راسخون

#!تاپیک جامع آموزش پایتون!#

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
سلام 
 
قسمت نوزدهم آموزش زبان برنامه نویسی پایتون.
 
همانطور که در درس قبل گفته بودیم امروز با برنامه نویسی شی گرا و کلاس ها در خدمت شما هستیم.
 
برنامه نویسی شی گرا :
 
 
‫مقدمه‬ 
‫برای برنامه نویسی شی گرا در هر زبانی ابتدا باید مفهوم اصلی شی گرایی را درک کرد. شی گرایی‬ 
‫ابزار و یا خصوصیت خاص یک زبان برنامه نویسی نیست؛ حتی در زبانی مثل ‪ c‬هم که از امکانات شی
‫گرایی برخوردار نیست، باز هم امکان برنامه نویسی شی گرا وجود دارد. نمونه ای بارز از یک همچین‬ 
‫برنامه هایی کتابخانه ی معروف ‪ gtk‬است که به صورت شی گرا در ‪ c‬پیاده سازی شده است. در‬ 
‫حقیقت شی گرایی نوعی طرز تفکر خاص در پیاده سازی برنامه هاست. به این صورت که برنامه‬ 
‫نویس با قسمت های مختلف برنامه اش دقیقا همانند اشیای عادی در دنیای حقیقی رفتار میکند، و‬ 
‫سعی میکند با کنار هم قرار دادن آن ها برنامه ی خود را به سرانجام برساند.‬ 
 
‫مثالی از دنیای واقعی‬ :
 
‫مثال 1:
نجاری را در نظر بگیرید که برای ساخت یک میز باید از اشیای مختلفی مثل میخ، چکش، اره‬ 
‫و... استفاده کند. هر کدام از این ابزارها اشیای جدا گانه ای هستند که بدون دخالت در کار یکدیگر به‬ 
‫ساخت میز مورد نظر نجار کمک میکنند. چکش میخ را میکوبد بدون این که از ماهیت میخ با خبر‬ 
‫باشد... اره چوب را تکه تکه میکند بدون این که در کار چکش دخالت کند.... در نهایت حاصل کار میزی‬ 
‫خواهد بود که نجار با استفاده از این ابزارها پدید آورده است. در حقیقت نجار برای ساخت میز خود از‬ 
‫اشیای مختلفی که هر کدام ماهیت و خصوصیات خاص خودشان را دارند کمک گرفت.‬ 
‫مثال 2: 
فرض نمایید که ما قصد داریم قطعه ای را به طور انبوه تولید نماییم یک روش آنست که ما‬ ‫این قطعات
را یک به یک تراش دهیم ولی این کار ممکن است ماهها و شاید سالها طول بکشد و اگر‬ ‫نتیجه کار را
هم بررسی نماییم ملحظه می کنیم که قطعات همگی یک شکل و یک دست نیستند‬ ‫همچینین هزینه
تمام شده آن هم بسیار بال خواهد بود اما روش بهتری نیز وجود دارد و آن این است که‬ ‫ما یک قالب برای
آن قطعه بسازیم و بعد با استفاده از آن قالب قطعات مورد نیاز خود را تولید نماییم.‬ 
‫پس اگر ما فقط در ساختن قالب دقت لزم را به خرج دهیم در پایان کار مشاهده می کنیم که قطعات‬ 
‫تولید شده همگی یک شکل و یک دست از آب درآمده اند. در برنامه نویسی شی گرا هم در واقع از‬ 
‫این روش استفاده می شود ما یک قالب )کلس( می سازیم و آن را امتحان می نماییم تا از درستی‬ 
‫طرز کار آن مطمئن شویم و بعد از آن بارها استفاده می نماییم.‬ 
 
‫مزایای شی گرایی‬ :
 
‫شی گرایی در دنیای برنامه نویسی هم به همین صورت است. برنامه نویس در طول کار خود اشیای‬ 
‫مورد نیاز خود را ایجاد میکند و یا از اشیای آماده ای که توسط برنامه نویسان دیگر ایجاد شده است‬ 
‫استفاده میکند — تا با در کنار هم قرار دادن آن ها برنامه ای را به وجود آورد که از اشیای مختلفی‬ 
‫تشکیل شده است. این روش مزیت های زیادی دارد که در زیر چند نمونه از اصلی ترین آن ها را با هم‬ 
‫مرور میکنیم:
 
•بهینه شدن ساختار برنامه :
شی گرایی باعث تولید برنامه های ساخت یافته تری می شود که‬ 
‫امکان تغییر و توسعه در برنامه را ساده تر میکند. مثال: اگر بخواهید قسمت خاصی از برنامه‬ 
‫را تغییر دهید، دیگر لزم نیست تمام کدهای برنامه را ویرایش کنید چون می دانید که تغییرات‬ 
‫شما فقط در همان قسمت مد نظرتان اعمال میشود و خللی در کار قسمت های دیگر به وجود‬ 
‫نمی آید.‬ 
 
‫•استفاده مجدد از کدها :
وقتی شما یک شی جدید را خلق میکنید میتوانید تا مدت ها از آن‬ 
‫استفاده کنید و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. این مزیت هنگام ساخت کتابخانه های‬ 
‫شی گرا بسیار کارآمد است. مثال: یک دوچرخه می تواند تا مدت زمان زیادی به شما سواری‬ 
‫دهد. تازه میتوانید برای سواری آن را به دوستانتان هم قرض بدهید.‬ 
 
‫•کپسوله سازی :
در برنامه نویسی هر چه اشیای تشکیل دهنده ی یک برنامه از طرز کار یکدیگر‬ 
‫بی خبرتر باشند، برنامه شما ساختار بهتری پیدا خواهد کرد زیرا در این شرایط اشیا در کار‬ 
‫یکدیگر دخالت نمی کنند؛ با استفاده از شی گرایی قسمت های مختلف برنامه ی شما از نحوه‬ 
‫ی کار همدیگر بی خبرند و این مساله در حالی اتفاق می افتد که شما به عنوان برنامه نویس از‬ 
‫طرز کار آن ها اطلاع دارید. مثال: یک نجار می داند که فرو رفتن میخ در چوب، به خاطر نوک‬ 
‫یک کوبیدن خالص! یعنی بهتر است که چکش حتی از شی ای که به آن نیرو وارد می کند هم‬ 
‫بی خبر بماند. به زبان دیگر چکش فقط باید ضربه بزند، این که شی ضرب دیده میخ باشد یا‬ 
‫دیوار، دیگر در حیطه ی معلومات چکش نمی گنجد!‬ 
 
‫•وراثت 
: این قابلیت دقیقا متناسب با نامش عمل میکند. یعنی اگر یک شی "الف" از شی "ب"‬ 
‫ارث ببرد، یک سری از خصوصیات شی "ب" به شی "الف" وارد می شود. در برنامه نویسی به‬ 
‫شی "الف" فرزند، و به شی "ب" والد گفته می شود.‬ 
 
‫مثال‬ 
‫فرزندی که به دنیا می آید اصول یک سری از خصوصیات ظاهری و یا رفتاری پدر خودش را به ارث‬ 
‫خواهد برد حال که با تعدادی از مزایای اصلی شی گرایی آشنا شدید، مطمئنا اشتیاق برنامه نویسان به‬ 
‫برنامه های شی گرا را درک خواهید کرد.‬ 
 
‫نتیجه گیری‬ :
 
‫پایتون یکی از آن زبان هایی است که بر خلف ‪ ، c‬امکانات شی گرایی را در بطن وجودش پیاده سازی‬ 
‫کرده است. برنامه نویسان میتوانند با استفاده از پایتون به صورت قدرتمندی اقدام به تولید برنامه‬ 
‫های شی گرا نمایند. اما به خاطر داشته باشید وجود تفکر شی گرایی به هنگام برنامه نویسی مهم تر‬ 
‫ار وجود امکانات شی گرایی در آن زبان خاص است. حال که با مفهوم شی گرایی در دنیای حقیقی‬ 
‫آشنا شدید می توانید با دنبال کردن این سری مقالت، تمام این مفاهیم را با استفاده از پایتون در‬ 
‫دنیای برنامه نویسی هم پیاده سازی کنید. در این مقالت سعی شده است تا جدید ترین روش های‬ 
‫شی گرایی در پایتون به شما آموزش داده شود. به همین خاطر ما از کلس های سبک جدید پایتون‬ 
‫برای آموزش استفاده کرده ایم که به مراتب قابلیت های بالتری نسبت به کلس های کلسیک پایتون‬ 
‫دارند.‬ 
‬ 
منبع :
ویکی فارسی پایتون و حمید روحی

