0

مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

 
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

اعتبار اربعین امام حسین(علیه‎السلام) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین(علیه‎السلام) شناخته شده بوده و است‌. کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی از روایات‌ فراوان در باره تقویم مورد نظر شیعه در باره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عبادت است‌، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه (از سال 121)، روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است‌.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

شنبه 15 آذر 1393  10:30 AM
تشکرات از این پست
yarabyarabyarab omiddeymi1368 ria1365 moradi92 shirdel2 zare58 nargesza
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

روز سوم این ماه از سال 64روزی است که مسلم بن عقبه پرده کعبه را آتش زد و به دیوارهای آن سنگ‌ پرتاب نمود در حالی که به نمایندگی از یزید با عبدالله بن زبیر در نبرد بود.

روز 20 صفر  ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین(علیه‎السلام) یعنی کاروان ‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که جابر بن عبدالله بن ‌حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا(صلی الله علیه و آله‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین(علیه‎السلام) بشتابد و او نخستین کسی است از مردم که قبر آن ‌حضرت را زیارت کرد.

در این روز زیارت امام حسین(علیه‎السلام) مستحب است و این زیارت‌، همانا خواندن زیارت اربعین است که از امام عسکری(علیه‎السلام) روایت ‌شده است. شیخ طوسی سپس متن زیارت اربعین را با سند به نقل از حضرت صادق(علیه‎‌السلام) آورده است‌: "السلام علی ولی الله و حبیبه‌، السلام علی خلیل الله و نجیبه‌، السلام علی صفی الله و ابن صفیه ‌...

این مطلبی است که شیخ طوسی‌، عالم فرهیخته و معتبر و معقول شیعه در قرن ‌پنجم در باره اربعین آورده است‌. طبعا بر اساس اعتباری که این روز میان ‌شیعیان داشته است‌، از همان آغاز که تاریخش معلوم نیست‌، شیعیان به حرمت‌ آن‌، زیارت اربعین می‌خوانده‌اند و اگر می‌توانسته‌اند مانند جابر بر مزار امام ‌حسین(علیه‎السلام) گرد آمده و آن امام را زیارت می‌کردند. این سنت تا به امروز در عراق با قوت برپاست‌ و شاهدیم که میلیون‎ها شیعه عراقی و غیر عراقی در این روز بر مزار امام حسین (علیه‎السلام) جمع می‎شوند.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

شنبه 15 آذر 1393  10:31 AM
تشکرات از این پست
yarabyarabyarab omiddeymi1368 ria1365 moradi92 shirdel2 zare58 nargesza
yarabyarabyarab
yarabyarabyarab
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : مرداد 1390 
تعداد پست ها : 3539
محل سکونت : قزوین

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

01ffb82e736912511036bd3646321e22110e5fbf4ff8fcdb0bbfa083ca621990

این حسین کیست…

۴۰۰ کیلومتر روی زانو به سوی کربلا…

شرح ندارد…ما نگاه…ما اشک…

منتظران مهدی آگاه باشید!  

 

 حسین را منتظرانش کشتند...

شنبه 15 آذر 1393  10:41 AM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ria1365 moradi92 shirdel2 zare58 nargesza
yarabyarabyarab
yarabyarabyarab
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : مرداد 1390 
تعداد پست ها : 3539
محل سکونت : قزوین

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

Image

اربعین یعنی گذشت چهل روز از مصیبت جانگداز شهادت سرور و سالار شهیدان.. چرا فقط برای امام حسین علیه ‏السلام روز اربعین تعیین شده و برای امامان دیگر و حتی پیامبر اكرم صلی ‏اللَّه‏ علیه ‏و آله، مراسم روز اربعین نداریم؟

 

 

برای توضیح جواب این سؤال، به این مطالب توجه كنید:

1) فداكاری‏های امام حسین علیه‏ السلام، دین را زنده كرد و نقش او در زنده نگه داشتن دین اسلام، ویژه و حائز اهمیت است. این فداكاری‏ها را باید زنده نگه داشت؛ چون زنده نگه داشتن دین اسلام است. گرامی‏داشت روز عاشورا و اربعین، در حقیقت زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین است.

2) مصیبت حضرت امام حسین علیه ‏السلام، برای هیچ امام و پیامبری پیش نیامده است. مصیبت امام حسین علیه ‏السلام، از همه مصیبت‏ها بزرگ‏تر و سخت‏تر بود. اگر عامل دیگری هم در كار نبود، همین عامل كافی است كه نشان بدهد چرا برای امام حسین علیه‏ السلام بیش از امامان دیگر و حتی بیش از پیامبر اسلام‏ صلی ‏اللَّه‏ علیه ‏و آله عزاداری می‏كنیم و مراسم متعددی برپا می‏كنیم.

3) در ماه محرم سال ۶۱ق. امام حسین علیه ‏السلام، فرزندان، خویشان و یاران آن حضرت را كشتند و اسیران كربلا را به كوفه و شام بردند و همین اسیران داغدیده، روز اربعین شهادت امام حسین علیه ‏السلام و یارانش، به كربلا رسیدند و همه مصائب روز عاشورا در آن روز تجدید شد و آن روز، روز سختی برای خاندان پیامبر بود.

4) دشمنان اسلام با به شهادت رساندن امام حسین علیه ‏السلام، قصد نابود كردن دین اسلام را داشتند. دشمنان امام حسین علیه ‏السلام تلاش كردند تا حادثه كربلا، به كلی فراموش شود و حتی كسانی را كه برای زیارت امام حسین علیه‏ السلام می‏آمدند، شكنجه می‏كردند و می‏كشتند. در زمان متوكل عباسی، همه قبرهای كربلا را شخم زدند؛ مزرعه كردند و مردم را از آمدن برای زیارت قبر امام حسین علیه ‏السلام، منع كردند. شیعیان هم برای مقابله با اینها، از هر مناسبتی استفاده می‏كردند كه یكی از این مناسبت‏ها، حادثه روز اربعین است.

5) یكی از نشانه‏های مؤمن، زیارت امام حسین علیه ‏السلام در روز اربعین است. از حضرت امام حسن عسكری علیه ‏السلام روایت شده است كه علامت‏های مؤمن پنج چیز است؛ پنجاه و یك ركعت نماز فریضه و نافله در شبانه‏روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست كردن، پیشانی بر خاك نهادن در سجده و بسم الله را بلند گفتن۱ و یكی از وظایف شیعیان را اهتمام به زیارت اربعین بر شمرده‏اند.

 

.1 شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، ص ۵۴۵

منتظران مهدی آگاه باشید!  

 

 حسین را منتظرانش کشتند...

شنبه 15 آذر 1393  10:58 AM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ria1365 moradi92 shirdel2 zare58 nargesza
yarabyarabyarab
yarabyarabyarab
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : مرداد 1390 
تعداد پست ها : 3539
محل سکونت : قزوین

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

با سلام

السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین علیه السلام

اگر دقیق بنگریم در کل جهان نام حسین ع ،عزاداری و اربعینِ آقا همه عاشقان به او را به هم وصل میکند همه به نام عشق به حسین عشق به ایثار عشق به امام یکی میشوند. برای کدام رهبر و امام و مقتدایی یک ملت بعد گذشت سالهای سال بی آنکه او را دیده باشند عزاداری میگیرند و ظلم به او را در عالم نشان همه میدهند عدل او را با نماد پرچم ها حضور در مجامع و خیابانها با کوچک وبزرگ نشان میدهند یکپارچکی همه عزاداران نشان از عدل امام و ظلمی که بر آنان شده دارد چرا که تمام بشریت خواهان عدل و بیزار از ظلم بوده و هستند .

منتظران مهدی آگاه باشید!  

 

 حسین را منتظرانش کشتند...

شنبه 15 آذر 1393  11:10 AM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 ria1365 moradi92 shirdel2 nargesza
mohammadtorres
mohammadtorres
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 21972
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

در تاریخ اسلام ، واقعه خونین عاشورا عظیم ترین جلوه فداکاری خالصانه در راه دین و فدا شدن گرامی ترین انسان آن روزگار در راه حق و عدالت و احیای اسلام بود و تاثیرات مهمی در بیداری ملتها و در طول تاریخ و الهام گرفتن افراد و ملت های مسلمان و غیر مسلمان در راه مبارزه با ستم داشته است.

