اخبار، گزارش ها و یادداشت های مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خبرگزاری ها و سایت های خبری توسط کارشناسان این موسسه بصورت روزانه گردآوری، طبقه بندی تحلیل و برای دسترسی بهتر علاقه مندان و کارشناسان این حوزه همراه فهرست و چکیده مطالب به شرح زیر ارائه می شود:
تیتر مطالب
• "چگونه موبایل شنود می شود؟"
• "برقراری تماس مستقبم با یک شماره دایورت شده!"
• "آستینی پر از سرویس های مخفی"
چکیده مطالب
• "چگونه موبایل شنود می شود؟"
روزنامه فرهنگ آشتی در مطلبی به بررسی چگونگی شنود از طریق تلفن همراه پرداخت.
• "برقراری تماس مستقبم با یک شماره دایورت شده!"
روزنامه فرهنگ آشتی در مطلبی به برقراری تماس مستقیم با یک شماره دایورت شده پرداخت.
• "آستینی پر از سرویس های مخفی"
پریسا رهنما در گزارش روزنامه ملت ما به بررسی فعالیت های شرکت سروش همراه پرداخت.
انتقاد مردمی
• روزنامه کیهان به نقل از چند تن از هموطنان قزوینی نوشت:
اخیراً «همراه اول» برای مشتریان خوش حساب خود آگهنگی را به جای زنگ تلفن قرار داده که صهنگام پخش، صدای خواننده ای با آهنگ های کوچه بازاری به گوش می سد مشترکانی که «همراه اول را به عنوان اپراتور خود انتخاب کرده اند می خواهند بدانند اصولا ً ضرورت ارائه چنین خدمتی! توسط همراه اول چیست و اگر هم بنا به دلائلی باید باشد، علیرغم موجود بودن این همه آهنگ و سرودهای موجه و وزین، چرا باید از این قبیل آهنگ ها استفاده شود.»
• روزنامه اطلاعات به نقل از یک هموطن نوشت:
متاسفانه مزاحمت های تلفنی با سوء استفاده از سیمکارت های ارزان و بی نام و نشان اعتباری تلفن همراه صورت می گیرد و کنترل های لازم هم بر خرید و فروش آن ها انجام نمی شود.پیشنهاد می کنم دولت سیمکارت های اعتباری را گران کند و مبالغ اضافه دریافتی آن ها به کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص دهد. ضمن آن که ارائه کارت ملی و نشانی دقیق خریداران و فروشندگان کارتهای اعتباری تلفن همراه کاملا اجباری باشد و با متخلفان برخورد سخت قانونی انجام پذیرد.
• روزنامه خراسان به نقل از یک شهروند نوشت:
همیشه انتقاد نکنیم! من به دلیل ارائه خدمات پیوسته شرکت برق، آب و فاضلاب، مخابرات و گاز تشکر می کنم که یک لحظه را از نعمت آب و برق و گاز و تلفن بی بهره نگذاشته اند!
• روزنامه فرهنگ آشتی به نقل از یک مشترک ایرانسل نوشت:
شرکت ایرانسل برای مشترکان خط دائمی این شرکت که بدهکارند، حد نصاب تعیین کرده است به این صورت که اگر از 19 هزار تومان بیشتر استفاده شود، مشترک باید بدهی خود را از طریق بانک یا خرید شارژ پرداخت کند. در حالی که در روزهای گذشته برای اینجانب چند پیامک از ایرانسل ارسال شد با این مضمون «خلاصه صورتحساب کارکرد شما در این دوره در مجموع 247264 ریال است که 15000 ریال آن مربوط به خرید از پرتال ویترین است.» در حالی که اینجانب فقط یک آهنگ به قیمت 500 تومان خریداری کردم. همچنین در پیامک بعدی که برای بنده مخابره شد این جملات دیده می شود: «مشترک گرامی صورتحساب شما ارسال شد لطفا از طریق بانک های مروبط نسبت به پرداخت صورتحساب اقدام کنید.» در حالی که در آخرین پیامک بدهی ام 184781 ریال عنوان شد. بالاخره با ارسال چندین پیامک وقت و بی وقت و تکراری هنوز هم مشخص نیست که بدهی اصلی ام به شرکت ایرانسل چه مبلغی است، اما با این وجود یکشنبه 7 آذر 20 هزار تومان از طریق بانک ملت به حساب ایرانسل واریز کردم تا بتوانم از آرامش لازم برخوردار شوم! شناسه قبض اینجانب برای پیگیری بیشتر 230050393926 است.
• روزنامه شرق به نقل از یک شهروند نوشت:
چند وقت پیش پس از آنکه تصادف کردم با خط ایرانسلی که همراه داشتم با پلیس 110 تماس گرفتم اما به من گفتند به مقصد تماسی که با خطوط ایرانسل انجام شده باشد مامور نمی فرستیم، بروید از خط دیگری تماس بگیرید. آیا اپراتور محترم این جواب را برای از زیر کار در رفتن گفته است یا واقعا ً نیروی انتظامی به دارندگان خطوط ایرانسل جواب نمی دهد. در این صورت چرا این خطوط تلفن همراه را در اختیار مردم گذاشته اند. پس تلفن همراه قرار است به چه دردی بخورد؟