0

امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 3

 
mahdiya14
mahdiya14
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 60

امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 3


امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 3
http://ashab313mahdi.blogfa.com/post-104.aspx

مدت زمان حكومت امام زمان عج

روايت مربوط به اين موضوع، مدت‌هاي متفاوتي براي حكومت حضرت ذكر نموده است؟ 7 سال،[1] 8، 9، 10سال،[2] 19سال،[3] 20 سال،[4] 40سال[5] و 309سال[6] (مقدار توقف اصحاب كهف در غار) ذكر شده است.
در منابع شيعي بيشترين روايات را دارد منتهي در اكثر موارد هر سال آن را مساوي با 10 سال ذكر نموده است كه مي‌شود هفتاد سال (7=70)
این یعنی حضرت حد اقل 70 سال و حد اکثر 3090 سال حکومت میکنند
ما نمیدانیم چرا برخی ها این روایت 70 سال را چسبیده اند و چرا روایات 3090 سال را خیر !؟ شاید آنرا به عقل خودشان نزدیکتر دیده اند غافل از قدرت خدا و عقل کلیه ی الهی

 
ما که به عشق مولا همان 3090 سال را  طبق روایاتش در نظر میگیریم تازه اگر میانگین این روایات را  هم بگیریم حدود 1400 یا 1500 سال میشود
خلاصه حضرت به کوری چشم دشمنان حکومت عدل مطلق الهی را در تمام نقاط عالم تشکیل میدهند  آنهم به مدت بسیار طولانی و از همان سالهای ابتدایی حکومت عالم نورانی میشود و ملکوتی ...  
[1] . بحارالانوار، ج 52، ص 291، مطبعة الاسلاميه، 1384 هـ ش.
[2] . الشيعة و الرجعه، ج 1، ص 224، محمدرضا طبسي، مطبعة الآداب النجف الاشرف، 1385 هـ ش.
[3] . الغيبة نعماني، ص 332، تحقيق علي‌اكبر غفاري، مطبعة الصدوق، تهران، بي‌تا.
[4] . العمده، ابن الطريق. ص 439، تحقيق و نشر موسسة النشر الاسلامي، (جامعه مدرسين)، طبع اول، 1407 هـ قم.
[5] . عقد الدرر، ص 240، به نقل از جهان بعد از ظهور، محمد خادمي شيرازي، ص 174، چاپ دوم، مؤسسة الغدير.
[6] . بحارالانوار، ج 52، ص 280.


از بین رفتن شیطان
امام صادق‌ علیه السلام مي‌فرمايد: وقت معلوم روزي است كه نخستين بار در صور دميده مي‌شود، در اين هنگام ابليس مي‌ميرد و در فاصلة زماني ميان صور اول و دوم ابليس زنده نيست‌.(3)
 در برخي روايات آمده است‌: وقت معلوم‌، روز قيام امام زمان‌(عج) است‌ که ابلیس به دست حضرت کشته میشود  و در برخي روايات گفته شده است‌: وقت معلوم پس از رجعت پيامبر اسلام‌ است‌. و ابليس بر صخره‌اي كه در بيت‌المقدس است به دست پيامبراسلام‌ كشته خواهد شد.(4)

پس مشخص شد روز مرگ شیطان روز وقت معلوم است حال طبق روایات کاملا مشخص است که این روز نیز یک روز است نه دو روز بنابر این فقط یک گروه از این روایات صحیح میباشد
با توجه به اینکه طبق روایات بسیار بعد از ظهور دیگر ظلم و فساد و جنگ و قتل و ... نیست و عدل و عدالت به تک تک خانه ها وارد میشود بنابراین شیاطین و در راس آنها ابلیس باید در زمان حضرت مهدی عج و به دست ایشان ار بین بروند و گرنه شیاطین مثل حکومت حضرت سلیمان که در قرآن هم ذکر شده باز هم ظلم و فساد زیادی به بار خواهند اورد و نخواهند گذاشت که زمین پرشود از عدالت که
روایات مشهور  می گوید: بعد از ظهور حضرت زمین از عدل پر خواهد شد همانطو رکه از ظلم پر شده بود( میزان الحکمة، ج1، ص280) بنابراین قطعا و بدون شک از میان این 2 نوع روایات که فقط یک نوع ان صحیح است  همین دسته روایاتِ روز مرگِ ابلیس روز ظهور امام زمان است صحیح میباشد نه دسته دیگر . این کاملا منطقی ، علمی ، روایی و عقلانی است ودر غیر این صورت است که عقلانی نیست
در ضمن وقتی حضرت ، دشمنان و کفارِِِِِ ِ انس را از بین میبرند قطعا کفار و دشمنانِ جن را هم ازمیان میبرند

وفات امام زمان (نه شهادت)



برخي از بزرگان عقيده دارند كه همة امامان(ع) به شهادت نمي رسند،
مجلة حوزه، ويژه نامة امام زمان، ص 59 - 60

از جمله رواياتي كه دلالت بر مرگ طبيعي حضرت ـ عليه السّلام ـ دارد، تفسيري است كه از امام صادق ـ عليه السّلام ـ در مورد آيه شريفه «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ»[1] نقل شده است. حضرت مي فرمايد: مراد، زنده شدن امام حسين ـ عليه السّلام ـ با اصحاب خود در عصر امام زمان است در حاليكه كلاه خودهاي طلائي بر سر دارند و به مردم رجعت امام حسين ـ عليه السّلام ـ و يارانش را اطلاع مي دهد تا مؤمنان به شك و ترديد نيفتند. اين در حالي است كه حضرت مهدي ـ عليه السّلام ـ در ميان مردم حضور دارد. هنگامي كه مردم امام حسين ـ عليه السّلام ـ را به خوبي شناختند و به او ايمان پيدا كردند، مرگ حضرت حجّت ـ عليه السّلام ـ فرا مي رسد و امام حسين، غسل و حنوط و كفن و خاكسپاري حضرت را برعهده مي گيرد زيرا كه امام را جز امام، غسل نمي دهد»[2].


2. در روايتي ديگر نيز امام صادق ـ عليه السّلام ـ در پاسخ به اين سؤال كه: اولين كسي به دنيا رجعت خواهد كرد چه كسي است؟ مي فرمايد: اولين رجعت كننده به دنيا، امام حسين است كه پس از رجعت او و يارانش در حاليكه هفتاد پيامبر نيز او را همراهي مي كنند، حضرت قائم (عج) انگشترش را به امام حسين واگذار مي كند و چشم از جهان فرو مي بندد امام حسين ـ عليه السّلام ـ نيز تجهيز غسل و كفن و دفن حضرت را برعهده مي گيرد»[3].

[2] . بحار الانوار، ج 27، ص 217،

[3] . بحار الانوار، ج 27، ص 217.

روایات دیگری است که فقط به شهادت کلی ائمه اشاره شده نه شهادت امام زمان در حالی که در روایات فوق دقیقا اشاره به وفات امام زمان شده نه شهادت و این موضوع مهم مشخصا در این روایات فوق ذکر شده است  و از جمع این دو نوع روایات کاملا مشخص است که شهادت برای ائمه قبلی بوده که در حکومت های طاغوت و پر ازظلم و فساد و ظالم و ... بوده است نه حکومت عدل الهی و حق مولا صاحب الزمان عج در ضمن اگر امام زمان را هم جزء شهادت کلی ائمه در نظر بگیریم حال از این 2 دسته روایات هم فقط یک دسته میتواند درست باشد که همین روایات وفات حضرت صحیح است طبق روایات دیگر و توضیحاتی که داده شد

در اخر دوباره این نکته مهم را تاکیید میکنیم که دشمنان برای اینکه بگویند در حکومت الهی حضرت هم ظلم و ظالم و قتل و قاتل و  فساد و  ... است آن دسته از روایات را تبلیغ و القا کرده اند که یک جورائی حکومت حضرت را تضعیف کنند اصلا چه ظلمی بالاتر از قتل امام معصوم !!؟؟ انهم در حکومتی که فرموده اند : یملأ الارض عدلا و قسطا کما ملئت ظلما و جورا
ببینید دشمنان کجا را نشانه گرفته اند شیعیان باید بسیار هوشیار و زیرک باشند و دقت نظر بیشتری در علوم الهی اهل بیت داشته باشند

(3). بحارالانوار، علامه مجلسي‌;، ج 11، ص 108،
(4). بحارالانوار ، ج 11، ص 154 و 405.
منبع : 
اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت

 

 

لینک ثابت نظر دهید
یک شنبه 14 اردیبهشت 1393  7:19 PM
تشکرات از این پست
mahdiya14
mahdiya14
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 60

پاسخ به:امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 3

امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 4

http://ashab313mahdi.blogfa.com/post-105.aspx

از بین رفتن ابلیس و تمامی لشکریانش (تمام شیاطین جنی و انسی) و نفس اماره  در زمان ظهور

در مطلب زیر متوجه خواهیم شد که اولا ابلیس و تمام شیاطین در زمان ظهور حضرت صاحب الزمان عج از بین خواهند رفت و ثانیا دیگر هیچ ، حتی یک مورد ، ظلم و کفر و شرک و گناه و مصعیتی در آن زمان وجود نخواهد داشت حتی بین حیوانات چه رسد به انسان ها ،  باتوجه به این موضوعاتِ بسیار مهم ، حضرت مهدی عج هم به شهادت نخواهند رسید زیرا  أَنْ أُطَهِّرَ الْأَرْضَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْكُفْرِ وَ الشِّرْكِ وَ الْمَعَاصِي  و نحوه وفات ایشان نیز در مطالب قبلیِ همین عنوان ذکر شده است .

- أَقُولُ ذَكَرَ السَّيِّدُ ابْنُ طَاوُسٍ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ فِي كِتَابِ سَعْدِ السُّعُودِ أَنِّي وَجَدْتُ فِي صُحُفِ إِدْرِيسَ النَّبِيِّ ع عِنْدَ ذِكْرِ سُؤَالِ إِبْلِيسَ وَ جَوَابِ اللَّهِ لَهُ‏ قالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ قَالَ لَا وَ لَكِنَّكَ‏ مِنَ الْمُنْظَرِينَ إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ فَإِنَّهُ‏ يَوْمٌ‏ قَضَيْتُ‏ وَ حَتَمْتُ‏ أَنْ أُطَهِّرَ الْأَرْضَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْكُفْرِ وَ الشِّرْكِ وَ الْمَعَاصِي وَ ... 

وَ أُلْقِي فِي تِلْكَ الزَّمَانِ الْأَمَانَةَ عَلَى الْأَرْضِ فَلَا يَضُرُّ شَيْ‏ءٌ شَيْئاً وَ لَا يَخَافُ شَيْ‏ءٌ مِنْ شَيْ‏ءٍ ثُمَّ تَكُونُ الْهَوَامُّ وَ الْمَوَاشِي بَيْنَ النَّاسِ فَلَا يُؤْذِي بَعْضُهُمْ بَعْضاً وَ أُنْزِعُ حُمَةَ كُلِّ ذِي حُمَةٍ مِنَ الْهَوَامِّ وَ غَيْرِهَا وَ أُذْهِبُ سَمَّ كُلِّ مَا يَلْدَغُ وَ أُنْزِلُ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ تَزْهَرُ الْأَرْضُ بِحُسْنِ نَبَاتِهَا وَ تُخْرِجُ كُلَّ ثِمَارِهَا وَ ...

 ذَلِكَ وَقْتٌ حَجَبْتُهُ فِي عِلْمِ غَيْبِي

وَ لَا بُدَّ أَنَّهُ وَاقِعٌ أُبِيدُكَ يَوْمَئِذٍ وَ خَيْلَكَ وَ رَجِلَكَ وَ جُنُودَكَ أَجْمَعِينَ فَاذْهَبْ‏ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم‏

بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏52، ص: 385

ابلیس گفت : خداوندا پس مرا در دنیا بگذار تا روز قیامت که اولاد آدم بر انگیخته شوند خدای تعالی فرمود : نه ، ولکن تا روز وقت معلوم از مهلت داده شدگانی

به درستی که آن روزی است که حکم رانده و حتم کرده ام زمین را در آن روز از لوث کفر و شرک و نافرمانی پاک و مطهر گردانم ..........  ( دقت بفرمائید زمین را یعنی روز قیامت و روز یبعثون و ... نیست بلکه روز ظهور امام زمان عج است روزی که انسان ها و دیگر مخلوقات در حال زندگی هستند و زنده هستند و ... )

در آن زمان بساط امنیت را در بسیط زمین بگسترانم پس هیچ چیز به هیچ چیز زیان نرساند و هیچ چیز از هیچ چیز نترسد گزندگان و درندگان وحیوانات در میان مردم با هم باشند و به یکدیگر آزار نرسانند و از گزندگان گزندگی و سمیت را بردارم .... (بسیار دقت بفرمائید خداوند حیوانات را هم تزکیه و اصلاح میکند آن هم تا حد کامل چه رسد به انسان ها )

آن زمان زمانی است که در علم غیب خود آن را مستور داشته و ناچار آن زمان آمدنی و آن روز رسیدنی است ( اللهم عجل لولیک الفرج) .......

در آن هنگام ای ابلیس تو را و پیاده و سواره و تمام لشکریان تو را نابود گردانم برو که تا ان روز از مهلت داده شدگانی ( دقت کرید )

علامه کبیر حضرت آیت الله حاج علی اکبر نهاوندی در کتاب خویش العبقری الاحسان در ذیل این حدیث آورده اند :

بر ارباب بصیرت پوشیده نیست که آنچه خدای تعالی در صحف ادریس خبر داده اخبار زمان ظهور حضرت صاحب الامر علیه السلام است و این کلام الهی با انچه در قرآن نازل فرموده مطابق است که وقت معلوم در آیه ی کریمه ی  فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم‏ به زمان ظهور حضرت قائم آل محمد صلوات الله علیهم تفسیر شده و اخبار بسیاری نیز در این باب وارد شده است .

دیشب داشتم کتاب العبقری الاحسان را که برای دوستم است از کتابخانه کنار میگذاشتم که امشب به ایشان بدهم نا خداگاه جلد 1 کتاب را باز کردم همین مطالب فوق آمد ، امروز دوشنبه 15اردیبهشت 1393 برای منتظران عزیز نوشتم  الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله

آنها میخواهند نور خدا را خاموش کنند اما خداوند بنا دارد نور خویش را کامل کند

والسلام علی من اتبع الهدی

منبع : اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت

لینک ثابت 11نظر
دوشنبه 15 اردیبهشت 1393  4:22 PM
تشکرات از این پست
mahdiya14
mahdiya14
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 60

پاسخ به:امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 3


امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 5

http://ashab313mahdi.blogfa.com/post-106.aspx


تزکیه نفس امارهِ ( روح حیوانی ) همگان بعد از ظهور

این مطالبِ حق فقط دشمنانِ اهل بیت را ناراحت میکند ، بکند خدا لعنتشان کند

خداوند متعال ، قرآن ، سوره الشمس :

وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها 
وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها  وَ النَّهارِ إِذا جَلاَّها  وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها  وَ السَّماءِ وَ ما بَناها  وَ الْأَرْضِ وَ ما طَحاها  وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها  فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها   قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسَّاها

.... و قسم به نفس و کسی که آنرا پدید آورده ... پس رستگار شد کسی که نفسش را تزکیه کرد 

این  اثبات تزکیه نفس

 
آیت الله مکام شیرازی در تفسیر قرآن در کتاب تفسیرش : هر قدر سوگند های قرآن در یک زمینه بیشتر و محکمتر باشد موضوع اهمیت افزونتری دارد طولانی ترین و موکد ترین سوگندهای قرآن در این سوره است به خصوص  اینکه 3 بار سوگند به ذات پاک خداوند در ان تکرار شده و سرانجام بر این نکته تاکیید شده که رستگاری فقط در تزکیه نفس است



این هم اثبات تزکیه نفس ِ همگان بعد از ظهور

حضرت ابو جعفر باقر (عليه السلام) :

اذا قام قائمنا وضع الله يده على روس العباد فجمع بها عقولهم و كملت به احلامهم
هرگاه قائم ما قيام كند، دست ( ولایتش ) را بر سر همه بندگان قرار دهد، پس عقل‏ها و بردبارى شان جمع و كامل گردد.

 كافى , ج 1

علامه مجلسى در مرآة العقول گفته است: 

اول: اين‏كه آن حضرت عقل‏هايشان را بر اقرار به حق جمع مى‏كند كه ديگر هيچ اختلافى نخواهند داشت.

دوم: اين‏كه عقل هر كدام از آن‏ها جمع می‏شود، يعنى قواى نفسانى و نيروهاى حيوانى تسليم عقل گردند (همان تزکیه نفس که در آیه فوق ذکر شد) اما باز هم بخوانید و لذت ببرید ای شیعیان و منتظران عزیز

امام باقر ( ع ) در مورد آيه « الذين اِنْ مَكَّنَّاهُم فى الارضِ اَقامُوا الصَّلوه و ءَ اتَوُا الزَّكوه وَ اَمَرُوا بِالمعروفِ و نَهَوا عَنِ المنكر وَ للهِ عاقبه الامور » ( سوره حج ، آيه 41 ) فرمود :

اين آيه درباره خاندان محمد ( ص ) است در مورد مهدى ( عج ) و يارانش مى باشد ، خداوند آنان را فرمانرواى شرق و غرب زمين قرار مى دهد و دين آشكار مى گردد ، خداوند به وسيله مهدى ( عج ) و يارانش بدعت ها و باطل را مى ميراند ، همانگونه كه سفيهان حق را ميرانده بودند تا اين كه نشانه اى از ستم باقى نماند . آنان به معررف ، فرمان داده ، از زشتى باز مى دارند و پايان امور از آن خدا است .
 منتخب الاثر ، ص 470
 نشانه ای ازستم باقی نمی ماند یعنی شیطان و نفسی در کار نیست این خواست و اراده ی الهی است اما تکلیف هست بندگی هست عبادت هست تازه اولش است
 امام باقر ( ع ) فرمود :
« قائم ( عج ) و يارانش مى جنگند تا همه به توحيد و يكتاپرستى رو آورند و چيزى را شريك خدا قرار ندهند . پيرزن ناتوان از شرق زمين به غرب آن مسافرت مى كند ، بدون اين كه از ناحيه كسى آسيب ببيند . . . . »
همه به توحید و یکتاپرستی .... یعنی یک نفر ظالم هم نیست یک ظلم هم نیست و چیزی را شریک خدا قرار نمیدهند یعنی شیطان و نفس نیست که برای خدا شریک قرار دهند
 البته این نکته را یاداوری کنیم که نفس اماره در وجود انسان است و طبق روایات در زیر قلب و بین پهلوها قرار دارد پس تا زمان مرگ هر کسی در بدنش این نفس هست و یکی از چهار روحی (روح الهی (نفس ملکوتی یا قدسی) ، روح انسانی (نفس عاقله یا ناطقه) روح حیوانی (نفس اماره) روح نباتی (نفس گیاهی (رشد و نمو) ) ) است که همواره در بدن انسان می باشد و نفس اماره از بین نمیرود فقط تزکیه میشود یعنی دیگر به بدی ها  و زشتی ها  امر نمیکند ولی چون دشمن ترین دشمنان انسان است باز هم امر میکند اما به خوبیها چرا ؟ چون دشمن شماست و میخواهد حالا که تزکیه شده اید لا اقل اخلاص را از شما بگیرد یعنی شما به دستور این نفس کار خوبی انجام دهید نه دستور الهی یعنی مشرک در اطاعت

اگر دقت کرده باشید در ابتدای کار با نفس مبارزه میکنید تا نماز اول وقت خوان شوید بعد از مدتی که این ملکه نفستان شد دیگر مبارزه نیمیکنید و تازه میبینید یک چیزی از درونتان شما را امر به نماز اول وقت میکند ! این همان نفس اماره است که به خوبی امر میکند تا اخلاص را از شما بگیرد یعنی شما به دستور نفس نماز اول وقت خوانده اید نه به دستور خداوند (یا روح الهی ) اما اولیای الهی حواسشان هست و توجه ای به امر نفس نمیکنند و او را کنار میگزارند و فقط برای خدا و به دستور خدا و قربة الی الله کارهایشان را انجام میدهند یعنی به نداهای نفس اماره توجهی نمیکنند و فقط به نداهای نفس الهی و نفس انسانی توجه میکنند و عمل میکنند


پس تزکیه نفس به این معنا نیست که نفس به کلی از بین برود بلکه به این معناست که بدی هایش از بین میرود و تزکیه میشود یعنی دیگر امر به معصیت نمیکند

بحار الانوار ج 52 ، ص 336 
امام صادق ( ع ) فرمود :
 « علم و دانش 27 حرف است و مجموع آنچه پيامبران آورده اند ، دو حرف است . مردم تا روز ظهور بيش از آن دو حرف را نمى دانند ، وقتى قائم ( عج ) قيام كند ، 25 حرف بقيه را بيرون آورده و در ميان مردم منتشر مى سازد و بدين سان مجموع 27 جزء دانش را نشر مى دهد »
 بحار الانوار ج 52 ، ص 336

با کامل شدن علم و عقل و حلم و همچنین با تزکیه نفس و از بین رفتن شیاطین جنی و انسی توسط ولی الله اعظم حضرت بقیة الله طبق ایات و روایات صحیح السندی که در این عنوانها ذکر شد بعد ازظهور به کوری چشم دشمنان اهل بیت دیگر هیچ ظلم و قتل و جنگ و  فسادی در روی زمین نیست چرا که أُطَهِّرَ الْأَرْضَ ذَلِكَ الْيَوْمَ مِنَ الْكُفْرِ وَ الشِّرْكِ وَ الْمَعَاصِي  در نتیجه امام زمان عج حد اقل 70 سال تا حد اکثر 3090 سال (میانگین  1400 سال ) حکومت میکنند بعد از ایشان هم امام حسین علیه السلام حدود 40000 سال حکومت میکنند بعد از ایشان امیرالمومنین و ... تا بقیه ی اهل بیت ...  تا قیامت ...  الحمدلله ... همه طبق آیات و روایاتی که برخی از انها را ما در این پست های 5 گانه ذکر کردیم برای خشنودی قلب مطهر و مقدس مولایمان حضرت مهدی عج و بالابردن معرفت دوستان حضرت
الهی به گیسوان پریشان حضرت زینب سلام الله علیها قسم ، دگر باقی مانده غیبت ولی عزیزت را بر ما ببخشا و پدر مهربان ما را حبیب قلوب ما را طبیب نفوس ما را به ما بیچارگان بر گردان .
والسلام علی من اتبع الهدی
منبع :
اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت

 

 

لینک ثابت نظر دهید
دوشنبه 15 اردیبهشت 1393  4:25 PM
تشکرات از این پست
mahdiya14
mahdiya14
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 60
دوشنبه 15 اردیبهشت 1393  7:31 PM
تشکرات از این پست
mahdiya14
mahdiya14
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 60

پاسخ به:امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 3

امام زمان به شهادت نمیرسند بلکه بعد از 70 تا 3000 سال وفات میکنند / 6

http://ashab313mahdi.blogfa.com/post-107.aspx
 

دوستی سوال کرده اند ؟ www.askdin.com/post512233.html#post512233


[quote=owari;511691]در نهایت برادر بزرگوار امام زمان علیه‌السلام اولین منجی بشریت نبوده‌اند که درکی از زمان بعد از منجی نداشته باشیم، حضرت نوح علیه‌السلام اولین منجی بودند که مؤمنین به واسطه‌ی عذاب شدن کفار از ظلم آنها بیرون آمدند و تا قبل از آن از ۱۰ نسل قبل که قابیل و بعد پسرش طهمورث و بعد فرزندان دیگرانشان همیشه مؤمنین را در تنگنا قرار داده بودند و گردن‌کشی می‌کردند و مؤمنین هم در تقیه زندگی می‌کردند و از همان ابتدا از حضرت آدم علیه‌آلسلام و بعد شیث علیه‌السلام و بعد أنوش و ... همگی به مؤمنان بشارت منجی که حضرت نوح علیه‌السلام بودند را می‌دادند. بعد از حضرت نوج علیه‌السلام که فقط مؤمنان نجات پیدا کردند گناه از روی زمین برچیده شد؟ این همه پیامبر که در قرآن ذکرشان آمده است که بر قومشان عذاب نازل شد اینها همه منجی مؤمنین از قوم خود بودند (مثلاً قوم ثمود که فقط یک پیامبر را تکذیب نکردند که بعد عذاب نازل شود، برایشان پیامبران متعدد آمد و آنها همه را تکذیب می‌کردند و مؤمنین در سختی بودند و بشارت نجات به ایشان داده شد تا حضرت صالح علیه‌آلسلام در آن بین قیام کردند: كَذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْ‌سَلِينَ) آیا بعد از ایشان گناه برچیده شد؟ امام علیه‌السلام هم بر سنت انبیاء گذشته قیام خواهند کرد و این بحثی طولانی است که در اینجا هم لزومی ندارد ادامه داده شود و البته حقیر هم سوادش را ندارم.[/quote]

پاسخ :

در 5 پست قبلی از همین عنوان توضیحات قانع کننده ی علمی و منطقی و قرآنی و روایی و عقلانی داده شده مبنی بر اینکه چرا روایاتِ کشته شدن ابلیس و نابودی تمامی شیاطین جنی و انسی و همچنین تزکیه نفس اماره و همچنین کشته نشدن امام زمان ، درست است و صحیح السند است و اصلا چرا باید اینگونه باشد همه توضیح داده شده بر مبنایی که ذکر شد علمای بزرگی از جمله علامه نهاوندی در العبقری الاحسان و علامه مجلسی در مرآة العقول و ... هم همین اجتهاد را کرده اند

در ضمن منجی هایی مثل حضرت نوح و صالح و ... اصلا قابل قیاس با امام زمان و حکومت الهی ایشان نیستند حتی بزرگترین منجی از لحاظ حکومت الهی یعنی حضرت سلیمان هم قابل قیاس با حضرت بقیة الله نیست دلائل بسیار قرآنی  و روائی وجود دارد اما مختصرا فقط دو دلیل را ذکر میکنیم که همین کافیست برای قلوب مومنین
یکی اینکه همان طور که در قرآن ذکر شده حضرت سلیمان فقط شیاطین را تسخیر کرده بود اما مولا صاحب الزمان همه انها را نابود میکند طبق روایاتی که ذکر شد و سند دیگرش اینکه امام معصوم فرمودند انچه که به سلیمان و دیگران داده شده و داده نشده همه و بیشتر از آن به قائم ما اهل بیت داده میشود (حالا حسابش را بکنید حضرت مهدی میراث دار همه ی علوم و قدرت ها و معجزات و ... 124000 انبیاء و اوصیای الهی است مثل عصای موسی و انگشتر سلیمان و تسخیر شیاطین و شمشیر ذوالفقار و حکم داوودی و هیبت عیسی و ... (تازه اینها رو به اندازه عقل ما فرموده اند خدا میداند به شیعیان خاص مثل سمان و ابوذر و مقداد و ... چه فرموده اند از اسرار الهی در سینه هایشان ) )

دوم اینکه نه حضرت سلیمان و نه هیچ کدام از انبیاء و منجیان گذشته این اجازه را نداشتند که 1 - شیاطین را نابود کنند 2 - دست ولایت خویش را بر عقول آدمیان بکشند و همه را عاقل و کامل کنند و نفوس را تزکیه کنند اراده ی الهی بر این قرار گرفته که این کار ها فقط توسط آخرین منجی انجام شود طبق روایات و احادیث رسول الله و اهل بیت مطهرش صلوات الله علیهم اجمعین فقط حضرت سلیمان دعا کرده بود و از خدا خواسته بود که در قرآن هم ذکر شده و خداوند هم شیاطین را در تسخیر سلیمان قرار داد و ...


در آخر بروید و بخوانید در روایات عظیم و بسیار شیعه و متوجه شوید که محمد و آل محمد این 14 نور مشتق شده ی الهی قابل قیاس با انبیاء و اولیا و ... که نیستند هیچ ، بلکه همه  ساخته شده ایشان هستند و خود ایشان هم ساخته شده ی (مشتقات) خداوند متعال
سلیمان و ابراهیم و ... یکی از شیعیان خاص مولا امیرالمومنین هستند همانطور که در قرآن نیز ذکر شده وَ إنْ مِنْ شِیعَتِهِ لِإبْراهیمَ
و یکی از دلایلی که ابراهیم به مقام خلیل اللهی رسید به فرموده امام صادق علیه السلام صلوات بر محمد و ال محمد بوده است
وقتی آل الله را شناختید آن وقت این بحثها برای شما سنگین نمی آید اول باید آل الله را بشناسید بعد حکومت ایشان را درک خواهید کرد شما میگوئی حکومت منجی آخر مهدی فاطمه سلام الله علیهما را درک میکنی !!!؟ در حالی که یکی از اصحاب خاص اهل بیت (فکر میکنم علی بن جعفر پسر امام صادق) از امام صادق علیه السلام سوال میکند که حکومت حضرت مهدی را برای ما توصیف بفرمائید ؟ حضرت میفرمایند :  عقول شماها نمیتواند ( همه ی آن و حقیقت ) آن  را درک کند

برای ما بسیار ساده و قابل فهم است اینکه حضرت نفس همگان را تزکیه و شیاطین را همگی نابود میکند و دیگر در زمان حکومت خدا بدست ولی الله اعظم نور خود خدا نفس الله عین الله ید الله وجه الله و ....مولا صاحب العصر و الزمان حتی یک ظلم هم نیست یک شیطان هم نیست یک ظالم هم نیست ا

البته قبول داریم این برای عموم سنگین است اما چرا !؟ گفتیم چون اهل بیت را خوب نمی شناسند و شاید کاملترین معرفت و شناختشان این باشد که اینها یکی هستند مانند نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و ... در حالی که حضرت امیرالمومنین علی مشتق شده از علی اعلی میفرمایند : كُنْتُ مَعَ الاَْنْبِيَاءِ سِرّاً وَمَعَ مُحَمَّد جَهْراً  من با همه انبیای گذشته در پنهانی بودم و با حضرت محمد ص در اشکارا

و اینکه جبرئیل میفرماید امیرالمومنین معلم من بوده است


از خدا بخواهید که اهل بیتش را به شما بشناساند و شما در پی کسب معرفت بیشتر باشید با اطاعت و توجه و محبت و بندگی و کسب علم و ایمان و  ... به الله و آل الله

حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه خودشان در حدیث نورانیت میفرمایند : َ أَنَا الْخَضِرُ عَالِمُ مُوسَى وَ أَنَا مُعَلِّمُ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ وَ أَنَا ذُو الْقَرْنَيْنِ وَ أَنَا قُدْرَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ .......

قسمتی از این حدیث نورانی : بحارالأنوار ج : 26 ص : 6


من همان کسی هستم که نوح را به امر پروردگار در کشتی حمل کرد من همان کسی هستم که به امر پروردگار یونس را از شکم ماهی بیرون آورد من همان کسی هستم که به امر پروردگار موسی را از دریا عبور داد من همان کسی هستم که به اذن پروردگار ابراهیم را از آتش بیرون آورد من همان کسی هستم که به اذ ن پروردگار نهر ها را جاری ساخت.و چشمه ها را شکافت و درختها را کاشت.

ای سلمان و ابوذر من محمدم و محمد من است من از محمدم و محمد از من است
هر
آینه مرده ما نمی میرد و غایب ما غیبت نمی نماید و هر آینه کشتگان ما هر گز کشته نمی شوند.ای سلمان و ابوذر
فرمود: منم امیر و فرمانروای هر مرد و زن مومنی آنها در گذشته اند و انها که باقی ما نده اند . من روح عظمت و بزرگی تایید گشته ام و جز این نیست بنده ای از بندگان خداوندم !  برما نام خداوندی ننهید و هر چه در فضل ما بگویید که هر آینه شما هرگز به فضل ما و کنه و عمق آنچه خداوند برای ما قرار داده حتی یه یک دهم از ده یک فضل ما نخواهید رسید. زیرا ما آیات و دلائل الهی هستیم و حجتهای خداوند و خلفا و جانشینان او و امینها و امانتداران او و امامان او هستیم و وجه خدا و چشم خدا و زبان خداوندیم. خداوند به وسیله ما بندگانش را عذاب می کند و نیز به وسیله ما به آنان ثواب و پاداش می دهد و خداوند از بین خلق خود ما را پاک نمود. و ما را برگزید و انتخاب کرد. زیرا خداوند درباره آنچه میکند پاسخگو نیست و خلایق باید پاسخگو باشند(انبیا 23).
هر کس به آنچه گفتم ایمان آورد و آنچه را تبین نمودم تفسیر کردم.شرح گفتم
توضیح دادم و روشن ساختم و مبرهن نمودم تصدیق کند.

