0

آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010

 
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010

با سلام و احترام خدمت کاربران خوب و همیشگی سایت راسخون

مدت ها پیش نظرسنجی از کاربران به عمل آمد و درباره علاقه مندی ها و تواناییهایشان و آموزش هایی که مورد نیاز دارند ، از آنها سوال شد و نتیجه حاصل شده این بود که بسیاری از کاربران درخواست آموزش نرم افزارهایی را داشتند که هم کاربردی هستند و هم زمان آموزش ها کوتاه دارند و در یک هفته یا کمی بیشتر جمع بندی شود .

بر این اساس تصمیم گرفتم که آموزش کار با نرم افزارهای آفیس را خدمت کاربران ارایه دهم.

 

در این تاپیک آشنایی با Microsoft Word 2010 را دنبال خواهیم کرد. امید است که ما را همراهی کنید .

محتواهای آموزشی از سایت Developer برگرفته شده است .

با تشکر

سه شنبه 16 مهر 1392  3:48 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh ravabet_rasekhoon
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-مقدمه و معرفی

مقدمه :

Word 2010 مقدمه و معرفی

ورد 2010 واژه پردازیست که به شما اجازه ساخت انواع مختلف اسناد مانند نامه ها ، مقالات ، آگهی ها ، فکس ها و ... را می دهد .

در بخش اول شما خواهید آموخت که روبان چیست و چگونه یک سند جدید ایجاد کنید .ا ین نسخه از ورد کمی متفاوت تر از نسخه های قبلی است . حتی اگر شما از نسخه های قبل ورد استفاده می کردید ، در این نسخه باید با ظاهر آن آشنا شوید . بر خلاف Word 2007 ، دستوراتی مانند Open و Print در لبه File مستقر هستند که جایگزین دکمه Microsoft Offiice است .

 

سه شنبه 16 مهر 1392  3:55 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-نوار ابزار کار در ورد 2010

 

نوار ابزار یا ( Ribbon ) :

سیستم جدید نوار ابزار جدول بندی شده در Word 2007 به جای منوهای سنتی معرفی شد . نوار ابزار شامل تمام دستوراتی است که شما برای انجام کارهای معمولی نیاز دارید که شامل چند لبه ، هر کدام با چندین گروه از دستورات است و شما می توانید لبه های خود را که حاوی دستورات مورد علاقه است ، اضافه کنید . برخی از گروه ها دارای یک فلش کوچک در پایین سمت راست است که با کلیک بر روی آنها دستورات بیشتری را خواهید دید که می توانید به لبه اضافه کنید ، مانند برنامه های خاص مثل Adobe Acrobat Reader . به این لبه ، لبه افزودنی ( Add-ins) می گویند .

معرفی نوار ابزار
معرفی نوار ابزار Ribbon

بیشینه و کمینه کردن نوار ابزار :

نوار ابزار بر این اساس طراحی شده است تا ابزارهای معمول خود را به راحتی استفاده کنید ، با این حال برای حداقل رساندن آن ( عدم مصرف کردن فضای اضافی در صفحه نمایش ) بصورت زیر عمل کنید :

  1. با کلیک بر روی فلش در گوشه بالا سمت راست از نوار ، آن را به حداقل برسانید .
  2. برای به حداکثر رساندن نوار ابزار ، دوباره روی فلش کلیک کنید .

هنگامی که نوار ابزار به حداقل رسید ، شما می توانید با کلیک کردن بر روی برگه آن را نمایان کنید . با این حال زمانی که شما در حال استفاده از آن نیستید ، نوار بار دیگر مخفی خواهد شد .

کمینه و بیشینه کردن نوار ابزار در ورد
کمینه و بیشینه کردن نوار ابزار در ورد

سفارشی کردن نوار ابزار :

شما می توانید دستورات هر لبه را به سلیقه خود تغییر دهید ( سفارشی کنید ) . دستورات ، همیشه داخل یک گروه قرار دارند و شما می توانید گروه را سازماندهی کنید ، مثلا می توانید دستورات را به هریک از لبه ها بصورت پیش فرض اضافه کنید :
- بر روی نوار ابزار ، کلیک راست کرده و گزینه Customize the Ribbon را انتخاب کنید .

سفارشی کردن نوار ابزار
سفارشی کردن نوار ابزار

- در صفحه جدید ( سمت راست ، پایین ) روی دکمه new group کلیک کنید تا گروه جدیدی به لیست اضافه شود .
- فرمان دلخواه را از لیست سمت چپ انتخاب کنید و دکمه Add را بزنید و یا می توانید دستورات را مستقیما درگ کرده و در داخل گروه جدید رها کنید .
- اگر دستوری را اشتباهی وارد کردید ، نگران نباشید ! روی دستور کلیک راست کرده و گزینه Remove را بزنید .
- در انتها OK را بزنید .

سفارشی کردن نوار ابزار
سفارشی کردن نوار ابزار

نکته : اگر دستوری را که می خواستید ، نمی بینید و در لیست پیدا نمی کنید ، در همان پنجره Custom (که توضیح داده شد) در بالا،سمت چپ روی دکمه کشویی Choose commands from فشار داده و گزینه All Commands را انتخاب کنید تا همه دستورات به شما نمایش داده شوند .

سفارشی کردن نوار ابزار
سفارشی کردن نوار ابزار
سه شنبه 16 مهر 1392  3:58 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-نوار ابزار Quick Access و خط کش

نوار ابزار Quick Access :

این نوار ابزار بالای روبان واقع شده است و به شما اجازه دسترسی آسان به دستورات مشترک را می دهد ، بدون اینکه توجه کند که شما در کدام لبه هستید . بطور پیش فرض گزینه های ذخیره ، واگرد و تکرار ( Save, Undo, Repeat ) را نشان می دهد . برای اضافه کردن دستورات دلخواه به شکل زیر عمل کنید :

  1. روی فلش کوچک کشویی کلیک کنید ( سمت راست همین نوار ابزار ) .
  2. روی دستوری که می خواهید اضافه شود کلیک کنید .
  3. روی نوار ابزار ظاهر می شود .
نوار ابزار Quick Access
نوار ابزار Quick Access

خط کش :

خط کش در بالا و سمت چپ سند شما قرار دارد و تنظیم سند را آسان تر و با دقت تر می سازد .

معرفی خط کش
معرفی خط کش

برای آزاد کردن فضای بیشتر روی صفحه نمایش خود میتوانید آن را پنهان کنید . برای مخفی کردن به این صورت عمل کنید :

  1. سمت راست ، بالای اسکرول ، روی View Ruler کلیک کنید . پنهان شد !
  2. برای نمایش دوباره نیز ، روی همان کلیک کنید .
معرفی خط کش
مخفی کردن و نمایش منوی خط کش
سه شنبه 16 مهر 1392  4:00 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-کار کردن با اسناد ( Ducuments ) در ورد

ایجاد یک سند یا برگه جدید در ورد :

  1. روی لبه File کلیک کنید .
  2. New را انتخاب کنید .
  3. گزینه Blank document در سمت راست را انتخاب نمایید . این گزینه بصورت پیش فرض برجسته است .
    ایجاد و باز کردن اسناد
    ایجاد و باز کردن اسناد
  4. در پنجره ورد یک سند خالی ظاهر می شود .

باز کردن یک برگه یا سند موجود :

برای باز کردن اسناد موجود کافیست در لبه File گزینه Open را کلیک کنید و مسیر فایل ذخیره شده در کامپیوترتان را انتخاب کنید و دکمه Open را فشار دهید .

باز کردن یک برگه یا سند در ورد word 2010
باز کردن یک برگه یا سند در ورد word 2010

نکته : اگر به تازگی فایلی را باز کرده اید ، می توانید در لبه File از گزینه Recent استفاده کنید .

استفاده از لبه Recents برای باز کردن آخرین اسناد در ورد word 2010
استفاده از لبه Recents برای باز کردن آخرین اسناد در ورد word 2010
 
سه شنبه 16 مهر 1392  4:02 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-اضافه کردن و انتخاب متن در ورد

اضافه کردن متن :

  1. موس خود را به جایی که می خواهید متن شما نوشته شود ببرید .
  2. با کلیک موس ، نقطه درج نوشته نشان داده می شود .
  3. متن خود را تایپ کنید !
اضافه کردن متن در فایل ورد word
اضافه کردن متن در فایل ورد

حذف یک متن :

  1. موس را به جایی که می خواهید پاک شود برید .
  2. از دکمه Backspace روی کیبورد خود استفاده کنید .
  3. دکمه Delete روی کیبورد را فشار دهید .

انتخاب یک متن :

  • اشاره گر را به محلی که می خواهید انتخاب کنید ببرید .
  • کلیک کنید و کلیک را تا زمانی که متن بطور کامل انتخاب نشده رها نکنید .
  • دکمه موس را رها کنید . متن مورد نظر شما برجسته می شود .
انتخاب یک متن در ورد Word
انتخاب یک متن در ورد

نکته : وقتی متن یا تصویری را در Word انتخاب می کنید ، یک نوار ابزار شناور با گزینه های ویرایش ظاهر می شود که باعث سهولت در استفاده از ابزارهاست . اگر این نوار ابزار در ابتدا ظاهر نشد ، موس را روی تصویر یا متن انتخاب شده چندبار حرکت دهید .

انتخاب یک متن
انتخاب یک متن در ورد Word
چهارشنبه 17 مهر 1392  2:07 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-عملیات Copy , Cut و Paste کردن متن

Copy و Paste کردن متن :

  1. متنی را که می خواهید کپی کنید انتخاب نمایید .
  2. روی لبه Home گزینه Copy را بزنید .
    Copy و Paste کردن متن در ورد Word
    Copy و Paste کردن متن در ورد Word
  3. همچنین شما می توانید بر روی متن انتخاب کرده ی خود کلیک راست کرده و گزینه Copy را انتخاب کنید .
  4. سپس موس را در مکانی که می خواهید متن در آنجا کپی شود ، قرار دهید .
  5. روی دستور Paste بروید ، متن ذخیره شده در حافظه در محل کپی می شود .

Cut و Paste کردن متن :

  1. متنی را که می خواهید Cut کنید ، انتخاب نمایید .
  2. از لبه Home گزینه Cut را بزنید (شکل یک قیچی در بالا سمت چپ ).
  3. همچنین شما می توانید بر روی متن انتخاب کرده ی خود کلیک راست کرده و گزینه Cut را انتخاب کنید .
  4. اگر موس را روی شکل قیچی نگه دارید ، جعبه متنی ظاهر می شود .
  5. روی لبه Home بر روی گزینه Paste ( گوشه بالا سمت چپ ) کلیک کنید . جعبه ابزار Paste که شامل 3 گزینه است ظاهر می شود .
  6. نکته : شما می توانید با استفاده از کلیک راست در هر جایی که می خواهید از cut, copy, paste استفاده کنید ،اما وقتی از این متد برای Paste استفاده کنید تنها یک گزینه در اختیار دارید ، اما وقتی از لبه Home استفاده می کنید از میان 3 دستور می توانید چگونگی این کار را انتخاب نمایید . روی هر کدام از گزینه ها کلیک کنید تا نتیجه را مشاهده نمایید .
    Cut و Paste کردن متن
    Cut و Paste کردن متن در ورد
چهارشنبه 17 مهر 1392  2:08 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-عملیات جستجو متن Find و Replace

وقتی که با یک سند طولانی کار می کنید ( یعنی دارای متن زیادی است ) ، یافتن موقعیت کلمه یا عبارت ویژه ای که می خواهید ، کار سختی است . برنامه ورد دارای یک ویژگی جستجویی اتوماتیک به نام Find است و به شما اجازه می دهد برای تغییر آن کلمه یا عبارت از دکمه Replace استفاده در پایین Find کنید .

یافتن متن (Find)  :

- به لبه Home رفته و دستور Find را کلیک کنید . موقعیت یاب (Navigation) در سمت چپ صفحه ظاهر می شود .

جستجو برای متن Find  و Replace
جستجو برای متن Find و Replace

- کلمه ای را که می خواهید جستجو کنید در موقعیت یاب تایپ کنید .
- اگر کلمه در سند شما موجود باشد ، بصورت برجسته ( highlighte) نمایان می شود .
- اگر کلمه در بیش از یک جا موجود باشد ، متن های موجود را در پایین موقعیت یاب نشان می دهد و شما می توانید کلمه مورد نظر خود را از میان نتایج انتخاب کنید .

 یافتن متن (Find)
یافتن متن (Find)

- هنگامی که پمجره موقعیت یاب را می بندید ، هایلایت ها از بین خواهند رفت .

جابه جایی کردن متن (Replace) :

- به لبه Home رفته و روی دستور Replace کلیک کنید . پنجره باز می شود .

جابه جایی کردن متن (Replace)
جابه جایی کردن متن (Replace)

- کلمه ای را که می خواهید برداشته شود در قسمت Find what تایپ کنید .
- کلمه ای را که می خواهید به جای آن نوشته شود در قسمت Replace with تایپ کنید .
- روی دکمه Replace کلیک کنید . شما می توانید از دکمه Replace All برای تغییر کلمه در همه جای سند استفاده کنید .

جابه جایی کردن متن (Replace)
جابه جایی کردن متن (Replace)
چهارشنبه 17 مهر 1392  2:09 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-عملیات Drag و Drop ( کشیدن و رها کردن ) مت

- متنی را که می خواهید کپی کنید انتخاب نمایید .
- روی آن کلیک کنید و متن را بکشید به جایی که می خواهید ببرید . در طول انجام این کار یک مستطیل کوچک پایین فلش موس نمایان خواهد شد .

Drag و  Drop ( کشیدن و رها کردن )
Drag و Drop ( کشیدن و رها کردن )

- دکمه موس را رها کنید و متن ظاهر خواهد شد .
نکته : اگر متن در جایی که می خواستید نمایان نشد ، از دکمه Enter روی کیبورد استفاده کنید و آن را به یک خط پایین تر ( خط جدید ) ببرید .

چهارشنبه 17 مهر 1392  2:10 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-قالب بندی متن در ورد 1

مقدمه :

برای ایجاد یک متن زیبا و قالب بندی شده باید نحوه استفاده از افکت ها را بیاموزید . همچنین برای جذاب شدن سند خود به قالب بندی متن نیاز خواهید داشت که بتواند نظر خواننده را به قسمتی از متن یا یک کلمه ویژه جلب کند و با متن شما ارتباط برقرار کند . در این بخش به اندازه کلمات ، نوع قرار گرفتن ، رنگ و ... خواهیم پرداخت .

تغییر اندازه نوشته :

برای این کار 2 روش وجود دارد :


تغییر اندازه نوشته
تغییر اندازه نوشته
  1. در لبه Home، روی فلش کشویی کلیک کرده و اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید .
  2. در لبه Home، سمت چپ ، دو " A " جدا از هم وجود دارد . پس از اینکه کلمه مورد نظر را انتخاب کردید ، بنا به خواسته خود یکی از آنها را تا جای دلخواه و به تعداد دفعات دلخواه کلیک کنید تا به اندازه مورد نظر برسد .
تغییر اندازه نوشته
تغییر اندازه نوشته

تغییر شکل نوشته :

  1. در لبه Home، روی فلش کشویی ( کنار اندازه کلمه ) کلیک کنید و شکل مورد نظر را انتخاب کنید .
تغییر شکل نوشته
تغییر شکل نوشته

تغییر رنگ نوشته :

مانند تصویر زیر به راحتی رنگ نوشته خود را تغییر دهید .

تغییر رنگ نوشته
تغییر رنگ نوشته

نکته : اگر رنگی را که می خواهید در لیست نبود ، می توانید از گزینه های دیگر آن ( More Colors) استفاده کنید .

چهارشنبه 17 مهر 1392  2:11 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-قالب بندی متن در ورد 2

برجسته کردن متن (Highlighte) :

تصویر زیر گویای همه چیز است !

برجسته کردن متن
برجسته کردن متن

حال ، رنگ انتخابی خود را بر روی متن مورد نظر بکشید :

برجسته کردن متن
برجسته کردن متن

بزرگی و کوچکی حروف متن :

در لبه Home، مانند تصویر زیر روی فلش کشویی "Aa" بروید و کلیک کنید تا پنجره باز شود .

بزرگی و کوچکی حروف متن
بزرگی و کوچکی حروف متن

این خاصیت در مورد اسناد به زبان انگلیسی کاربرد بیشتری دارد . کلمه مورد نظر متن خود را انتخاب کنید و با زدن گزینه های این منوی کشویی تغییرات را در یک متن انگلیسی مشاهده نمایید .

