفتوگویی انجام داده است كه ماحصل آن را در زیر می خوانید.
• اخیراً شركت زیراكس برنامههای تبلیغاتی گستردهای را جهت معرفی خدمات كسبوكار خود به راه انداخته است. میتوان چنین گفت كه این اقدام شما اساساً خبر از یك تجدید برند دارد. انگیزه زیراكس از به راه انداختن چنین برنامههای تبلیغاتی چیست؟
در تاریخ شركت زیراكس تاكنون نظیر این تبلیغات بزرگ و سازماندهی شده، دیده نشده است. در واقع انگیزهای كه در پس این برنامهها وجود دارد به كسب مالكیت Affiliated Computer Services در ماه فوریه ۲۰۱۰ برمیگردد. كسب این امتیاز ۶.۴ میلیارد دلار برای ما هزینه در بر داشت. این اقدام نه تنها بسط فوقالعادهای را در قابلیتهای خدماترسانی در پی داشت بلكه با سه برابر كردن كسبوكار ما در بخش خدماترسانی نیمی از درآمد ۲۲ میلیارد دلاری ما را در برمیگیرد.
• تجدید برند مستلزم چه نوع اقداماتی است؟
از منظر یك برند باید گفت كسب امتیاز ذكر شده فرصت عظیمی جهت تغییر موضع در اختیار ما قرار داد. از آنجا كه نام زیراكس با نام دستگاههای كپی پیوند یافته است این شركت همچنان به عنوان تولیدكننده دستگاههای كپی شناخته میشود. علیرغم این حقیقت كه كسبوكار ما از ماحصل این پیوند مشترك بسط زیادی پیدا كرده اما هنوز هم تا جایگاه قدرتمند و محكمی كه در نظر ماست راه زیادی در پیش است. كسب مالكیت امتیاز ACS (و تمام خدماتی كه از این طریق امكان ارائه آن وجود دارد) و مانور تبلیغاتی گسترده در خصوص آن فرصت تجدید جایگاه برند و برجسته نشان دادن توانمندیها و نیز بكارگیری رویكردهای جدید و پیشرفتهای فوقالعاده را بخصوص در زمینه خدمات B۲B، برای ما میسر میسازد.
• خدمات زیراكس در زمینه كسبوكار چه حوزههایی را شامل میشود؟
بخش مدیریت اسناد دائماً یكی از خدمات ارائه شده از سوی ما بوده است. پس از آن خدماتی همچون برونسپاری IT، خدمات منابع انسانی، حمایت از مشتری، مالی و حسابداری دیگر حوزههای خدماترسانی ما را در بر گرفتهاند. محصولاتی كه از ابتدا در حوزه تمركز ما قرار داشتهاند در برنامههای تبلیغاتی اولویت دارند.
• چند سال پیش شركت زیراكس برنامههای تبلیغاتی خود را با هدف تجدید برند از قالب یك شركت فراهمآورنده فناوریهای ساده به قالب یك شركت ارائه دهنده خدمات مدیریت اسناد، آغاز كرد. آیا بین تبلیغاتی كنونی و تبلیغات گذشته شما رابطهای وجود دارد؟
تبلیغاتی كه در گذشته انجام شد در واقعی گامی به سوی بسط دیدگاه و تحكیم پایههای زیراكس به عنوان یك شركت خدماترسانی بود. با این وصف طبیعتاً گام بعدی ما تبدیل شدن به یك فراهمآورنده فناوری اسناد میتوانست باشد. این رویكرد همچنان در صدر خطمشیهای تبلیغاتی ما قرار دارد و با افزودن قابلیتها و دیگر خدمات پیشنهادی، به سرعت هدف خود را پیش میبرد.
• این خدمات جدید و گسترده برای آن دسته از خوانندگان ما كه با زیراكس آشنایی خوبی دارند میتواند یك خبر شگفتآور باشد. خصوصاً خدماتی در زمینه منابع انسان یا برونسپاری IT میتواند برای آنها دور از انتظار باشد.
