0

آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

 
fateme74
fateme74
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : تیر 1392 
تعداد پست ها : 3243
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

بدون شک هر انسانى فطرتا خواهان این است که موجود با ارزش و پر افتخارى باشد، و به همین دلیل با تمام وجودش براى کسب ارزشها تلاش مى کند.
ولى شناخت معیار ارزش با تفاوت فرهنگها کاملا متفاوت است ، و گاه ارزشهاى کاذب جاى ارزشهاى راستین را مى گیرد.
گروهى ارزش واقعى خویش را در انتساب به ((قبیله معروف و معتبرى )) مى دانند، و لذا براى تجلیل مقام قبیله و طائفه خود دائما دست و پا مى کنند، تا از طریق بزرگ کردن آن خود را به وسیله انتساب به آن بزرگ کنند.

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:16 AM
تشکرات از این پست
saeedakh tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس
چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:18 AM
تشکرات از این پست
tahmores
fateme74
fateme74
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : تیر 1392 
تعداد پست ها : 3243
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

مرد یا زن بودن ، یا از فلان قبیله وقوم بودن ، ملاک افتخار نیست که اینها کار خداوند است . (جعلنا، خلقنا)
2 تفاوت هایى که در آفریده ها مى باشد، حکیمانه و براى شناسائى یکدیگر است ، نه براى تفاخر. (لتعارفوا)
3 کرامت در نزد مردم زودگذر است ، کرامت نزد خداوند مهم است . (اکرمکم عنداللّه )
4 افراد با تقوى نباید از مردم طلبکار باشند، زیرا کرامت آنان یک مقام معنوى و نزد خداست . (عنداللّه )
5 قرآن تمام تبعیضات نژادى ، حزبى ، قومى ، قبیله اى ، اقلیمى ، اقتصادى ، فکرى ، فرهنگى ، اجتماعى و نظامى را مردود مى شمارد و تنها ملاک را تقوى مى داند. (ان اکرمکم عنداللّه اءتقاکم )
6 توسعه طلبى و برترى خواهى ، در فطرت انسان است و اسلام مسیر این خواسته و فطرت را تقوى قرار داده است . (انّ اکرمکم عنداللّه اءتقاکم )
7 آنکه آفرید بهتر مى داند که نژاد و قبیله ملاک ارزش نیست و تمام سرچشمه هاى برترى جوئى مردم لغو است . (انّ اکرَمکم ... اتقاکم ... علیم خبیر)
8 ادّعاى تقوى و تظاهر به آن نکنیم که خداوند همه را خوب مى شناسد. (علیم خبیر)

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:19 AM
تشکرات از این پست
saeedakh tahmores
shhossein
shhossein
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : تیر 1392 
تعداد پست ها : 447
چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:20 AM
تشکرات از این پست
saeedakh tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

در حدیثى مى‏خوانیم: روزى پیامبر (ص) در مکه براى مردم خطبه خواند و فرمود:

"اى مردم! خداوند از شما ننگ جاهلیت و تفاخر به پدران و نیاکان را زدود، مردم دو گروه بیش نیستند: نیکوکار و با تقوا و ارزشمند نزد خدا، و یا بدکار و شقاوتمند و پست در پیشگاه حق، همه مردم فرزند آدم هستند، و خداوند آدم را از خاک آفریده، چنان که مى‏گوید: اى مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم، و شما را تیره‏ها و قبیله‏ها قرار دادیم تا شناخته شوید، از همه گرامی تر نزد خداوند کسى است که از همه پرهیزگارتر باشد، خداوند دانا و آگاه است

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:24 AM
تشکرات از این پست
tahmores
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان


نقل قول shhossein

زيبا بود.

`~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

با سلام  به تالار گفتگوی ازاد خوش اومدید 

طهمورس هستم

اینجا تالار سی شب سی ایه است هر نظری که در مورد آیه دارید   میتونید بزارید 

اگر دوست دارید با دوستان آشنا بشید

به اتاق چت سر بزنید

 


چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:26 AM
تشکرات از این پست
saeedakh
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

طراحی آیه تون بسیار زیبا بود 

متشکر از بابت زحمتی که کشیدید   اجرتون تو این شب عزیز با  امام حسن

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:27 AM
تشکرات از این پست
saeedakh
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

اسلام دین برابری و برادری است پیامبر اسلام در سرزمینی که ارزش هر کس به قبیله خود بود و برده گان کالایی بی ارزش حساب میشدند بلال را  به عنوان موذن خود انتخاب کرد و گرامی می داشت

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:35 AM
تشکرات از این پست
tahmores
fateme74
fateme74
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : تیر 1392 
تعداد پست ها : 3243
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

تقوا به چه معنایی می باشد؟تقوا از وقی ؛ وقایه به معنای حفظ کردن می باشد.می‌گویند:

« رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ »1

این « ق » همان وقی به معنای ؛ خدایا مارا حفظ کن .

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:40 AM
تشکرات از این پست
saeedakh tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«ای مردم، خدای شما یکی است، پدر شما یکی است. هیچ برتری برای عرب و عجم نیست. نه عجم بر عرب و نه سیاه بر سفید و سفید بر سیاه و سرخ پوست به سیاه و سیاه بر سرخ پوست شرافتی ندارد، مگر بر اساس تقوی. شریف ترین شما نزد خداوند کسی است که تقوایش بیشتر باشد.»  

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:42 AM
تشکرات از این پست
tahmores
fateme74
fateme74
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : تیر 1392 
تعداد پست ها : 3243
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

انسان باتقوا چه کسی است؟

ما دو نوع استكان داریم ؛ بشكن و نشكن .

 

آدم با تقوا یعنی مسلمانی که نشكن است ؛ درحقیقت كسی است كه حوادث و پول و مقام او را نمی ‌شكند و تغییر نمی ‌دهد.

 

درجایی که آب ترشح می شود ، خود را کنار می کشیم که خیس نشویم ، درجایی که تیزی و تیغی وجود دارد ، لباسمان را جمع می کنیم تا به لباسمان گیر نکند ، در حقیقت خود را از هرگونه آسیبی حفظ می کنیم .

 

انسان با تقوا کسی است که وقتی در مورد موضوعی مطمئن نیست ، آن را قطعی بیان نمی کند ، خود را از دروغ گفتن و شایعه ی دروغ حفظ می کند .

 

فرد باتقوا کسی است که دنبال مال حرام که هیچ، به دنبال مال شبه ناک، هرچند زیاد و راحت الوصول باشد ، نمی رود ، به جایی که نباید نگاه کند ، نگاه نمی کند .

 

در یک کلام تقوا یعنی آنکه انسان به حالتی برسد كه وقتی به گناه رسید ، بتواند خودش را كنترل كند .

 

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:43 AM
تشکرات از این پست
saeedakh tahmores
tahmores
tahmores
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1391 
تعداد پست ها : 11998
محل سکونت : همین گوشه کنار

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

گاهی  در سمت هایی  که هستیم نسبت به زیر دست خود روز روا میداریم فراموش میکنیم که در بالا دست ما هم  کسی هست 

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:44 AM
تشکرات از این پست
saeedakh
fateme74
fateme74
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : تیر 1392 
تعداد پست ها : 3243
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

تقوا مصونیت است ، نه محدودیت !

بعضی می‌گویند : تقوا کار هر کسی نیست ، تنها ویژگی عالمان بزرگ است !

 

شهید مطهری می‌فرمایند : تقوامصونیت است نه محدودیت.

 

مثل اینکه شما وقتی کفش می پوشید ، محدودیتی ایجاد نمی شود ، بلکه پایتان از کثیف شدن و شیشه و خار و خاشاک مصون می ماند .

 

انسان با تقوا به خاطر روحیه ای که در او ایجاد شده ، مصونیتی پیدا کرده که وقتی به خلاف و گناهی می رسد ، به راحتی خودش را كنترل می كند.

 

به گفته‌ی قرآن ، یکی از دلایل آمدن همه ی انبیاء الهی ، با تقوا کردن مردم بوده ، به طوری بسیاری از دستورات اسلامی نیز بر پایه ی تقوا استوار می باشد ؛

 

مثلاً روزه « كُتِبَ عَلَیْكُمُ الصِّیامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ؛ روزه را بر شما واجب كردیم تا روح تقوا در شما زیاد شود. »2


آدم با تقوا یعنی مسلمانی که نشكن است ؛ درحقیقت كسی است كه حوادث و پول و مقام او را نمی ‌شكند و تغییر نمی ‌دهد

 

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:50 AM
تشکرات از این پست
tahmores
fateme74
fateme74
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : تیر 1392 
تعداد پست ها : 3243
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

ترس از خدا، آری یا خیر؟!

از خدا بترسید ! این جمله به چه معنا می باشد ؟

 

خدا ارحم الراحمین است و جایگاهی ندارد که کسی از خداوند بترسد ، درحقیقت وقتی گفته می شود از خدا بترس به این معنا است که از اعمال خود در مقام خداوند ترس و پروا داشته باشید ؛ « و اما من خاف مقام ربه »3

 

تقوا به این معنا است كه انسان در مقابل غریزه ، خودش را نگه دارد وحوادث او را تغییر ندهد.

 

فرد متّقی کسی است که در هر شرایطی راضی به رضای خدا باشد ، اگر جوانش را از دست داد ، شیون و فغان نکند که چرا چنین شد ؟

 

برای خدا ؛ چرا ، اما و دلیل نیاورد ، مطیع محض او باشد .

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:53 AM
تشکرات از این پست
tahmores
saeedakh
saeedakh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 2084
محل سکونت : فارس

پاسخ به:آیه نورانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان

بشر بن حارث می گوید: روزی جوانی را دیدم که با تهیدستی و سختی بسیار بر خود دست به گریبان بود. نزدیک وی شدم. گفتم: ای جوان! از کجا می آیی؟ گفت: از نزد او. گفتم: به کجا می روی؟ گفت: به سوی او. گفتم: نجات در چیست؟ گفت: در زهد. گفتم: وصول چگونه دست می دهد؟ گفت: با مراقبت و تقوا. گفتم: مرا سفارشی نما. گفت: از خلق بگریز و با خدا با راستی معامله کن. گفتم: اجازه می دهی همراه تو باشم؟ گفت: تو را به گریز از خلق دستور می دهم. حال خود هم نشین تو شوم! ولی یک خصلت میان من و تو باشد و آن این که من تو را فراموش نکنم و تو نیز مرا فراموش نکنی [این را گفت] و به راه خود ادامه داد.

چهارشنبه 2 مرداد 1392  1:55 AM
تشکرات از این پست
tahmores
دسترسی سریع به انجمن ها