از زمان شکلگیری جریانهای تندرو با لباس "سلفیگری" در دنیای معاصر مدت زمان زیادی نمیگذرد اما وقوع برخی رویدادها و حمایت غرب از گروهی که خود را مسلمان دانسته و نگاهی افراطی، تحریف شده و غلط به اسلام دارند، رشد سلفیگری و به تبع آن جریان تکفیریها را در پی داشته است.
به گزارش فرهنگ نیوز، در دنيائى كه همه عوامل براى دور كردن دل ها و مردم از معنويت بسيج شده اند و در این راه سخت در تلاش هستند، معنويت، آگاهىهاى دنيوى، زيور دانش، تلاش هاى سياسى، كار درست تبليغى، سازندگى خود و جامعه و رسيدن به بناى اقتصادى و بناى اخلاقى از كارهاى مهم و اساسی و نیاز جامعه امروز است.
از زمان شکلگیری جریانهای تندرو با لباس "سلفیگری" در دنیای معاصر مدت زمان زیادی نمیگذرد اما وقوع برخی رویدادها و حمایت غرب از گروهی که خود را مسلمان دانسته و نگاهی افراطی، تحریف شده و غلط به اسلام دارند، رشد سلفیگری و به تبع آن جریان تکفیریها را در پی داشته است. سلفیها از حیث اعتقادی به دیدگاهها و افکار اندیشههای "احمد بن حنبل"،"احمد بن تیمیه"، "ابن القیم الجوزیه" و "محمد بن عبدالوهاب تمیمی نجدی" استناد میجویند. از حیث اعتقادی جریان سلفیهای جهادی ضمن اختلاف نظر با سایر گروههای سنی، به شدت نسبت به شیعیان کینه میورزند و به همین خاطر مواضع بسیار سرسختانه و خشن در قبال آنان پیش گرفت.
حوادث 11 سپتامبر باعث ارتقای جایگاه راهبردی گروههای نظامی و شبه نظامی و محوریت قرار گرفتن تفکر القاعده در منطقه شد، این درحالی است که این سازمان از آغاز شکلگیری به شدت نه تنها مورد حمایت عربستان سعودی بود بلکه توسط آمریکا نیز مورد حمایت قرار میگرفت. اما به مرور زمان و به دلیل تعارض منافع آنان در منطقه، نزاعی عمیق بین آنان درگرفت و در نهایت باعث تهاجم نظامی آمریکا به افغانستان شد. جریان سلفیهای جهادی یا همان تکفیریها در کشورهای عراق، اردن و لبنان متمرکز شدهاند که مناطق و کشورهای اطراف این کشورها مانند نوار غزه و سوریه از این جریان و افکار و اندیشههای آن تاثیر میپذیرد و هم اکنون این جریان به به یکی از مهمترین عوامل مهم فتنهانگیزی در منطقه تبدیل شدهاند که در لباس دفاع از سنت، عملا در مسیر منافع غرب و رژیم صهیونیستی گام بر میدارد.
چگونه یک هیات دانشجویی خشم تکفیری ها را بر می انگیزد؟
ساعت حدود 2 بامداد یکشنبه، 19 آبان 1392، هنگام سحرگاه هفتم ماه محرم، چند ساعت پس از اتمام عزاداری سایت هیأت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) توسط گروهی که مدعی شدند از وهابی های جبهه النصره هستند هک شد. هیئتی که پس از پایان جنگ تحمیلی، به همت عدهای از دانشجویان رزمنده، جهت حفظ یاد و خاطرهی همرزمان شهیدشان، تشکیل شده است و دارای آرمان و اهداف قدردانی از میراث شهدا و همرزمان شان و برای پاسداشت خون شهدا و پاسداری از انقلاب کبیر اسلامی، یادگار آن پیر جماران، و سربازی حضرت امام خامنهای و زمینهسازی ظهور حضرت حجت (عج) می باشد. این حرکت تلافی جویانه در جواب شعرهای پر مغز و بصیرت افزای "میلاد عرفان پور"،"عباس احمدی" و "مهدی سیار" و البته مدیحه سرایی های با شور، شعور ومخلصانه "میثم مطیعی" و "امير عباسي" که در اشعار و دعاهای خود، بارها و بارها علیه تکفیریهای سوریه موضعگیری کرده بودند صورت گرفت.
سرباز خدا شدن
«و لله جنود السّماوات و الارض» (سوره فتح آیه 7) يكى از مظاهر جنود الهى آن است که انسان با زبان، بيان، طبع و ذوق خود، حقايق را گسترش دهد و به مقام سرباز خدا شدن می رسد.
اگر مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مدح و ثناگسترى خود، نيت خدائى داشته باشد، به قصد روشن كردن دل ها و جلا دادن ذهن ها بپردازد آنگاه سرباز خدا خواهد شد و بدون شک سلاح مدح و ثناگویی او تیری در چشم دشمن خواهد شد.
از سویی دیگر؛ كار مداح، استفاده از هنر براى بيان حقيقت است. با صداى خوش و با آهنگ زيبا شعرى را خواندن هنر است و در کنار این هنر، شعر پرمغز که الفاظ و استخوان بندی خوبی دارد نیز هنری مضاعف است که تاثیری شگرف را بر مستمعان و حاضران می گذارد.
آگاهى و بصيرتبخشى
بخش مهم دیگر، آگاهىها و بصيرتبخشىهایى است که به مدد هنر مدح و ثنا برای حاضرین و شنوندگان نسبت به مسائل زندگى تبیین می شود. بدون شک امروز ملت ما بر اثر بصيرت است كه توانسته است بايستد و ميداند عليه او چه توطئههائى انجام می گیرد، چه كسانى توطئه مي كنند، هدف از اين توطئهها چيست و ملت ايران می داند که چه چيز دشمنان او را ناراحت می کند.
دشمن شناسی ملت ایران
بدون شک اين بصيرت بسیار با ارزش است و اگر اين بصيرت نبود، ملت ما در مقابل انواع هجمه ها نمىايستادند. تبليغاتى هم كه دشمنان مي كنند؛ چه آنهائى كه خودشان مستقيماً تبليغ مي كنند، چه آنهائى كه به زبان بلندگوها و بوق هاى اجارهاىشان مي دمند و از زبان آنها پخش مي كنند، همه و همه در جهت اين است كه اين بصيرت را از مردم بگيرند.
ملت ايران مي دانند كه روحيه ايمان، اسلام، آزاديخواهى، استقلالطلبى، ايستادگى در راه درست، دشمن را عصبانى كرده است. مردم ما دشمنان خود وشگردهای کینه توزانه آنان را با بصیرت و هوشیاری به خوبی می شناسند. و جوانان متدین ، ولایتمدار و تحصیلکرده این مرزو بوم از تمام توانایی خود در همه سنگرها برای آنکه رعب و ترس را به دل دشمن بیاندازند و آگاهی بخشی و بصیرت را بر دل و ذهن ملت غیور ایران بیافزایند، از هیچ کاری دریغ نخواهند کرد چرا که با شهدا و امامشان عهدی خدایی و جاودانه بسته اند.
کنار قدم های جابر / سوی نینوا رهسپاریم
ستون های این جاده را ما / به شوق حرم می شماریم
شبیه رباب و سکینه / برای شما بیقراریم
ازین سختی و دوری راه / به شوق تو باکی نداریم
فدایی زینب / پر از شور و عشقیم
اگر که خدا خواست / بزودی دمشقیم
لبیک یابن الحیدر
قَطَعنا الیک الصَّحاری / الا یا امیر الفرات
أضِفنا فانّا ضیوفک / اضِف هؤلاء المُشاة
نَسیرُ الیک نهاراً / و نَحلُمْ بک فی اللیالی
نَعُدُّ الخُطىٰ و العلامات / و نبکیک حتى الوصال
نسیل کَنهرٍ / یا بحر المَعالی
بصَخرٍ و سدٍّ / اَبد لانُبالی
لبیک یابن الحیدر
وُلِدنا على حبّ حیدر / إذن لانخاف المَخاطِر
و نَفدیک بالقلب و الروح / و لیس فقط بالحناجر
و الحمدلله صِرنا / بلطفک شعباً أبیّا
سنمشی الى القدسِ یوماً / مع المسلمین سَویّا
سلامٌ على الشام / کَرَمزِ الصُّمود
و بحرین و القدس / اسیرِ القیود
لبیک یابن الحیدر
ترجمه:
((ای امیر نهر فرات! به سوی تو بیابان ها را پشت سر گذاشتیم
میزبانی کن از ما که ما میهمانان توایم
میزبانی کن از این خیل پیاده
روزها به سوی تو گام برمیداریم
و شب ها رویای تو را می بینیم
قدم ها و علم های جاده را می شماریم
و تا زمان رسیدن بر تو گریه می کنیم
همچون رود جاری می شویم
ای دریای بزرگی ها!
و به هیچ صخره و سدّی
اهمیت نمی دهیم و اعتنا نمی کنیم
***
بر عشق و محبت علی به دنیا آمدیم
به خاطر همین است که از خطرها نمی ترسیم
ما با دل و جان مان فدای تو می شویم
نه فقط با حنجره های مان
خدا را شکر که به لطف تو
امّتی آزاده و ستم ناپذیر شدیم
روزی همراه با همه ی مسلمانان
به سوی قدس پیاده خواهیم رفت
درود بر شام
به عنوان نماد و مظهر مقاومت
و درود بر بحرین و قدس
که اسیر بند هستند))
یا حُسین!
یَتَّجِهُ هذا الحَشدِ الکبیرِ مِن محبّیکَ نحو کربلاء، بنیاتٍ صادِقَة و قلوبٍ مُشتعلة، شوقاً لزیارتک و تَوّاقَةً للتقرب بها إلی الله، لیُحرِّروا أنفسهم من الذنوبِ و التعلقاتِ الدنیویة.
یا سید الأحرار! نَعِدُک أن نَتَّجِهَ معاً نحوَ القدسِ مشیاً علی الأقدام و نُحرِّرَ تلکَ الأرضَ المقدَّسةَ من بَراثِنِ الصّهاینةِ الغاصبین، و أن نذهَبَ قریباً إلی الشّام لنُخَلِّصَ مقامَ أختکَ زینبَ الکبری من حمَلاتِ لُقَطاءِ الصّهاینةِ و أمریکا و هُم العناصِرَ السلفیة و التکفیریة و الإرهابیةِ و الوهابیة، الذین لم یُدرِکُوا شیئاً عن الإسلامِ الحقیقی.
ترجمه:
یاحسین!
این خیل عظیم دلدادگان با نیات صادقه و قلوب مطهره به قصد زیارت تو به سمت کربلا در حرکتند و با زیارت تو به خدای متعال تقرب میجویند تا خود را از قید و بند گناهان و تعلقات دنیایی رها کنند.
ای سید احرار! ما با تو عهد می بندیم که با این جماعت پیاده روان به قدس رفته و آن سرزمین مقدس را از چنگال غاصب صهاینه آزاد کنیم. همچنین با تو عهد می بندیم که به زودی به شام رفته و سوریه و حرم مطهر خواهر تو زینب کبری را از دست فرزندان نامشروع صهاینه و آمریکا یعنی گروههای سلفی و تکفیری و ارهابی و وهابی آزاد نماییم؛ همانها که از اسلام حقیقی هیچ نفهمیده اند.