استارت آپ ایرانی
خیلی از استارت آپ های موفق از ایده های خیلی ساده شروع شده اند و تا مدت ها نیز پا نگرفتند و این زمان، پشتکار ، شجاعت، پذیر شکست و خلاقیت بود که همه چیز را به گونه ای دیگر برایشان رقم زد.
خیلی ها تصور می کنند استارت آپ های موفق که حالا برای خود اسم و رسمی ساخته و درآمدهای زیاد دارند همگی از اوج شروع کرده اند در صورتی که اصلا این گونه نیست، خیلی از استارت آپ های موفق از ایده های خیلی ساده شروع شده اند و تا مدت ها نیز پا نگرفتند و این زمان، پشتکار ، شجاعت، پذیر شکست و خلاقیت بود که همه چیز را به گونه ای دیگر برایشان رقم زد؛ در این متن به داستان شروع به کار 4 استارت آپ موفق ایرانی می پردازیم؛ استارت آپ هایی که حالا سرنوشت بنیانگذارانش را به کلی تغییر داده است:
دی جی کالا
اگر از دی جی کالا تاکنون خودتان خرید نکرده باشید، حتما در نزدیکتان افراد زیادی را می شناسید که خریدهای آنلاینی از این سایت داشته اند، استارت آپی که دو برادر( حمید و سیعد محمدی) حدود 10 سال پیش راه اندازی کردند و حالا بدون شک به یکی از بزرگ ترین استارت آپ های ایرانی بدل شده است. سایتی خرید آنلاینی که داستان راه اندازی آن به خرید یک دوربین عکاسی از سوی این دو برارد باز می گردد. داستانی که دوبرادر آن را این گونه تعریف می کنند:« دوربین دیجیتال تازه آمده بود ( شاید دو، سه سال بود) و علاقه به عکاسی دیجیتال ما را بفکر خرید دوربین انداخت، علاقه داشتیم جدی و حرفهای عکاسی کنیم، خلاصه تصمیم گرفتیم با هم یک دوربین SLR دیجیتال بخریم، شاید آن زمان بالای یک میلیون تومان قیمت داشت و گران بود. چون پول پس اندازمان بود و با زحمت به دست آورده بودیم، برایمان خیلی مهم بود که دوربین درستی بخریم. بنابراین شروع کردیم به بررسی کردن که چه دوربین باید بخریم، با چه تجهیزات و لنزی و… البته باید بگویم که عموما هنوز کسی از فضای عکاسی دیجیتال و جزییات آن خیلی مطلع نبود و همه به دوربین های آنالوگ مسلط بودند. بنابراین به فکر راه دیگری افتادیم و یکی از گزینههایی که این موقع ها همیشه درآستین داشتیم و داریم، استفاده از اینترنت است، کاری که خیلی آن زمان هنوز مرسوم نبود. تو اینترنت سرچی کردیم و دیدیم یک سایتهایی هست مثل دی پری ویو (dpreview.com) که کارشان اصلا همین است؛ راهنمایی و نقد و بررسی کردن محصولاتی که دارای پیچیدگی هستند؛ مثل دوربین، وسایل صوتی و تصویری و… پس از طریق این سایت ها با محصولات مختلف، برندهای متنوع و مقایسه مدل ها با همدیگر و امکانتشان آشنا شدیم و درنهایت تصمیم نهایی را برای خرید دوربین گرفتیم. آنقدر بررسی کرده بودیم که دیگر برای خودمان هم ماجرا جالب شده بود. در نهایت دوربین Nikon D70 را انتخاب و یک مغازه پیدا کردیم در جمهوری که دوربین را داشت، کلی ذوق داشتیم و خیالمان راحت بود که بالاخره دوربینی را که می خواستیم پیدا کرده ایم، دوربین را خریدیم و آمدیم خانه ولی تا جعبه را باز کردیم متوجه شدیم که لنز دوربین را عوض کرده اند و لنز ضعیف تری روی آن گذاشته اند که نه لرزشگر دست داشت و نه فوکوس خودکار. ما به جزییات توجه کرده بودیم ولی در نهایت سرمان کلاه رفته بود. یعنی نهایت یک تجربه خوشایند بررسی و انتخاب یک محصول دیجیتال به پایان تلخ خرید منتهی شد.جمع بندی این تجربه ما را به فکر انداخت تا دی جی کالا را راه اندازی کنیم، سایتی که هم اطلاعات لازم برای خرید کالاهای دیجیتالی را به افراد بدهد و هم امکان خرید را برای آن ها مهیا کند.»
خیلی از استارت آپ های موفق از ایده های خیلی ساده شروع شده اند و تا مدت ها نیز پا نگرفتند و این زمان، پشتکار ، شجاعت، پذیر شکست و خلاقیت بود که همه چیز را به گونه ای دیگر برایشان رقم زد.
خیلی ها تصور می کنند استارت آپ های موفق که حالا برای خود اسم و رسمی ساخته و درآمدهای زیاد دارند همگی از اوج شروع کرده اند در صورتی که اصلا این گونه نیست، خیلی از استارت آپ های موفق از ایده های خیلی ساده شروع شده اند و تا مدت ها نیز پا نگرفتند و این زمان، پشتکار ، شجاعت، پذیر شکست و خلاقیت بود که همه چیز را به گونه ای دیگر برایشان رقم زد؛ در این متن به داستان شروع به کار 4 استارت آپ موفق ایرانی می پردازیم؛ استارت آپ هایی که حالا سرنوشت بنیانگذارانش را به کلی تغییر داده است:
دی جی کالا
اگر از دی جی کالا تاکنون خودتان خرید نکرده باشید، حتما در نزدیکتان افراد زیادی را می شناسید که خریدهای آنلاینی از این سایت داشته اند، استارت آپی که دو برادر( حمید و سیعد محمدی) حدود 10 سال پیش راه اندازی کردند و حالا بدون شک به یکی از بزرگ ترین استارت آپ های ایرانی بدل شده است. سایتی خرید آنلاینی که داستان راه اندازی آن به خرید یک دوربین عکاسی از سوی این دو برارد باز می گردد. داستانی که دوبرادر آن را این گونه تعریف می کنند:« دوربین دیجیتال تازه آمده بود ( شاید دو، سه سال بود) و علاقه به عکاسی دیجیتال ما را بفکر خرید دوربین انداخت، علاقه داشتیم جدی و حرفهای عکاسی کنیم، خلاصه تصمیم گرفتیم با هم یک دوربین SLR دیجیتال بخریم، شاید آن زمان بالای یک میلیون تومان قیمت داشت و گران بود. چون پول پس اندازمان بود و با زحمت به دست آورده بودیم، برایمان خیلی مهم بود که دوربین درستی بخریم. بنابراین شروع کردیم به بررسی کردن که چه دوربین باید بخریم، با چه تجهیزات و لنزی و… البته باید بگویم که عموما هنوز کسی از فضای عکاسی دیجیتال و جزییات آن خیلی مطلع نبود و همه به دوربین های آنالوگ مسلط بودند. بنابراین به فکر راه دیگری افتادیم و یکی از گزینههایی که این موقع ها همیشه درآستین داشتیم و داریم، استفاده از اینترنت است، کاری که خیلی آن زمان هنوز مرسوم نبود. تو اینترنت سرچی کردیم و دیدیم یک سایتهایی هست مثل دی پری ویو (dpreview.com) که کارشان اصلا همین است؛ راهنمایی و نقد و بررسی کردن محصولاتی که دارای پیچیدگی هستند؛ مثل دوربین، وسایل صوتی و تصویری و… پس از طریق این سایت ها با محصولات مختلف، برندهای متنوع و مقایسه مدل ها با همدیگر و امکانتشان آشنا شدیم و درنهایت تصمیم نهایی را برای خرید دوربین گرفتیم. آنقدر بررسی کرده بودیم که دیگر برای خودمان هم ماجرا جالب شده بود. در نهایت دوربین Nikon D70 را انتخاب و یک مغازه پیدا کردیم در جمهوری که دوربین را داشت، کلی ذوق داشتیم و خیالمان راحت بود که بالاخره دوربینی را که می خواستیم پیدا کرده ایم، دوربین را خریدیم و آمدیم خانه ولی تا جعبه را باز کردیم متوجه شدیم که لنز دوربین را عوض کرده اند و لنز ضعیف تری روی آن گذاشته اند که نه لرزشگر دست داشت و نه فوکوس خودکار. ما به جزییات توجه کرده بودیم ولی در نهایت سرمان کلاه رفته بود. یعنی نهایت یک تجربه خوشایند بررسی و انتخاب یک محصول دیجیتال به پایان تلخ خرید منتهی شد.جمع بندی این تجربه ما را به فکر انداخت تا دی جی کالا را راه اندازی کنیم، سایتی که هم اطلاعات لازم برای خرید کالاهای دیجیتالی را به افراد بدهد و هم امکان خرید را برای آن ها مهیا کند.»