این برنامههای تبلیغاتی در واقع محكی برای مشاهده عكسالعملها بود كه همگی فوقالعاده بودن این خبر را تأیید میكردند. شنیدن جملهای مانند «من هرگز گمان نمیكردم آنها قادر به انجام چنین كاری باشند!» در واقع نشان میدهد كه دیدگاه مردم در خصوص ما و آنچه كه شركت میتواند برای آنها انجام بدهد تغییر كرده است و این همان هدفی است كه تبلیغات ما براساس آن راهاندازی شد.
• زیراكس جهت برنامههای تبلیغاتی خود با چه شركتهایی همكاری دارد؟
بطور كلی ما با برخی برندهای جهانی و مشتریها یا متخصصان سرآمد همكاری داریم. شركتهای ماریوت، پراكتر اند گمبل، تارگت و نوتردام از جمله این همكاران میباشند كه باز هم بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. قدرت اینگونه تبلیغات در واقع مانند شاخ و برگ دادن به یك قصه در هنگام تعریف كردن آن است بنابراین هدف ما حفظ نتایج به دست آمده و انجام تلاش و پویایی فراوان جهت تحقق آنها است.
• استفاده از برندهای مشتریها و حتی لوگوهای آنها در یك برنامه تبلیغاتی بازاریابی تا چه میزان معمول است؟
البته در تاریخ تبلیغات اساساً چنین كارهایی با نظم و ضوابط مخصوص به خود انجام شده است اما من فكر میكنم دیدگاهی كه حول این برنامه تبلیغاتی وجود دارد «مهیا شدن برای یك كسبوكار حقیقی» است. در واقع دیدگاه ما این است كه تمام تمركز خود را متوجه مشتری كنیم تا عیناً به او نشان بدهیم كه چگونه در پشت صحنه با پشتكار فراوان مشغول كمكرسانی و نیز آزاد گذاشتن او در روی آوردن به یك كسبوكار واقعی هستیم. اما وجود این نامهای بزرگ از سادهترین راهها به معرفی و تشریح خدمات و اقدامات ما قدرت میبخشد.
به گمان من این كار مهمترین بخش از مفهوم یك برنامه تبلیغاتی و قدرتمندترین روش جهت معرفی پیشنهادات و اقدامات ما برای مشتریان و همكارانمان است.
• آیا ممكن است برای ما كمی توضیح بدهید كه برای مثال دو شركت ماریوت اینترنشنال و تارگت به چه صورت از خدمات زیراكس در كسبوكار خود بهره میگیرند؟
شركت ماریوت در صدور فاكتور اساساً از یك فرآیند یكپارچه پیروی میكرد كه بهصورت ثبت روی كاغذ صورت میگرفت كه بسیار زمانبر و ناكارآمد بود. زیراكس طی یك همكاری با ماریوت موفق شد در دیجیتالیسازی فرآیندها و تزریق فناوریهای اداری به جریان كار این شركت كمك فراوانی نماید. نتیجه نهایی این همكاری، یكپارچه شدن صدور ۱۱ میلیون فاكتور و مستندسازی فرآیند صدور آنها در یك روند بسیار سریع و كارآمد و صرفهجویی در زمان و هزینه بود. در واقع ما فرآیند قدیمی را به شكلی اتوماتیك و یكپارچه به آنها ارائه دادیم.
تارگت نیز به عنوان یك شركت خردهفروشی عظیم اطلاعات انبوهی در زمینه عادتهای خرید مشتریها و رفتارهای خرید در اختیار داشت. در این مورد نیز زیراكس با نرمافزار XMPie (یك نرمافزار چندمنظوره در خصوص بازاریابی نفر به نفر) به كمك آنها رفت و امكان بازاریابی مستقیم را بر اساس برآوردها و برنامهریزیها و ارسال آنها برای مشتریها فراهم آورد. بنابراین نتایجی كه با استفاده از این نرمافزار برای شما بهدست میآید كاملاً بهنگام و مرتبط خواهد بود. آنچه كه از ماحصل این ارتباط مجازی نصیب تارگت شد، ۵۰ درصد رشد در تأثیرگذاری اطلاعات كسب شده از مشتریها و ۳۰ درصد كاهش هزینههای تولید آنها بود.
• نام شركت زیراكس همواره تصویر دستگاههای كپی و پرینترها را در اذهان مردم تداعی میكند. آیا این فناوریها همچنان محوریترین كسبوكار زیراكس شمار میآیند؟
كسب و كار سنتی ما در زمینه دستگاههای كپی، پرینترها و فناوری اداری همچنان نیمی از عایدی شركت را تشكیل میدهد. تعهد ما به این فناوریها غیرقابل گسست است. البته این مسئله را به خاطر داشته باشید كه این فناوریها در توانمندسازی راهكارها در فضای خدمات كمك شایان مینمایند و از این رو این دو بخش یك رابطه همافزایی با یكدیگر دارند و یكی از اركان بسیار مهم كسب و كار ما محسوب میشوند.
• در جریان این مسیر تبلیغاتی جدید، گام بعدی زیراكس چیست؟
به نظر من تمركز روی این برنامه تبلیغاتی و فرصت مشاهده پیشرفت حاصل از آن میتواند اصلیترین هدف ما باشد. ما این برنامه تبلیغاتی را به تازگی راهاندازی كردهایم و هدف بعدی ما توجه بیشتر و قدرت بخشیدن به آن طی سال ۲۰۱۱ و بعد از آن میباشد.
• نه به این شوری و نه به آن بینمكی!
برنامه تبلیغاتی جدید مشخصا یك رویكرد متفاوت برای شركتی با قدمت زیراكس است. وبسایت www.realbusiness.com یك مالتیمدیای فانتری است كه با موسیقی، ویدئوها، گشت و گذار در ساختمان تجاری، جوكها، داستانهای مشتریها، غرش موتورسیكلتها و سگ خوش یمن تارگت با نام bullseye تكمیل شده است.
این وبسایت بامزه و سرگرم كننده در عین حال ابزاری برای یك كسبوكار واقعی است و هدف آن رساندن پیام زیراكس به گوش شركتهای دیگر است: «زیراكس با بهرهگیری از فناوریهای نوین خود قادر است در شركت شما تحولات بنیادینی را ایجاد نماید.
خدمات جدید ما كاركنان شما را در انجام عملكردهایشان یاری میكند تا آنها بتوانند روی اهداف اصلی كسبوكار متمركز شوند.»
بر طبق آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده از موسسه اطلاعات جهانی IDC، سهم شرکت سامسونگ در میزان فروش پنلهای تصویری صفحهنمایش در میان دیگر برندهای عمده حاضر در این کلاس از لحاظ قیمت و تعداد کالای به فروش رفته در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ به ترتیب به ۱۷.۲ و ۱۴.۷ درصد ارتقا یافته است که این میزان فروش فوقالعاده بار دیگر جایگاه بینظیر سامسونگ در صدر فروشندگان جهانی صفحهنمایش را برای بیستمین فصل فروش پیاپی از سال ۲۰۰۶ تاکنون حفظ مینماید.
به گزارش ایتنا، موقعیت سامسونگ در بازارهای داخلی کشور کره پا را از این مقدار نیز کاملاً فراتر گذاشته و برتری مطلق این برند را برای ۴۶ فصل متوالی معادل بیش از ۱۱ سال نشان میدهد.
سامسونگ همچنین به عنوان تنها شرکت سازنده مانیتور با فروش بالای ۵ میلیون صفحهنمایش در هر دو فصل ابتدائی سال ۲۰۱۱ معرفی شده است که از این لحاظ نیز برتری کاملی نسبت به دیگر رقبای آن به چشم میخورد.
تثبیت جایگاه سامسونگ در این رده علیرغم بحران جهانی اقتصاد از اهمیت و معنای ویژهای برای این شرکت برخوردار است که مدیریت صحیح و شیوه گذر از بحران از مهمترین دلائل دستیابی به این مهم به شمار میروند.
توجه به بازارهای ویژهای همچون کشورهای آفریقائی، منطقه خاورمیانه و آمریکای جنوبی و مرکزی از دیگر نکات کلیدی حفظ موقعیت جهانی سامسونگ است؛ حضور گسترده سامسونگ در این مناطق منجر به رشد بیسابقهای در فروش این شرکت شده است.
میزان فروش این برند در سال گذشته از ۵.۲ درصد در خاورمیانه و آفریقا و ۴.۲ درصد در کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی بهترتیب به ۲۴.۵ و ۲۸.۹ درصد در نیمه ابتدائی سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است که نیمنگاهی به این ارقام به روشنی بر موفقیت چشمگیر سامسونگ در این بازارهای نوپا تاکید میکند.
یکی دیگر از وجوه موفقیت سامسونگ فروش بالای پنلهای LED این شرکت است؛ رشد سالیانه ۷.۹ درصدی در فروش پنلهای LED سامسونگ از لحاظ تعداد این شرکت را به تنها برند دارای بیش از ۲۰ درصد از سهم فروش سالیانه این کلاس بدل کرده است به بیان دیگر از هر ۵ مونیتور LED به فروش رسیده در نیمه اول سال ۲۰۱۱ یک پنل به شرکت سامسونگ تعلق دارد.
موفقیتهای پیاپی سامسونگ و حفظ جایگاه این برند در صدر تولیدکنندگان پنلهای تصویری صفحهنمایش ارتباط مستقیمی با کیفیت ساخت، فعالیتهای مبتکرانه و تداوم تولید برترین فناوریهای مدرن روز همچون تلویزیونهای سهبعدی پیشرفته داشته و این روند همانطور که Jeong-Hwan Kim معاون ارشد تیم فروش و بازاریابی پنلهای تصویری سامسونگ اشاره میکند مطمئناً در آینده نیز با قدرت هرچه تمامتر ادامه خواهد یافت.
بچهها در افسون هوشمندها
زمانهای قدیم بچهها را مشغول بازی در کوچه و خیابان میدیدیم، اما امروزه در حال تایپ پیام، سروکله زدن با محتوا یا مکالمه با موبایل. با بچههای نسل موبایل آشنا شوید!
این بچهها نسبت به هر سن دیگری بیشتر از اینترنت استفاده میکنند و بیشتر عاشق گوشی هوشمندشان هستند.
ممکن است به سختی باور کنید؛ برای همین یکی از بلاگهای جهانی نوکیا ۵ دلیل میآورد که چرا کودکان به عنوان افسونشدگان موبایل بزرگ میشوند:
۱- تعداد گوشیهای موبایلشان بیشتر از بقیه است
در سال ۲۰۰۴ روزنامه گاردین از رشد مشترکان موبایل در کودکان کمتر از ۱۰ سال خبر داد. در آن زمان ۳۸ درصد از بچهها حداقل یک موبایل را داشتند. اما تحقیقات جدید GFK نشان میدهد که ۹۰ درصد از بچههای زیر ۱۶ سال موبایل دارند.
رواج گوشیهای تلفن همراه به حدی زیاد بوده که بیشتر مدارس استفاده از آنها را ممنوع کردهاند. مثلا در نیویورک، کودکان برای نگه داشتن موبایلشان روزانه یک دلار به مدرسه میپردازند.
۲- بیشتر از همیشه با موبایل سروکار دارند
نه تنها کودکان به موبایل مشتاقترند بلکه آنها از مشتاقترین کاربران در انتقال اطلاعات هم هستند.
تحقیقات شرکت نیلسن به تازگی کشف کرده که ذخیره اطلاعات در میان نوجوانان امریکایی بین سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ چهاربرابر شده است.
بخشی از این نتایج بدین شرح است: «بیشتر میزان این افزایش را کاربران مذکر ایجاد کردهاند که بیشتر به گجتها یا همان ابزارهای الکترونیک علاقهمند هستند. این افراد ۷۵ مگابایت را به خود اختصاص میدهند که نسبت به ۱۷ مگابایت در سه ماهه دوم سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. دختران، ۵۳ مگابایت از اطلاعات را در مقایسه با ۱۱ مگابایت در سال گذشته از آن خود کردهاند.»
۳- بیش از همه اساماس بازی میکنند
تنها سروکله زدن با محتوای موبایل نیست که در میان نوجوانان افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۰۸ حدود ۳۸ درصد از نوجوانان روزانه پیام ارسال میکردند. در سپتامبر ۲۰۰۹، مرکز تحقیقاتی Pew گزارش داد که این رقم به ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این همان چیزی است که شما با شنیدن آن به این نتیجه میرسید که کودکانتان چقدر شیفته این ابزار الکترونیک هستند. بیش از نیمی از نوجوانان امریکایی روزانه ۵۰ پیام ارسال میکنند یا ماهانه ۱۵۰۰ پیام و از هر سه نفر یک نفر بیش از ۱۰۰ پیام ارسال میکند؛ یعنی ۳ هزار پیام کوتاه در ماه. دختران نوجوان ۱۴ تا ۱۷ ساله قهرمانان تایپ پیام هستند. این گروه در روز تقریبا ۱۰۰ پیام ارسال میکنند. شاید حیرتآور باشد، اما ۴۲ درصد از نوجوانان اقرار میکنند که چشمبسته هم میتوانند پیام تایپ کنند.
۴- نرمافزار طراحی میکنند
در حالی که نسل پیشین را به عنوان اولین کسانی که از موبایل استفاده میکنند، نسل Y میگویند، این نسل موبایلبازها را اولین برنامهنویسان میگویند.
فاهما والویا نوجوانی اهل اندونزی بیشتر اوقات فراغت خود را به ساختن بازی میگذارند تا به کودکان اندونزی زبان انگلیسی و مهارتهای ابتدایی ریاضی را بیاموزد. با رشد انبوه نرمافزارها و برنامههای کاربردی شاید آنقدرها هم شگفتاور نباشد که بدانید این نوجوان فقط ۱۲ سال سن دارد.
۵- بدون تلفن همراهشان نمیتوانند زندگی کنند
همه مردم میدانند که موبایلها چقدر در زندگی امروز ما مهم هستند، اما ۵۷ درصد از نوجوانان امریکایی میگویند تلفن همراه در زندگی اجتماعی آنها فاکتور اصلی است. گروه دوم بر این باورند که تلفن همراهشان در مورد موقعیتیا محبوبیت آنها در اجتماع، جواهرات، ساعت و کفشهای گرانبها اطلاعات بیشتری میدهد. ۸۳ درصد از آنها نیز از تلفن همراه برای عکس گرفتن و ۶۳ درصد نیز برای ارسال عکس استفاده میکنند، یعنی آنها بیش از هر نسل دیگر زندگی موبایلی خود را ضبط میکنند.
این دلایل، شواهد خوبی بر این بودند که نشان دهیم موبایل بچههای امروز را طلسم کرده است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد که استفاده از VPN و فیلترشکن برابر مقررات ممنوع، تخلف و جرم است به طوریکه در قانون جرایم رایانهای به صراحت این موضوع عنوان شده است و راههای مبارزه با آن نیز با توجه به توان فنی موجود در کشور وجود دارد.
رضا تقیپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: هر کشوری برای استفاده از اینترنت مقررات خاص خود را دارد و در کشور ما نیز مقرراتی وجود دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مقررات را نهادهای مختلف مثل مجلس محترم و بخشهای قانونگذاری تنظیم و ابلاغ میکنند و در اجرا هم دستگاههای مختلف باید همکاری کنند و اینکه VPN در کشور قطع شد به این خاطر بود که این کار یک تخلف قانونی است و طبیعتا از نظر فنی هم ما هر موقع که لازم باشد با هماهنگی مبادی قانونی میتوانیم این اقدام را انجام دهیم.
تقیپور تاکید کرد: بحث استفاده از فیلترشکن هم یک اقدام غیرقانونی است و اینکه حالا فیلترشکنهای جدید بهوجود بیاید طبیعی است که راههای مبارزه با آن به سرعت و با توجه به توان فنی که در کشور وجود دارد، ایجاد میشود زیرا ما وظیفه قانونی داریم که وقتی مسئلهای به ما ابلاغ شد از نظر فنی باید وظیفه خود را انجام دهیم.
وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که بخشی از مبادلات اطلاعات در سیستم بانکی هم از طریق VPN انجام میشود و آیا برای این موضوع تمهیداتی اندیشیدهاید، گفت: بله پروتکلهای آنها جدا شده و اکنون هیچ خدشهای برای تبادلات بانکی به وجود نیامده و به دستگاههای اجرایی نیز اعلام کردیم و این آمادگی در زیرساخت ما وجود دارد که پروتکلها را منتقل کند.
افزایش اثربخشی فیلترینگ
موضوع فیلترینگ در روز گذشته محدود به اظهارات جدید وزیر ارتباطات نبود و در این رابطه کارشناس و عضو کمیته اجرایی فتا با بیان اینکه میتوان مانند کشورهایی که دامنه فیلتر را محدود و اثربخشی آن را بالا بردهاند، حرکت کنیم، گفت: باید ببینیم که چگونه در کشورهای دیگر فیلترینگ با نظاممندی قوی ارایه میشود و محدود کردن آن برای کودکان از طریق خانواده صورت میگیرد.
محمدمهدی کارگر اظهار کرد: امسال نیز پلیس فتا توانسته با رویکرد اجتماعی وارد شود و هدف از حضور در نمایشگاه رسانههای دیجیتال برقراری ارتباط مستقیم و بیواسطه با مردم بود. ما نیز معتقدیم برخی مواقع نیاز است که بهعنوان پلیس به مردم مشاوره و آموزش دهیم. همچنین سعی کردیم مسائل و مشکلات مردم در فضای مجازی را تا حدی حل کنیم و به رفع آنها بپردازیم.
پلیس آموزش میدهد
کارگر با اشاره به سوابق پیشین پلیس فتا بیان کرد: احساس کردیم باید به بیان برخی موضوعات و مسائل به آسیبها، تهدیدها و جرایم برای مردم بپردازیم. برنامهریزیهایی هم که امسال انجام دادیم از جمله آموزش از سوی اساتید پلیس است که بیشتر نگاهشان به محتوا و آموزش در این مسیر بوده است.
این کارشناس گفت: در غرفه فتا در نمایشگاه رسانههاي دیجیتال توانستیم با تدوین کلاسهای آموزشی از طرفی دیگر به مردم نیز مشاوره دهیم و همچنین سعی کردیم با برنامههای آموزشی و مشاوره کارشناسان، مردم دست پر از نمایشگاه بیرون بروند.
کارگر با اشاره به فعالیتهای جانبی پلیس فتا گفت: همچنین انیمیشنهای آموزشی در این غرفه رونمایی و همراه با مکتوبات آنها به متقاضیان ارائه شد. این محصولات سبب معرفی بیشتر پلیس فتا به خانوادهها و پیگیری بیشتر آنها درباره جرایم رایانهای فرزندانشان میشود. وی کنترل والدین در بحث جرایم رایانهای را مهم دانست و گفت: امسال پلیس فتا آموزشهایی را که برای خانوادهها انجام و موضوع فرهنگ کنترل والدین که پیشتر به آن توجه نشده بود را ارائه میدهد.
این کارشناس مهمترین بحث کنترل والدین از اینترنت را نظارت از طریق نرمافزار، جانمایی کامپیوتر در خانه و مشارکت والدین و استفاده از اینترنت و کامپیوتر دانست.
وی در ادامه گفت: هدف ما از کلاسهای آموزشی این است که این کنترل و اتفاقات از اینجا شروع شود و سازمانهای متولی و فرهنگساز نیز همانند آموزشوپرورش، وزارت ارشاد و خود خانوادهها در این موضوع دخالت کنند.
کارگر با اشاره به وجود فاصله نسلی میان والدین و فرزندان تصریح کرد: این فاصله باعث شده که والدین راجع به کاربری اینترنت و کامپیوتر اطلاعات کمتری داشته باشند و متاسفانه در سالهای اخیر مسیری ایجاد شده که فرزندان در فضایی رها میشوند که شاید خودشان قدرت تشخیص و استفاده از برخی سایتها و نرمافزارها را ندارند و ما باید این مسایل را مطرح کنیم و به آنها بپردازیم.