0

امیر عاشقان

 
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

پاسخ به:امیر عاشقان

امـــــــــــــــام علــــــــــــــــــــــــــــــى علـــيه ‏الســـــلام :

همانا تـقـواى خــدا داروى درد قـلب‏هـاى شماست

و بينا كننده كــــورى دلــــــــــــــــــــــــــهایتان

و شفـــــــــــــــابخش بيمارى جسمهايتان

و برطرف كننده تباهـــــى سينه‏ هايتان

و پاك كننده آلودگــــــــــــى جان‏هايتان

و روشنى بخش ضعف چشم‏هايتان

و فـــــــرو نشــــاننده تـــــــــــرس

و اضطــــــــــــــــــراب دل‏هــايتان

و زداينده سياهـى ظُلمتتان .

نهج البلاغه  خطبه 198

 

شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:34 AM
تشکرات از این پست
ma23hasan salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت
شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:35 AM
تشکرات از این پست
ma23hasan salma57 kare_natamam
ma23hasan
ma23hasan
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : شهریور 1393 
تعداد پست ها : 828
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:امیر عاشقان

محل شکافتن کعبه

(السلام علیک یا کریم اهل بیت یا حسن ابن علی (علیه السلام

 

تاپیک های تحت مدیریت

(عاشقان امام حسن (ع

رستوران راسخونی

شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:35 AM
تشکرات از این پست
farhad6067 salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت
شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:36 AM
تشکرات از این پست
ma23hasan salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت
شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:36 AM
تشکرات از این پست
ma23hasan salma57 kare_natamam
ma23hasan
ma23hasan
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : شهریور 1393 
تعداد پست ها : 828
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:امیر عاشقان

(السلام علیک یا کریم اهل بیت یا حسن ابن علی (علیه السلام

 

تاپیک های تحت مدیریت

(عاشقان امام حسن (ع

رستوران راسخونی

شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:37 AM
تشکرات از این پست
farhad6067 salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

پاسخ به:امیر عاشقان

امام علی علیه السلام:

همانا خدا استغفار و آمرزش خواستن را

 

وسیله دائمی برای فرو ریختن روزی ،

 

و موجب رحمت آفریدگان قرارداد .

نهج البلاغه خطبه 143

 

شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:38 AM
تشکرات از این پست
ma23hasan salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

پاسخ به:امیر عاشقان

امام علی - علیه السلام - فرمود:

حتّی برای بدترین فرد این امّت از رحمت خدا نومید مشو؛

 زیرا که خداوند متعال فرموده است:

«از رحمت خدا ناامید نمی شوند, مگر گروه کافران».

«نهج البلاغه، حکمت 377»

 

شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:38 AM
تشکرات از این پست
ma23hasan salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت
شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:39 AM
تشکرات از این پست
ma23hasan salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

پاسخ به:امیر عاشقان

عده ای از نیکوکاران حسرت می خورند چرا کمتر نیکی کردند و عده ای حسرت می خورند ای کاش فلان کار را کرده بودند و ....اما در روایت زیر به دسته ای از مردم اشاره شده که واقعا جز خاسر ترین افراد درروز قیامت هستند.

امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند:

بزرگترین حسرت های روز قیامت ،حسرت کسی است که مالی در غیر اطاعت خدا به دست آورده و دیگری آن را به ارث برده است و در راه اطاعت خدا خرج کرده و به سبب آن وارد بهشت شده ولی نخستین به وسیله آن وارد دوزخ گردیده است.


منبع:شرح ابن ابی الحدید ج20 ص 74/حکمت 421 نهج البلاغه

شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:42 AM
تشکرات از این پست
salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

پاسخ به:امیر عاشقان

 امیرالمومنین علی (علیه السلام): منْ تواضعَ قلبُهُ لِلّهِ لمْ یسأمْ بدنُهُ مِن طاعةِ الله.


هر کس قلبش برای خدا تواضع داشته باشد بدنش از طاعت خدا خسته نمی شود.


بحار الانوار، ج 75، ص 9

شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:43 AM
تشکرات از این پست
salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

پاسخ به:امیر عاشقان

جمیع خلق در جمیع علوم، عیال علی (علیه‏السلام ) باشند، زیرا که او در غایت ذکا و زیرکی و فهم بود و حرص یاد گرفتن داشت، و او را همچو رسول خدا صلی‏ الله ‏علیه‏ و‏آله معلّمی و استادی بود و شب و روز در خدمت آن حضرت به سر می‏برد و یک ساعت و یک لحظه از آن حضرت جدا نبود و میل تمام به یاد گرفتن او داشت و نهایت سعی و جِدّ به جای می‏آورد تا آنکه به مرتبه‏ای رسید که آن حضرت فرمود: اَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِیٌّ بابُها.

داناترین امت
در کتاب مناقب خوارزمی آمده که پیامبر صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏آله فرمود: حکمت و معرفت و علم و عرفان را قسمت نمودند به ده قسم، پس عطا کرده شد به علی (علیه‏السلام )نُه جزء، و یک جزء را به جمیع مردمان دادند و نیز فرمود: داناترین امت من بعد از من، علی بن ابی طالب (علیه‏السلام )است.

زهد علی (علیه‏السلام )
از عبداللّه‏ رافع نقل می‏کنند که: نعلین علی (علیه‏السلام )از لیف خرما بود و جامه را گاهی به پوست و گاهی به لیف خرما پینه می‏زد و دو جامه را به چهارده درهم می‏خرید، یکی را به قنبر می‏داد و یکی را خود می‏پوشید. نان خورش آن حضرت سرکه بود یا نمک و اگر بر اینها زیاده نمودی از سبزی‏ها و گیاه‏های زمین، خورش ساختی، و از گوشت مکرّر نخوردی و اگر هم خوردی بسیار کم خوردی و فرمودی که شکم خود را مقبره حیوانات مسازید، غلاف شمشیرش از لیف بود و جامه را کوتاه پوشیدی و درشت.

عبادت علی (علیه‏السلام )
علی (علیه‏السلام )عابدترین مردم و عباد بود و عبادت هیچ کس به عبادت آن حضرت نمی‏رسید، صائِم النهار و قائِم اللیل بود و روزها روزه داشتی و شب‏ها عبادت پروردگار به روز آوردی و شبانه روز هزار رکعت نماز کردی، پیشانی آن حضرت از بسیاری سجود همچو زانوی شتر پینه کرده بود. از جمله عبادت‏های آن حضرت یکی آن است که از کسب دست مبارک هزار بنده خرید و آزاد کرد.

جود و کرم علی (علیه‏السلام )
علی (علیه‏السلام )در مدینه باغی داشت که همه کس را آرزوی آن بود، و آن را به ده هزار دینار فروخت و جمیع [پول [آن را در مسجد به فقرا و مساکین بخش نموده به خانه آمد، در حالتی که وجه وعده‏ای غذا از آن نمانده بود. حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: تو می‏دانی که حَسَنین دو روز است که چیزی نخورده‏اند، و من و تو نیز همان حال داریم، از این باغ مرا یک رَطْلْ آرد جو نصیب نبود؟ گفت: جماعتی که ذِلّ سؤال در چهره ایشان مشاهده نتوانست کرد مانع آمدند که از آن چیزی به خانه آورم.

 
شجاعت علی (علیه‏السلام )
امیرالمؤمنین (علیه‏السلام )شجاع‏ترین خلق اللّه‏ بود، ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه (ج 1، صص 29 و 28) می‏گوید: پادشاهان فرنگ و رومْ صورت آن حضرت را در عبادت‏خانه‏های خود کشیده‏اند و می‏کشند و به شمشیری که حمایل می‏کنند، نام او را نقش می‏نمایند و ملوک دیلم صورت او را در سینه‏های خود به جهت و واسطه فتح و نصرت و تیمن و تبرک می‏کشیده‏اند و در شمشیر پادشاهانْ صورت آن حضرت بوده است و کفار به هر مذهبی که باشند از نام او استمداد می‏جویند.

محبت به علی (علیه‏السلام )
خوارزمی در مناقب نقل کرده که رسول خدا صلی‏ الله ‏علیه‏ و‏آله فرمود: دوستی علی حسنه و ثوابی است که با آن هیچ سَیّئه و گناهی به بنده ضرر نمی‏رساند و بُغض و دشمنی آن حضرت گناهی است که با وجود آن هیچ حسنه و ثوابی و نفع به آن شخص نمی‏رساند.

ارزش محبت به علی (علیه‏السلام )
در مناقب خوارزمی از رسول خدا صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏آله مروی است که فرمود: یا علی! اگر بنده‏ای از بندگانْ عبادت خدا کند به قدر آنچه نوح (علیه‏السلام )در قوم خود به عبادت و رسالت مشغول بود و آن بنده را مثل کوه اُحدْ طلا باشد در راه حق تعالی همه آن را به فقرا و مساکین رسانَد و آن قدر عمرش دراز شود که هزار حج پیاده کند و بعد از اینها در میان صفا و مروه مظلوم کشته شود و با این همه، تو را ای علی! دوست نداشته باشد، بوی بهشت به مشام او نخواهد رسید و داخل جَنّت نخواهد شد.
شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:45 AM
تشکرات از این پست
salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

جلوگیری از گسترش فضایل امام علی (علیه السلام)

تاریخ بشریت كمتر شخصیتی را چون حضرت علی – علیه السلام – سراغ دارد كه دوست و دشمن دست به دست هم دهند تا فضایل برجسته و صفات عالی او را مخفی و مكتوم سازند و مع الوصف، نقل مكارم و ذكر مناقب او عالم را پر كند.


دشمن كینه و عداوت او را به دل گرفت و از روی بدخواهی در اخفای مقامات و مراتب بلند او كوشیده، و دوست كه از صمیم دل به او مهر می ورزید، از ترس آزار و اعدام، چاره ای نداشت جز آنكه لب فرو بندد، و به مودّت و محبت او تظاهر نكند و سخنی درباره وی بر زبان نیاورد.


تلاشهای ناجوانمردانه خاندان اموی در محو آثار و فضایل خاندان علوی فراموش ناشدنی است. كافی بود كسی به دوستی حضرت علی – علیه السلام – متهم شود و دو نفر از همان قماش كه پیرامون دستگاه حكومت ننگین وقت گرد آمده بودندبه این دوستی گواهی دهند؛ آن گاه، فوراً نام او از فهرست كارمندان دولت حذف می شد و حقوق او را از بیت المال قطع می كردند. معاویه در یكی از بخشنامه های خود به استانداران و فرمانداران چنین خطاب كرد و گفت:


اگر ثابت شد كه فردی دوستدار علی و خاندان اوست نام او را از فهرست كارمندان دولت محو كنید و حقوق او را قطع و از همه مزایا محرومش سازید.[1]


در بخشنامه دیگری گام فراتر نهاد و به طور مؤكد دستور داد كه گوش و بینی افرادی را كه به دوستی خاندان علی تظاهر می كنند ببرند و خانه های آنان را ویران كنند.[2]


در نتیجه این فرمان، بر ملت عراق و به ویژه كوفیان آنچنان فشاری آمد كه احدی از شیعیان از ترس مأموران مخفی معاویه نمی توانست راز خود را، حتی به دوستانش، ابراز كند مگر اینكه قبلاً سوگندش می داد كه راز او را فاش نسازد.[3]


اسكافی در كتاب «نقض عثمانیه» می نویسد:


دولتهای اموی و عباسی نسبت به فضایل علی حساسیت خاصی داشتند و برای جلوگیری از انتشار مناقب وی فقیهان و محدثان و قضاوت را احضار می كردند و فرمان می دادند كه هرگز نباید درباره مناقب علی سخنی نقل كنند. از این جهت، گروهی از محدثان ناچار بودند كه مناقب امام را به كنایه نقل كنند و بگویند: مردی از قریش چنین كرد![4]


معاویه برای سومین بار به نمایندگان سیاسی خود در استانهای سرزمین اسلامی نوشت كه شهادت شیعیان علی رادر هیچ مورد نپذیرند!
اما این سختگیریهای بیش از حد نتوانست جلو انتشار فضایل خاندان علی را بگیرد. از این جهت، معاویه برای بارچهارم به استانداران وقت نوشت:
به كسانی كه مناقب و فضایل عثمان را نقل می كنند احترام كنید و نام و نشان آنان را برای من بنویسید تا خدمات آنان را با پاداشهای كلان جبران كنم.


یك چنین نویدی سبب شد كه در تمام شهرها بازار جعل اكاذیب، به صورت نقل فضایل عثمان، داغ و پررونق شودو روایان فضایل از طریق جعل حدیث درباره خلیفه سوم ثروت كلانی به چنك آرند. كار به جایی رسید كه معاویه،خود نیز از انتشار فضایل بی اساس و رسوا ناراحت شد و این بار دستور داد كه از نقل فضایل عثمان نیز خودداری كنند و به نقل فضایل دو خلیفه اول و دوم و صحابه دیگر همت گمارند و اگر محدثی درباره ابوتراب فضیلتی نقل كند فوراًشبیه آن را درباره یاران دیگر پیامبر جعل كنند و منتشر سازند، زیرا این كار برای كوبیدن براهین شیعیان علی مؤثرتراست.[5]
مروان بن حكم از كسانی بود كه می گفت دفاعی كه علی از عثمان كرد هیچ كس نكرد. مع الوصف، لعن امام – علیه السلام – ورد زبان او بود. وقتی به او اعتراض كردند كه با چنین اعتقادی درباره علی، چرا به او ناسزا می گویی، در پاسخ گفت: پایه های حكومت ما جز با كوبیدن علی وسب و لعن او محكم و استوار نمی گردد. برخی از آنان با آنكه به پاكی و عظمت و سوابق درخشان حضرت علی – علیه السلام – معتقد بودند، ولی برای حفظ مقام و موقعیت خود، به حضرت علی وفرزندان او ناسزا می گفتند.


عمر بن عبدالعزیز می گوید:


پدرم فرماندار مدینه و از گویندگان توانا و سخن سرایان نیرومند بود و خطبه نماز را با كمال فصاحت و بلاغت ایرادمی كرد. ولی از آنجا كه، طبق بخشنامه حكومت شام، ناچار بود در میان خطبه نماز علی و خاندان او را لعن كند، هنگامی كه سخن به این مرحله می رسید ناگهان در بیان خود دچار لكنت می شد و چهره او دگرگون می گشت، وسلاست سخن را از دست می داد. من از پدرم علت را پرسیدم. گفت: اگر آنچه را كه من از علی می دانم، دیگران نیزمی دانستند كسی از ما پیروی نمی كرد؛ و من با توجه به مقام منیع علی به او ناسزا می گویم، زیرا برای حفظ موقعیت آل مروان ناچارم چنین كنم.[6]
قلوب فرزندان امیه مالامال از عداوت حضرت علی – علیه السلام – بود. وقتی گروهی از خیراندیشان به معاویه توصیه كردندكه دست از این كار بردارد، گفت: این كار را آنقدر ادامه خواهیم داد كه كودكان ما با این فكر بزرگ شوند و بزرگانمان بااین حالت پیر شوند!


لعن و سب حضرت علی – علیه السلام – ، شصت سال تمام بر فراز منابر و در مجالس و وعظ و خطابه و درس و حدیث، درمیان خطبا و محدثان وابسته به دستگاه معاویه ادامه داشت و به حدی مؤثر افتاد كه می گویند روزی حجاج به مردی تندی كرد و با او به خشونت سخن گفت و او كه فردی از قبیله بنی أزد بود رو به حجاج كرد و گفت: ای امیر! با ما این طور سخن مگو؛ ما دارای فضیلتهایی هستیم. حجاج از فضایل او پرسید و او در پاسخ گفت: یكی از فضایل ما این است كه اگر كسی بخواهد با ما وصلت كند نخست از او می پرسیم كه آیا ابوتراب را دوست دارد یا نه ! اگر كوچكترین علاقه ای به او داشته باشد هرگز با او وصلت نمی كنیم. عدوات ما با خاندان علی به حدی است كه در قبیله ما مردی پیدا نمی شود كه نام او حسن یا حسین باشد، و دختری نیست كه نام او فاطمه باشد. اگر به یكی از افراد قبیله ما گفته شود كه از علی بیزاری بجوید فوراً از فرزندان او نیز بیزاری می جوید.[7]


بر اثر پافشاری خاندان امیه در اخفای فضایل حضرت علی – علیه السلام – و انكار مناقب او درست انگاشتن بدگویی درباره آن حضرت چنان در قلوب پیر و جوان رسوخ كرده بود كه آن را یك عمل مستحب و بعضاً فریضه ای اخلاقی می شمردند.روزی كه عمربن عبدالعزیز بر آن شد كه این لكه ننگین را از دامن جامعه اسلامی پاك سازد ناله گروهی از تربیت یافتگان مكتب اموی بلند شد كه: خلیفه می خواهد سنت اسلامی را از بین ببرد!


با این همه، صفحات تاریخ اسلام گواهی می دهد كه نقشه های ناجوانمردانه فرزندان امیه نقش بر آب شد وكوششهای مستمر آنان نتیجه معكوس داد و آفتاب وجود سراپا فضیلت امام – علیه السلام – از ورای اوهام و القائات خطیبان دستگاه اموی به روشنی درخشیدن گرفت. اصرار و انكار دشمن نه تنها از موقعیت و محبت حضرت علی – علیه السلام – دردلهای بیدار نكاست بلكه سبب شد درباره آن حضرت بررسی بیشتری كنند و شخصیت امام – علیه السلام – را به دور ازجنجالهای سیاسی مورد قضاوت قرار دهند، تا آنجا كه عامر نوه عبدالله بن زبیر دشمن خاندان علوی به فرزند خودتوصیه كرد كه از بدگویی درباره علی دست بردارد زیرا بنی امیه او را شصت سال در بالای منابر سب كردند ولی نتیجه ای جز بالا رفتن مقام و موقعیت علی و جذب دلهای بیدار به سوی وی نگرفتند.[8]

 

پی نوشت :

[1] . انظرو الی من قامت علیه البینه انه یحب علیا و اهل بیته فامحوه من الدیوان و اسقطوا عطائه و رزقه .
[2] . من اتهمتموه بموالاه هولاء فنكلو به و اهدموا داره .
[3] . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 11 ص 4445
[4] . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 11 ص 4445
[5] . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 3ص 15
[6] . همان، ج 13 ص 221
[7] . فرحه الغری، نگارش مرحوم سید ابن طاووس، چاپ نجف، ص 13ـ 14
[8] . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 13 221

فرآوری و تنظیم مطلب : سایت رهبران شیعه ، حمید جعفری

شنبه 12 اردیبهشت 1394  12:57 AM
تشکرات از این پست
salma57 kare_natamam
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

پاسخ به:امیر عاشقان

نام امام علی (ع) در قرآن

  

name-of-imam-ali-in-the-quran

۱– قرآن به دلیل کلّی گویی و برای پرهیز از تحریف شدن آن به دست دشمنان امام علی علیه السَّلام، از آوردن صریح نام او خودداری کرده است، ولی براساس نظر بیش تر علمای شیعه و سنی، نزدیک به صد آیه در شأن و مقام و منزلت امام علی علیه السَّلام نازل شده است.
قرآن به عنوان پیام هدایت الهی برای انسان ها، همه ی زیر ساخت های زندگی مادّی و معنوی آدمی را دربرمی گیرد.
این کتاب جامع به همه ی قلمروهای زندگی مادّی و معنوی، فردی، اجتماعی، اخلاقی، دنیوی و اخروی توجّه کرده است. به طور طبیعی، همه ی این مطالب را نمی توان در یک کتاب و به صورت تفصیلی بیان کرد، بلکه ناگزیر می بایست اصول کلّی و محوری و راه گشا به عنوان متن تغیرناپذیر آورده شود. تفصیل شاخه های فرعی آن نیز بر عهده ی پیامبران و جانشینان راستین او و عقل و درایت مردم هدایت شده، واگذار می گردد.{ علوم قرآن، سعیدی روشن، ص ۶۲۲. }

پس چون بنای قرآن بر بیان کلیات است، در همه ی مسایل حتّی درباره ی خود قرآن و خداوند نیز به جزئیات آن نمی پردازد. هم چنین درباره ی نبوت و رسالت، به طور سربسته و بدون وارد شدن به جزئیات آن، به مطالبی اشاره می کند. حتی از میان انبوه مسایل اخلاقی و اجتماعی، تنها به امور مهمّ آن پرداخته است. در مسأله ی امامت نیز که قرآن، اهمیت ویژه ای برای آن قایل بوده و آن را آخرین مرحله ی سیر تکاملی انسان شمرده است، به صورت کلّی، سخن می گوید.

۲– یکی از بزرگ ترین عیب هایی که بر کتاب های مقدس «تورات» و «انجیل» وارد شده و آنها را از حجیت و اعتبار انداخته، تحریف شدن این کتاب هاست. از آن جا که امام علی علیه السَّلام در طول تاریخ، دشمنان بسیاری داشت، به یقین، اگر نام او در قرآن می آمد، دشمنان ولایت و امامت به تحریف قرآن، دست می یازیدند. در این صورت، قرآن نیز مانند کتاب های دیگر از حجیت و اعتبار می افتاد.

گفتنی است این احتمال از آن جا قوّت می گیرد که در تاریخ اسلام، رویدادهای فراوانی در حضور عموم رخ داده، ولی بعدها درباره ی آن اختلاف پدید آمده است. برای نمونه، جریان غدیر خم در حضور چندین هزارنفر به وقوع پیوست، ولی بعدها همین مردم بر آن خدشه وارد کردند. همین افراد بودند که سخنان صریح پیامبرصلَّی الله علیه وآله و سلَّم را دربارهی ولایت امام علی علیه السَّلام تأویل و توجیه کردند و فدک را از دست فرزندان پیامبر درآوردند. چنین افرادی برای رسیدن به هدف خود و حذف نام امام علی علیه السَّلام حاضر می شدند به هرکاری حتّی تحریف قرآن دست زنند. البته خداوند وعده فرموده است که قرآن را حفظ کند «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون». یکی از راههای حفظ قرآن نیز نیاوردن برخی جزئیات حساسیت برانگیز است.

۳– با این که نام امام علی علیه السَّلام به صراحت در قرآن نیامده، ولی به اعتراف همه ی علمای شیعه و سنی، بیش از صد آیه در شأن و فضایل امام علی علیه السَّلام نازل شده است که بیش تر آن ها از محکّمات هستند. در پایان، یادآوری می گردد که بر اساس حدیث معروف ثقلین، قرآن و اهل بیت علیهم السَّلام همیشه همراه یکدیگر بوده و جدایی ناپذیرند.{ صحیح مسلم، ج ۴، ص ۳۷۸۱. } جویندگان حقایق قرآن باید به دامان علی و اولاد او دست بزنند. بنابراین، هرچند نام امام علی علیه السَّلام در قرآن نیامده، ولی او عضو برجسته و جدایی ناپذیر و عدل قرآن یعنی اهل بیت علیهم السَّلام و عترت پیامبرصلَّی الله علیه وآله و سلَّم است.


- منبع: پورتال آسمونی

بزرگترین اشتباه زندگی ام اعتماد به تو بود

چه حماقتی :-(

سرابی بیش نبودی

دوشنبه 14 اردیبهشت 1394  12:58 AM
تشکرات از این پست
salma57 kare_natamam
kare_natamam
kare_natamam
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : فروردین 1394 
تعداد پست ها : 65

پاسخ به:امیر عاشقان

پاسخ به:امیر عاشقان

تا توانی درون کَس مخراش

کاندرین راه، خارها باشد 

 

پنج شنبه 7 خرداد 1394  7:24 PM
تشکرات از این پست
shayesteh2000 salma57
دسترسی سریع به انجمن ها