رازهای موفقیت گوگل و آمازون برملا شد
شرکتهای اینترنتی بزرگی چون گوگل و آمازون فعالیتهای خود در حوزه فناوری را به گونهای دنبال میکنند که حتی بزرگترین سازمانهای جهانی هم با این گستردگی فعالیتها مواجه نیستند. بر این اساس، نحوه فعالیت این شرکتهای بزرگ برای مدیریت ابرسیستمها و اطلاعات گسترده میتواند نکات آموزندهای برای دیگر شرکتها به همراه داشته باشد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دو شرکت گوگل و آمازون در برخی کنفرانسهایی که به تازگی انجام شده است، برخی رازهای خود در این زمینه برملا کردهاند تا مشخص شود که چگونه این سیستمها را مدیریت میکنند.
"تاد آندروود"( Todd Underwood) از مهندسان ارشد گوگل طی کنفرانسی که چندی پیش با نام Usenix LISA در واشنگتن برگزار شد توضیح داد که صرفهجویی مهمترین عامل موفقیت گوگل محسوب میشود.
او گفت: «آنچه که گوگل بیش از هرچیز دیگر انجام میدهد، انجام اقداماتی برای کاهش قابل ملاحظه هزینهها است».
گوگل به واسطه گستردگی فعالیتهای خود مجبور است هزینههایش را به میزان قابل توجه کنترل کند. زیرا در طول فعالیتهای خود یاد گرفته است که هرچیز با درخواست قابل ملاحظه مواجه میشود میتواند برای شما مشکلات فراوان ایجاد کند، مگر آنکه شما هزینههای خود را به میزان زیاد کاهش دهید.
یکی دیگر از اقداماتی که گوگل روی آن تمرکز فراوان دارد، خودکارسازی فعالیتهای داخلی است تا ماشینها به صورت گسترده وظایف این شرکت را برعهده بگیرند.
"جیمز همیلتون"( James Hamilton) مدیر ارشد آمازون نیز در مورد شرکت خود توضیح میدهد که سرویسهای مبتنی بر وب آمازون(AWS) روز بهروز در حال بیشتر شدن است و در طول سال 2000 سرویس جدید با اندازه و قابلیتهای مختلف در اختیار کاربران قرار میگیرد.
همیلتون معتقد است که تمرکز بر ساختارها و طراحی مناسب آنها مهمترین دلیلی بوده که آمازون را در این زمینه موفق کرده است. او بر این باور است که در جریان طراحی تمامی ساختارها آمازون کوشیده است هزینههای خود را کاهش دهد و این مسئله مهمترین راز موفقیت آنها محسوب میشود