برای ایجاد فهرست مطالب به صورت خود کار در ورد 2010 :
توی تب Home بخش Styles باید از Headingها برای اینکار استفاده کنیم.
این کار خیلی سخت نیست در عین حال خیلی جالبه
-
ابتدا عنوان پاراگراف رو که میخواهید تو فهرست مطالب بیاد انتخاب میکنید.
-
از روی لیست Styles به ترتیب از Headingها استفاده میکنید.
-
Headingها دارای شماره هستند به این ترتیب که عناوین اصلی درجه اول رو Heading1 انتخاب کنید وعناوین زیر مجموعه اونها رو Heading2 و همینطور هرچی عنوان فرعی تر میشه شماره بعد Heading3، Heading4... رو انتخاب کنید.
-
Headingihها رو تا استفاده نکنید شماره بعدیش رو نمیبینید و در نهایت تا 9 تا بیشتر نیستند.
-
شما با کلیک راست روی هر کدوم از Headingها و انتخاب گزینه Modify می توانید فونت و اندازه و بقیه چیزهای سر تیترتون رو به شکل دلخواه تنظیم کنید و در صورتی که تیک automatically update رو که انتهای پنجره Modify هست بذارید با تغییرات رو هر Heading تمامی گروه از اون نوع با هم تغییر میکنند.
-
بعد از اتمام انتخاب و اعمال Heading توی صفحه ای که میخواهید فهرست بسته بشه کلیک میکنید.
-
از تب Reference روی گزینه Table of Contents کلیک کرده و حالت مورد نظزتون رو انتخاب میکنید.
-
در صورتی که شما از Heading3 به بعد هم استفاده کردید یعنی Heading4 به بعد برای اومدن اونا تو فهرست مطالب بعد از کلیک روی Table of Contents گزینه Table of Contents Insert رو انتخاب کنید و عدد Show levels رو تا مقدار استفاده شده بیشتر کنید.
-
شما بعد از ایجاد فهرست مطالب در صورتی که تغییراتی تو متن دادین و شماره صفحات و یا عناوین جا به جا شدند از همون بند Reference بخش Table of Contents به راحتی می تونید با update تغییرات جدید رو به فهرستتون اعمال کنید.
امیدوارم مفید واقع بشه اگه سوالی در این مورد دارید در خدمتم.
یا علی
امام حسن مجتبی علیه السلام:رَأسُ العَقلِ مُعاشَرَةُ النّاسِ بِالجَميلِ؛
خوشرفتارى با مردم، رأس خرد است.(ميزان الحكمة، ح 13703)