0

آموزش جلوه های ویژه

 
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی RayFire 1.6 و خصوصیات آن

نسخه جدید محصول پرطرفدار تخریب و انهدام در نرم افزار   3DS Max به نام RayFire 1.6 در اختیار کاربران قرار گرفت.در این نسخه تغییرات اندک اما قدرتمندی بروی هسته مرکزی این پلاگین انجام شده که مهمترین آن رفع مشکلات نسخه 64 بیتی و پشتیبانی کامل از 3ds Max 2013 می باشد.

rayfire16_01

با توجه به اینکه RayFire از PhysX و Bullet جهت تخریب و انهدام استفاده میکند، قابلیت استفاده به صورت RealTime و Offline را به صورت همزمان در اختیار شما قرار می دهد. این بدان معناست که میتوانید بخشی از تخریب را که نیاز به پردازش بیشتر دارد به صورت offline انجام داده و بروی نتیجه کار به صورت realTime افکت های تخریبی دیگری را اعمال نمایید و هم اینکه از آن در ساخت بازیهای رایانه ای استفاده کنید.

rayfire16_02

از دیگر گزینه های اضافه شده پشتیبانی از Texture های متنوع با سایزهای نامحدود بروی اجسام می باشد که در زمان خرد شدن و تخریب با اعمال UV های متنوع، باعث ایجاد اشکال بسیار طبیعی خواهد شد. این عمل باعث می شود که در لبه اجسام و قطعات خرد شده بتوانید متریالها و یا Texture های متنوعی را بکار ببرید که از یکنواختی و سادگی قطعات خرد شده جلوگیری میکند.

rayfire16_03

نحوه خرد شدن به صورت کامل قابل کنترل بوده و در سه یا چهار فاز انجام می شود. در این صورت کاربران میتوانند یک جسم را در چند مرحله و به طرق مختلف منهدم و ویران کنند. نکته جالب اینجاست که محل های تضعیف شده ای در در مدل سه بعدی مشخص میکنید که شروع تخریب از آنجا آغاز شده و ترک ها و شیار های روی جسم از آن نواحی آغاز می شود. چندین حالت تخریب از پیش تعریف شده و قابل ویرایش وجود دارد که با آنها می توانید اجسامی مانند سنگ، چوب و شیشه و ... را به راحتی ویران نمایید.

rayfire16_04

یکی از پلاگین های بسیار پرکاربرد برای سازندگان جلوه های ویژه، پلاگین RayFire می باشد. RayFire قادر است همه چیز را خراب و ویران نماید. فقط کافی است که هدفتان را مشخص کنید تا RayFire آن را نابود کند. حتما شما هم زمانی که صحبت از خراب کردن و منهدم کردن به میان می آید به یاد فیلم 2012 خواهید افتاد که از شروع تا پایان فیلم همه چیز در حال ویران شدن و نابود شدن بود.

rayfire16_05

RayFire میتواند تکه تکه کند، خراب کند، منهدم کند، ترک بیاندازد، له کند، منفجر کند، پودر کند و ... . نکته جالب اینجاست که آنقدر این پلاگین قدرتمند است که کاربران نرم افزارهای Maya، Lightwave و Houdini با وجود نرم افزارها و پلاگین های  مشابه برای آنها به دنبال این نرم افزار هستند، اما صد حیف که فقط و فقط RayFire برای کاربران 3DS Max تهیه شده است.

rayfire16_06

پس کاربران 3DS Max میتوانند علاوه بر Fume FX به عنوان یک پلاگین انحصاری و فوق العاده به RayFire نیز افتخار کنند. در این صورت اگر با 3DS Max کار می کنید و قصد خراب کردن اجسام را دارد، بهترین و اولین راه حل استفاده از RayFire می باشد.از توانمندیهای این پلاگین میتوان به مواردی چون استفاده از PhysX، تغییر شکل در زمان خراب شدن، ریختن اجسام بروی همدیگر، تکه تکه شدن اجسام یکپارچه بر اساس ساختار یک شکل ثانویه، شکستن شیشه، شکستن اجسام چوبی، انفجار اجسام بر اساس وجود یک جسم منفجره، ترک خوردن اجسام بر اساس فشار یک جسم ثانویه و ... اشاره نمود.  

rayfire_01

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:32 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Shave & a Haircut 7.0 و خصوصیات آن

Shave & a Haircut یکی از بهترین ها در نوع خود بوده و توانایی های آن شما را مبهوت خود می کند. نسخه 6 این نرم افزار هم اینک قابلیت پشتیبانی کامل از Mental Ray , Vray 2 ،RenderMan را به همراه دارد. در تلاش بودن که بتوانم یک معرفی کامل از این نرم افزار انجام دهم اما بهترین راه ممکن این است که نام تعدادی از فیلم هایی که از این پلاگین در ایجاد جلوه های مو و پشم در آن استفاده کرده اند را ذکر کنم:

UP, Real Steel, 300, Barnyard, The Sourcerer's Apprentice, Charlie's Angels II, Charlottes Web, Dr. Who, Dream Keepers, Exorcist: The Beginning, Halflife 2, Hellboy, Harry Potter and the Order of the Pheonix, Into The West, The Exorcism of Emily Rose, King Kong, Moon Girl, Pirates of the Caribbean : World's End, Sin City, Space Chimps, Superman Returns, The Magic Roundabout, Ultraviolet, Underworld Evolutions, When Animals Attack, XMEN-2 و ...

shave&haircut 01

فکر میکنم دیگر احتیاجی به معرفی این پلاکین نباشد و بهتر است بخشی از قابلیت های آن را با هم مرور کنیم. استفاده از Texture به عنوان فرم دهنده، ایجاد متریال و داینامیک بروی تمام یا بخش از موها، ایجاد انوع حالات داینامیک مانند مو، موی بلند، موی بسیار بلند، موی فردار بلند، پشم، پشم خیس، موی خیس، چمن، کرک و ...، ایجاد موی کثیف و به هم چسبیده، ایجاد Displacement بروی ساختار مو، سیستم کامل اصلاح و فرم دهی به مو، ایجاد مو توسط قلم و با کشیدن بروی سطح، ایجاد مو به صورت کاشت موضعی، ایجاد مو توسط Spline، فرم دهی و ایجاد حرکت بر اساس ساختار داینامیک و نیروهای باد، جاذبه و ...، قابلیت رندرینگ توسط موتورهای معروف و کاربردی در دو حالت 32bit و 64bit ، همگی از توانایی های این پلاگین بی نظیر می باشد.

اگر به دنبال ایجاد مو مخصوصا در نرم افزار Maya هستید، توصیه میکنم که این پلاگین را از دست ندهید. نمونه های انجام شده توسط این پلاگین بسیار حرفه ای و واقع گرایانه می باشند، به گونه ای که Maya Hair همانند یک گزینه تمرینی در مقابل آن است. سرعت پردازش و شبیه سازی حالات داینامیک و قابلیت های Rigging مو نیز در نسخه 7 بهینه تر شده و شما میتوانید همانند یک کاراکتر ساده بروی موها عملیات متحرک سازی را انجام دهید.

shave&haircut 03

 

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:33 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Ruins Shatter 4.5 و خصوصیات آن

 

Ruins Shatter با یک مکانیزم ساده در خرد کردن موضوعات، علاوه بر پشتیبانی از OpenCL و PhysX میتواند به منظور افزایش سرعت محاسبات از Nvidia CUDA نیز استفاده نماید. به همین منظور میتوانید در صورت در اختیار داشتن کارت های گرافیکی که بر پایه OpenCL ، PhysX و یا CUDA باشد از نهایت سرعت Ruins Shatter استفاده نمایید.Ruins Shatter بر پایه اعمال یک نیرو به موضوعات باعث خرد شدن و شکسته شدن آنها می شود. میتوانید در چند مرحله و با اعمال چند نیروی مختلف خرد شدن اجسام را به صورت تدریجی انجام دهید. در این میان هیچ محدودیتی برای خرد شدن و تکه تکه شدن اجسام وجود ندارد.

ruins45 01

خرد شدن اجسام میتواند با متریال های و UV های متفاوتی انجام شود. بخش داخلی اجسام خرد شده میتواند همان متریال جسم اصلی را داشته باشد و یا اینکه از متریال جدیدی برای لبه های داخلی استفاده نمایید. میتوانید با استفاده از MEL و نوشتن اسکریپت های خود نسبت دادن متریال ها و UV را به قطعات خرد شده کنترل نمایید.

ruins45 02

Ruins Shatter یکی از پلاگین هایی است بروی مدلهای بسیار پیچیده و حجیم به راحتی اعمال می شود. هر چقدر که مدل شما سنگین باشد مشکلی در کار با Ruins Shatter نخواهید داشت. استفاده از OpenCL باعث سرعت بخشیدن به کار شما خواهد شد چه از طریق کارت گرافیک و یا از طریق CPU و یا هر دو.

ruins45 03

با Ruins Shatter میتوانید هر موضوعی را در مایا منهدم کنید. این گزینه برای تمام Rigid Body ها نیز فعال بوده و این توانایی را به شما می دهد که بدون کوچکترین دردسر از کلیه امکانات مایا در کنار Ruins Shatter بهره مند شوید. شرکت سازنده Ruins Shatter یک پلاگین دیگر نیز در کنار این افزونه به نام Ruins Split قرار داده تا بتوانید با آن اجسام را تحت فشار گذاشته تا ترک بخورند و بروی آنها شیار های ترک ایجاد شود.

ruins45 04

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:34 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Flip Fluids و خصوصیات آن

 

 

کلا Houdini از همان بدو ورود خود با معرفی امکانات و توانمندیهای خود همگان را متعجب میکرد. جالب است بدانید که تعداد بسیار زیادی از شرکت های فیلم سازی و جلوه های ویژه از نرم افزار Houdiniاستفاده میکنند و در همین سالهای اخیر تب استفاده از آن در ایران نیز در حال گسترش است . همانطور که میدانید Houdini ادامه پروژه نرم افزاری PRISMS می باشد که شروع آن به سال 1996 بر میگردد ، که ذاتا یک نرم افزار ژاپنی بود و بعدها با فروش این پروژه به شرکت های دیگر و نهایتا شرکت Sidefx امروزه نسخه 12 آن در دسترس می باشد.

flipfluid_02

Flip Fluids یک شبیه ساز انحصاری برای این نرم افزار بوده که الگوریتم های بسیار قدرتمندی در زمینه شبیه سازی سیالات در اختیار کاربران Houdini قرار می دهد. توسعه دهندگان نرم افزار Houdini معتقد هستند که کاربران این نرم افزار نیازی به استفاده از شبیه سازهای دیگر مانند RealFlow نخواهند داشت و Flip Fluids را از نظر قدرت و کارایی بسیار بالاتر از رقیبان آن مانند Naiad می دانند.  در نسخه Houdini 12 گفته شده که  سرعت شبیه سازی Flip Fluids بیش از 10 برابر نسبت به نسخه قبلی افزایش یافته است.

flipfluid_03

Flip Fluids توانایی شبیه سازی سیالات را با میزان چسبندگی های متفاوتی در اختیار شما قرار میدهد. بنابراین شما میتوانید از آب تا خمیر نان را شبیه سازی کنید. هر شبیه سازی میتوانید میزان چسبدگی متفاوتی داشته باشد. در این صورت میتوانید شبیه سازی خود را با یک مایع مانند آب شروع کرده و به تدریج بر میزان چسبندگی آن بیافزایید. علاوه بر آن چسبدگی سطحی و پایداری سیالات را میتوانید به گونه ای انجام دهید که باعث نگه داشتن اجسام بروی سطح آنها شوند.

flipfluid_04

برای مثال میتوانید با تعیین میزان چسبندگی مایع و کشش سطحی آن  و قرار دادن یک جسم بروی آن مانند قایق، از فرو رفتن قایق در آب به صورت کاملا طبیعی جلوگیری کنید. Flip Fluids علاوه بر تعیین میزان چسبندگی (viscosity) در طول زمان، می تواند میزان چسبندگی و کشش سطحی و ملکولی مایع را در تمام سطح آن به صورت غیر یکسان توزیع نمایید. در این حالت میتوانید حالاتی مانند ترکیب دو یا چند مایع، تداخل سیالات با یکدیگر، برخورد با سطح و ... را شبیه سازی کنید.

flipfluid_05

Flip Fluids میتواند چگالی های متفاوتی از سیالات را شبیه سازی کند. در این صورت میتوانید گرم کردن و سرد کردن مایعات را که باعث تغییر در چگالی مایع می شود محاسبه نمایید. اما نکته بسیار مهم در مورد Flip Fluids این است که این شبیه ساز میتوانید برای یک سیال، چگالی های متفاوتی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال میتوانید بخش هایی از مایع خود را که به سطح نزدیکتر است با چگالی کمتری در نظر بگیرید. در این حالت زمانی که یک جسم به درون آن پرتاب می شود، سطح آب واکنش بیشتری نشان داده و ذرات آب در سطح، به اطراف پراکنده می شوند و هر چه جسم در آب بیشتر فرو رود، با تراکم و چگالی بیشتری روبرو خواهد شد که باعث کندتر شدن سرعت آن و بازگشت به سطح مایع خواهد شد.

flipfluid_06

Flip Fluids سرعت بسیار بالایی در شبیه سازی های حجیم دارد. الگوریتم های محاسباتی آن زبان زده خاص و عام است و امکان شبیه سازی میلیون ها ذره را با سرعت بسیار بالایی دارا می باشد. برای هر سیال محاسبه خصوصیاتی مانند برخورد با دیگر ذرات سیال و یا سیالات دیگر، امکان ترکیب شدن سیالات با توجه به کشش و چسبندگی آنها و همچنین تراکم و چگالی آن، امکان حل شدن یک مایع در مایع دیگر که از خصوصیات منحصر به فرد Flip Fluids می باشد، امکان حرکت و جریان سیال، برخورد با سطوح، برخورد با موضوعات داینامیک مانند Rigidbody, Cloth و ...، امکان شبیه سازی Bullet و Flip Fluids به صورت یکجا که در اینصورت میتوانید شبیه سازی هایی مانند سیل و تخریب خانه را انجام دهید، تولید ذرات و چگالی اضافه در زمان رندرینگ و ... از دیگر توانایی های Flip Fluids می باشد.

 
flipfluid_07
که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:36 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی نرم افزار Partticle Illusion 3.1 و خصوصیات آن

به جرات میتوان گفت که تا سالها، قسمت اعظم جلوه های Particle که در برنامه های صدا و سیما، تبلیغات، انیمیشن ها، جلوه های ویژه و .... مورد استفاده قرار میگرفت ( منظور در کشور خودمان است ) با همین نرم افزار تولید می شد. وجود عدد حیرت آور بیش از 400 هزار نمونه آماده از پیش تعریف شده در این نرم افزار ( قابل دانلود از سایتهای مختلف )، یکی از نشانه های قدرت و وسعت استفاده این نرم افزار می باشد. شاید تا بحال هیچ نرم افزار را ندیده باشید که تا این حد دارای کتابخانه موارد ساخته شده باشد.

particleillusion3_03

بیش از 1000 توسعه دهنده به صورت شخصی و شرکتی، اقدام به تولید و فروش سیستم های آماده برای این نرم افزار نموده اند. در سال گذشته که برای انجام یک پروژه به سیستم های ذره ای نیازمند بودم، در کمال تعجب با دانلود یک کتابخانه سیستم های انفجار و آتش توانستم در عین ناباوری 3500 نوع مختلف آتش و انفجار را با قیمت 20$ تهیه کنم. البته بعد از مدتی مطابق معمول دانلود رایگان آن در برخی از سایت ها مشاهده گردید.

particleillusion3_02

یکی از نکته های مهم این است که شما میتوانید با انتخاب فیلم با تصویر خود به عنوان پس زمینه محیط کاری Particle Illusion به راحتی بروی فیلم خود سیستم ذره ای را متحرک نموده و نتیجه کار را برای تکمیل به نرم افزارهای مورد نظر مانند Adobe Premier ، After effects ، nuke، Fusion ، Edius و .. دیگر برده و با صحنه های رندر شده و یا فیلم برداری شده ترکیب نمایید.البته این نرم افزار کار را از این هم راحت تر کرده و برای نرم افزار Adobe After effects یک پلاگین ارائه نموده که میتوانید تمام فعالیت های خود را درون نرم افزار انجام دهید.

particleillusion3_01

اگر ساخت سیستم های ذره ای برای شما در نرم افزارهای سه بعدی مانند 3ds max و Maya و ...مشکل می باشد، لذت کارکردن با این نرم افزار را از دست ندهید. البته سعی کنید که با آن معتاد نشوید زیرا بسیار اعتیاد آور می باشد.خروجی های بسیار متنوع و کاربردی این نرم افزار به دیگر نرم افزارها، شما را کاملا بی نیاز کرده و امکان استفاده از تمامی نرم افزارهای و فرمت های تصویر را در اختیار خواهید داشت.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:37 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Fume FX 3.5.1 و خصوصیات آن

 

در زمانی که کاربران جلوه های ویژه به سمت Phoenix FD کشیده می شدند، شرکت Sitni Sati توسعه دهنده Fume FX 3.0 در حال بروز رسانی های بسیار کاربردی در مورد این سیستم قدرتمند شبیه ساز بود. همانطور که میدانید نرم افزار Fume FX یکی از بهترین و قویترین نرم افزارهای تولید جلوه های آتش ، انفجار و شبیه ساز سیالات می باشد.

Fume FX 3.0 اگر چه دیر آمد اما انچنان پرقدرت آمد که دیگر حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. همانطور که ذکر شد اینبار علاوه بر 3DS Max کاربران Maya هم می توانند از قدرت Fume FX 3.0 استفاده نمایند. مهمترین خصوصیت اضافه شده به Fume FX 3.0 که یکی از مشکلات آن بود، استفاده از قدرت کارتهای گرافیک جهت پیش نمایش شبیه سازی سیالات می باشد. پشتیبانی از کانال های مجزا و مستقل رنگ در شبیه سازی، پشتیبانی از فرمت جدید انتشار دهنده سیستم سیالات، پشتیبانی از N-sim هدف شبیه سازی با قابلیت یک Grid به چند Grid، پیش نمایش Turbulence Noise، پیش نمایش چند دیدی، پیش نمایش با استفاده از کارت گرافیک و ذخیره سازی به فرمت های Avi و Png در طول زمان شبیه سازی، دریافت خروجی های بیشتر به منظور MultiPass Compositing ( یعنی Render Element های بیشتری از نسخه قبل تولید می کند) از دیگر خصوصیات Fume FX 3.0 می باشد.

fumefx3_03

رابط کاربری و محیط کاری تغییرات چندانی نکرده است اما با جابجایی چند پارامتر و تسهیل در آنها مواجه هستیم. شبیه سازی کمی سریعتر شده است ولی همچنان طاقت فرسا می باشد. توابع Motion Blurکمی بهبود یافته و خروجی نهایی با کیفیت بالاتری تولید می شود. با قابلیت جدید Fume FX 3.0 اینک Effectors به کاربران اجازه میدهد که توابع voxel را با پارامترهای خود کنترل کنند.پارامترهای Fume FX 3.0 آنقدر تغییرات کرده اند که نیاز به 1 ماه زمان برای کار با آنهاست.

fumefx3_02

نرم افزار FumeFX یکی از معروفترین، قوی ترین و پر استفاده ترین نرم افزارهای ساخت جلوه های آتش، انفجار و سیالات می باشد. سالیان پیش، کاربران نرم افزارهایی چون مایا (MAYA) و هودینی(HOUDINI) با افتخار از وجود شبیه سازهای سیالات در نرم افزارهای خود سخن می راندند و کاربران نرم افزار مکس (3ds Max) سر افکنده بودند از این که نمی توانند به درستی شبیه سازی فعالیت های سیالات، دود و آتش را انجام دهند. اما چندی بعد متخصصان شرکت Sinti Sati یکی از محبوبترین مهندسان نزد کاربران 3ds Max در دنیا شدند زیرا توانستند یکی از کاملترین، قویترین و دقیق ترین شبیه سازهای سیالات را به دنیای 3da max وارد نمایند. نرم افزار FumeFX ( بخوانید فیوم ( را میتوان به جرات بی همتا خواند. شبیه سازی این نرم افزار بسیار به واقعیت نزدیک بوده و تشخیص اینکه تصویر نهایی واقعی است یا شبیه سازی بسیار مشکل می باشد.

fumeFX_dfm_solution_04

استفاده از قوانین فیزیک سیالات در این سیستم باعث شده است که ایجاد شبیه سازی به نحوی بسیار صحیح و نزدیک به واقعیت انجام پذیرد. به عنوان مثال، ساخت آتش و دود در این نرم افزار را میتوان یکی از بهترین و راحت ترین شبیه سازی هایی دانست که در بسیاری از نرم افزارهای مشابه قابل انجام نخواهد بود.

fumeFX_dfm_solution_01

استفاده از پارامترهای متنوع، قابلیت ایجاد تصاویر بسیار زیبا از سیالات مانند دود، مه، آتش، انفجار، بخار و ... همگی از توانایی های این نرم افزار می باشد. نرم افزار FumeFx به صورت مستقل عمل نمی کند، بلکه به عنوان یک الحاق (plugin) به نرم افزار autodesk 3ds max اضافه شده و توانایی های خود را در این محیط بروز می دهد.

fumeFX_dfm_solution_03

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:40 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Blast Code 1.6.1 و خصوصیات آن

شبیه سازی انهدام در این نرم افزار به حق از جمله برتریهای آن نسبت به دیگر افزونه ها می باشد. کاربری آسان، قابلیت استفاده در اکثر فرمت های مدل مانند NURBS، Mesh ...، تعیین نوع انهدام، تعیین اندازه و ساختار تکه های جسم و ... از مهمترین ویژگی های این افزونه می باشد.کارابران میتوانند در این پلاگین، سطوح پیچیده را نیز تخریب نمایند. منظور ما از سطوح پیچیده تعداد Polygon  های سطح نیست بلکه سطوح پیچیده به موضوعاتی گفته می شود که دارای چندین ساختار گوناگون در لایه های آن می باشند. برای مثال سطحی که از چند لایه با متریال های متفاوت تشکیل شده است که میتوانید برای هر سطح ، وزن مخصوص، چگالی و ... منحصر به فردی داشته باشید.

blastcode17_01

این نرم افزار در سه نسخه متفاوت عرضه میشود. نسخه Standard شامل انفجار مدلها ، تخریب تمام یا بخشی از مدل و ایجاد شکست و ترک در اجسام، ساخت خرابه و ایجاد اجسام ساده و پیچیده به مخروبه ها، ایجاد سیستم ذره ای به همراه توابع سایه زنی و رندرینگ (Shader and rendering) می باشد.نسخه Kiloton علاوه بر تمام امکانات نسخه استاندارد دارای قابلیت Slabs می باشد. این قابلیت امکان انهدام موضوعات NURBS را به همراه دارد که این عمل را با تبدیل این مدل اجسام به اجسام Mesh انجام داده و خواص UV و متریال را نیز به دقت حفظ می کند. نسخه Megaton نیز علاوه بر تمام امکانات دو نسخه قبل، پرامترهای sweep و Glue را به همراه دارد که باعث ایجاد اجسام سیمی و لوله ای شده که قابلیت انهدام و شکست آنها را نیز به برنامه اضافه میکند.


blastcode17_02

این افزونه در پروژه های بسیار زیادی استفاده شده و با توجه به سرعت و دقت قابل  قبول آن و شبیه سازی واقع گرایانه انهدام اجسام میتواند به عنوان یکی از ابزارهای مورد استفاده شما تحت Maya قرار گیرد. این افزونه بقدری ساده و روان است که از کار با آن تعجب خواهید کرد. 

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:41 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی DMM و خصوصیات آن

dmm_01

منظور از نسخه Offline در این موتور شبیه ساز در این است که شبیه سازی به صورت لحظه ای انجام نمی شود بلکه شما باید منتظر بمانید تا پروسه شبیه سازی به پایان برسد ت بتوانید نتیجه کار را ملاحظه کنید. اما نسخه RealTime آن با تغییر پارامترها، نتیجه در همان لحظه نمایش داده میشود که البته حجم عملیات و کیفیت کار در حد بسیار پایین تری از Offline می باشد که مناسب بازی های رایانه ای یا نرم افزارهای شبیه سازی آموزشی می باشد. البته در هر دو نسخه، شبیه سازی بسیار به واقعیت نزدیک بوده و جزء بهترین ها در نوع خود است. نسخه RealTime در DMM بسیار قدرتمند بوده و با کینماتیک Rigid Body که اصولا برای شبیه سازی های بازی ها استفاده می شود بسیار متفاوت است. نسخه RealTime این موتور رندر برای پلت فرم های Windows, XBOX 360, PlayStation 3, Mac OS X و Linux اماده و بهینه سازی شد ه است. DMM از آن دسته موتورهایی است که در ابتدا به صورت پلاگین (plugin) عرض گردید اما به دلیل استقبال بیش از حد از این سیستم، از نسخه Maya 2012 به صورت یک موتور داینامیک به نرم افزار Maya اضافه گردید و شما میتوانید به راحتی از توانمندیهای DMM استفاده نمایید.

dmm_02

پروژه های بسیار زیادی توسط DMM تولید شده است که میتوان به مهمترین آنها یعنی Aavatar , Sucker Punch, Wrath of the Titans, Mission Impossible 4 , Harry Potter and Deathly Hallows, Xmen و دهها پروژه دیگر اشاره نمود.

DMM به شما امکان شبیه سازی بسیار دقیقی از تخریب و انهدام را می دهد. یکی از مهمترین نکاتی که میتواند DMM را از دیگر نرم افزارهای مشابه متفاوت سازد امکان شبیه سازی پروژه های بسیار حجیم بدون خطا و یا مشکل می باشد. برای تست با یک سیستم عادی خانگی شما میتوانید بسته به میزان حافظه رم سیستم، مدلهای بسیار سنگینی را جهت عملیات شبیه سازی انتخاب کرده و پروسه شبیه سازی را انجام دهید. شاید کمی زمان شبیه سازی به طول بانجامد اما خطا یا اخطاری رخ نخواهد داد. شما میتوانید دیوار های را خراب کنید، اجسام را به یکدیگر بکوبید و مهندم کنید، شیشه ها را خرد نمایید، ماشین ها را مهندم کرده و یک تصادف زیبا ایجاد نماییدو ...

dmm_03

خوشبختانه رابط کاربری آنچنان پیچیده ای در کار نخواهد بود و با در اختیار داشتن سیل عظیمی از محصولات آموزشی میتوانید براحتی بر ساختار آن مسلط شوید. سرعت شبیه سازی قابل قبول بوده و با توجه به اینکه DMM به صورت یکی از اجزاء نرم افزار Maya تبدیل شده است، سازگاری کاملی با ساختار این برنامه داشته و میزان خطاها و موارد پیش بینی نشده بسیار پایین آمده است.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:42 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Fury 2.1 و خصوصیات آن

Fury Exocortex دارای قابلیت های بسیار زیاد و ارزشمندی می باشد که مهمترین دلیل استفاده از آن سادگی تنظیمات آن است. استفاده از این محصول نیاز به پیچیدگی خاصی نیست و استفاده از آن به به سادگی انجام می پذیرد. یکی از نقاط قوت های Fury Exocortex توابع Motion Blur و سرعت محاسبه آن می باشد.  زمانی که در حال رندرینگ این افکت هستید، Fury با چنان سرعت و کیفیتی این کار را انجام می دهد که مشابه آن را تجربه نخواهید کرد. نکته جالب اینجاست که در پردازش و محاسبه رندرینگ، قدرت کارت گرافیک خود را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

fury_02

مبنای کار Fury بر اساس OpenGL 3.2 به بالا می باشد. پس اگر کارت گرافیک شما توانایی پردازش توابع OpenGL 3.5 و Open GL 4.x را دارا باشد، بدون نگرانی میتوانید از آن استفاده کنید. یکی از بهترین کارتهایی که بروی این نرم افزار تست کردم، کارت گرافیک FirePro V7900 و firePro V5900 بود. بطرز عجیبی این کارت در سرعت رندرینگ Fury موثر بود. در کنار آن کارت گرافیک Quadro 5000 نیز تست شد که 5 تا 10 درصد کندتر از FirePro کار میکرد و البته با افزایش تعداد ذرات و حجیم شدن صحنه، کارت FirePro قدرت خود را نمایان کرد و در برخی موارد تا 2 برابر از کارت Quadro 5000 سریعتر عمل نمود.  با توجه به اینکه ساختار Fury بر اساس Opengl می باشد، شما میتوانید از هر نوع کارت گرافیک از Nvidia GTX سری 200 تا 600 و AMD/ATI Radeon سری 4000 تا 7000 را برای پردازش انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید حتما آخرین نسخه درایور کارت های گرافیک را نصب کنید.

fury_03

از دیگر توانایی های Fury میتوان به سایه های ذرات بروی یکدیگر و دریافت سایه دیگر اجسام و همچنین تولید سایه توسط کل مجموعه ذرات اشاره کرد. در زمانی که میخواهید سایه دیگر ذرات را بروی ذرات محاسبه کنید، Fury بشدت کند میشود و زمان رندرینگ به طرز عجیبی بالا می رود. البته در صورتی که تعداد ذرات شما کمتر از 100 هزار ذره باشد، تفاوت اندکی را در زمان رندر مشاهده خواهید کرد. استفاده از افکت ماتی حرکت یا Motion Blur و سایه های تداخلی نیز بر زمان رندرینگ می افزاید که البته ارزش انتظار را خواهد داشت.

fury_04

برای ذرات در Fury میتوانید عمق میدان را نیز محاسبه کنید. این عمل میدان در محاسبه ماتی ذرات توسط Depth of Field بدرستی عمل میکند و میتوانید یک افکت زیبا بروی فاصله دلخواه ذرات از لنز دوربین اعمال کنید. ذرات هم میتوانند توسط منابع نوری روشن شوند و هم اینکه قابلیت روشن نمودن محیط اطراف خود را دارا خواهند بود. نکته جالب اینجاست که میتوانید لایه های مختلف محاسباتی مانند Depth , Speed , Spin , Diffuse , Mb و ... را برای فعالیت های بعدی و composite در زمان رندرینگ خروجی بگیرید و آن را در یک فایل Open EXR ذخیره کنید. البته Fury 2.0 هنوز از open EXR 2.0 پشتیبانی نمیکند ولی تمامی نیازهای کاربران را با فرمت فعلی مرتفع خواهد ساخت.

fury_05

Fury یک ویژگی خاص به نام Replication یا تکرار دارد که میتوانید تعداد ذرات را در زمان رندرینگ افزایش دهید. البته این عمل فقط در زمان رندر اتفاق خواهد افتاد که باعث افزایش چگالی و حجم توده ذرات می شود. البته در افزایش آن دقت کنید زیرا زمان رندرینگ به صورت تصاعدی و همگام با افزایش توده بالا خواهد رفت. کاربران همچنین میتوانند بدون هیچ تغییری از ذرات تولید شده توسط دیگر سیستمها مانندrealflow نیز استفاده کنند.

fury_06

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:43 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی 2013 FluX و خصوصیات آن

شبیه سازی که خیلی از کاربران  جلوه های ویژه آن را نمی شناسند و از قدرت آن بی اطلاع هستند. FluX 2013 یک شبیه ساز برای سیالات می باشد که قابلیت استفاده از داده های آن به صورت مستقیم در نرم افزارهای Maya , 3ds Max , SoftImage XSI , RenderMan , Arnold Render , Vray , Krakatoa ,RealFlow و Houdini امکان پذیر می باشد. ساختار Node-Based در طراحی و پیاده سازی شبیه سازی از اتفاقات مهمی است که در FluX 2013 افتاده است.

flux2013_01

اما شاید مهمترین و جذابترین قسمت کار در FluX 2013 سرعت شبیه سازی بالای آن است. در این حالت FluX 2013 میتوانید با استفاده از سخت افزارهای موجود در شبکه و یا سیستم های پرسرعت با تعداد هسته پردازشی بالا ( از 4 تا 128 هسته )، سرعت شبیه سازی را افزایش دهد. توانایی استفاده از 100% توان پردازنده در زمان شبیه سازی ( بر خلاف اکثر شبیه سازهای سیالات ) این امکان را به کاربران میدهد که از تمام قدرت سیستم خود استفاده کرده و زمان بیشتری را صرف تصحیح و ارتقا شبیه سازی صرف کنند تا بخواهند منتظر پایان شبیه سازی باشند.  استفاده بهینه از حافظه در FluX 2013 بسیار توسعه یافته است.با توجه به اینکه FluX 2013 از ساختار Node ها  استفاده میکنند، توسعه شبیه سازی و ایجاد حالات جدید به راحتی امکان پذیر است. شما میتوانید از ترکیب Node ها به راحتی حالات بسیار پیچیده را شبیه سازی کنید. همچنین امکان تعریف Node های جدید با توجه به نیاز پروژه شما میسر است. با توجه به امکان رندرینگ و پخش شبیه سازی بروی چند سیستم، میتوان گفت تعداد ذرات در فرآیند شبیه سازی در FluX 2013 نا محدود می باشد و شما میتوانید به راحتی تا میلیون ها ذره را با سرعت بسیار بالا پردازش کنید.

flux_03

شرکت Qualoth توسعه دهنده پلاگین های شبیه سازی ، با معرفی نسخه جدید FluX پلاگین شبیه سازی سیالات را بهبود بخشیده است. FluX یکی از بی سرو صداترین افزونه های سیالات می باشد که مدتهاست فعالیت حرفه ای خود را شروع کرده و در بین طرفداران اندکش از محبوبیت خاصی برخوردار است. رابط کاربری سریع و آسان، امکانات ساخت Node based در محیط Node-Graph editor قدرت بسیار بالایی به این پلاگین بخشیده است. شما میتوانید ساخت شبیه سازی سبالات را یکبار انجام داده و بارهای در پروژه های مختلف از تنظیمات آن استفاده کرده و با دیگر خصوصیات سیالات ترکیب نمایید. سرعت کار در این محیط در ابتدای کار که هنوز به آن مسلط نشده اید کمی نا امید کننده است اما پس از گذشت مدتی، متوجه خواهید شد که شبیه سازی سنگین ترین پروژه ها فقط به یک زمان اندک نیاز دارد.

flux_01

شما با FluX قادر خواهید بود که جلوه هایی چون حرکت و شبیه سازی سیالات، انفجار، دود، شعله های آتش، حرکت و شبیه سازی آب و شبیه سازی های مشابه را به سهولت انجام دهید. یکی از مزایای استفاده از FluX در این است که این پلاگین بسیار سریع عمل میکند. البته شاید در برخی از موارد زضایت شما را جلب نکند ولی نیازتان را بر طرف می سازد.  نیروهایی که در این پلاگین تعبیه شده است شاملGravity, Turbulence Field , Vortex و یک بخش ویژه که نیروی تعریف شده توسط کاربر را شبیه سازی میکند.

flux_02

شما میتوانید شبیه سازیهای کاملی از حرکت سیالات داشته باشید برای مثال حرکت آب در ظروف مختلف، طغیان رودخانه، حرکت آب در سالن و ... همچنین میتوانید حرکت اجسام درون آب را نیز شبیه سازی کنید. برای مثال حرکت کشتی درون آب، حرکت وسایل نقلیه از روی سطوح پر آب و ... افتادن اجسام درون آب، ریختن آب بروی اجسام و ... همگی از توانایی های FluX می باشند. پیش نمایش شبیه سازی در پنجره دید Maya وپشتیبانی از Live Viewport در مایا را نیز به لیست توانایی های این سیستم اضافه نمایید. در این صورت با توجه به سرعت مناسب شبیه سازی، کیفیت مطلوب و ..  نیازکاریتان به راحتی رفع می گردد.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:44 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Turbulence FD و خصوصیات آن

برای کسانی مثل من که با نرم افزار Lightwave 3D کار میکنند تعداد پلاگین ها بسیار کمتر از کاربران مکس ، مایا و ... است. اما همیشه افزونه های وجود دارد که در نوع خود بهترین هستند. امروز یکی از پلاگین های ساخت سیالات مانند آتش و دود و ... را در نرم افزارها Lightwave 3D , Cinema 4D و After effects به نام Turbulence FD معرفی میکنم.

turbulencefd_02

شما میتوانید با استفاده از Turbulence Mapping میتوانید انواع Map ها را به تولید و شبیه سازی سیالات اختصاص دهید. نوع پخش شدن ذرات، نوع تداخل آنها، سرعت و زاویه انتشار، نوع انفجار،  وزن مخصوص هر ذره و ... را در کنترل خود داشته باشید. همچنین با پیش نمایش قدرتمند آن در پنجره دید توس OpenGL میتوانید فرایند شبیه سازی را مشاهده کنید. در این صورت میتوانید دمای ذرات را در این فرایند مشاهده کنید، محل هایی که فشردگی و چگالی ذرات بالاتر است را ببینید، حرارت سوختن را مشاهده و قبل از عملیات رندرینگ کنترل کاملی بروی شبیه سازی داشته باشید.

turbulencefd_03

شک نکنید که Turbulence FD برای پروژه های بزرگ طراحی شده است. توابع و پارامترهایی که برای کار در محیط های بزرگ در این افزونه گنجانده شده است کاربران را در شبیه سازی انفجارهای عظیم و شبیه سازی های گسترده یاری میدهد. برای مثال تابعی در این افزونه وجود دارد که میتوانید فرایند شبیه سازی را تا 50% سریعتر ( با کاهش تعداد ذرات ) انجام دهد و در زمان رندرینگ فرآیند شبیه سازی را کامل کند. نوع سوختن، شدت سوختن، اندازه شعله ها و ... همگی قابل تنظیم می باشند.

turbulencefd_04

شما میتوانید تمامی نیروها را بروی فرآیند شبیه سازی دخالت دهید. میتوانید باد را به شعله ها بوزید، یک جسم را از آنها عبور دهید تا بروی شعله ها و یا دود ها اثر بگذارد، منتشر کننده ذرات را جابجا کنید، مانعی بر سر راه تولید ذرات قرار دهید و ... . در حقیقت هیچ محدودیتی برای کار با سیالات در این شبیه ساز نخواهید داشت. شما حتی میتوانید دود ایجاد شده و یا شعله ایجاد شده را مکش کنید. یعنی همانند یک جارو برقی دودهای ایجاد شده را از صحنه جمع آوری کنید، در این حالت میتوانید یک هواکش را شبیه سازی کنید که دودهای داخل اتاق را به بیرون منتقل میکند.

turbulencefd_05

برخورد ذرات سیالات با موضوعات درون صحنه هم بدون هیچ گونه مشکلی انجام میشود، تاثیر نور آتش در محاسبه GI دخالت داده شده و سایه ها به درستی محاسبه میشوند. در زمینه رندرینگ وجود توابعی چون Multiple scattering باعث ایجاد جلوه های طبیعی به دود خواهد شد. در این صورت GI درون دود نیز محاسبه شده و روشنایی آن بسیار طبیعی خواهد بود. همچنین آتش میتوانید از درون خود و دیگر موضوعات درون صحنه و حتی دود ها را روشن کند. تمام این پارامترها در زمان رندرینگ انیمیشن بدون نویز بوده و به راحتی رندر خواهند شد و نیازی به تنظیمات طاقت فرسا برای هموار سازی نقاط روشنایی نخواهید داشت.

turbulencefd_06

تمامی سیالات در رندرینگ انعکاسی مانند Refraction و Reflection حضور خواهند داشت و بدون هیچ مشکلی میتوانید اثر آنها را بر دیگر متریالها مشاهده کنید.Shader های موجود که همگی قابل توسعه هستند به شما این امکان را میدهد که در کوتاهترین زمان، رندرهای بسیار طبیعی از شبیه سازی خود داشته باشید. همچنین تمامی Shader ها بر اساس ساختار فیزیکی سیالات عمل کرده و سوختن و انفجار و ایجاد دود و ... کاملا Photorealistic خواهید بود.

turbulencefd_07

همچنین Turbulence FD قادر است فرایند شبیه سازی را هم با CPU و هم با GPU انجام دهد. البته هنوز کارتهای سری 600 شرکت Nvidia برای شبیه سازی پشتیبانی نمیشوند و همچنین این شبیه سازی در حال حاضر فقط با یک کارت گرافیک انجام خواهد شد که سرعت شبیه سازی تا 12 برابر نسبت به CPU سریعتر خواهد شد

turbulencefd_01

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:46 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

آشنایی با ANSYS Fluent و خصوصیات آن

 Ansys Fluent بسته به سفارش تهیه شده و در برخی نسخه ها که ارزان تر خواهد بود، امکان شبیه سازی به صورت محدود بوده و این محدودیت هم در استفاده از سخت افزار و هم در فرآیند شبیه سازی خواهد بود. با این توصیفات، خرید محصول کامل با قیمت های بسیار ناچیز در ایران باعث شده است که امکان استفاده از قدرت شبیه سازی Ansys Fluent برای همگان فراهم آید.

ansysfluent_01

Ansys Fluent با قابلیت مدلسازی جریان های دو بعدی و سه بعدی به کمک گرفتن از نرم افزارهای ساخت Mesh در وضعیت استاندارد ( دقت عمومی ) و وضعیت پیشرفته ( دقت مضاعف) میتواند محاسبات مورد نیاز مهندسان را به انجام برساند. Ansys Fluent یک شبیه ساز قدرتمند بوده که شاید مهمترین مشکل در استفاده از آن، سیستم های بسیار قدرتمند و با قابلیت پردازش موازی و سیستم های پردازش فوق سریع می باشد. امکان شبیه سازی و مدلسازی جریان های دائمی، لزج، احتراق و ذرات جامد در Ansys Fluent در بالاترین دقت انجام خواهد گرفت. همچنین کاربران میتوانند مدلسازی جریان های غیر دائمی ،اغتشاشی ، غیر لزج و همچنین مایعات را به صورت ذرات انجام دهد.

ansysfluent_02

Ansys Fluent یک شبیه ساز حرکت و انتقال سیالات با قابلیت های بسیار عظیم می باشد. استفاده از Ansys Fluent در شرکت ها و کارخانه های بسیار پیشرفته و معروف دنیا از جمله کارخانه های ساخت ماشین، شرکت های مهندسی و ساخت مکانیک و شرکت های تولیدی مانند Speedo , benz , BMW, Toyota , Fujitsu , Red bull Racing و صدها و هزارن شرکت از جمله صنایع بسیاری در ایران را میتوان برشمرد. صنایعی چون صنایع هوافضا، توربوماشین‌ها، کاربرد در تجهیزات پروسس و پتروشیمی،تولید انرژی و توان، نفت و گاز، کاربردهای محیطی ، صنایع خودرو سازی، مبدل‌های حرارتی ، الکترونیک (نیمه‌هادی‌ها و همچنین خنک‌سازی قطعات الکترونیک) ، تهویه‌ی مطبوع و تبرید ، فرآیند مواد و ... از فلوئنت استفاده میکنند.

ansysfluent_03تحقیقات آتش و طراحی آرشیتکتی Ansys Fluent با انجام شبیه سازی پیچیده، هزینه های اجرایی طرح و پیامدهای آن را کاهش داده و قبل از تولید نهایی نتایج محاسبات سیالات را مشخص میکند. در اندازه گیریهای تجربی به دلیل هزینه های زیاد ترجیح داده می شود که آزمایشها بر روی مدلی با مقیاس کوچکتر از نسخه اصلی انجام پذیرد. حذف پیچیدگیها و ساده سازی آزمایشها , خطای دستگاههای اندازه گیری و بعضی موانع در راه اندازه گیری از جمله مشکلاتی هستند که روشهای عملی با آنها رو به رو هستند و کارآیی این حالتها را در بعضی موارد مورد سوال قرار می دهند.

ansysfluent_04

Ansys Fluent یک نرم افزار کامپیوتری چند منظوره برای مدلسازیجریان سیال، انتقال حرارت و واکنش شیمیایی در هندسه بر پایه قدرت زبان C نوشته شده است. با توجه به محیط مناسب نرم افزار جهت تعریف مساله و شرایط های پیچیده، تعریف شرایط مرزی گوناگون و حل مسایل پیچیده شامل تاثیر پدیده های مختلف به کمک این نرم افزار قابل حل میباشد.

ansysfluent_05فلوئنت برای آنالیز و حل مسایل طراحی خاص ، روشهای شبیه سازی کامپیوتری متفاوتی را بکار میبرد. برای راحتی کار، تعریف مساله ، محاسبه و دیدن نتایج ، منوهای مختلفی درنظر گرفته شده است.وقتی نیاز باشد، Ansys Fluent می تواند مدل مورد نظر را از دیگر برنامه های (نرم افزارهای) تولید مدل که با آنها سازگاری دارد وارد کند.این نرم افزار امکان تغییر شبکه به صورت کامل و تحلیل جریان با شبکه های بی سازمان برای هندسه های پیچیده رافراهم میسازد. نوع شبکه های قابل تولید و دریافت توسط این گروه نرم افزاری شامل شبکه هایی با المانهایمثلثی و چهار ضلعی (برای هندسه های دو بعدی ) و چهار وجهی ، شش وجهی ، هرمی یا گوه ای(برای هندسه های سه بعدی) میباشد. فرمت های قابل پذیرش در Ansys Fluent بسیار زیاد هستند و شما می توانید به صورت مستقیم و یا با استفاده از پلاگین های موجود میتوانید از نرم افزارها و فرمت هایی مانند ABAQUS ,CFX , CGNS ، EnSight , FIDAP , GAMBIT , GeoMesh, HyperMesh ASCII, IC3M , Marc POST , NASTRAN, PATRAN, PLOT3D , PTC Mechanical Design ,SolidWork , CATIA, Mechanical Desktop, Tecplot و دهها نرم افزار و فرمت دیگر استفاده نمایید.

ansysfluent_06


همچنین Fluent به کاربر اجازه دستکاری شبکه(مثلا ریزکردنیا درشت کردن شبکه در مرز و مکانهای لازم در هندسه) را میدهد.این بهینه سازی برای حل شبکه ، قابلیتی در اختیار کاربر قرار میدهدکه نتایج را در نواحی که دارای گرادیانهای بزرگ (مثل لایه مرزی و...) باشند، دقیقتر سازد. در نهایت برای مدلسازی مسائل خاص می‌توان از UDS، UDF و UDM استفاده نمود. UDS به معنی User Defined Scalar می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان معادله انتقال (Transport Equation) تعریف نمود که این معادلات در کنار معادلات اصلی فلوئنت همچون جریان (Flow)، توربولانت (Turbulant)، انتقال حرارت (Heat Transfer) و سایر معادلات حل خواهد شد. UDM به معنی User Defined Memory می‌باشد که همانطور که از نام آن پیداست، برای تعریف حافظه استفاده می‌شود. در صورتی که از این حافظه ها استفاده شود، در منوهای Post Processing این حافظه‌ها هم به لیست اضافه شده و کانتور (Contour) مربوط نمایش داده می‌شود. UDF نیز زبان برنامه نویسی فلوئنت می‌باشد. برای نوشتن UDF بایستی از توابع تعریف شده در این نرم افزار استفاده نمود.

ansysfluent_07

از Ansys Fluent میتوانید برای شبیه سازی و مدلسازی جریان در هندسه‌های پیچیده‌ی دوبعدی و سه‌بعدی با به کار بردن محاسبات غیرساخت‌یافته و بهینه‌سازی و حل شبکه، جریان تراکم‌پذیر و تراکم‌ناپذیر ،تحلیل پایا (Steady) یا گذرا (Transient)،جریان‌های لزج، آرام و متلاطم، سیال‌های نیوتنی و غیرنیوتنی ، انتقال حرارت جابجایی شامل جابجایی آزاد یا اجباری، ترکیب انتقال حرارت جابجایی/هدایتی، انتقال حرارت تشعشعی ، مدل فریم‌های چرخان یا ساکن ، مش‌های لغزان و مش‌های متحرک ، واکنش‌های و ترکیبات شیمیایی،‌شامل احتراق و مدل‌های واکنشی ، افزودن ترم‌های احتیاری حجمی از گرما، جرم،‌مومنتوم، ‌اغتشاش و ترکیبات شیمیایی  ، محاسبات لاگرانژی برای تغییر فاز از ذرات/قطرات کوچک/حباب‌ها یا شامل ترکیبی از همه‌ با فاز یکنواخت ،جریان در محیط متخلخل ، مبدل‌های حرارتی، فن‌ها، رادیاتورها و بازده آن‌ها ، جریان‌های دوفازی و چندفازی ،جریان‌های سطح آزاد با شکل‌های سطح پیچیده و ... استفاده نمایید.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:48 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Qualoth 2013 V6 و خصوصیات آن

 

بیشترین مانور توسعه دهندگان Qualoth 2013 بروی ساختار و سیستم محاسبه برخورد در شبیه سازی پارچه (Cloth Simulation) است. این عمل با چنان دقت و سرعتی انجام می شود که دهانتان از تعجب باز خواهد ماند. تصاویر و فیلم نمونه ای که در انتهای همین مطلب ملاحظه میکنید، برای کسانی که شبیه سازی پارچه را انجام داده اند یک پیام خوش به حساب می آید، که Qualoth 2013 آمده تا مشکلات شبیه سازی پارچه را مرتفع کند.

qualoth2013_04

کاربران مایا از این پس میتوانند با سرعت و دقت بالای Qualoth 2013 به راحتی شبیه سازیهای لباس را انجام دهند. در فرآیند شبیه سازی توسط Qualoth 2013 چین خوردگی لباس ها آنقدر طبیعی و زیبا انجام می شود که با یک رندرینگ مناسب از لباس، به هیچ عنوان نمیتوان بین لباس واقعی و شبیه سازی شده تفاوتی را قائل شد. ساختار جدید فیزیکال در شبیه سازی این قدرت را به شما خواهد داد تا چندین لایه پارچه را بروی هم شبیه سازی کنید. هر لایه میتواند خصوصیات متفاوتی نیز داشته باشید. برای مثال میتوانید از یک پیراهن، روی آن یک کت و روی آن یک بارانی قرار دهید و در ضمن هر کدام را از یک جنس در نظر بگیرید. مطمئن باشید در این فرآیند نه خبری از Crash کردن خواهد بود نه پیغام های خطای مکرر و بسته شدن نرم افزار.


qualoth2013_06

تا شدن پارچه، روی هم افتادن پارچه بدون تداخل Vertex ها، ایجاد ضخامت صحیح در تعیین نوع پارچه و دیگر خصوصیات فیزیکی در فرایند شبیه سازی، در اختیار شما خواهد بود. در تمامی مراحل شبیه سازی پارچه در افتادن، تا شدن، روی هم قرار گرفتن، پرتاب شدن، اویزان شدن و حتی پاره شدن پارچه قابل شبیه سازی است.

qualoth2013_02

کاربران Qualoth 2013 میتوانند از یک تعامل دوسویه با Maya Fluid نیز بهره مند شوند. در این صورت از تمامی Force ها مانند باد، اغتشاش ، نیوتن و ... میتوانید در شبیه سازی پارچه نیز استفاده کنید. همچنین میتوانید از جاذبه و دیگر توانایی های Fluid مانند معلق ماندن پارچه در آب، جابجایی پارچه توسط نیروها  مانند آب و باد و ... و همچنین از ترکیب آنها استفاده کنید. برای مثال میتوانید به راحتی یک بادبان درست کرده و با اتصال بادبان به قایق و اعمال یک نیروی باد به بادبان، قایق را حرکت دهید.

qualoth2013_01

شما می توانید تمامی ساختارهای Polygon را برای فرایند شبیه سازی در Qualoth 2013 انتخاب کرده و از آنها استفاده کنید. سرعت بی نظیر Qualoth 2013 در شبیه سازی نیز یکی از خصوصیات مهم این افزونه می باشد.تعداد بیشماری از شرکت های ساخت جلوه های ویژه مخصوصا در کشورهای آسیایی مانند ژاپن از این افزونه استفاده میکنند. در دموی زیر میتوانید بخشی از تواناییها و تفاوت آن را با Syflex ملاحظه نمایید.

 

qualoth2013_03

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:51 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Particle Flow Tool 1.5 وخصوصیات آن

Particle Flow Tool Box #1 شامل سه دسته عملگر (operator) می باشد که وظایف ترسیم و نقاشی ذرات ( Particle Painting) ، دسته بندی (Grouping ) و ابزارهای کاربردی (Utilities) را به عهده دارند. شما با استفاده از عملگرهای Painting میتوانید ذرات را در هر جایی از صحنه قرار دهید. البته بدون این ابزار هم شما میتوانید ذرات را در هر محلی که مایل هستید قرار دهید اما ابزار Painting به شما کمک میکند که ذرات را بروی هر قسمت از موضوعات درون صحنه که میخواهید ترسیم کنید و انتشار دهید. بنابراین برای مثال شما یک موضوع سه بعدی در صحنه دارید( مثلا یک مدل ماشین). در این حالت میتوانید بروی هر قسمت از ماشین با ابزار ترسیمی particle ها را قرار دهید و از همان جا شروع به انتشار ذرات کنید. بدین منظور ابزارهای Particle Paint ,Birth Paint , Placement Paint , Birth Texture و Mapping Object در اختیار شما خواهد بود. در این بخش ابزارهای دیگر ترسیمی هستند که به شما اجازه می دهند انتشار ذرات را کنترل کنید. مانند کنترل حرکت بر اساس Map ها یا Bitmap ها، کنترل انتشار بر اساس تعداد ذرات و ...

دسته دوم از Box #1 عملگرهای Utilities هستند که در یک کلام قدرت کار شما در Particle Flow را افزایش می دهند که شامل عملگرهای Particle Flow Utility , utility Operator, Preset Flow , Initial State و Lock/Bond هستند. دسته سوم هم ابزار گروهی هستند که مربوط به زیرگروه ذرات، امکان انتشار گروهی، ترکیب گروهی و ... می باشند.

pftoolbox_02

Particle Flow Tool Box #2 Pro نیز شامل ابزار شبیه سازی است. البته این شبیه سازی بسیار مختصر می باشد و نباید با شبیه سازهای دیگر اشتباه گرفته شود. برای مثال برخورد اشیا و ذرات ، سیستم جاذبه و سیستم های بازگشت و برخورد Bouncing از دیگر توانمندیهای این ابزار می باشند. شما میتوانید شبیه سازیهای ساده ای چون برخورد ذرات با یک سطح ساده و یا پیچیده ، شبیه سازی بازگشت ذرات در برخورد با موانع، کشش سطحی، اصطکاک  و موارد از این قبیل را شبیه سازی کنید. در حال حاضر امکان شبیه سازی با استفاده از موتور Physic X امکان پذیر شده است. چندین عملگر در این بخش وجود دارد که شما میتوانید از آنها در شبیه سازی های خود استفاده کنید. اما شبیه سازی های پیچیده تر مانند محاسبات سیالات، برخورد ذرات با جرم های متفاوت، عکس العمل برخورد ذرات دو منتشر کنده با یکدیگر و مواردی از این قبیل را نمیتوانید با PF Tool انجام دهید. همانطور که عرض کردم برای شبیه سازی های اینچنینی می بایست با دیگر نرم افزارها به صورت ترکیبی کار کنید و یا اینکه از سیستم های دیگر مانند Thinking Particle که در همین بخش معرفی شده است استفاده کنید.

Particle Flow Tool Box #3Pro نیز موارد دیگری را به سیستم استاندارد Particle Flow اضافه کرده است که بخش از آنها در صورت نرم افزار 3DS Max مخصوصا در نسخه های 2011 و 2012 و 2013 به صورت پیش فرض نصب شده است. این بخش کنترل بروی ذرات را تقویت کرده و دارای عملگرهایی است که میتوانید رویدادها و اتفاقات را در مورد ذرات کنترل کنید. همچنین ابزاری در اختیار شما قرار می دهد که میتوانید ذرات مورد نیاز خود را ایجاد کنید.

pftoolbox_03

نکته جالب در اینجاست که با توجه به اینکه تیم سازنده Particle Flow Tool Box از اعضای سازنده Particle Flow نیز هستند، عموما مواردی را که به این سیستم اضافه میکنند به صورت جزیی در نسخه های بعدی یافت می شود. اما برای در اختیار داشتن کل توانایی این سیستم می بایست ان را خریداری نمایید.  و اما خبر خوش به آندسته از کاربرانی که امکانات Box 3 Pro برای آنها خوب است ولی کافی نیست. این شرکت با در اختیار گذاشتن SDK بسته سوم به کاربران اجازه می دهد هر آنچه را که بخواهند به این بسته اضافه نمایند. در این صورت میتوانید با کمی مهارت در کد نویسی و مطالعه راهنمای همراه این بسته ، اقدام به نگارش گزینه ها و Node های مورد نظر خود بکنید.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:31 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی PullDownIt 2 و خصوصیات آن

با توجه به اینکه PullDownIt از هیچ کدام از موتورهای داینامیک Bullet و PhysX استفاده نمیکند، تخریب و نحوه خراب شدن اجسام در آن نیز کمی با این دو موتور متفاوت است. بنابراین توجه داشته باشید که پارامترهایی که در اختیار دارید بسیار متفاوت از آنها بوده و دست کاربران برای تغییر حالت تخریب و منهدم کردن اجسام بسیار باز خواهد بود.

pulldownit2_02

PullDownIt   قدرت تخریب بسیار بالایی دارد که از خصوصیات برجسته آن میتوان به تخریب چند مرحله ای اشاره کرد. به جرات میتوان گفت که سرعت محاسبات تخریب آن بسیار سریعتر از رقیبان مشابه است. از PullDownIt   در پروژه هایی مانند Harry Potter 6 , 7  ،John Carter  و Mars  و دهها فیلم و بازی دیگر استفاده شده است. PullDownIt    یک شبیه ساز داینامیکی بسیار قدرتمند جهت تخریب مدلهای شما در صحنه است که به راحتی میتوانید از آن استفاده نمایید. کافی است که مدل سه بعدی خود را انتخاب کرده، میزان تنش قابل تحمل  و چگالی آن را مشخص کرده و در چند قدم ساده آن را تخریب نمایید.

pulldownit2_03

در PullDownIt به راحتی میتوانید اجسام را از هم بشکافید و در سطح آنها ترک و شکستگی ایجاد کنید. توابع بسیار زیادی جهت خرد کردن و شکستن (Shatter) در PullDownIt وجود دارد که باعث میشود مدلهای شما به قسمت های کوچکتر خرد شود.  خرد شدن اجسام از هر جایی میتواند آغاز شود. میتواند به وسیله نیروهای درونی یا بیرونی انجام پذیرد. از مرکز ثقل جسم شروع شود و یا از لبه ها و صدها حالت دیگر که کاربر آن را تعیین خواهد کرد.

pulldownit2_04

در PullDownIt کافی است که نیرویی را به جسم وارد نمایید و منتظر محاسبات خرد شدن بمانید. روشهای خرد شدن نیز در کنترل کاربران است و متدها بسیاری برای تعیین نوع شکسته شدن جسم وجود دارد. برای مثال میتوانید خرد شدن جسم را به صورت چوب، سنگ، شیشه و ... در آورید. تخریب اجسام در مراحل مختلفی صورت میپذیرد. برای مثال می توانید در مرحله اول با قطعات درشت تر و در مرحله دوم زمانی که قطعات خرد شده در مرحله اول با زمین یا نیروی دیگری برخورد میکنند مجددا خرد شده و ....

pulldownit2_05

در PullDownIt 2 توابع و پارامترهایی وجود دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد. برای مثال Add Jaggy یک خصوصیت جدید است که باعث میشود لبه های داخلی قطعات و اجسام خرد شده به صورت بسیار طبیعی و با برجستگی های خاصی تخریب شوند. در نتیجه بیننده Polygon های صاف و سالم را در لبه های قطعات خرد شده ملاحظه نخواهد کرد.

pulldownit2_06

در PullDownIt 2 قابلیت جدید اضافه شده است که میتوانید در پردازنده های Multi-Tasking از آنها استفاده نمایید. البته شخصا تفاوت چندانی در سرعت پردازش تخریب زمانی که این قابلیت را فعال و یا غیر فعال میکردم ملاحظه نکردم ، اما در توضیحات سایت سازنده ذکر شده است که این عمل باعث افزایش سرعت محاسبات خواهد شد. PullDownIt یک تخریب گر کامل و حرفه ای می باشد که در صورت استفاده از آن میتوانید به صدها قابلیت دیگر نیز دسترسی داشته باشید.

pulldownit2_08
 

تکنیک خرد کردن اجسام در PullDownit   به صورت مناسبی انجام خواهد شد و با کمی دقت و زمان میتوانید یک برخورد بسیار زیبا را شبیه سازی کنید. زمان شبیه سازی در PullDownit   تقریبا به صورت RealTime  بوده و شما در همان لحظه میتوانید نتیجه تنظیمات خود را ملاحظه کنید. البته در صورتی که صحنه پیچیده با تعداد زیادی object  داشته باشید کمی دچار مشکل خواهید شد. ایجاد افکت های ترک خوردن، خرد شدن، ویران شدن، فرو ریختن، برخورد و ... با دقت بالایی انجام شده و شما میتوانید با اعمال نیرویهای مناسب باعث شکافتن ، ترک خوردن و یا ویران شده یک یا چند موضوع در صحنه خود شوید.

PullDownit_02

 سازگاری با توابع و نیروهای 3DS Max  و Maya  پشتیبانی از تمامی shader های موجود و سرعت شبیه سازی بالا به همراه رابط کاربری آسان باعث خواهد شد که به راحتی قادر به ایجاد افکت های مورد نظرتان درصحنه بشوید. از مهمترین نکات در مورد PullDownit   میتوان به حفظ ساختار UV  اجسام خرد شده اشاره کرد. شما میتوانید با PullDownit   اجسام را تحت فشار قرار دهید تا آن نیرو باعث خرد شدن جسم شود. انواع و اقسام خرد شده ها و شکستن ها در این نرم افزار قابل شبیه سازی می باشد که بسته به نیاز شما قابل تغییر است. برای مثال شبیه سازی خرد شدن شیشه و سنگ کاملا متفاوت انجام شده و یا تکه تکه شدن اجسام بر اساس اندازه و نوع چگالی و وزن آنها تعیین می شود.

PullDownit_01

 

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  9:32 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها