0

مبحث هفته 4 مسابقه طرح برتر: طراحی وسایل برای مدرسه و دانشگاه

 
abolhassanrajabi
abolhassanrajabi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : فروردین 1393 
تعداد پست ها : 92
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث هفته 4 مسابقه طرح برتر: طراحی وسایل برای مدرسه و دانشگاه

يه چيزي كه خيلي ضروري به نظر مياد كه بايد بهينه بشه سايت دانشگاه هاست

اگه دانشگاه ها سايت هاشون رو به روز نگه دارن و اطلاعات كاملي و مفيدي براي دانشجوها در اون قرار بدن مطمئناً خيلي  ميتونه به دانشجو ها كمك بكنه

الان سايت اكثر دانشگاه ها تنها چيزي رو كه رائه ميده يه تاريخچه اي از دانشگاه به همراه اخبار و عكس هايي در مورد رياست دانشگاه، و تنها كابردش براي دانشجوها شده پرينت انتخاب واحد و كارت امتحان

تو روزهايي كه همه چيز ديجيتال و آنلاين شده باز هم دانشجوها بايد براي اطلاع از هرخبري به دانشگاه برن و تخته اعلانات رو نگاه كنند

با اين وضع مطمئنا گفتن اين كه مدارس هم به سمت داشتن سايت برن خيلي .....

دوشنبه 29 اردیبهشت 1393  10:38 AM
تشکرات از این پست
mohammad98 amirali123
amin5530
amin5530
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 1258
محل سکونت : خوزستان

پاسخ به:مبحث هفته 4 مسابقه طرح برتر: طراحی وسایل برای مدرسه و دانشگاه

با توجه به صحبت های دوستان این برداشت رو کردم که همه موافق در مورد مجازی کردن کلاس ها هستن.

ولی یکی از دوستان حرف خوبی زد و این که اینها هزینه گزافی واسه آموزی و پرورش داره .حالا دانشگاه آزاد رو کنار بذاریم.

به نظر بنده اولین کاری که میشه کرد و همچنین هزینه بسیار زیادی رو کم میکنه و هم چنین به محیط زیست آسیب نمیرسونه جایگزین کردن کتابهای سنتی و ساخته شده از کاغذ و جایگزینش هم ایبوک هستش.ولی بنده نظرم اینه که در دوره های ابتدایی مدارس این طرح کمتر استفاده بشه و از همون کتاب معمولی استفاده بشه تتا دانش آموزان لذت اون نوع کتاب رو ببرند و بعدش به مرور زمان در مقاطع بالاتر این کار انجام بشه .اگه دقت کنید خیلی مزایا داره اولینش رو که در بالا گفتم. مزیت بعدی همیشه همرا دانش اموز هستش و جلو چشمش هست و یه احساس بدهکاری به کتابش واسش پیش میاد. و همچنین از بار بسیار سنگینی که دانش اموزان بر شانه و یا دست خودشون دارن کاسته میشه و بیماری های جسمی مانند کمر درد همچنین نامیزون بودن کتفها برطرف میشه.

مشکلی که بیشتر دانش اموزان از اون رنج میبرن استرس پاسخگویی به معلمشون جلو دانش اموزای دیگه هستش که بسیار بر روی روان دانش آموزان در اون لحظه و حتی در آینده تاثیر میذاره .برای این کار میشه باز از همین روش استفاده کرد به صورتی که معلم به صورت آنلاین سوال رو بین دانش اموزان شیر کنه. و این طوری دیگه اون ترس ناشی از پرسیدن معلم در دانش اموز به وجود نمیاد.و همچنین برای والدین هم خوب هستش چون که بعضی از دانش اموزان واقعیت درون کلاس رو برای والدین خود بازگو نمی کنند با این برنامه دیگه راهی برای پنهان کاری باقی نمیمونه.

YEMEN

تالار قرآن کریم

۩۩ ¤ هر روز آشنایی با یکی از سوره های قرآن کریم ¤ ۩۩

amin.bidar@gmail.com

من در پی تو هستم و مردم پی بهشت .... ایمان شهر ، کفر مرا در می آورد

دوشنبه 29 اردیبهشت 1393  1:56 PM
تشکرات از این پست
mohammad98
amirali123
amirali123
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1390 
تعداد پست ها : 15244
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:مبحث هفته 4 مسابقه طرح برتر: طراحی وسایل برای مدرسه و دانشگاه

يه طرح هم كه خيلي خوبه استفاده از شيشه هاي دو جداره در مدارس و دانشگاهها هست كه حواسها به بيرون پرت نشه

مدرسه ما كه وقتي اون يكي كلاس فوتبال بازي ميكردن همه صدا ها تو كلاس بود حتي بهتر از بيرون

 

غزال خوش صدا توئی ، راسخون

شیرین تر از عسل توئی ، راسخون

بین تموم سایتهای اینترنت

 نگین بی بدل توئی ، راسخون

سه شنبه 30 اردیبهشت 1393  12:38 PM
تشکرات از این پست
mohammad98
maryamjoon
maryamjoon
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 1178
محل سکونت : تهران

پاسخ به:مبحث هفته 4 مسابقه طرح برتر: طراحی وسایل برای مدرسه و دانشگاه

 

وسایل آموزشی مدارس


در بسیاری از کشورها، اواخر قرن نوزدهم عصر گسترش چشمگیر تدارکات آموزشی، شناخت مفهوم کودکی و به فعالیت واداشتن تعدادی از صنایع برای تهیه میز و نیمکت و وسایلی برای هدف های آموزشی بود. میز تحریر مدرسه، وسیله ای کاملاً آموزشی بود مرکب از میز و نیمکت چوبی یکپارچه ای که بر چهارچوبی چدنی قرار داشت. صندلی های پیوسته و ترکیب چیدن آنها منعکس کننده مقررات خشک و رسمی روشهای آموزشی بود. روشهای آموزشی غیر رسمی تر در قرن بیستم به طراحی میز و صندلی هایی منجر شد که بسادگی جا به جا می شوند و به دانش آموزان امکان می دهند که به صورت گروه گروه بنشینند مطالعات ارگونومیک نیز عیوب مدل های قدیمی را کاهش داده است.
رشد آموزش و نیاز بیشتر به وسایل آموزشی فرصتهای تجاری قابل ملاحظه ای ایجاد کرد و بسیاری از شرکتها برای دستیابی به شکل ها و ایده های جدید از طراحان یاری جستند. در اوایل دهه 1950 سالانه نزدیک به 50 میلیون دلار صرف تهیه میز و نیمکت مدارس ایالات متحده می شد، رقمی که باعث شد شرکت برانسویک Brunswick Corporationکه سازنده لوازم ورزشی بود به این حوزه فعالیت روی آورد و در سال 1952 دیو چاپمن Dave Chapman را برای طراحی یک مجموعه کامل میز و صندلی مدرسه استخدام کند. در طراحی برای شرکتی که درزمینه ساخت وسایل آموزشی تازه کار بود، وی توانست بدون اینکه بگذارد شیوه های مرسوم شرکت مانعش شوند کار کند و با استفاده از سطوح چوبی ساده و چهارچوبهایی از لوله های فولادی، میز تحریر یکپارچه ای برای برآورده ساختن تمام نیازهای کلاس درس بسازد. شکل ها محکم و بنیادی بود و از رنگ های روشن و طرح رگه های چوب استفاده شده بود. اجزای آن را می توانستند به گونه های مختلف متناسب با برنامه های آموزشی متفاوت و فضاهای موجود بچینند.
 

طراحی وسایل کمک آموزشی


هرچند تولید انبوه و طراحی پیشرفته بافت ظاهری آموزش را تحت تاثیر قرار داد، محتوای تدریس در تمام سطوح، با ماشینی کردن و پیشرفت های تکنولوژیک تاکنون تغییر زیادی پیدا نکرده است. مرحله پیشرفت آموزش شبیه اولین مراحل صنعتی کردن است و نیازهای گسترده آن با استفاده از تکثیر روش های سنتی در موسسات بزرگتر برآورده شده است. وسایل کمک آموزشی مکانیکی اولین بار به طور محدود در برنامه های آموزشی نیروهای مسلح و تجارتخانه ها مورد استفاده قرار گرفت.
یکی از این وسایل پروژکتور نمایش اسلاید روی دیوار بود که امکان نوشتن متون با رسم نمودار روی ورق های شفاف استات Acetate و منعکس شدنشان به وسیله استوانه ای درخشان را فراهم می ساخت. ظهور این وسیله در دهه 1950 استفاده از گچ و تخته سیاه را تا حدی زیر سوال برد. پروژکتورهای اسلاید اتوماتیک مانند کداک کاروسل که هانس گوگلوت آن را در آلمان طراحی کرد و برای اولین بار در سال 1961 به بازار عرضه شد، انگیزه ای برای استفاده از وسایل بصری برای ارائه مطالب درسی ایجاد کرد. طرح وی بر اساس تاثیر متقابل عناصر هندسی بود. در این مدل به جای تعویض اسلایدها از کنار صفحه ای روباز، تعویض به صورت عمودی و از روی یک صفحه دورانی پوشش دار انجام می گرفت که روی پروژکتوری مستطیل شکل قرار داشت. این عمل با استفاده از یک دستگاه کنترل از راه دور کوچک دستی انجام می شد. مجموعه پیچیده ای از لوازم فرعی وعدسی های قابل تعویض، کاربردهای متنوعی برای پروژکتور ایجاد می کرد.
 

 


 

تولید ابزار آموزشی


اصولی ترین تحول تکنولوژیک، ظهور آزمایشگاههای زبان بود که شامل کابین های انفرادی مجهز به گوشی و دگمه های کنترل می شد و همگی به یک ضبط صوت مرکزی در میز فرمان مرتبط بوده امکان پاسخگویی همزمان اما انفرادی زبان آموزان را فراهم می ساختند. با این حال چنین نوآوری هایی صرفاً مکمل شیوه های سنتی بود.
تلاش های قابل توجهی برای کشف و به کارگیری امکانات تکنولوژی جدید در امر آموزش صورت گرفته است. در اواخر دهه 1960 شرکت هلندی فیلیپس طرحی فرضی را برای یک واحد آموزشی به مرحله تولید رساند. این دستگاه در مقایسه با واقعیت اغلب کلاس های درسی، حال و هوای داستانهای علمی - تخیلی را داشت. یک میز فرمان از پلاستیک سفید قالب ریزی شده به دستگاههای سمعی و بصری مجهز شده بود تا امکان دستیابی به دامنه وسیعی از منابع اطلاعاتی را فراهم سازد. هزینه چنین دستگاههایی مانعی عمده در به کارگیری آنها بود. شرکت فیلیپس نشان داد که اصلاح بنیادی ابزار آموزشی امکانپذیر است.
دانشگاه آزاد که از سال 1969 در بریتانیا کار خود را آغاز کرد دست به اقدام متهورانه ای زد. به این ترتیب که ترکیبی از رسانه های گروهی، تلویزیون، رادیو، نشریات و تجهیزات مختلف را به منظور ارائه برنامه های آموزشی در منزل به کار گرفت. ایده اساسی این طرح جدید نبود اما دامنه وسایل به کارگرفته شده جدید بود. برای مثال در سال 1972 دکتر جان مک آرتور میکروسکوپی طراحی کرد که به صورت انبوه تولید و روانه بازار شد. این میکروسکوپ که از پلاستیک سفید قالب ریزی شده ساخته شده بود سبک و ارزان و بامنابع نوری گوناگون قابل انطباق بود و می توانست در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی ها باعث شد که میکروسکوپ برای اولین بار در دسترس عموم قرار گیرد. این دستگاه در مقایسه با میز فرمان فیلیپس بسیار معمولی بود. اما شیوه طراحی آن از نظر ایجاد سهولت در دسترسی به یک وسیله آموزشی در تمام طول عمر و سازگار بودنش با نیازهای فردی و شرایط اجتماعی متغیر دارای امکانات بالقوه فراوانی بود.

سه شنبه 30 اردیبهشت 1393  1:58 PM
تشکرات از این پست
mohammad98 amirali123
eshgh1001
eshgh1001
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 10
محل سکونت : markazi

پاسخ به:مبحث هفته 4 مسابقه طرح برتر: طراحی وسایل برای مدرسه و دانشگاه

طرح ساخت دان وابپاش الکترونیکی حیوانان از راه دور

یاد خدا

سه شنبه 30 اردیبهشت 1393  3:41 PM
تشکرات از این پست
mohammad98
mhvarzaneh
mhvarzaneh
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 758
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:مبحث هفته 4 مسابقه طرح برتر: طراحی وسایل برای مدرسه و دانشگاه

 
 
در یکی از وب سایتهای شرکتهای ایجاد مدارس هوشمند سامانه ای رو دیدم که خیلی جالب بود و واقعا اگر در مدارس و دانشگاههای ما استفاده بشود می تواندتحولی بزرگ را رقم بزند از وسایل موجود که تو مدارس دارد خاک می خورد چه استفاده های اعجاب انگیزی که نمی شه کرد!!
اینطور که در سایتشون (http://www.smarteach.org/new/index.htm) نوشتند برای یک کلاس تمام وهوشمند بصورت نور لمسی (touch screen) فقط کافیه 1-یک عدد ویدئو پروژکشن 2)یک عدد کامپیوتر پنتیوم 3 به بالا داشته باشد (که تو هر روستایی هم پیدا میشه) و همه محتوی های درسی و کتابهای انیمیشنی درسی کل مقاطع تحصیلی و کل آزمایشگاههای مجازی و ... و از همه مهمتر نرم افزار تولید محتوی درسی که دبیر همه درساش انیمشنی می شود رو هم روش رایگان میدن!! من بخشایی که برام جالب بود رو در پایین گذاشتم ولی همش رو نتونستم حجمش زیاد بود خودتون از سایتشون ببینید بهتره...(راستی چون حجم زیاد با دلار دولتی میارن و تقریبا با همه نوسازی مدارس استانها قرارداد دارن قیمتشون عجیب پایینه با ۳ سال گارانتی تعویض و همه نرم افزارهادر حدود ۸۰۰ هزار تومانه (ما رو تعداد30 تا یکجا هم برای خودمان هم برای 2 مدرسه دیگر گرفتیم دانه ای ۷۵۰۰۰۰ افتاد فقط حواستون باشه باید آرم و استاندارداش کنارش چاپ باشه وگرنه تقلبیشو خریدید)
 
پس از تحقیق بسیار زیاد که برای هوشمند سازی مجتمع آموزشی خودمان داشتیم به نتیجه زیر رسیدیم
 
وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای یک مدرسه هوشمند استاندارد و کم هزینه در دو حالت ذیل امکان زیر است
 

کم هزینه ترین و با کیفیت ترین نوع ایجاد کلاس هوشمند

 

سه شنبه 30 اردیبهشت 1393  6:49 PM
تشکرات از این پست
mohammad98 amirali123
reza2218
reza2218
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 11
محل سکونت : کرمان

پاسخ به:مبحث هفته 4 مسابقه طرح برتر: طراحی وسایل برای مدرسه و دانشگاه

سلام به نظر من اگر به جای وسایل خاص برای مدرسه ودانشگاه نوعی گواهی نامه مخصوص برای رانندگی به دانش اموزان ارئه بشه که فقط از اون برای رفت امد به مدرسه استفاده بشه بهتره چون این کار باعث ایجاد فرهنگ رانندگی در بچه ها میشه که بعدا در اختماع این جور بد رانندگی نکنند البته طرح من بیشتر برای دانش اموزان دوره دبیرستان است وگر نه که دانشجویان همگی به سن گرفتن گواهی نامه رسیدند
پنج شنبه 1 خرداد 1393  5:32 AM
تشکرات از این پست
mohammad98
دسترسی سریع به انجمن ها