0

عنصر META و استفاده از آن در SEO – بخش اول

 
amirpetrucci0261
amirpetrucci0261
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 27726
محل سکونت : http://zoomstar.ir/

عنصر META و استفاده از آن در SEO – بخش اول

عناصر META اطلاعاتی درباره یک صفحه داده شده میدهند و اغلب به موتورهای جستجو کمک میکنند تا آنها را به طور صحیح دسته بندی کنند. آنها درون سند HTML درج میشوند اما اغلب برای کاربر سایت به طور مستقیم قابل مشاهده نیستند.
در مدت اخیر یک سری فعالیتهای بازاریابی با عنوان SEO یا بهینه سازی موتورهای جسجو رواج یافته است. که این فعالیتها اغلب به منظور بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام میگیرند. در اواسط دهه 1990 موتورهای جستجو به داده های عنصر META وابسته بودند تا بتوانند به طور صحیح یک صفحه وب را طبقه بندی کنند و مدیران وب سایتها به سرعت دریافتند که استفاده صحیح از تگ META چه تاثیر مثبتی در داشتن رتبه بالاتر آنها در موتورهای جستجو و در نتیجه تعداد بازدید کننده بیشتر دارد.
از آنجایی که تعداد بازدیدکنندگان بیشتر که اغلب از طریق موتورهای جستجو وب سایت مورد نظرشان را پیدا میکنند در بازاریابی بر خط ( online ) تاثیر بسزایی دارد، مشاوران وب سایتها و شرکتهای توسعه وب به این سوی روی آوردند که بدانند چگونه موتورهای جستجو یک سایت را تحلیل و شناسایی میکنند.
این مشاوران به مشتریان خود راههای متعددی را ( اعم از درستکارانه و فریبکارانه!) پیشنهاد د میدهند تا رتبه آنها در موتورهای جستجو را بهبود بخشند.
آنچه واضح است تگ META دیگر آن تاثیر سابق در نتایج موتورهای جستجو که در دهه 90 داشت را امروزه ندارد چرا که رباتها و خزنده های کنونی موتورهای جستجو بسیار هوشمندتر شده اند و نمیتوان با تگ های META که در آنها اطلاعات نادرست قرار داده شده است آنها را فریفت.
از آنجایی که SEO میتواند رتبه سایت در موتورهای جستجو را بهبود بخشد، مصرف کنندگان چنین سرویسهایی باید در خصوص به کارگیری سرویس دهنده های قابل اعتماد دقت ویژه ای داشته باشند.
متاسفانه رقابت بسیار زیاد و استادکاری لازم برای قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جستجو باعث شده است تا عبارت "بهینه سازی موتور جستجو " تخریب شود. در حالی این مفهوم زمانی دلالت بر آوردن یک وب سایت در اول یک صفحه نتایج جستجو داشت، برای مصرف کننده متوسط در حال حاظر این مفهوم دلالت بر رابطه داشتن با هرزنامه هایی از کلمات کلیدی، یا شبیه آن را دارد!!!
بسیاری از موتور جستجوهای بزرگ بیشتر تمایل دارند تا فاکتورهای بافیمانده نظیر حجم لینکهای وارده از سایتهای مرتبط، تعیین کمیت و کیفیت محتوا، دقت فنی متن کدها، صحت املایی، لینکهای درست و خراب، حجم و سازگار بودن جستجوها و ترافیک مشاهده کنندگان، یکتا بودن، افزونگی، ارتباط به موضع داشتن، عواید تبلیغاتی، تازه بودن، جغرافیا، زبان و دیگر ویژگی های ذاتی دارد.
عناصر META ، عناصر HTML یا XHTML هستند که برای ایجاد ابرداده های ساختاریافته درباره یک صفحه وب به کار میروند. این عناصر میباید در تگهایی در بخش head یک سند HMTL یا XTHM قرار بگیرند. ابرداده ها از طریق دیگر عناصر بخش head قابل ایجاد نیستند.
یک عنصر META حاوی 4 ویژگی content, http-equiv, name و scheme است.

یک مثال از کاربرد عنصر META

در یک فرم، عناصر META میتوانند هدرهای HTTP را مشخص کنند که باید قبل از ارسال محتوای واقعی، زمانی که صفحه HTML از وب سرور به کلاینت منتقل میشود، ارسال شوند.


بعنوان مثال:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html"/>

این تگ مشخص میکند که صفحه می باید حاوی یک سربرگ ( header) HTTP به نام 'Content-Type' با مقدار 'text/html' باشد. این یک مورد استفاده معمول از عنصر META است که نوع محتوای سند را مشخص میکند تا مرورگر سمت کلاینت بداند که چگونه باید محتوا را پردازش کند.


به طور کلی، یک عنصر META یک نام و یک مقدار اختصاص یافته به آن نام را مشخص میکند که جنبه های مختلف یک صفحه HTML را مشخص میکند مثلا:

<meta name="keywords" content="wikipedia,encyclopedia"/>

در این مورد تگ META مشخص میکند که کلمات کلیدی مرتبط با این سند، عبارات encyclopedia و wikipedia هستند.

چهارشنبه 10 آذر 1389  7:52 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها