0

امر به معروف کنید، این با تذکر فرق دارد

 
appleapple
appleapple
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 242
محل سکونت : اصفهان

امر به معروف کنید، این با تذکر فرق دارد

در فایل زیر آیت‌الله جوادی‌آملی به تبیین مفهوم امر به معروف می‌پردازند که راه‌گشای روش اجرای مبارزه ما با فساد در سطح اجتماع است. ایشان در باب امر به معروف می فرمایند:

  • این کار با آموزش فرق دارد
  • این کار با تذکر فرق دارد
  • این کار با ارشاد  فرق دارد
  • این کار با هدایت فرق دارد
  • این کار با تعلیم  فرق دارد

 

این کار فرمان است ، این کار امر است.

  • حجم: 1.21 MB
  • مدت: 5:15 ثانیه

168020 206 186x300 آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام علی (ع)

 
  1. «اذا لم یأمروا بالمعروف و لم ینهوا عن‌المنکر، لم یتبعوا الاخیار من اهل بیتی:[۱] هر که مردم به معروف و نهی از منکر نکنند، در آن هنگام است که از نیکان و برگزیدگان اهل‌ بیت من پیروی نمی‌شود». بزرگ‌ترین خطر و ضرری که در اثر ترک امر به معروف و نهی از منکر متوجه جامعه اسلامی می‌شود، این است که مسلمانان از نیکان اهل ‌بیت تبعیت و پیروی نمی‌کنند و در عوض تابع نا‌اهلان و فاسدان خواهند گردید. بنابراین، یکی از آثار سوء ترک این فریضه، گمراهی و ضلالت است که گرفتار جامعه می‌شود؛ چرا که دنباله‌رو هادیان و راهنمایان معصوم و امین نگردیده و زمام امور خود را به دست افراد ناباب خواهند داد؛ همان‌گونه که در صدر اسلام و پس از رحلت پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌و آله و نیز پس از شهادت امیرالمؤمنین‌علیه‌السلام، این اتفاق افتاد.
  2. «ان‌الله لم یلعن القرن الماضی بین ایدیکم الا لترکهم الامر بالمعروف و النهی عن المنکر. فلعن‌الله السفهاء لرکوب المعاصی و الحکماء لترک التناهی:[۲] خداوند افراد قرن گذشته و پیش از شما را لعن نکرد مگر به خاطر اینکه آنان امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند. لذا خداوند نادان‌ها را به خاطر ارتکاب معاصی و حکما و دانشمندان را به دلیل ترک تناهی و باز‌ نداشتن گناهکاران مورد لعن قرار داده است».
  3. «لا تترکوا الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فیولی علیکم شرارکم ثم تدعون فلا یستجاب لکم:[۳] امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ زیرا بدان بر شما مستولی می‌شوند و آنگاه دعا می‌کنید(برای نجات از آن وضع) ولی دعای شما مستجاب نمی‌شود».
  4. «ایها الناس لولم تتخاذلو عن نصر‌الحق و لم تهنوا عن توهین الباطل، لم یطمع فیکم من لیس مثلکم و لم یقو من قوی علیکم:[۴] ای مردم، اگر در یاری حق پستی به خرج نمی‌دادید و در تحقیر و کوچک کردن باطل سستی نمی‌کردید، هرگز کسی که از شما نسبت به شما طمع نمی‌ورزید و هیچ‌گاه فرد قوی بر شما مسلط نمی‌گشت».
  5. «انما هلک من کان قلبکم حینما عملوا بالمعاصی و لم ینهاهم الربانیون و الاحبار عن ذلک … فنزلت بهم العقوبات:[۵] گذشتگان به این دلیل هلاک شدند که مرتکب گناه می‌شدند و رهبران و پیشوایان مذهبی، آنان را از منع نمی‌کردند … لذا مجازات‌های خداوند شامل حالشان گردید».
  6. «انهم لما تمادوا فی المعاصی و لم ینهاهم الربایون و الاحبار عن ذلک، نزلت بهم العقوبات:[۶] آنگاه که پیشینیان تمایل به گناه پیدا کردند و پیشوایان مذهبیو پرهیزگارانشان آنان را از گناه باز نداشتند، عقوبت‌ها بر آنان نازل گردید».
  7. «ظهر الفساد فلا منکر مغیر و لا زاجر مزدجرا فبهذا تریدون ان تجاوروا‌الله فی دار قدسه و تکونوا اعز اولیائه؟ هیهات لا یخدع‌الله عن جنته و لا تنال مرضاته الا بطاعه:{۷}فساد آشکار شده است اما کسی نیست که آن را تغییر دهد و باز‌دارنده‌ای نیست که آن را باز دارد. آیا اینگونه می‌خواهید در منزل‌گاه قدس الهی با خداوند مجاور و همنشین شوید و از عزیزترین اولیای او به حساب آیید؟ هرگز! خداوند را در مورد بهشتش نمی‌توان گول زد و جز با اطاعت نمی‌توان رضای او را به دست آورد».

 

کاهش ارزش پول رایج =  خلاف شرع = خلاف عقل

حجت‌الاسلام محمد‌اسماعیل توسلی، کارشناس اقتصاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)در رابطه با حفظ ارزش پول در جامعه اسلامی و وظیفه حکومت اسلامی در قبال ارزش پول گفت:

  1. پول یک پیمان اجتماعی به منظور مبادله و خرید و فروش است و با توجه به آیات متعدد
  2. قرآن کریم, که به وفای به عهد و پیمان تذکر می‌دهد، می‌توان پول را در قالب یک عقد اسلامی مد نظر قرار داد.

 

امروزه ربا جهانی شده است ، ارزشی نیست .

آیت الله حائری شیرازی آیت الله حائری شیرازی از سقوط پول ملی اعتراض می کند
نامه ایشان به آقای هاشمی رفسنجانی را مطالعه کنید:

خلاصه مبحث پول :

  1. پول اعتباری اگر چه جهانی است ارزشی نیست . ممکن است روزی انجمن کلید ( کی کلاب ) جهانی شود ، ارزشی نیست . امروزه ربا جهانی شده است ، ارزشی نیست.        
  2. این پول که ذخائر ارزی کشورها از یک پول رایج جهانی در آن استفاده میشود همان تورّمی را که پول ملی بر دارائی اشخاص تحمیل میکند پول بین المللی بر دارائی ملت ها تحمیل می کند . وقتی در یک روز دلار از طلا به میزان ده درصد کاهش قیمت پیدا میکند اول هیچکس نمی گوید دلار ارزان شد همه میگویند طلا گران شد . زیرا واحد اندازه گیری دلار است واحد اندازه گیری در تمام رشته های علوم ثابت است . در اقتصاد هم واحد اندازه گیری ارزش پول است . آنچه در اقتصاد اتفاق افتاده با جهانی شدن پول اعتباری خلاف اجماع تمام واحدهای اندازه گیری است و مردم عالم عادت کرده اند واحد اندازه گیری را ثابت فرض کنند از این رو حرکت را به کالا نسبت میدهند .
  3.  پول اسلام کالائی طلا بوده است و هزاران سال عملی بوده چرا بخیال اینکه طلا از کشور خارج میشود فارغ التحصیل دانشگاههای ما با تأسیس پول اسلامی مخالفند ؟ و حوزویان هم خبر از ماجرا ندارند ؟
  4. « لن یجعل ا… للکافرین علی المؤمنین سبیلا » باید به آن عمل شود در گذشته میگفتند دخالت در سیاست برای دولتی ها و ولایت به ظلمه سپرده میشد و سر از « یخرجهم من النور الی الظلمات » در میآورد . حالا آن جریان شکست خورده در اقتصاد هنوز ولایت با پول جهانی است . اسلام باید پول جهانی داشته باشد همانگونه که باید زبان بین الملل عالم اسلام داشته باشد . پول اسلام و زبان اسلام را مشترکاً به کشورهای اسلامی مطرح کنیم . وحدت زبان را کشورهای عربی زودتر از دیگران می پذیرند و وحدت پولی را هم عالم اسلام قبول میکند . این کار شدنی است .

  کاهش ارزش پول ملّی

کینز

 

 دیگر به چه زبانی بگوئیم؟

 

 

تدوین: خسرو غنی‌زاده
منابع:

  • وب‌سایت تبیان
  • وب‌سایت ایکنا
  • وب‌سایت اسراء
  • وب‌سایت ضربان
  • وب‌سایت آیت الله حائری شیرازی
سه شنبه 7 آبان 1392  9:14 PM
تشکرات از این پست
nikbakht88
دسترسی سریع به انجمن ها