تنظیم قرار گرفتن متن در صفحه ( چیدمان ) :

  1. متنی را که می خواهید اصلاح کنید ، انتخاب نمایید .
  2. یکی از چهار امکان چیدمان را از گروه پاراگراف در لبه Home انتخاب کنید .
نظیم قرار گرفتن متن در صفحه ( چیدمان )
نظیم قرار گرفتن متن در صفحه ( چیدمان )
چهارشنبه 17 مهر 1392  2:12 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-قالب بندی صفحه در ورد 2010

مقدمه :

شاید تنظیمات پیش فرض ورد برای شما و سندتان قابل قبول و کافی نباشد و شما خواستار تغییرات و ویرایش دلخواهتان هستید . به عنوان مثال برای چاپ سند خود حتما باید اندازه کاغذ سندتان همان چیزی باشد که احتیاج دارید . در این بخش چگونگی تغییر فرمان ها و تنظیمات صفحه را بر مطبق میلتان خواهید آموخت .

تغییر جهت صفحه :

  1. لبه Page Layout را باز کرده و دستور Orientation را کلیک کنید .
  2. روی یکی از دستورات Portrait یا Landscape کلیک کنید و شاهد تغییرات باشید .
تغییر جهت صفحه
تغییر جهت صفحه

نکته :

  • Landscape : جهت صفحه افقی می شود .
  • Portrait : جهت صفحه عمودی می شود .

تغییر اندازه صفحه :

  1. لبه Page Layout را باز کنید .
  2. فرمان کشویی Size را باز کنید . اندازه انتخاب شده بصورت هایلایت است .
  3. اندازه دلخواه خود را کلیک کنید . اندازه صفحه تغییر خواهد کرد .
تغییر اندازه صفحه
تغییر اندازه صفحه

شکل حاشیه صفحه :

  1. لبه Page Layout را باز کنید .
  2. روی دستور Margins کلیک کنید . در پنجره باز شده گزینه بصورت پیش فرض Normal انتخاب شده است .
  3. سایز حاشیه خود را انتخاب کنید .
شکل حاشیه صفحه
شکل حاشیه صفحه

سفارشی کردن حاشیه :

  1. لبه Page Layout را باز کنید .
  2. از پنجره باز شده گزینه Custom Margins را انتخاب کنید تا پنجره آن باز شود .
  3. اندازه حاشیه دلخواه خود را تایپ کنید و OK کنید .
سفارشی کردن حاشیه
سفارشی کردن حاشیه

برای سفارشی کردن حاشیه راه سریع تری نیز هست و آن دسترسی سریع از طریق نوار ابزار است :

  1. در لبه Page Layout ، در قسمت Page Setup، گوشه پایین سمت راست فلش کوچکی را مشاهده می کنید . روی آن کلیک کنید .
  2. در پنجره باز شده تنظیمات را انجام دهید .
سفارشی کردن حاشیه
سفارشی کردن حاشیه
چهارشنبه 17 مهر 1392  2:38 PM
تشکرات از این پست
a_sadri a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-ذخیره سازی اسناد در ورد 2010

مقدمه :

ذخیره کردن اسنادی که با ورد ایجاد شده اند بسیار مهم است . ذخیره سازی اسناد به شما کمک می کند تا در مواقع لزوم آنها را فراخوانی کنیم . در این بخش به بررسی تفاوت Saveو Save Asو همچنین ذخیره سازی بصورت متن خود بصورت PDF.

دستور Save as :

این دستور به شما اجازه می دهد تا مکان ذخیره سازی سند خود و همچنین نام دلخواه خود را انتخاب کنید . برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید :

"دستور Save as
دستور Save as
  1. لبه File را باز کنید و دستور Save As را انتخاب نمایید .

  2. پنجره Save As باز خواهد شد . مکان ذخیره شدن و نام دلخواه را انتخاب کنید .

"دستور Save as
دستور Save as


نکته : اگر شما از ویندوز 7 استفاده می کنید ، معمولا اسناد را در Documents library ذخیره و نگهداری می کند . ولی اگر از نسخه های دیگر ویندوز استفاده می کنید ، ترجیحا آن را در My Documents folder ذخیره کنید .

دستور Save :

  1. می توانید از لبه File، گزینه Save را انتخاب نمایید .
  2. اما روش بهتر و سریع تر این است که از نوار ابزار Quick Access Toolbar استفاده کنید .

دستور Save
دستور Save

سند شما در مکان جاری با نام فایل ذخیره خواهد شد .
نکته : اگر برای اولین بار متنی را ذخیره می کنید حتما پنجره Save As باز خواهد شد . پنجره Save وقتی باز می شود که متن یکبار ذخیره شده باشد و دوباره ویرایش شود . اگر می خواهید نسخه ویرایش شده در نسخه اصلی جایگزین شود ازSave استفاده کنید .

ذخیره اتوماتیک :

ورد بصورت اتوماتیک ، سندی را که در حال کار کردن با آن هستید در یک فولدر موقتی ذخیره می کند . اگر شما فراموش کردید تغییرات را ذخیره کنید و یا در هنگام کار به هر دلیلی کامپیوترتان از کار افتاد ، اسناد شما در فایلی موقتی و اتوماتیک ذخیره خواهد شد . ب

رای مشاهده سند خود به شکل زیر عمل کنید :

  1. لبه File را باز کنید و روی گزینه Info کلیک کنید .
  2. اگر فایل شما بصورت اتوماتیک ذخیره شده باشد در قسمت Versions خواهد بود .
 ذخیره اتوماتیک
ذخیره اتوماتیک

نکته : بصورت پیش فرض ، هر 10 دقیقه اسناد شما در ورد ذخیره می شود . اگر سند شما در کمتر از 10 دقیقه ویرایش شده باشد ، ورد آن را ذخیره نخواهد کرد .
شما می توانید اسناد خود را با کسانی که با word 2007 یا 2010 کار می کنند به اشتراک بگذارید . اما اگر با نسخه های قبل کار می کنید مثلا 2003 ، باید سند خود را با فرمت Word 97-2003 Document به روش زیر ذخیره کنید :

  1. در لبه File، گزینه Save As را انتخاب کنید .
  2. در منوی کشویی باز شده ، گزینه Word 97-2003 Document را انتخاب کنید و در مکان دلخواه ذخیره کنید .

 ذخیره اتوماتیک
ذخیره اتوماتیک

ذخیره بصورت PDF :


 ذخیره بصورت PDF
ذخیره بصورت PDF
  1. در لبه File، گزینه Save As را انتخاب کنید .
  2. در منوی کشویی باز شده گزینه PDF را انتخاب کنید و مکان ذخیره را مشخص کنید .
  3. دکمه Save را بزنید .
چهارشنبه 17 مهر 1392  2:39 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-خطایابی املایی و گرامری در ورد 2010

مقدمه :

نگران اشتباهات احتمالی در هنگام نوشتن هستید ؟! ورد ویژگی هایی برای ایجاد یک صفحه حرفه ای دارد که اشتباهات شما را اصلاح می کند و به شما کمک خواهد کرد .

در این بخش شما درباره بعضی ویژگی های اخطاری شامل اشتباهات گرامری و املایی خواهید آموخت .

چک کردن املا و گرامر :

چک کردن املا و گرامر
چک کردن املا و گرامر
  1. به لبه Review بروید .
  2. روی گزینه Spelling & Grammar کلیک کنید .
  3. پنجره باز شده و خطاها در آن به رنگ قرمز می شود .
چک کردن املا و گرامر
چک کردن املا و گرامر



ورد به شما پیشنهادهای مختلفی به جای آن لغت می دهد تا شما از میان آنها درست ترین را انتخاب کنید ، سپس روی گزینه درست دلخواه کلیک کرده و دکمه را بزنید .

چک کردن املا و گرامر
چک کردن املا و گرامر

نادیده گرفتن خطا :

در بعضی مواقع چک کردن املا و گرامر ورد درست نیست . مخصوصا در قسمت گرامر و همچنین در قسمت املایی بعضی کلمات مثلا نام اشخاص در دیکشنری ورد موجود نیست و به همین دلیل ممکن است آنها را خطا بشمارد . اگر ورد به شما اخطار داد در خیلی از موارد می توانید آن را نادیده بگیرید و به جای Change از گزینه های دیگری استفاده کنید :

  • برای خطاهای املایی :
  1. Ignore Once : خطا را بدون تغییر رد می کند .
  2. Ignore All : خطا را بدون تغییر رد می کند و همچنین در ادامه هم اگر به چنین خطایی برخورد ، آن را نادیده می گیرد .
  3. Add to Dictionary : کلمه ای به دیکشنری ورد اضافه می شود که بصورت خطا شناخته شده باشد . قبل از اینکه این گزینه را انتخاب کنید از درست بودن املایی کلمه مطمئن باشید .
  • برای خطاهای گرامری :

خطایابی اتوماتیک ( املایی و گرامری ) :


 خطایابی اتوماتیک ( املایی و گرامری )
خطایابی اتوماتیک ( املایی و گرامری )

استفاده از ویژگی خطایابی املایی :


  استفاده از ویژگی خطایابی املایی )
استفاده از ویژگی خطایابی املایی )

استفاده از ویژگی خطایابی گرامری :


  استفاده از ویژگی خطایابی گرامری )
استفاده از ویژگی خطایابی گرامری

تغییرات ویژگی خطایابی :

  تغییرات ویژگی خطایابی
تغییرات ویژگی خطایابی

پنهان سازی خطاهای املایی و گرامری :


  تغییرات ویژگی خطایابی
پنهان سازی خطاهای املایی و گرامری
  1. Ignore Once :خطا را بدون تغییر رد می کند .
  2. Ignore Rule : علاوه بر رد کردن خطا ، چنین قاعده ای را از قوانین ورد در این سند از بین می برد .
  3. Next Sentence : خطا را بدون تغییر رد می کند و آن را به عنوان یک خطا نشانه دار می کند . به عبارت دیگر در هربار چک کردن این خطا به شما یاداوری می شود .

  4. نکته : اگر شما به نوشته خود از لحاظ گرامری مطمئن هستید ، روی گزینه Explain کلیک کنید تا ورد به شما علت خطا را توضیح دهد . این ویژگی به شما اطمینان می دهد که نوشته شما تا چه حد درست است . بطور پیش فرض ، ورد بصورت اتوماتیک سند شما را از لحاظ املایی و گرامری ، باهم ، خطایابی می کند و نیازی نیست که بصورا جدا بررسی شود و خطاها را با نشانه هایی مانند خطوط موج دار و رنگی نشان می دهد .
    • خط قرمز : نشانگر غلط املایی است .
    • خط سبز : نشانگر غلط گرامری است .
    • خط آبی : نوعی خاص از اشتباه است که بصورت پیش فرض خاموش است . این خطا زمانی رخ می دهد که کلمه درستی باشد اما با توجه به جمله املای آن درست نباشد . برای مثال در اول نوشته داشته باشیم : Deer Mr Bin . در اینجا Deer کلمه درستی است ، اما با توجه به معنی جمله باید نوشته شود : Dear Mr Bin  .
    1. اگر در متن کلمه ای بود که زیر آن خطوط موج دار قرمز ظاهر شد ، روی آن راست کلیک کنید . منویی ظاهر می شود .
    2. در منو ، پیشنهاد درست آن کلمه را انتخاب کنید .
    3. کلمه درست انتخاب شده و در متن شما ظاهر می شود .

  5. نکته : شما می توانید در منوی ظاهر شده از گزینه Ignore برای رد کردن خطا و یا از گزینه add it to the dictionary استفاده کنید .
    1. اگر در سند شما کلمه یا متنی بود که خطوط موج دار سبز زیر آن بود ، روی آن کلیک راست کنید . منویی ظاهر می شود .
    2. عبارت درست را از میان گزینه های پیشنهادی انتخاب کنید .
    3. گزینه انتخاب شده در سند شما ظاهر می شود .
  6. برای تغییر دادن تنظیمات ویژگی خطایابی باید به روش زیر عمل کنید :

  7.   تغییرات ویژگی خطایابی
    تغییرات ویژگی خطایابی
    1. لبه File را باز کنید و روی گزینه Options کلیک کنید .

    2. گزینه Proofing را کلیک کنید . پنجره باز شده امکاناتی را برای تغییر در اختیارتان قرار می دهد . اگر نمی خواهید خطایابی در سند شما باشد تیک گزینه Check spelling as you type را بردارید  .
    3. اگر نمی خواهید خطایابی گرامری در سند شما باشد تیک گزینه Mark grammar errors as you type را بردارید .
    4. اگر نمی خواهید خطایابی املایی در سند شما باشد تیک گزینه Use contextual spelling را بردارید .
    5. گزینه Proofing را کلیک کنید . پنجره باز شده امکاناتی را برای تغییر در اختیارتان قرار می دهد . اگر نمی خواهید خطایابی در سند شما باشد تیک گزینه Check spelling as you type را بردارید .
    6. اگر نمی خواهید خطایابی گرامری در سند شما باشد تیک گزینه Mark grammar errors as you type را بردارید .
    7. اگر نمی خواهید خطایابی املایی در سند شما باشد تیک گزینه Use contextual spelling را بردارید .

  8. نکته : اگر شما تیک های خطایابی را بردارید ، هنوز هم می توانید با رفتن به لبه از ویژگی Review خطایابی استفاده کنید . اگر در حال آماده کردن یک رزومه هستید ، مسلما نمی خواهید خطوط رنگی را در زیر کلمات و جملات سند خود ببینید . می توانید چک کردن اتوماتیک خطایابی را خاموش کنید . اما در این روش فقط در همان کامپیوتر اجرا می شود و در دیگر کامپیوترها باز هم نمایان می شود . برای اینکه در همه جا پنهان باشد باید به روش زیر عمل کنید :
    1. روی لبه File رفته و گزینه Options را کلیک کنید .
    2. Proofing را انتخاب کنید .
    3. اگر بیشتر از یک سند دارید ، سند مورد نظر خود را انتخاب نمایید  .
    4. مانند تصویر زیر ، دو گزینه Hide spelling errors in this document only و Hide grammar errors in this document only را انتخاب کرده و OKکنید .
چهارشنبه 17 مهر 1392  2:42 PM
تشکرات از این پست
a_sadri nazaninfatemeh
hosseinb68
hosseinb68
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 1269
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:آموزش تصویری کار با نرم افزار Microsoft Word 2010-چاپ کردن در ورد 2010

مقدمه :

هنگامی که سند خود را کامل کردید ، می خواهید آن را چاپ کنید ! در ورژن های قبلی ورد ، گزینه Print بصورت واضح روی نوار ابزار قابل مشاهده بود ، اما در word 2010 این ویژگی بصورت یک دستور در لبه File آمده است .

برای رفتن به این فرمان بصورت زیر عمل کنید :

  1. لبه File را باز کنید .
  2. گزینه Print را انتخاب نمایید . ویژگی ها در سمت چپ قرار داده شده است و با کلیک بر روی هریک ، تغییرات را در سمت راست مشاهده خواهید کرد .
چاپ کردن
چاپ کردن

چاپ :

  1. به قسمت Print بروید .
  2. اگر می خواهید صفحات خاص را چاپ کنید ، می توانید محدوده صفحات را مشخص کنید و در غیر این صورت از گزینه Print All Pages استفاده کنید .
  3. تعداد چاپ هر صفحه را مشخص کنید .
  4. دکمه Print را بزنید .

نوار ابزار سریع برای چاپ (Quick Print ) :



گاهی اوقات شما می خواهید چاپ خود را تنها با فشردن یک کلیک انجام دهید . در این صورت باید این ویژگی را روی نوار ابزار خود به شکل زیر اضافه نمایید :

نوار ابزار سریع برای چاپ
نوار ابزار سریع برای چاپ (Quick Print )
  1. مانند تصویر روی منوی کشویی زیر نوار ابزار کلیک کنید تا باز شود .
  2. گزینه Quick Print را انتخاب کنید .
  3. در کنار منوی کشویی نمایان خواهد شد !
نوار ابزار سریع برای چاپ
نوار ابزار سریع برای چاپ (Quick Print )


نکته : Quick Print همیشه بصورت کامل از تمامی صفحات نسخه شما پرینت می گیرد و اگر می خواهید قسمتی از آن را چاپ کنید حتما باید از لبه File که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید .

چهارشنبه 17 مهر 1392  2:43 PM
تشکرات از این پست
a_sadri a_sadri nazaninfatemeh
دسترسی سریع به انجمن ها