0

آموزش جلوه های ویژه

 
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی LightWorks 11.1 و خصوصیات آن

از همین ابتدا باید عرض کنم که LightWorks را مانند دیگر نرم افزارهای رایگان نسنجید. اگر به قدرت Blender  آشنا هستید باید عرض کنم که LightWorks  نیز در همان حدود خواهد بود. این نرم افزار از سال 1989   اولین نسخه های خود را عرضه نمود و تا اکنون که به نسخه 11 رسیده است برای خود اسم و رسمی بدست آورده است. LightWorks یکی از نرم افزارهای قدرتمند ویرایش فیلم غیر خطی   یا همان Non Linear editing یا همان NLE ،  در اندازه های SD , HD,Full HD , 2k,4k  و 5K می باشد. تا کنون پروژه های بسیار ارزشمندی با این نرم افزار ویرایش شده است که میتوان از مهمترین آنها به ویرایش بخش از فیلم های Hugo , The King’s Speech , The departed , Mission Impossible , Pulp Fiction, Braveheart  و Batman  اشاره کرد.

lightworks nle video edditing software 02

این نرم افزار سالها فقط برای کاربران Mac  و Linux  قابل استفاده بود و بعد از مدت ها بالاخره نسخه ویندوز آن نیز در اختیار کاربران قرار گرفت. در حال حاضر قابلیت های ویرایشی بسیار زیادی در این برنامه وجود دارد که به برخی از مهترین آنها اشاره میکنیم. شاید اولین و مهمترین نکته آن این است که به خیال راحت و آسوده میتوانیم آخرین نسخه آن را از سایت سازنده دانلود کنیم. Codec های بسیار زیادی وجود دارد که توسط LightWorks پشتیبانی می شود که میتوان به مهمترین آنها مانند  AVCHD, H.264, AVC-Intra, DNxHD, ProRes, Red R3D, DPX, XDCAM HD 50, XDCAM EX, DVD, Blu-ray, و ... اشاره کرد. همانطور که ملاحظه میکنید پشتیبانی از RED Camera به صورت یک خصیصه اولیه در این نرم افزار وجود دارد که نیاز اصلی بسیاری از کاربران می باشد.

lightworks nle video edditing software 01

LightWorks در هر دو حالت 32Bit  و 64 Bit  کار کرده و میتواند به منظور سرعت بخشیدن به ویرایش و اعمال افکت ها از قدرت کارتهای گرافیک نیز بهره مند شود. همانطور که عرض شد، با توجه به اینکه LightWorks از ابتدا فقط برای Mac  و Linux طراحی شده بود، پس انتظار می رود که به منظور سرعت بخشیدن و استفاده از GPU از Open CL استفاده کند. در این حالت میتوانید تمامی کارت های گرافیک Nvidia  و ATI  را در این برنامه استفاده کنید. همچنین از کارت های Matrix MXO2  نیز پشتیبانی کرده و برای کاربرانش تجهیزات ویژه ای مانند JOG و keyboard های مخصوص تدارک دیده است. با توجه به اینکه هزینه طراحی نرم افزار از کاربران گرفته نمی شود خوب طبیعی است که بخشی از هزینه ها از این طریق بدست آید.

lightworks nle video edditing software 04

به جرات میتوان گفت که LightWorks تمامی انواع فرمت های ویدیو و صدا را پیشتیبانی کرده و از آنها استفاده میکند. با توجه به نیاز امروز کاربران، LightWorks از تصاویر سه بعدی یا Stereo  نیز پشتیبانی کرده و توابع زیادی برای ویرایش اینگونه تصاویر در اختیار شما قرار خواهد داد. امکان ضبط و پخش همزمان از ورودی FireWire برای کاربران میسر است که میتوانند به صورت مستقیم درون نرم افزار ویدیوهای خود را Capture کنند. محیط کاربری این نرم افزار در اوایل کار کمی آشفته به نظر می رسد و این به خاطر این است که چشم ما به نرم افزارهای خودمان عادت کرده است و بعد از گذشت چندین دقیقه کشتی گرفتن با LightWorks به سرعت به آن عادت خواهید کرد.

lightworks nle video edditing software 05

کاربران LightWorks میتوانند از فرمت ها و سرعت های متنوعی استفاده کنند. فیلم های ورودی میتواند از 23.9  فریم در ثانیه تا 60  فریم در ثانیه اختیار شود و اندازه و زمان ویدیوهای انتخابی هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت. همچنین از چندین دوربین همزمان نیز میتوانید پشتیبانی کرده و همه آنها را ویرایش نمایید. ابزارهای بسیار متنوعی در اختیار شما خواهد بود تا بتوانید با بالاترین سرعت اقدام به ساخت و ویرایش تصاویر خود بنمایید.

lightworks nle video edditing software 06

افکت های بسیار زیادی در LightWorks تدارک دیده شده است که میتوان از مهمترین آنها RealTime ChromaKey  اشاره کرد که از پرکاربردترین قابلیت های نرم افزارهای ویرایشی است. محیط برنامه در زمان تخصصی افکت های میتواند به صورت Node-Based باشد که کار را برای کاربران بسیار راحت میکند. اکثریت افکت ها بصورت RealTime انجام می شود که میتوانید برای سرعت بخشیدن به افکت های سنگین تر از کارت گرافیک و پردازنده سیستم کمک بگیرید.انواع Transition ها نیز در LightWorks گنجانده شده است که در نگاه کلی چیزی از دیگر نرم افزارها کم ندارد.

lightworks nle video edditing software 07

ابزارهای نگارشی و ایجاد Title  و SubTitle نیز به حد کفایت در LightWorks وجود داشته و نیازی به افزونه های جانبی نخواهید داشت. توابع Color Correction  نیز به صورت بسیار حرفه ای در اختیار شما قرار داشته و شما میتوانید علاوه بر تمام این امکانات از مدیریت فایل بسیار قدرتمند LightWorks نیز بهره مند شوید.بهتر است که خودتان این نرم افزار رایگان را دانلود کرده و از قابلیت های استفاده نمایید. البته یک نسخه LightWork Pro نیز وجود دارد که قابلیت های اضافه ای نسبت به نسخه ساده در اختیار شما قرار می دهد که میتواند اکانت یک ساله آن را فقط با پرداخت 60 دلار در اختیار داشته باشید.

 

lightworks nle video edditing software 08

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:11 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Frischluft و خصوصیات آن

اگر شما هم نیازمند ایجاد افکت عمق میدان یا همان DOF هستید، میتوانید با خیالی راحت Lenscare را انتخاب کنید. این پلاگین، از جمله نرم افزارهایی است که محبوبیت خاصی برای Alex Roman دارد. به جرات میتوان گفت، در تمامی کارهای وی از افکت های این شرکت استفاده شده است.
زمانی که شما توان پردازش بالایی ندارید و یا اینکه نمیتوانید افکت DOF را در زمان رندرینگ سه بعدی به درستی ایجاد کنید ( از نظر زمان و کیفیت ) بهترین حالت این است که این افکت را در مرحله Post-Production پیاده سازی کنید. Lenscare به راحتی عمق میدان را ایجاد و در تصاویر شما پیاده سازی میکند.

frischulft-lensfeed-lenscare-zborntoy 02


همانطور که در تصاویر ملاحظه میکنید این کار با بالاترین کیفیت و زیبایی منحصر به فردی انجام می شود.

frischulft-lensfeed-lenscare-zborntoy 04

Lenscare همچنین میتواند افکت Out of Focus را ایجاد کند.از دیگر پلاگین های این شرکت میتوان به Flair اشاره کرد. همانطور که از نامش پیداست این پلاگین افکت هایی چون Glow, Sparkle, Lens Flare , Ring و ... را بروی تصاویر شما پیاده سازی میکند.با استفاده از Flair میتوانید افکت های Hightlight و Glow را با کیفیتی بسیار بالا ایجاد میکند. Volumetrics از دیگر افکت های این پلاگین است که میتوانید از آن استفاده نمایید.

frischulft-lensfeed-lenscare-zborntoy 03


این شرکت همچنین محصول دیگری به نام ZbornToy دارد. این پلاگین نیز به منظور Composite و یا ترکیب لایه های تصویری (همان Render-Passes ( مورد استفاده قرار میگرد. این پلاگین کار را برای کسانی که نیمتوانند با لایه ها به درستی کار کنند و نحوه استفاده از Render Pass های مختلف مانند Z-Depth , Light Pass, color Pass , Shadow pass و ... نمی دانند یک پلاگین ارزشمند است. کافی است که لایه های مختلف به برای این پلاگین مشخص کنید و از خروجی زیبای آن لذت ببرید.

frischulft-lensfeed-lenscare-zborntoy 05

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:13 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی AutoPano 3.0 و خصوصیات آن

 

autopano_01

محیط ویرایش تصاویر و اتصال آنها به یکدیگر به صورت RealTime  بوده و میتوانید همزمان با ویرایش تصاویر در زمان اتصال لبه های هر تصویر را به دقت بروی یکدیگر قرار دهید. از همه مهمتر اینکه بر خلاف نرم افزارهایی مانند PhotoShop  که برای اتصال تصاویر و ایجاد یک تصویر پانوراما احتیاج به صرف زمان بسیار زیاد رندرینگ تصویر نخواهید داشت.

autopano_02

در AutoPano    میتوانید به راحتی تصاویر زائد و روح مانندی که در زمان قرار دادن لبه های تصویر در تصویر نهایی ایجاد می شود را حذف نمایید. ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها در حذف نقاط و ghost  ها استفاده نمایید. در زمن با توجه به اینکه قبل از ایجاد تصویر نهایی میتوانید همزمان خروجی آن را ببینید و ویرایش کنید، سرعت کار را چندین برابر کرده است. 

autopano_04

AutoPano    با امکانات ماسک گذاری بروی تصاویر به کاربران اجازه میدهد که با قرار دادن نقاط کمکی، به راحتی لبه تصاویر را بروی یکدیگر قرار دهند، بدون اینکه کوچکترین خرابی در تصاویر دیده شود. هر جا هم که بر اثر روی هم قرار دادن تصویر نقاط و یا شبه هایی به وجود آمد، میتوانید با همان نقاط کمکی آنها را از بین ببرید. AutoPano    بروی تمام فرمت های تصاویر حتی RAW   نیز کار میکند و انوع و اقسام خروجی های را نیز پشتیبانی میکند. در ضمن به راحتی با مجموعه Adobe CS6  در تعامل می باشد.

 

autopano_03
که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:15 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

Adobe Premiere CS6.15 و خصوصیات آن

با بروز رسانی مجموعه عظیم نرم افزارهای شرکت Adobe    به نسخه CS6    شاهد تغییرات بسیار زیادی در نرم افزارهای این سری بوده ایم که سعی خواهیم کرد در چندین مبحث آن ها را معرفی کنیم. امروز به سراغ گوشه ای از امکانات جدید Adobe Premiere CS6  می رویم و آن ها را مرور خواهیم کرد که البته بیشترین تلاش ما در این نرم افزار به جهت تعیین سرعت اجرای افکت ها و رندر نهایی می باشد.

adobep_cs6_01

شاید مهمترین دغدغه و توجه ما در این سری به سرعت معطوف گردید. حقیقتا سرعت اجرا و پردازش فایلهای ویدیویی نسبت به نسخه CS5.5 بسیار افزایش یافته است. مخصوصا زمانی که متوجه می شویم Mercury Engine با تغییرات بسیار زیادی مواجه شده است. این نکته را میتوان در زمانی که Adobe Premiere CS6 را با سیستم های خانگی و عمومی اجرا کرد نیز متوجه شد زیرا روند اجرای کار بسیار راحت تر و سریعتر شده است. برای مثال جابجایی و رفت و آمد از Adobe Premiere CS6 به Adobe Audition CS6 بسیار سریعتر و بدون مکث شده است. پشتیبانی از کارت گرافیک برای سرعت بخشیدن به فعالیت ها در Adobe Premiere CS6 بسیار کامل شده و شما با در اختیار داشتن کارت های گرافیک مناسب میتوانید نهایت سرعت را از این نرم افزار در اختیار داشته باشید.

adobep_cs6_02

رابط کاربری و محیط کار Adobe Premiere CS6 نیز با تغییرات اساسی روبرو شده است و اینک شما دو پنجره بزرگتر برای کار در اختیار خواهید داشت که ظاهری مدرن تر به برنامه داده و شما را نیز در اجرای سریعتر خواسته های خود یاری می دهد. چیدمان دکمه های کنترلی بروی پینجره ها و نمایش آنها فقط در صورت لزوم، حذف jog-shuttle و امکان چیدمان کاملا شخصی به محیط اضافه شده تا شما بتوانید ویدیوهای خود را با اندازها های 4K و 5K به راحتی در این محیط مشاهده و ویرایش کنید.

adobep_cs6_04

در تست های انجام شده با سیستم V-200 سرعت کار با  یک فایل یکسان در نسخه CS5.5 با 12 لایه همراه با افکت به صورت 10 فریم در ثانیه انجام می شد که همان پروژه در CS6 با سرعت 18 فریم بر ثانیه اجرا شد که سرعت بسیار بالایی در اجرا می باشد که مدیون موتور جدید Adobe Premiere CS6 به نام Mercury Engine می باشیم. البته متاسفانه هنوز امکان استفاده از همه کارت های گرافیکی مقدور نمی باشد و لیست کارهای قابل پذیرش تقریبا همان سری قبلی در CS5.5 می باشد.همانند after effect cs6 در نرم افزار Adobe Premiere CS6 نیز شاهد wrap stabilizer با توانایی بسیار بالاتر از نسخه قبل هستیم. در صورتی که کلیپ شما دارای لزرش می باشد و یا امکان استفاده از ریل و پایه برای شما میسر نبوده است، Adobe Premiere CS6 ابتدا کلیپ شما را بررسی کرده و در صورت نیاز شما تثبیت کننده تصویر را بروی کلیپ اعمال میکند که در این صورت لرزش و حرکت های ناخواسته از کلیپ شما حذف شود. همچنین در این نسخه از تصاویر ظبط شده توسط دروبین های FULL HD با اندازه های تصویر 1920x1080p , 2880x1680 (2K) , RED R3D , Scarlet-x , RED Epic , canon eos c300, canon xf mpeg-2 و ... پشتیبانی خواهد شد.

adobep_cs6_03

پنل پروژه نیز بسیار کاربردی تر شده است . درحال حاضر شما میتوانید تصاویر بند انگشتی کلیپ های خود را در مقیاس 16:9 نیز مشاهده نمایید که در با اضافه شدن یک ایکون کوچک بروی هر کلیپ، میتوانید ملاحظه کنید که این کلیپ شامل صوت است یا ویدیو  و یا هردو. همچنان نیز میتوانید پروژه های افتر افکت را مستقیما وارد محیط کنید. در ضمن براحتی میتوانید با حرکت ماوس بروی هر کلیپ متحوای آن را ملاحظه کنید.همچنین نمایش بسیار جالب محتوای Trim ( برش خورده ) در پنجره دید که در یک لحظه قبل و بعد از برش را یکجا نمایش می دهد به شما کمک میکند که دقت خود را در عملیات Trim افزایش دهید.

adobep_cs6_05

یکی از بخش های اساسی در هر نرم افزار ویرایش ویدیو، بخش اصلاح رنگ (color correction ) می باشد که در Adobe Premiere CS6 به طرز چشم گیری قدرتمند تر شده است. کنترل های Color Wheel در این نسخه با تغییرات چشم گیری مواجه شده اند و شما به راحتی میتوانید به نتیجه مطلوب خود برسید. سه چرخ کنترل رنگ در این نسخه ملاحظه خواهید کرد که به ترتیب Master Color , Tonal Range را توسط سه کنترل کننده در اختیار شما قرار خواهد داد.محیط افکت ها و لایه ها بسیار متحول شده است. انتخاب افکت ها به سادگی یک دبل کلیک بروی کلیپ ها شده است و همچنین میتوانید از adjustment Layers نیز همانند photoshop و after effect برای اختصاص افکت ها استفاده نمایید. سرعت اجرای افکت ها به طرز چشم گیری بالا رفته است و در صورتی که سیستم مناسبی در اختیار داشته باشید تمامی آنها به صورت realtime در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این مطالب تنها بخش کوچکی از توانایی های بود که شخصا متوجه شده و یا در وب سایت های دیگر مشاهده کرده بود. قطعا موارد بسیار زیادی دیگری وجود دارد 

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:16 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Twixtor و خصوصیات آن

 

twixtor_01

Twixtor یکی از قویترین ها در نوع خود می باشد. البته سعی خواهیم کرد که بزودی رقیبان اصلی این پلاگین را نیز معرفی کنم. با استفاده از Twixtor میوانید سرعت نمایش یک ویدیو را به حد نیاز خود کاهش دهید در حالی که این پلاگین فریم های ایجاد شده برای افزایش زمان را بر اساس الگوریتم منحصر به فردی با توجه به فریم های قبل و بعد خود ایجاد کرده به گونه ای که بیننده هیچ وقفه و یا ایرادی در حرکت آهسته مشاهده نخواهد کرد.

twixtor_02

Twixtor شما را قادر می سازد تا تصاویر 8 bit و 16bit را در هر کانال پردازش کرده، همواری مناسبی در تصاویر ایجاد شده تولید کرده (interpolation) ، قادر به جداسازی شخصیت از تصویر پس زمینه بوده و میتواند به منظور افزایش کیفیت تصاویر تولید شده هر لایه را جداگانه آنالیز کرده تا قادر به تولید بهترین و مناسب ترین تصویر باشد ، قادر به ردگیری حداکثر 3 لایه و 12 نقطه به منظور افزایش کیفیت توسط کاربر و قادر به ایجاد Spline های راهنما برای کنترل شخصیت ها و ردگیری پس زمینه می باشد.

twixtor_02

Twixtor همچنین قابلیت نصب بروی Premiere , Quantel , softimage و برخی از نرم افزارهای تدوین و ویرایش فیلم می باشد. متاسفانه برای نمایش توانایی های این سیستم حتما باید نمونه های ویدیویی را ملاحظه فرمایید که در این صورت میتوانید به سابت سازنده این پلاگین مراجعه و از قدرت این سیستم لذت ببرید. Twixtor یکی از بهرین های برای ساخت slow motion می باشد که میتوانید حتی با یک دوربین 30 فریم نیز صحنه های آهسته بسیار حرفه ای تولید نمایید.

 

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:18 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Autodesk Flame Premium 2013 و خصوصیات آن

 

flame_01

Autodesk Flame و Autodesk Flame Premium دو نسخه از این نرم افزار VFX و Composite می باشد که دارای پارامترهای متفاوتی در امکانات و توانایی های می باشد ( نسخه Premium کامل تر است  ). در صورتی که تمایل دارید یکی از قویترین نرم افزارهای دنیا را به منظور ساخت جلوه های ویژه بیشتر بشناسید با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.یکی از مهمترین تبلیغات انجام شده برای Autodesk Flame هماهنگی با نرم افزارهای Autodesk maya, 3ds max و Softimage XSI می باشد.دلیل این امر نیز پشتیبانی از فرمت FBX و مدلهای سه بعدی ساخته شده توسط نرم افزارهای نام برده شده در Autodesk Flame می باشد. Autodesk Flame همانند Foundry Nuke و Fusion از محیط سه بعدی پشتیبانی میکند.

flame_09

شما میتواند به سادگی صحنه های ساخت شده و متحرک شده خود را در نرم افزارهای Max , Maya و ...  با فرمت FBX به صورت کامل ( همراه با نورها، دوربین ها و مدلهاو ... ) به Autodesk Flame وارد کنید و درون محیط سه بعدی به Composite تصاویر خود بپردازید.  همچنین پشتیبانی کامل از Mudbox را نیز به دیگر افتخارات این نرم افزار اضافه نمایید. یکی از بهترین خبرها برای کاربران و سازندگان جلوه های ویژه این است که شما میتوانید Pass های مورد نیاز خود را در رندرینگ به منظور عملیات Multi Pass Compositing به صورت کاملا شخصی و سفارشی ایجاد کنید و در Autodesk Flame از آنها استفاده کنید.

flame_02

Camera Projection در Autodesk Flame با دقت بالا انجام خواهد شد و در صورتی که شما این کار را در یکی از نرم افزارهای 3ds max یا Maya و ... انجام داده اید ( برای مثال با Camera map در 3ds Max ) ، عین پروژه انجام شده را میتوانید در Autodesk Flame اجرا نمایید.

flame_03

انجام پروژه های StereoScopic 3D در Autodesk Flame با پارامترهای بسیار زیادی ، به سادگی انجام خواهد شد. توابع S3D به صورت MultiLayer و MultiPass Composite انجام می شود. همچنین در زمان ایجاد پروژه های S3D هماهنگی و پشتیبانی از فایل های Multi-Channel ایجاد شده توسط Maya انجام می شود. توجه داشته باشید که با توجه به پشتیبانی Autodesk Flame از پردازش گرافیک ( GPU Rendering ) ، تمامی این فعالیت ها در کسری از ثانیه انجام خواهد شد. سرعت پردازش لایه ها و افکت ها در Autodesk Flame در صورتی که از سیستم مناسب استفاده شود بسیار بالاست.

flame_04

یک گزینه بسیار قدرتمند و کاربردی در Autodesk Flame وجود دارد که به نام Relighting معروف است. شما با استفاده از این گزینه میتوانید منابع نور مورد نیاز خود را به کلیپ های خود چه در حالت 2D و چه در حالت 3D اضافه نمایید. در حالتی که صحنه های سه بعدی خود را با فرمت های FBX و OBJ وارد Autodesk Flame کرده باشید، میتوانید از منابع نور Point , Spot , Area و Directional و همچنین Ambient Lights استفاده نمایید. در این حالت ایجاد سایه های در محیط سه بعدی به سادگی انجام شده و از کیفیت مناسبی برخوردار است. همچنین افکت هایی چون Lens Flares, Blooming و Volumetric Lighting قابل اجرا خواهند بود. در ضمن شما میتوانید Pass های مورد نیاز خود را از این بخش نیز برای کاربردهای دیگر در اختیار داشته باشید.

flame_05

در صورتی که کاربر نرم افزارMaya باشید حتما با Autodesk Match Mover یعنی نرم افزار ترکینگ اتودسک آشنایی دارید. Autodesk Flame با خروجی های این نرم افزار نیز سازگار می باشد. در ضمن توابع داخلی ترکینگ در Autodesk Flame نیز به صورت کامل در دو حالت Camera Tracking و Object Tracking قابل دسترس بوده و توابعی چون Text , Masking , Keying و ... در اختیار شما خواهد بود. توابع Color Correction و Color Grading به صورت Realtime در تمامی فرمت های تصویری و اندازه های مختلف انجام خواهد شد.

