0

هفته هشتم:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

 
YaSiN313
YaSiN313
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 126
محل سکونت : ایران

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

بسم الله الرحمن الرحیم

 

علامت اخلاص و نشانه های مخلصین

 

 

 

 

 

1. انتظار و توقع ستايش ندارد:

 

عَنْهُ(ص):إِنَّ لِكلِّ حَقٍّ حَقِيقَةً وَ مَا بَلَغَ عَبْدٌ حَقِيقَةَ الْإِخْلَاصِ حَتَّى لَا يحِبَّ أَنْ يحْمَدَ عَلَى شَيءٍ مِنْ عَمَلٍ لِلَّهِ  [مستدرك‏الوسائل، ج1، ص100].

إِنَّما نُطْعِمُكمْ لِوَجْهِ اللّهِ لا نُرِيدُ مِنْكمْ جَزاءً وَ لا شُكوراً[انسان/9].

 

2. به هيچ كس جز پروردگار اميد ندارد:

 

عَنْ أَمِيرِ الْمُومِنِينَ(ع): العبادة الخالصة أن لا يرجو الرجل إلا ربه و لا يخاف إلا ذنبه[غررالحكم، ص199].

 

3. زاهد است:

 

عَنْ أَمِيرِ الْمُومِنِينَ(ع): الزهد سجية المخلصين[غررالحكم، ص275].

 

4. ظاهر وباطنش يكي است:

 

عَنْ أَمِيرِ الْمُومِنِينَ(ع): مَنْ لَمْ يخْتَلِفْ سَرُّهُ وَ عَلَانِيتُهُ وَ فِعْلُهُ وَ مَقَالَتُهُ فَقَدْ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ أَخْلَصَ الْعِبَادَةَ[مستدرك‏الوسائل، ج7، ص72].

 

5. پشيمان نمي شود.

 

6. خستگي در او راه ندارد.

 

7.زرق وبرق ومالومنال اورااز وظيفه باز نمي دارد:

يجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ [مائده/54].

 

8. تعصب وپافشاري در خطا واشتباه ندارد.

 

9. از غير خداوند سئوال نمي كند:

 

قال(ع):الْمُخْلِصُ الَّذِي لَا يسْأَلُ النَّاسَ شَيئاً[وسائل‏الشيعة، ج15، ص194].

 

10. از محرمات اجتناب مي كند:

 

قال رسول الله(ص):تمام الاخلاص، الاجتناب المحارم [كنز].

اخلاص، صفحه 8

على(ع):تمام الاخلاص، تجنب المعاصى [بحار، ج77، ص213].

 

11. تمام وجودش تسليم پروردگار است:

 

قال رسول الله(ص):علامة المخلص فأربعة يسلم قلبه و يسلم جوارحه و... [بحارالأنوار، ج1، ص121].

 

12. مردم از خير او بهره مندو از شر او در امانند:

 

دنباله حديث فوق:...و بذل خيره و كف شره  [بحارالأنوار، ج1، ص121].

 

13. مدح وذم مردم نزد او مساوي است:

 

قال الصادق(ع):لا يصير العبد عبدا خالصا لله عز و جل حتى يصير المدح و الذم عنده سواء [بحارالأنوار، ج70، ص294].

 

14. توجه اش به تكليف ووظيفه است نه عنوان.

 

15. نه منت است نه آزار:

 

ثُمَّ لا يتْبِعُونَ ما أَنْفَقُوا مَنًّا وَ لا أَذىً [بقره/262].

 

راوى به امام جواد(ع)گفت: " چون ده فقير عيالمند را كمك كرده‏ ام شادمامام(ع): به شرط آنكه تا كنون يا از اين به بعد حبط نكنىراوى: مگر ممكن است حبط شود در حالى كه من از شيعيان خالص شما هستم؟ امام(ع)فرمود: با همين كلمه حبط شد. پرسيد چرا؟ امام(ع)فرمود:لا تبطلوا صدقاتكم بالمنّ و الاذى.

و نفرمود، منت و اذيت بر تصدق داده شدگان، بلكه هر نوع منت واذيت رمز ابطال است. و شما كه گفتيد: من شيعه خالص هستم؛ من كه امام جواد هستم و فرشتگان محافظ كه دور تو هستند اذيت شدند و همين اذيت سبب حبط و باطل شدن ثواب تو شد.

شيعه خالص، ابوذر و سلمان و مقداد و عمارند. تو كه خودت را مانند آنها مى دانى من اذيت شدم. گفتم: چه بگويم؟ فرمود(ع): بگو من از دوستان شما هستم. راوى می گويد: من از گفته خود شرمنده هستم و عذر می خواهم و توبه كردم. امام(ع)فرمود: با اين توبه ثواب به تو برگشت و حبط از تو برطرف شد".[بحار، ج65، ص159].

 

16. هيچ كارش لغو نيست:

 

بِأَنَّهُمْ لا يصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ لا يطَونَ مَوْطِئاً يغِيظُ الْكفّارَ وَ لا ينالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيلاً إِلاّ كتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ [توبه/120].

 

17. محبوب خدا است:

 

وَ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ فَلَنْ يضِلَّ أَعْمالَهُمْ  [محمد/4].

 

18. در انجام وظيقه سست نمي شود

 

مرگ و شهادت يكى است:   وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللّهِ وَ رَحْمَةٌ خَيرٌ مِمّا يجْمَعُونَ [آل‏عمران/157].

 

19. جرأت و خط شكني:

 

يجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ لا يخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ   [مائده/54].

 

20. ايمان واقعي:

 

وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ الَّذِينَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِك هُمُ الْمُومِنُونَ حَقًّا  [انفال/74].

 

21. علامت اخلاص، انتظار فرج

 

علامت اخلاص انتظار فرج است:

عن الرضا (ع) عن آبائه عن أمير المونين أنه قال: "... و الذي بعث محمدا بالنبوة و اصطفاه على جميع البرية و لكن بعد غيبة و حيرة لا تثبت فيها على دينه إلا المخلصون المباشرون لروح اليقين"  [بحارالأنوار، ج51، ص110].

نحن اوليائه المخلصون  [بحار، ج9، ص322].

ركن الأولياء و عماد الأصفياء أمير المونين و يعسوب الدين و قدوة الصالحين و إمام المخلصين و المعصوم  [بحارالأنوار، ج97، ص307].

بك غير الله المخلصين من المنافقين  [بحار، ج42، ص27].

 

22. يادقيامت

 

علامت اخلاص ياد قيامت است:

 إِنّا أَخْلَصْناهُمْ بِخالِصَةٍ ذِكرَى الدّارِ  [ص/46].

 


برگرفته از سخنان حجت الاسلام قرائتی

 

چهارشنبه 8 آبان 1392  11:57 AM
تشکرات از این پست
hoseinh1990 omiddeymi1368
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---


نقل قول yarabyarabyarab

سلام وتشکر از فعالیتتون .بنده این موضوع رو قبو ل ندارم .اصلا صحیحکه موضوع اخلاص آدما مطرح بشه پس اخلاص نیست .دیگه اینکه شما ائمه خصوصا آقا امام زمان روبه عنوان قسم مطرح کردید.کمتر انسانی میتونه قسم بخوره دیگه هرگز گناهی رو نکنه .خدا بخشنده است بله ولیاین قسم به ائمه نوعی توهین ویا به سخره گرفتن آنهاست .انسان نیت ترک گناه میکنه تلاش هم میکنه در ترکش .اما وقتی قسم خورد یعنی باید پابند ومستحکم پاش وایسته.حتی در روایات گفته شده به قران خدا و.. حتی اگر حق است بهتر است قسم یاد نشه . باز خود دانید .اجرکم عند الله .

با عرض سلام خدمت راسخونی عزیز

از کاربر YaSiN313 تشکر می کنیم که با صراحت توضیح دادن و منم یکم کامل میکنم حرف های ایشون رو

اگه متن تعهد نامه رو خونده باشید هرگز به کسی قسم خورده نشده و در متن اومده که با خودمون عهد می بندیم نه اینکه نذر کنیم یا قسم بخوریم به قران و خدا و ...

این حرکت هم نوعی انگیزه هستش که یادمون بیاد امام زمان (عج) با گناهان ما خون گریه میکنه و ما هم برای شادی دل آقا با قدرت بیشتری کنترل نفس خودمون رو بدست بگیریم و از گناه دروی کنیم یا کار خوب رو بهتر از قبل انجام بدیم

اما در مورد موضوع که گفتید اخلاص این نیست که هیچکس نفهمه میشه کاری رو انجام داد که همه بفهمن ولی اخلاص داشته باشه

نماز خوندن تو مسجد ثوابش بیشتره آیا این دلیل میشه که  بنده ها برای بقیه نماز می خونن و اخلاص ندارن ؟

تو تظاهرات شرکت میکنن این دلیل این هستش که اخلاص ندارن

مسئولین سایت یه سایت فرهنگی زدن واسه ترویج دین اسلام پس باید بگیم اخلاص ندارن چون همه این سایت رو میبینن؟

اخلاص فقط به پنهونی بودن کار نیست که هر کسی پنهانی کار خوبی رو انجام داد حتما و صددرصد اخلاص داشته

حتی برای شب قدر هم سفارش شده در مسجد شب زنده داری کنن با اینکه عمل مستحبی هستش

و ...

یه نکته دیگه هم گفتید که چون به تعهد خودمون ممکنه عمل نکنیم پس نباید تعهد ببنیدم پس من میتونم بگم چون ممکنه قران رو اشتباه بخونم دیگه قران نمیخونم چون اگه یه کلمه رو اشتباه بخونم معنی عوض میشه پس نمیخونم که مشکلی پیش نیاد

این که من میام جلوی بقیه تعهد میدم به کاری یعنی اول از خودم شروع کردم و بعد هم با این عملم امر به معروف و نهی از منکر میکنم و بقیه رو هم تشویق می کنیم به اینکار و یاد آوری میکنیم که امام زمانمون غایب هستن و باید با اعمالمون تلاش کنیم برای تعجیل در فرج

باز هم ممنون از اینکه انتقاد کردید و خوشحال میشیم اگه با حضورتون و پیشنهادات و انتقاداتتون کمک کنید به ما برای شادی دل آقا امام زمان (عج)
 

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

چهارشنبه 8 آبان 1392  2:26 PM
تشکرات از این پست
YaSiN313 omiddeymi1368
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

گنجینه اخلاص / از علی علیه السلام آموز

 

«لا سُؤْدَدَ مَعَ انْتِقام»

;جمع نَتْوان کرد با هم انتقام و سَروَری ;کینَه در خاطِر نگیرد هرکِه خواهد مهتری

«لازِیارَةَ مَعَ زِعارَةٍ»

;چون رَوی پیش عزیزی رویِ خود را تازه دار ;تا نپُرسَندَت سر از زانوی عِزَّت برندار

«لا صَوابَ مَعَ تَرْکِ المَشْورَةِ»

;گر همی خواهی که بِشناسی خطا را از صَواب ;مَشوَرَتْ بَر در همه کاری به نزد شیخ و شاب

«لا مُرُوَّةَ لَکَذُوبِ»

;از مُرُوَّت دور ماند او را که عادت شُد دروغ ;راستان را چِهره دولَت نمانَد بی فروغ

«لا وَفآءَ لِمَلُولٍ»

;از مَلول ایمن مباش و زو وفاداری مجوی ;دل به عَهْدِ او مَبَند و رازِ دل با وی مگوی

«لا کَرَمَ اَعَزُّ مِنَ التُّقی»

;چون گرامی تر نبود از مردُم پرهیزگار ;گفت: «عِنْدَاللّهِ اتْقیکُمْ» به قرآن کِردِگار

«لا شَرَفَ أَعْلَی مِن الإسلام»

;زِندِگی خود مکن در کفر و نادانی تَلَف ;کآدَمی را نیست برتر از مُسلمانی شَرَف

«لا مَعْقِلَ اَحْسَنُ مِنَ الْوَرَعِ»

;از بدی پرهیز کُن گر قُربِ حق داری طمع ;کآدَمی را نیست محکمتر پناهی از ورع

«لا شَفیعِ اَنْجَحُ مِنَ التَّوْبَةِ»

;چون گناهی کرده باشی ورچِه باشد بَس شنیع ;توبه و عُذرِ گناهت بِهترست از هر شفیع

«لا مَرَضَ أضْنی مِنْ قِلَّةِ العَقْلِ»

;مَرد را در بستَرِ حِرمان و خُسران خوار و زار ;هیچ بیماری نَسازَد هَمچو کمْ عقلی نزار

«لِسانُکَ یَقْتَضِیکَ ما عَوَّدْتَهُ»

;هر چه عادت شد زبان او را تقاضا می کُنَد ;بَدْ زبانی مرد را پیوسته رسوا می کند

«المرءُ عَدُوُّ ما جَهِلَهُ»

;گر ندانند از قصورِ خویش چیزی مردُمان ;دشمنِ آنْ چیز باشند آشکارا و نِهان

«رَحِمَ اللّه ُ امْرَءً عَرَفَ قَدْرَهُ وَ لَمْ یَتَعَدَّ طَوْرَهُ»

;رحمتِ حق بر خردمندی کِه قدر خود شناخت ;وَز طریقِ خود نَگَشت و مایه حُرمت نباخت

«إِعادَةُ الإعْتِذارِ تَذْکیرٌ لِلذَّنْبِ»

;بر گُنَه چون واقفی یکبارِگی عُذرش بِخواه ;وَر دگر رَهْ عُذر گویی تازه گردد آن گناه

«النُّصْحُ بَیْنَ الْمَلاءِ تَقْریعٌ»

;در میان مردمان نَبْوَد نصیحَت سودمند ;لیک در خَلوَت نصیحت خوشگوار آید چو قند

«إذا تَمَّ العَقْلُ نَقَصَ الکَلامُ»

;مرد چون عقلش بیفزاید بکاهد در سُخَن ;تا نباید فرصتِ گفتار نَگشاید دهَن

«الشَّفیعُ جَناحُ الطّالِبِ»

;چون نباید مرغ بی پَر بر مُرادِ خود ظفر ;شد شَفاعَتْخواه، حاجتمند را چون بال و پر

«نِفاقُ الْمَرءِ ذِلَّةٌ»

;از نفاقِ مَردُمان خاطر بِشُو یکبارِگی ;تا رهانی خویش را از خواری و بیچارِگی

 

چهارشنبه 8 آبان 1392  10:31 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 hoseinh1990 YaSiN313
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

جایگاه اخلاص

برای عبادت ها شرایطی تعیین شده است که مهم ترین آن، اخلاص در نیت است. اهمیت اخلاص در اعمال، تا آنجاست که عمل بی اخلاص، نه تنها مقرب نیست، یعنی شخص را به خدا نزدیک نمی کند، بلکه موجب دور شدن از بساط قرب ربوبی جَلّ وعَلی می شود. آیه های قرآنی بسیاری در این موضوع وارد شده است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. «قُلْ إِنّی أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّینَ؛ بگو همانا من مأمورم که خدا را پرستش کنم و دینم را برای او خالص گردانم». (زمر: 11)

2. «وَ ادْعُوهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدِّینَ؛ بخوانید خدا را از سر اخلاص و در هر عبادت رو به سوی او آرید». (اعراف: 29)

3. «قُلِ اللّهَ أَعْبُدُ مُخْلِصًا لَهُ دینی؛ بگو من خدای را می پرستم و دینم را خاص و خالص برای او می گردانم». (زمر: 14)

حذیفة بن یمان می گوید:

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله معنای اخلاص را پرسیدم. حضرت فرمود: من از جبرئیل و او از خدا سؤال کرد. خدای سبحان نیز فرمود: اخلاص سری است از اسرار من که در دل محبوب خود قرار می دهم.

پس، اخلاص که محور اساسی در نیت است، حکمتی ملکوتی دارد که کسی جز محبوب خدا به آن نمی رسد.

یکی از راه های شناخت هرچیز، شناخت طرف مقابل آن است. در مقابل اخلاص که صفتی پسندیده و نیکوست، ریا قرار دارد. ریا، یعنی اینکه به مردم نشان دهد برای خدا کار می کند، در حالی که برای خدا نباشد. ریا در متن کارهای عبادی، به بطلان عمل می انجامد. ازاین رو، در عبادت ها نیت را شرط می کنند و ریا را باطل کننده عمل می دانند. در خطبه شعبانیه از رسول خدا صلی الله علیه و آله رسیده است که خدا را با نیت های صادق و قلب طاهر بخوانید.

نیست در لوح دلم جز اَلف قامت یار چه کنم حرف دگر، یاد نداد استادم

 

چهارشنبه 8 آبان 1392  10:34 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 hoseinh1990 YaSiN313
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

بالاترین مرتبه اخلاص

بالاترین مرتبه اخلاص، آن است که هرگاه شخص عملی را انجام می دهد، به کمترین اجر در دو عالم چشم نداشته باشد و نظر او فقط رضای حق تعالی باشد و به جز او، مقصود و مطلوبی نداشته باشد. این مرتبه از اخلاص، اخلاص صدیقین است و به این مرحله نمی رسد، مگر کسانی که در دریای عظمت الهی غرق گشته اند و واله و جیران محبت اویند.

گدای کوی تو از هشت خلد مستغنی است

اسیر قید تو از هر دو عالم آزاد است

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است:

اِنَّ لِکُلِّ حَقٍّ حَقیقَةُ و ما بلغَ عبدٌ حقیقةَ الاِْخلاصِ حَتّی لا یُحِبُّ أَنْ یُحَمد عَلی شَی ءٍ مِنْ عَمَلِه.

به درستی که برای هر حقی حقیقتی است و انسان به حقیقت اخلاص نمی رسد، مگر اینکه تمجید و ستایش مردم را (بر کارهای خود) دوست نداشته باشد.

و از امام صادق علیه السلام روایت است:

انسان بنده خالص نمی شود، مگر اینکه تعریف و تمجید و تکذیب او از طرف مردم در نظرش یکسان باشد. چون می داند که تعریف و تکذیب آنها واقعیت را تغییر نمی دهد. پس خوشحال نباش به تعریف کسی، چرا که تمجید، مقام انسان را در نزد خدا زیاد نمی کند و بی نیازش نمی سازد از آنچه برایش مقدر گردیده است.

چهارشنبه 8 آبان 1392  10:35 PM
تشکرات از این پست
omiddeymi1368 hoseinh1990 YaSiN313
YaSiN313
YaSiN313
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 126
محل سکونت : ایران

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سخنان و خاطره حجت الاسلام قرائتی درباره اخلاص در برنامه درس هایی از قرآن

 

آدم مخلص خودش را مقصر می‌داند. حدیث داریم «وَ رَأَی نَفْسَهُ مُقَصِّراً بَعْدَ بَذْلِ کُلِّ مَجْهُودٍ وَجَد» (بحارالانوار/ج۶۹/ص۳۰۰) یعنی کسانی که تمام تلاش‌شان را می‌کنند اما باز هم می‌گویند: شاید خدا چیز دیگر می‌خواست، واقعاً من خیلی زحمت کشیدم اما خدا این را می‌خواهد یا خدا چیز دیگر را می‌خواهد، من خودم را مقصر می‌دانم. می‌گویم: «مِمَّنْ یرْجَی لَهُ الْخَلَاصُ مِنَ الرِّیاء» این امید هست که این خالص باشد. آدم‌هایی که تا یک کاری می‌کنند فکر می‌کنند نه من به وظیفه‌ام عمل کردم. من حق پدری‌ام را انجام دادم. از کجا؟ احتمال نمی‌دادی در تربیت بچه‌ات کوتاهی کرده باشی؟من حق همسری‌ام را انجام دادم. احتمال نمی‌دهی شما نسبت به همسرت کوتاهی کردی؟ من حق... من نمی‌دانم! بنده اگر بگویم: من حق تلویزیون را انجام دادم. ۳۲ سال در تلویزیون بودم. هر شب جمعه هم، یک شب جمعه هم تعطیل نشد. خوب واقعاً وظیفه‌ات این بود. ممکن است وظیفه‌ی تو چیز دیگری باشد.

ما بعد از امام زمان‌(عج) کسی را به اندازه‌ی امام خمینی دوست نداریم. ایشان در وصیت نامه‌اش فرمود: اگر قصوری یا تقصیری کرده‌ام، از خدا عذرخواهی می‌کنم و از ملت عزیز هم معذرت می‌خواهم. امام خمینی می‌گوید: قصور یا تقصیر! آنوقت شما مثلاً می‌گویی که...

من در اتاق یک رئیسی رفتم، کار داشتم. تا در را باز کردم دیدم یک دختری حالا یا دختر یا خانم، خیلی خوشگل است. تا در را باز کردم، اوه... چه شکلی! داخل اتاق رئیس رفتم گفتم: شما با این خانم محرم هستی؟ گفت: نه! گفتم: چطور با یک دختر به این زیبایی تو در یک اتاق هستی و در هم بسته است. گفت: آخر ما حزب‌اللهی هستیم. گفتم: خوشا به حالت که اینقدر به خودت خاطرت جمع است. 

حضرت امیر به زن‌های جوان سلام نمی‌کرد. گفتند: یا علی رسول خدا سلام می‌کند تو چرا سلام نمی‌کنی؟ گفت: رسول خدا سی سال از من بزرگتر بود. من سی سال جوان هستم. می‌ترسم به یک زن جوان سلام کنم یک جواب گرمی به من بدهد، دل علی بلرزد. گفتم: دل علی می‌لرزد، تو خاطرت جمع است.

بعضی‌ها خودشان را از امیرالمؤمنین حزب‌اللهی‌تر می‌دانند. بعضی خودشان را از مراجع تقلید حسینی‌تر می‌دانند. کدام مرجع تقلید در تاریخ قمه زده است. خیلی حزب‌اللهی هستی قرآن بخوان، تدبر کن، نماز جمعه برو، به فقرا کمک کن، مشکل مردم را حل کن، می‌خواهی هم خون بدهی، بانک خون بیاید خونت را بگیرد و یک مسلمان را نجات بده. این آقایی که خودش را خونی‌کرده، خمسش را داده؟ تمام لقمه‌هایش حلال است؟ هر هفته نماز جمعه می‌رود؟ فقرای محله را رسیدگی می‌کند؟ یا فقط یک لباس می‌پوشد و خون می‌ریزد؟ کسی فکر کند اگر خودش را خونی کرد یا اگر مثل من در تلویزیون بود یا اگر نمی‌دانم هیئتی راه انداخت به وظیفه‌اش عمل کرده است. بعضی از افراد هستند ممکن است گران‌فروش باشند، اما روز عاشورا خرج بدهند. همه‌شان اینطور نیستند، اکثرشان خوب هستند. اما این را می‌گویم برای یک درصد. یک درصد آدم‌هایی که خرج می‌دهند اگر کلاهبرداری، اختلاس، ما آدم‌هایی داریم ظاهرشان هم خیلی مذهبی است، ولی انصافاً تجارت‌شان اسلامی نیست.

حدیث داریم روز قیامت افرادی می‌گویند: ما جبهه بودیم. خدا و فرشته‌ها می‌گویند: دروغگو، تو جبهه رفتی که بگویند: فلانی شجاع است. عده‌ای می‌گویند: ما در راه خدا، پول خرج کردیم. خدا و فرشته‌ها می‌گویند: دروغ می‌گویی. پول خرج کردی تا پز بدهی. عده‌ای می‌گویند: ما قاری قرآن بودیم. خدا و فرشته‌ها می‌گویند: دروغ می‌گویی. قرآن می‌خواندی تا بگویند: فلانی صوتش خوب است. ما نمی‌دانیم چه چیزی از مرز رد می‌شود. چه چیزی از مرز رد می‌شود. چه چیزی قبول می‌شود؟

یک دعا می‌کنم به اخلاص امام حسین به همه‌ی کارها اخلاص بده. اخلاص خیلی مهم است. می‌دانید معنای اخلاص چیست؟ کلمه‌ی اخلاص معنایش این است که اگر من روی منبر هستم، یک آقای دیگر وارد مسجد می‌شود. یک نامه می نویسند که جناب آقای قرائتی این روحانی محترم وارد شده، بحث‌هایش هم بحث‌های خوبی است. اگر می‌شود یک چند دقیقه کم حرف بزنید، سخنرانی‌تان را کوتاه کنید که ما از ایشان هم استفاده کنیم. اگر به من برنخورد معلوم می‌شود که اخلاص دارم.

انشاءالله خدا امام جمعه‌ی قبل شیراز را شفا بدهد. آیت الله حائری دید پای نماز جمعه‌اش یک کسی آمده و او هم خوب حرف می‌زند. گفت: اما خطبه‌ی دوم شما را سفارش می‌کنم به تقوا و خطبه‌ی دوم هم وقف این آقا. والسلام علیکم و رحمة الله! اصلاً خطبه‌ی دوم را نخواند. به حداقل اکتفا کرد و گفت: وقف! مخلص این است. راحت بگذرد. چه اصراری داریم حتماً از این خیابان برویم. مگر امام حسین در این خیابان است از این خیابان برو. چه اصرار داریم که مثلاً...

حسینیه‌ها باید بازوی مسجد باشد. خدای نکرده، خدای نکرده زبانم لال، نکند تکیه‌ها و حسینیه‌ها رقیب مسجد باشد. یعنی یک جمعی در مسجد بروند یک جمعی هم در حسینیه بروند. در مدینه مسجدی ساختند پیغمبر فرمود این مسجد را خراب کنید. برای اینکه این مسجد « تَفْریقاً بَینَ الْمُؤْمِنین» (توبه/۱۰۷) مسلمان‌ها را تفرقه می‌اندازد. چند تا آنجا می‌روند، چند تا آنجا می‌روند.

عزاداری باید در شأن امام حسین باشد. خیلی اشک برای امام حسین ارزش دارد. خیلی! شنیدم آیت‌الله العظمی خوانساری که از مراجع تقلید است و امام درباره‌اش فرمود که: مرجع المتقین، آیت‌الله سید احمد خوانساری در بازار تهران. در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود حدود هشتاد، نود سال درس خواندم و درس دادم اما برای قیامتم جز اشکی که برای اهل بیت ریختم به هیچ چییز امید ندارم. خیلی عزاداری ارزش دارد. خوشا به حال مداح‌ها، منبری‌ها، عزادارها، خوشا به حالشان. ولی به همان مقداری که ارزش دارد هرچه طلا گرانتر باشد دزدش هم بیشتر است. مواظب باشید.

 

 

 

پنج شنبه 9 آبان 1392  6:11 AM
تشکرات از این پست
hoseinh1990 omiddeymi1368
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43957
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

اخلاص درعمل فقط این نکته بدون هرگونه کپی ازسایتهای دیگریک کلام که صادق باشیم وبه حقوق دیگران احترام بگذاریم .

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

پنج شنبه 9 آبان 1392  8:44 AM
تشکرات از این پست
hoseinh1990 omiddeymi1368 amirali123
YaSiN313
YaSiN313
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 126
محل سکونت : ایران

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---


نقل قول farshon

اخلاص درعمل فقط این نکته بدون هرگونه کپی ازسایتهای دیگریک کلام که صادق باشیم وبه حقوق دیگران احترام بگذاریم .


بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

منم خیلی دوست دارم بحث به صورت تعاملی باشه ولی دیدم درست نیست مدام پست بزنم، فقط حسین آقا جواب بدن 

ببخشید که آدم رُکی هستم 

ملت شریف راسخون هم که انگار تو این دنیا زندگی نمیکنن، یه اتفاقی، بیان خاطره ای، نکته ای از خود در وَکنیم بد نیست

مخلص مطالب و اظهارنظرهای خودتونــــــــــــ ، یاسینــــــــــــــــــــــــــ 

ریا نشــــــــــــه، برا تشویق گفتم 

 

پنج شنبه 9 آبان 1392  10:46 PM
تشکرات از این پست
hoseinh1990 nargesi omiddeymi1368 amirali123
hoseinh1990
hoseinh1990
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 2645
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

اللـهـــــــــــــــم عجـــل لـولـیـکـــــــــــــ الفـــــــــــــــــــــــرج

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه مشارکت کنندگان محترم در طرح ذوالکفل (اخلاص در عمل)

امتیازات طرح ذوالکفل (اخلاص در عمل) به شرح جدول ذیل  تقدیم می گردد:

 

با تشکر از

-کلیه مشارکت کنندگان محترم

-مدیران گرامی تالار،  سرکار "tahmoresو جناب "hoseinh1990" به جهت ایجاد و مدیریت مباحث

امتیازات تقدیم گردید

 

200 امتیاز بپاس زحمات جناب hoseinh1990  از جانب روابط عمومی به نامبرده تقدیم گردید

امتیازات

کاربران

30

mina_k_h

30

farshon

30

ahmadfarm

30

hodaataee

30

morteza237

30

rashon

30

omiddeymi1368

30

arseyfi

30

danialkarimi1994

30

shokraneh

30

alirezaheydari64

30

muhammad_mahdi

30

YaSiN313

30

yarabyarabyarab

30

saeedakh

 

 

در مورد امتیازات ملاک حضور در طرح است و با توجه به هدف که در این طرح ذکر شده دوستانی که فعال تر هستند و به تعهد خود عمل می کنند

ان شاء الله پاداش اصلی و هزاران برابر با ارزشتر را از خداوند خالق یکتا و مولا امام زمان (عج)

دریافت می نمایند

با تشکــــــــــــــــــر از کلیه همراهان عزیز و گرامـــــــــــــــــــــــــــــی

گـر تو خواهی که  بیابی زجهان راه نجات

بر محمّد تو بگو از دل و جان صلوات.

 

جمعه 10 آبان 1392  5:20 AM
تشکرات از این پست
YaSiN313 saeedakh ravabet_rasekhoon omiddeymi1368 mina_k_h amirali123
amirali123
amirali123
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1390 
تعداد پست ها : 15244
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:----o-( ذوالکفــــــل " اخلاص در عمل ")-o---

امام علي - عليه السّلام - فرمود: اگر نيت ها خالص شود، اعمال پاكيزه گردد.

رفتارو شخصيت هر كسي از نيتش سرچشمه ميگيره و اگه هر كسي با نيت و پاك و خالص كاراش رو انجام بده مطمئناٌ نتيجه اعمالش از انچه كه هست بهتر ميشه

 

غزال خوش صدا توئی ، راسخون

شیرین تر از عسل توئی ، راسخون

بین تموم سایتهای اینترنت

 نگین بی بدل توئی ، راسخون

دوشنبه 13 آبان 1392  9:56 AM
تشکرات از این پست
hoseinh1990 YaSiN313
دسترسی سریع به انجمن ها