0

قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

 
morteza237
morteza237
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1391 
تعداد پست ها : 1979
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

حکمت 46

و درود خدا بر او فرمود: از یورش بزرگوار به هنگام گرسنگی، و از تهاجم انسان پست به هنگام سیری، بپرهیز.


 

خدایا چنان کن سرانجام کار                              تو خوشنود باشی و ما رستگار

یک شنبه 29 تیر 1393  11:20 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
morteza237
morteza237
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1391 
تعداد پست ها : 1979
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

حکمت 46
وصف زاهدان و ارزش سحرخيزی

 

خدایا چنان کن سرانجام کار                              تو خوشنود باشی و ما رستگار

یک شنبه 29 تیر 1393  11:22 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
masady
masady
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1393 
تعداد پست ها : 396
محل سکونت : قم

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

این حکمت میخاد این رو بگه گناه خود پسندی چقد زیاد هستش و اینکه آدم ها گاهی با یک کار خوبی که انجام میدن چقدر ممکنه دچار  غرور بشن؟؟ حضرت می فرماید: اگه کسی گناهی بکنه و بعد توبه کنه بهتر از این هست که کار ثواب و خوب انجام بده و بعد به این عملش مغرور بشه

arman6014

یک شنبه 29 تیر 1393  2:01 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

الإمامُ عليٌّ عليه السلام : ضاحِكٌ مُعتَرِفٌ بِذَنبِهِ أفضَلُ مِن باكٍ مُدِلٍّ عَلى رَبِّهِ .

امام على عليه السلام : خندانِ معترف به گناه خويش برتر است از گريانى كه [به سبب عبادت و اطاعت ]بر پروردگارش جرأت پيدا كند.

منبع : http://www.hadithlib.com

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

یک شنبه 29 تیر 1393  2:33 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

الإمامُ عليٌّ عليه السلام : ضاحِكٌ مُعتَرِفٌ بِذَنبِهِ أفضَلُ مِن باكٍ مُدِلٍّ عَلى رَبِّهِ .

امام على عليه السلام : خندانِ معترف به گناه خويش برتر است از گريانى كه [به سبب عبادت و اطاعت ]بر پروردگارش جرأت پيدا كند.

منبع : http://www.hadithlib.com

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

یک شنبه 29 تیر 1393  2:34 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنَّ الرَّجُلَ لَيُذنِبُ الذَّنبَ فيَندَمُ عَلَيهِ، و يَعمَلُ العَمَلَ فَيَسُرُّهُ ذلِكَ، فَيتَراخى عَن حالِه تِلكَ، فَلأنْ يَكونَ عَلى حالِهِ تِلكَ خَيرٌ لَهُ مِمّا دَخَلَ فيهِ .

امام صادق عليه السلام : آدمى گناهى مى كند و از آن پشيمان مى شود و سپس كار خوبى انجام مى دهد و خوشحال مى شود و بدين سبب از آن حالتى كه داشت (پشيمانى از گناه) دور مى افتد. در صورتى كه اگر بر همان حالت پشيمانى بماند، برايش بهتر از حالت سُرورى است كه به او دست داده است.

منبع : http://www.hadithlib.com

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

یک شنبه 29 تیر 1393  2:35 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

 الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ـ في رَجُلٍ يَعمَلُ العَمَلَ وَ هُوَ خائفٌ مُشفِقٌ ثُمّ يَعمَلُ شَيئا مِنَ البِرِّ فيَدخُلُهُ شِبهُ العُجبِ بِهِ ـ : هُوَ في حالِهِ الاُولى ـ و هُوَ خائفٌ ـ أحسَنُ حالاً مِنهُ في حالِ عُجبِهِ .

امام صادق عليه السلام ـ درباره آدمى كه گناهى مى كند و به سبب آن دچار ترس [از عذاب الهى ]مى شود و بعد از آن كار خوبى انجام مى دهد و گونه اى خودپسندى او را فرا مى گيرد ـ فرمود : به سر بردن در همان حالت اوّلش ، يعنى ترسان بودن ، براى او بهتر است از حالت خود پسنديش.

منبع : http://www.hadithlib.com

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

یک شنبه 29 تیر 1393  2:36 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

 الإمامُ الصّادقُ عليه السلام:  يَدخُلُ رَجُلانِ المَسجِدَ أحَدُهُما عابِدٌ و الآخَرُ فاسِقٌ، فيَخرُجانِ مِنَ المَسجِدِ و الفاسِقُ صِدِّيقٌ و العابِدُ فاسِقٌ؛ و ذلِكَ أنَّهُ يَدخُلُ العابِدُ المَسجِدَ و هُوَ مُدِلٌّ بِعِبادتِهِ و فِكرَتُهُ في ذلِكَ، و يَكونُ فِكرَةُ الفاسِقِ في التَّنَدُّمِ عَلى فِسقِهِ، فيَستَغفِرُ اللّه َ مِن ذُنو بِهِ .

امام صادق عليه السلام : دو مرد وارد مسجد مى شوند يكى از آن دو عابد است و ديگرى فاسق، اما هنگامى كه از مسجد بيرون مى روند آن فاسق به صدّيق (مؤمن راستين) تبديل شده است و آن عابد به فاسق. علّتش اين است كه وقتى آن عابد وارد مسجد مى شود، به عبادت خود مى نازد و همه فكرش در اين باره است. اما فاسق در انديشه پشيمانى از بد كردارى خويش است و از اين رو ، براى گناهان خود از خداوند طلب آمرزش مى كند.

منبع : http://www.hadithlib.com

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

یک شنبه 29 تیر 1393  2:37 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

 الإمامُ الصّادقُ عليه السلام:  يَدخُلُ رَجُلانِ المَسجِدَ أحَدُهُما عابِدٌ و الآخَرُ فاسِقٌ، فيَخرُجانِ مِنَ المَسجِدِ و الفاسِقُ صِدِّيقٌ و العابِدُ فاسِقٌ؛ و ذلِكَ أنَّهُ يَدخُلُ العابِدُ المَسجِدَ و هُوَ مُدِلٌّ بِعِبادتِهِ و فِكرَتُهُ في ذلِكَ، و يَكونُ فِكرَةُ الفاسِقِ في التَّنَدُّمِ عَلى فِسقِهِ، فيَستَغفِرُ اللّه َ مِن ذُنو بِهِ .

امام صادق عليه السلام : دو مرد وارد مسجد مى شوند يكى از آن دو عابد است و ديگرى فاسق، اما هنگامى كه از مسجد بيرون مى روند آن فاسق به صدّيق (مؤمن راستين) تبديل شده است و آن عابد به فاسق. علّتش اين است كه وقتى آن عابد وارد مسجد مى شود، به عبادت خود مى نازد و همه فكرش در اين باره است. اما فاسق در انديشه پشيمانى از بد كردارى خويش است و از اين رو ، براى گناهان خود از خداوند طلب آمرزش مى كند.

منبع : http://www.hadithlib.com

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

یک شنبه 29 تیر 1393  2:37 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:قرار شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان

البته نه اینکه اجازه داریم گناه کنیم یعنی اگر گناهی هم کردیم غیرت و قدرت اظهار پشیمانی و عزم در ترکن را داشته باشیم. یعنی کار خیری که باعث ایجاد غرور بیش از حد در ما می شود و باعث می شود خود را نسبت به بقیه بندگان خدا بزرگتر ببینیم و به آنها فخرفروشی کنیم و گاهی هم نسبت به خداوند توقع زیادی پیدا کنیم، فایده ای ندارد. اینجاست که می فرمایند گناهی که باعث پشیمانی تو شود بهتر از آن کار خیر و نیک است چون موقع پشیمانی ما حالت تضرع و خفت و کوچک شدن دربرابر خداوند را پیدا می کنیم.

یک شنبه 29 تیر 1393  7:07 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
دسترسی سریع به انجمن ها