محیط کاری این نرم افزار نیز مانند تمام نرم افزارهای نسل جدید به صورت Node-Based بوده و مدیریت پروژه ها به سادگی انجام خواهد شد. رابط کاربری در این نرم افزار بسیار جالب، جذاب و کاربردی بوده و شخصا تا به حال محیط کاری Autodesk Flame را در هیچ نرم افزاری به این صورت ندیده بودم. محیط Node-Based فقط اتصال بین Node ها نبوده و اتصالات بین گره های و node ها با توابع و کنترلرهای بسیار زیادی انجام خواهد شد. Autodesk Flame با قیمت 3500 دلار در حال حاضر در محیط Mac اماده ارائه خدمات می باشد.

flame_07

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:19 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Escher for Nuke و خصوصیات آن

 

escher_01

Escher به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول شامل پلاگین های ویژه محیط سه بعدی و بخش دوم شامل پلاگین های نور و انتزاعی می باشد.در بخش محیط سه بعدی پلاگین های بی نظیری در ارتباط با فعالیت های MultiPass Rendering مشاهده خواهید کرد. این پلاگین ها شامل Node هایی برای Normal Pass , Depth Pass , AO Pass , Reflect Pass , Light Probe و Shader های وابسته به آن می باشد.

escher_02

Escher با پلاگین های خود کمبود های موجود در محیط سه بعدی Nuke را مرتفع ساخته و طبق خبرهای ارسالی از شرکت Artixels قرار است تعداد این پلاگین ها تا پایان سال 2012 به 30 عدد برسد. بنابراین میتوان امیدوار بود که هر ماه چندین پلاگین جدید به این محصول اضافه خواهد شد. در حال حاضر Escher دارای 8 پلاگین برای نورپردازی 2.5D و 2 پلاگین برای پردازش تصاویر در اختیار کاربران قرار می دهد.

escher_04

Escher همچنین در محیط رندرینگ Shader های متنوعی مانند Lambertian Shader را ارائه داده است که امکان رندرینگ مدلها توسط MultiPass ها را در درون محیط Nuke با بالاترین کیفیت امکان پذیر می سازد. ترکیب Node های ارائه شده توسط Escher و همچنین shader های آن مانند Occulusion کاربران را قادر می سازد مدل های سه بعدی خود را و همچنین تصاویر رندر شده خود را که به صورت Multi Pass رندر شده است را در Nuke پردازش نمایند.

escher_05

بخش دوم پلاگین های Escher شامل پلاگین های انتزاعی می باشد. با استفاده از این سری افزونه های میتوانید طرح های Abstract خود را با قدرت بسیار بالا ایجاد نمایید. این پلاگین در حقیقت نوعی ساختار مابین Fluid و Particle را در محیط Nuke ارائه می دهد که قابلیت هایی همچنون Z Depth را با خود یدک می کشد.

escher_03
که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:20 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Silhouette 5 و خصوصیات آن

Silhouette یکی از نرم افزارهای قدیمی در زمینه Roto  و Painting  می باشد. اگر معنی Roto  را نشنیده اید باید عرض کنم از زمانهای قدیم، زمانی که یک فیلم ساخته می شد، بعد از فیلم برداری کسانی بودند که بروی فیلم ژلاتینی با استفاده از قلم های مخصوص تغییراتی را در فیلم ایجاد می کردند. یعنی برای مثال میخواستند که پلاک یک ماشین را در فیلم تغییر دهند و ... بدین منظور شخصی مامور میشد که فریم به فریم بروی قسمتی هایی که قصد تغییر دارند با قلم مخصوص بروی فیلم ژلاتینی تغییرات را اعمال کند. بعد از ورود به عصر دیجیتال این تغییرات توسط نرم افزارهای مخصوص انجام شد. امروزه در ایران عملیات Roto در ویرایش فیلمها بسیار مرسوم بوده و درآمد بسیار مناسبی را نیز برای کاربران به همراه دارد. حتما دیده اید که در فیلم هایی که از شبکه های مختلف سیما پخش می شود به طور مثال لباس خانم ها مانند آستین، دامن، یقه و ... اصلاح شده تا دیگر نیازی به حذف آن صحنه های نباشد و بتوان به راحتی آنها را پخش نمود. این عمل را در اصطلاح همکاران رتوسکوپی میگویند.البته توجه داشته باشید که این فقط یکی از کاربردهای Roto می باشد. حذف طناب، حذف اشیاء اضافه و ... در صحنه فیلم برداری ، حذف محیط و ... تغییر رنگ لباس های ، اضافه نمودن به موارد صحنه و ... از دیگر خواص Roto  می باشد.

Silhouette_01

Silhouette یکی از بهترین ها در این کار است. البته شما میتوانید این عملیات را با دیگر نرم افزارهای مشابه مانند Nuke , Fusion  و After Effects انجام دهید، اما Silhouette یک نرم افزار حرفه ای صرفا برای عملیات Roto  می باشد که بعدها با بروز رسانی های متوالی قابلیت های دیگری نیز به آن اضافه گردید.در آخرین نسخه Silhouette 5  بروز رسانی های موثری انجام شده است. در این نسخه شما میتوانید به صورت نامحدود از B-Spline ها  و X-Spline  ها و Bezier  ها برای مشخص نمودن ناحیه های مورد نظر استفاده نمایید. امکان کار و Rotoscoping  بروی فیلم های استریو ( 3D Movie)  که قابلیت دید توسط عینک های سه بعدی را دارند میسر شده است. همچنین یک ست کامل از ابزار مورد نیاز شما برای کار با محیط فیلم های استریو آماده و در اختیار شما قرار گرفته است. همچنین قابلیت تفکیک تصاویر فیلم های استریو و کار به صورت مجزا بروی هر یک از دیدها امکان پذیر بوده که البته بسیار جای کار خواهد داشت.

Silhouette_02

 ترکینگ صحنه ها و موضوعات با دقت و کیفیت بالاتری انجام خواهد شد در این صورت شما میتوانید عملیات Motion Tracking  را به راحتی انجام داده و نقاط ردگیری شده را (Tracked Point)  به Spline  ها و Bezier های خود نسبت دهید. یکی از بهترین نکاتی از از قدیم در این نرم افزار موجود بود استفاده از خطوط و منحنی های باز بود. شما میتوانید به سادگی منحنی های باز ایجاد کرده و آنها را به نقاط Track  شده نسبت دهید. عملیات Tracking  به خوبی بروی صحنه های مات شده (Motion Blur)  در زمانی که دوربین حرکت سریعی دارد و یا تصاویر در پشت صحنه مات شده است (DOF ) بسیار خوب عمل میکند. البته زمان پردازش آن چندین برابر می شود.توابع بسیار زیاد Silhouette  برای عملیات Rotoscoping  این امکان را به شما می دهد که بدون نیاز به نرم افزارهای واسط تمام نیازمندی خود را در داخل همین نرم افزار مرتفع سازید.

Silhouette_03

قابلیت های ترسیمی (Painting)  این نرم افزار هم به خوبی کار میکند و نیاز اولیه را برطرف می سازد. البته شما نباید این نرم افزار را با Nuke , Fusion  و یا After Effects  مقایسه کنید اما میتوانید به عنوان یک نرم افزار تخصصی برای عملیات Rotoscopy  از آن استفاده نمایید. افکت های اولیه و مناسبی نیز برای شما در این نرم افزار تدارک دیده شده است که به شما در کار رتوسکوپی کمک شایانی میکند. شما میتوانید از قابلیت Key  ( کلید زنی و حذف پس زمینه ) در این نرم افزار کمک کنید. البته Key  در Silhouette به کاملی نرم افزارهای VFX  نیست ولی انصافا بسیار خوب و دقیق کار میکند. شاید مهمترین گزینه این باشد که شما نیاز به آموزش چندانی برای کار با Silhouette ندارید و میتوانید به راحتی پروژه های ویرایش فیلم را انجام دهید.

Silhouette_05

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:21 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Rolling Shutter و خصوصیات آن

 

rollingshutter_02

این اتفاق را حتما زمانی که با دوربین هایی با CMOS ضعیف تر فیلم برداری یا عکاسی کرده باشید ملاحظه نموده اید. برای مثال زمانی که با دوربین موبایل معمولی در حال حرکت فیلم برداری یا عکاسی کنید ، ملاحظه خواهید کرد که موضوعات درون صحنه د راستای حرکت دوربین کج شده و حتی در برخی موارد کشیده می شوند. این پدیده انجام عملیاتی مانند camera Tracking , Object Tracking و Motion Tracking را بسیار سخت کرده و نتایج بدست آمده از محاسبه نقاط Track شده غیر مطلوب و در بسیار از موارد کاملا اشتباه خواهد بود. زیرا برای مثال نرم افزار ترکینگ یک جعبه را که باید به صورت مکعب دیده شود بر اثر پدیده Rolling Shutter به صورت هرمی خواهد دید و در تشخیص زوایا با مشکل روبرو خواهد شد. علاوه بر آن در برخی موارد آنقدر اثر پدیده Rolling Shutter زیاد می شود که تصاویر ضبط شده به هیچ عنوان قابل استفاده نخواهد بود.

rollingshutter_03

شرکت های مختلف راه کارهای متفاوتی برای اینکار ارائه کرده اند اما زمانی که شما قصد فیلم برداری با دوربین های عکاسی SLR یا DSLR را دارید که از CMOS با قابلیت عکسبرداری با کیفیت بالا مانند 10, 12, 18,24 مگا پیکسل بهره می برد، به دلیل کیفیت بالا و تعداد نقاط بسیار زیاد تصویر، این دوربین ها معمولا تصویر را به صورت یکجا در نمایشگر دوربین نشان میدهند ولی به صورت خط به خط ( یعنی از بالا به پایین تصویر یا از چپ به راست ) تصویر را بروی حافظه ذخیره میکنند. به این پدیده Rolling Shutter میگویند. اثر Rolling Shutter بسته به نوع دوربین به چند حالت در تصاویر فیلم برداری شده اتفاق خواهد افتاد.

rollingshutter_04

Wobble یکی از پدیده هایی است که بر اثر حالت Rolling Shutter بروی تصاویر ضبط شده پدید می آید . Wobble که به آن Jello هم میگویند لرزش تصویر به صورت حرکت ژله ایجاد میکند. نقاط تصویر به صورت حرکت رفت و برگشت ژله می لرزند و با ثابت نگاه داشتن دوربین همانند ثابت نگه داشتن ظرف ژله، نقاط نیز به سرعت ثابت می شوند. این پدیده در دوربین های موبایل قدیمی و دروبین های دیجیتال اولیه یک امر شایع بود.

rollingshutter_05

Skew یکی دیگر از پدیده هایی است که بر اثر حالت Rolling Shutter اتفاق می افتد و آن کج شده اجسام متحرک و یا موضوعات ثابت در حرکت Roll دوربین می باشد. در پدیده که عموما در دوربین هایی با CMOS های جدیدتر اتفاق می افتد، قسمتی از موضوعات درون تصویر به سمت چپ یا راست و حتی بالا و پایین ( بسته به حرکت دوربین و موضوعات) کشیده و کج خواهند شد.

rollingshutter_06

Smear دیگر پدیده ای است که بر اثر حالت Rolling Shutter اتفاق می افتد و عموما برای اجسام دوار و چرخنده مانند پره های پنکه، چرخ های ماشین ، ملخ هلیکوپتر و هواپیما، پره های کشتی و ... که سرعت گردش آنها معادل سرعت فیلم برداری ( تعداد فریم های ضبط شده در ثانیه ) و یا سریعتر از آن می باشند اتفاق می افتد. در این حالت پره های و یا آن قسمت از جسم در حال دروان ( مثلا درحالت ساعتگرد ) که در سمت چپ قرار دارد باریکتر از پره های سمت راست دیده می شود. گویی پره های یک سمت از سمت دیگر ضخیم تر می باشد. 

rollingshutter_07

Partial Exposure نیز پدیده ای دیگر است که بر اثر حالت Rolling Shutter اتفاق خواهد افتاد. البته شخصا این پدیده را در تصاویر و فیلم های خود ندیده ام اما این پدیده زمانی اتفاق می افتد که در قسمتی از تصویر یک روشنایی بیش از حد متعارف دیده شود. برای مثال نور فلش مستقیما به درون لنز تابانیده شود، یک چراغ پور نور مانند پروژکتور به  سمت دوربین گرفته شود و ... در این حالت بخشی از تصویر مثلا نصفه بالایی تصویر روشن تر از نصفه پایینی تصویر می باشد و این روشنایی و یا تاریکی به صورت کاملا مستطیل شکل ( یعنی قسمت خاصی از تصویر از بالا و یا پایین ) خواهد بود. عزیزانی که این اثر را تجربه کرده اند و یا اطلاعات کاملتری از آن دارند میتوانند در قسمت نظرات من و دیگر دوستان را نیز مطلع نمایند.

rollingshutter_01

یکی از راه کارهایی که برای اصلاح پدیده Rolling Shutter وجود دارد، استفاده از سرعت شاتر بالاتر و روشنایی بیشتر صحنه می باشد. البته این کار در تخصص فیلم بردارانی است که به صورت حرفه ای این کار را دنبال میکنند و از سطح دانش بنده خارج است. اما برای کسانی مانند من که با تصاویر ضبط شده سروکار دارند و یا اینکه دوربین مناسبی در اختیار ندارند و یا اینکه روش اصلاح پدیده Rolling Shutter را در زمان فیلم برداری نمیدانند، استفاده از پلاگین The Foundry ROLLINGSHUTTER می باشد.بر خلاف نام آن این پلاگین برای نرم افزارهای Nuke و After effects قابل استفاده است و فقط کاربران Nuke از آن بهره نخواهند برد. شاید بیشترین استفاده از The Foundry ROLLINGSHUTTER برای کاربران camera & object Tracking باشد. این پلاگین به شما کمک خواهد کرد که تا حد ممکن این پدیده را اصلاح نمایید و البته لازم به ذکر است که The Foundry ROLLINGSHUTTER در نوع خود یکی از بهترین ها می باشد.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:23 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Edius 6.5.3 و خصوصیات آن

 

امکان دریافت خروجی های AVCHD 3D و ضبط مستقیم بروی BlueRay و امکان دریافت ورودی همزمان از حداکثر 16 دوربین به برنامه و ویرایش همزمان آنها ، در این نسخه از Edius توسعه داده شده است. قابلیت ویرایش فیلم ها تا اندازه های 2K و 4K و تبدیل آنها به صورت RealTime امکان پذیر می باشد.

edius653 01

کاربران میتوانند فایلهای با فرمت های جدید را به Edius وارد کنند که از جمله آنها میتوان به AVCHD 3D, F4V, Canon EOS video , Camera Raw , RED Camera Video (R3D) و ... اشاره کرد که از این بین پشتیبانی ناقص از دوربین های RED جای تعجب دارد. کاربران Edius حتی در این نسخه هم نمیتوانند مستقیما و بدون نیاز به پلاگین، فایلهای RED Camera RAW را در برنامه Edius ویرایش کنند.

edius653 02

برخی از توانایی های Edius در این نسخه بهبود داشته است مانند ایجاد سایه برای لایه ها که در برخی موارد به کابوس کاربران تبدیل می شد و یا افزایش کیفیت در تغییر اندازه تصاویر و کندی بیش از حد برنامه در برخی دیگر از موارد. جالب اینجاست که در این نسخه هم استفاده از تکنولوژی های روز توسط Edius نادیده گرفته شده و در زمانی که بیشتر نرم افزارهای ویرایش و تدوین فیلم از قدرت کارت های گرافیکی (GPU) جهت سرعت بخشیدن به برنامه استفاده میکنند، Edius در لیست نیازمندیهای سیستم خود هنوز به یک کارت با قابلیت پردازشی Pixel Shader 3.0 و DirectX 9 اشاره میکند، گویی توسعه دهندگان این برنامه در دنیایی دیگر زندگی میکنند. با این وجود شخصا هنوز ترجیح می دهم که برای ویرایش فیلم های از Edius استفاده کنم.

edius653 03

در این نسخه، کاربران میتوانند فرمت های جدید QuickTime را مانند HQ و HQX را بدون نیاز به افزونه های جانبی ویرایش و تبدیل نمایند.ادیوس قابلیت اصلاح رنگ یا Color Correction را برای تصاویر 10-Bit نیز امکان پذیر ساخته و در یک اقدام بسیار جالب ، امکان دریافت خروجی نهایی به همراه کانال آلفا (Alpha Channel) را برای کاربران میسر ساخته است.در حال حاضر ویرایش تصاویر و فیلم های سه بعدی (3D Stereo) در Edius امکان پذیر بوده و توابع مورد نیاز این کار نیز فراهم آمده است. سرعت پردازش و پشتیبانی بهتر از فیلم های سه بعدی در این بروز رسانی توسعه داده شده و دست کاربران برای ویرایش بازتر خواهد بود. هزارن قابلیت دیگر Edius را میتوانید با نصب نسخه 6.5.3 ملاحظه فرمایید.

edius653 05

 

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:24 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Clarisse isotropix و خصوصیات آن

Isotropix دید شما از دنیای Composite  تغییر دهد. فکرش را بکنید اگر میتوانستید یک نرم افزار با قدرت ویرایش و ساخت جلوه های ویژه After Effectsبه همراه توان Node-Base و محیط سه بعدی Nuke و ویژگیهای ساخت و ویرایش texturing نرم افزارهای MudBox و یا ZBrush و همچنین  قدرت رندرینگ بسیار بالا و ویرایش سه بعدی ، قابلیت Render To Texture و ... حتی قابلیت های Sculpting و Displacement و ... آیا باز هم لازم است که توانایی های این غول دنیای جلوه های ویژه را مرور کنیم.

isopropix 01

Isotropix Clarisse حاصل تفکر جدیدی است که می خواهد دنیای جلوه های ویژه را متحول کند. هر آنچه تصور کنید در یک محیط یکپارچه در اختیار شماست. شما میتوانید مدلهای سه بعدی خود را وارد این نرم افزار کنید، بروی آنها تغییرات لازم را انجام دهید در همین محیط نرم افزار آنها را رندر کنید و بروی فیلم های خود Composite نمایید. تصور اینکه میتوانیم همانند نرم افزارهای سه بعدی بروی مدلهای سه بعدی به راحتی کار کنیم و در همان محل آنها را با فیلم های خود Composite کنیم حیرت آور خواهد بود.اگر با Isotropix Clarisse آشنا نیستید تا به حال چنین محیطی را تجربه نکرده اید.تمامی محدودیت های نرم افزارهای Nuke, After Effect و Fusion در کاربری مدلهای سه بعدی از بین رفته و در عوض سرعت بالا و توانایی های فوق العاده ای در اختیار شما قرار گرفته است.

isopropix 02

عملیات Composite و 3D به صورت حیرت آوری راحت و سریع شده و میتوانید در هر لحظه نتیجه کار و ترکیب آنها را با تصاویر و فیلم های واقعی مشاهده نمایید. حقیقتا از چند ماه پیش که با این نرم افزار آشنا شده ام قدرت و کارایی بسیار بالای این نرم افزار مرا شگفت زده کرده است. تصور کنید، شما مدلی را جهت کار و عملیات ترکیب وارد نرم افزار کرده اید. برای مثال شما یک موجود فضایی را مدلسازی کرده و وارد محیط این نرم افزار کرده اید تا با فیلم های ضبط شده از محیط ترکیب نمایید. اگر در بحث texturing موجود فضایی مشکلاتی دارید هیچ احتیاجی نخواهید داشت تا مجددا به نرم افزار مدلساز یا Mari وBodypaint 3d بروید و مدل را اصلاح کنید. شما میتوانید در محیط Isotropix Clarisse به راحتی هر ویرایشی را که بخواهید بروی texture ها انجام دهید و نتیجه نهایی composite را در همان لحظه ملاحظه کنید. حال اگر احتیاج به Sculpting و یا تغییراتی در جزییات مدل داشتید باز هم احتیاجی به zbrush و Mudbox نخواهید داشت. در اینجا نیز Isotropix Clarisse برای شما یک سورپرایز بزرگ به همراه دارد، ویرایش مدل در محیط برنامه.

isopropix 03

محیط کاری و رابط کاربری این نرم افزار 100% در اختیار شماست. از نکات مثبت نرم افزارهای جدید این است که سعی مکنند تمامی مشکلات و ایرادات نرم افزارهای قبل را بررسی و یک نرم افزار کامل ارائه دهند. مهم نیست شما با چند مانیتور کار میکنید، زیرا براحتی تمامی محیط این نرم افزار را میتوانید در اختیارتان قرار دهید و از آن استفاده کنید. این نرم افزار یک محیط کامل برای ساخت و ویرایش متریال در اختیار شما قرار میدهد. شاید تعجب کنید که در آینده Isotropix Clarisse خواهد توانست تمام نیازهای یک نرم افزار سه بعدی مانند Maya را نیز مرتفع سازد ( این مطلب در برنامه چند ساله شرکت گنجانده شده است).

isopropix 04

یکی از ویژگی هایی که حتما شما هم متوجه آن شده اید و بسیار مورد توجه کاربران حرفه ای می باشد، جمع آوری تمام امکانات در یک محیط یکپارچه است. در این صورت استفاده از یک توانمندی باعث تغییر در ساختار کار نخواهد شد و همه کارهای یکسو و یکپارچه خواهد بود. توابعScattering و تکثیر در این نرم افزار آنقدر قدرتمند است که حتی تصورش را هم نخواهید کرد. با توجه به محیط رندرینگ لحظه ای(RealTime Rendering ) در این محیط و قابلیت instancing حتی در محیط رندرینگ با سرعت باورنکردنی انجام خواهد شد.نورپردازی، متریال و ویرایش را در این نرم افزار به زیبایی هر چه تمام تر انجام خواهید البته توجه داشته باشید که انواع روشهای متحرک سازی را نیز در اختیار دارید. انیمیشن در Isotropix Clarisse به زیبایی تعریف شده و دست شما برای انجام تمام رویاها و اهداف بلند پروازانه بار خواهد بود.

isopropix 05

محیط Node-Base , Time Line در کنار یکدیگر به همراه قدرت لایه های در تمامی کارهای از کار با مدل تا ویرایش و composite در بالاترین کیفیت و قدرت در اختیار شماست. شاید کمی وقت نیاز داشته باشید که قبول کنید که این چنین نرم افزاری وجود دارد. استقبال بی نظیر ناظران جلوه های ویژه و گروه های حرفه ای هالیوود از Isotropix Clarisse آنقدر بالاست که این شرکت در یک محدوده زمانی نتوانست به تمام درخواست های خرید پاسخ داده و برای مدتی بخش registration این شرکت به حالت تعویق در امد. این نرم افزار به اندازه چندین نرم افزار قدرتمند، توانایی دارد که فقط میتوان در این بخش آنها را معرفی نمود. توصیه میکنم در صورتی که از محدودیت های نرم افزارهای سنتی خسته شده اید، سری به Isotropix Clarisse بزنید. فراموش نکنید که آینده از آن موتورهای رندرینگ جدید و نرم افزارهای جدید می باشد.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:25 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Element 3D 1.5 و خصوصیات آن

شرکت Video Copilot یکی از توسعه دهندگان و حامیان شرکت Adobe ، از دیر باز با انتشار فیلم های آموزشی و ساخت پلاگین های سفارشی و کلیپ های کاربردی  مشغول به کار بوده است. اما چندی است  که با معرفی یک پلاگین کاملا متفاوت برای نرم افزار Adobe After Effects به نام Element 3D دل کاربران این نرم افزار را شاد کرده است. Element 3D آمده است تا  پای دنیای مدلهای سه بعدی را به افتر افکت باز کند.در نسخه حدید این محصول امکان استفاده از مدلهای سه بعدی متحرک از تمامی نرم افزارها با فرمت obj  و دیگر فرمت های قابل پذیرش توسط element 3d بوجود آمده است. شما میتوانید مدلها خود را به هر صورتی متحرک کرده و به after effects  وارد نمایید. استفاده از قابلیت های تکثیر بهینه شده است و میتوانید هزاران هزار مدل سه بعدی را با توجه به میزان Ram خود وارد برنامه نمایید.

element3d 01

همچنین در این نسخه جدید امکان رندرینگ پیش نمایش یا draft در صحنه های سنگین وجود دارد تا بتوانید با سرعت بالاتری صحنه های سنگین را پردازش و اصلاح نمایید. همچنین امکان رندرینگ Realtime  به برنامه برای پردازش های reflective  و جلوه glow اضافه شده است.Element 3D امکان رندرینگ مدلهای سه بعدی را در محیط افتر افکت فراهم آورده است. البته رندرینگ مدلها به صورت RealTimeبوده ولی از کیفیت بسیار بالایی برخودار است. شما میتواند مدلهای سه بعدی خود را از هر نرم افزاری با فرمت OBJ و C4D ( فرمت مخصوص Cinema 4D ) به Element 3D وارد کرده و در افتر افکت به صورت Realtime  رندر نمایید. 

element3d 02

Element 3D قادر است متریال دهی کرده و بروی مدلها کنترل داشته باشد. همچنین میتوانید بعد از تغییر متریال ها ، نورپردازی کرده و افکت نور را بروی مدلهای خود رندر کنید. افکت هایی نظیر Motion Blur و Depth OF Field قابل رندر بوده و شما میتوانید ازEnvironment Mapping استفاده کنید. در ضمن نکته جالب اینجاست که میتوانید Render Pass های خود را نیز خروجی بگیرید و در لایه های دیگر بروی آنها تغییراتی انجام دهید.

element3d 03

با امکاناتی که در بخش Array قرار دارد شما میتوانید از مدلهای خود Instance بگیرید و یا سیستم های ذره ای را شبیه سازی کنید. همچنین کنترل جزئی بروی بخشهای مدل مانند Verterx ها خواهید داشت و میتوانید اجسام را بروی همدیگر و بروی نقاط یکدیگر تراز کنید. چند شکل ساده مانند جعبه و ... نیز در این محیط قرار دارد تا بتوانید نیازهای اولیه خود را مرتفع سازید.البته توجه داشته باشید که نمیتوانید سیستم ذره ای کاملی در اختیار داشته باشید، بلکه فقط مش های خود را به صورت یک ساختار Partcle system در صحنه توسط Array  نمایش دهید . افکت های مایعاتی که ملاحظه میکنید به صورت Mesh  هستند .

element3d 04

همچنین ایجاد متن های سه بعدی و ابزار ساده ای برای متحرک سازی مدلهای نیز در اختیار شما قرار دارد. همچنین شرکت Video Copilot یک کتابخانه عظیم Pro Shader را به همراه Element 3D ارائه داده است که شامل بیش از 200 متریال آماده می باشد که میتوانید از آنها در سایه زنی مدلهای خود استفاده کنید. همچنین 6 پک مدل های سه بعدی آماده را نیز در صورت نیاز به همراهElement 3D به شما هدیه خواهد داد. البته توجه کنید که فرهنگ غرب به گونه ای است که پول هدایا را از شخص میگیرند پس برایElement 3D مبلغ 150$ و برای Proshader و 6 Models Pack نیز مبلغ 100$ باید پرداخت کنید. البته پک های این افزونه شامل مدلهای بسیار زیبا و کاربردی مانند مایعات، حروف و وسایل می باشند.

element3d 05

Element 3D بر پایه Open GL استوار است اما میتوانید در صورت نیاز از قدرت DirectX نیز استفاده کنید. Element 3D برای تمامی کاربران طراحی شده است و نیازی به هیچ سخت افزار خارق العاده ای ندارد. میتوانید از یک کارت گرافیک Geforce 8000 که به قمیت یک شانه تخم مرغ قابل می باشد و یا یک کارت ATI Radeon 3800 که با 8 عدد نان بربری قابل تعویض است شروع به کار کنید. البته بهترین سرعت و بازده را با کارتهایی خواهید گرفت که Open GL 3.3 به بالا و یا DirectX 10 به بالا را پشتیبانی کنند. استفاده از هر دو پردازنده AMD و Intel نیز برای استفاده از Element 3D امکان پذیر است.برای استفاده از Element 3D می بایستAdobe After effects CS3 به بالا را داشته باشید و با یکی از  سیستم عامل های windows و Mac کار کنید.

element3d 06

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:26 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی hairfarm 2.1 و خصوصیات آن

Hair Farm 2.0 برای کاربران VRay نیز پشتیبانی از VRay Hair Primitive را به ارمغان آورده است. استفاده از MaxScript برای ایجاد و کشت مو نیز فراهم شده است. امکان تبدیل بسیار آسان و دقیق تارهای مو به Mesh و Poly میسر شده و دقت و سرعت این کار بسیار از نسخه قبلی بالاتر رفته است.

 

اندازه bucket پیش فرض باری Hair Farm 2.0 معادل 4096 شده و امکان یکپارچه سازی تارهای مو توسط ابزارهای انتخاب نرم افزار 3DS Max فراهم شده است. ابزارهای HairToInstace و HairToPoly قابلیت تبدیل cluster ID را به Sub-Object Material ID در اختیار کاربران قرار می دهند.در زمینه رندرینگ نیز توابع بسیاری به کمک کاربران آمده است. از جمله میتوان به تعامل با الگوریتم های GI در Final Render اشاره نمود. پشتیبانی کامل و بدون قید و شرط از موتورهای رندرینگ Vray و Mental Ray ، پشتیبانی از Arion Render , Octane Render ,Thea Render و Lux Render و Maxwell Render نیز از دیگر قابلیت های جدید Hair Farm 2.0 می باشد.

hairfarm2 04


سرعت رندرینگ و همچنین استفاده بهینه از فضای رم نیز در Hair Farm 2.0 توسعه داده شده است. امکان استفاده از منابع نوری sun light, sky light و همچنین sky light shadow , Area Shadow و ... نیز به این پلاگین اضافه شده است.Hair Farm یکی از بیشمار افزونه های 3DS Max می باشد که یکی از گزینه های قدرتمند برای ساخت مو ، پشم و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این پلاگین بر خلاف دیگر نمونه های، بسیار کامل بوده و با در اختیار قرار دادن رابط کاربری بسیار مناسب، شما را قادر به ساخت تمامی افکت های مشابه مانند مو، پشم، کرک، چمن و گیاهان، علف ها و ... می کند. این پلاگین توسط Cem Yuksel معرفی و توسعه داده شده است که الگوریتم نام آشنای Hair Mesh را برای ساخت جلوه های مو بر اساس ساختار یک Mesh وارد دنیای سه بعدی کرد. نکته بسیار جالب اینجاست که شما میتوانید از این الگوریتم در ساخت مو توسط Hair Farm نیز بهره مند شوید.

hairfarm2 02


ایجاد ساختار مو به همراه متریال واقع گرایانه با قابلیت رندرینگ توسط اکثر موتورهای رندرینگ معروف، درصد بالای فشردگی و بهینه سازی شده مو در زمان رندرینگ و استفاده از حافظه سیستم، قابلیت رندرینگ بر اساس الگوریتم RayTrace , Irradiance map , photo map, light cache , BDFG در موتورهای Vray , Mental ray , scanline و ... از دیگر توانمندیهای این سیستم می باشد.در صورتی که شما بتوانید ساختار موی مورد نیازتان را مدلسازی نمایید ( Mesh یا Spline ) در این صورت به راحتی میتوانید آن را تبدیل به یک موی بسیار طبیعی بکنید. اما ساخت مدل برای مو کمی دشوار است و شاید برای بعضی ها به یک کابوس تبدیل شود. در حقیقت روش Hair Mesh نیازمند ساخت مدل مو برای ایجاد آن می باشد که کمی دشوار خواهد بود.اما سرعت رندرینگ خیره کننده و کیفیت موی ایجاد شده سبب می شود که کاربران 3DS Max به شدت به Hair Farm علاقه مند شوند.

hairfarm2 01


البته شاید شما هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن hair & Fur داخلی 3ds max نداشته باشید آنهم با توجه به تغییرات بسیار زیادی که این سیستم در نسخه 3ds max 2013 با آن مواجه شده است. برای مثال Hair Farm نمیتواند از Brush ها برای موهای بلند استفاده کند و فقط در موهای کوتاه و پشم از آن میتواند استفاده کند. اما بر خلاف Hair & Fur محدودیتی برای ایجاد مو از طریق Spline ها ندارد. متریال ایجاد شده در Hair Farm بسیار واقعی بوده و شما میتوانید موهای خیس شده، موی کثیف و ... را شبیه سازی کنید ( البته نه به اندازه Shave & HairCut ).
در کل Hair Farm با توجه به سیستم داینامیکی ساخت انیمیشن بسیار قوی مانند تاثیر باد، جاذبه و برخورد موها با مانع، برخورد موها با یکدیگر؛ اصطکاک بین موها و اجسام، استفاده از سیستم کلید زنی در ساخت انیمیشن و استفاده از سیستم داینامیک، استفاده از دیگر نیروهای موجود در 3ds Max و ... یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت مو و دیگر جلوه های مشابه می باشد.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:29 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Phoenix FD 2.0 و خصوصیات آن

 

یکی از دلایلی که شاید شما بخواهید بجای FumeFX از Phoenix FD 2.0 استفاده کنید سازگاری بسیار بالا با موتور رندرینگ VRay می باشد. این بدان معناست که شما میتوانید در صحنه هایی که از Phoenix FD 2.0 از تمامی متریال ها، نورها و خواص موتور رندرینگ VRay استفاده نمایید.سرعت Phoenix FD 2.0 بسیار بالاتر از تجربه شما با FumeFX بوده و پشتیبانی از تمامی سخت افزارهای موجود و صد البته کارت های گرافیک (GPU accelerate) سرعت بی نظیری را در شبیه سازی سیالات به شما ارائه میدهد. یکی از بیشترین مانورهای توسعه دهندگان Phoenix FD 2.0 استفاده از قابلیت Fluid Displacement می باشد. این قابلیت ابتکاری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید جزییات بسیار زیادی را به سیالات خود اضافه نمایید. این جزییات میتوانید به آتش، مه، دود، مایعات و ... نسبت داده شود.در بخش شبیه سازی سیالات شما متوانید با استفاده از قدرت CPU وGPU پردازش شبیه سازی های سنگین را با سرعت بسیار مناسبی انجام داده و در محیط برنامه خود پیش نمایش از آن را به صورت RealTime ملاحظه نمایید.

phoenixFD 01

با تکیه بر الگوریتم های فیزیکی، شبیه سازی بسیار دقیق و واقعی انجام خواهد شد. شما میتوانید در حین انجام تغییرات در پارامترهای شبیه سازی را نیز انجام دهید به گونه ای که عملیات شبیه سازی باعث عدم دسترسی شما به امکانات نرم افزار نخواهد شد و در حین اینکه شبیه سازی در حال انجام می باشد شما نیز میتوانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایید. پشتیبانی از سیستم ذره ای (3DS Max & Maya Particle systems) ، پشتیبانی از MEL Maya و MaxScript، سیستم شبیه سازی بسیار قدرتمند بر پایه نیروهای فیزیکی نرم افزارهای 3ds max و Maya و دهها خصوصیت دیگر را میتوان برای Phoenix FD 2.0 برشمرد.نکته بسیار بسیار جالب در مورد Phoenix FD 2.0 این است که میتوانید نتیجه نهایی را به صورت RealTime در Vray RT نیز مشاهده نمایید. بنابراین میتوانید با در اختیار داشتن سیستم های رندرینگ مناسب همانند سیستم های R-120 , R-118, R-200 و ... از نهایت سرعت و کیفیت رندرینگ شبیه سازی خود به صورت Realtime بهره مند شوید.

phoenixFD 03

برای تست Phoenix FD 2.0 از نسخه پیش نمایش آن در نرم افزار 3DS Max و سیستم رندرینگ تخصصی R-120 جدید مازستا استفاده کردیم. با توجه به در اختیار گرفتن 3000 هسته پردازشی گرافیکی در رندرینگ RealTime یک فایل تست مشابه fumeFx ایجاد کردیم. پیش نمایش رندرینگ توسط Vray RT به گونه ای بود که ما در حال تماشای رندرینگ نهایی بودیم و میتوانستیم تمام پارامترهای را تغییر دهیم.

phoenixFD 04

حس بسیار زیبایی که شما در حین تغییر پارامترها بتوانید رندرینگ خروجی را نیز مشاهده نمایید بسیار ما را شگفت زده نمود. پشتیبانی از روشنایی عمومی (GI) ، نورپردازی با تمام نورهای و خصوصیات 3ds max و Maya ، استفاده از توابع رندرینگ Vray مانند Motion blur و DOF، پشتیبانی از تمام سیستم های دانیامیکی 3ds max و Maya و صدها قابلیت دیگر شما را قادر می سازد که Phoenix FD 2.0 را به عنوان یکی از بهترین های در نوع خود بشناسید. اینک باید منتظر رقابت Phoenix FD 2.0 و FumeFX 3.0 بر سر کیفیت، سرعت و قدرت شبیه سازی بنشینیم.

phoenixFD 02

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:30 PM
تشکرات از این پست
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

پاسخ به:پاسخ به:آموزش جلوه های ویژه

معرفی Ornatrix 2.1.6 و خصوصیات آن

شرکت Ephere سازنده Ornatrix از آن دسته شرکت هایی است که هر از چند گاهی به قدرت نمایی می پردازد. شاید معروفترین محصول این شرکت نرم افزار Zookeeper باشد که در روزهای آینده به معرفی نسخه جدید آن هم خواهیم پرداخت، اما Ornatrix یک پلاگین قوی و کارآمد برای ساخت و شبیه سازی مو و ایجاد داینامیک قوی و تعاملی با ابزار و سیستم های 3ds Max می باشد.Ornatrix هم از قافله عقب نمانده و بصورت کامل از موتور رندر وی ری پشتیبانی میکند.

ornatrix216 01

این پشتیبانی شامل رندرینگ دقیق و بدون نقص در VRay 2.X می باشد. همچنین کاربران V Ray می توانند از Vray Hair Shaders برای رندرینگ مو استفاده نمایند. ماتی حرکت یا MBlur وی ری نیز به صورت کامل بروی موها محاسبه شده و از نویزها و پرش های ناخواسته قبلی خبری نیست. Ornatrix میتواند در زمان پردازش و محاسبات VRay در GI مشارکت داده شده و روشنایی عمومی محیط بروی آن تاثیر خواهد گذاشت.

ornatrix216 02

سایه های Area و Soft نیز در زمان رندرینگ برای تک تک تارهای مو محاسبه خواهد شد. با توجه به اینکه نسخه قبل Ornatrix بسیار کند تر از رقیبان خود محاسبات را انجام می داد، در این نسخه توسعه دهندگان تمامی امکانات و توانمندیهای Ornatrix را با سیستم های جدید سازگار کرده اند. در این صورت با استفاده از پردازنده های چند هسته ای میتوانید تمامی فعالیت های خود را با سرعت بالاتری توسط تمام واحد های پردازشی انجام دهید.

ornatrix216 03

با توجه به اینکه Ornatrix در این نسخه تکیه بسیار زیادی در طبیعی تر شدن حرکات مو و داینامیک آن داشته است، ملاحظه خواهید کرد که نیروهای (Forces) اعمال شده به موها به چه زیبایی پردازش خواهند شد تا حرکات مو ضمن تعامل با اجسام داینامیک 3ds Max و نیروهای این نرم افزار بتوانند برخوردهای مناسب و دقیقی با دیگر اجسام داشته و این برخورد باعث ایجاد حرکات در تارهای مو شود.ویرایشگرهای بسیار جدیدی به Ornatrix اضافه شده است که باعث افزایش سرعت و کارایی این سیستم شده است.

ornatrix216 04

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند
aseman_parvaz10@yahoo.com
یک شنبه 12 بهمن 1393  8:31 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها