0

قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

 
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان به نیت : آزادی زندانیان بی گناه

حکمت 33 نهج البلاغه

حکمت 33 نهج البلاغه

حکمت 33 نهج البلاغه

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

دوشنبه 30 تیر 1393  11:41 PM
تشکرات از این پست
09303495228 hosseinbmi fifi_reza hoseinh1990 fatemexry farshon ravabet_rasekhoon nargesza
hosseinbmi
hosseinbmi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 266
محل سکونت : قم

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

سخن این بزرگوار این است که بخشش و انفاق داشته باش نه اینکه از اونور بیفتی - مثل اینایی که میرن چقدر خرج میکنن به فلان جا کمک میکنن فلان یتیم خونه رو میگیرن و از این جور کارها میکنن ولی خمسشونو نمیدن !  درسته کارای خوبی میکنن ولی واجب نباید فدای مستحب بشود .

در قسمت دوم میفرماید حساب خودت را داشته باش اما نه اینقدر سفت که محافظه کار بشی وهیچ کار نتونی انجام بدی نه اینقدر شل که همینجوری ول خرجی کنی و نفهمی دخل وخرجت چه جوریه.

برای ظهور امام زمان ارواحنا له الفداء صلوات

پرتال جامع فرهنگی اطلاع رسانی راسخون

سه شنبه 31 تیر 1393  12:14 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh hoseinh1990 zahra7720
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

واقعا تک تک جملات اما رو بهش رسیدیم تو زندگی

تو زندگی بعضیا یه موقع خودشون نیازمندند ولی اصرا دارن که به بقیه کمک کنند

ضرب المثل هم داریم در این مورد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

فقط بحث همین جا هم تموم نمیشه یوقت یکی کار نداره بیکاره بجای اینکه بره دنبال کار و یه لقمه حلال واسه زن و بچش و زندگیش

میره مجانی و برای رضای خدا کار میکنه برای بقیه

اخه خب این درست نیست

اول ادم باید زندگی خودش رو درست کنه بعد بخشندگی و کمک به بقیه

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

سه شنبه 31 تیر 1393  6:21 AM
تشکرات از این پست
zahra7720
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

اما در مورد قسمت دوم سخن امام

برعکس بضیا هم هستن

وضعشون خوبه

تونایی کمک به بقیه رو هم دارن

ولی باز هم کمک نمیکنن

از بس حسابگر هستن به این معنی که پشت سر هم پول جمع میکنن که اگر شاید یه روزی مریض شدن خیلی پول داشته باشن که راحت بتونن در مان کنند خودشون رو و کلی پول دیگه هم واسشون بمونه

در حالی که همسایشون به نون شبش محتاجه

اخه این درسته یکی از گرسنگی شب خوابش نبره بعد یکی دیگه ....

هیچ کس موافق نیست همه ثروتمون رو ببخشیم ولی همشم نباید نگه داریم که شاید در اینده نیاز باشه

 

ما نه در مواقع نیاز باید بخشندگی کنیم و نه در مواقع بی نیازی به مال دنیا و ... حسابگری بی حد داشته باشیم

 

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

سه شنبه 31 تیر 1393  6:38 AM
تشکرات از این پست
zahra7720
fifi_reza
fifi_reza
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 273
محل سکونت : یزد

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

امام على علیه السلام :

فَدَعِ الْإِسْرَافَ مُقْتَصِداً وَ اذْكُرْ فِي الْيَوْمِ غَداً وَ أَمْسِكْ مِنَ الْمَالِ بِقَدْرِ ضَرُورَتِكَ وَ قَدِّمِ الْفَضْلَ لِيَوْمِ حَاجَتِك‏


اسراف را رها كن و ميانه ‏روى در پيش‏گير و امروز به ياد فردا باش و از مال به اندازه ضرورتت نگه‏دار و اضافى آن را براى روز نيازمنديت (قيامت) پيش فرست.

تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 359 ، ح 8128 - نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 377 ،از نامه 21

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم

سه شنبه 31 تیر 1393  6:50 AM
تشکرات از این پست
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

در تفسير عياشى از امام صادق (عليه السلام ) مى خوانيم : كه در ذيلاين آيه در پاسخ سؤ ال كننده اى فرمود: من انفق شيئا فى غير طاعة الله فهو مبذر ومن انفق فى سبيل الله فهو مقتصد: ((كسى كه در غير راه اطاعت فرمان خدا مالى انفاق كند، تبذير كننده است و كسى كه در راه خدا انفاق كند ميانه رواست )) ونيز از آنحضرت نقل شده كه روزى دستور داد رطب براى خوردن حاضران بياورند، بعضى رطب را مى خوردند و هسته آنرا به دور مى افكندند، فرمود: ((اين كاررا نكنيد كه اين تبذير است و خدا فساد را دوست نمى دارد)).

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

سه شنبه 31 تیر 1393  8:06 AM
تشکرات از این پست
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

حکمت 232 نهج البلاغه
وَ قَالَ علی[عليه السلام] مَنْ يُعْطِ بِالْيَدِ الْقَصِيرَةِ يُعْطَ بِالْيَدِ الطَّوِيلَةِ .
آن كس كه با دست كوتاه ببخشد، از دستى بلند پاداش گيرد.(معنى سخن اين است كه آنچه انسان از اموال خود در راه خير و نيكى انفاق مى كند، هر چند كم باشد، خداوند پاداش او را بسيار مى دهد، و منظور از "دو دست" در اينجا دو نعمت است كه امام [عليه السلام] بين نعمت پروردگار ، و نعمت از ناحيه انسان، را با كوتاهى و بلندى فرق گذاشته است كه نعمت و بخشش از ناحيه بنده را كوتاه ، و از ناحيه خداوند را بلند قرار داده است ، بدان جهت كه نعمت خدا هميشگى و چند برابر نعمت مخلوق است، چرا كه نعمت خداوند اصل و اساس تمام نعمت ها است، بنابراين تمام نعمت ها به نعمت هاى خدا باز مى گردد، و از آن سرچشمه مى گيرد).

هدایه العلم وغررالحکم / 4375
وَ قَالَ علی[عليه السلام] بادروا بأموالكم قبل حلول آجالكم تزكّكم و تصلحكم و تزلفكم
بمالهاى خود قبل از رسيدن اجلهايتان مبادرت ورزيد، تا شما را پاك گردانيده، و به صلاح آورده و بدرگاه خدا نزديك كند.

هدایه العلم وغررالحکم/3827
وَ قَالَ علی[عليه السلام] إنّكم إلى إنفاق ما اكتسبتم أحوج منكم إلى اكتساب ما تجمعون.
بدرستى كه شما به انفاق آنچه کسب کرده اید نیازمندتر خواهید بود تا کسب کردن آنچه را که جمع میکنید(زیراآن باقی می ماند این نصیب دیگران خواهد شد.)

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

سه شنبه 31 تیر 1393  8:08 AM
تشکرات از این پست
rosesorkh
rosesorkh
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 504

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

از راه های نفوذ در دل ها هدیه دادن، گذشتن از مال و بخشندگی است. انسان های خسیس در روابط اجتماعی، واخورده و منزوی ترند. بخشش ـ اگر در حد معقول و منطقی باشد ـ کار پسندیده ای است و سبب نوعی ریاست و سالاری می شود. بدین معنی که مردم خود به خود اشخاص کریم را دوست دارند و از آنان اطاعت می کنند، همچنان که گفته اند: انسان بنده احسان است. حضرت علی(ع) می فرمایند: بخشش سالاری است.

قلب، مهمانخانه نیست که آدم ها بیایند

دو سه ساعت یا دو سه روز توی آن بمانند و بعد بروند...

قلب، لانه ی گنجشک نیست که در بهار ساخته می شود

و در پاییز باد آن را با خودش می برد...

قلب؟ راستش نمی دانم چیست!

اما این را می دانم که فقط جای آدم های خیلی خوب است 

سه شنبه 31 تیر 1393  9:39 AM
تشکرات از این پست
rosesorkh
rosesorkh
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 504

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

، 
و أنفقوا فی سبیل الله و لا تلقوا بأیدیکم إلی التهلکة و أحسنوا إن الله یحبّ المحسنین» (سوره بقره، آیه 195) ودر راه خدا انفاق کنید و خود را به دست خود به هلاکت میفکنید و نیکی کنید که همانا خدا نیکوکاران را دوست می دارد. این آیه پس از آیه جهاد آمده است و نشان می دهد که باید همزمان، انسان با جان و مال خود در راه خدا انفاق کند گو اینکه جهاد نیاز به مال دارد و بدون انفاق مال، جهاد امکان پذیر نخواهد بود. اگر رسول خدا صلی اللّه علیه و آله در آغازکار احتیاج به شمشیر علی علیه السلام داشت قطعا نیاز به اموال خدیجه سلام اللّه علیها نیز داشت و هر دو باهم، به کمک رسالت آمدند و اسلام را به پیروزی رساندند. از آن که بگذریم، گذشتن از جان نیز انفاق به حساب می آید زیرا جهادگر از جان خود که مایه زندگی و حیات است می گذرد. ولی در مورد انفاق وگذشتن از مال خداوند می فرماید: خود را با دست خود به هلاکت نیاندازید. و من بر این باورم که خداوند در هر دو کار یعنی گذشتن از جان و از مال ما را دستور می دهد که خود را به هلاکت نیندازیم. مقصود از این جمله چیست؟ برخی خیال می کنند که خداوند در مورد جهاد ابتدائی نیز می خواهد ما را نهی کند از این که خود را به کشتن بدهیم و همین آیه را مورد استدلال قرار می دهند که امام حسین علیه السلام نمی بایست خود را به هلاکت بیندازد با اینکه مطمئن بود که با عدد اندک نیروهایش توان مقابله با آن ارتش تا دندان مسلح را نداشت. اینها قطعا در جهل فرو رفته اند و غرض از آیه را هرگز نفهمیده اند.
اصل ظاهری آیه در مورد انفاق در راه خدا است یعنی انفاق باید به گونه ای باشد که خود را به هلاکت نیندازیم و معنایش این است که نباید در بذل وبخشش اسراف و زیاده روی کرد. همچنان که بخل ورزیدن عیب و ننگ است، اسراف کردن و خود را به روز سیاه نشاندن نیز عیب بزرگ و نابخشودنی است. و این که می فرماید خود را به هلاکت نیندازید ممکن است هردو مورد را در بر گیرد یعنی اگر بخل ورزیدید و در راه خدا انفاق نکردید به هلاکت معنوی می افتید و آخرتتان را از دست می دهید و اگر زیاده روی و اسراف کردید، به هلاکت مادی و دنیوی گرفتار می شوید. پس در هر دو صورت هلاکت است و انسان باید همواره حد اعتدال و میانه روی را در پیش گیرد نه افراط و نه تفریط. در آخر آیه می فرماید "وأحسنوا ان الله یحب المحسنین" احسان کنید زیرا خداوند نیکوکاران را دوست می دارد. برخی از مفسران بر این باورند که مقصود از احسان، حسن ظن به خدا است یعنی که انفاق کنید و راه اعتدال را پیش گیرید و از اختلال در روزی و معاش نهراسید ولی این احتمال خیلی بعید به نظر می رسد هرچند مطلب درست است زیرا احسان غیر از حسن ظن است. و عجیب است که برخی مفسران چنین تفسیر کرده اند. و برخی نیز گفته اند مقصود از احسان این است که انسان به هنگام بذل و بخشش در راه خدا با اخلاق خوب برخورد کند و محتاجان و فقرا را از خود نراند وبا آنان خوش برخورد باشد. این تفسیر جالبی است ولی تفسیر دیگری هم هست که دلالت بر میانه روی و اعتدال دارد و نیکوکاری را به آن معنی توجیه کرده است که این هم تفسیر خوبی است. به هرحال نیکوکاری و احسان خود امر بسیار مهمی است که خداوند در موارد زیادی آن را مورد نظر قرار داده است و همیشه باید نیکوکار ومحسن بود

