0

قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان

 
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول tahmores

نقل قول saeedakh

نقل قول tahmores

با خوندن آیه خیلی امید وار شدم  خدا همه گناهان رو‌ میبخشه 

این آیه سر شار از امید و رحمت خداست


خداوند نسبت به بنده جوری رفتار میکنه که گاهی بنده فکر میکنه خدا نیاز به عبادت بنده داره که این نیاز نیست بلکه محبت خدا نسبت به بنده است 

 

ببخشبد این حرف رو‌کیزنم شاید درست نباشه اما احساسم میگه محبت زیادی خدا به ما  رو‌پرو و‌متوقع کرده به نظرتون این درسته ؟

بیشتر اوقات بنده خودش رو بهترین میدونه و این با عث گمراهی میشه

 



 

پنج شنبه 12 تیر 1393  1:37 AM
تشکرات از این پست
kuoroshss nazaninfatemeh tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول tahmores

دوستانی که شرکت میکنن در این طرح من یه سوال دارم  

به نظرتون چرا کلمه اسراف و‌ستم در این آیه با هم اومدن ؟


به نظر من اسراف در هر چیز نوعی ستم به خود یا دیگری است


پنج شنبه 12 تیر 1393  1:41 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh tahmores kuoroshss
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول kuoroshss

نقل قول tahmores

دوستانی که شرکت میکنن در این طرح من یه سوال دارم  

به نظرتون چرا کلمه اسراف و‌ستم در این آیه با هم اومدن ؟


متوجه منظورتون نشدم

فقط اسراف اومده  

 

ببینید در اول آیه نوشته اسراف و‌ستم بر خود روا دارید این یعنی چه ربط اسراف و‌ستم چیه که با هم اومده

 

پنج شنبه 12 تیر 1393  1:42 AM
تشکرات از این پست
saeedakh nazaninfatemeh kuoroshss
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول saeedakh

نقل قول tahmores

نقل قول saeedakh

نقل قول tahmores

با خوندن آیه خیلی امید وار شدم  خدا همه گناهان رو‌ میبخشه 

این آیه سر شار از امید و رحمت خداست


خداوند نسبت به بنده جوری رفتار میکنه که گاهی بنده فکر میکنه خدا نیاز به عبادت بنده داره که این نیاز نیست بلکه محبت خدا نسبت به بنده است 

 

ببخشبد این حرف رو‌کیزنم شاید درست نباشه اما احساسم میگه محبت زیادی خدا به ما  رو‌پرو و‌متوقع کرده به نظرتون این درسته ؟

بیشتر اوقات بنده خودش رو بهترین میدونه و این با عث گمراهی میشه

 


بله  ما این همه نعمت داریم اما تا یه چیزی نداریم سریع شکایت میکنیم 

سریع میگیم خدا مال بقیه اس و مال ما نیست
 


پنج شنبه 12 تیر 1393  1:45 AM
تشکرات از این پست
saeedakh nazaninfatemeh kuoroshss
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول saeedakh

نقل قول tahmores

دوستانی که شرکت میکنن در این طرح من یه سوال دارم  

به نظرتون چرا کلمه اسراف و‌ستم در این آیه با هم اومدن ؟


به نظر من اسراف در هر چیز نوعی ستم به خود یا دیگری است  

 

حرفتون درست اسراف ستمه اما مخالف اسراف هم ستم بر خوده کسی که کوتاهی در مورد خودش میکنه پس چرا اون ذکر نشده


پنج شنبه 12 تیر 1393  1:47 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh kuoroshss
kuoroshss
kuoroshss
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 3221
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول tahmores

نقل قول kuoroshss

نقل قول tahmores

دوستانی که شرکت میکنن در این طرح من یه سوال دارم  

به نظرتون چرا کلمه اسراف و‌ستم در این آیه با هم اومدن ؟


متوجه منظورتون نشدم

فقط اسراف اومده  

 

ببینید در اول آیه نوشته اسراف و‌ستم بر خود روا دارید این یعنی چه ربط اسراف و‌ستم چیه که با هم اومده

 


خواهر خوبم در ترجمه آیه  کلمه اسراف و ستم  اومده

منظور از اسراف بر خویشتن اینه كه انسان در بهره‏گيرى از استعدادها و ظرفيّت‏هاى وجودى خود از حدّ اعتدال خارج شده و دچار افراط و تفريط بشه.

پنج شنبه 12 تیر 1393  1:49 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh saeedakh tahmores
farnaz_s
farnaz_s
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1392 
تعداد پست ها : 7586
محل سکونت : اردبیل

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان

امیرالمؤمنین علیٌّ علیه‏‌السلام :

 

مَن تابَ تابَ اللّه‏ُ علَیهِ، و اُمِرَتْ جَوارِحُهُ أنْ تَسْتُرَ علَیهِ ،

و بِقاعُ الأرضِ أنْ تَکْتُمَ علَیهِ ، واُنْسِیَتِ الحَفَظَهُ ما کانتْ تَکتُبُ علَیهِ .

 

 

امیرالمومنین امام على علیه‏‌السلام فرمودند:

 

هر که بـاز آیـد، خدا به او بازگردد و به جوارح او و جاى جاى زمین دستور داده شود که آبروى او را حفظ کنند

و عیب‌هایش را بپوشانند و گناهانى که فرشتگان حافظ اعمال برایش نوشته‏‌اند از یاد آنان برده شود.

 

«بحارالأنوار، جلد32صفحه 28»


☆☆ خداوندا، اراده ام را به زمان کودکی بازگردان ☆☆

 

☆☆ همان زمان که برای یکبار ایستادن هزار بار می افتادم اما نا امید نمی شدم ☆☆

 

ツ وبلاگ لبخند زیبای زندگیツ

 

 ☆☆  مدیر تالار ادبیات ☆☆

 

پنج شنبه 12 تیر 1393  1:56 AM
تشکرات از این پست
saeedakh kuoroshss nazaninfatemeh tahmores
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول nazaninfatemeh

نقل قول tahmores

ببخشبد این حرف رو‌کیزنم شاید درست نباشه اما احساسم میگه محبت زیادی خدا به ما  رو‌پرو و‌متوقع کرده به نظرتون این درسته ؟

اجی میدونین ما همیشه توقع داریم که خدا بهمون بده ولی وقتی یه چیزی که ما دلمون میخواد رو نمیده زود شاکی میشیم.چطور وفتی مثلا صدتا  چیزی که خدابهمون داده اصلا شکر خدارو به جا نیاوردیم ولی خدا نکنه که خدا یه چیز رو برحسب مصلحت بهمون نده سریع شاکی میشیم ما عادت کردیم که خدا همیشه دهنده باشه برامون و نه گیرنده

آجی  به زبون ساده میشه گفت خدا خیلی به ما بها داده و ما پرو هستیم در مقابل خدا

پنج شنبه 12 تیر 1393  1:59 AM
تشکرات از این پست
kuoroshss nazaninfatemeh saeedakh
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول kuoroshss

نقل قول tahmores

نقل قول kuoroshss

نقل قول tahmores

دوستانی که شرکت میکنن در این طرح من یه سوال دارم  

به نظرتون چرا کلمه اسراف و‌ستم در این آیه با هم اومدن ؟


متوجه منظورتون نشدم

فقط اسراف اومده  

 

ببینید در اول آیه نوشته اسراف و‌ستم بر خود روا دارید این یعنی چه ربط اسراف و‌ستم چیه که با هم اومده

 


خواهر خوبم در ترجمه آیه  کلمه اسراف و ستم  اومده

منظور از اسراف بر خویشتن اینه كه انسان در بهره‏گيرى از استعدادها و ظرفيّت‏هاى وجودى خود از حدّ اعتدال خارج شده و دچار افراط و تفريط بشه. 

حرفتون درسته اما خیلی سنگینه نمیدونم شاید من متوجه نمیشم 

میشه با مثال توضیح بدید


پنج شنبه 12 تیر 1393  2:02 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh saeedakh
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول tahmores

نقل قول saeedakh

نقل قول tahmores

دوستانی که شرکت میکنن در این طرح من یه سوال دارم  

به نظرتون چرا کلمه اسراف و‌ستم در این آیه با هم اومدن ؟


به نظر من اسراف در هر چیز نوعی ستم به خود یا دیگری است  

 

حرفتون درست اسراف ستمه اما مخالف اسراف هم ستم بر خوده کسی که کوتاهی در مورد خودش میکنه پس چرا اون ذکر نشده


فکر کنم توی این ایهع منظور از اسراف در مورد خود انسان هست و ستمی که بواسطه اون به خودش میکنه مثل استفاده بد از اعضا و جوارح



 

پنج شنبه 12 تیر 1393  2:04 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh tahmores kuoroshss
farnaz_s
farnaz_s
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1392 
تعداد پست ها : 7586
محل سکونت : اردبیل

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان

 

 

در دعوت تکويني شور و شوق ايجاد مي شود تا اينکه ما وارد دعوت تشريعي بشويم.

 

خداوند که ما را صدا مي زند ...



«قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ

إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ»


 

بگو اى بندگان من كه بر خويشتن زياده‏روى روا داشته‏ايد از رحمت‏خدا نوميد مشويد

در حقيقت‏خدا همه گناهان را مى‏آمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است

(سوره زمرآيه 53)


بگوييد: لبيک، خدايا آمديم. خداوند متعال را ببيند که چه زيبا صدا مي زند.

اي بندگان گناهکار من مايوس نشويد، نگوييد که من گناهکارم و به درگاه خداوند نمي روم.

بياييد، تمامي گناهانتان را مي بخشم. به هر چيزي نگاه مي کني شور و شوق و اشتياق دارد.

اگر انسان درست تصوّر کند از شور و شوق تلف مي شود.

 

پيامبر خبر بده :

 

اي بنده اي که در طول عمرت بر خود اسراف کرده اي،

ا ي بنده اي که گناه کرده اي، از رحمت خداوند مايوس نباش.

خداوند تمام گناهانت را مي بخشد.

امّا تو بيا و رو به من کن و از من روي گردان مباش.

همانگونه که نظام خلقت نظام شور و شوق است،

در نظام تشريع هم با شوق بيا تا به حق برسي.


☆☆ خداوندا، اراده ام را به زمان کودکی بازگردان ☆☆

 

☆☆ همان زمان که برای یکبار ایستادن هزار بار می افتادم اما نا امید نمی شدم ☆☆

 

ツ وبلاگ لبخند زیبای زندگیツ

 

 ☆☆  مدیر تالار ادبیات ☆☆

 

پنج شنبه 12 تیر 1393  2:10 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh saeedakh kuoroshss tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول tahmores

نقل قول kuoroshss

نقل قول tahmores

نقل قول kuoroshss

نقل قول tahmores

دوستانی که شرکت میکنن در این طرح من یه سوال دارم  

به نظرتون چرا کلمه اسراف و‌ستم در این آیه با هم اومدن ؟


متوجه منظورتون نشدم

فقط اسراف اومده  

 

ببینید در اول آیه نوشته اسراف و‌ستم بر خود روا دارید این یعنی چه ربط اسراف و‌ستم چیه که با هم اومده

 


خواهر خوبم در ترجمه آیه  کلمه اسراف و ستم  اومده

منظور از اسراف بر خویشتن اینه كه انسان در بهره‏گيرى از استعدادها و ظرفيّت‏هاى وجودى خود از حدّ اعتدال خارج شده و دچار افراط و تفريط بشه. 

حرفتون درسته اما خیلی سنگینه نمیدونم شاید من متوجه نمیشم 

میشه با مثال توضیح بدید


اسراف در نفس

اسراف هم در مورد نعمتهای بیرونی مطرح است و هم درباره نعمتهای درونی؛ مثلا، اولین لحظه ای که ارتکاب گناه در فکر انسان خطور کند، قبل از ارتکاب، اسراف در نفسش پیدا می شود؛ یعنی، او این پدیده فکری و علمی و نیز این پدیده عملی یعنی عزم و اراده را بیجا مصرف می کند.

خداوند می فرماید: وقتی شما به جان خودتان اسراف کرده اید، نا امید نباشید. چون درهای رحمت، همواره باز است. سپس می فرماید:

«و انیبوا الی

ربکم و اسلموا له» (29)

و این انابه و تسلیم شدن، تغییری در صحنه نفس است. پس اول، اسراف بر نفس است برخی نفس غیر مسرف را مسرف و آنگاه نفس مسرف و مترف را منیب، تائب و مطیع می کنند و این، تحول دو جانبه در نفس است.

بسیاری از آیات نشانه آن است که این تغییر، سخت و یا آسان است؛ چنان که طی راه سخت و یا آسان است؛ یعنی این دو مطلب با هم ارتباط دارند: یکی این که اصل تغییر، گاهی سخت و گاهی آسان است؛ مطلب دیگر این که طی راه، گاهی سخت و گاهی آسان است و منشا این سختی و یا آسانی، این است که اگر وصفی به صورت «ملکه» در دل رسوخ کرده باشد، تغییرش سخت ولی ادامه راه مناسب با آن، سهل است که به این ترتیب، هر دو مطلب به رسوخ وصفی نفسانی وابسته است؛ به این معنا، که در اوایل امر، همان طور که فراگیری علم، ثابت و آسان است و می فهمند، فراگیری مسائل اخلاقی مثل متخلق کردن کودکان هم سهل است. چون مسائل اخلاقی هم با فطرت اینها سازگار است و هم ضد اخلاق و ارزش در جان اینها جایی پیدا نکرده است؛ ولی اگر اخلاقی نفسانی در دراز مدت به صورت ملکه در آمده باشد طی راه مناسب با آن ملکه، آسان ولی تغییر آن سخت است، این دو مطلب را قرآن کریم در دو بخش از آیات، روشن کرده است:

29. سوره زمر، آیه 54.



 

پنج شنبه 12 تیر 1393  2:13 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh tahmores kuoroshss
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول saeedakh

نقل قول tahmores

نقل قول saeedakh

نقل قول tahmores

دوستانی که شرکت میکنن در این طرح من یه سوال دارم  

به نظرتون چرا کلمه اسراف و‌ستم در این آیه با هم اومدن ؟


به نظر من اسراف در هر چیز نوعی ستم به خود یا دیگری است  

 

حرفتون درست اسراف ستمه اما مخالف اسراف هم ستم بر خوده کسی که کوتاهی در مورد خودش میکنه پس چرا اون ذکر نشده


فکر کنم توی این ایهع منظور از اسراف در مورد خود انسان هست و ستمی که بواسطه اون به خودش میکنه مثل استفاده بد از اعضا و جوارح


ممنوم آقا سعید توضیح خوبی بود 
 


پنج شنبه 12 تیر 1393  2:18 AM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh saeedakh kuoroshss
kuoroshss
kuoroshss
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 3221
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان


نقل قول tahmores


خواهر خوبم در ترجمه آیه  کلمه اسراف و ستم  اومده

منظور از اسراف بر خویشتن اینه كه انسان در بهره‏گيرى از استعدادها و ظرفيّت‏هاى وجودى خود از حدّ اعتدال خارج شده و دچار افراط و تفريط بشه. 

حرفتون درسته اما خیلی سنگینه نمیدونم شاید من متوجه نمیشم 

میشه با مثال توضیح بدید


اسراف: به معناى تجاوز از حد در هر عملى است كه كسى انجام دهد، هر چند كه در خصوص خرج كردن مال مشهورتر است،

و اسراف بر نفس  به ارتكاب گناه است چه شرك باشد و چه گناهان كبيره و چه گناهان صغيره،

مثال: همون مثال معروف خوردن در احکام خوردن در مقداری که انسان از مرگ نجات پیدا کند؛ واجب ، یه کم بیشتر که به انجام واجبات برسد؛ مستحب ، یه کم بیشتر بخورد که نشاط و سرزنده باشد مباح

یه کم بیشتر بخورد که باعث کسالت و تنبیلی شود مکروه یهکم بیشتر بخورد که مریض شود و به جسمش ضرر بزند حرام

بنابراین چه اینقدر کم بخورد که بیم مرگ برود اسراف بر خودکرده و چه اینقدر زیاد بخورد که به جسمش ضرر بزند باز هم اسراف بر نفس کرده

پنج شنبه 12 تیر 1393  2:19 AM
تشکرات از این پست
saeedakh nazaninfatemeh tahmores
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

پاسخ به:قرار شب پنجم ماه مبارک رمضان

یأس و ناامیدی از رحمت خداوند، در عین وعده او به آمرزش تمامی گناهان بندگان، امری بی جا و نامعقول است

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

پنج شنبه 12 تیر 1393  2:23 AM
تشکرات از این پست
kuoroshss saeedakh tahmores
دسترسی سریع به انجمن ها