دیوار
حسام آرمندهی و دوستانش در مجموعه کافه بازار از دانشگاه شریف بایکدیگر دوست و همراه شده اند و ایده اولیه راه اندازی این سایت هم از همین نقطه شکل گرفته است. او فارغ التحصیل رشته کامپیوتر دانشگاه شریف در سال 1388 است که بعد از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی برای ادامه تحصیل در رشته کارآفرینی و کسب و کار به سوئد و دانشگاه چالمرز رفت تا در رشته ای که مورد علاقه اش است کسب تجربه کند اما در میانه راه و در یکی از سفرها به ایران همه چیز به گونه ای دیگر برایش رقم خورد. او که همزمان با تعطیلات سال نو میلادی و تعطیل شدن دانشگاهش در سوئد به ایران آمده بود با پروژه ای آشنا شد که رضا محمدی و دیگر دوستان قدیمی اش در دانشگاه شریف روی آن کار می کردند و نام آن را « فارسی تل» گذاشته بودند، هدف آن ها در این پروژه فارسی سازی اندروید و تولید تعدادی برنامه ضروری فارسی بود. جذابیت این پروژه و کار با دوستان برای حسام آرمندی به حدی بود که او با پایان تعطیلات دانشگاهی ترجیح داد در ایران بماند و روی این پروژه که آینده ای روشن در آن می دید کار کند. او در گفت و گویی با سایت تخصص «دیجایتو» درباره آن روزها و ماندش در ایران گفته:« وقتی به تهران آمدم دیدم برخی از دوستان و همکلاسیان سابقم در دانشگاه شریف از جمله رضا محمدی، بر روی پروژه فارسیتل کار میکنند؛ وقتی از پروژه فهمیدم به آن علاقه مند شدم و قرار شد دو هفته بیشتر در ایران بمانم تا با شرکتهایی همچون ایرانسل و سونی درباره توزیع این محصول مذاکره کنیم، اما این دو هفته تعطیلات از پیش برنامه ریزی شده در عمل هیچوقت تمام نشد.»در این بین همه چیز آن گونه که حسام آرمندهی فکر می کرد در پروژه فارسی تل رقم نخورد وکار به نتیجه نرسید ولی این ماجرا باعث هم نشد که او و دوستانش دست از کار بکشند، بلکه به فکر ایده ای جدید افتادند که از دل آن « کافه بازار» خارج شد. حسام آرمندهی در گفت و گویی با روزنامه دنیای اقتصاد درباره آن دوران گفته: « سال ۸۹ با کار روی محصول فارسی تل شروع کردیم. این محصول نتوانسته بود به فروش مورد انتظار برسد و بعد از اینکه ما اضافه شدیم هم کاری از پیش نبرد، ما در طول یک ماه سیستم عاملی را که تولید کرده بودیم کنار گذاشتیم و یک کار جدید شروع کردیم چون دیدیم نمی شود دو سال دیگر روی آن حساب کرد. نکته مهم در این میان این است که باید سریع تصمیم بگیریم و راهی را که تا نیمه رفته ایم تغییر دهیم. این تغییر هم نیازمند جرات است و هم سرعت عمل. کمتر شرکتی است که جرات این کار را داشته باشد. همین الان شرکت های بزرگی هستند که باید عوض شوند و مثلا 10سال دیگر روشی که الان دارند استفاده می کنند منسوخ شده است ولی جرات تغییر ندارند. بنابراین تحولات صورت نمی گیرد و به مرور و با شیب بسیار کم رو به نابودی می روند.»
شیپور
شاید تبلیغات سایت خرید آنلاین کالاهای دست دوم شیپور را روی بیلبردها شهری دیده باشید، سایتی که توسط رضا اربابیان راه اندازی شده است و ایده آن نیز از علاقه خودش به خرید کالاهای دست دوم کلید خورده است. او که در نوجوانی برای ادامه تحصیل به کانادا رفت بعد از پایان تحصیل دانشگاهی در رشته ام بی ای و بازگشت به ایران متوجه کمبود چیزی شد که به گفته خودش یکی از تفریحاتش در کانادا بوده است؛ خرید کالاهای دست دوم اینترنتی؛ بنابراین به فکر راه اندازی سایتی در این زمینه شد؛ مشابه سایت های مشهوری همچون ای بی. با بازگشت به ایران مهمترین دغدغه اربابیان کار بود و اینکه چه فعالیتی را شروع کند و در این بین نکته مهم این بود که علاقه چندانی هم به کار کردن برای دیگران و به صورت یک کارمند نداشت و ترجیحش این بود که کسب و کار خود را راهاندازی کند و دائم ذهنش روی این موضوع میچرخید تا اینکه ایده راهاندازی یک نیازمندیهای آنلاین به ذهنش رسید. سایتی که پیش از بازگشت به ایران در کانادا شبیهش را بارها دیده و از آنها خرید کرده بود و حتی چیزهایی را در آن به فروش گذاشته بود. خود او در یکی از برنامههای تلویزیونی گفته است: «از نوجوانی که در کانادا بودم با این سایتها آشنا شدم و به نوعی به سرگرمیام تبدیل شده بودند. دوست داشتم برای خرید آنلاین که میکنم وقت بگذارم؛ کالاها را با هم مقایسه کنم و بهترین قیمت را دربیاورم و اگر میخواستم خرید کنم، منتظر میماندم تا با کمترین قیمت این کار را انجام بدهم. آن زمان پول محدودی داشتم و برای همین تکتک خریدها برایم اهمیت داشت. آن دوران خرید اینترنتی از این سایتها برایم تا جایی جالب شده بود که خودم هم گاهی چیزهایی مانند گوشی موبایل برای فروش میگذاشتم. مثلا موبایل دستدومی را ارزان میخریدم و آن را بعد از تعمیر به قیمت بیشتری میفروختم [با خنده]!» او وقتی در ایران دید که چنین امکانی وجود ندارد پس تصمیم گرفت و دست به کار شد؛ البته در این بین مدتی هم مشغول کسب و کار خانوادگی اش که تولید انواع حوله بود شد ولی در نهایت به این نتیجه رسید که او مرد تولید به روش سنتی نیست و اینگونه شد که تصمیم گرفت کسب و کار خود را راه اندازی کند و به دنبال تحقق آرزوهایش باشد.
مامان پز
سایت مامان پز یک سایت سفارش غذاست ولی در واقع یک رستوران و یا تهیه غذا نیست که در نقطه ای خاص شهر حضور داشته باشد بلکه مجموعه مادرانی هستند که در چند گوشه شهر شلوغ و پرترافیک تهران برای مشتریان سایت مامان پز در خانه هایشان غذای خانگی می پزند. ایده و راه اندازی سایت مامان پز از سوی تبسم لطیفی که دانش آموخته لیسانس رشته مهندسی برق و فوق لیسانس MBA از دانشگاه شریف است، مطرح شده، او متولد سال 1364 در خرم آباد مرکز استان لرستان است. او در زمان انتخاب رشته دانشگاه کارشناسی مهندسی برق را انتخاب کرد ولی بعد در مقطع فوق لیسانس علاقمند به MBA شد و همین بود که کارشناسی ارشدش را در این رشته گرفت. رشته ای که دیدی متفاوت و خلاقانه برای راه اندازی کسب و کار به او داد و باعث شد تا راه و مسیر آینده اش را انتخاب کند. مسیری که جرقه آن در یکی از کلاس های دانشگاه زده شد، زمانی که برای کار عملی قرار شد او و دیگر همکلاسی هایش هرکدام راه اندازی یک کسب و کار دانش بنیان را پیشنهاد دهند و جزییات ایده خود را به کلاس ارائه کنند. ایده تبسم لطیفی راه اندازی سایت مامان پز بود که البته مورد استقبال استاد و دیگر همکلاسی هایش هم قرار گرفت و همین ماجرا اعتماد به نفسی ویژه به او داد تا تشویق شود و طرحش را به جشنواره استارت آپ ویکند هم ببرد. او در این جشنواره به موفقیت رسید و توانست جایزه نخست را کسب کند و همین باعث شد که به شکل جدی به فکر راه اندازی سایت مامان پز و فراهم کردن زمینه های اجرایی آن بیفتد. البته او در این راه تنها نبوده و یک تیم سه نفره دیگر شامل مهدی مسکین متخصص مدیریت و بازاریابی، سروناز آرینفر کارشناس کارآفرینی و راه اندازی سایت های اینترنتی و معین نیکخواه متخصص فناوری اطلاعات او را همراهی کردند. سایت مامان پز در واقع کار تیمی 4 نفر از جوانان با استعداد و به روز است که رسما در 11 اردیبهشت سال 1392 و همزمان با روز مادر رسما افتتاح و بارگذاری شد.
کافه بازار
این شرکت بزرگترین بازار انواع اپلیکیشن های گوشی های هوشمند در ایران می باشد. موسسان این استارتاپ توانسته اند میلیون ها کاربر، تبلیغات کنندگان اینرنتی و برنامه نویسان گوشی های هوشمند را از طریق بسترهایی مانند آپ استور بازار به یکدیگر متصل نمایند.
پس از اینکه شرکت گوگل برای دسترسی کاربران ایرانی به برنامه های قرار داده شده در فروشگاه گوگل (گوگل پلی) محدودیت ایجاد کرد شرکت آوای همراه هوشمند با بومی سازی برنامه ای مشابه برنامه گوگل پلی توانست تا حد قابل قبولی خلا ایجاد شده برای کاربران اندرویدی را از بین ببرد و با در دسترس قرار دادن بازی ها و نرم افزار های تولید داخل سهم بزرگی در پیشرفت اینگونه بازی و نرم افزار ها ایفا نمود. این زنبیل کوچک کمتر از 5 سال است که بافته شده است اما با همین سن کم توانسته به یکی از محل های مورد اطمینان برای دانلود بازی و نرم افزار اندروید تبدیل شود.
اسنپ
اسنپ یکی از استارتاپ های موفق و الهام گرفته شده از ایده خلاقانه Uber (بزرگترین شرکت تاکسی رانی دنیا) است. این شرکت توانست با داشتن یک اپلیکیشن موبایل، افرادی که تمایل دارند تا به عنوان تاکسی فعالیت کنند را جذب کرده و با آنها همکاری داشته باشد. از طرفی با ارائه خدماتی با کیفیت بالا و پشتیبانی قوی به همراه هزینه پایین، مشتریان زیادی را به خود جذب نماید.
این شرکت که در سال ۱۳۹۳ توسط شهرام شاهکار، یک دانشجوی مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین استارت آپ ایرانی در زمینه ی حمل و نقل عمومی تاسیس شد.
اپلیکیشنی که این دانشجو آن را معرفی کرد، تنها سه سال بعد، چندین میلیون یورو سرمایه از سوی یک شرکت بین المللی جذب کرد! اسنپ، اولین و بزرگترین شرکت نرم افزاری درخواست خودرو در ایران، در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۰ میلیون یورو سرمایه از MTN دریافت کرد. جالب است بدانید که اسنپ از سال ۱۳۹۳ تاکنون با میانگین رشد ماهیانه ۱۰۰ درصدی توانسته به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. این اپلیکیشن ده ها هزار کاربر بهعنوان راننده و صدها هزار کاربر بهعنوان مسافر دارد.
آپارات
از زمانی که وب سایت آپارات شروع به فعالیت نموده است ۵ سال می گذرد، این سایت در واقع بومی سازی شدهی سایت یوتیوب می باشد که با فیلتر بودن این شکبه جهانی در ایران آپارات توانسته به خوبی جایگزین مناسبی برای این وب سایت در داخل کشور باشد و از این طریق به درامد قابل توجهی دست پیدا کند. این سایت در سال ۸۰ تاسیس شد و در سال ۹۳ پس از تاسیس حساب کاربری رئیس جمهور در این سایت، آپارات رسما وارد دنیای پخش ویدیوی آنلاین شد. سایت آپارات از سایت های زیر مجموعه ی شرکت صبا ایده است، این شرکت مالک سایت هایی نظیر میهن بلاگ و سایت تبلیغات کلیکی صبا ویژه نیز می باشد.
تپسی (TAP30)
تپسی (TAP30) رقیب قدر اپیلیکشن اسنب، سامانه هوشمند درخواست تاکسی است که در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج و اصفهان و شیراز و تبریز و مشهد خدمات خود را ارائه میدهد. تپسی از طریق اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی، شما را با سفیران (رانندگان) مرتبط میسازد. شما به راحتی، با دو کلیک میتوانید درخواست خودرو دهید و سفری با کیفیت، ایمن و ارزان را تجربه کنید.
پدیدآورنده این استارت آپ میلاد منشی پور نام دارد. میلاد در دانشگاه تهران مهندسی مکانیک خواند و سپس به فرانسه رفت و از مدرسه عالی مدیریت پاریس (HEC) در رشته MBA فارغالتحصیل شد. او ده سال تجربهی کار و مدیریت در شرکتهای معتبر بینالملی نظیر Boston Consulting Group و Bain & Company را دارد. میلاد در این شرکتها مدیر پروژه بود و به کمپانیهایی نظیر مایکروسافت (Microsoft)، دِل (Dell) و شرکتهای خدمات مالی مشاوره داده است. او برای تدریس دورهای کوتاهمدت در حوزهی استراتژی و مشاوره در دانشگاه شریف، به ایران آمد و فضای کسبوکار ایران را در حوزهیIT مساعد یافت. در سال ۱۳۹۵ از کانادا به ایران بازگشت و تپسی را در همین سال راهاندازی کرد.
اسنپ فود
یکی از جذاب ترین استارتاپ های موفق ایرانی اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا میباشد. ایده این استارت آپ سرویس دلیوری غذا در کمترین زمان به همه نقاط تهران است.
این اپلیکیشن بر حسب موقعیت جغرافیایی، تمامی رستوران های طرف قرارداد خود را به شما نمایش میدهد. بدین ترتیب، شما میتوانید از رستوران مورد نظر، غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و پرداخت آن را به صورت آنلاین انجام دهید. این شرکت به تازگی و با توجه به سیاست های مجموعه روماک، به اسنپ فود تغییر نام داده است.
علی بابا
علی بابا باسابقهترین، بزرگترین و معتبرترین سامانهی خرید اینترنتی بلیط هواپیما و قطار است. علی بابا نه تنها تمامی پروازهای ثبت شده در سیستم پروازهای بینالمللی را که از مبدا یا مقصد تهران انجام میشود برای شما جستجو میکند، بلکه این جستجو را برای تمامی مقاصد پروازی و ایرلاینهای خارجی که امکان خرید آنلاین بلیط آنها موجود است انجام میدهد. همچنین برای خرید بلیط چارتر، علی بابا مطمئنترین گزینه است، چرا که استرداد آنلاین پروازهای کنسل شده را تضمین میکند.
دیوار
دیوار از محبوبترین و معروفترین استارتاپ های ایرانی به حساب میآید. قطعا برای شما هم پیش آمده که بخواهید وسیلهای را به صورت دست دوم خریداری نمایید یا وسایلتان را که دیگر برای شما کاراییای ندارد به فروش برسانید.
این سایت یک سایت فروش محصولات دست دوم می باشد و کابران میتوانند ابزار، لوازم و وسایلی که به آنها نیازی ندارند در این سایت به فروش برسانند. درج آگهی در این سایت هزینه ای ندارد ولی پس از مدتی که از ثبت آگهی شما میگذرد به دلیل اینکه ممکن است آگهی های مشابه ای بر روی آگهی شما قرار گیرد و یا پایان یک ماه رایگان بودن درج آگهی عملا دیده شدن آگهی شما با مشکل مواجه شود میتوانید با پرداخت هزینه ای اصطلاحا آگهی خود را نردبان کنید و دوباره آنرا به بالای لیست فروش در سایت منتقل کنید همچنین میتوانید آگهی خود را از نوع ویژه انتخاب کنید و با درج ستاره در کنار آگهی خود توجهات بیشتری را به سمت آن جلب نمایید. این سایت در حال حاضر دو اپلیکیشن برای گوشی هایی با پلتفرم اندروید و ای او اس منتشر کرده که کاربران با استفاده از این اپ ها میتوانند کالای مد نظر خود را بدون مراجعه به سایت خریداری نمایند. شیپور نام دیگر سایتی است که کاری مشابه سایت دیوار را انجام میدهد.
بامیلو
بامیلو یک بازار تجارت الکترونیک در ایران است که در دسامبر ۲۰۱۳ تأسیس شد و در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ توسط رامتین منزهیان آلمانی-ایرانی با درجه کسب و کار و اقتصاد و تجربه کاری قبلی در شرکتهای مشاوره و سرمایهگذاری بانکی، راه اندازی شد. فروشگاه اینترنتی بامیلو bamilo پس از دیجی کالا دومین فروشگاه اینترنتی پربازدید در ایران است. بامیلو تابستان سال ۹۳ بهعنوان یکی از ونچرهای روماک که خود زیرمجموعه راکت اینترنت است، راه اندازی شد. موزاندو نیز پس از ناکامی در نیل به اهدافش، با بامیلو ادغامشده است. بامیلو بازار هدفی شبیه به دیجیکالا دارد و حتی تنوع بالاتر رده محصولات آن دیجیکالا را به تحرک واداشت. هرچند درفروش محصولات دیجیتال به دیجیکالا نرسیده است امّا در فروش رده پوشاک که البته دیجیکالا وارد آن نشده، پیشتاز بازار است.
بامیلو پس از ثبت سفارش شما این سفارش را به تامین کنندکان کالا می رساند و آنها نیز کالا را در اختیار فروشگاه اینترنتی بامیلو قرار میدهند و پس از کنترل کیفیت و اطمینان از سلامت کالا آن را به بخش ارسال تحویل میدهد و به دست مشتری می رسانند. بامیلو ارسال کالا را به تهران رایگان وبه بقیه ی نقاط کشور باهزینه ی پایینی ارسال میکند.
فروشگاه اینترنتی بامیلو اصالت و سلامت کامل کالا را تضمین میکند و ضمانت بازگشت کالا را نیز به همراه دارد ( بازگشت کالا در صورتی که شرایط ذکر شده در قانون بازگشت را داشته باشد.) که این خصوصیات فروشگاه بامیلو را به فروشگاه اینترنتی مطمئن تبدیل کرده است.
در 2 نوع مارک دار و بدون مارک طراحی و تولید شده اند.
کاربرد کفی جنرال:
بیشتر مناسب خودرو های داخلی می باشد.
این محصول، برای خودرو های وارداتی توصیه نمی گردد.
از ویژگی های این محصول قیمت مناسب آن می باشد.
لوگوی خودرو بصورت رنگی روی محصولات حک شده است.
این محصول بیش از 90 درصد از فضای داخل خودرو شما را پوشش می دهد.
شما می توانید متناسب با فضای داخلی خودروی خود، نسبت به سایز زدن این محصول اقدام نمایید.
مانع نفوذ مایعات به کف فابریک خودرو می شود.
همچنین کاربرد این محصول مناسب کلیه خودرو های وارداتی و داخلی می باشد.
در نوع مارک دار این کفی قالب جداگانه ای برای زیر پای راننده و زیر پای شاگرد طراحی شده است.
برای بازدید از محصولات اورجینال اینجا را کلیک نمایید.
کفی های اورجینال به صورت فابریکی بوده و نیازی به سایز نمودن ندارند.
زیبایی داخل اتاق خودرو را برای شما به ارمغان می آوریم.