قلب، مهمانخانه نیست که آدم ها بیایند

دو سه ساعت یا دو سه روز توی آن بمانند و بعد بروند...

قلب، لانه ی گنجشک نیست که در بهار ساخته می شود

و در پاییز باد آن را با خودش می برد...

قلب؟ راستش نمی دانم چیست!

اما این را می دانم که فقط جای آدم های خیلی خوب است 

سه شنبه 31 تیر 1393  10:03 AM
تشکرات از این پست
rosesorkh
rosesorkh
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 504

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

قرض دهی و کمک مالی به مؤمنان نیازمند، سبب حفظ عزت آنان شده و برای قرض دهنده هم دل بریدن از تعلقات دنیوی را به همراه دارد.

امیرمؤمنان علیه السلام می فرماید: «در بخشش، بُخل نورزید که خدای سبحان فرمود: اگر خدا را یاری کنید، شما را پیروز می گرداند و قدم های شما را استوار می دارد و

 فرمود: کیست که به خدا قرض نیکو دهد تا خداوند چند برابر عطا فرماید و برای او پاداش بی عیب و نقصی قرار دهد؟ درخواست یاری از شما به دلیل ناتوانی، و قرض گرفتن از شما برای کمبود نیست. او در حالی از شما یاری خواسته که لشکرهای آسمان و زمین در اختیار اوست و خدا نیرومند و حکیم است و در حالی از شما طلب وام دارد که گنج های آسمان و زمین از آنِ اوست و خدا بی نیاز و حمید است؛ بلکه می خواهد شما را بیازماید که کدام یک نیکوکارترید

قلب، مهمانخانه نیست که آدم ها بیایند

دو سه ساعت یا دو سه روز توی آن بمانند و بعد بروند...

قلب، لانه ی گنجشک نیست که در بهار ساخته می شود

و در پاییز باد آن را با خودش می برد...

قلب؟ راستش نمی دانم چیست!

اما این را می دانم که فقط جای آدم های خیلی خوب است 

سه شنبه 31 تیر 1393  10:08 AM
تشکرات از این پست
rosesorkh
rosesorkh
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 504

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

نیکوکاری، یکی از فضیلت های اخلاقی است که در آموزه های اسلامی بسیار به آن سفارش و تأکید شده؛ به طوری که امکان ندارد انسان، مؤمن باشد، ولی نیکوکار نباشد و در کارهای خوب پیش قدم نگردد.

فرد مؤمن با نیکوکاری گرفتاری ستمدیدگان و مستمندان را برطرف می کند و لبخند و شادی را به خانه فقیران ویتیمان می آورد. در نتیجه، باران رحمت الهی بر بندگان و به ویژه نیکوکاران فرو فرستاده می شود.

امیرمؤمنان علیه السلام در این باره می فرماید: «خدمت به ستمدیدگان و گشایش از کار انسان های گرفتار، از مواردی است که سبب می شود خداوند، گناهان بزرگ انسان را ببخشد». ایشان در سخنی دیگر، نیکوکاری را رمز تداوم نعمت های الهی می داند و می فرماید: «هر کس از نعمت های خداوند بیشتر بهره مند باشد، نیازهای مردم هم بیشتر به او رومی کند. پس کسی که در مورد آن نیازها، به وظیفه خود عمل کند، نعمت هایش دوام می یابد و هر کس به وظیفه خود عمل نکند، نعمت هایش به سوی نابودی می رود

قلب، مهمانخانه نیست که آدم ها بیایند

دو سه ساعت یا دو سه روز توی آن بمانند و بعد بروند...