 

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
سلام
 
دوستان قسمت بیستم و کلاس ها
 
خب همانطور که گفتیم ما در برنامه نویسی شی گرا با اشیا سروکار داریم.برای وارد
 
کردن اشیا در برنامه های خود ما از کلاس ها استفاده میکنیم.دوستان این قسمت 
 
خیلی ساده هست فقط باید یکم بیشتر دقت کنید تا خوب متوجه شوید.
 
خب برای ایجاد کلاس از کلمه کلیدی class و بعد از آن یک نام برای کلاس انخاب میکنیم و از یک جفت 
 
پرانتز استفاده میکنیم که در داخل آن نام شی واحد و اصلی کلاس را مینویسیم و در ادامه : میگذاریم
 
به مثال زیر دقت کنید:
 
کد PHP:
#!/usr/bin/python 
#class 
 
class class1(object): 
    ….  
 
 
در مثال زیر یک نمونه با شکل کلی یک کلاس آشنا میشویم:
 
کد PHP:
#!/usr/bin/python 
#class 
 
class class1(object): 
    def __init__(self): 
        ….. 
    def  ashiyane(self): 
        …. 
    …. 
 
m = class1() 
m  
 
 
مثال بالا هیچ کاربردی ندارد فقط برای آشنایی بیشتر زده شد.
 
توابعی که در این مثال بکار رفته اند به عنوان متد های این کلاس هستند.ودر طول برنامه با فراخوانی کلاس و متد از آنها استفاده میشود.
 
یک مثال :
 
کد PHP:
#!/usr/bin/python 
#class 
 
class hamid (): 
    def __init__(self): 
        print "Ashiyane Digital Security Team" 
        self.a() 
    def a (self): 
        print '2 * 2 = 4' 
d = hamid() 
d  
 
 
دوستا این نمونه ای از یک کلاس هست که سعی کردم خیلی ساده و کامل بگم.در مثال بالا از کلمات رزرو شده ای استفاده کردیم مثل self و 
 
__init__ که در ادامه توضیح خواهم داد.
 
یا علی
siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
با سلا م. جلسه ی سوم اموزش مقدماتی پایتون رو با موضوع متغیر ها شروع می کنیم .
در این جلسه قصد معرفی انواع متغیر ها رو داریم . متغیر ها 4 نوع است . (تا اونجا که من خبر دارم)
که عبارت اند از : عدد صحیح (int) , رشته (string) , عدد اعشاری (float) , بولین (True Or False) .
خوب حالا به معرفی هر یک می پردازیم :
1 . عدد صحیح (int) :
این نوع از متغیر ها فقط اعداد صحیح رو می پذیرد . منظور از اینکه فقط عدد صحیح می پذیرد این است که فقط ما می توانیم اعدادی چون {... 3 . 2 . 1} رو بهش اختصاص بدیم . یعنی اعدادی که اعشاری نیستند . طرز نوشتن این متغیر اینگونه است :
کد:
int = 4
2 . رشته (string) :
این یکی دیگر از انوع متغیر ها می باشد که ما می توانیم همه نوع داده را به این بدهیم به شرطی که بین دو علامت "" (کوتیشن) قرار گیرد . اگر ما عدد را در بین این دو قرار دهیم ان عدد را رشته در نظر می گیرد و اگر ما حروف را بین این دو قرار دهیم با هم همین شکل است . می توانیم به جای "" (جفت کوتیشن) از علامت '' (کوتیشن) استفاده کنیم . فرقی ندارم ولی اگر ما از '' استفاده کنیم در بعضی مواقع مشکل ایجاد می کند . عکس :
PythonError.png
همینطور که در عکس معلوم است ما اگر بخواهیم کلمه ای را مخفف در انگلیسی به کار ببریم باید از ' استفاده کنیم و اگر بخواهیم این را با '' بنویسیم , جایی که از کلمه ی مخفف استفاده کرده ایم رشته ی ما بسته می شود و مشکل ایجاد می کند .
طرز نوشتن این متغیر اینگونه است :
کد:
str = "Mr Sh3ikh"
3 . عدد اعشاری (float)
این نوع متغیر اعداد اعشاری رو می پذیرد . منظور از اعداد اعشاری اعدادی مانند : 0.1 , 0.2 , 0.3 , ... است . خوب این متغیر دیگه توضیح خواصی نداره .
طرز نوشتن این متغیر اینگونه است :
کد:
float = 0.5
4 . بولین (True Or False)
نوع دیگه از متغیر ها بولین ها می باشند . این نوع کاربرد ها متعددی دارند از جمله در دستورات شرطی که شما متوجه نمی شوید تا انجایی که بتوانید کد را بخوانید . بعدا براتون توضیح می دم زیرا که هنوز دستورات شرطی را نگفه ام . 
 
نکته : پایتون در متغیر هایی که جز کلمات اصلی زبان هستند به حروف کوچک و حروف بزرگ حساس است مثلا حتما شما باید رشته را اینگونه بنویسید str , اگر اینگونه نوشته شود : Str اشتباه می باشد و متغیر هایی که شما خودتان ان را نام گذاری می کنید هم به همین شکل است و مثلا دو متغیر Ali و ali با هم متفاوت است .
 
خوب جلسه ی سوم هم تموم شد . یا علی تا جلسه ی بعدی .
 
siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
با سلام . این جلسه یعنی جلسه ی چهارم رو به فیلترینگ متغیر ها اختصاص داده ایم .
منظور ما از فیلترینگ متغیر ها این است که متغیر های شما باید به شکلی که قانون گذاشته شده است نوشته شودم . 
قانون شماره ی یک اول متغیر نباید اعداد باشد)
متغیر های شما نباید با اعداد شروع شد . و اینکه شما متغیری بسازید که با اعداد شروع شود اشتباه است . یعنی : 
کد:
1ali = "Mr Sheikh"
این کد اشتباه است و مفسر شما خطا می دهد . متن اروری که مفسر شما می دهد : SyntaxError: invalid syntax همینطور که می بینید ارور Syntax است .
 
قانون شماره ی دو : (بهتر است از حروف کوچک در نامیدن متغیر ها استفاده شود)
منظور ما کاملا مشخص است . پس با توجه به جمله ی بالا بهتر است متغیر های ما از حروف کوچک انگلیسی باشند تا حروف بزرگ . این بدین معنا نیست که حروف بزرگ اشتباه می باشد اما منظور ما این است که ممکن است شما اشتباه کنید و اگر هم استفاده کردید بهتر است ان را به یاد داشته باشید .
 
قانو شماره ی سه : (مجاز به استفاده از Underline (_))
خوب این یعنی اینکه شما می توانید از _ در نامیدن متغیر هاتون استفاده کنید . حال چند مثال می زنیم تا بهتر متوجه شوید :
کد:
#این کد ها صحیح می باشد
_ali = 5
my_firstname = Ali
قانون شماره ی چهار : (از کاراکتر های غیر مجاز استفاده نکنید)
خوب کاراکتر های غیر مجز یعنی چه ؟ کاراکتر هایی که مجاز نیستند مانند : $ , % , ^ , * و ... . شما اجازه ی استفاده از این کاراکتر ها در متغیر هاتون رو ندارین و استفاده از اینها باعث غلط شدن کد شما می شود :
کد:
# این کد ها اشتباه هستند .
$a = 5
a$ = 5
قانون شماره ی پنج : (از کلمات رزرو شده استفاده نکنید (کلمات کلیدی))
من الان نمی خوام وارد موضوع دیگه برای همین فقط می گم که کلمات کلیدی کلماتی اند که فقط در یک جهت خاص و برای انجام یک کار خاص قبلا در زبان برنامه نویسی مورد نظر رزرو شده و نمی توان از ان برای کار های دیگری استفاده کرد (انشاء الله در جلسه ی بعد درمورد کلمات کلیدی و تعداد انها به طور مفصل صجبت می کنیم)
 
پایان جلسه ی چهارم . یا علی
 

 

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
سلام . این جلسه ی مخوایم درمورد عملگرها صحبت کنیم .
همین اول جلسه می گم که عملگر ها 5 تا هستند و می خوام یکی یکی ان ها را توضیح بدم . (شاید عملگر های دیگه ای هم باشه ولی اصلی ها اینا هستند) 
1 . جمع : (+)
خودتان بهتر از من می دونید که کار این چیه . این علامت دو عدد را با هم جمع می کنه و جواب رو می ده . ما می تونیم از این عملگر برای رشته ها هم استفاده کنیم و این عملگر انها را به هم متصل می کند .
کد:
5 + 4
# جواب این عبارت 9 می باشد . همونطور که می دونید .
"Mr" + "Sh3ikh"
#جواب این عبارت MrSh3ikh می باشد .
2 . منها : (-)
این علامت همینطور که از اسمش پیداست برای تفریق دو عدد استفاده می شود . ما اجازه ی استفاده از این علامت برای رشته ها رو نداریم و اگر این کار را بگنید اروری به نام Type Error می ده . 
کد:
5 - 2
#جواب این عبارت 3 می باشد .
3 . تقسیم : (/)
این عملگر هم که از اسمش معلوم است کارش تقسیم دو عدد می باشد . ما بر خلاف جمع نمی توانیم از این عبارت برای تقسیم دو رشته استفاده کنیم و ارور حاصل می شود : Type Error
کد:
10 / 2
#جواب این هم 5 می باشد .
4 . ضرب : (*)
ضرب اعداد در پایتون به وسیله ی این علامت (*) انجام می شه . خیلی راحت اعداد رو در هم ضرب می کنه . اعداد خیلی بزرگ هم میشه استفاده کرد . ولی نمیشه از این برای ضرب دو رشته استفاده کرد یعنی اصلا دو رشته در هم ضرب نمی شن .
کد:
5 * 2
#جواب 10 می باشد . اگه نمی دونی ضرب کن .
5 . توان رسانی : (**)
خوب یکی دیگر از عملگر ها در پایتون توان رسانی می باشد . ما می توانیم هر عددی را به توان هر عدد دیگری برسانیم و جواب را دریافت کنیم . مثلا عدد 5 به توان 2 می شه 25 . ما می توانیم از این علامت (**) برای توان رسانی استفاده کنیم . 
کد:
5 ** 2
# جواب می شه 25 .
نکته : فقط از عملگر جمع می توانیم برای رشته ها استفاده کنیم که ان دو رشته را به هم متصل می کند .
نکته : (خارج از بحث عملگر ها) زبان پایتون هم برای اینکه کار ما راحت تر بشه علامتی برای نوشتن توضیحات داره که # می باشد . اینگونه نوشته می شود :
کد:
# توضیحات شما
نکته : شما نمی نمی توانید از عملگر ضرب (*) در بین دو رشته استفاده کنید . ولی می توانید یک رشته را در یک عدد ضرب کنید و به مقدار عدد رشته تکرار می شود . 
کد:
3 * "x"
#جواب برار است با :
"xxx"
siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
[B]با سلام . جلسه ی هفتم را با موضوع تبدیل مقدار ها شروع میکنیم .
فک کنم برای بعضی شما ها این مشکل پیش اومده باشه که یخوایم یک داده رو به یک نوع دیگه تبدیل کنید . اگه بخوام واضح بگم اینه : مثلا شما یک عدد صحیح (int) دارید ولی می خواین این عدد رو به یک رشته تبدیل کنید خوب این جلسه می خوایم درمورد همین مسائل حرف بزنیم و داده ها رو به هم دیگه تبدیل کنیم . 
1 . تبدیل به رشته (str)
برای این کار کافی است از تابع str(Value) استفاده کنید . منظور ما اینه که می تونید این تابع رو بنویسید و بعد تعد تبدیل بشه . ولی یه راه دیگه هم هست که اینو تبدیل کنید : باید مقدار رو بین دو علامت "" قرار بدید . یعنی مثلا example = "32" خوب این الان تبدیل شد و 32 به یک رشته تبدیل شد . 
استفاده از تابع :
کد:
str(50)
#جواب :
'50'
2 . تبدیل به عدد صحیح (int)
شما وقتی بخوای یک مقدار رو به عدد صحیح تبدیل کنید می بایست از int ("Value( استفاده کنید . شما با این کار می تونید مقدار رو تبدیل کنید . اگر بخواید رشته رو تبدیل کنید باید حتما عددی بین "" باشد . و مقدار های بولین هم اینگونه هست True مساوی است با 1 و False مساوی است با 0 . 
کد:
int ("5")
# جواب :
5
#------------
int (True)
#جواب :
1
#------------
int (False)
#جواب :
0
3 . تبدیل به عدد اعشاری : (float)
برای این کار شما می بایست از float (Value) استفاده کنید . مثلا شما یک متغیر با مقدار 59 دارید و با استفاده از این می توانید مقدار اعشاری رو بدست بیارید :
کد:
float (59)
#جواب :
59.0
3 . تبدیل به بولین : (True Or False)
خوب این هم اخریش که برای این کار می تونید از bool (Value) استفاده کنید . مقدار خیلی مهم هست . در اعداد اگر 0 رو وارد کنیم برای تبدیل مقدار False رو به ما می ده و اگر اعداد دیگه رو وارد کنیم هر عددی هم که باشد مقدار True است . 
کد:
bool (0.1)
#جواب : در نظر داشته باشید این عدد یک دهم از صفر بزرگ تر است
True
siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
سلام دوستان
در این تاپیک می خوایم آموزش تصویری پایتون رو شروع کنیم
سعی می کنم هر روز-یا هر دو روزی یک قسمت رو ارائه بدم خدمتتون
قوانین تاپیک:
1- اسپم ممنوعه
2- اگر کسی آموزش مفیدی داشت می تونه به وسیله پ.خ باهام هماهنگ کنه که آموزش رو قرار بده
3- دیگه قانون خاصی نداریم!
نکته:دوستان می تونن نظرات،پیشنهاد ها ، انتقادات و ... رو برام پ.خ کنن!
 
خب دوستان الان می خوام یه توضیح مختصری بدم که شما چی نیاز دارین:
 
توی آموزش از اونجایی که بعضی از دوستان حجم دانلود زیادی ندارن تا حد امکان سعی می کنیم از همون IDLE
استفاده کنیم که ما توی این آموزش ، پایتون 3.3 رو آموزش می دیم که دوستان می تونن از آدرس:
https://www.python.org
دانلود بفرمایند!
نکته: من از نسخه ی 3.3.3 استفاده می کنم
خب دوستان این مقدمه ی آموزش بود
قسمت های بعدی رو هم به امید خدا قرار می دم
تا اون موقع خداحافظ
-----------------
موفق باشید
تشکر فراموش نشه!!!!!
siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 

خب دوستان این هم بخش اول آموزش تصویری پایتون در هشت پارت: (مردم تا آپلود شد!!!!!)
ببخشید دوستان در اصل سه تا پارت بود ولی توی آپلود مشکل داشتم مجبور شدم...شرمنده
به نظرم یه 50 باری ارور گرفتم!جدی می گم!!
این جلسه یادم رفت پسورد بذارم!انشاالله جلسات بعدی خدا کریمه!
دوستان بسیار آپلود اعصاب خورد کنی بود!اصلا نتونستم توی آپلود سنتر آشیانه آپلود کنم. یه جای دیگه آپلود کردم.شرمنده
به خدا سعی کردم ولی نشد!اگر کسی تونست این کارو بکنه و بهم لینک بده ممنون می شم
برای دانلودش نیاز به عضویت در سایتش ندارید.حجم هم که کمه ولی بازم قابلیت resume رو دارید.نگران نباشید!
مدت آموزش:14 دقیقه و 33 ثانیه!

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.c...849e6ddce8dd54
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.c...a72feab3ef4d65
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.c...5c0d7ef54d0226
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.c...db6e678544daa2
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.c...fc7affb7947c62
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.c...552226bad6bb4e
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.c...b8f98239c510a2
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.c...17b729462e7049
-----------


موفق باشید!!!
تشکر فراموش نشه!!!!
siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 

خب دوستان بخش دوم هم از آموزش تصویری پایتون در چهار قسمت آماده شد!
یادم می افته به دیشب گریم می گیره! از ارور ها بگذریم. یه بار می خواستم ویدئو رو به قسمت های 1 مگابایتی تقسیم کنم(ویدئو توی دسکتاپ بود و مسیر ذخیره شدن فایل رار هم همینطور.
حدس می زنین چی شد؟؟ به جای 1 مگابایت اشتباهی زدم روی یک کیلوبایت!!
بعدش رو دیگه خودتون باید بفهمید!!!!
به چه بدبختی درستش کردم!!!
خوب بریم سر اصل مطلب!!


این روزهای اول می بینین آموزش تند تند میاد ذوق زده نشین!!!سرعت بیرون اومدن به زودی کم می شه!!!

نکته:دوستان مدت زمان آموزش 31 دقیقه و 46 ثانیه هست!! ولی آخر آموزش یه ایرادی پیش اومد ، آموزش که تموم شد بررسی کردم مشکل رو فهمیدم و توی یه ویدئو 50 ثانیه ای ارور رو توضیح دادم

پس دوستان آموزش اصلی فایل python2 هست و اون رفع ارور فایل python2_wrong هستش

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 

دوستان یه نکته ای رو می خواستم بگم و امیدوارم که توجه کنید
اگه واقعا می خواین برنامه نویسی به این زبون رو حرفه ای یاد بگیرید منتظر من نباشید و خودتون از طریق pdf،
منابع انگلیسی ، python documentation و ... به یاد گیری این زبون بپردازید


تنها راه حرفه ای شدن اینکار و تمرین کردن مستمر هستش

در ضمن ، اگه شما یک زبون برنامه نویسی رو مفهومی یاد بگیرید می تونید بقیه ی زبان های برنامه نویسی رو خیلی راحت یاد بگیرید

خب دوستان بذارید یه چندتا منبع بهتون بدم:
codecademy.com (خیلی آموزش های خوبی داره!)
(learning python 5th edition.pdf(oreilly
کتاب از این پس پایتون
کتاب gray hat python که توی همین انجمن موجوده( کتاب در باره ی هک و امنیت هستش)
A Byte of Python, v1.92 (for Python 3.0) (2009).pdf ( نسخه ی ترجمه شده ی کتاب هم موجوده)
و یه عالمه کتاب که می تونین مجموعه کتاب های پایتون رو از سایت های مختلف فارسی دانلود کنید
نکته: یه سری آموزش تصویری پایتون هم از سایت های فارسی زبان هست که اگه بگردین پیدا می شه ولی من اینجا لینک نمی دم چون تبلیغ می شه
دوستان هم پ.خ ندن ، من بهشون لینک نمی دم
فقط از این بابت گفتم که اگه خودتون بگردین پیدا می کنین




نکته ی بعدی اینه که خیلی تشکر کمه...
به مشکل بر می خوریم ها!


من می خواستم بعد از اتمام آموزش ، نحوه ی کار با کتاب خانه های گرافیکی پایتون رو هم آموزش بدم ولی اینجوری ...

siryahya کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 158652
|
تاریخ عضویت : اسفند 1389 

دوستان یه نکته ای رو که من قراموش کردم بهتون بگم اینه که توی پایتون همه ی اعداد به غیر از 0 True شناخته می شن و 0 هم که معلومه False شناخته می شه


دوستان این پست در واقعه جلسه نیست و کار با اعمال ریاضی در پایتون رو نشونتون می ده:مدت زمان 9 دقیقه و 4 ثانیه
فایل پیوست شد.



نکته ی مهم:دوستانی که با اعمال ریاضی ، حالا در هر زبونی کار کردن اصلا این جلسه رو گوش ندن!


منبع جدید برای یادگیری پایتون:دوستان یه سایتی هست که یاد رفته بود آدرسش رو براتون بذارم
usingpython.com
خیلی خوب یاد داده
(حتی برنامه نویسی گرافیکی)