راسخون

مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

shirdel2 کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 5535
|
تاریخ عضویت : مهر 1393 

بنام خدا

آینده تبلیغات و چگونگی برخورد با آنها:

دنياي آينده دنياي رقابت، سبقت و سرعت است كه مخاطب باوري را محور فعاليت و جايگاه‌يابي تبليغات را مهمترين دغدغه برنامه‌ريزان اين صنعت قرار مي‌دهد.
تبليغات بايد گوشه‌اي از ذهن مخاطب را اشغال كند، مردم آگهي‌هاي مزاحم را نخوانده دور مي‌ريزند آنها تبليغاتي كه حياط خانه‌هايشان را مملو از كاغذ‌هاي بي‌مصرف مي‌كنند، دوست ندارند. تسخير ذهن مخاطب بي‌توجه به شناخت بازار و دانستن اينكه مشتريان چه كساني هستند و تقسيم‌بندي آنان به وجود نخواهد آمد، زيرا مخاطبان گروههاي نامتجانسي هستند كه هميشه مشابه نيستند. فرد فعال در عرصه تبليغات با بهره‌گيري از علوم مختلف از جمله روان‌شناسي، جامعه‌شناسي و نيز شناخت فرهنگ و آداب و رسوم مخاطبان مي‌تواند بهترين و كارآمدترين شيوه‌ها را به كار گيرد.
در نهايت بايد گفت كه تبليغات بر روي زندگي و نگرش افراد تأثير بسيار زيادي دارد پس نبايد باورها، اعتقادها، ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و ... را به انحطاط كشيد بلكه بايد به آنها ارتقاء بخشيد و اين بخشي از وظايف متخصصين تبليغات است. با آگاهي صحيح از كاركرد تبليغات مي‌توان حتي به دور از توسل به هرگونه حيله و نيرنگ مخاطب را به سوي كالا و سازمان خود جلب كرد.
تبليغات همه جا هستند، هر جا كه باشي به سراغت مي‌آيند با شكلها و شيوه‌هاي مختلف و هيچ نهاد و بنيادي از آن بي نياز نيست.

ria1365 کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 7868
|
تاریخ عضویت : مرداد 1389 

د – تبلیغات از نظر منبع:


1- تبلیغات سفید :
آن نوع تبلیغ است که منبع آن مشخص است و اطلاعات آن هم کاملا درست است مثل خبر .« بهترین نوع تبلیغ است»
 

2- تبلیغات خاکستری :
آن نوع تبلیغات است که حتی الامکان اطلاعات آن درست است ولی منبع آن نامشخص است مثل برخی شبنامه ها .
 

3- تبلیغات سیاه :
آن نوع تبلیغی است که نه اطلاعات آن درست است ونه منبع آن مشخص است مثل شایعه .«بدترین نوع تبلیغ است»

ria1365 کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 7868
|
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
 
1- چرا گاهی اوقات تبلیغات باعث ایجاد اختلال در زندگی اجتماعی و خانوادگی و .... افراد می شود؟ در صورت لزوم مثالی ارائه دهید.
 
سلام
بنظر من الان و در عصر حاضر تبلیغات جز جدایی ناپذیری از زندگی مردم شده و برای انتخاب یک کالا خیلی از تبلیغات مخصوصا تبلیغات رسانه ای و اینترنتی استفاده میشه
در مورد اختلال در زندگی اجتماعی این کارکرد رسانه هست که باعث میشه در همه زمینه ها انسانها بجای اینکه بره در مغازه ها ی مختلف انواع کالاها رو ببینند و بعد انتخاب کنند میشنند در خانه و پای رسانه مثل تلویزیون و شبکه مجازی کالا رو انتخاب و بعد فقط میروند همونو میگیرند و این باعث میشه ارتباطاتی که قدیما بوده کمتر بشه و این کمتر شدن باعث کاهش ارتباطات بیرونی افراد و خانواده ها میشه و وقتی ارتباطات افراد باهم کم شد این خودش باعث مشکلات بعدی میشه
gharibeh کاربر طلایی2
|
تعداد پست ها : 758
|
تاریخ عضویت : مهر 1391 

1- لزوم  و چرایی(دلیل) تبلیغات:

در واقع تبلیغات موثرترین و شاید مهم ترین اصل در بحث بازاریابی و ایجاد بازار برای یک محصول و برند خاص می باشد.در صورتی که تبلیغات صحیح و راهکارههای مناسب برای تبلیغات عرضه شود تقاضا برای محصول مورد نظر بالاتر میره .یعنی تبلیغات موثر و مناسب و کار آمد=فروش و عرضه و استفاده بیشتر=سود بیشتر=اشتغال زایی

2- انواع تبلیغات:

تبلیغات بسیار متنوع هستن که مهم ترین آنها میشه به تبلیغات سمعی و بصری که خودش شامل وسایل ارتباط جمعی و رسانه و .... می باشد.

3- راه های مختلف تبلیغ:

تلوزیون-رادیو-روزنامه که اینو اعلام کنم که نوع و راه تبلیغات رو باید بر اساس معیارهای خاصی مشخص کرد که عبارتند از جنسیت،سن،فرهنگ و...

4- حد و مرز تبلیغ:

مرز و حد تبلیغات به نظر من باید به گونه ای انتخاب و مرزبندی شود که از ارکان فرهنگی ،اقتصادی و معنوی و دینی و اجتماعی مناسب با اون جامعه عدول نکند.

5- تبلیغات تلویزیونی، اینترنتی:

در حال حاضر و با پیشرفت روز افزون علم و اینترنت و رسانه و اینترنت نقش بسزایی در تبلیغات و کارایی محصولات دارند.در واقع الان کمتر خانه ای رو میشه پیدا کرد که به اینترنت دسترسی و استفاده نشود که این خود دلیلی محکم بر استفاده از تبلیغات اینترنتی می باشد.

6- تأثیر تبلیغات بر اقتصاد، خانواده ها، کودکان و ...

تبلیغات تاثیراتی مهم در اقتصاد دارد که مهم ترین آنها می توان به بازار فروش کالاها و محصولات اشاره کرد و اصلا خود تبلیغات یک تولید کننده و خرج کننده اقتصاد می باشد

و همچنین می تواند بر خانواده و فرهنگ و عوامل محبتی و زندگی درون خانوادگی تاثیرات منفی و مثبتی بگذارد به عنوان مثال تبلیغات نا مناسب می تواند بر فرهنگ چشم و هم چشمی کمک کند یا تبلیغات موثر می تواند بر میزان مهریه تاثیرات مثبت بگذارد.

rezahd کاربر برنزی
|
تعداد پست ها : 24
|
تاریخ عضویت : شهریور 1390 

تبلیغات هزینه نیست سرمایه است

یعنی تبلیغ اگر خوب باشد و به جا هرچند هم برای آن هزینه انجام دهی چون مورد توجه عموم قرار می گیرد لذا تبدیل به نوعی سرمایه می شود و باعث رشد شماست البته تبلیفات صادق و واقعی و نه کاذب 

mahderonaldo کاربر طلایی2
|
تعداد پست ها : 1610
|
تاریخ عضویت : تیر 1392 

روزانه تعداد بسيار زيادي آگهي تجاري از شبکه هاي مختلف تلويزيون پخش مي شود. هر کس که به قصد ديدن هر برنامه يي گيرنده خود را روشن کند، بي آنکه خود خواسته باشد در معرض پخش انبوه، مداوم و سريع آگهي هاي تجاري قرار مي گيرد که در ظاهر تنها مزيت ها يا برتري هاي کالاهايي خاص را به او اطلاع مي دهند. بحث در رابطه با آگهي هاي تجاري تلويزيون ايران بسيار گسترده و از جهات مختلف قابل بررسي است. تاثير اين آگهي ها بر مخاطب، چگونگي تاثير آنها، تاثير آگهي ها بر فرهنگ و انتقال ارزش هاي فرهنگي و مسائل بسيار ديگري از اين دست، مواردي است که مي شود در بحث آگهي هاي تلويزيوني بررسي کرد.

mohammadtorres کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 21972
|
تاریخ عضویت : فروردین 1392 


بسياري از صاحبان و ارائه دهندگان کالاها و خدمات، بخش قابل توجهي از سرمايه خود را صرف تبليغات و به ويژه آگهي هاي تلويزيوني مي کنند و انتظار دارند در ازاي مبلغي که صرف تبليغ محصول يا خدمت خود مي کنند، بر ميزان مشتريان آنها افزوده شود. اما در اين ميان عوامل متعددي بر چگونگي و ميزان تاثيرگذاري تبليغات تجاري نقش دارد.

از سوي ديگر مخاطبان را مي توان براساس عوامل گوناگون به دسته هاي مختلف تقسيم کرد که يکي از اين عوامل سن است. ميزان اثرگذاري پيام هاي ارتباطي از جمله آگهي هاي تجاري بر هر يک از گروه هاي سني متفاوت است. پاکدهي نسبت به شدت تاثير اين پيام ها روي کودکان ابراز نگراني مي کند و مي گويد؛ اين گروه سني از يک سو نسبت به مسائل کلان اجتماعي و شرايط اقتصادي خانواده خود اطلاعات کمتري دارند و از سوي ديگر از توانايي لازم براي پردازش آگهي و انطباق آن با واقعيت برخوردار نيستند در نتيجه مي توان گفت اين عوامل تاثيرپذيري کودکان را در برابر تبليغات افزايش مي دهد

kz1350 کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 6140
|
تاریخ عضویت : آذر 1392 

در صورتي که خانواده اي قدرت خريد کالاي تبليغ شده را نداشته باشد، کودکان و حتي بزرگسالان، تفاوت وضعيت خود با آنچه در آگهي ها نشان داده مي شود را درک مي کنند و اينجا است که شکاف هاي اجتماعي برملا مي شود و احساساتي چون سرخوردگي، ناکامي، نداشتن تعلق به محيط اجتماعي و انتقام گيري در افراد جامعه شکل مي گيرد. در اين ميان قوانين و مقررات حمايت از حقوق مصرف کنندگان کودک يا وجود ندارند يا به درستي اجرا نمي شوند و اين امر آسيب پذيري آنان را در برابر آگهي ها افزايش مي دهد.

nargesza کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 10707
|
تاریخ عضویت : آبان 1392 

× سوال ویژه ×

سری دوم

 

از شما خواسته شده درباره سایت راسخون تبلیغ کنید. چطور این کار رو انجام می دهید؟ (با توجه به نظراتی که قبلاً داده بودید؛ درمورد راه ها و اهداف تبلیغ)

maryamjoon کاربر طلایی2
|
تعداد پست ها : 1178
|
تاریخ عضویت : شهریور 1391 

مقدمه ای بر تبلیغات اینترنتی

 

دنیای سرشار از رقابت امروزی اهمیت و لزوم امر تبلیغات را بر همگان آشکار کرده است.همانطور که دنیای واقعی از خدمات و محصولات بیشماری بهره می برد فضای مجازی اینترنت نیز پیرو شرایط عصر حاضر در جهت الکترونیکی کردن هر چه بیشتر خدمات و محصولات گام بر می دارد.
افزایش چشمگیر فعالان عرصه مجازی و تنوع و تکثر کسب و کارهای الکترونیکی صنعت تبلیغات اینترنتی را ایجاد کرده است.این صنعت، همگام با پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی پیشرفت کرده و در گذر زمان شیوه های متعدد و متنوعی را برای شاغلان اینترنت ارائه داده است.

 
از بارزترین ویژگی های صنعت تبلیغات اینترنتی می توان به عدم محدودیت روش های تبلیغاتی و قرار نداشتن در قالب و چارچوبی خاص برشمرد.به عبارت دیگر با وجود شرکت های معتبر و روش های تست شده و عام پسند، همواره فعالان بیشماری در بخش تبلیغات اینترنتی به صورت غیررسمی و غیرحرفه ای فعالیت کرده و درآمد قابل توجهی نیز کسب می کنند ( در نوشتارهای بعدی به شیوه های حرفه ای و غیر حرفه ای تبلیغات اینترنتی به طور مفصل خواهیم پرداخت. ) همانطور که از تصویر زیر پیداست هزینه های تبلیغاتی در کشورهای دنیا در حال افزایش بوده که به موازات آن تبلیغات اینترنتی نیز به عنوان دومین رسانه برتر اینترنتی ( بعد از تلوزیون ) در زمینه تبلیغات شناخته می شود.

 

ایران نیز پا به پای سایر کشورها در حال توسعه بخشیدن به تجارت الکترونیک خود می باشد که این امر، توسعه کسب و کارهای اینترنتی و به دنبال آن، توسعه تبلیغات اینترنتی را در پی داشته است. محدودیت های ایران در پیوستن به تجارت جهانی و استفاده از خدمات اینترنتی و مالی بین المللی - همچون سایر بخش های کشور - رونق بخش تبلیغات اینترنتی را به همراه داشته است. گرچه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی کشور کیفیت لازم و کارکرد جهانی شدن را ندارند اما بنا به دلایل ذکر شده تمرکز کسب و کارهای اینترنتی ایران به کاربران اینترنت داخل کشور محدود شده است.


هدف نهایی تبلیغات اینترنتی بازدهی مالی و رونق بخشیدن به کسب و کار خود می باشد؛ لذا نیاز مبرم کارآفرینان اینترنتی به تبلیغات، این حوزه را به یکی از سودمندترین بخش های فضای مجازی تبدیل کرده است.به همین دلیل از شرکت های با سابقه تبلیغاتی گرفته تا دانشجوی رشته فناوری اطلاعات و یا فعال تجربی تجارت الکترونیک در صدد به دست گرفتن بازارهای تبلیغاتی هستند. حال که به طور مختصر با این توضیحات، چیستی و چرایی تبلیغات اینترنتی روشن گردید گریزی به شیوه های جاری تبلیغات اینترنتی در ایران زده تا مقدمه ای باشد برای نوشتارهای آتی...


محبوبترین شیوه های تبلیغات اینترنتی در ایران:

تبلیغات بنری: اگهی مستقیم در وبسایت ها - استفاده از شبکه های تبلیغاتی واسطه
ای میل مارکتینگ : ارسال ای میل تبلیغاتی - تبلیغ سایر سایت ها در ایمیل های خبرنامه
معرفی مستقیم : ذکر توضیحات کسب و کار در بخش مطالب سایت ها ( رپوتاژ )، انجمن های گفت و گو، بخش نظرات سایت ها و وبلاگها و ...
سایر موارد : سفارش آگهی در صفحه های شخصی پرمخاطب در شبکه های اجتماعی - ارسال پیام کوتاه

 
liasam کاربر نقره ای
|
تعداد پست ها : 1143
|
تاریخ عضویت : آبان 1393 

× سوال ویژه ×

سری اول

 

1- چرا گاهی اوقات تبلیغات باعث ایجاد اختلال در زندگی اجتماعی و خانوادگی و .... افراد می شود؟ در صورت لزوم مثالی ارائه دهید

 

 

 

هر آنچه دیده بیند دل کند یاد....

تبلیغات گاهی باعث میشه که افراد خواستار اونچیزی باشند که میبینند...

 

که اگر هزینه لازم برای خرید اون وجود نداشته باشه مجبورند از ملزومات روزانه خودشون یا خانوادشون کم کنند که خودش مشکلاتی رادر برداره...یا اگر خانم خانواده یا فرزندانشون خواهان چیزی باشند وپدر خانواده موافقت نکنه باعث کدورت یا جروبحث میشه...

 

 

liasam کاربر نقره ای
|
تعداد پست ها : 1143
|
تاریخ عضویت : آبان 1393 

2- شما به شخصه کدام یک از انواع، راه ها و اهداف تبلیغات را می پذیرید و سرمایه گذاری بیشتر روی آن مورد را توصیه می کنید?

 

نظرشخصیم اینه که اصولا واسه خرید هر چیزی اول پرسوجو کنم ..نظربقیه که استفاده کردند را در نت یا از دوستان میپرسم ...بعد خرید اینطوری پشیمونی نداره..

ولی در کل برای فروش کالا با هزینه کم  تبلیغات اس ام اسی و اینترنتی گسترده تر هستند وبازدهی خوبی دارند

ria1365 کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 7868
|
تاریخ عضویت : مرداد 1389 

× سوال ویژه ×

سری دوم

 

از شما خواسته شده درباره سایت راسخون تبلیغ کنید. چطور این کار رو انجام می دهید؟ (با توجه به نظراتی که قبلاً داده بودید؛ درمورد راه ها و اهداف تبلیغ)

 

 

بنابر تقسیم بندیهای تبلیغات بنظرم بهترین راه تبلیغ سایتها میتونه معرفی فرد به فرد یا فرد به گروه که این میتونه بصورت مستقیم و غیر مستقیم انجام بگیره

دومین راه از نظر من تبلیغات  اینترنتی از طریق معرفی از راه ایمیل وبلاگ و یا سایر سایتها میباشد.

 

liasam کاربر نقره ای
|
تعداد پست ها : 1143
|
تاریخ عضویت : آبان 1393 

× سوال ویژه ×

سری دوم

 

از شما خواسته شده درباره سایت راسخون تبلیغ کنید. چطور این کار رو انجام می دهید؟ (با توجه به نظراتی که قبلاً داده بودید؛ درمورد راه ها و اهداف تبلیغ)

 

 

خوب در مورد تبلیغات اینترنتی میشه از متن های بلندتر استفاده کرد...و مورد دیگه اینکه باید مورد تایید مسولان سایت راسخون باشه

پس اول از شعار راسخون باید استفاده بشه بعد توضیحات

 

 

راسخون - یار همیشه همراه

- مراکز اطلاع رسانی و ارائه خدمات به استادان، طلاب، دانشجویان و سایر علاقه مندان
- انتشار کتب و نشریات در زمینه های اسلام، انقلاب اسلامی و ... در سطوح مختلف
- تهیه و عرضه محصولات نرم افزاری در زمینه های مذهبی، فرهنگی، دفاع مقدس برای نوجوان، جوانان، خانواده ها و ...
- راه اندازی و اداره سایت و پرتال فرهنگی، مذهبی راسخون در زمینه اطلاع رسانی و ارائه الگوهای مناسب برای جذب جوانان با ارائه مقالات موضوعی، اخبار، بانک صوت و فیلم، گالری تصاویر و ...

 

در سایت اینترنتی راسخون به نشانی

www.rasekhoon.net

 

 

 

omiddeymi1368 کاربر طلایی1
|
تعداد پست ها : 6610
|
تاریخ عضویت : شهریور 1391 


 

× سوال ویژه ×

سری اول

 

1- چرا گاهی اوقات تبلیغات باعث ایجاد اختلال در زندگی اجتماعی و خانوادگی و .... افراد می شود؟ در صورت لزوم مثالی ارائه دهید.

الف: مصرف گرایی رو توی خونواده ها میبره بالا.

ب: چشم و هم چشمی زیاد میشه.

ج: حس رقابت برای خرید کالاهایی که حتی بهش نیازی نیست، زیاد میشه و رقابت منفی و مخرّب رو بوجود میاره.

د: قناعت در رندگی کمرنگ میشه.

هـ: تولید ملی و داخلی، افت میکنه.

و: حرص بعضیا رو در میاره(مثل تبیلغات مزخزف همراه اول!!!!! یا تبلیغات توی بعضی سایتا که تا کلیک میکنی 2000 تا صفحه تبلیغ باز میشه!!!!)

 

2- شما به شخصه کدام یک از انواع، راه ها و اهداف تبلیغات را می پذیرید و سرمایه گذاری بیشتر روی آن مورد را توصیه می کنید؟

تبلیغات جراید(مجلات و روزنامه ها)، تبلیغات ایمیلی