قلب، لانه ی گنجشک نیست که در بهار ساخته می شود

و در پاییز باد آن را با خودش می برد...

قلب؟ راستش نمی دانم چیست!

اما این را می دانم که فقط جای آدم های خیلی خوب است 

سه شنبه 31 تیر 1393  10:11 AM
تشکرات از این پست
masady
masady
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 396
محل سکونت : قم

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

این حکمت با بیانی عجیب و زیبا این نکته کلیدی را می رساند که خطر بخشنده بودن، زیاده روی کردن است و خطر حسابگری همان خسیس بودن و سخت گیری می باشدکه بدترین نوع سخت گیری در روایات نسبت به  خانواده است که بعضی افراد انجام می دهند. پس  نباید در بخشندگی و انفاق کردن بحدی زیاده روی کرد که آدم برای خود و خانواده اش مشکل ایجاد شود و حد اعتدال را باید رعایت کرد و از آن طرف نباید با مردم سخت گیری کرد و خیلی حسابگرانه به روش ظالمان برخو.رد کرد

arman6014

سه شنبه 31 تیر 1393  10:17 AM
تشکرات از این پست
smart_boy
smart_boy
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : شهریور 1389 
تعداد پست ها : 853
محل سکونت : Mazandaran

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

سخاوت و بخشندگى على (ع)

او بخشنده‏ تر از ابرهاى پرباران بهارى بود و در این میدان نیز هماوردى براى او نمی ‏توان سراغ کرد.شعبى در این باره گفته است: على (ع) بخشنده ‏ترین مردمان بود. معاویه سرسخت‏ترین دشمن آن حضرت، نیز گفته بود: اگر على انبارى پر از زر و اتاقى انباشته از کاه می داشت، پیش از آنکه کاه را ببخشد، زر را می ‏بخشید.بیت المال را می رفت، در آن نماز می ‏گزارد و می گفت: اى زرد و اى سپید (طلا و نقره) !غیر از مرا بفریبید.

با آنکه بر همه امپراطورى اسلامى، به جز شام، فرمانروایى داشت، از خود میراثى بر جاى نگذاشت.و جز او، کس دیگرى به مضمون آیه نجوا (1) عمل نکرد.از دسترنج ‏خود هزار بنده را آزاد کرد و هرگز به نیازمندى پاسخ رد نگفت.

کتاب: سیره معصومان ج 3 ص 36  نویسنده: سید محسن امین  مترجم: على حجتى کرمانى

پی نوشت:

1. آیه 12 سوره مجادله.-م.

منبع:http://123mis.blogsky.com

همه ما تو این دنیا وظیفه ای داریم...

*********************************

ظهور نزدیک است...

سه شنبه 31 تیر 1393  10:29 AM
تشکرات از این پست
smart_boy
smart_boy
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : شهریور 1389 
تعداد پست ها : 853
محل سکونت : Mazandaran

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

در یکی از غزواتی که آقا علی(ع)شرکت داشتند. روزی در میدان جنگ شخصی از دشمنان اسلام به طرف حضرت دست دراز کرد و اظهار نمود تقاضا دارم شمشیر خود را به من عطا فرمائید.
حضرت فورا شمشیر را به دست او دادن آن شخص گفت در میدان جنگ کسی شمشیر را بدست غیر نمی‏دهد.
حضرت علی(ع)فرمودند: (اِنَّکَ مَدَدَّتَ یدُالْمَسْئَلَة اِلَی وَ لَیسَ مِنَ الْکَرَمِ اَنْ یرُدُّ السّائِل) بدرستیکه تو دست حاجت به طرف من دراز کردی و شخص کریم نمی‏تواند سائل را از خود محروم سازد. آن مرد کافر چون این حسن برخورد را از آنجناب ملاحظه نمود اسلام اختیار کرد.

نجات اگر طلبی از شدائد دوران
ببر پناه به شیر خدا شه مردان‏

علی(ع) عالی اعلا وصی پیغمبر
وی ایزد یکتا خدیو کون و مکان‏

شه سر بر سلونی که انبیا هستند
به مکتبش پی تعلی(ع)م طفل ابجد خوان‏

خدیو دین که به عرش آستان او جبرئیل
به افتخار غلامست و حاجب و دربان‏

علی(ع)ست مظهر ذات خدای حی قدیر
علی(ع)ست مظهر آیات محکم قرآن

علی(ع) یداللّه و عین اللّه و لسان اللّه
علی(ع)ست جلوه مرآت خالق سبحان‏

منبع : کرامات العلویه، علی میر خلف زاده‏، نشر مهدی یار

منبع:عاشورا

همه ما تو این دنیا وظیفه ای داریم...

*********************************

ظهور نزدیک است...

سه شنبه 31 تیر 1393  10:32 AM
تشکرات از این پست
rosesorkh
rosesorkh
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 504

پاسخ به:قرار شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

 میانه­ روی و اعتدال و دوری از افراط و تفریط در تمامی جنبه ­های زندگی بشر لازم و ضروری ست و

حدیث معروف پیامبراكرم «خیر الأمور اوسطها: بهترین كارها میانه‏روى است»‏، مؤید و مبین همین نكته است.

در مسأله ­ی بخشش و بذل نیز این قاعده جاریست و در سیره پیامبر(ص) نیز این امر به خوبی مشاهده می­شود،

حتی گاه كه پیامبر(ص)، به دلیل غایت جود و سخا، در این مهم دست و دلبازی بی­حد و حصر از خود نشان داده ­اند،

قرآن كریم در مقام تذكر ایشان را به میانه ­روی و اعتدال در بخشش امر فرموده است. در سنن ­النبی در باب آداب معاشرت،

از عجلان نقل شده است كه گوید:

"خدمت امام صادق(ع) بودم كه سائلى آمد، امام برخاست و از سبدى كه در آن خرما بود،

دست خود را پر كرد و به سائل داد. سائلى دیگر آمد، امام دوباره برخاست و مشتى خرما برداشت و به او داد.

سائل سومى آمد، باز برخاست و مشتى خرما برداشت و به او داد. بار چهارم سائل دیگر آمد،

امام فرمود: خداوند روزى‏رسان ما و شماست!

سپس فرمود: كسى از رسول­خدا(ص) چیزى از دنیا نمى‏خواست؛ مگر اینكه عطا مى‏فرمود،

تا آنكه زنى پسر خود را نزد آن حضرت فرستاد و به او گفت: نزد حضرت برو و از او چیزى بخواه،

اگر فرمود: فعلا چیزى نداریم، بگو: پیراهن خود را به من بده.

امام فرمود: آن حضرت پیراهن خویش را  درآورد و  به او عطا فرمود.گفته شده كه نبی اكرم بعد از این واقعه در خانه باقی ماند و جامه ای كه خود را با آن بپوشاند، نداشت و لذا نتوانست از منزل خارج شده، برای نماز به مسجد برود و از این رو كفار حضرت را ملامت كردند و گفتند: محمد مشغول خواب شده و از نماز غفلت كرده است.

آن‏گاه خداوند آن حضرت را به میانه‏ روى امر فرمود 

قلب، مهمانخانه نیست که آدم ها بیایند

دو سه ساعت یا دو سه روز توی آن بمانند و بعد بروند...

قلب، لانه ی گنجشک نیست که در بهار ساخته می شود

و در پاییز باد آن را با خودش می برد...

قلب؟ راستش نمی دانم چیست!

اما این را می دانم که فقط جای آدم های خیلی خوب است 

سه شنبه 31 تیر 1393  10:42 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها