پاسخ به:(ازدواج همزمان پسر۱۶ساله با۲دختر هم سن خود) نظر شما چیه؟
الهی سه تایی به پای هم پیر شن
طرف تو یه دونش میمونه با این هزینه ها اون وقت مردم میرن دوتا دوتا میگیرن خدا شانس بده والا
ان شاء الله خوشبخت بشن
مگه همچین چیزی میشه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به من و شما ربطی نداره زندگی شخصیشه!
شما میخوای 4 تا بگیر میخوای ازدواج نکن هرجور راحتین
من ار درمان نمی گیرم ز طب جان جدا باشد
چه زیبا باشد آن دردی که درمانش خدا باشد
حالا که دوطرف راضی هستن مبارکه
مبارك باشه فقط آقا شغلش چيه ؟بگين در جريان باشيم شايد ماهم ....
بنام خدای دانه های انار
تو این دوره زمونه اتفاق نادری است ایشاالله که به پای هم پیر بشن از هم دیگه سیر نشن
الهی و ربی من لی غیرک
سلام
امیدوارم 4 سال دیگ دوباره برن مصاحبه کنن و ببینن ک هنوز سر خونه و زندگیشون هستن و راضین...
*********************************
خوشبخت بشن
با سلام
خیلی جالب بود
jaash
مبارک ان شااللع ب پای هم پیرشن
احساسات زود گذر دوره نوجوانی هست
مـــــــــــــــــــرســــــــــــــــــي
سلام.
اولا امیدوارم که بتونه عدالت رو در عاطفه ؛بین اونا تقسیم کنه.
ثانیا احسنت به چنین دختران با شعور و فهمیده ای.
اسلام تا چهار زن دایم رو مجاز دونسته
اصلا بنا نیست که بین زوجات عدالت در عاطفه رعایت شود، بلکه عدالت در امور دیگه ای همچون نفقه و ... مطرح هست. به این روایت توجه کن.
يکي از منکرين خدا، از مؤمن طاق پرسيد: خداوند در يک آيه مي فرمايد: (فانکحوا ما طاب لکم من النساء مثني و ثلاث و رباع فان خفتم ألا تعدلوا فواحدة، النساء/3) يعني: «از زنهايي که مي پسنديد [و با شما سنخيت دارند] دو عدد يا سه عدد و يا چهار عدد آنان را به نکاح خود درآوريد و اگر ميترسيد که نتوانيد بين آنان عدالت برقرار کنيد يک زن براي شما کافي است». و در آيه ي ديگر مي فرمايد: (و لن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء و لو حرصتم فلا تميلوا کل الميل،النساء/129)؛ يعني «شما هرگز نميتوانيد [در محبت] بين زنها عدالت برقرار کنيد گر چه حريص بر آن باشيد پس همه تمايل خود را به يک سو نکنيد»، در حالي که بين اين دو آيه تنافي وجود دارد، زيرا آيه ي نخست اشاره به اين مطلب دارد که بين زنان عدالت را برقرار کنيد؛ در حالي که در آيه ي ديگر مي فرمايد: هرگز نمي توانيد بين زنان عدالت برقرار کنيد. مؤمن طاق مي گويد: من نتوانستم پاسخ او را بدهم، پس وارد مدينه شدم و از امام صادق عليه السلام راجع به اين دو آيه سؤال نمودم. امام عليه السلام فرمود: آيه ي اول مربوط به نفقه است و آيه ي دوم مربوط به محبت است. و مقصود از آيه ي (و لن تستطيعوا أن تعدلوا..) اين است که شما هر چه بکوشيد نميتوانيد همه ي آنان را يکسان دوست بداريد، [ولکن نبايد از بعضي از آنان اعراض داشته باشيد]. و چون مؤمن طاق اين پاسخ را براي آن زنديق بيان کرد؛ او گفت: اين چيزي است که تو از حجاز آورده اي. یعتی که حرف خودت نیست. کنایه از قبول کردنش نسبت به این وجه جمع بین دو آیه. تفسیر قمی ج1 ص 155
از خدا پروا کنید؛
تا پَر وا کنید ...