نظرسنجي نشان ميدهد شركتهاي سازنده تلفنهاي همراه هوشمند بايد تلاش مضاعفي براي باقيماندن در بازار داشته باشند زيرا دارندگان تلفنهاي هوشمند وفاداري اندكي نسبت به تلفنهاي هوشمند فعلي خود نشان ميدهند.
نتايج نظرسنجي موسسه GFK نشان ميدهد كه 56 درصد از دارندگان تلفنهاي همراه هوشمند در بازارهاي جهاني درصددند برند تلفن خود را براي خريد آتي تغيير دهند و تنها دارندگان تلفنهاي هوشمند ساخت شركت اپل وفاداري نسبتا بالايي نسبت به تلفنهاي فعلي خود نشان دادند.
تلفنهاي هوشمند داراي امكاناتي مانند Wi-Fi ،GPS و دوربينهايي با وضوح بالاي تصاوير هستند كه به راحتي به اينترنت متصل ميشوند و سرويسهاي بسيار جذابي به صاحبان خود ارائه ميكنند.
رويان گارنر يكي از افراد مرتبط با اين نظرسنجي به خبرگزاري رويترز گفت: در حال حاضر وفاداري مشتريان تلفنهاي هوشمند به تلفنهاي خود بسيار پيچيده شده زيرا تنوع در برنامههاي نصب شده برروي اين تلفنها متفاوت است و شركتهاي سازنده بايد تلاش كنند نظر مشتريان را جلب كنند.
وي افزود: اگر يك تلفن نتواند سرويسهايي را كه در تبليغات به آن اشاره ميكند به خريدار ارائه كند وفاداري مشتريان به خود را از دست خواهد داد.
نظرسنجي انجام شده نشان داد تنها 25 درصد از صاحبان تلفنهاي هوشمند به سيستم عامل تلفن همراه خود وفادار خواهند بود و آنها در صدد آن هستند كه سيستمهاي عامل ديگر را تجربه كنند. البته 59 درصد دارندگان تلفنهاي هوشمند اپل نسبت به سيستم عامل تلفن خود ابراز وفاداري كردند.
اين در حالي بود كه تنها 21 درصد از دارندگان تلفن همراه داراي نرمافزار مايكروسافت نسبت به سيستم عامل اين شركت ابراز وفاداري كردند.
اين نظرسنجي همچنين نشان داد 28 درصد از دارندگان تلفنهاي همراه داراي نرمافزار آندرويد به اين سيستم عامل وفادار خواهند بود و از طرفي تلفنهاي سيمبين نيز ميزان 24 درصدي وفاداري را به خود اختصاص دادند.
شركت نوكيا كه بزرگترين توليدكننده تلفن همراه در جهان محسوب ميشود، در حال اصلاح استراتژي نرمافزاري خود است و انتظار دارد دو نرمافزار جديد تلفن همراه در سال آينده به بازار ارائه كنند.
موسسه GFK اين نظرسنجي را بهطور آنلاين و در ميان دو هزار و 653 دارنده تلفن همراه هوشمند در برزيل، آلمان، اسپانيا، انگليس، آمريكا و چين در ماههاي اكتبر و نوامبر انجام داد.
منبع ایسنا