0

آموزش جلوه های ویژه

 
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی DPIT Effex V2.0 و خصوصیات آن

DPIT Effex امکان شبیه سازی های پیچیده آب، آتش، دود و تمامی سیستم های ذره ای را داشته و از قدرت قابل قبولی برخوردار می باشد.همانند دیگر شبیه سازها، پردازش و شبیه سازی سیالات درون یک محدوده (اصولا یک جعبه) انجام شده و این توانایی را دارد که شبیه سازیهای مختلف را در یک محدوده انجام دهد . برای مثال شبیه سازی دود و آب را که از نظر ساختاری و چگالی متفاوت هستند را در یک محدوده انجام می دهد. همچنین شما میتوانید شبیه سازی های پیچیده مانند شبیه سازی نفت و سوختن آن را که متشکل از شبیه سازی مایع، آتش و دود است را انجام دهید.

DPITEffex_02

DPIT Effex از توابع و توانایی های Cinema4D به صورت کامل پشتیبانی میکند و شما میتوانید از آنها در فرآیند شبیه سازی استفاده نمایید. انتشار دهنده ها یا منابع انتشار سیستم های ذره ای (emitters) در انواع مختلف وجود دارند. از انتشار دهنده های نقطه ای ، سطحی و خطی تا انتشار دهنده های مش (Mesh Emiiters) که انتشار ذرات را بر اساس ساختار مدل شما کنترل میکند در اختیار شما قرار دارد. انتشار ذرات میتواند تحت اثر نیروهای Cinema4D مانند باد (wind)، اغتشاش (turbulence) و دیگر نیروها قرار گیرد. ذرات منتشر شده قابلیت رندرینگ توسط Gas Render ( موتور رندرینگ Effex) را داشته که علاوه بر رندرینگ ذرات در حالت های سیلات مختلف مانند آب، اتش و دود ، مه و ... امکان رندرینگ توسط Xpresso را نیز فراهم می آورد.Expresso ابزاری در Cienam4d می باشد که امکان کنترل انیمیشن و خصوصیات شبیه سازی را توسط سیستم Node-Based کنترل میکند.

DPITEffex_04

قدرت DPIT Effex در شبیه سازی آتش و انفجار بسیار بالاست به گونه ای که بسیاری از کاربران Cinema4d از این پلاگین به عنوان انتخاب اول خود نام می برند. ایجاد دود و آتش در DPIT Effex در بهترین حالت ممکن انجام شده و بسیار رضایت بخش است. شما میتوانید پدیدهای انفجاری متفاوتی مانند انفجار بمب، انفجار هسته ای، انفجار پرتوهای نور و ... را شبیه سازی کنید. همچنین انفجارهای همراه با آتش مانند منفجر شدن یک بشکه نفت را نیز با بالاترین کیفیت میتوانید شبیه سازی کنید.دودهای منتشر شده را میتوانید با سیستم Gas Render این پلاگین به حالات مختلف رندر کنید تا شبیه سازی نوع دود باشد. برای مثال دود ناشی از سوختن نفت و سوختن چوب کاملا متفاوت است که سیستم Gas Render به شما کمک میکند که این پدیده های را تعیین کنید.

DPITEffex_03

شبیه سازی مایعات در DPIT Effex واقعا طبیعی و قدرتمند می باشد. شبیه سازی مایعات (liquids) در این پلاگین با شبیه سازی چسبندگی بین سطحی، چگالی و ... کنترل می شود که نتیجه کار یک تصویر Photo Realistic می باشد. الگوریتم های بسیار قدرتمند DPIT Effex باعث میشود که به راحتی قادر به شبیه سازی هر نوع مایعی در درون محیط Cinema4D باشید. شما حتی میتوانید همانند RealFlow ، با تعیین حرارت و دمای مایع شبیه سازی دقیقی از آن به عمل آورید.شما همچنین میتوانید با سیستم Meshing ، مدلهای خود را به مایعات تبدیل کرده و یا اینکه ذرات مایع را بروی مدل قرار دهید. مانند یک ظرف اب، دریاچه و ...

DPITEffex_06

نکته بسیار مهم در خصوص DPIT Effex این است که پیش نمایش کار در پنجره دید Cinema4D قابل رویت است. با توجه به سرعت قابل قبول شبیه سازی ( البته با سیستم R-203 تست شده است )، و نمایش آن در پنجره دید، سرعت کاربری این پلاگین بسیار بالا بوده و کار با ان برای کاربران بسیار دلپذیر می باشد. سیستم رندرینگ DPIT Effex را هم قبلا معرفی کرده ایم. Gas Render یک سیستم رندرینگ حجمی (volumetric Rendering) می باشد که به شما اجازه میدهد سیستم های ذره ای و نتایج شبیه سازی خود را بعد از مشاهد و تایید در پنجره دید رندر کنید.

DPITEffex_05

استفاده از منابع متفاوت نور در محیط شما را قادر می سازد که رنردین گهای بسیار ارزشمندی بدست آورید.در ضمن  پشتیابنی از رندرینگ Vray ، رندرینگ توسط رندر فارم و رندرینگ تحت شبکه و از همه مهمتر رندرینگ MultiPass به جهت انجام فرایند Post-Production ( Composite)  را نیز میتوانید به دیگر خصوصیات DPIT Effex اضافه نمایید.

DPITEffex_07

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:34 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Syflex و خصوصیات آن

 

syflex_01

Syflex یکی از پلاگین های نرم افزار 3DS Max است که به دلیل توانمندیهای آن مورد استقبال قرار گرفته و برای Maya , lightwave,XSI و Houdini نیز ساخته شده  است. سرعت مهمترین عامل در Syflex می باشد. در Syflex احتیاجی به ساخت پنل های تخت و اتصال آنها به یکدیگر به عنوان اجزای لباس نمی باشد. شما میتوانید به راحتی هر شکل ایحاد شده توسط ساختار Mesh و یا Poly را به پارچه تبدیل نمایید. همچنین شما میتوانید از شبیه سازی انجام شده در نرم افزارهای Maya و Houdini و XSI استفاده نمایید. بسیار کم دیده شده است که درحین شبیه سازی پارچه همانند Cloth Modifier رخداد های عجیت و غیره منتظره رخ داده باشد و عموما انتظار کاربر بر آورده می شود.

syflex_02

سرعت بالا در شبیه سازی پارجه توسط Syflex تقریبا در یک سیستم مشابه 10 تا 15 برابر Cloth Modifier در 3ds Max و در حدود 5 تا 10 برابر MCloth در مایا می باشد اما حقیقتا در مقابل سیستم Cloth Dynamic در Lightwave 3d هیچ حرفی برای گفتن ندارد. با توجه به اینکه با شبیه ساز پارچه در Houdini کار نکرده ام نمیدانم که چه برتری های و چه ضعف هایی در مقابل این سیستم دارد که امیدوارم در صورتی که اطلاعاتی در این مورد دارید در قسمت نظرات دیگران را نیز با خبر سازید.

syflex_03

ذخیره شبیه سازی انجام شده برای استفاده مجدد، باعث افزایش سرعت نمایش و شبیه سازی مجدد می شود و فقط فریم هایی مجددا محاسبه می شوند که نیاز به تغییر دارند. امکان برخورد سطح پارچه با اشیاء، سطح پارچه با خودش، تغییرات دینامیکی سطح بر اساس نیروهای باد و جاذبه و ...، امکان توسعه توسط کاربر بر اساس نیاز و ... همگی از خصوصیات Syflex می باشد. تعداد پروژه هایی که با Syflex انجام شده است بسیار زیاد بوده و باید حتما سری به گالری شرکت سازنده آن بزنید.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:35 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی EmFluid 4.041 و خصوصیات آن

 

شما برای استفاده از EmFluid 4 می بایست مجهز به softimage XSI 2011 به بالا باشید. همچنین EmFluid 4 در ویندوز و لینوکس 32 بیت و 64 بیت فعال است. مهمترین دلیل محبوبیت EmFluid 4 سرعت بسیار بالای محاسبات سیال در این پلاگین است. البته با توجه به اینکه soft image xsi نرم افزار تخصصی من نیست، فقط به تست های ابتدای در این شبیه ساز بسنده کرده و بیشتر از فایلها اماده استفاده کردم. پشتیبانی کامل از موتور رندرینگ Mental Ray شامل محاسبات GI و متریال می باشد.

EmFluid4_01

EmFluid 4 همانطور که گفته شد یک شبیه ساز برای محاسبات سیالات است . شما میتوانید با این پلاگین جلوه های دود، آتش و گردو خاک را ایجاد کنید. در کنار EmFluid 4 تعداد بسیار زیادی از shader ها به منظور رندرینگ زیبا تر این جلوه ها در اختیار شما قرار دارد. که میتوانید به صورت جداگانه به EmFluid 4 اضافه نمایید.

EmFluid4_02

EmFluid 4 قادر است که تعداد زیادی از ذرات را در فرایند شبیه سازی کنترل کند. سایت سازنده ادعا میکند که از 500 هزار تا 10 میلیون ذره را میتواند با یک سیستم معمولی در زیر 10 دقیقه محاسبه کند. من با سیستم X-100 از روی یک فایل اماده که شبیه سازی آتش بود، تا نرخ 340 میلیون ذره را به صحنه اضافه کردم که همچنان روند شبیه سازی انجام شد هر چند که سرعت ان به سرعت کاهش یافت. در تعداد 400 میلیون ذره متاسفانه با 5 با ازمایش ، سیستم به حالت بدون پاسخ (not responding) و بعد از 10 دقیقه که همچنان نرم افزار در حالت قفل به سر می برد مجبور به بستن نرم افزار شدم.

EmFluid4_04

شبیه سازی خصوصیاتی چون حرارت اتش، سوختن مواد سوختی مانند چوب، داغ شدن ماده سوختی مانند گرم شدن فلز در آتش که در کمتر شبیه سازی میتوانید پیدا کنید از خصوصیات مهم این نرم افزار است. در زمان سوختن ذرات این امکان وجود دارد که particle ها از اطراف موضوعات در حال سوختن به اطراف روند و از درون انها رد نشوند . در این صورت به صورت کاملا طبیعی ذرات تشکیل دهنده دود  یا آتش موضوع سوختن را محاصره خواهند کرد.

EmFluid4_05

EmFluid 4 امکان پردازش با پردازنده های جدید را داشته و تا 64 هسته منطقی را پشتیبانی میکند. امکان تعریف چندین محدوده شبیه سازی در یک شبیه سازی، امکان ترکیب چند محدود در یک محدوده ، قابلیت استفاده برای تمامی موضوعات و ساختار مدل مانند Mesh , curves, NURBS و حتی point cloud ، امکان تعریف سرعت های متفاوت سوختن به منظور نمایش نوع ماده سوختی، تعریف حرارت ایجاد شده از سوختن ، امکان جابجای محدوده شبیه سازی سیالات به همراه چرخش و تغییر مقیاس در طول پردازش شبیه سازی به همراه قابلیت کلید زنی در انیمیشن  از دیگر خصوصیات EmFluid 4 می باشد.

EmFluid4_06

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:37 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Marvelous Designer 3 و خصوصیات آن

marvelous-designer-cloth-simulate- 01

نکته مهمی که در این نسخه بسیار چشم گیر بود، نحوه شبیه سازی و دقت در پردازش جزییات لباس بود. صرفه نظر از اینکه طراحی توسط این نرم افزار به صورت فنی و بر اساس الگوهای خیاطی صورت می پذیرد، کاربران انیمیشن و ... نیز میتوانند از خصوصیات این نرم افزار جهت شبیه سازی و طراحی لباس استفاده نمایند.

marvelous-designer-cloth-simulate- 02


امروزه و مخصوصا در ایران نیز بسیاری از طراحان لباس با خصوصایت و قابلیت های Marvelous Designer آشنا شده اند و درخواست های زیادی برای آموزش این نرم افزار از سمت طراحان لباس (Cloth Simulating) صورت پذیرفته است. جالب اینجاست که با توجه به سادگی این نرم افزار، کافی است که فیلم های آموزشی موجود در سایت شرکت سازنده را مرور کنید تا به راحتی بتوانید از قابلیت های این نرم افزار استفاده نمایید.

marvelous-designer-cloth-simulate- 03


اجازه دهید به سراغ قابلیت های جدید این نرم افزار برویم. با توجه به اینکه نسخه کرک شده این نرم افزار هم در دسترس کاربران قرار گرفته است، براحتی میتوانید این قابلیت ها را به صورت شخصی تجربه نمایید. تا جایی که متوجه شدم، موتور شبیه سازی پارچه در این نسخه تغییرات بسیار زیادی کرده است. من این نرم افزار را با سیستم X-110 تست کردم و تقریبا در تمام حالات به صورت realtime جواب گرفتم. این موضوع آنقدر سریع اتفاق می افتد که کاربر را ترغیب میکند که تمرکز بیشتری بروی طراحی داشته باشد به جای اینکه وقت خود را صرف شبیه سازی و انتظار دریافت پاسخ از طرف نرم افزار بماند.

marvelous-designer-cloth-simulate- 04

در تست های انجام شده و با توجه به اینکه نمی خواستیم لباس خاصی طراحی کنیم، وقت خود را برای شبیه سازی طرح های پیچیده و پر چین و چروک و چند لایه گذاشتیم. از ده تست انجام شده 3 بار خطای نرم افزار دریافت کردیم. این خطاها مربوط به زمانی می شد که لایه سوم یا چهارم پارچه را بروی هم قرار می دادیم. در این صورت 3 بار پارچه ها در هم فرو رفتند و یا از هم رد می شدند. اما با تکرار فرایند و بدون تغییر پارامترها، در دفعات بعدی این موضوع به صورت درستی شبیه سازی شد. در نتیجه توصیه میکنم که قبل از شروع فرایند شبیه سازی، یک بار صحنه خود را ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکلات اینچنینی بلافاصله فرایند شبیه سازی را تکرار نمایید.


در سایت سازنده گزینه pin Manupolation با قابلیت های منحصر به فردی معرفی شده است. شما میتوانید به صورت RealTime پارچه های مورد نظرتان را با توجه به قوانین جاذبه و نوع پارچه ای که تعریف میکنید شبیه سازی کنید. در هر قسمت از پارچه میتوانید نقاطی را تعریف و پارچه را از آن نقاط به دیگر پارچه ها و محل های مورد نظرتان بدوزید. قابلیت های Marvelous Designer آنقدر جذاب و کاربردی است که شرکت های بازی سازی نیز توجه خاصی به آن کرده اند. شرکت های فیلم سازی نیز از قابلیت های این نرم افزار بی بهره نمانده و از Marvelous Designer در پروژه هایی مانند AVATAR و Total Recall بهره برده اند.

marvelous-designer-cloth-simulate- 06


کاربران نرم افزارهای سه بعدی میتوانند بعد از شبیه سازی لباس توسط Marvelous Designer، محصول نهایی را در نرم افزار خود استفاده نمایند. توجه داشته باشید علت استفاده از Marvelous Designer به این خاطر است که لباسی را که میتوانید طی چند دقیقه در این نرم افزار طراحی کنید، اگر بخواهید در نرم افزاری مانند Maya و یا 3ds max طراحی کنید بیش از چندین ساعت زمان خواهد برد. در ضمن شبیه سازی Marvelous Designer اینقدر دقیق و سریع است که معادل آن را در دیگر نرم افزارها و پلاگین های شبیه سازی پارچه با ساعت ها وقت نیز نخواهید یافت. پس اگر بدنبال راه حلی ساده برای شبیه سازی لباس هستید Marvelous Designer را فراموش نکنید.

marvelous-designer-cloth-simulate 08


ایجاد انواع جزییات لباس مانند جیبها، نوارها، عبور کش از پارچه، کمربند، انواع شالها، گره در پارچه،لباسهای چند لایه، پارچه هایی از جنس های متنوع و دهها قابلیت دیگر در این نرم افزار پیش بینی شده است. در حقیقت میتوان گفت شما هیچ محدودیتی در طراحی لباس نخواهید داشت.حتی می توانید لباسی را طراحی کنید که قابلیت کشسانی داشته و یا اینکه لباسی را تعریف کنید که برای کاراکتر شما تنگ باشد و ...
اما یک قابلیت Marvelous Designer ویژه دارد که نظر کاربران دنیای انیمیشن و جلوه های ویژه را به خود جلب کرده است. شما میتوانید کاراکتر خود را بعد از Rigging وارد Marvelous Designer نمایید، لباس را بر تن آن کرده و شبیه سازی نمایید. Marvelous Designer به راحتی شبیه سازی متحرک لباس را بروی تن کاراکتر شما انجام خواهد داد و خروجی را میتوانید به نرم افزار خود برگردانید. شما حتی می توانید UV را به صورت جداگانه به نرم افزار خودتان انتقال دهید. Marvelous Designer میتواند فرمت های Obj , MTL را import و Export کند. COLLADA و STL را import و با فرمت های زیادی خروجی انیمیشن را استخراج کند مانند Mdd , obj , pc2 و ... . در ضمن Marvelous Designer قادر به رندرینگ و نورپردازی مناسبی است که گاهی اوقات شما را از شر دیگر موتورهای رندرینگ خلاص خواهد کرد. این نرم افزار با قیمت 3000 دلاری خود یکی از ابزارهای بسیار مناسب برای استودیویهای بازی سازی، تولید انیمیشن و جلوه های ویژه می باشد.در سایت سازنده Marvelous Designer میتوانید آموزش های بسیار زیادی را مشاهده نمایید.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:39 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Yeti 1.2.12 و خصوصیات آن

yeti-for-maya-fur-heir-feather-simulating 01

Yeti از جمله محصولاتی است که کمتر در ایران شناخته شده است و دلیل آن منابع آموزشی اندک این پلاگین اسن. Fur , Feathers, Scattering و Hair از موارد تخصصی است که در Yeti مورد بررسی قرار میگیرد. این پلاگین مانند تمام پلاگین ها و ابزارهای امروزه به صورت Node-Based کار کرده و روند کاری با آن بسیار ساده تر و با قابلیت های بیشتری نیست به رقیبان خود خواهد بود. با استفاده از محیط Node این پلاگین، شما بروی تمام جزییات تولید مو و پر نظارت خواهید داشت. در زمان استفاده از Yeti هیچ محدودیتی در مورد سطح تکثیرکننده وجود نخواهد داشت. تمام topology ها و ساختار های مدلسازی در Maya قابلیت استفاده از Yeti را خواهند داشت. قابلیت Import و export نمودن موهای تولید شده توسط Yeti نیز در اختیار کاربران خواهد بود.

yeti-for-maya-fur-heir-feather-simulating 10


پیشنهاد میکنم که نسخه دموی این محصول را دریافت کرده و از آن استفاده نمایید تا به قدرت این پلاگین پی ببرید. شما زمانی که در تکثیر مو و پر بروی سطح ، Node های اختصاصی در اختیار دارید و یا در زمانی که بروی رشد مو و مرتب کردن آن هر کدام Node های ویژه ای را استفاده میکنید، متوجه خواهید شد که به چه سرعت و دقتی میتوانید تولید Fur و Feathers را کنترل کنید. مرتب کردن موها در پنجره دید Maya صورت خواهد گرفت و این قدرت را به شما میدهد که در هر مرحله از کار با استفاده از Node های موجود، میزان کوتاه کردن، شانه کردن و ... را به راحتی کنترل نمایید. 
خوب از آنجایی که در تصاویر هم ملاحظه میکنید، Yeti قدرت ویژه ای در تولید پر پرندگان دارد. حقیقتا این کار را به بهترین وجه ممکن انجام می دهد.

yeti-for-maya-fur-heir-feather-simulating 06

از همه مهمتر سرعت پردازش و محاسبات Yeti است. شما براحتی میتوانید کل بدن پرندگان را پوشیده از پر کرده، آنها را کنترل و مرتب نمایید و در هر جایی از تولید، با استفاده از Node های موجود تغییرات لازم را بروی آنها اعمال نمایید. زمانی که محیط کار شما به صورت گراف باشد، تکثیر پرها و موهای تولید شده بروی دیگر سطوح در کمتر از چند ثانیه انجام خواهد گرفت. کافی است که شما یکبار مو یا پر مورد نظرتان را بسازید. از آن به بعد میتوانید از گراف های تولید شده قبلی، در تمامی پروژه های خود استفاده نمایید و در هر بار استفاده با استفاده از Node های جدیدتر، تغییرات لازم را انجام دهید.

yeti-for-maya-fur-heir-feather-simulating 05


اما مهمترین نکته برای کاربران هر پلاگین نحوه رندرینگ آن است. Yeti خوشبختانه از RenderMan , RenderMan Studio , 3delight , VRay , Arnold Render پشتیبانی کامل کرده و شما میتوانید بدون کوچکترین نگرانی در موتورهای ذکر شده از Yeti استفاده نمایید. Yeti به خوبی از سیستم ها و پردازنده های جدید استفاده کرده و تا 64 هسته پردازشی را در زمان رندر پشتیبانی میکند. سرعت پردازشی آن بسیار مناسب و قابل قبول است و کاربران میتوانید حالات مختلف و نیروهای متنوع مایا را بروی موها و پرها شبیه سازی نمایند. Yeti بروی Windows , Mac و Linux و فقط در وضعیت 64 بیتی قابل استفاده خواهد بود.

yeti-for-maya-fur-heir-feather-simulating 04

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:41 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی RealFlow 2013 و خصوصیات آن

Realflow_2013_01

آخرین بروز رسانی RealFlow 2013  شامل پارامترهای بسیار زیاد و قدرتمندی می باشد. اضافه کردن رابط کاربری Node-Based  که امروزه تمام نرم افزارهای گرافیکی و شبیه ساز از آن استفاده میکنند، معرفی Hybrido 2 Fluid Solver  و RealFlow Graph  از مهمترین این تغییرات می باشد. با استفاده از گراف شبیه سازی شما میتوانید در هر نقطه ای از شبیه سازی سیالات ویرایش ذرات را در اختیار بگیرید. این بدان معناست که در هر زمان از مراحل شبیه سازی شما میتوانید گراف های شبیه سازی را ایجاد، ویرایش و یا انتقال دهید. گراف ها همان Node  هایی هستند که میتوانید از آنها در تلفیق، ساخت و ترکیب شبیه سازها، ذرات و ... از آنها بهره ببرید.

Realflow_2013_02

 Hybrido 2  نیز یک بخش محاسبه شبیه سازی می باشد که اجازه می دهد شبیه سازی های بسیار سنگین و عظیم را به راحتی انجام داده و محاسبات حجیم با سرعتی بسیار بالا پردازش گردند. Hybrido 2  با تفکیک صحنه های بزرگ به ساختار های کوچک، از توان پردازنده های جدید بهرهمند شده تا بتوانید صحنه های بسیار بسیار سنگین را به راحتی شبیه سازی نماید.Render Kit 3.0  با پشتیبانی از Hybrido 2  امکان پردازش و محاسبات بسیار پیچیده را با تکیه بر الگوریتم Hybrido 2  امکان پذیر ساخته است. همچنین پارامترهای زیادی به این سیستم اضافه شده است که زمان بیشتری برای بررسی آنها نیاز بوده تا مطرح گردد. مدیریت کاربری و رابط کاری RealFlow   نیز کمی تغییر داشته است که نمی توان به عنوان یک تغییر از آن نام برد. پیش نمایش رندرینگ سیالات در این برنامه به صورت بسیار سریع انجام شده که در این کار از توابع رندرینگ Maxwell Render  استفاده کرده است. همچنین کاربران میتوانند از متریال Maxwell Render  نیز برای ایجاد رندرینگ های واقع گرایانه تر استفاده نمایند. 

Realflow_2013_04

در حال حاضر شما میتوانید  به منظور استفاده از قدرت RealFlow  در برنامه های سه بعدی از پلاگین این برنامه در نرم افزارهای3ds max , Maya , Lightwave 3d , cinema4D , Houdini  و Softimage XSI استفاده نمایید. محیط RealFlow   بر پایه قدرت زبان Phyton ایجاد شده و شما میتوانید به دلخواه خود برای این نرم افزار افزونه طراحی نمایید. بهره گیری از توان پردازنده های جدید، استفاده از سیستم رندرینگ لحظه ای جهت نمایش پیش نمایش سیالات، استفاده از توابع جدید برخورد و موانع، استفاده از سیستم های انتشار ذرات جدید (Particle Emitters) از دیگر خصوصیات RealFlow 2013  می باشد.

Realflow_2013_05

خوب تا اینجای کار مطالبی بود که در بخش تازه های RealFlow 2013  به آن اشاره شده بود. ما چند تست کوچک بروی نسخه دموی این برنامه انجام دادیم تا مقایسه ای بین توانایی های هر دو نسخه داشته باشیم. برای اینکار از دو سیستم R-203  و R-109  استفاده کردیم. در هر دو سیستم RealFlow 2012  و RealFlow 2013  نصب شد تا بتوانیم مقایسه درستی از عملکرد آنها داشته باشیم. مهمترین تغییری که باعث شگفتی ما شد شبیه سازی توسط Hybrido 2  بود. ما در هر دو نسخه 2013 و 2012 یک صحنه یکسان را طراحی کردیم و اقدام به شبییه سازی نمودیم در نسخه 2013 تقریبا 30-47% شبیه سازی سریعتر انجام می شد در حالی که با اضافه نمودن تعداد ذرات به مرز 100 میلیون ذره، سرعت شبیه سازی در RelFlow 2013  به مرز 5 برابر سریعتر از realflow 2012   رسید که تمام این سرعت را مدیون Hybrido 2  می باشیم. هر چه تعداد ذرات بیشتر می شد سرعت شبیه سازی در دو نسخه از هم فاصله بیشتری میگرفت. ما شبیه سازی را تا مرز 280 میلیون ذره بالا بردیم که در این حالت  در سیستم R-203  realflow 2012  به شدت از نسخه جدیدتر خود عقب افتاد. سرعت پیش نمایش رندرینگ نیز به مدد سرعت و قدرت سیستم R-203  بسیار مناسب بود. در کل RealFlow 2013   بسیار سریعتر و از همه مهمتر بسیار پایدار بود. 

Realflow_2013_03

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:41 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی NAIAD و خصوصیات آن

 

 

NAIAD   یکی از معروفترین سیستم های شبیه سازی سیالات برای کاربران خانگی و شرکت های ساخت جلوه های ویژه  می باشد. شبیه سازی سیالات (Fluid Simulation) در NAIAD   به صورت سه بعدی انجام شده و شما را قادر می سازد که حرکت سیالات را به راحتی ایجاد کرده و رندر نمایید. همانند دیگر نرم افزارها که به منظور آشنایی با آنها بهترین راه کار، معرفی چند نمونه از پروژه های ساخته شده توسط آن می باشد میتوان به Avatar , Harry Potter , Narnia , Gulliver, Shark Night  از همه مهمتر فیلم ژاپنی سونامی که یکی از شاهکارهای جلوه های ویژه می باشد اشاره کرد. با استفاده از NAIAD   میتوانید شبیه سازی حرکت سیالات را با آخرین الگوریتم های موجود محاسبه نمایید. دقت شبیه سازی آنقدر بالاست که عموما با حداکثر دوبار تنظیم پارامترها به نتیجه مطلوب خواهید رسید. شما میتوانید از دقت شبیه سازی فوق العاده بالای NAIAD   برای استفاده در مقاصد علمی نیز استفاده کنید.

naiad_01

توجه داشته باشید که تمام کاربری NAIAD   درجلوه های ویژه خلاصه نمی شود و برخی از شرکت ها از این شبیه ساز برای شبیه سازی های ساده کاربردی نیز استفاده می کنند.قدرت NAIAD   در استفاده از تجهیزات جدید مانند پردازنده های و کارت های گرافیک حرفه ای، شما را قادر می سازد که زمان شبیه سازی را بسیار کاهش داده و با در اختیار گرفتن سیستم های تخصصی و قدرتمند از توان NAIAD   لذت ببرید. نسخه های اصلی این نرم افزار به ندرت دچار وقفه و یا مشکلی در زمان محاسبه شبیه سازی می شوند و شما میتوانید با خیالی آسوده به شبیه سازی های بسیار سنگین اقدام نمایید. یکی از قابلیت های بسیار جالب NAIAD   در این است که در صورتی که بخواهید یک پروژه عظیم را شبیه سازی نمایید میتوانید به تدریج از حجم های کم شروع کرده تا به نتیجه دلخواه برسید. نکته مهم این است که NAIAD   برخلاف دیگر شبیه سازها، در صورتی که تغییرات بزرگی در پارامترهای شبیه سازی انجام دهید، زمان نه چندان زیادی را صرف محاسبه مجدد شبیه سازی می نماید. در این صورت به راحتی می توانید یک پروژه بزرگ را در مقیاس کم آزمایش کرده، و با اندکی زمان نتیجه نهایی را ملاحظه فرمایید.

naiad_03

محیط شبیه سازی Node-Base   که به عنوان یکی از ضروریات محیط های شبیه سازی در آمده است این امکان را به شما میدهد که از یک یا چند تابع، بارها و بارهای استفاده کرده و بتوانید توابع مختلف را به راحتی با یکدیگر ادغام نمایید.شما میتوانید NAIAD   را به منظور رندرینگ در نرم افزارهای  Houdini  استفاده نمایید. سیستم ذره ای (Particle system)  مش ها و Field ها همگی در این نرم افزار قابل استفاده بوده و شما میتوانید با تمامی موتورهای رندرینگ قابل پذیرش توسط Houdini  اقدام به رندرینگ نتیجه نهایی بکنید. بدین منظور یک عملگر به نام Bgeo-Writer برای Houdini  تدارک دیده شده که میتوانید تمامی Particles  و Meshes  را از NAIAD    به این نرم افزار وارد نمایید. NAIAD   برای نرم افزار Maya   نیز یک طرح کامل ارائه داده است. شما میتوانید همانند Houdini با دستی باز به استقبال NAIAD    بروید. اما در حال حاضر فقط میتوانید توسط موتورهای رندرینگ RenderMan  و Mental Ray  و ... از NAIAD    رندر نمایید و در صورتی که قصد استفاده از VRay  را دارید بدانید که هنوز نمیتوانید از قدرت NAIAD    و VRay به صورت همزمان استفاده نمایید.

naiad_04

البته در نمایشگاه سال 2012 صنایع انیمیشن در اتریش، پیش نمایشی از رندرینگ VRay 2.0  تحت Maya  بروی سیستم سیالات NAIAD    به نمایش در آمد که هنوز خبری از تاریخ انتشار آن وجود ندارد. همچینین در سایت این شرکت اعلام شده است که بزودی شاهد استفاده از NAIAD    در 3DS Max  وجود دارد که جدال بسیار سختی بین RealFlow  و NAIAD    بر سر موتور شبیه سازی 3ds max  به میان نخواهد آمد زیرا RealFlow 2013  با معرفی خصوصیاتی جدیدش تیر خلاص را به تمام سیستم های شبیه ساز سیالات شلیک نمود. به زودی مطالب تکمیلی در مورد RealFlow  نیز در همین سایت منتشر خواهد شد. البته در حال حاضر شما میتوانید از NAIAD    در 3ds max  و Vray  استفاده نمایید اما برخی از مشکلات در زمان رندرینگ مخصوصا زمانی که از متریال های VRay مانند SSS , Vray Dirt  و ... همزمان با NAIAD    استفاده میکنید به وقوع می پیوندد که منتظر رفع آنها توسط NAIAD    خواهیم ماند. البته اگر از Krakatoa  استفاده میکنید میتوانید ابتدا NAIAD    را وارد Krakatoa  کرده سپس به 3ds max  منتقل کنید در این صورت ساختار NAIAD    با Krakatoa  تغییر کرده و برخی از مشکلات از بین می رود. 

naiad_05

قدرت شبیه سازی این نرم افزار آنقدر بالا و قابل اعتماد است کاربران حاضرند هر قیمتی را جهت در اختیار گرفتن این نرم افزار بپردازند که شرکت سازند هم با توجه به همین نیت قیمت بسیار مناسبی را پیشنهاد کرده است.شما باید  برای خرید آن باید مبلغ 5500$  بپردازید، تازه با پرداخت این مبلغ در صورتی که مشکلی داشته باشید جواب سلامتان را هم نخواهند داد زیرا باید مبلغ 1900$  را به عنوان اشتراک پشتیبانی به این شرکت بپردازید که در مجموع 7400$   که تقریبا به قمیت دلار امروز معادل 27 میلیون تومان می شود. اما با خرید این نرم افزار توسط اتودسک، می بایست منتظر خبرهای جدیدتری از نحوه ارائه آن باشیم.

 

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:43 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Stroke MX و خصوصیات آن

 

thinkbox software stroke mx particle systems 08

Stroke MX یک نرم افزار قدرتمند در مورد سیستم های ذره ای می باشد(Particles System) . شاید در ابتدا این پلاگین را با Krakatoa یکسان ببینید اما Stroke MX یک پدیده جدید است. Stroke MX دو کار انجام می دهد اول شبیه ساز سیستم ذره ای است (Particle Simulator ) و دوم یک تکثیر کننده و امتداد دهنده ذرات می باشد (Particle reflow Tool).

thinkbox software stroke mx particle systems 01

Stroke MX میتواند علاوه بر شبیه سازی سیستم ذره ای و ذرات، افزایش چگالی را نیز برای شبیه سازی های شما داشته باشد. این بدان معناست که شما میتوانید یک شبیه سازی را با تعداد کمی از سیستم های ذره ای انجام دهید، و سپس چگالی این کار را با افزایش میلیونی ذرات در اختیار بگیرید. این گزینه شاید به Krakatoa شبیه باشد، اما Stroke MX علاوه بر چگالی مجددا سیستم تولید شده را تولید میکند، که در نتیجه فقط حجم و تعداد ذرات افزایش نمی یابد، بلکه ذرات اضافه شده در همان میسر حرکت قبلی شبیه سازی می شوند. Stroke MX از نظر تولیدی بسیار شبیه Ember و Krakatoa می باشد که یکی دیگر از محصولات Think Box می باشد. نکته مهم اینجاست که با توجه به اینکه این شرکت محصولات بسیار زیادی تولید کرده، بسیاری از آنها شبیه به هم می باشند ولی هر کدام یک کار تخصصی را انجام می دهند.

thinkbox software stroke mx particle systems 04


در همین راستا، همچین Stroke MX علاوه بر افزایش چگالی و تعداد ذرات (Krakatoa )، عمل شبیه سازی را نیز انجام می دهد. در نتیجه شما میتوانید از Stroke MX به عنوان یک سیستم انتشار دهنده و افزایش چگالی ذرات استفاده نمایید. خوب در این بخش یک اتفاق جالب هم رخ داده است. ThinkBox Software یک پلاگین به نام Krakatoa را تولید کرده و از روی چندین پلاگین جداگانه را به فروش می رساند، در حالی که میتوانست تمام این امکانات را در خود Krakatoa قرار دهد.

thinkbox software stroke mx particle systems 05

این موضوع زمانی جالبتر می شود که شما متوجه خواهید شد در Stroke MX از Krakatoa MX rendering Particle source استفاده شده است و باز هم جالبتر می شود که بدانید Stroke MX از تمام توزیع کننده گان ذرات برای محاسبات داینامیکی مانند Krakatoa MX PRT پشتیبانی میکند و از Krakatoa Magma و Krakatoa Delete Modifiers برای پردازش channel استفاده میکند.

thinkbox software stroke mx particle systems 02


ذرات تولید شده توسط Stroke MX همانند دیگر ذرات تولید شده در 3ds Max خواهند بود. در نتیجه میتوانید از تمام امکانات این نرم افزار بروی ذرات استفاده نمایید که شامل تمام نیروها، Space Wrap ها و ... می شود. همچنین Stroke MX با تمام دیگر ذرات تولید شده در این برنامه و دیگر برنامه ها کار خواهد کرد. شما میتوانید با Fume FX سیالات خود را شبیه سازی کنید و تعداد ذرات و چگالی آنها را با Stroke MX افزایش دهید.

thinkbox software stroke mx particle systems 03

این افزایش بر اساس حرکت و میسر حرکت و سرعت حرکت ذرات توسط Stroke MX شبیه سازی و افزایش داده خواهد شد. همانطور که ذکر شد، Stroke MX با ذرات تولید شده Ember نیز کار کرده و همچنین با ذرات تولید شده توسط RealFlow نیز فعالیت خواهد کرد. Stroke MX توانایی افزایش چگالی و امتداد شبیه سازی ذرات تولید شده توسط Particle flow و تمامی پلاگین هایی که در این محیط کار میکنند را دارد.در نتیجه به سادگی می فهمیم که Stroke MX از Thinking Particle نیز پشتیبانی میکند.

 

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:45 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها