علت اصلی سقوط ایران 140 اعلام شد
علت اصلی سقوط ایران 140 اعلام شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اطلاعاتی که این سازمان از سوی محمد شهبازی، مسوول بررسی سانحه هواپیمای آنتونوف 140 اعلام کرده است، پس از بررسیهای مختلف از سوی کمیسیون بررسی سانحه در ایران و نظرات کارشناسی مسوولان خارجی در این رابطه گزارش نهایی این سقوط در آیندهای نزدیک ارائه خواهد شد.
بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شهبازی، در روند بررسی این سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعات مربوطه را با سازمان ایکائو در میان گذاشته و در جریان آن نمایندگان کمیسیون بررسی سانحه کشورهای مشترک و منافع، شرکت آنتونوف (طراح هواپیما)، شرکت موتور سیچ و پروگرس (طراح و سازنده موتور هواپیما)، شرکت طراح سیستم کنترل موتور و شرکت طراح ملخ هواپیما حضور داشتند.
بر مبنای این گزارش، در طول جریان بررسی حادثه سقوط ایران 140 سناریوهای مختلفی از سوی گروههای کارشناسی مطرح شد که پس از بررسیهای لازم از قطعات به جا مانده از هواپیما تک تک آنها مورد ارزیابی قرار گرفتند. حتی سایر مستندات و شواهد عینی نیز در کنار بررسی اطلاعات موجود در دستور کار قرار داشتهاند.
بر اساس اظهارات شهبازی در طول این جریان تیمی متشکل از کارشناسان بررسی سانحه با سفر به کشور اوکراین و حضور در شرکت طراح هواپیما ضمن تبادل نظر با این شرکت از اشکالات و عملکرد نامناسب هواپیما و سیستم کنترل موتور سخن گفتند.
در طول این مدت بیش از 30 هزار نفر ساعت کار کارشناسی ثبت شده که نتایج بررسیهای فعلی که تا تاریخ 23 خرداد سال جاری را شامل میشود نهایی شده است.
بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان هواپیمایی در ابتدا یکی از سناریوها مبنی بر این که جریان مغشوش ناشی از هواپیمای جلویی باعث از دست رفتن موتور این هواپیما شده است، در بررسیهای دقیق کارشناسی رد شده و نظریات دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که پیشنویس گزارش نهایی با توجه به مقررات و الزامات بینالمللی تهیه شده که پس از دریافت نتایج آزمایشهای تکمیلی، محفظه احتراق از روسیه و پاسخ سوالات تیم بررسی از طراح این گزارش تکمیل و به کشورهای مربوطه ارسال میشود.
بر اساس این گزارش کشورهای مذکور حداکثر ظرف مدت 60 روز فرصت دارند که نظرات خود را به صورت مکتوب به تیم بررسی سانحه ارائه کنند وگزارش نهایی پس از دریافت این نقطه نظرات احتمالی تکمیل و برای سازمان ایکائو ارسال شود.
طبق اعلام سازمان هواپیمایی احتمالا گزارش نهایی سقوط تا یک ماه ونیم آینده تهیه و به کشورهای روسیه و اوکراین فرستاده خواهد شد.
منبع: ایسنا
و طبق معمول قول میدن که دیگه از این هواپیماهای دست دهم استفاده نکنن و ... ولی باز هم هیچی و بازی با جون مردم.
و طبق معمول قول میدن که دیگه از این هواپیماهای دست دهم استفاده نکنن و ... ولی باز هم هیچی و بازی با جون مردم.
این هواپیما نو بود.
این هواپیما مهمترین محصول شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) است که در شاهین شهر اصفهان مونتاژ میشود.
جان انسان ها خیلی مهمتر از این حرف ها و نظرات و آزمون خطاها باید باشه! امیدوارم دیگه شاهد همچین حوادثی نباشیم.
باز خوبه که بعد از یک سال بالاخره اعلام شد
جای شکرش باقیه!
ولی خیلی حیف بود .... کلی از همشهری هام تو این حادثه فوت کردند
باز خوبه که بعد از یک سال بالاخره اعلام شد
جای شکرش باقیه!
بله واقعا - اگه واقعا اعلام نمیشد چی؟؟؟
مگه نمیدونستید اینجا ایران است؟
من با این موافقم که در ایران مشکلات زیادی وجود داره ولی کاش شما کمی بهتر در مورد وطن عزیز و پر افتخارمون صحبت کنید...
و طبق معمول قول میدن که دیگه از این هواپیماهای دست دهم استفاده نکنن و ... ولی باز هم هیچی و بازی با جون مردم.
این هواپیما نو بود.
این هواپیما مهمترین محصول شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) است که در شاهین شهر اصفهان مونتاژ میشود.
این که خیلی بد تره.... اگه این هواپیما نو بوده هواپیمای قدیمی مون چی جوریه!در ضمن مهم جون مردم که داره از بین میره متاسفانه.