برخى از تاثیرات ‏حماسه عاشورا از این قرار است:
1-قطع نفوذ دینى بنى امیه بر افکار مردم‏
2-احساس گناه و شرمسارى در جامعه، بخاطر یارى نکردن حق و کوتاهى دراداى تکلیف‏
3-فرو ریختن ترسها و رعبها از اقدام و قیام بر ضد ستم‏
4-رسوایى یزیدیان و حزب حاکم اموى‏
5-بیدارى روح مبارزه در مردم‏
6-تقویت و رشد انگیزه‏هاى مبارزاتى انقلابیون‏
7-پدید آمدن مکتب جدید اخلاقى و انسانى(ارزشهاى نوین عاشورایى و حسینى)
8-پدید آمدن انقلابهاى متعدد با الهام از حماسه کربلا
9-الهام بخشى عاشورا به همه نهضتهاى رهایى بخش و حرکتهاى انقلابى تاریخ‏
10-تبدیل شدن‏«کربلا»به دانشگاه عشق و ایمان و جهاد و شهادت،براى نسلهاى‏انقلابى شیعه‏
11-به وجود آمدن پایگاه نیرومند و عمیق و گسترده تبلیغى و سازندگى در طول‏تاریخ،بر محور شخصیت و شهادت سید الشهدا«ع‏»
و اگر در اسلام ، چند روز بسیار مهم و به یاد ماندنی داشته باشیم ، یکی هم عاشورا است که راز و رمز کرامت بخشیدن به انسان بر فرشتگان از سوی خدا را نشان می دهد و برای امت محمد (ص) همین بس که اسوه هایی چون سید الشهدا و شهدای کربلا دارد که جهان را در مکتب شرافت و آزادی خود ، تربیت می کند .

مدیر تالارهای ورزش

شنبه 15 آذر 1393  12:49 PM
تشکرات از این پست
ria1365 moradi92 omiddeymi1368 shirdel2 nargesza
kz1350
kz1350
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 6140
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

اربعین است اربعین کربلاست
هر طرف غوغایی از غم‏ها به پاست…

چهل، چهلم، در فرهنگ اسلامی و در معارف عرفانی ، عدد چهل (اربعین) جایگاه خاصی دارد، چله نشینی برای رفع حاجت یا رسیدن به مقامات سلوک و عرفان معروف است، حفظ کردن چهل حدیث، اخلاص چهل صباح ،
کمال عقل در چهل سالگی، دعا برای چهل مومن، چهل شب چهارشنبه و … و بسیاری از این نمونه ها و موارد در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت سید الشهداء حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفته می شود که مصادف است با بیستم صفر.

از سنت های مردمی، گرامیداشت چهلم درگذشتگان است که به یاد عزیز فوت شده خویش، خیرات و صدقات می دهند، مجلس یاد بود برپامی کنند ، در روز بیستم صفر نیز شیعیان عالم، عظیم ترین مراسم سوگواری را در کشورها و شهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی برپا می کنند و همراه با دسته های سینه زنی و عزاداری به تعظیم شعائر دینی می پردازند.

در شهر کربلا، اربعین حسینی عظمت و شکوه خاصی دارد و دسته های عزادار مراسمی پرشور بر پا می کنند.

مشهور بین عرف شیعی این است که امام سجاد(ع) به همراه اهل بیت سید الشهداء در راه بازگشت از شام به کربلا رفته و روز اربعین موفق به زیارت قبر مطهر حسین بن علی(ع) و اصحاب باوفایش شدند و پس از سه روز عزاداری و اقامه ماتم به مدینهالرسول(ص) بازگشتند.

و نیز بین شیعیان مشهور است که امام زین العابدین(ع) سر مطهر پدر را در آن روز به بدن شریفش ملحق نمود، اما با این وجود، از دیرباز در میان محققان و صاحب نظران درباره رسیدن کاروان اسراء در اربعین اول به کربلا اختلاف نظر بوده است برخی از آنها تائید کرده و شواهد تاریخی برآن اقامه کرده اند و برخی دیگر، حضور خاندان سید الشهداء را در اربعین اول انکار کرده و تحقق آن را امکان پذیر و محقق شده نمی دانند.

بنابر قولی در نخستین اربعین شهادت امام حسین(ع)، جابربن عبدالله انصاری و عطیه عوفی موفق به زیارت تربت و قبر سید الشهداء شدند.

جابر و عطیه از بزرگان شیعه بودند، جابراز مسلمانان پیش از هجرت و از اصحاب با فضیلت رسول خدا (ص) بود که در 19 غزوه از جمله جنگ بدر در رکاب پیامبراکرم(ص) حضور داشت و در جنگ صفین نیز در رکاب علی(ع) جنگید.

جابربن عبدالله انصاری این محدث بزرگ شیعه در اواخر عمر نابینا شده بود و با همان حال، همراه عطیه عوفی (که او نیز از رجال علم و حدیث شیعه بود) به زیارت کربلا آمد، در فرات غسل کرد و خود را معطر ساخت و با گامهای کوتاه به طرف قبر سید الشهداء رفت و زمانی دست روی قبر مطهر نهاد ، بیهوش شد و چون عطیه آب به صورتش پاشید به هوش آمد و سه با گفت:« یا حسین! یا حسین! یا حسین!»

شنبه 15 آذر 1393  12:51 PM
تشکرات از این پست
ria1365 moradi92 omiddeymi1368 shirdel2 zare58 nargesza
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»



بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تشکر بابت حضور فعال دوستان در مورد مباحث،

** دوستانی که درباره سوالات مطروحه مطالبی میگذارند، لطفاً در تیتر مطلبشون بگن درباره سوال مثلا شماره 3 میباشد

**و در صورت امکان مرجع و ادرس مقالات رو که بصورت مختصر و مفید بیان مینمایید در پایین مطالبتون بگزارید تا برای پژوهش  و مطالعه تکمیلی بشه از اونها استفاده کرد.

إن شاء الله در آن دنیا در پیشگاه ابا عبدالله(ع) رو سفید باشیم .

در پناه حق 

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

شنبه 15 آذر 1393  1:07 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 shirdel2 zare58 nargesza
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»



پیاده تا کربلا؛ نگاهی به تاریخچه پیاده‌روی اربعین :بخش 2

 

اهل بیت (ع) نیز به این سنت نیکو اقدام کرده‌اند و نقل شده است که امام حسن (ع) بیست و پنج مرتبه از مدینه با پای پیاده به زیارت خانه خدا رفتند. امام حسن (ع) در مسیر زیارت خانه خدا، از مرکب پیاده شده و مسافت بین مدینه تا مکه را با پای پیاده طی نموده و تمام کاروان نیز به تأسی از ایشان از مرکب پیاده شدند؛ به گونه‌ای که دیگر سواره‌ای در کاروان وجود نداشت.

و در روایت دیگری نیز بیان شده است که امام حسین (ع) راه را پیاده می‌پیمود، در حالی که محمل‌ها و جهازها در کنار ایشان حرکت می‌کردند.

از نقل‌های تاریخی  این گونه به دست می‌آید که تشرف به بارگاه ائمه اطهار (ع) با پای پیاده، از زمان حضور ائمه رایج بوده و در نقاط مختلف سرزمین اسلامی صورت گرفته است ؛ ولی در قرن‌های گوناگون اسلامی و به مقتضای حکومت‌های مختلف، مشکلات بسیاری به خود دیده و همان گونه که زیارت ائمه اطهار (ع) در زمان‌ها و مکان‌های مختلف دچار سختی‌های فراوان بوده، این سنت نیز دارای فراز و نشیب بوده است.

.

حاکمان حکومت‌های شیعی مانند حکومت آل بویه و حکومت صفویه، به این سنت حسنه اقدام کرده و سعی در تبلیغ آن بین شیعیان داشته‌اند. بنا به نوشته ابن جوزی، جلال الدوله، یکی از نوادگان عضدالدوله ، در سال ۴۳۱ ه. ق با فرزندان و جمعی از یاران خود برای زیارت، رهسپار نجف شده و از خندق شهر کوفه تا مشهد امیرالمؤمنین (ع) در نجف را که یک فرسنگ فاصله بود، پیاده و با پای برهنه پیمود در زمان حکومت صفویه نیز اهتمام بسیاری بر زیارت با پای پیاده صورت گرفته است.

 

شاه عباس صفوی و علمای بزرگ عصر ایشان همچون مرحوم شیخ بهایی، برای رواج فرهنگ زیارت در بین مردم، در سال ۱۰۰۹ ه. ق از اصفهان عزم مشهد کرده و با پای پیاده به زیارت امام علی بن موسی الرضا (ع) رفت نقل‌های دیگر تاریخی نیز شهادت بر این مطلب میدهد و بزرگان نیز، به تأسی از ائمه اطهار (ع)، اهتمام بسیار زیادی به این سنت حسنه داشته‌اند و نقل شده که زیارت کربلا با پای پیاده، تا زمان مرحوم شیخ انصاری (قده) مرسوم بوده و حتی نقل شده است که ایشان طبق نذری که داشته، با پای پیاده به زیارت امام علی بن موسی الرضا (ع) رفته‌اند  و مرحوم آخوند خراسانی (قده) نیز به همراه اصحابشان با پای پیاده به زیارت کربلا مشرف می‌شدند میرزا حسین نوری (قده) اهتمام بسیاری به این امر مهم داشته و هر سال در روز عید قربان به همراه جمعی از زائرین امام حسین (ع) به پیاده‌روی از نجف تا کربلا اقدام می‌کردند و این سفر، سه روز به طول می‌انجامید.

 

تشرف به کربلا با پای پیاده، تا زمان محدث نوری (قده) بین طلاب و فضلای حوزه نجف رسم بود، ولی با وارد شدن اولین نوع از اتومبیل‌ها به منطقه، سفرهای کاروانی تعطیل شده و به دنبال آن، زیارت با پای پیاده نیز بسیار کمرنگ شد و به فراموشی سپرده شد. ولی پس از مدتی و با مطرح شدن آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی (قده) به عنوان یکی از اساتید و مدرسان با نفوذ معنوی حوزه نجف، به علت التزام و اصرار ایشان در پیاده رفتن به کربلا، مجددا مسئله پیاده رفتن به کربلا به عنوان یک سفر مقدس رایج شد و با توجه به این که در این سفر، بعضی از ایرانیان نیز گاهی اوقات، ایشان را همراهی می‌کردند، رفته رفته مردم عراق به این مسئله توجه نموده و این گونه سفرهای مقدس رواج یافت.

 

ایشان حدود ۲۶۰ مرتبه  مسیر کربلا را با پای پیاده پیموده و در این سفر معنوی، جمعی از اطرافیان و شاگردان، ایشان را همراهی می‌کردند. این امر سبب شد تا پیاده‌روی کربلا بین طلاب و حوزویان رواج بسیاری پیدا کند و نقل شده است که مرحوم علامه امینی در زیارت‌هایی که به کربلای معلی داشته‌اند، براى کسب پاداش بیشتر، بارها مسیر بین نجف تا کربلا را با پای پیاده پیموده‌اند  این امر، چنان بین روحانیون ساکن در نجف اشرف رواج پیدا کرده بود که غالب طلاب بارها مسیر این شهر تا بارگاه امام حسین (ع) را پیاده پیموده و حتی در غیر زمان اربعین و عرفه نیز گروه‌هایی از طلاب، پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کردند. غالب علمای معاصر نیز در سفر پیاده کربلا شرکت کرده و کرامات و خاطرات زیبایی از این سفرها نقل شده است.

 

سفر پیاده تا کربلا، به مرور زمان در عراق گسترش بسیاری پیدا کرد و در مناسبت‌های مختلف، زائران امام حسین (ع) از سراسر این کشور، به سمت کربلا حرکت کرده و با پای پیاده مسیر شهرشان تا کربلای معلی را می‌پیمودند و در بین آن مناسبت‌ها، پیاده‌روی اربعین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. با روی کار آمدن دولت بعث عراق، حکومت با این مسئله به شدت برخورد نموده و بسیاری از زائرین پیاده را اسیر و اعدام کرد و این مراسم مذهبی را به تعطیلی کشانید، ولی بعد از سقوط صدام، عشق حسینی، دلباختگان امام حسین (ع) را به سمت خود کشانده و دوباره این سنت حسنه و ارزشمند را برپا کرده است. شیعیان و عاشقان سالار شهیدان (ع)، در مناسبت‌های مختلف، به ویژه در اربعین حسینی، بسیار پرشورتر از قبل، از شهرها و کشورهای مختلف، به سمت کربلا روانه شده، قدم در مکان گام‌های اسیران کربلا قرار داده و مسیرهای منتهی به شهر کربلا را با پای پیاده می‌پیمایند.

میلیون‌ها عزادار حسینی، چنان نمادی برای شیعه معرفی کرده‌اند که همانند آن در هیچ آیین و مذهبی پیدا نمی‌شود و چنان تعظیم شعائری برپا کرده‌اند که جهانیان در عظمت آن مبهوت مانده‌اند.



