0

جاسوسی NSA از بازی‌های آنلاین و کاربران اینترنتی

 
yaskabod
yaskabod
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1391 
تعداد پست ها : 1114
محل سکونت : تهران

جاسوسی NSA از بازی‌های آنلاین و کاربران اینترنتی

در سندی در سال 2008 به طور خاص به بازی World of Warcraft، بازی زندگی دوم و ایکس باکس زنده به عنوان اهداف بالقوه برای جاسوسی، ردیابی ID، ردیابی محل، و دیگر فعالیت‌های ضد تروریستی اشاره شده است.

گروه جنگ نرم مشرق- سازمان NSA در شکار فعالیت‌های تروریستی، جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی به بازی‌های آنلاین مانند World of Warcraft نفوذ کردند و آنها را به عنوان زمین‌های حاصلخیزی برای جمع آوری اطلاعات در نظر گرفته اند.

اسناد طبقه‌بندی شده نیویورک تایمز، گاردین و ProPublica توسط پیمانکار سابق NSA ادوارد اسنودن، نشان می‌دهند که سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلستان بازی‌های آنلاین را مورد هدف جاسوسی خود قرار داده اند.
در سندی در سال 2008 به طور خاص به بازی World of Warcraft، بازی زندگی دوم و ایکس باکس زنده به عنوان اهداف بالقوه برای جاسوسی، ردیابیID، ردیابی محل، و دیگر فعالیت‌های ضد تروریستی اشاره شده است. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که سازمان‌های جاسوسی، بازی‌های آنلاین را برای استخدام خبرچینان مورد استفاده قرارداده‌اند.
شرکت سرگرمی بلیزارد ، انتشار دهنده بازیWorld of Warcraft، می‌گوید که هیچ اطلاعی از این نظارت ندارد و مایکروسافت و آزمایشگاه لیندن نیز که بازی زندگی دوم را ارائه کرده‌اند این نظر را رد کردند.
این ایده که دولت‌ها می‌توانند هر یورش شما را مشاهده کنند نگران کننده است، اما روشن نیست که چگونه بسیاری از این جاسوسی‌ها در بازی‌های آنلاین امروز اتفاق می‌افتد. اسناد فاش شده از جاسوسی گسترده در بازی زندگی دوم به حدی است که سازمان‌های دولتی یک گروهی را برای جلوگیری از اجرای آن برای یکدیگر ایجاد کرده اند.
علی رغم تمام تجسس‌ها، اسنادی وجود ندارد که در آن بازی کردن آنلاین به فعالیت‌های تروریستی کمک کرده باشد. بازی زندگی دوم، پلیس لندن را درکشف یک حلقه از جرم و جنایت که در به سرقت رفتن اطلاعات کارت اعتباری دست داشتند، هدایت کرد. اما این تنها یک مثال خاص از موفقیت از تلاش و کوشش است و مرتبط با تروریسم نیست. همانطور که نیویورک تایمز اشاره کرد، میزان تهدید تروریستی در جوامع بازی‌های آنلاین ممکن است رو به رشد باشد.

با این حال، اسناد و مدارک نشان می‌دهد که تا چه حد سازمان‌های جاسوسی برای جمع‌آوری اطلاعات از اینترنت تا حد امکان پیش رفته‌اند. با توجه به تمام مواردی که ما در ماه‌های اخیر در مورد تلاش‌های جاسوسی NSA فرا گرفته‌ایم، خبر جاسوسی در محافل بازی‌های آنلاین تعجب‌آور به نظر نمی‌رسد.

طبق این گزارش، شرکت مایکروسافت اعلام کرد، امکانات جدیدی را برای افزایش سطح امنیت حساب کاربران Xbox Live در نظر گرفته است.
از این قابلیت‌ها می‌توان به لیست فعالیت‌های اخیر و sign-in ها اشاره کرد. با اضافه شدن کلید "this wasn’t me” شما می‌توانید به مایکروسافت گزارش کنید. کدهای بازیابی (recovery codes) جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت گم کردن اطلاعات ثبت نام، آن را مجددا بدست بیاورند. همچنین می­توانید مکانی که بابت reset کلمه عبور به آنجا اطلاع داده می‌شود را انتخاب کنید.

اتفاقات اخیر و بحران به وجود آمده برای NSA، باعث اتفاقات زیادی در عالم سیاست، فناوری و سرگرمی شده؛ این اتفاقات ابتدا شرکت­های نرم ­افزاری در حوزه­ فناوری و سرگرمی را در میدان انکار کردن همه چیز انداخت و بعد که کار به جاهای باریک‌تر و حیاتی­ تر رسید، این شرکت­ها و کمپانی­ های بزرگ سعی کردند با معرفی امکاناتی مثل کلید روشن و خاموش کردن حریم خصوصی و از این دست امکانات عوام فریبانه فضای متشنج کنونی را آرام کرده و مجدداً مخاطبین را بفریبند.

غافل از اینکه، کشور و سازمانی که خود هزینه­ گسترش اینترنت را می­ دهد و خود این امکانات را به وجود آورده، زیر مجموعه آن تا هر اندازه که اطلاعات خود را مخفی و پنهان کند باز هم چون این امکانات در دست سازمان NSA است، پس امکان دستیابی به اطلاعات برای این سازمان امری ساده خواهد بود.

چهارشنبه 11 دی 1392  7:02 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها