سابقه موتور سیکلتهای هارلی دیویدسون به سال ۱۹۰۳ برمیگردد. این شرکت تا سال ۱۹۶۰ تمام رقبای امریکایی خود در بازار را کنار زد و ۷۰ درصد بازار را در اختیار خود گرفت. در سال ۱۹۶۰ حدود ۴۰۰ هزار موتور سیکلت در ایالات متحده تولید کرد و در طول ۱۵ سال بعد از جنگ جهانی دوم ۲۰۰ هزار دستگاه نیز به آمار آن افزود.
ناگهان، در طول چند سال، بازار توسط ژاپنیهای متبسم که از دل خاکسترهای جنگ جهانی دوم سر برآورده بودند متلاطم و خراب شد. تا سال ۱۹۶۴ تعداد موتور سیکلتهای ژاپنی در امریکا به ۹۶۰ هزار دستگاه افزایش یافت. دو سال بعد میزان آن به ۴/۱ میلیون دستگاه بالغ شد و در پایان ۱۹۷۱ به حدود ۴ میلیون دستگاه رسید. هوندا برای توسعه بازار و تقاضای موتور سیکلت، استراتژی جدید و متفاوتی را به کار میبرد، که محور اصلی آن را عرضه موتورسیکلت سبک وزن، و رویکرد تبلیغاتی با محوریت جلب مشتری جدید تشکیل میداد.
با تشدید رقابت، سهم بازار هارلی دیویدسون ریزش کرد. تنها در طول چند سال سهم بازار آن از ۷۰ درصد به ۵ درصد کاهش یافت. با وجود اینکه سهم بازار شرکت شدیداً افت کرد، ولی میزان فروش کل تقریباً ثابت ماند و نشان داد که مشتری جدیدی برای موتور سیکلت آنها وجود ندارد. سالهای سختی برای شرکت سپری شد، ولی در اواخر دهه۱۹۸۰ هارلی دیوید سون مجدداً به صحنه بازگشت و محبوب همه شد.
دانلود مستند ابرکارخانه هارلی دیویدسون / دانلود با لینک مستقیم
317.51 مگابايت دانلود فایل تعداد دانلود: 432