..:::تایپک جامع توابع ویژوال بیسیک:::..
اين تابع تا زماني که يکي از شرايط زير اتفاق بيفتد وقفه ايجاد مي کند
1 - کنترل مورد نظر تغيير وضيعت بدهد
2 - زمان مورد نظر سپري شود
اگر تابع کار خود را با موفقيت به پايان برساند مقدار بازگشتي يک عدد غير صفر و اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر خواهد بود
hHandle : هندل کنترل مورد نظر
dwMilliseconds : زمان مورد نظر
از اين تابع براي دادن افکت هاي انيميشن به يم پنجره استفاده مي شود
hwnd : هندل پنجره مورد نظر
dwTime : مدت زماني که بايد عمل مورد نظر طول بکشد
dwFlags : چگونگي افکت گذاري روي پنجره را اين متغير مشخض مي کند. در اين باره ثابت هاي زير به شما کمک خواهد کرد
AW_HOR_POSITIVE : پنجره از چپ به راست باز مي شود
AW_HOR_POSITIVE : پنجره از راست به چپ باز مي شود
AW_VER_POSITIVE : پنجره از بالا به پايين باز مي شود
AW_VER_NEGATIVE : پنجره از پايين به بالا باز مي شود
AW_SLIDE : افکت اسلايد
AW_CENTER : از وسط باز مي شود
AW_ACTIVATE : پنجره را فعال مي کند (اين ثابت را با AW_HIDE به کار نبريد)
AW_HIDE : پنجره را مخفي مي کند (اين ثابت را با AW_ACTIVATE به کار نبريد)
AW_FADE : محو يا پيدايش تدريجي
Const AW_HOR_NEGATIVE = &H2
Const AW_VER_POSITIVE = &H4
Const AW_VER_NEGATIVE = &H8
Const AW_CENTER = &H10
Const AW_HIDE = &H10000
Const AW_ACTIVATE = &H20000
Const AW_SLIDE = &H40000
Const AW_FADE = &H80000
Private Declare Function AnimateWindow Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal dwTime As Long, ByVal dwFlags As Long) As Boolean
اين تابع از يک پنجره عکس مي گيرد و آن را در يک کنترل گرافيکي چاپ مي کند.
گر تابع کار خود را با موفقيت به پايان برساند مقدار بازگشتي يک عدد غير صفر و اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر خواهد بود
hdc : هندل بافت گرافيکي کنترلي مقصد
x : نقطه شروع ترسيم عکس جديد در راستاي افق
y : نقطه شروع ترسيم عکس جديد در راستاي عمود
nWidth : عرض تصوير جديد
nHeight : ارتفاع تصوير جديد
hSrcDC : هندل بافت گرافيکي کنترلي که بايد از آن عکس گرفته شود
xSrc : فاصلهء تصوير از سمت چپ کنترل
ySrc : فاصلهء تصوير از بالاي کنترل
dwRop : نحوه ترسيم تصوير . ثابت هاي زير
SRC_PAINT : تصوير کنترل مبدا و مقصد را با هم Or کرده و در کنترل مقصد قرار مي دهد
SRC_ERASE : تصوير پنجره مقصد را Not کرده و با پنجره مبدا Or مي کند و نتيجه را در کنترل مقصد مي نويسد
SRC_INVERT : تصوير کنترل مبدا و مقصد را با هم Xor کرده و در کنترل مقصد قرار مي دهد
SRC_AND : تصوير کنترل مبدا و مقصد را با هم And کرده و در کنترل مقصد قرار مي دهد
SRC_COPY : تصوير کنترل مبدا رو بدون دستکاري در کنترل مقصد قرار مي دهد
Private Const SRC_ERASE = &H440328
Private Const SRC_INVERT = &H660046
Private Const SRC_AND = &H8800C6
Private Const SRC_COPY = &HCC0020
Private Declare Function BitBlt Lib "gdi32.dll"
اين تابع يک محدوده بيضي مي سازد ( براي اين کار تابع محدوده يک مستطيل را از شما مي گيرد و بزرگ ترين بيضي ممکن را در درون اين مستطيل مي سازد )
اگر تابع کار خود را با موفقيت انجام دهد مقدار بر گشتي يک اشاره گر از محدوده ساخته شده و در غير اينصورت مقدار بر گشتي صفر خواهد بود
X1 : مختصات X گوشه بالا سمت چپ
Y1 : مختصات y گوشه بالا سمت چپ
X2 : مختصات X گوشه پايين سمت راست
Y2 : مختصات y گوشه پايين سمت راست
کد PHP:
Private Declare Function CreateEllipticRgn Lib "gdi32.dll" (ByVal X1 As Long, ByVal Y1 As Long, ByVal X2 As Long, ByVal Y2 As Long) As Long