موتور سیکلت کثیر یا کسیر یا کیسر KASIR 150


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




موتور سیکلت جدید و جنجال برانگیز کثیر با انجین ۱۵۰ سی سی ایه خود در میان موتورهای ۱۵۰ سی سیه مونتاژ داخل بهترین نوع کیفیت انجین را دارد و با آنکه تنها ۱۵۰ سی سی است ولی قیمت آن معادل بعضی از موتورهای ۲۰۰ سی سی است و نرخ واقعی آن ۹۳۰۰۰۰ تومان است که البته برحسب فروشنده ها تا مرز ۱۰۰۰۰۵۰ هزار تومان هم قیمت گذاری میشود 
ظاهر موتور اسپرتی بوده و تاحدی شبیه موتورهای طرح تایگر هندا است 
چراغ های جلو به شکل جمع و جور در فلاپ کوچک جلو به شکل چشمان گربه طراحی شده اند و نوردهی آنها برابر سایر موتورهای ۲۰۰ سی سی مانند پرواز و غیره است 


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




قاب طلق آن نیز در حد تزیینی قرار داده شده که البته در زیبایی موتور چندان هم بی تاثیر نیست ولی برای مشاهده مسیر از شیشه آن هنگام حالت خوابیده روی موتور برای سرعت رفتن اصلا مناسب نیست و بسیار کوچک است


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




انجین موتور ساخت تایوان است و تنها ۱۵۰ سی سی قدرت دارد و برای موتور سبکی مانند کثیر مناسب است


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




ترمز جلوی موتور تک دیسک و ترمز عقب هم توسط یک دیسک پهن تر قرار داده شده که بسیار مناسب اند و دارای کیفیت مطلوبی موقع استفاده هستند


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




صفحه نشانگر های موتور بسیار مجهز بوده و دارای نشانگرهای سوخت دور موتور باطری حالت خلاص و نور بالا و نهایتا فلاشرها بوده که بسیار مجهز است و از این حیث از تمام موتورهای هم رده خود بالاتر قرار می گیرد


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 





برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 



روی صفحه کیلومتر بسیار اغراق شده و سرعت آنرا تا ۲۲۰ کیلومتر نشان میدهد در حالی که هرگز با چنین موتور ۱۵۰ سی سی یی هر چقدر هم که کیفیت محصول مرغوب باشد نمیتوان به بالای ۱۲۰ تا رسید و بقیه اعداد نوشته شده برای جلب نظر خریداران است
و اما فنر بندی
فنر بندی این موتور با یک فنر بزرگ و قوی به مانند سایر موتورهای هم رده تعبیه شده که بستگی به رنگ موتور دارای رنگ های متنوعی می شود مثلا فنر موتورهای قرمز آن زرد رنگ به وضوح در زیر زین دیده میشود


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




و اما چراغ های عقب
بسیار جذاب و جموجور تهیه شده اند و دارای ۴ دایره قرمز رنگ هستند که به موقع ترمز گرفتن هر ۴ عدد با هم روشن شده و نور واضح و زیبایی منعکس میکنند در زیر چراغ عقب هم شبتاب قرمز رنگی تعبیه شده است

برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 





برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




موتور با دو روش هندل یا استارت روی موتور روشن می شود و دکمه های تهیه شده روی آن به مانند سایر موتورهای هم رده است 


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




موتور فاقد دزدگیر یا استارت از راه دور بوده و این عیب نسبتا بزرگی برای این موتور مجهز است
موتور مذکور تنها دارای ۱ لول اگزوز آن هم با سوراخ بسیار کوچک است و این را در این موتور ۱۵۰ سی سی نمیتوان عیب بزرگی دانست هرچند اگر ۲ لول اگزوزه بود بسیار زیباتر می شد و قوی تر هم عمل میکرد
موتور در سه رنگ سبز زرد و قرمز عرضه می شود و دارای تنوع رنگ مطلوبی در شروع ورود به بازار است


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 





برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




عیب دیگر این موتور اسپرت لاستیک های بسیار نازک است که برای موتورهای ریسی بسیار عیب بزرگی محسوب میشود ولی میتوان از بهضی لاستیک های دیگر مخصوص موتورهای مسابقه ای روی آن استفاده کرد و روی این عیب موتور پوششی گذاشت


برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 640x480 پیکسل میباشد 




باک بنزین آن گنجایش ۱۰ لیتر بنزین را دارد که خنده آور است
در مجموع موتوری نسبتا خوش ظاهر و کوچک است و ارتفاع آن از زمین بسیار کم و تقریبا برابر موتورهای ۱۲۵ سی سی است . انجین این موتور هم به مانند بیشتر موتورهای ریسی ساخت تایوان است ولی کیفیت محصول مطابق گفته فروشنده ها در حد بالایی است
ولی به نظر من با این اوصاف بازهم وینر یا پرواز بهتر از این موتور هستند زیرا از انجین قوی تری بهره می برند و مجهز تر از این موتور اند

پالس 125 XCD كم مصرف
[XCD125] 1,170,000تومان  

بزرگنمايي تيپ موتورسيكلتتك سيلندر- 4زمانه- هواخنك) سيستم استارت موتورسيكلتهندلي) گيربكس موتورسيكلت5 دنده) انجين موتورسيكلت DST-SI همراه با دو شمع) موتورسيكلتسيستم كاهش دهنده صداي اگزوز دارد) موتورسيكلتچراغ جلو با لامپ پريزماتيك-رينگ اسپرت آلو مينيومي-كيلومتر ديجيتالي-چراغ خطر عقب LED دارد) حجم باك موتورسيكلت10ليتر) رنگ موتورسيكلتقرمز- آبـي- مشكي- نقره اي) ساخت موتورسيكلت شركت فارس موتور نماينده انحصاري باجاج هنددر ايران) *مصرف سوخت 7/1 ليتر در 100 كيلومتر دارد و داراي استانداردEURO ميباشد*




  •  معرفی بهترین موتور سیکلت های جهان همراه با عکس

    14/4/1388

    معرفی بهترین موتور سیکلت های جهان همراه با عکس 

    مبنای ما در انتخاب نوع موتورسیکلت ها جنبه اسپرت آنها است. در ضمن این نوع موتورها از انواعی هستند که به هیچ عنوان نمیتوان از آنها در مصارف و تردد شهری استفاده کرد. علت این امر سرعت سرسام آورآن هااست. 
    در مجموع وقتی صحبت از سرعت و هیجان به میان می آید باید همراه آن نام یکی از این موتورها هم به میان بیاید و اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به هیچ عنوان ماشینی نمیتواند پاسخ گوی هیجانات شما و فروکش کردن عشق سرعت شما شود پیشنهاد من به شما این است که حداقل برای یک بارهم که شده یکی از این موتور سیکلت ها را امتحان کنید تاهیجانات شما فروکش کند چون فقط این نوع موتورسیکلت ها هستند که این نیاز شما رابرطرف میکنند .
    این موتورسیکلت ها قادر هستند مسافت 2/3 کیلومتر را در کمتراز یک دقیقه بپیمایند . این بوفالوها قادر هستند مسافت 400 متر را در کمتر از 8/9ثانیه و با سرعتی بیش از 240 بر ساعت طی کنند . شتاب 0 تا 100 این موتورها در حد3/2 ثانیه و یا شاید هم کمتر است که این خود به شما نشان میدهد که اگر روزی سوار بریکی از این موتورها شدید اگر اهرم گاز را کمی بیشتر چرخانده و دنده ای به موتوردادید کار شما با خودکوشی هیچ فرقی نمیکند و حتی اگر شما در دنده یک و در هنگام حرکت به طور ناگهانی اهرم گاز را بچرخانید براحتی موتور از جای خود کنده شده و چرخ جلو به هوا میرود . 
    پس از حرکت با این بوفا لوهای خشمگین تا جایی که محدود کننده الکترونیکی دورموتور به شما اجازه میدهد شما میتوانید سرعت بگیرید یعنی 300کیلومتر بر ساعت. اگر محدود کننده سرعت را از مدار خارج کنید خدا میداند تا چقدرمیتوانید سرعت بگیرید شاید:320 یا 360 و شاید هم بیشتر برای اینکه سرعت این موتور ها رو بهتر درک کنید باید با اتوموبیل هایی مانند فراری انزو یا با لامبورگینی مورسیه لگو این سرعت را درک کرده یا مسابقه دهید.
    شما می توانید با 12000 دلار یکی از این بو فالوهای خشمگین برای خودتون رام کنید. و اگر توانستید یکی از این موتورها را به داخل کشور وارد کنید علاوه بر این که سعی کنید ما را هم خبر کنید بدانید که شما یکی از بهترین موتورسیکلتهای ایران را سوار میشوید .
    البته ناگفته نماند شرکت های سازنده این موتورسیکلت ها با سرعت سرسام آور موتورهایشان نهایت هیجان را به شما هدیه میدهند فکر کنترل سرعت این موتورسیکلت ها و به دنبال آن هیجانات شما هستند و عجیب تر از شتابگیری این موتورها توان توقف آنهاست . 
    ترمزگیری در هر سرعتی بدون منحرف شدن و از دست رفتن تعادل انجام میشود تاجایی که بعضی از وقتها باور این قضیه برای خود موتورسوار مشکل میشود .

    درپایان نام این موتورها عبارت است از :

    Cbr1000rr




    Yamaha Yzf-r1




    Kawasaki Ninja Zx-14




    Suzuki Gsx1300r hybusa 


     
    5,181

     


  •  دوکاتی 1098 زلزله پیست ها

    3/5/1388
    دوکاتی 1098 زلزله پیست ها

    کمپانی بزرگ دوکاتی مایه افتخار، سربلندی و سرمایه ملی مردمان کاتولیک است که در دنیای مسابقات موتورسیکلت با فراری های مسابقه ای در دنیای اتومبیلرانی برابری می کنند. ساخت مدل جاودانه دوکاتی 916 در سال 1994 که سالها حاکم مطلق بی چون و چرای مسابقات **** بایک قهرمانی جهان بود نمونه ای از دست پرورده های این کمپانی ایتالیایی است.
    قاعده نام گذاری کمپانی دوکاتی بر روی موتورسیکلت های خود بر اساس میزان حجمی آنها است. مهمترین مدل های این کمپانی که با نام 996 و 998 به بازار معرفی شدند، با انجام تغییرات و اصلاحات جزئی که عمدتا در افزایش حجم موتور بوده، حجمی معادل 996 و 998 سی سی داشتد که تا سال 2003 نیز با تغییراتی اندک روانه بازار می گردیدند و در دنیای مسابقات موتور سواری، قهرمانی و افتخار نیز یک عادت همیشگی شده بود. گذشت زمان که با پیشرفت رقبای ژاپنی همراه بود، دوکاتی را مجبور ساخت تا با گذشت 4 سال، حجم موتور رویایی خود را 100 سی سی افزایش دهد تا باز هم حاکم میدان باشد. کمپانی که توانسته با شاهکار خود یعنی RR-16 به رانندگی "کیسی استوتر" مرد هزار چهره مسابقات گراندپری Moto GP یعنی والنتینو روسی را رام کند و زلزله جدیدی را در این مسابقات به پا کند.

    دوکاتی 1098
    پیشرانه اصلاح شده
    موتور سیکلت جدید دوکاتی که با کد 1098 نامگذاری شده بر خلاف سنت این کمپانی از پیشرانه به حجم 1099 سی سی برخوردار است. این پیشرانه که در واقع مدل اصلاح شده مسابقه ای 999R می باشد، دارای دو سیلندر بصورت V شکل با زاویه 90 درجه بوده که قدرتی معادل 160 اسب بخار در حداکثر دور موتور 9750 دور در دقیقه تولید می نماید که قدرت آن نسبت به مدل 999R ، 10 اسب بخار افزایش یافته است. گشتاور این پیشرانه حداکثر نیرویی به میزان 4/90 پاند بر فوت در 8000 دور در دقیقه تولید می نماید.
    پیشرانه دوکاتی که دارای دو میل سوپاپ در بالا بوده و بوسیله آب خنک می شود. قطر پیستون آن به میزان 104 میلی متر ثابت مانده ولی کورس پیستون 9/5 میلیمتر افزایش یافته و به 7/64 میلیمتر رسیده است.
    طراحی سر سیلندر با توجه به افزایش حجم دچار دگرگونی عظیمی شده که این تغییرات، حاصل 3 سال تلاش بی وقفه برای شرکت در مسابقات **** بایک و بالاتر از آن موتو جی پی بوده است. سوپاپ های جدید با شکل هندسی کاملا متفاوت که زاویه قرارگیری آنها نسبت به محور طولی سیلندر اندکی دگرگون شده به همراه تغییرات دیگر در مکانیسم حرکت سوپاپ ها و استفاده از منیزیوم در پوشاندن سطح سوپاپ ها سبب شده که وزن کلی سر سیلندر به 3 کیلو گرم کاهش پیدا کند. این در حالیست که در سیستم سوخت رسانی نیز تسریع 30 درصدی جریان سوخت سبب افزایش توان تولیدی موتور به میزان 10 اسب بخار شد.

    سیستم انتقال قدرت سبک و دقیق
    سیستم انتقال قدرت در این موتور سیکلت که در کنار پمپ روغن جدید قرار باتوجه به چرخ دنده های سبک تر و البته مقاوم تر در حدود 5 کیلو گرم نسبت به گیربکس مدل 999سبک تر می باشد با کاهش وزن همراه بوده است.
    بعلاوه ضریب دنده ها در این گیربکس به جز دنده آخر که از 36/15 به 38/15 افزایش یافته در سایر دنده ها تغییری پیدا نکرده اند.
    طراحی بدنه؛ تهاجمی
    طراحی موتور سیکلت جدید شرکت دوکاتی همانند توانایی های چشمگیر حرکتی آن با اصلاحات بسیار زیادی در زمینه قابلیت دینامیکی و ثبات آیرودینامیک همراه بوده است.
    آقای "پیر نزبلانشه" طراح باهوش و زیرکی که مدل 999 مسابقه ای **** بایک و انواع مدل های" هایپر موتارد" و اسپرت کلاسیک را در کارخانه خود داشت، فهمید که در طراحی مدل جدید باید بسیاری از نکات جدید را در نظر بگیرد تا شکست مدل 999 برای مدل 1098 تکرار نشود.
    طراحی "دوکاتی "1098 در اوج سادگی از ابهت تهاجمی خاص برخوردار است که انگیزه طراح آن از این نوع طراحی، ایجاد ترس و دلهره میان حریفان در مدل مسابقه ای و گردش سر افراد و میخکوب شدن آنها در هنگام دیدن آن در خیابان بوده است. این در حالیست که مسایل آیرودینامیک، کارایی و عملکرد به بهترین نحو رعایت شده است.
    لازم است بدانید؛ برای کمتر شدن وزن موتور سیکلت دوکاتی 1098 قطعات بدنه که از سطوحی صاف و هموار تشکیل شده اند از مواد پلاستیک سبک وزن ساخته شده اند.

    شاسی و سیستم تعلیق
    هدف اصلی در مورد بازنگری قرار دادن شاسی کاهش وزن و افزایش مقاومت در برابر ضربات وارده بوده و به همین منظور از لوله هایی با قدرت کششی بالاتر که قطر و ضخامت کمتری دارد استفاده شده که در این حالت استحکام 14درصد افزایش یافته است. ضمن اینکه بکار گیری از یک زیر شاسی آلومینیومی سبب شده ارتفاع نشیمنگاه از 78 به 7/81 سانتیمتر برسد. همچنین مهندسان بخش شاسی علاوه بر کاهش وزن و افزایش مقاومت، توجه خود را بر روی بازوی یک طرفه نگهدارنده چرخ عقب نیز متمرکز نموده و بدین ترتیب فاصله دو محور در شاسی جدید به میزان یک سانتیمتر بیشتر شده و به 143 سانتیمتر رسیده است.
    در مورد دیسک ترمز این دوکاتی بایستی گفت که دیسک های ترمز ساخت کمپانی مشهور" برمبو" برای این موتور سیکلت در نظر گرفته شده است. رینگ چرخ جلو نیز با تکنولوژی کمپانی"مار چیسنی" ساخته شده تا وزن آن حدود 250 گرم و در قسمت چرخ عقب یک کیلوگرم کاهش پیدا کند. در این موتور سیکلت امکان تنظیم ارتفاع برای چرخ عقب و همین طور سیستم فنر بندی آن نیز وجود دارد.
    آخرین نکته ای که می توان در مورد این موتور سیکلت رویایی توضیح داد این است که در قسمت نشان دهنده های آن تمامی تجهیزات و نشانگر که در راس آن دور سنج و سرعت سنج بوده همگی دیجیتالی هستند که اولین نشان دهنده تمام الکترونیکی در یک موتور سیکلت در جهان است درپایان گفتنی است که این موتور سیکلت مسیر 400 متر را تنها ظرف22/10 ثانیه طی می نماید.





     


  •  cbr 1100 xx

    cbr 1100 xx 
    نحوه اتصال فرمان و يا جا پايي ها گردند به دنبال عامل به وجود آمدن لرزش و ارتعاش بر آمدند تا آن را مرتفع كنند. 
    متور 1137 سانتيمتر مكعبي اين متورسيكلت كه به صورت چهار سيلندر و با آرايش خطي 
    ميباشد از بسياري جهات از قبيل فرم بلوك سيلندر ميل سوپاپ شباهت زيادي به متور سيكلت هايCBR60DF3 وCBR900RR دارد و تنها اختلاف عمده با متور سيكات هاي مذكور وجود دو اهرم ميباشد كه توست چرخ دنده به حركت در آمده و باعث كاهش چشمگير ارتعاش ميشود بطوري كه سوار كاربه ندرت ميتواند آن را حس كند.وزن اين متور در مقايسه با وزن متور سيكلتCBR1000ده كيلو گرم سبكتر است. 

    طراحان توانسته اند طوري متور سياه رنگ را در فضاي كوچك و جمع وجور شاسي جاي سازي كنندكه علاوه بر استحكام شاسي وزن آن را نيز كاهش دهد. 

    ساحتمان شاسي نيز شباهت به مدلCBR990 داشته كه از يك جعيه سه ضلعي تشكيل شده و از يك طرف به دوشاخه جلو و از طرف ديگر از طريق بازوي نگه دارنده چرخ عقب به محور چرخ عقب متصل ميشود خود بازوي عقب نيز باز بصورت مثلثي بوده و از جنس آلومنيوم ميباشد .

    تعويض دنده دراين مدل به ندرت اتفاق مي افتد مگر آنكه قصد مسابقه دادن با آن را داشته باشيد چون به قدري نيروي ترك در اين متور بالاست كه در هر دنده اي چنانچه اهرم گاز را به چرخانيد به سرعت خواسته خود را دريافت ميكنيد. 
    سوخت رساني در هر شرايطي بدونه وقفه صورت ميگيرد. در دنده هاي سنگين با كوچكترين 
    اشاره به اهرم گاز بلافاصله چرخ جلوي متورسيكلت از جاي خود بلند ميشود. كلاچ بسيار نرم و راحت بوده و كار كردن با آن هيچ مشكلي ايجاد نمي كند. اگر چه فاصله 149 سانتيمتري بين دو محور جلو و عقب در اين متور سيكلت فاصله چندان كوتاهي نيست ولي پايين نگاه داشتن قسمت جلوي اين متور سيكلت در آغاز حركت هاي سريع كار چندان آساني نيست>>> 
    شتاب اين متور به قدري است كه براي كسب سرعت 96 كيلومتر به 2.6 ثانيه زمان نياز دارد.
    ضريب كمپرس متور 11 به يك-حجم باك بنزين22 ليتر- ارتفاع نشيمنگاه از زمين81 ساتيمتر- حداقل فاصله با زمين13 سانتيمتر-شتاب از صفر تا 48 كيلومتر 1.1 ثانيه - شتاب از صفر تا 144 كيلومتر4.6 ثانيه-شتاب صفر تا 160 كيلومتر 5.5 ثانيه- شعاع حركتي 364 كيلومتر...











     
    81

     


  •  kawasaki z1000

    kawasaki z1000

    كلاس است. به گفته بسياري از متخصصان كاوازاكي Z1000 يك موتور سيكلت مردانه بوده كه سوار كار بايد كنترل خود را بر روي آن به اثبات رساند. 
    اين موتور بيشتر براي متور سواري در مسيرهاي كوتاه ساخته شده و قسمت عقب زين آن نيز براي ترك نشين چندان خوب نيست. 
    ازاين گذشته سواري دوتركه‌ با اين موتورسيكلت ريسك بلند شدن چرخ جلو آن در حركت هاي 
    سريع را دو چندان ميكند. طلق جلوي اين متورسيكلت نيز از پس رد كردن باد از روي بدن 
    موتورسوار بر نمي آيد.
    در اين زمينه بايد افزود كه اين طلق در سرعت هاي بالاتر از120 كيلومتر هيچ كاربردي ندارد. اين 
    موتور سيكلت در سواري هاي شهري بهتر توانايي هاي خود را نشان ميدهد چرا كه طلق كوچك 
    آن ديد بهتري براي سوار كار ارزاني مي دارد و فرمان عريض آن كنترل اين كاوازاكي سركش را 
    بالاتر ميبرد. 
    بلنداي زين اين جنگنده خياباني نسبتا بلند است(82 سانتيمتر). 
    بدين روي موتور سواران با قد زير 175 به سختي مي توانند پاي خود را به زمين برسانند با اين حال 
    زماني كه سوار بر روي زين مي نشيند اين متور با جا پاهاي خوب سواري راحتي به سوار خود ارزاني ميدارد. در زمينه پيشرانه اين موتور سيكلت گفته ميشود كه اين موتور از شاهكارهاي مكانيكي طراحي پيشرانه است.
    موتورسيكلت فوق از يك پيشرانه 4 سيلندر خطي به حجم 953 سانتيمتر مكعب و از 16 سوپاپ در سر سيلندر سود مي برد. بيشترين توان و گشتاور اين موتور برابر با 127 اسب بخار در 10 هزار دور در دقيقه و 96/5 نيوتن متر در 8 هزار دور است.همچنين شتاب صفر تا صد و بيشترين سرعت اين موتورسيكلت 198 كيلويي نيز 3/1 ثانيه و 245 كيلومتر در ساعت است. موتور مزكور داراي كار كردي بدون لرزش بوده و در هر دنده اي پر توان است.





    برای دیدن عکس در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی 617x426 پیکسل میباشد 






     
  •      
         
         





     kawasaki-zx10r

    1. قطر پيستون ها زياد وكورس آنها كم بوده به همين دليل دور متور مجاز آن 12000 دور در دقيقه است اين متور سيكلت از رادياتور بزرگ و قوس دار استفاده مي كندكه چنين ساختاري جريان عبوري بهتري براي ماده خنك كننده به وجود آورده و سطح هوا دهي بيشتري دارند.

    2. سيستم اگزوز آن سا ختاري از جنس تيتانيم دارد كه بسيار سبك وزن و مقاوم است طرح اگزوز آن 4-2-1 بوده يعني 4 لوله خروجي متور به ابتدا به دو لوله سپس به يك لوله ختم ميشود كه منبع صدا گير بسيار بزرگي دارد.

    3.كاوازاكي براي كسب هرچه بيشتر شتاب دراين متور از پيشرانه جديدي كه كارتل آن به صورت تركيبي (خشك ومرطوب)بوده استفاده كرده است. سيستم انژكتور آن داراي سوراخهاي بسيار ريزي است كه كمك بهينه اي به مصرف متور ميكنند در سيستم تغزيه و تخليه سو پاپ هاي پروانه اي شكلي وجود دارد كه داراي كنترل كامپيوتري بوده از طرق هم زمان كردن بخشي از حركت سوپاپها با يكديگر باعث افزايش نيروي توليدي موتور ميشود.


    4. گير بكس اين كاوازاكي 6 سرعته بوده وضريب دنده هاي بسيار نزديكي دارد وجود يك كلاج كه محدود كننده نيروي ترك است باعث ميشود كه در توقف هاي شديد از حركت عمودي وفنر مانند چرخ عقب جلوگيري شود ارتباط بين گاز وچرخ عقب فوق العاده بوده وتمام 155 اسب نيرو در اختيار سوار كار است البته بلند شدن چرخ جلو غير قابل پيشگيري است. 



    اطلاعات تكميلي



    KAWASAKI. ZX-10R 

    حد اكثر نيرو متور 155 اسب در 11700 دور 

    نيروي تورك 78.7 پاوند فيت در 9400 دور 

    شتاب 0 تا 100 2.7 ثانيه 

    بهترين زمان يراي طي مسافت 400 متر 10 ثانيه با سرعت 235.8 كيلومتر 

    حداكثر سرعت 296 كيلومتر

    وزن 180 كيلو گرم 



    * سمند، خودرو ملي ما هم قدرتش در حد 100 تا 130 تا اسب هستش...






     

سپاس یادت نره