 

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

شنبه 15 آذر 1393  1:35 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 shirdel2 zare58 nargesza
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868
شنبه 15 آذر 1393  1:49 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 shirdel2 zare58 nargesza
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»



***ســـــــــــــوال همراه با امتــــیاز ویـــــــــــژه***

 

همزمان با  فرارسیدن اربعين ميليونها نفر از سرتا سر جهان به سوي کعبه دلها و قبله آزادگان "کربلا" سرزمين اشک و خون به راه افتاده اند، جايي که انسانيت شهيد گشت و به نمادي براي ايستادگي مظلومان در مقابل ظلم تبديل شد؛ اين تجمع عظیم کاروان هاي پياده به سمت کربلا چه پیام هایی برای جهان و جهانیان میتواند داشته باشد ؟

به نظرات برتر امتیاز ویژه ای تعلق خواهد گرفت.

     Android iOS , Windowsphone , Symbian , JavaMobile Review ,Learning

شنبه 15 آذر 1393  1:57 PM
تشکرات از این پست
shirdel2 zare58 omiddeymi1368 nargesza
zare58
zare58
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1393 
تعداد پست ها : 2180
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

میگن خاک سردی میاره
ولی نمی دونم تربت حسین (ع) چی سرّی داره که روز بروز آتش عشق مردم دنیا رو بیشتر شعله ور می کنه ...
به کوری چشم دشمنان اهل بیت .... بعد از 1400 سال هنوز مردم برای حسین (ع) پرپر می زنن ...

یا اباعبدالله (ع)

 

بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست . . .
(حضرت علی علیه‌السلام)

 

شنبه 15 آذر 1393  2:52 PM
تشکرات از این پست
ria1365 shirdel2 omiddeymi1368 nargesza
zare58
zare58
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1393 
تعداد پست ها : 2180
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

ویــزا نمی خواهد ... بیا! در مرزها غوغاست
اینجا؛ تماشایی ترین منظومـــه ی دنیـاست
♥•٠·˙
امام رضا علیه السلام:
هر کس اباعبدالله علیه السلام را کنار شط فرات زیارت کند، 
مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.

 

بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست . . .
(حضرت علی علیه‌السلام)

 

شنبه 15 آذر 1393  2:53 PM
تشکرات از این پست
ria1365 shirdel2 omiddeymi1368 nargesza
zare58
zare58
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1393 
تعداد پست ها : 2180
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (معروف به نخودکی) در وصیت خود به فرزندش می گوید:
اگر آدمی چهل روز به ریاضت و عبادت بپردازد ولی یک بارنمازصبح از او فوت شود،نتیجه آن چهل روزعبادت بی ارزش(نابود)خواهدشد. فرزندم بدان که درتمام عمرم تنهایک بار نمازصبحم قضاشد،پسربچه ای داشتم که شب آن روزفوت شد. سحرگاه درعالم رویابه من گفتندکه این مصیبت به علت فوت آن نمازصبح به تو وارد آمد. اکنون اگریک شب،نمازشبی ازمن فوت شود، صبح آن شب انتظاربلایی رامی کشم که به من نازل شود.
سپس حاج شیخ حسنعلی می افزاید: «پسرم تو را سفارش می کنم که نمازت را اول وقت بخوان و از نماز شب تا آن جا که می توانی غفلت نکن.»
 
برای اینکه خواب نمونید نماز صبح ...... خواندن آخرین آیه سوره کهف قبل از خوابیدن : بسم الله الرحمن الرحیم
قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحی إِلَیَّ أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً
.....
 
هرکه دراین بزم مقرب تراست
جام بلابیشترش میدهند
 
 

 

بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست . . .
(حضرت علی علیه‌السلام)

 

شنبه 15 آذر 1393  2:57 PM
تشکرات از این پست
ria1365 shirdel2 omiddeymi1368 nargesza
zare58
zare58
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1393 
تعداد پست ها : 2180
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

پاسخ به:مبحث هفتاد و هفتم طرح صالحین: «اربعین حسینی؛ تاریخچه و تأثیرات آن در زنده نگه‌داشتن عاشورا»

 

بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست . . .
(حضرت علی علیه‌السلام)

 

شنبه 15 آذر 1393  2:58 PM
تشکرات از این پست
ria1365 shirdel2 omiddeymi1368 nargesza
دسترسی سریع به انجمن ها