مومن آزموده ای است که خداوند قلب او را برای ایمان آزموده و سینه اش را برای پذیرفتن اسلام گشاده ساخته و هم او عارف روشن بین و اهل بصیرتی است که به نهایت و بلوغ و کمال رسیده است

و کسی که شک کند و عناد ورزد و انکار بورزد و باز ایستد و متحیر شود و تردید نماید پس او مقصر و ناصبی است

.ای سلمان و ابوذر ! عرض کردند:بلی ای امیرمومنان که درود خدا بر تو باد! حضرتش- که سلام بر او باد- فرمود : من به اذن پروردگارم زنده میکنم و می میرانم و از آنچه می خورید و آنچه در خانه هایتان می اندوزید به اذن پروردگارم به شما خبر می دهم. و من به پنهانی های دلهایتان آگاهم و امامان و از فرزندان من نیز- که سلام بر ایشان باد- وقتی دوست داشته باشند و اراده کنند اینها را می دانند و انجام میدهند زیرا ما یکی هستیم . نخستین ما محمد آخرین ما محمد و میانه ما محمد

است و همه ما محمدیم.پس بین ما جدایی قائل نشوید. هنگامی که ما چیزی را بخواهیم خدا آن را می خواهد و هنگامی که از چیزی کراهت داشته باشیم خداوند از آن کراهت دارد. وای و همه وای بر کسی که فضل ما و ویژگی ما و آنچه الله پروردگار ما به ما عطا نموده است را انکار نماید. زیرا هر آینه هر کس چیزی از آنچه خداوند به ما عطا نموده است را انکار نماید همانا قدرت الهی و مشیت خداوندی را در مورد ما انکار نموده است.
ای سلمان و ای جندب! عرض کردند : بلی ای امیر مومنان که درود خداوند بر تو باد! حضرتش- که سلام بر او باد- فرمود: هر آینه پروردگار ما "االله"چیزی به ما عطا کرده است که برتر عظیمت و بالاتر از همه اینهاست. عرض کردیم : بلی امیر مومنان آن چیزی که خداوند به شما اعطا نموده و از همه اینها عظیم تر و بالاتر می باشد چیست؟ حضرت فرمود:
پروردگار ما خدای عزو جل آگاهی به اسم اعظمی (خدا میداند کدام اسم اعظم را و به چه نحو ) را به ما عطا فرموده است که اگر بخواهیم به وسیله آن آسمانها و زمین و بهشت و دوزخ را می شکافیم و به وسیله آن به آسمان بالا می رویم و به زمین فرود می آییم به شرق و غرب می رویم و به وسیله آن
به منتهای عرش صعود کرده به عرش در برابر خدای عز و جل مینشینیم و همه چیزها حتی آسمانهاو زمین و خورشید و ماه و ستارگان و کوهها و درختان و جنبندگان و دریاها و بهشت و دوزخ از ما اطاعت می کنند . همه اینها را خداوند به وسیله اسم اعظمی که به ما عطا نموده است به ما آموخته و ما را بدان مختص ساخته است با وجود همه اینها (علی الظاهر) می خوریم و می آشامیم ودر بازارها راه می رویم.و ما این کارها را به امر پروردگارمان انجام می دهیم. ما بندگان صاحب کرامت خداوندیم"آنان که در سخن بر خداوند پیشی نمی گیرند و سبقت نمی جویند و هم آنان به فرمان او کار می کنند"(انبیا27)
اینها قطره ای کوچک بود از دریای بی نهایت معرفت به آل الله
بروید و روایات بسیار و معتبر و صحیح السند دیگر را هم مطالعه بفرمائید ولی از خدا بخواهید ازامام زمان بخواهید که به شما بشناسانند خودشان را در غیر این صورت ...

فقط بدانید برای همه این سخنان احادیث معتبری وجود دارد که ما دیده و خوانده ایم و قسمتی را ذکر کردیم مولا صاحب الزمان میفرمایند : خلائق همه ساخته ما و ما ساخته ی خداوندیم البته این را هم به اندازه عقل و معرفت ما فرموده اند وگرنه بعد از ظهور که علومِ 27 گانه الهی و عقولِ کاملِ انسانی هویدا شود همه تازه به شناخت خدا و بندگی خدا میرسند مثل انبیا و اولیای الهی گذشته و حال که تنها اینها خدا را شناختند و عبادت کردند و میکنند و گرنه بقیه ی شناختشان درباره خدا همین انازه  است که بزرگ است و بخشنده است و مهربان است و یکتا است و ... اینها شد شناخت !!!؟؟

نستجیربالله برای مثال مثل اینکه بنده بگویم آلمان یک ماشینی ساخته بزرگ و سریع و کم سوخت و فلان و فلان و ... خُب این ماشین چیست !؟ کسی نمی داند ونمی شناسد مگر اینکه من بگویم ماشین بنز (این یعنی شناخت کامل)

اینها فقط شناخت صفات خداست که اکثر مردم دارند وگرنه ... ؟  بماند برای بعد از ظهور مگر اینکه ما هم از اولیای الهی شویم مثل همین الانِ اصحابِ خاص مولا صاحب الزمان

پیشنهاد میکنم برنامه سمت خدا را شنبه ها ساعت 13:40 ظهر از شبکه 3 ببینید از آقای میر باقری درباره معرفت و شناخت رسول الله و اهل بیت پاک و مطهرش

منبع :  اصحاب مهدی عج پایگاه معارف حقه ی اهل بیت

 

لینک ثابت نظر دهید
چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393  6:20 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها