رفع مشكل عدم نمايش فايلهاي PDF توسط مرورگر IE
حتما تا به حال با مرورگر Internet Explorer لينك حاوي يك فايل PDF را باز كرده ايد. بعد از اينكه يك چنين لينكي را باز كنيد مشاهده ميكنيد كه برنامه Adobe Acrobat در صورتي كه روي سيستم شما نصب شده باشد ، اجرا ميشود و در همان صفحه مرورگر IE ظاهر شده و به شما اجازه مديريت ( ذخيره و مطالعه صفحات و ... ) را در مورد فايل PDF ميدهد ( بعد از بارگذاري كامل فايل ).
در موارد خاصي ممكن است اين حالت اجرا نشده و كاربر دچار مشكل شود.
مشكل به اين صورت است كه وقتي شما روي لينك حاوي فايل PDF كليك ميكنيد ، ناگهان با تصوير زير مواجه خواهيد شد و برنامه مديريت فايل PDF ظاهر نشده و عمليات بارگذاري متوقف خواهد شد !
اين مشكل معمولا براي كاربراني پيش مي آيد كه كمي در مورد نصب برنامه ها و كار با ويندوز سهل انگاري ميكنند !
براي رفع اين مشكل چند روش وجود دارد كه شما ميتوانيد در صورت برخورد با چنين مشكلي از هر كدام از آنها ( با توجه به وضعيتي كه به آن اشاره شده است ) استفاده كنيد.
براي برطرف كردن چنين مشكلي با ادامه مقاله همراه باشيد :
مراحل زير را به دقت بررسي كنيد و هركدام را كه با وضعيت سيستم شما مطابقت دارد انجام دهيد و در صورتي كه مشكلتان حل نشد روشهاي بعدي را امتحان كنيد :
1- اگر شما در سيستم خود از دو ورژن برنامه Adobe Acrobat Reader استفاده ميكنيد ، هر دو را از قسمت Add\Remove Programs حذف ( Uninstall ) كنيد. سپس جديدترين نسخه موجود را ( به تنهايي ) بر روي سيستم خود نصب كنيد. سپس لينك را مجددا امتحان كنيد.
2) برنامه Adobe Acrobat Reader را باز كرده و در منوي آن روي عبارت Edit كليك كنيد و از ليست آن گزينه Preferences را انتخاب كنيد. در پنجره Preferences و در ليست سمت چپ آن روي عبارت Internet كليك كنيد. تيك كنار عبارت Display PDF in browser را برداشته و روي Ok كليك كنيد ( شكل زير ). سپس برنامه را ببنديد و مجددا آن را اجرا كنيد. مراحل را تكرار كنيد اما اين بار تيك كنار عبارت Display PDF in browser را فعال كرده و روي Ok كليك كنيد . حال لينك مورد نظر را امتحان كنيد.